News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kansalaisaktivisti Anter Yaşa

Started by kriittinen_ajattelija, 07.03.2017, 11:57:14

Previous topic - Next topic

kriittinen_ajattelija

24-vuotias It-alan yrittäjä, vapaa-ajattelija ja kansalaisaktivisti Pasilasta. Satunnainen kirjoittaja ja kannanottaja.

Olen ehdolla, koska olen huolissani Helsingin tulevaisuudesta ja siitä, että maahanmuuttajien integraatio ongelmiin ei uskalleta puuttua. Haluan olla mukana luomassa tasa-arvoisen ja kaikkia kunnioittavan yhteisön. Jos emme ratkaise ongelmia ajoissa ja auta tulevia maahanmuuttajien sukupolvia integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, tulemme kokemaan yhä enemmän rasismia, syrjimistä ja vihapuhetta, niin kantasuomalaisten, kun maahanmuuttajien puheissa. Olen jyrkästi rasismia vastaan, sillä olen kokenut sitä ihan tarpeeksi elämäni aikana.

Julkisia palveluita on leikattu, sekä sektoreita on yksityistetty. Maahanmuuttoon on käytetty ennennäkemättömiä summia tuloksettomasti. Itse pakolaisena ja myöhemmin Suomen kansalaisuuden saanneena olen huolissani kehityksen suunnasta. Äänestäjien luottamus päättäjiin on romahtamassa.

"Ongelmiin on uskallettava puuttua"

Vaaliteemat

Pienyrittäjät

Yrittäjyys ja startup-toimintaa pitää tukea enemmän. Ne ovat merkittävässä roolissa Suomen kansainvälistä kilpailukykyä. Kasvuyritykset synnyttävät uudenlaisia tapoja tehdä työtä ja työllistyä.

Terveydenhuolto

Yhä useampi jättää käymättä kulujen vuoksi. Julkisen terveydenhuollon kuuluu olla mahdollisimman edullista, laadukasta ja kaikki huomioon ottava.

Integraatio

Maahanmuuttajayhteisöjen eristäytyminen ei tule edistämään Helsinkiä. Tärkeintä on saada kaikki mukaan tasa-arvoisen yhteiskunnan jäseneksi.
https://vaalit.perussuomalaiset.fi/ehdokas/anter-yasa
https://www.facebook.com/anter.yasa?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf

Koska Anter Yaşa on eronnut persuista, tämä ketju on siirretty pois Perussuomalaiset-osiosta.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

kriittinen_ajattelija

Tulee seurattua miestä Facebookissa, ihan kiintoisa tyyppi. Ilmeisesti kyseessä sekulääri kurdi, joka usein kritisoi islamisteja. Äänestämisen arvoinen tyyppi sanoisin.

Anter Yaşa

8. helmikuuta kello 10:45 ·

..
Uuden kyselyn mukaan 55% eurooppalaisista lopettaisi maahanmuuttajien hyväksymisen "muslimimaista." Viidennes kyselyyn osallistuneista pitäisi tilanteen ennallaan.

"Ne osoittavat, että muslimimaista tulevan maahanmuuton vastustus ei suinkaan rajoitu Trumpin äänestäjäkuntaan Yhdysvalloissa, vaan on paljon laajemmalle levinnyt."

Hesarin mukaan "maahanmuuttokriittisyys" on lisääntynyt Trumpin retoriikan mukaan ja tulee jotenkin yllätyksenä?

Syyrian pakolaiskriisi on ollut kaikkea muuta kun "Syyrian pakolaiskriisi." Päättäjämme ja media ovat epäonnistuneet täysin todellisen tilanteen uutisoimisessa, ja viimeiset pari vuotta eurooppalaisille on myyty mielikuva pelastetuista syyrialaisista lapsista, naisista ja korkeakoulutetuista nuorista.

Todellisuudessa Suomeen saapui vain 7% syyrialaisia ja saapuneista turvapaikanhakijoista 78% olivat nuoria miehiä. Suurinosa olivat huonosti koulutettuja ja huolestuttavan suuri määrä kannattaa islamistisia arvoja. Kotoutus on joidenkin kohdalla lähes mahdotonta ja monesti kulutettavat resurssit menevät hukkaan.

Media ja päättäjät eivät keskittyneet ihmissalakuljettajien kauppoihin, "maltillisten" terroristien avoimeen matkusteluun, sekä Turkin ilmiselvään kiristykseen, vaan keskittyivät demonisoimaan eurooppalaisia, jotka olivat kriittisiä maahanmuuttopolitiikasta. Yht'äkkiä suurinosa eurooppalaisista olivatkin "natseja".

Kyseinen pakolaisjärjestelmä on auttanut vähiten syyrialaisia, maksanut älyttömiä määriä isäntämaille, antanut Turkille melkein suurvallan aseman, vahvistanut Putinia, aseistanut terroristeja ja täyttänyt ihmissalakuljettajien taskut. Köyhimmät ja eniten apua tarvitsevat on jätetty taakse, koska vain varakkailla on varaa maksaa ihmissalakuljettajille, jotka lupaavat kullalla päällystetyn Euroopan.

Euroopan ns. "liberaalin oikeiston" (seksuaali- ja etniset vähemmistöt hyväksyvä), populismin ja esim. Ranskan Le Penin suosio ei yllättä. Le Penin äänestäjäkuntaan kuuluu myös maahanmuuttajia ja tummaihoisia ranskalaisia. Päättäjämme ja media ovat epäonnistuneet Syyrian sijaissodassa ja pakolaiskriisissä.

"Toivottavasti massiiviset virheet ja valehtelu siirtolaiskriisin osalta ei johda ylilyönteihin toiseen suuntaan. Kyllä tänne musliminkin pitäisi saada tulla työviisumilla kunhan hyväksyy eurooppalaiset perusarvot sananvapauden, oikeuden vaihtaa tai luopua uskonnosta ja miesten ja naisten tasa-arvon. Erityisesti olisi perusteltua antaa muslimimaista tuleville sekulaareille toisinaajattelijoille tarpeen mukaan turvapaikkoja.", Johannes Rimpiläinen sanoi tämän parhaiten.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Leijona78

SDP ei tykännyt, koska Yaşa -silloinen demari- meni mokaamaan Rami Adhamin, a.k.a "lelusalakuljettajan" hämärät toimet.

Quote from: Suomen UutisetSDP käänsi selkänsä lelusalakuljettajan paljastajalle

Totuudenpuhujilla ei tunnetusti ole sijaa majatalossa. Yaşa kirjoittaa omilla Facebook-sivuillaan, että hänet pyyhittiin pois SDP:n kuntavaalilistoilta.

– Viimeaikaiset tapahtumat ovat olleet erittäin stressaavia ja rehellisesti olen tuntenut olevani ei-tervetullut demareihin. Helsingin piirihallituksen demarit ovat päättäneet, että ehkäisevät ehdokkuuteni, vaikka luulin että asia on jo käsitelty. Olen tehnyt virheitä kanssa ja niistä vilpittömästi myös pahoitellut niiltä, joita käytökseni on loukannut, Yaşa kirjoittaa omilla Facebook-sivuillaan.

https://www.suomenuutiset.fi/sdp-kaansi-selkansa-lelusalakuljettajan-paljastajalle/
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Skeptikko

Quote from: kriittinen_ajattelija on 07.03.2017, 12:00:01
Tulee seurattua miestä Facebookissa, ihan kiintoisa tyyppi. Ilmeisesti kyseessä sekulääri kurdi, joka usein kritisoi islamisteja. Äänestämisen arvoinen tyyppi sanoisin.

Anter Yaşa Helsinki 2017
https://sosiaalinen.media/anter/

Kannattaa lukea kokonaan. Tässä jotain poimintojani:

Euroopan pakolaiskriisi on rasittanut hyvinvointivaltiona pitämäämme Suomea, kuten monta muuta EU:n jäsenvaltiota. Julkisia palveluita on leikattu, sekä sektoreita on yksityistetty. Maahanmuuttoon on käytetty ennennäkemättömiä summia tuloksettomasti. Itse pakolaisena ja myöhemmin Suomen kansalaisuuden saanneena olen huolissani kehityksen suunnasta. Äänestäjien luottamus päättäjiin on romahtamassa.
...
Olen ehdolla, koska olen huolissani Helsingin tulevaisuudesta ja siitä että maahanmuuttajien integraatio ongelmiin ei uskalleta puuttua.
...
Olen jyrkästi rasismia vastaan, sillä olen kokenut sitä ihan tarpeeksi elämäni aikana.
...
Olin aikaisemmin SDP:n ja demarinuorten jäsen, mutta käsittelemäni aiheet, kuten uskonto, integraatio ja maahanmuuttopolitiikka olivat heille mielestäni liian vaikeita ja koen, että kun kritisoin maahanmuuttopolitiikkaa, EU:ta tai islaminuskoa, niin monet käsittivät sen maahanmuuttajien kritiikiksi tai muslimivastaiseksi retoriikaksi. Pidän tätä hölmönä, sillä olen itsekin pakolainen ja koko sukuni ovat muslimeita, vaikka itse en ole uskonnollinen henkilö.
...
Olen ammatiltani It-alan konsultti ja yrittäjä. Tuotan pienille ja keskisuurille yrityksille It-, ja mainostoimiston palveluita. Vapaa-ajallani tutkin, luen, kirjoitan ja otan kantaa netissä. Olen seurannut mm. Syyrian sodan ja Euroopan pakolaiskriisin kehitystä alusta asti, ja kritisoinut erilaisia tahoja siihen liittyen. Olen arvoiltani klassinen liberaali. Kannatan tasa-arvoista avioliittoa, olen aito feministi ja olen toiminut maahanmuuttajien kanssa niin liiketoimi-, kun järjestöasioissa. En kuulu mihinkään uskontoon, lahkoon, kulttiin tai iltapäiväkerhoon. Olen vapaasti ajatteleva perus-stadilainen.
...
Kannatan maahanmuuttajien integraatiota, työväenoikeuksia, tasa-arvoista avioliittolakia, pienyrittäjyyttä. perustuloa ja pidän opintojärjestelmäämme erittäin korkeassa arvossa.

Olen jyrkästi Helsinkiin suunnitellun radikaalin wahhabisti islamistisen suuntauksen rahoittamaa Suurmoskeijan rakentamista vastaan. En halua nähdä Helsingissä Persianlahden teokraattisten diktatuurien rahoittamia jättimäistä uskonnollisia keskuksia, mitkä tulevat radikalisoimaan Helsingin muslimiyhteisöä ja ohjaavat niin imaamien koulutustasoa, kun rahoituksen lähdettä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lalli IsoTalo

Vaikuttaa taustaansa nähden hyvältä. Mutta:

QuoteJos emme ... auta tulevia maahanmuuttajien sukupolvia integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan ...

= Lisää paapomista. Paraiten integroitumista edistää, kun mamut opetetaan oma-aloitteisuuteen, ts. vähennetäään paapominen minimiin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Skeptikko

Syyrian pakolaiskriisi on ollut kaikkea muuta kun "Syyrian pakolaiskriisi." Päättäjämme ja media ovat epäonnistuneet täysin todellisen tilanteen uutisoimisessa, ja viimeiset pari vuotta eurooppalaisille on myyty mielikuva pelastetuista syyrialaisista lapsista, naisista ja korkeakoulutetuista nuorista.

Todellisuudessa Suomeen saapui vain 7% syyrialaisia ja saapuneista turvapaikanhakijoista 78% olivat nuoria miehiä. Suurinosa olivat huonosti koulutettuja ja huolestuttavan suuri määrä kannattaa islamistisia arvoja. Kotoutus on joidenkin kohdalla lähes mahdotonta ja monesti kulutettavat resurssit menevät hukkaan.

Media ja päättäjät eivät keskittyneet ihmissalakuljettajien kauppoihin, "maltillisten" terroristien avoimeen matkusteluun, sekä Turkin ilmiselvään kiristykseen, vaan keskittyivät demonisoimaan eurooppalaisia, jotka olivat kriittisiä maahanmuuttopolitiikasta. Yht'äkkiä suurinosa eurooppalaisista olivatkin "natseja".

Voitko laittaa vähän lisääkin lainauksia Facebookista, jotta saisi paremmin käsityksen millaisesta henkilöstä on kyse? Meille Facebookkia käyttämättömille kun eivät näy Facebook-kommentit.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Hän on myös puuhamiehenä tässä kansalaisaloitteessa mm. Sebastian Tynkkysen kanssa:

Uskontokritiikki pois rikoslaista
http://hommaforum.org/index.php/topic,98034.msg2558177.html#msg2558177

kriittinen_ajattelija

Quote from: Skeptikko on 07.03.2017, 12:31:02

Voitko laittaa vähän lisääkin lainauksia Facebookista, jotta saisi paremmin käsityksen millaisesta henkilöstä on kyse? Meille Facebookkia käyttämättömille kun eivät näy Facebook-kommentit.
Facebookin perusteella mies on enemmän vapaa-ajattelija kuin poliitikko ym. - vähän tuollainen Halla-Aho tyyppinen kaveri, siinä mielessä. Ei pelkää suututtaa edes "omiaan"

Anter Yaşa

13. helmikuuta kello 13:04 ·

..
Sen sijaan, että käsittelisimme oikeita syitä; uskonnollista radikalismia, bronssikautisia uskomuksia ja fundamentalismia, ISIS:n riveihin liittymisen syy onkin "seikkailunhalu ja tylsyys", eikä jihadismi, eli pyhään sotaan osallistuminen "profeetta Muhammedin maissa", Syyriassa ja Irakissa.

"Jos et osta lapsellesi mopoa, hän tulee liittymään islamistiseen terroristijärjestöön"?

Pitäisikö mielummin käsitellä oikeita syitä, miksi ihmiset ryhtyvät islamistiseen terrorismiin, eli sotilaalliseen jihadiin? Tunnen kymmeniä muslimeja, kuten koko sukuni, joilla ei ole mitään tekemistä jihadin tai terrorismin kanssa, koska eivät ole fundamentalisteja ja radikaaleja. Kellään sukulaisellani ei ole "mopoa", eivätkä ole saaneet soittoja "ISIS:n asiakaspalvelulta".

Kukaan ei mene sotimaan, leikkaamaan "vääräuskoisten" päitä, raiskaamaan vähemmistöjä, sytyttämään ihmisiä tuleen, perustamaan islamistista teokraattista kalifaattia ja huutamaan "Jumala on suuri!", tylsyydestä ja seikkailunhalusta. Eikä varsinkaan, "jos ei saa teininä mopoa". Tuskin siellä Syyriassa on kivempia "mopoja"?

Jälleen kerran "asiantuntijat" ampuvat itseään nilkkaan ja edesauttavat terrorismia tajuamatta perimmäisiä ongelmia. Yksi maailman eniten universaaleja ihmisoikeuksia rikkovan terroristijärjestön ja ideologian kannattajista tehdään samalla uhreja.

Anter Yaşa

31. tammikuuta ·

..
Uskonnot ovat ideologioita siinä missä muutkin ideologiat. Uskonnot ja uskomukset ovat ihmisjoukkojen harjoittamia yhteisiä ideoita, jotka avoimessa yhteiskunnassa muuttuvat alati ajan hengen mukaisesti. Monet uskonnot sisältävät olennaisesti poliittisia piirteitä ja ovat historian aikana vaikuttaneet maailman yhteiskuntiin. Monet uskonnolliset ideologiat ovat olleet alistavia yhteiskunnallisia rakenteita, joita moderni moraalikäsitteemme ei sallisi. Uskon jokaisen oikeuteen harjoittaa uskontoaan ja ideologiaan rauhassa. Uskon myös jokaisen oikeuteen kritisoida ja pilkata ideologioita, jos ei aiheuta fyysistä haittaa ja häiritse uskontonsa tai ideologiansa harjoittajaa. On korkea aika uusia vanhat käytännöt ja sallia liberaali reformi tämän asian suhteen.

Anter Yaşa

22. tammikuuta ·

..

Suurinosa suomalaisista pelkäävät vielä assosioitua tämän aiheen piiriin, koska Sebastian Tynkkynen. Kyseinen pelko on yksi iso yhteiskunnallinen Ad Hominem argumenttivirhe.

Minä en näe ongelmaa ottaa kantaa Tynkkysen sakkoihin, mitä tulee uskonrauhan rikkomiseen. Minun epäuskonrauhaani rikotaan jatkuvasti uskonnollisissa piireissä, mutta syyttääkö syyttäjä moskeijoita ja kirkkoja?

Ei taida. Syyttäjä ei myöskään syytä fundamentalisti lestadiolaisia tai radikaaleja islamisteja heidän syrjimisestä, vihapuheesta ja väkivallasta. Puhumme jatkuvasti "islamofobiasta", tajuamatta edes sanan merkitystä ja kontekstia. Onko ateisti- tai kristinofobiaa? Buddhafobiaa?

Jos tarkistelemme islamistisia maita, saat kuolemantuomion ateismista. Eikö tämä ole ateismifobiaa? Jos "uskonrauha" tarkoittaa fasistisia, bronssikautisia ja syrjivien ideologioiden kunnioittamista, niin sitä tulee epäkunnioittaa ja rikkoa jatkuvasti.

Kuka kunnioittaa ateisteja ja syyttää fundamentalisteja yhteiskunnallisesti? Ei kukaan, koska ateistit eivät vaadi erikoisoikeuksia sananvapauden kustannuksella, eivätkä loukkaanu jos joku kritisoi heidän ajatuksiaan, vaan väittelevät takaisin yhteisymmärryksen vuoksi. Suostuuko fundamentalistinen uskonnollinen henkilö väittelemään tai edes muuttamaan käsitystään millään tavalla? Monesti ei suostu.

Hiljaisuus johtuu pelon ilmapiiristä. Pelosta leimautua "rasistiksi", koska kritisoit uskontoja, tai "islamofobiseksi" jos tuot esille yhteiskunnallisia ja uskonnollisia epäkohtia islaminuskosta. Suurin pelko suomalaisissa on taas assosioutua ihmisten kanssa, jotka on yhteiskunnallisen paineen takia lokeroitu ja leimattu "rasistiksi". Ironisesti tätä pelkoa harjoittaa eniten taantumuksellinen vasemmisto Suomessa, toimien hyödyllisinä puhujina fundamentalistien radikalismin puolesta. Perinteisesti vasemmistolainen olisi kaikkia uskonnollisia rakenteita vastaan.

"Tykkään sun ajatuksista ja julkaisuista, mutta en viitti tykätä ja kommentoida julkisesti. Ymmärrät varmaan?" - En ymmärrä.

Bronssikautisten ideologioiden vastustaminen ja terve pelko ei ole fobiaa. Fobia tarkoittaa irrationaalista pelkoa. Minulla ja monilla muillakin on erittäin rationaalinen ja perusteltu pelko, miten fundamentalistiset ja barbaariset ideologiat ovat kasvussa maailmanlaajuisesti.

Islamofobia on vuonna 1908 keksitty termi, mikä popularisoitiin Persianlahden maiden puolesta 70-luvulla Islamin doktriinin mukaisesti. Islamin kritiikki on jyrkästi kielletty teokratioissa. On rasismia, mikä on ulkonäöllistä syrjintää ja muslimivihaa muslimeja kohtaan. Molemmat ovat asioita, joita kenenkään ei pitäisi harjoittaa. Islamofobiaa ei ole terminä mielestäni olemassa, niin kauan kun emme pysty katsomaan argumentin molempia puolia ja myöntämään, että lähes jokaisessa maassa missä harjoitetaan islamistista teokratiaa; ateismi- ja demokratiafobia ovat paljon merkittävämpiä asioita, ja erittäin irrationaalisia. Saudi Arabiassa ateisti teloitetaan, kun taas Suomessa vain loukataan Islamistin irrationaalisia uskomuksia ja tunteita; puheilla ja teksteillä. Kumpi on vakavampaa?

Rasismi on rasismia ja uskonnon kritiikki on uskonnon kritiikkiä. Näitä asioita ei pitäisi sekoittaa. Kulttuurista rasismia, eli "uusrasismia" ei ole olemassa. Kulttuurit ja ideologiat ovat ulkonäöstä, sukupuolesta, kansalaisuudesta, seksuaalisuudesta ja etnisyydestä riippumattomia. "Uusrasismi" vähättelee oikeata rasismia. Kulttuureita ja ideologioita tulee voida vapaasti solvata ja kritisoida. Kulttuureilla ja ideologioilla ei ole oikeuksia ja oletettua suojaa kritiikiltä, vaan ihmisillä on oikeudet.
#Humanisti

Anter Yaşa

14. tammikuuta ·

..

Kasvatatko teiniä joka ei arvosta työtä ja rahanarvoa? Itse kasvoin poliittisena pakolaisena, YH-äidin kanssa ainoana lapsena Töölöössä, pienessä Helsingin kaupungin 35 neliön kerrostaloasunnossa, kunnes muutimme isompaan asuntoon myöhemmin.

Meillä ei ollut paljoa ja sain joka päivä nähdä kontrastin oman perheeni ja varakkaimpien Töölöön lasten perheiden välillä. Opin erittäin varhaisessa vaiheessa arvostamaan sitä pientäkin rahaa, jonka äitini kykeni antamaan minulle viikottain. Päätin jo silloin säästää viiden markan viikkorahani. Ostin niillä itselleni pleikkarin ja pienen television vuosien säästämisen jälkeen. Olen aina tuntenut syyllisyyttä siitä, että jouduin teininä pyytämään äidiltäni rahaa suomalaisten varakkaimpien teinien kanssa hengaamista varten. Moni lapsuuden ja teiniajan kokemukset, kuten harrastukset, matkustaminen, lomailu ja uusimpien trendien perässä pysyminen olivat minulle taloudellisesti vaikeita ja monesti mahdottomia asioita saavuttaa, sillä kieltä osaamattoman yksinhuoltajan tulot eivät yksinkertaisesti riittäneet siihen.

Olen 15 vuotiaasta asti tehnyt pätkätöitä virtuaalisesta ympäristöstä, ravintola-alasta, rakennus- ja jätteenhuollosta, rekrytointiin asti, kartuttaen erilaisia työkokemuksia. Vähävarainen lapsuuteni ja äitini periksiantamaton asenne sai minut tajuamaan, että raha ei kasva puussa. Nykyään olen tietotekniikan yrittäjä ja konsultti. Raha ei vieläkään kasva puussa.

Suomi antaa eväät ja mahdollisuudet kaikille. Pidetään huolta, että jokainen uusi sukupolvi saa myös nämä eväät, riippumatta mistä olosuhteista alunperin tulee.

Anter Yaşa

27. joulukuuta 2016 ·

..

Maahanmuuttaja, rasismin vastustaja ja tunnettu vasemmistolainen valittaa näennäisvasemmiston ja ns. "antirasistien" (RASMUS FB-ryhmä) omasta rasismista, fasismista, sananvapauden rajoittamisesta ja syrjimisestä, niin tulee syrjityksi, rajoitetuksi, saa rasistin leiman, syytöksiä "halla-aholaisuudesta" ja "anti-muslimiudesta".

"Olen hyvin huolissani kyseisen ryhmän linjasta ja sen vaikutuksista suomalaiseen yhteiskuntaan. Siksi otin asian esille. On mahdollista, että Rasmus-ryhmä linjallaan lisää entisestään rasismia." - Kamal kertoo. Kamal pyörittää myös yhtä suomalaisen FB:n suurinta rasismin vastaista ryhmää.

Samanlaisen reaktion sain itsekin ja syytöksiä vaikka mistä hulluuksista, kun ihmiset eivät osaa tarkistella fasismiaan, jonka tuot esille, koska jostain syystä kun olet "anti-fasisti", tai "anti-rasisti", oman määritelmäsi mukaan, niin saat syrjiä ja leimata ihmisiä niin paljon kuin huvittaa. Saat olla jopa rasisti maahanmuuttajia kohtaan niin kauan kun kyseinen mamu on vähänkin ilmaissut kykenevänsä omiin mielipiteisiin ja itsenäiseen ajatteluun. Itse koin selvää rasismia, syrjintää ja kunnianloukkauksen ihmisiltä, jotka identifoivat itsensä "anti-fasisteiksi".

Minustakin levitetään huhuja ja valheita, joiden mukaan:

1. En ole maahanmuuttaja, enkä pakolainen.
2. Olen feikki profiili, koska eihän maahanmuuttaja voi ajatella itsenäisesti.
3. "Olen omaksunut suomalaisen rasistisen kulttuurin liian hyvin".
4. En vain tajua ja näin ollen olen tyhmä.
5. "Olen keinoteltu rasistiseen ajatusmaailmaan", "Olen unohtanut kulttuurini", "Olen unohtanut uskontoni".
6. Olen "Rajat Kiinni" aktiivi - (Ihan tajuton huhu).

Tämä myös oikeuttaa syrjimisen ja rasismin minua kohtaan, näiden ihmisten mielestä. Tunnen kymmeniä samanlaisia maahanmuuttajia, jotka ovat yrittäneet puhua radikaalia Islamia vastaan ja saaneet rasistin leiman. Ironisesti "rasismin vastustajat" ovat tässä asiassa syrjiviä.

Koko homma pitkälti vain naurattaa ja todistaa sen mitä olen tässä jo vuoden yrittänyt tuoda esille: Näennäisvasemmisto ja sen taantumuksellinen asenne identiteettipolitiikan ja Islamin kritiikin suhteen, yhdistettynä väkivaltaiseen anarkismiin.

Reaktio on ymmärrettävissä, sillä suurinosa taantumuksellisista ovat tietämättömiä, kokemattomia (kulttuurirelativisteja) ja sulkevat silmänsä kaikelta, mikä on heidän omaa maailmankuvaa vastaan. Tietynlainen "suvaitseva" yms. asenne myös pönkittää taantumuksellisen omaa egoa, sillä oikeasti hän on pahimman luokan rasisti, joka kokee syyllisyyttä rasismistaan: "Katsokaa kuinka suvaitsevainen olen ja puolustan kaikkien oikeuksia!" - syrjimällä, haukkumalla ja leimaamalla.

RASMUS pitää fundamentalisti islamisteja, jotka kertovat avoimesti noudattavansa bronssiaikaisia aavikkojumalan käskyjä 100%, suojeltavina kukkasina ja tämän epäkohdan esilletuojat pahoina, rasistisesti motivoituneina trolleina. Muslimit itse kritisoivat näitä fundamentalisteja enemmän kuin ns. "islamofobiset rasistit", mikä ironisesti tekee RASMUS-ryhmän ja islamisti ekstremistien reaktiosta ja tavoitteista samanlaisen. Liberaalien muslimien, reformistien ja maahanmuuttaja/pakolais ateistien leimaaminen "islamofobisiksi" tai "anti-muslimeiksi" on nimenomaan mitä ISIS haluaa.

http://www.thedailybeast.com/.../i-m-a-muslim-reformer-why-am...

Sekulaarista ja asiallista keskustelua maahanmuutosta, uskonnosta ja yhteiskunnasta Suomessa kannattaa mielummin käydä täällä: https://www.facebook.com/groups/1524473454528676

Vihapuhe, leimaaminen ja rasismi on 100% kielletty, eikä ylläpitäjät ole kulttuurirelativisti taantumuksellisia. Ryhmässä on pääosin seksuaali, etnis- ja uskonnollisvähemmistöjä edistämässä keskustelukulttuuria.

Akateemista keskustelua Islamista voi käydä Islaminopettajien ja koulutettujen imaamien kanssa tässä ryhmässä:
https://www.facebook.com/groups/218627718565562/

RASMUS ryhmästä kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana, jos ns. "kantasuomalaisia" kiinnostaa aito anti-rasismi, eikä näennäisvasemmistolaisten taantumuksellisien, islamisteja ja ekstremistejä suosiva sisäpiiri-sirkus.

Kulttuurirelativistilla tarkoitan sitä, että oletetaan kaikkien maailman kulttuurien olevan samanlaisia. Esim. Ei tajuta tietyn kulttuurin ajatusmallia, etiikkaa ja moraalia vaan verrataan sitä omaan. Samainen ajatus myös tasoittaa kaikki kulttuurit, olkoot kuinka takapajuiset, samalle viivalle. Kulttuurirelativisti ei tajua esim. islamistin/sharian kannattajan ajatusmaailmaa, vaan kuvittelee sen olevan samanlaista tapauskoa kuin Suomessa.

Hyvä esimerkki kertoa kulttuurirelativistille, joka sympatisoi Jihadia, on verrata sitä ristiretkiin. Silloin hän tajuaa sen, koska kristinuskon kritiikki on vapaata ja ymmärrettävissä oman kulttuurin kontekstissa.

"It's easy to fool people, but to convince them they've been fooled, is extremely hard."
Ps. Tämäkin sananvapauden harjoitus "antaa eväitä rasisteille ja natseille", eikö vaan? Vaan onko kyseessä enemmäkin omien epäkohtien maton alle lakaisua?

Mestarin Oppipoika

Sinänsä ihan hyvä ehdokas; arvoliberaalille islam- ja maahanmuuttokriittisyydelle(?) on kyllä tilausta. Hän vaikuttaa kuitenkin jotenkin riidanhaluiselta henkilöltä. En yllättyisi, jos hän riitautuu perussuomalaisten kanssa ja vaihtaa lähitulevaisuudessa jälleen puoluetta.

kriittinen_ajattelija

Toivottavasti valitaan, ainakin noin kuntavaaleissa sisään PK-seudulla, sikäli että hän voi kritisoida suurmoskeija hanketta ja muita vastaavia tulevia islamistien kieroilu hankkeita. Maltilliset vasemmistolaisetkin kuuntelee tarkemmin kun muslimitaustainen kritisoi moskeija hankkeita ym., kuin jos joku Hakkaraisen kaltainen han-suomalainen niitä kritisoisi valtuustossa.

Mestarin Oppipoika

Quote from: kriittinen_ajattelija on 07.03.2017, 12:59:41
Toivottavasti valitaan, ainakin noin kuntavaaleissa sisään PK-seudulla, sikäli että hän voi kritisoida suurmoskeija hanketta ja muita vastaavia tulevia islamistien kieroilu hankkeita. Maltilliset vasemmistolaisetkin kuuntelee tarkemmin kun muslimitaustainen kritisoi moskeija hankkeita ym., kuin jos joku Hakkaraisen kaltainen han-suomalainen niitä kritisoisi valtuustossa.

Tämä olisi kyllä hyvä juttu.

Skeptikko

Quote from: Hamsteri on 07.03.2017, 12:18:52
Anter tajusi Adhamin puuhat, koska kurdit tekevät samanlaista scämmiä vastustajilleen Syyriassa. Niiden kusetukset ovat Kurdistanin lapset jne, mistä aivokuolleiden suomalaisnaisten rahat kanavoidaan YPG:n terrorismiin.

Vinkkasin sähköpostilla Anterille tästä keskustelusta ja hän vähän lupaili, että saattaisi tulla itsekin vastaamaan tähän keskusteluun ehdokkuudestaan.

Sellaisia terveisiä hän kuitenkin lähetti, että pyysi sanomaan mm. seuraavat asiat (omia huomautuksiani hakasuluissa):

• Kurdistanin Lapset ry on hänen äitinsä perustama järjestö, joka ei lähetä rahaa terroristeille. Eikä se ole muutenkaan lähettänyt rahaa vaan kaksi konttia vaatteita yms.
  • YPG on vain Turkin, ISISin, Saudi-Arabian yms islamistien mielestä terroristijärjestö. Ja jos sitä pitää terroristijärjestönä on islamistien kanssa samaa mieltä. [YPG:hän on muuten Yhdysvaltojen tärkeimpiä liittolaisia ISISiä vastaan. Tosin onhan Yhdysvallat tukenut Syyriassa ties mitä jihadistejakin...]
  • Maahanmuuttajien integraatiolla hän tarkoittaa nimenomaan suomalaisiksi kasvattamista sen sijaan, että oltaisiin jotain muuta [ilmeisesti siis vastakohtana tälle rinnakkaisyhteiskuntia ajavalle monikulttuurisuudelle, joka korostaa erilaisuutta ja ruokkii ristiriitoja ja vihamielisyyttä]

People's Protection Units
https://en.wikipedia.org/wiki/People's_Protection_Units

The YPG is overwhelmingly ethnically Kurdish, but it also includes Arabs, Western volunteers, and the Syriac Military Council, a militia of Assyrian Christians.
...
It expanded rapidly in the Syrian Civil War and grew to predominance over other armed Kurdish groups as the only Kurdish group able to withstand Islamist rebels.
...
The YPG has attracted praise for their feminism and for their battlefield effectiveness against the Islamic State, becoming the United States' chief partner on the ground in Syria.
...
The YPG considers itself a people's army, and therefore appoints officers by internal elections.[69]
...
The Women's Protection Units (YPJ), also known as the Women's Defense Units, is the YPG's female brigade, which was set up in 2012. Kurdish media have said that YPJ troops became vital during the Siege of Kobanî.
...
Compared to other factions engaged in the Syrian Civil war, the YPG has not received significant foreign assistance in the form of weapons and military equipment.
...
The United States provided the YPG with air support during the Siege of Kobanî[78] and during later campaigns, helping the YPG defend territory against attacks by the Islamic State.[79] Turkey has criticised US support.[80]
...
Russia's position towards the YPG is not clear, and the USA actively supports it, but their diplomatic relations with the PYD are the opposite. In January 2016 Russia pushed for the inclusion of the PYD in the Geneva talks.[88] In February 2016 the PYD opened a branch representative office in Moscow.[89] In contrast to this the YPG denied any coordination with officials from the U.S. State Department. The YPG would like to open a representative branch in the USA, but in March 2016 interview its leader implied that it was not allowed to do so.[90]

Hamsteri

YPG on PKK:n sisarjärjestö, joka on listattu Unionin ja Jenkkien toimesta terroristi organisaatioksi. Much race cucking.

Jos preachaa suomalaistumista, niin Kurdistanin synnyttämiseen tähtäävä toiminta on kaikkea muuta kuin integroitumista. Tässä vaiheessa häipyminen "Kurdistaniin" ja pyrkiminen sen synnyttämiseen on järkevämpää kuin huonosti integroituneena saarnata somaleille valtuustossa, etteivät larppaisi ählämsählämiä.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Skeptikko

Quote from: Skeptikko on 07.03.2017, 13:08:25
Vinkkasin sähköpostilla Anterille tästä keskustelusta ja hän vähän lupaili, että saattaisi tulla itsekin vastaamaan tähän keskusteluun ehdokkuudestaan.

Anter sanoi, ettei ole vielä saanut tunnuksia Hommaforumille, eikä siksi vielä pääse osallistumaan keskusteluun. Toivon mukaan hän pääsee kuitenkin pian tähän keskusteluun mukaan vastailemaan kysymyksiin ja selventämään vähän ajatuksiaan esimerkiksi maahanmuuttoon liittyvistä kysymyksistä.

Mestarin Oppipoika

Quote from: Hamsteri on 07.03.2017, 13:24:55
Napsista
Kiihkoislamistiset somalit ja Helsinki-Maidan saatiin samaa reittiä kuin kurdit ja Adham eli kansainvaelluksella ja tp-systeemillä. Jos haluaa arvoliberaaleja ateisteja, niin niitä on tällä hetkellä paljon Tsekissä. 2k kuukaudessa ilmaista rahaa varmasti kelpaa niille. Eeppinen rasistikortti näytetty.

Tp-systeemi on huono, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että Suomessa on pysyvästi Euroopan ulkopuolelta tulleita vähemmistöjä kuten somalit ja kurdit. Etnonationalistitkin joutuvat sen hyväksymään. Varmasti meidän kaikkien etu on, jos nämä vähemmistöt saadaan laajasti käännytettyä sekulaarin länsimaalaisuuden kannattajiksi. Tämä onnistuu tukemalla maahanmuuttajataustaisia henkilöitä, jotka tukevat ja edistävät sekulaaria ajattelua. Ihmisiä pitäisi äänestää mielipiteidensä takia, ei heidän ihonvärinsä takia.

Mestarin Oppipoika

Quote from: Hamsteri on 07.03.2017, 13:41:04
Miten niin joutuvat sen hyväksymään? Deportoimalla ja maahantulokielloillahan ne saadaan pois tai sodalla. Rahahanat voidaan myös sulkea tai ne loppuvat itsestään, jolloin heinäsirkkaparvi häipyy. Jengi taas ampuu itseään jalkaan.

Suomen kansalaisia ei voida karkoittaa Suomesta. Jos rahahanat suljetaan, ne suljetaan myös etnisiltä suomalaisilta. Voit rauhassa olla etnonationalisti, mutta yritä nyt edes olla realistinen.

Hamsteri

Quote from: Mestarin Oppipoika on 07.03.2017, 13:53:11
Quote from: Hamsteri on 07.03.2017, 13:41:04
Miten niin joutuvat sen hyväksymään? Deportoimalla ja maahantulokielloillahan ne saadaan pois tai sodalla. Rahahanat voidaan myös sulkea tai ne loppuvat itsestään, jolloin heinäsirkkaparvi häipyy. Jengi taas ampuu itseään jalkaan.

Suomen kansalaisia ei voida karkoittaa Suomesta. Jos rahahanat suljetaan, ne suljetaan myös etnisiltä suomalaisilta. Voit rauhassa olla etnonationalisti, mutta yritä nyt edes olla realistinen.

Ei mikään estä kirjoittamasta lakeja uudelleen ja poistamaan tp-porukan passeja ja tekemästä soft apartheid systeemiä, jos on pakko. 30 000 arabia on jo sarjassamme pakko.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Lalli IsoTalo

YK:n sopimuksen perusteella - jos sitä vielä halutaan noudattaa - ulkomaalaisille ei tarvitse antaa samoja oikeuksia kuin kansalaisille. Joten kaikki passittomat näkkileipä-teltta-kuurille, jos eivät itse pysty elättämään ja asuttamaan itseään. Ja kaikilta mamuperseilijöitä passit pois > 80+ % ongelmasta ratkaistu kansainvälisten sopimusten kirjaimen mukaisesti.
— Missä N, siellä R

Anter Yasa

Anter tässä.

Kysy mitä haluat.

(Eka viesti Hommalla. Long time lurkkaaja.)

Tähänki saitte mut suostumaan.

Lalli IsoTalo

Tervetuloa mukaan, Anter!

Mitä olet mieltä seuraavista väittämistäni?

Väite 1. Yhteiskunnan ei pitäisi paapoa maahanmuuttajia yhtään mitenkään, koska se estää heidän kotoutumisensa.

Väite 2. Tämä on nähty Ruotsissa. Mitä enemmän paapotaan ja annetaan ilmaista rahaa, sitä enemmän kranaatit lentävät.

Väite 3. Maahanmuuttajien pitäisi itse hankkia työpaikkansa ja järjestää itselleen asunto omilla rahoillaan. Jos tämä ei onnistu, ei pitäisi tulla Suomeen ollenkaan.
— Missä N, siellä R

Anter Yasa

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.03.2017, 14:40:19

Väite 1. Yhteiskunnan ei pitäisi paapoa maahanmuuttajia yhtään mitenkään, koska se estää heidän kotoutumisensa.

Väite 2. Tämä on nähty Ruotsissa. Mitä enemmän paapotaan ja annetaan ilmaista rahaa, sitä enemmän kranaatit lentävät.

Väite 3. Maahanmuuttajien pitäisi itse hankkia työpaikkansa ja järjestää itselleen asunto omilla rahoillaan. Jos tämä ei onnistu, ei pitäisi tulla Suomeen ollenkaan.

1. Ketään ei pidä paapoa, paitsi ehk raskaana olevia yksinhuoltajaäitejä tai jotain? Määrittele mitä tarkoitat paapoomisella?

2. Tarkoitat siis median ja päättäjien asennetta ongelmaan? Kyllä. Siihen ei uskalleta puuttua.

3. Maahanmuuttaja on eri asia, kun turvapaikanhakija. Aiheellisesta turvapaikajanhakemuksesta (lapset, perheet, sairaat yms.) pitää jonkinlainen asuintila järjestää, kuten köyhille suomalaisillekin. Aiheettomat turvapaikanhakijat kuuluu poistaa takaisin lähtömaahan. Maahanmuuttaja tulee muutenkin työn tai opiskelun perässä, turvapaikanhakija turvan perässä. Maahanmuuttajat ei yleensä edes pääse Suomeen jos ei ole viisumia, työ- tai opiskelupaikkaa. Kaikki paitsi kiintiöpakolaiset tulevat ns. "laittomasti", osa oleellisista syistä, osa ilman syytä.

ps. mistä saan laitettua oman profiilikuvan, vai pitääkö postaa joku miljoona postia et saa?

Lalli IsoTalo

Quote from: AnterYasa on 07.03.2017, 14:44:44
Quote from: Lalli IsoTalo on 07.03.2017, 14:40:19

1. Ketään ei pidä paapoa, paitsi ehk raskaana olevia yksinhuoltajaäitejä tai jotain? Määrittele mitä tarkoitat paapoomisella?

2. Tarkoitat siis median ja päättäjien asennetta ongelmaan? Kyllä. Siihen ei uskalleta puuttua.

3. Maahanmuuttaja on eri asia, kun turvapaikanhakija. Aiheellisesta turvapaikajanhakemuksesta (lapset, perheet, sairaat yms.) pitää jonkinlainen asuintila järjestää, kuten köyhille suomalaisillekin. Aiheettomat turvapaikanhakijat kuuluu poistaa takaisin lähtömaahan. Maahanmuuttaja tulee muutenkin työn tai opiskelun perässä, turvapaikanhakija turvan perässä. Maahanmuuttajat ei yleensä edes pääse Suomeen jos ei ole viisumia, työ- tai opiskelupaikkaa. Kaikki paitsi kiintiöpakolaiset tulevat ns. "laittomasti", osa oleellisista syistä, osa ilman syytä.

Kiitos hyvistä vastauksista! Paapominen tarkoittaa, että yhteiskunta tekee lähes kaiken yksilön puolesta.

Jos et ole vielä lukenut tätä ketjua alusta, sinun varmaan kannattaisi tehdä se.  :)
— Missä N, siellä R

Anter Yasa

Quote from: Lalli IsoTalo
Jos et ole vielä lukenut tätä ketjua alusta, sinun varmaan kannattaisi tehdä se.  :)

Kyllä mä sen luin.  8) Mistä saan oman profiilikuvan?

Skeptikko

Quote from: AnterYasa on 07.03.2017, 14:58:18

Ainakin minulla ylävalikosta jos valitsee Profiili ja siitä vielä Profiili, pääsee laittamaan kuvan. Kuvassa ei saa olla animaatiota, en muista oliko jotain muita rajoituksia.

Anter Yasa

Quote from: Skeptikko on 07.03.2017, 15:00:40
Quote from: AnterYasa on 07.03.2017, 14:58:18

Ainakin minulla ylävalikosta jos valitsee Profiili ja siitä vielä Profiili, pääsee laittamaan kuvan. Kuvassa ei saa olla animaatiota, en muista oliko jotain muita rajoituksia.

"Oman avatar-kuvan voi ladata, kun viestejä on karttunut 50"

I see.

Lalli IsoTalo

Quote from: AnterYasa on 07.03.2017, 15:03:04
"Oman avatar-kuvan voi ladata, kun viestejä on karttunut 50"

Jeps. Täällä vähän kyykytetään uusia tulokkaita.  :D
— Missä N, siellä R

Hakkapeliitta

Olit maininnut useampaan kertaan, että integration ongelmiin ei uskalleta puuttua.

Mitä tämä "puuttuminen" käytännössä tarkoittaisi, jos/kun esim. pääkaupunkiseudulla aletaan havaitsemaan samanlaista lähiökehitystä kuin keskieuroopassa ja Ruotsissa?

Ja sitten, onko sinulla omaa suosikkia puheenjohtajavaaleissa?
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Anter Yasa

Quote from: Hakkapeliitta on 07.03.2017, 15:12:01
Olit maininnut useampaan kertaan, että integration ongelmiin ei uskalleta puuttua.

Mitä tämä "puuttuminen" käytännössä tarkoittaisi, jos/kun esim. pääkaupunkiseudulla aletaan havaitsemaan samanlaista lähiökehitystä kuin keskieuroopassa ja Ruotsissa?

Ja sitten, onko sinulla omaa suosikkia puheenjohtajavaaleissa?

Korostamalla integraatiota ja ehkäisemällä yhteisöjen segregaatio. Eli ei paljon maahanmuuttajia samalle alueelle ja suomalaisen hyvinvointivaltion periaatteita korostaen. Tosin perhearvot vaikuttavat eniten. Asiasta pitäisi ensin saada keskustella, ennen kun mitään voi tehdä.

"SOPEUTUVAISEMMAN ILMIPIIRIN

Yhä useampi toisen sukupolven maahanmuttaja tuntee itsensä eristäytyneeksi ja identifoi muuksi, kun suomalaiseksi. Perhearvot vaikuttavat nuoren kehitykseen. On tärkeää tukea ja ohjata nuoria oikeeseen suuntaan. Maahanmuuttajayhteisöjen radikalisoituminen ehkäistään tehokkaalla integraatiolla ja suomalaisten hyvinvointivaltion arvojen rohkealla korostamisella. Monikulttuurisuus on hieno asia, kunhan meillä ei ole kaksoisstandardeja maahanmuuttajille ja kantaväestölle."

Edit. Ei ole vielä suosikkia. Olen sen verran uusi puolueessa.

Lalli IsoTalo

Quote from: AnterYasa on 07.03.2017, 15:17:05
Quote from: Hakkapeliitta on 07.03.2017, 15:12:01

Korostamalla integraatiota ja ehkäisemällä yhteisöjen segregaatio. Eli ei paljon maahanmuuttajia samalle alueelle ...

Monet suomalaiset eivät halua muslimeja, afrikkalaisia tai lähi-itäläisiä naapureikseen, koska kulttuurierot ovat liian isot. Monille suomalaisille käy paremmin, että em. maahanmuuttajat elävät keskitetysti omilla alueillaan.

QuoteYhä useampi toisen sukupolven maahanmuttaja tuntee itsensä eristäytyneeksi ja identifoi muuksi, kun suomalaiseksi.

Heidän vanhempansa tietävät mistä tulivat, ja mitkä ovat heidän juurensa. Seuraava sukupolvi tavallaan roikkuu kahden kulttuurin välissä, kuulumatta kumpaankaan. Siitä seuraa ongelmia.

QuoteMaahanmuuttajayhteisöjen radikalisoituminen ehkäistään tehokkaalla integraatiolla ja suomalaisten hyvinvointivaltion arvojen rohkealla korostamisella.

Epäilen vahvasti sitä, pystyykö edes enemmistö kehitysmaista tulevista muslimeista ikinä sopeutumaan suomalaiseen meininkiin.

QuoteMonikulttuurisuus on hieno asia, kunhan meillä ei ole kaksoisstandardeja maahanmuuttajille ja kantaväestölle."

Monikulttuuri eli kulttuurien sekottaminen on tuhoisaa molemmille kulttuureille. Pitää olla hallitseva kulttuuri, johon muualta tulleet sopeutuvat, tai muuttavat heille sopivan hallitsevan kulttuurin maahan. Suomessa olevat tataarit on esimerkki siitä, miten muslimikulttuuri voi sopeutua valtakulttuuriin, aiheuttamatta ongelmia alkuperäisväestölle.

Kaksoisstandardeista olen samaa mieltä kanssani.
— Missä N, siellä R

Hakkapeliitta

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.03.2017, 15:38:08
QuoteMonikulttuurisuus on hieno asia, kunhan meillä ei ole kaksoisstandardeja maahanmuuttajille ja kantaväestölle."

Monikulttuuri eli kulttuurien sekottaminen on tuhoisaa molemmille kulttuureille. Pitää olla hallitseva kulttuuri, johon muualta tulleet sopeutuvat, tai muuttavat heille sopivan hallitsevan kulttuurin maahan. Suomessa olevat tataarit on esimerkki siitä, miten muslimikulttuuri voi sopeutua valtakulttuuriin, aiheuttamatta ongelmia alkuperäisväestölle.

Kaksoisstandardeista olen samaa mieltä kanssani.

Käytönnässä monikulttuurilla ei pyritä sekoittamaan kahta kulttuuria, vaan luomaan yhteiskunta jossa kulttuurit elävät rinnakkaiselossa. Tähän päästääkseen valtakulttuuri joutuu tekemään myönnytyksiä, turvatakseen uuden kulttuurin olemassaolon. Tämä on juuri sen koko ideologian suurin ongelma. Se kannustaa segregaatioon ja heikentää monien kyvykkäidenkin ihmisten mahdollisuutta integroitua tähän yhteiskuntaan. Wikipediassa on ihan kattava artikkeli aiheesta monikulttuurisuus.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Monikulttuurisuus
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.