News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ratkaisukeskeinen maahanmuuttokritiikki

Started by J. Lannan haamu, 23.03.2017, 22:38:47

Previous topic - Next topic

Hankala Tapaus

Quote from: siviilitarkkailija on 05.04.2017, 19:01:30
...Hyviin tapoihin kuuluu vastustajan väitteiden kuunteleminen...

Nämä "hyvät tavat" johtavat siihen, että sidomme itsemme vuosikausia kestävään, täydellisen hyödyttömään toimintaan, jonka aikana tilanne jatkaa pahenemistaan.

Vastapuolen kanssa ei kannata tuhlata aikaansa. Heidän äänestäjänsä, kuten myös muut vielä kannastaan epävarmat, ovat ainoa oikea kohde.

duc

Pidän Matias Turkkilan rakentavasta ja keskinäiseen ymmärrykseen pyrkivästä asenteesta. Sitä tarvitaan politiikassa sitä enemmän mitä korkeammalle tasolle noustaan eli diplomatiaan. Hänen selityksensä MBTI:n kautta on hyvä yritys. Meitä ihmisiä on toki erilaisia, ja erityyppisiä luokitteluja on mahdollista tehdä. Persoonallisuustyyppit on yksi. En osaa siihen paremmin ottaa kantaa, koska asiantuntemukseni ei riitä.

Minua houkuttelee selittää nuivien vastapuolen toimintaa uskontotieteelliseltä kannalta, mutta sen voi lukea toisaalta, eikä sitä lie tarpeen laajasti kertoa tässä. On tärkeää esittää erilaisia selitysmalleja, koska yksi teoria harvoin (ihmis)tieteissä on kaikenkattava. (Ei sitä ole Einsteinin suhteellisuusteoriakaan fysiikassa. Silti se on merkittävimpiä luonnontieteiden teorioita.)

Sosiaaliset tekijät, eli ihmisen vuorovaikutuskenttä ja -verkosto, on myös tärkeä ajattelun muokkaaja, vaikka erityistä ideologiaa ei olisikaan taustalla. Ystävien ja perheen jäsenten vaikutus, koulutuksen ja opettajien vaikutus, työpaikan ja työtovereiden vaikutus jne. on tärkeää ottaa huomioon. Yksilön on vaikea nousta yleistä mielipidettä vastaan ja/tai joukon johtajan tahtoa vastaan, vaikka elämme hyvin yksilökeskeisessä maassa. Yksilön on vaikeaa muuttaa mielipidettään lyhyessä ajassa voimakkaasti, koska on tyypillistä ympäröidä itsensä samanmielisillä. Internet ja some ovat toki tätä murtamassa, mutta kuitenkin fyysinen todellisyys lienee edelleen ensisijainen kaikille ihmisille.

Minulle ei lopulta ole yksiselitteistä ratkaisua, miten tulisi edetä. Käyn säännöllisesti ampumaradalla harjoittelemassa myös kaikkein pahimman varalle. Toivon, että haittamaahanmuutto ja siitä aktiivisesti tiedottaminen ympäriinsä tekee tehtävänsä ja kansa ja hallinto nuivistuvat riittävästi ennen pahinta. Läheisistä on tärkeää pitää huolta, jotteivät he kohtaa traumatisoivaa rikastusta.

Aktiivinen poliittinen toiminta on henkilökohtaisesti nyt mahdotonta. Kannustan niitä, joille se on mahdollista ja jotka nuivaa liikettä vievät politiikassa eteenpäin. Se on edelleen ideaalitapa vaikuttaa yhteiskuntaan. Lähipiirini on tietoinen poliittisista näkemyksistani, mutta heillä on poliittinen itsemääräämisoikeus. Ketään en pakota. Äänestän, vaikka nämä kunnallisvaalit ovat erityisen vaikeat. Joku nuiva on vielä aikaa löytää.

Aseellisen ja poliittisen toiminnan toimiessa ääripäinä on tärkeää kehittää erilaisia toimintamuotoja välille. Olemme eläneet pitkän rauhanajan. Suojeluskuntatoiminta oli erittäin tärkeä maailmansotien välisenä aikana, ja pitkälti sen varassa pystyimme säilyttämään itsenäisyytemme. Nyt vastaava toiminta on laitonta, vaikka Suojeluskunnissa oli myös aseetonta toimintaa. Suojeluskunta-aate olisi kai syytä virittää uudelleen, vaikka militarismi on pakko karsia siitä pois. Kansallismielisyys ei miellytä koskaan kaikkia, mutta me, jotka siitä pidämme, ylläpitäkäämme niitä suomalaisen kulttuurin piirteitä, joista olemme ylpeitä. Nationalismi tarvitsee arvonpalautuksen. Sitä ei tarvitse hävetä. Suomettumisen ajasta on pitkä tie parantua.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

ämpee

Veli-duc haastaa asiaa, ei kannata tuhlata liiaksi aikaa vajakkien kaltaiseen marginaaliryhmään, vaan pyrkiä toimimaan täysipäisten ihmisten kanssa.
Antaa vajakkien hoitaa mainostyö, me puolestamme voimme puhua ihmisten kanssa järkeviä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kim Evil-666

ducilta hieno kirjoitus. Omalla kokemuspohjalla olen sitä mieltä, että suvaitsevaisten kanssa keskustelu asioiden muuttamiseksi on lähes turhaa. He elävät vakaasti suvaitsevaisessa "uskossaan" ja kaikki yritykset saada heidät ajattelemaan asiaa nuivasta vinkkelistä, ovat tuhoon tuomittuja.

Suvaitsevaiston mieli muuttuu parhaiten kohtaamisteorian kautta. Valitettavasti osan ei edes silloin. Joukoissaan on varmasti paljon myös ns. myötäjuoksijoita. Heidän mielensä muuttuu samalla, kun enemmistön mieli muuttuu. He ovat joukon vietävissä ilman omaa ajattelua.

Yhteiskunnallisista asioista kiinnostumattomuus on aikamme "trendi". Se on iso osa ongelmaa, ehkä yksittäisistä tekijöistä kaikkein suurin. Elämän "liiallisen" helpottumisen myötä liian moni ihminen ajattelee, että joku ulkopuolinen taho hoitaa ongelmat heidän puolestaan. Lisäksi suvaitsevaisto ja ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneet epäkohdista ennen kuin ne osuvat omalle kohdalle, elävät liikaa hetkessä. He eivät osaa, tai halua ajatella ongelmien vaikutusta pitkällä aikavälillä. He kuvittelevat, että ongelmat lopulta häviävät itsestään.

Suomi ja suomalaisuus on sukupolvien jatkumo. Nyt tuota jatkumoa ollaan kovaa tahtia romuttamassa. Se tarkoittaa jollakin aikavälillä suomalaisen kulttuurin sirpaloitumista ja lopulta kokonaan hajoamista yhden sekakulttuurin alle. Silloin koko Suomi menettää merkityksensä. On vain kasa ihmisiä, joille pohjoinen Suomi ei merkitse muuta, kuin paikkaa asua ja jossa suomalaisuudesta tulee lopulta taakka sen alkuperäisasukkaille.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

guest14874

Quote from: Lalli IsoTalo on 30.03.2017, 23:27:42
Quote from: Phantasticum on 30.03.2017, 22:38:03
En halua Lallia suututtaa, mutta olisin halunnut nähdä, olisiko hänen banneriehdokkaansa tuonut tänne vaalimainoksensa omin avuin.

Aina kun mahdollista, olen ilmoittautunut vapaaehtoiseksi nuivuuden edistäjäksi, omasta aloitteestani. Olen viime aikoina ehdottanut ja tehnyt Homma- ja Facebook -bannereita muillekin nuiville ehdokkaille.

Sillä tavalla asiat etenevät, kokemukseni mukaan, että vapaaehtoiset ilmoittautuvat vapaaehtoiseksi ja tekevät oma-aloitteisesti sen mitä ehdokkaat eivät itse ehdi.

Ja vastauksena kysymykseen, aika paljon sisältöä olisi jäänyt tulematta nettiin, Hommaan ja YouTubeen, jos Jussin olisi se itse pitänyt hoitaa, ilman kaikkia vapaaehtoisia.

Ei Hommakaan pyöri ilman vapaaehtoisia.

On tekijöitä ja lässyttäjiä sekä tekijöitä tukevia että lässyttäjien säestäjiä. Lalli on tekijöden tukija nro 1.
Hatun nosto Ison Talon Lallille!

guest8096

Quote from: sivullinen. on 24.03.2017, 00:24:54Frida pelaa Candy Crushia. Hänen pitäisi pelata peliä nimeltä Kuinka Teen Suomesta Paremman Paikan Asua ja Elää.

Oho, törmäsin tähän sattumalta hakutoiminnon kautta ja oli kivaa huomata, että olen saanut huomiota. Minkäpä minä sille voin, että asioiden pohtimisen seurauksena olen tullut siihen tulokseen, että pystyn parhaiten vaikuttamaan tekemällä asiota, joista tulee itselleni hyvä mieli, olkoonpa se vaikkapa Candy Crushin pelaaminen. Siinä on minun panokseni ratkaisukeskeisyyteen.

Vilkaisin ketjua muutenkin, hieno ketju, mutta huomasin taas asian, joka on huomattavissa uudempia hommaketjuja lukiessakin: minulle ei ole luontevaa puhua vastapuolesta tai vihollisesta, kun puhutaan suvaitsevaisista. Ei vain onnistu sellaisen puhuminen toisista ihmisistä, vaikka heillä kuinka olisi erilaiset mielipiteet.