News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Hommakerho Kerava

Started by Kalevi Soilander, 23.08.2009, 21:43:35

Previous topic - Next topic

Kalevi Soilander

Terveisiä kaikille Keravalta. Hommakerho Kerava kokoontui kuin varkain juuri hetki sitten meikäläisen ja Einon voimin keskellä Keravaa kaiken kansan nähden. Urheasti vielä viimeisten kesäisten auringonsäteiden lämmittäminä kokoonnuimme kahdellekin eri terassille, ja Homma lähti ^^^ nopeammin kuin olut nousi päähän.

Ottakaahan muut keravalaiset ja lähipitäjien porukat yhteyttä, jos kiinnostusta jatkotoimenpiteisiin löytyy. Tapaamme taas varmaan lähiviikkoina, ja kaikki muutkin ovat tervetulleita, heimoon, uskontoon ja puoluekantaan katsomatta. Kirjoittakaa tänne, pistäkää yksityisviestiä tai kirjoittakaa osoitteeseen [email protected] (EDIT: tuo osoite ei varmaan enää toimi)

Helsingistäkin pääsee Keravalle junalla 20:ssä minuutissa, joten tulkaapa käymään joskus. Tarjotaan rohkeimmille oluet.

Pidemmittä puheitta, seuraavan kerran Keski-Uusimaa kokoontuukin sitten Hyvinkäällä ensi torstaina, nähdään siellä!
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Sikanez

Laittakaa vaan infoa kokoontumisista. Saatan tullakin, jos tapaaminen sattuu sopivasti. Matka voi hyvinkin olla lyhyempi kuin KKK:hon.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Kalevi Soilander

Terve! Hommakerho Kerava kokoontuu ensi torstaina, 3. syyskuuta.

Paikka olisi jossain keskustassa. Keravan keskustassa kaikki on lähellä rautatieasemaa, joten junalla pääsee ihan viereen. Jos jollain on tarkempia ehdotuksia, niin kertokaa, muuten minun täytyy päättää se sitten lähempänä torstaita.

Ilmoitelkaa mihin aikaan kenellekin sopii tulla. Itse olen paikalla tarvittaessa koko illan, esim. klo 18 - 22, jos joku haluaa tulla jo kuudelta.

Eino P. Keravalta

Terve terve! Aikomus olisi osallistua. Myös Sipoon Isäntä tulisi mielellään mukaan. Minulle sopisi tällä tietoa jo kello 18. Olisiko klassinen Tinatuoppi ok, vai meneekö liian rajuksi? :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Samuel Kielosto

Voisin tulla jo siinä 18-19 välillä.
Nuivuus on rikkaus.

Kalevi Soilander

Hommakerho Kerava torstaina 3.9. klo 18 alkaen Tinatuopissa (Aleksis Kiventie 3).

Kalevi Soilander

Keravan Hommakerho kokoontui eilen illalla, ja tilaisuudesta tulikin aika kansanvälinen. Yli puolet paikallaolijoista oli turisteja muualta. Kiitokset Hyvinkäälle, Järvenpäähän, Sipooseen ja Helsinkiin, hyvä kun tulitte paikalle! Itse olin vielä alkuviikon kuumeessa, mutta onneksi ihmeparantumisten aika ei ole ohi, ja keravalaisiakin oli sentään kolme.

Keravan kuumia kysymyksiä tällä hetkellä on Uudenmaan TE-keskuksen ehdotus, että kaupunkiin otettaisiin joka vuosi 30 "pakolaista". Kolmen vuoden ajan koko Suomen veronmaksajat maksaisivat heistä aiheutuvia kustannuksia, jonka jälkeen koko lasku siirtyisi keravalaisille. Vaan mistäpä me keravalaiset ne rahat ottaisimme? Täällä kuitenkin joudutaan säästämään kaikessa muussa: yksi koulu juuri lakkautettiin, veroprosenttia nostetaan jne.

Kustannusten lisäksi valittavat "pakolaiset" olisivat nimenomaan eräästä tietystä maasta, josta tulleet eivät ole erityisen hyvin ainakaan tähän asti työllistyneet, joten heidän tulonsa heikentäisi huoltosuhdetta pysyvästi.

Jokaisen keravalaisen, joka on tästä suunnitelmasta huolestunut, kannattaakin ehdottomasti tulla seuraavaan Hommakerhon tapaamiseen. Tarkoitus on tietenkin miettiä keinoja vaikuttaa päättäjiin jotteivät he tekisi mitään mitä joutuu myöhemmin katumaan.

Tässä voisi kiittää PerusS:n ja KD:n kaupunginvaltuutettuja, joista Tirkkosen Jounia itsekin äänestin, että he kirjoittivat Keski-Uusimaa-lehteen (25.8.) mielipidekirjoituksen, jossa kertoivat suunnitelmasta ja kritisoivat sitä. Ilman heitä emme edes tietäisi moisesta väläyksestä. - Joku muuten sanoi nähneensä PerusS-valtuutettu Mannerheimon kääntymässä samassa baarissa missä olimme, ei tosin tainnut olla meitä etsimässä. Täytyypä kutsua mukaan joku kerta.

Seuraavan kerran Keski-Uudenmaan Homma kokoontuu torstaina kahden viikon päästä Hyvinkäällä. Tarkoitus tosiaan on järjestellä nämä tapaamiset eri kaupungeissa vuorotellen tilanteen mukaan, mutta toki voimme tavata pikemminkin Keravalla vaikka ensi viikolla jos kiinnostuneita löytyy.

Tarkoitus on myös Hommasta riippumatta pyöräyttää Keski-Uudellamaalla Muutos 2011:n kannattajakorttien keräyskampanjaa ja muuta toimintaa. En itse mitenkään virallisesti edusta ko. puoluetta (aion kyllä hakea jäsenyyttä), mutta ainakin toistaiseksi kiinnostuneet Keski-Uusimaalaiset voivat ottaa vaikka minuun yhteyttä, niin yritän järkätä jonkun tapaamisen.

Eino P. Keravalta

Onko mitään uutta tietoa tuosta hankkeesta ottaa Keravalle pakolaisia? En lue paikallislehtiä, joten en tiedä asiasta. Tosin tuo hanke on käsittääkseni valmisteltu mediapimennossa, etteivät kansalaiset nousisi vastustamaan "hyviä asioita".
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kalevi Soilander

Quote from: Eino P. Keravalta on 07.09.2009, 12:35:45
Onko mitään uutta tietoa tuosta hankkeesta ottaa Keravalle pakolaisia? En lue paikallislehtiä, joten en tiedä asiasta. Tosin tuo hanke on käsittääkseni valmisteltu mediapimennossa, etteivät kansalaiset nousisi vastustamaan "hyviä asioita".

Jaa oletkos sinä niitä Hesarin lukijoita...

Olen lukenut kaikki Keskarin numerot tuon 25.8. jälkeen, ja niissä en ainakaan ole nähnyt mitään mainintaa. Kysehän on siis TE-keskuksen ehdotuksesta, en tiedä mitä kaupungin päättäjät tästä ajattelevat. Kovat on ainakin paineet löytää säästökohteita paikallislehden mukaan juuri nyt. Lomauttaako vaiko ei lomauttaa, kas siinäpä pulma.

Kirjoitan keskiviikkona valtuutettu Tirkkoselle ja kysyn lisää. Seurataan tilannetta.

Martti Munne

Quote from: Kalevi on 23.08.2009, 21:43:35

Ottakaahan muut keravalaiset ja lähipitäjien porukat yhteyttä, jos kiinnostusta jatkotoimenpiteisiin löytyy. Tapaamme taas varmaan lähiviikkoina, ja kaikki muutkin ovat tervetulleita, heimoon, uskontoon ja puoluekantaan katsomatta.

Sain äsken vasta rekisteröidyttyä foorumille, vaikka jonkun aikaa olen jo lueskellutkin. Kun Keravalla asustelen niin olisi kiva tutustua. Koitan päästä paikalle seuraavaan kokoontumiseen.
"Kaupungit oppivat korkeiden muurien ja sotalaivojen rakentamisen vihollisiltaan, eivät ystäviltään. Tämä opetus pelastaa heidän lapsensa, kotinsa ja omaisuutensa."

Aristofanes (n. 446 – n. 386 eKr.)

Kalevi Soilander

Hommakerho seuraavan kerran Keravalla torstaina 1.10. klo 19. Paikka valitaan myöhemmin.

Sovimme tällä viikolla sellaisesta systeemistä täällä Keski-Uudellamaalla, että ainakin toistaiseksi kokoonnumme torstaisin vuoroviikoin Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Keravalla. Katsotaan sitten miten tämä toimii.

Jos jollekulle on mahdotonta osallistua torstaisin, niin ottakaa yhteyttä. Varmasti pystymme joskus järjestämään muunakin päivänä.

^^^

Liittyen aikaisemmin mainitsemaani TE-keskuksen esitykseen tuoda enemmän pakolaisia Keravalle, niin kysyin PS:n kaupunginvaltuutettu Jouni Tirkkoselta, onko hänellä lisätietoja asiasta. Valitettavasti hän ei paljoa enempää tiedä, kuin mitä raportoin aikaisemmin. Ehdotus on kaupunginhallituksen käsiteltävänä, eikä Tirkkonen osannut sanoa, miten se asiaan suhtautuu. Tirkkosen mukaan kyse on "irakilaisista kiintiöpakolaisista", keitä he sitten lienevätkään.

Tirkkonen olettaa, että asia tulee kaupunginvaltuuston käsittelyyn, ja hän aikoo ehdottaa, että pakolaiskiintiön nostoa ei hyväksytä. Hän ei osaa sanoa, mikä on muiden ryhmien kanta.

Itse luulen kaiken kuulemani perusteella, että eri puolilla maata TE-keskukset ovat tehneet samanlaisia ehdotuksia monille eri kunnille. En siis tiedä onko Kerava jotenkin erityisesti vaaravyöhykkeessä tämän takia, mutta varmaan kannattaa ainakin kirjoittaa valtuutetulleen, ja kertoa mitä mieltä on asiasta.

Kalevi Soilander

Keski-Uudenmaan hommalaiset Keravalla seuraavan kerran tämän viikon torstaina 1.10 klo 19 alkaen. Paikkana Hemingway's, Seunalantie 4.

Kalevi Soilander

Seuraava tapaaminen Keravalla ensi torstaina 22.10. klo 19 alkaen. Paikkana Hemingway's.

Martti Munne

"Kaupungit oppivat korkeiden muurien ja sotalaivojen rakentamisen vihollisiltaan, eivät ystäviltään. Tämä opetus pelastaa heidän lapsensa, kotinsa ja omaisuutensa."

Kalevi Soilander

Ja taas on se viikko, kun Keravalla mokuttajat nukkuu huonosti. Kerho kokoontuu torstaina 12.11. klo 19, paikkana taas Hemingway's (paitsi jos joku haluaa ehdottaa jotain muuta).

Tuon Muutos 2011-kannattajakortteja halukkaille täytettäväksi. Otan vähän enemmän niitä mukaan, voitte ottaa kavereille kanssa. Ilmoittakaa etukäteen jos haluatte reilummin, niin osaan varata mukaan. Printterissä kyllä riittää mustetta.

Tapaamisen aluksi keskitymme käytännön asioihin, eli Muutos 2011:n kannattajakorttien keräyksen organisoimiseen. Jos keräämiseen osallistuminen ei kiinnosta, niin sitten ei menetä mitään, jos tulee vähäsen myöhemmin paikalle.

Kalevi Soilander

Vuoden viimeinen ^^^kerho Keravalla torstaina 3.12. klo 19, paikkana taas Hemingway's.

Tai saahan näitä kerhoja kutsua Keravallakin koolle kuka tahansa milloin tahansa. Ei tarvitse antaa meidän muutaman kaavoihin kangistuneen määräillä kerhon paikkaa ja aikaa.

Kalevi Soilander

Eilen avattiin Järvenpäässä Keski-Uudenmaan Homman kevätlukukausi varsin vauhdikkaasti. Meillä on taas kaikenlaista suunniteltuna mutta ei vielä uskalleta paljastaa mitä. Jouduttiin Einon kanssa vielä jatkoillekin, kun baarimestari antoi väärää aikataulutietoa. Onneksi jatkopaikassa paikalliset suhtautuivat meihin keravalaisiin ihan ystävällisesti, Homman käyntikortit tulivat tarpeeseen ja voi olla että tulee joku kannattajakorttikin.

Ensi viikon torstaina on sitten taas Keravan vuoro klo 19, paikkana taas Hemingway's (jos se on suljettu kuten viimeksi, niin siitä vierestä se Robin's).

Ai niin, paikallisessa sanomalehdessä Eero Paloheimo juuri kirjoitti että monikulttuurisuus ja kotouttaminen ovat keskenään ristiriitaisia käsitteitä, ja että pitäisi jo yrittää valita kumpaa oikein halutaan. Pitäisiköhän se kutsua Hommakerhoon puhujaksi, tuossahan se asuu ihan naapurissa.

Kalevi Soilander

Hommaillaan taas Keravalla torstaina 25. helmikuuta klo 19 alkaen osoitteessa Hemingway's, Seunalantie 4.

Pistäkääs jo kalenteriin!

Kalevi Soilander

Mainostetaanpas vielä: Keravalla Homma nousee yli äyräiden torstaina 25. helmikuuta klo 19 alkaen osoitteessa Hemingway's, Seunalantie 4.

Paikalle tulossa useita ennen näkemättömiä osallistujia, sekä yllätysvieras. :o

Lisäksi suunnittelemme Hommarockia, Kultamuna-peliä sekä Homman kesäfestivaalia.

Nyt jos koskaan kannattaa tulla ihan Helsingistä asti!

femacco

Kiitos eilisestä, oli mukava tutustua tutustua muihin hommalaisiin. Tunsin itseni tervetulleeksi jatkossakin tapaamisiin.

Sanna

Eino P. Keravalta

Quote from: Lady Delirium on 26.02.2010, 08:17:39
Kiitos eilisestä, oli mukava tutustua tutustua muihin hommalaisiin. Tunsin itseni tervetulleeksi jatkossakin tapaamisiin.

Sanna

Vai oli teillä mukava ilta? Nyt olen vähän kade, kun en päässyt paikalle. Joku toinen kerta sitten.

PS: Hienoa, että uusia kasvoja tulee mukaan.

PaulR

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.02.2010, 08:35:42
Vai oli teillä mukava ilta? Nyt olen vähän kade, kun en päässyt paikalle.

Joo sama homma. Onneksi on lohdullisesti "etäpäivä" ja kellokin jo lähes se yhdeksän. Moro!  ;D

Kalevi Soilander

Jep, meillä oli hauskaa. Ihan syystä olet kateellinen. Yhteensä kymmenen ihmistä kävi paikalla, näistä kuusi ensimmäistä kertaa.

Parasta oli A:n robottikäsi, jolla se yritti pelotella naisia.

Ink Visitor

Quote from: Kalevi on 26.02.2010, 08:56:55
Parasta oli A:n robottikäsi, jolla se yritti pelotella naisia.

Kieltämättä se oli aika pelottava ilmestys vaikka se lähinnä muistutti banjon ja savukinkun risteytystä ;D
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Kalevi Soilander

Hommakerho Kerava aloittaa taas.

Seuraava tapaaminen tiistaina 17.8 klo 19 Hemingway's:ssä. Jos on hyvä sää, niin saatetaan mennä lähistölle jollekin muulle terassille. Minulle voi soittaa numeroon 044-5304393 jos ei muuten löydä meitä.

Kalevi Soilander

Quote from: Kalevi Soilander on 15.08.2010, 19:28:57
Hommakerho Kerava aloittaa taas.

Paras tapa aloittaa syyskausi on tietysti käväistä paikallisessa Hommakerhossa. Puoli tusinaa henkilöä jo ilmoittautunut, mutta vielä mahtuu mukaan.

Tänne saa tulla Keravan ulkopuoleltakin, junalla pääsee helposti ihan viereen.

Eino P. Keravalta

Vai se olikin vasta klo 19.. hyvä kun satuin huomaamaan - olisin jo kuuden aikaan ollut kapakan oven kahvassa kiinni. Nähdään siellä siis.

PS: toivottavasti miehetkin uskaltautuvat mukaan, sillä täällä Keravan Homma-kerhossa ovat osanottajat voittopuolisesti olleet nuoria sinkkunaisia.

Kalevi Soilander

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.08.2010, 21:25:25
Vai se olikin vasta klo 19.. hyvä kun satuin huomaamaan - olisin jo kuuden aikaan ollut kapakan oven kahvassa kiinni. Nähdään siellä siis.

PS: toivottavasti miehetkin uskaltautuvat mukaan, sillä täällä Keravan Homma-kerhossa ovat osanottajat voittopuolisesti olleet nuoria sinkkunaisia.

Minä ainakin voisin tulla jo ennen sitä, tyyliin 18:30, jos sinäkin tulet.

Pidetään tämä vain näin sisäpiirin tietona, mutta viime hommakauden tapaan tarjolla on taas rajoittamaton määrä ilmaista viinaa.

Eino P. Keravalta

Joo, voisin olla paikalla puoli seiska, mutta onko Hemingway's auki jo tuolloin?

Martti Munne

Tiistaisin aukeaa klo 17.00. Mä tulen kanssa paikalle jo ennen seiskaa.
Kuten ne 72 neitsyttäkin, jotka siellä kans käy viihdyttämässä meitä peräkammaripoikia, jo eläessämme.