News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2017-02-12 "Asumme kahden kulttuurin välissä" - Millaisia ovat Suomen muslimit?

Started by Alaric, 16.02.2017, 16:53:17

Previous topic - Next topic

Alaric

Nyt löytyi kyllä sellainen mokuislampläjäys kepun puoluelehdestä, että oksat pois. Toimittelija Eeva Kärkkäinen kirjoittaa lähes ihannoivaan sävyyn tuosta barbaarisesta väkivaltakultista.

Ääneen jutussa pääsee muutama Suomessa notkuva muslimi, mm. eräskin imaami nimeltään Abbas Bahmanpour, jonka nuivat taitavat muistaa islam-illan homokommenteista sekä Habiba Ali, 29-vuotias seitsemän lapsen somaliyksinhuoltaja, joka työskentelee yhteisökoordinaattorina maahanmuuttajatyön parissa ja on aktiivinen SDP:n kuntapoliitikko...

"Maahan­muut­ta­jien lasten uskon­nol­li­suuden aste mukautuu usein valtaväestöön, mikä Suomessa tarkoittaisi musli­mi­nuorten maal­lis­tu­mista vanhempiinsa verrattuna." <- Juuh, tällaista kehitystähän on havaittu muuallakin Euroopassa :roll:

Tätä paskaa lukiessa tuli kyllä muutaman kerran oksennusta suuhun. Hyi helvetti.

http://www.suomenmaa.fi/uutiset/8211asumme-suomessa-kahden-kulttuurin-valissa8211--millaisia-ovat-suomen-muslimit-6.3.204588.0c7509a639 (12.2.2017)

Quote"Asumme Suomessa kahden kulttuurin välissä" – Millaisia ovat Suomen muslimit?

Suomessa on jopa 70 000 muslimia. Heille usko on hyvän elämän ohje ja tie taivaaseen.

Islam on ollut viime vuodet otsikoissa pääasiassa kielteisissä merkeissä.

Erityisesti Euroopan oikeis­to­po­pu­lis­tiset liikkeet ovat saaneet polttoainetta toiminnalleen islamin ja lännen välisestä vastak­kai­na­set­te­lusta.

– Kaikki muslimit eivät ole terroristeja, mutta kaikki terroristit ovat muslimeita, kuuluu tavallinen islamofobinen iskulause, jota on käyttänyt muun muassa perus­suo­ma­laisten kansa­ne­dus­taja Teuvo Hakkarainen.

Samaan aikaan Euroopassa ja Amerikassa elää miljoonia lännessä syntyneitä ja kasvaneita muslimeita. Myös Suomessa islamiin uskovien määrä kasvaa.

Keitä suomalaiset muslimit ovat, ja kuinka uskonto vaikuttaa heidän elämäänsä?


On heinäkuinen keski­viik­ko­aamu. Espoolaisella jalka­pal­lo­a­ree­nalla valmis­tau­du­taan viettämään muslimien vuoden kohokohtaa: Id al fitr -juhlan aamurukousta.

Aurinko paistaa. Areenan piha täyttyy pikkuhiljaa ihmisistä ja autoista. Eri tyylein itsensä hunnunneita naisia, miehiä puvuissa tai pitkissä valkoisissa mekoissa, röyhe­lö­ha­meisia tyttöjä, poikia kaulus­pai­doissa tai liivi päällä.

Tervehditään tuttuja ja halataan lämpimästi, jos ollaan samaa sukupuolta. Täällä miehet ja naiset eivät kättele toisiaan. Puoleen sääreen ulottuva hame tuntuu lyhyeltä.


Lasten ilmapalloissa lukee Eid Mubarak – siunattua Id-juhlaa.

Sisällä jalka­pal­lo­a­ree­nalla häikäisevän kirkas auringonvalo siivilöityy kattoik­ku­noista vihreälle tekonurmelle.

Areenalle saapuu myös Habiba Ali. 29-vuotiaan seitsemän lapsen yksin­huol­tajan aamu on alkanut seitsemältä
, vaikka juhlaa varten hankitut uudet vaatteet ja henna-tatuoinnit on laitettu valmiiksi jo edellisenä iltana.

Id-juhla on muslimeille saman­kal­tainen perhejuhla kuin joulu on kristityille. Se on myös palkinto kuukauden kestävästä ramadan-paastosta.
(;D)

– Parasta Idissä on serkkujen ja muiden sukulaisten tapaaminen, sanoo 10-vuotias Mumina.

– Idiin kuuluu siivoaminen ja että isot tytöt laittaa huivin, 7-vuotias Maryama miettii.

Rukousmatot levittyvät ystävien ja sukulaisten vierelle. Kengät jätetään areenan laitamille tai maton eteen. Kaiuttimista kuuluu äänite resitaatiosta, rukous­lau­lusta.

– Jumala on suuri, me kiitämme Häntä, kiitokset olkoon Jumalalle, ei ole muuta Jumalaa kuin Allah, Ali kääntää sanat.

Nuorimmaisia poikia, Anwaria ja Amiinia, on vaikeaa saada irrotetuksi puhelimen äärestä.

– Me ei tultu tänne, että me leikitään puhelimella. Menkää seurus­te­le­maan ihmisten kanssa, Ali kehottaa suomeksi.

(...)

Ali päätyi Suomeen 1990-luvulla perhee­nyh­dis­tä­misen kautta pari vuotta sen jälkeen, kun hänen isänsä oli kuollut Somalian sisäl­lis­so­dassa.

Mentyään naimisiin hän muutti miehensä perässä Englantiin, mutta palasi kuopusta odottaessaan takaisin Suomeen lapsi­kat­raansa kanssa.

Nyt nainen työskentelee yhtei­sö­koor­di­naat­to­rina mahan­muut­ta­ja­työn parissa ja on aktiivinen Sdp:n kunta­po­lii­tikko. Hänelle uskonto on tärkeä asia.

– Se opastaa oikealle polulle ja käskee kohtelemaan ihmisiä hyvin, uskonnosta riippumatta, Ali kertoo.

Elä Jumalan käskyjen mukaan ja kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Näin islamin ohjeet uskovalle tiivistää imaami Abbas Bahmanpour Mellunmäen moskeijasta.

– Islam opettaa, kuinka elää hyvää ja tasapainoista elämää, joka johtaa onnel­li­suu­teen maallisessa ja tuon­puo­lei­sessa elämässä, hän selittää uskonnon tarkoitusta.


Bahmanpour on syntynyt Iranissa, mutta kasvanut Suomessa. Suomalaisen äidin ja iranilaisen isän poika harkitsi armeijan jälkeen kirjal­li­suus­tie­teiden pariin hakeutumista, mutta päätyi Lontooseen opiskelemaan islamia.

Nyt Bahmanpour, 30, on palannut Suomeen. Hän asuu tanskalais-irakilaisen vaimonsa Saharin ja poikansa Karimin kanssa Vantaalla opiskelija-asunnossa ja kirjoittaa väitöskirjaa islamin historiasta.

Bahmanpour on saanut kielteistä julkisuutta perusteltuaan julkisuudessa islamin kielteistä suhtautumista homo­sek­su­aa­li­suu­teen sekä sitä, että osa muslimeista kieltäytyy kättelemästä vastakkaisen sukupuolen edustajia.

– On hyvä, että islam kiinnostaa, mutta joskus median asenne ärsyttää. Vastuullinen journalismi on harvassa ja kilpailu lukijoista on johtanut sensaa­ti­o­ha­kui­suu­teen, hän kritisoi.

Monen suomalaisen korviin musta­val­koi­selta tuntuvat säännöt ovat Bahmanpourin mielestä perusteltuja, koska harmaat alueet johtavat helposti väärin­käy­tök­siin.


– Jumala rakastaa meitä ja haluaa meille pidemmällä tähtäimellä hyvää. Aivan kuten isä ja äiti käskevät lapsia harjaamaan hampaat ja tekemään läksyt, koska valvovat lasten etua pitkällä tähtäimellä.

Hän uskoo, että kättelyn salliminen johtaisi seuraavana kysymykseen halaamisen ja suutelun sallimisesta.

– Rajan täytyy olla selkeä: ei fyysistä kontaktia vastakkaisen sukupuolen kanssa, ellei ole kyse lähi­su­ku­lai­sista.

– Alkoholin suhteen islam opettaa, että alko­ho­lin­käy­töllä on sekä hyviä että huonoja seurauksia. Huonot seuraukset ovat kuitenkin hyviä suuremmat. Siksi pirulle ei pidä antaa pikkusormea, Bahmanpour selittää.

– Muslimi ei saa olla tilassa, jossa ei voi täysin kontrolloida omia tekojaan.

(...)

Maahan­muut­ta­jien lasten uskon­nol­li­suuden aste mukautuu usein valtaväestöön, mikä Suomessa tarkoittaisi musli­mi­nuorten maal­lis­tu­mista vanhempiinsa verrattuna.

Toisaalta yhteis­kun­nal­liset tekijät, kuten ympäristön asenne islamia kohtaan, voivat kuljettaa nuorta vastakkaiseen suuntaan.

– Jos maahan­muut­ta­jien lasten on vaikea kokea itsensä osaksi yhteiskuntaa, he saattavat hakea iden­ti­teet­tiään uskon­to­pe­rin­teestä, nuoria suomalaisia muslimeita tutkinut Pauha sanoo.

Nuorten muslimeiden näkemykset islamista saattavat poiketa heidän vanhemmistaan.

Kun esimerkiksi Afrikasta tai Lähi-idästä Suomeen aikuisena muuttanut muslimi hahmottaa uskonnon kotimaansa perinteiden kautta, monet nuoret muslimit etsivät "todellista islamia" esimerkiksi kansain­vä­listen musli­mi­saar­naa­jien YouTube-videoista.

Pauha kertoo haas­tat­te­luissa havainneensa, että suoma­lai­suuden ja muslimi-identiteetin yhdistäminen pohdituttaa nuoria.

– He näkevät suomalaisessa yhteis­kun­nassa paljon islamin periaatteiden kanssa yhteisiä arvoja kuten luotettavuus, rehellisyys, velvol­li­suu­den­tunto ja vaati­mat­to­muus. Suomalaisuus assosioidaan kuitenkin vahvasti kris­til­li­syy­teen, ja osa kulttuurista, etenkin runsas alko­ho­lin­käyttö, nähdään vieraana.

Vertaistukea etsitään yhdis­tys­toi­min­nasta, jossa nuoret muslimit kohtaavat ratsas­tus­leirin, melontaretken tai grilli-iltojen merkeissä.

(...)

Kahden kulttuurin välissä kasvamisesta on kokemusta 26-vuotiaalla Asiya Abdillahilla.

Oppi­so­pi­muk­sella nuoriso- ja vapaa-ajantyön ohjaajaksi opiskelevan Abdillahin molemmat vanhemmat ovat kuolleet, joten kasvatus on ollut vanhempien sisarusten vastuulla.

Hän asuu kämppiksen kanssa ja kertoo elävänsä normaalia suomalaisen nuoren elämää.

– Minulla on ollut erilaisia kausia uskonnon suhteen. Välillä olin todella aktiivinen. Tällä hetkellä käyn moskeijassa vaihtelevasti, mutta naiselle se ei olekaan pakollista, hän selittää.

Abdillahin päässä ei haas­tat­te­lu­het­kellä ole huivia. Huivit­to­muuden syy ei kuitenkaan ole uskonnollinen kapina vaan elämänvaihe.

– Huivi on vain vaate. Islamin viiden pilarin mukaan tärkeintä on uskoa Jumalaan, rukoilla, paastota, antaa almuja ja tehdä pyhiinvaellus – tässä järjes­tyk­sessä. Huivia ei edes mainita.

– Mielestäni olisi tekopyhää käyttää huivia, jos ei elä kaikkien periaatteiden mukaisesti, hän pohtii.


Seitsemän lapsen äiti yrittää opettaa lapsilleen oman kulttuurinsa ja uskontonsa
, mutta Ali kertoo ymmärtävänsä, että jälkipolvet eivät tule kaikessa seuraamaan äitinsä neuvoja.

– Me asumme Suomessa kahden kulttuurin välissä, hän pohtii.


Ali ei käyttänyt nuorempana huivia, mutta nyt tuntee sen osaksi omaa persoonaansa.

– En pystyisi olla ilman huivia. Se suojaa ja on osa minua. Pikkusiskoni on malli. Hän ei käytä huivia eikä varmaan käyttäisi vaatteitakaan, jos ei olisi pakko, hän nauraa.

– Käymme asiasta väittelyitä, mutta minulla ei ole silti oikeutta sanoa, että hän ei olisi muslimi. Usko on sydämessä. Voi olla, että joku huiviton nainen rukoilee minua enemmän ja auttaa köyhiä.

Tutkija Pauha muistuttaa, että maailman miljoonien ihmisten musli­miyh­tei­söön mahtuu näkemyksiä laidasta laitaan. Samoin suomalaisten muslimien arvot ja tavat eroavat.

– Islam on verrattavissa kristinuskoon siinä, miten paljon erilaisia mielipiteitä uskovilla on, hän sanoo.


Pauhan mielestä oppiin keskittyvä islam-keskustelu ei välttämättä lisää ymmärrystä muslimien ja valtaväestön välillä, sillä muslimit ovat paljon muutakin kuin uskontonsa edustajia.

– Kun kuulet, että joku on muslimi, et välttämättä tiedä vielä paljonkaan hänestä. Kannattaa kysyä, mitä muuta ihminen on, Pauha neuvoo.

Rukouksen alkaessa jalka­pal­lo­a­ree­nalle on kokoontunut satoja ihmisiä, vaikka samaan aikaan vastaava tilaisuus on käynnissä kaikissa pääkau­pun­ki­seudun moskeijoissa.

Viime tipassa paikalle ehtinyt isä hyssyttää itkuista tytärtä sylissään ja hipsii vähin äänin seisomaan nousseen joukon jatkoksi.

Kädet kohoavat korviin. "Allahu Akbar", "Jumala on suurin". Kädet menevät ristiin, nousevat korviin, tippuvat alas ja nousevat jälleen.

Huulilta kantautuu imaamin perässä toistettu rukouslaulu. "Subhan Allah", "kunnia Jumalalle", "aoozubillah", "etsin turvapaikkaa Jumalan luota". Kädet menevät ristiin.


Polvet koukistuvat, otsa koskettaa maata. "Allahu Akbar".

Habiba Alille rukous tuo kyyneleet silmiin.


Hän muistelee aamun tunnelmaa, kun olemme siirtyneet Id-juhlinnassa espoolaiseen kaup­pa­kes­kuk­seen ja nälkäiset lapset ovat saaneet hampurilaiset ja ranskalaiset eteensä.

– Maailman tilanne on sellainen, että joka paikassa ammutaan ja terroristit tappavat ihmisiä islamin nimissä. Nykyään pelottaa matkustaa Euroopassakin, Ali pohtii reaktiotaan.

Hän kertoo saavansa rukouksesta voimaa epävarmuuden ja arjen kiireiden keskellä.

– Se on ihana tunne, jota on vaikea kuvailla. Pääset lähemmäs Jumalaa. Tavallisesti joudut aina olemaan jossain roolissa: äiti, maahan­muut­taja tai suomalainen. Rukoillessa ei tarvitse olla mitään näistä. Jumalalle saan olla pelkkä Habiba.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

rölli2

seitsemän lapsen äiti tuli suomeen elämään suomalaisella sosiaaliturvalla ja iskä varmaan sitten englannissa tekee lisää sosiaaliturvan kuluttajia. löytyyköhän ukolta vaimoja pitkin skandinaviaa :o


Eisernes Kreuz

Porttiteorian uusi määritelmä: ensin kätellään, ja kohta sitten jo harrastetaankin seksiä lähimmässä pusikossa. Siksi se Iranin suurlähettiläs ei kättele Haukiota itsenäisyyspäivän juhlissa. ;D

Lisäksi koordinaattori mainittu, ja seitsenlapsinen perhe.

Onhan tämä taas niin ihanaa.

There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Skeptikko

Quote from: Alaric on 16.02.2017, 16:53:17
"Maahan­muut­ta­jien lasten uskon­nol­li­suuden aste mukautuu usein valtaväestöön, mikä Suomessa tarkoittaisi musli­mi­nuorten maal­lis­tu­mista vanhempiinsa verrattuna." <- Juuh, tällaista kehitystähän on havaittu muuallakin Euroopassa :roll:

Osa näistä muslimitaustaisista on maallistuneita, mutta he eivät rukoilekaan tai käy moskeijassa. Osa viettää jouluakin. Moneen kertaan päivässä rukoilu ja moskeijassa ravaaminen eivät ole kovin maallistunutta käytöstä valtaväestön mittapuulla. Ei ihme, että ISIS saa värvättyä niin paljon tätä väkeä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

RP

Quote from: Alaric on 16.02.2017, 16:53:17
Mentyään naimisiin hän muutti miehensä perässä Englantiin, mutta palasi kuopusta odottaessaan takaisin Suomeen lapsi­kat­raansa kanssa.
17-vuotiaana Habiba Ali oli Espoon nuorisovaltuustovaalien ääniharava, jolla oli toki huivi päässään, mutta ei muuten näyttänyt aivan ylettömästi siltä, että olisi pamahtanut tänne aivan täysin toisesta kulttuurista (kuva ja teksti):
http://web.archive.org/web/20140306040005/http://www.kuntalehti.fi/Pdfarkisto/KL-0402.pdf

Sitten hänet lähettiin Somaliaan (raukka parka, samalle alueelle, mistä raavaat miehet pakenevat hengen hädässä) vuodeksi, ja 26-vuotiaana hän olikin seitsemän lapsen yksinhuoltaja: http://hommaforum.org/index.php/topic,88919.0.html

QuoteBahmanpour on saanut kielteistä julkisuutta perusteltuaan julkisuudessa islamin kielteistä suhtautumista homo­sek­su­aa­li­suu­teen sekä sitä, että osa muslimeista kieltäytyy kättelemästä vastakkaisen sukupuolen edustajia.

– On hyvä, että islam kiinnostaa, mutta joskus median asenne ärsyttää. Vastuullinen journalismi on harvassa ja kilpailu lukijoista on johtanut sensaa­ti­o­ha­kui­suu­teen, hän kritisoi.

"Vastuullinen media" tässä sievistelee urakalla. Bahmanpour ei perustellut kielteistä suhtautumistana homoseksuaalisuuteen (muuta kuin, että se johtuu islamista). Hän vain totesi suorassa lähetyksessä parhaimpaan televisiokatseluaikaan, että homoseksuaalit pitäisi tappaa: https://www.youtube.com/watch?v=W9f8vsOWf8Q
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Aukusti Jylhä

Tätä aivan samaa "muslimit tekevät kaikkensa integroituakseen ja imaamit ohjeistavat juuri tähän" -valhettahan sen Sharialakia Tanskassa -dokumentin muslimit kameroille kertoivat. Ihan kirkkain silmin. Verhojen takana, oikeauskoisten seurassa taas kiellettiin kuolemanuhalla integroitumasta.

Muslimi on muslimi täällä ja tuolla, samaa fasistista valloitususkontoa tunnustava oikeamielinen. Ei näiden kanssa voi mitään keskustellen sopia, koska islamin olemus on valheellinen. Ainoa keino saada muslimit integroitumaan, on selkeät ja tuntuvat sanktiot uskonnon nimissä tapahtuvasta perseilystä.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Eisernes Kreuz

Voitte olla varmoja siitä, että tuollaista lying by omission -menetelmää ei toimittaja käyttäisi, jos kyseessä olisi joku räväkästi puhunut pottunokkapoliitikko.

Paskajournalismi on paskajournalismia.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Haplotaxida

Sinänsä hieman poikkeuksellista asian käsittelyä. Ei niin yleläistä. On huivitonta naista ja Suomen muslimiyhteisöä kuvaillaan poikkeuksellisen moni-ilmeiseksi. Kysymys tähän liittyen, niin onko sitä syytä muuttaa ja vaikuttaa siihen, jos suunnasta ei voida antaa takeita? Sitä voi miettiä Helsingin suurmoskeija-hanketta kannattavat tahot, joilla ei ole ainakaan uskonsa puolesta syytä kannattaa sitä.

Huolestuttavinta jutussa on oikeastaan tämä kehityksen suunta:

Quote.. Nuorten muslimeiden näkemykset islamista saattavat poiketa heidän vanhemmistaan. Kun esimerkiksi Afrikasta tai Lähi-idästä Suomeen aikuisena muuttanut muslimi hahmottaa uskonnon kotimaansa perinteiden kautta, monet nuoret muslimit etsivät "todellista islamia" esimerkiksi kansainvälisten muslimisaarnaajien YouTube-videoista. ..

Netistä kun löytyy yllin kyllin radikaaleja (viha)saarnaajia, jotka julistuksissaan määrittelevät uskonnon ja uskon huomattavasti ahtaammin ja ahdistavammin kuin mitä monenlaiset perinteet ehkä tekevät - vaikka youtube-videot ja netti kuulostavat äkkiseltään nykyaikaisilta perinteisiin verrattuna, niin tosiasiassa modernien tiedotusvälineiden ja -kanavien käyttö ei liity oikeastaan mitenkään edistyksellisyyteen, eikä eteenpäin katsomiseen.

Ahdistavista ja jäykistäkin perinteistä käsin on paljon helpompi katsoa eteenpäin kuin sellaisista.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

elven archer

Quote
Asumme Suomessa kahden kulttuurin välissä
Turha siis odottaa, että kaikki pitäisivät teitä suomalaisina. Siinä ei ole välimalleja. Joko olet tai et ole.

MW

Miten niin "välissä"? Eiväthän nuo yritä, kunhan vaativat ja paukuttavat poskeaan, ja välillä muutakin.

Java

Pisti vähän silmään toi " muslimi ei saa koskaan olla tilassa jossa ei voi täysin kontrolloda tekojaan" Ei ole oikein onnistunut tähän asti!

Älä usko mitään mitä kirjoitan!

MW

Quote from: Java on 16.02.2017, 18:22:33
Pisti vähän silmään toi " muslimi ei saa koskaan olla tilassa jossa ei voi täysin kontrolloda tekojaan" Ei ole oikein onnistunut tähän asti!

Yleinen vaikutelma on, että eivät osaa ollenkaan kontrolloida tekojaan, ja kun paska iskee tuulettimeen, sylki roiskuu ja parta pärisee.

Ja imaami kauko-ohjaa. Eli ovat täysin itsehallinnan ulkopuolella.

ämpee

Suomen perinteiset muslimit ovat ihan mukavaa porukkaa, mutta näiden uus'muslimien kanssa sitten ollaankin kusessa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kni

QuoteBahmanpour on syntynyt Iranissa, mutta kasvanut Suomessa. Suomalaisen äidin ja iranilaisen isän poika harkitsi armeijan jälkeen kirjal­li­suus­tie­teiden pariin hakeutumista, mutta päätyi Lontooseen opiskelemaan islamia.

Mitäköhän Bahmanpour on oppinut äidiltään?

Ja mihin tarkoitukseen tämä viime kesäinen Id al fitr -pohjustus liittyy nyt keskellä talvea?
Taivas varjele mikä sieltä tulee  :o
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Alaric

^ Hmmm... juttu on julkaistu alunperin Suomenmaan viikkolehdessä 2.9.2016. Lukee tuolla jutun lopussa, en huomannut sitä aiemmin.

Oliko akuutti tarve mokupuffaukselle vai minkähän takia tämä tosiaan nyt julkaistaan netissä?
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

MW

Se on koraanista, selväsanaisena jumalan viestinä alistetuilleen luettavissa, minkälainen "integraatio" noilla on mielessä. Ihme, että tästä tarvitsee edes keskustella.

Blanc73

QuoteMillaisia ovat Suomen muslimit?
Kertokaapa joku minkälaisia ovat muslimivähemmistön musliminaiset, jotka eivät saa seurustella valtaväestön miesten kanssa, toisin kuin muslimimiehet, jotka sikailevat vailla rajoituksia valtaväestön naisten kanssa? Mainitsemani käyttäytymiskoodisto on fakta, johon suvakit eivät jostain syystä ota mitään kantaa.

Ps. Jos joku mainitsee kommenttiini liiittyen Nasiman, niin vastaan sanalla "yksittäistapaus"
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Kni

Quote from: Alaric on 16.02.2017, 18:47:31
^ Hmmm... juttu on julkaistu alunperin Suomenmaan viikkolehdessä 2.9.2016. Lukee tuolla jutun lopussa, en huomannut sitä aiemmin.

Oliko akuutti tarve mokupuffaukselle vai minkähän takia tämä tosiaan nyt julkaistaan netissä?

Jos tämä olisi julkaistu nyt jossakin vastuullisessa mediassa niin aivan varmasti jotakin olisi tulossa. Mutta puoluelehdessä...
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

MW

Quote from: Kni on 16.02.2017, 18:59:27
Quote from: Alaric on 16.02.2017, 18:47:31
^ Hmmm... juttu on julkaistu alunperin Suomenmaan viikkolehdessä 2.9.2016. Lukee tuolla jutun lopussa, en huomannut sitä aiemmin.

Oliko akuutti tarve mokupuffaukselle vai minkähän takia tämä tosiaan nyt julkaistaan netissä?

Jos tämä olisi julkaistu nyt jossakin vastuullisessa mediassa niin aivan varmasti jotakin olisi tulossa. Mutta puoluelehdessä...

Keitä isotappipoliitikoita on viimeksi vieraillut Ruotsissa. Niillähän on, hm, ylitarjontaa tästä tuotteesta, josta meillä on kuulemma huutava puute.

Kuka polttaa roskikset ja autokatokset, kysyn vaan? Mistä murha-aalto Malmön malliin, illman ruotsalaisia ystäviämme? Johan meille vartiaisetkin nauraa.

Pölhökustaa

Seitsemän lapsen "yksinhuoltaja" siis on "töissä" yhteisökoordinaattorina maahanmuuttajatyön parissa, eli opettamassa myöhemmin tulleille maahanmuuttajille miltä luukulta haetaan mitäkin tukea (?). Niin periaatteessa kuin käytännössäkin tuottamatonta työtä, joka on olemassa vain koska toiseus.

Osaako kukaan laskea kuinka paljon Habiba Alin maahantunkeutuminen kustantaa veronmaksajille?

- Palkka: 2500 €/kk
- Lapsilisät: 1350€/kk yh-lisineen?
- Asumistuet: Noin iso perhe tarvitsee ison asunnon, olkoon vuokra 1200€/kk. Asumistuki karkeasti arvioiden 800€/kk.

Pelkästään tällä tukipaketilla suoria kelakuluja 26000 € vuodessa, lisäksi palkka turhasta, tuottamattomasta työstä. Erilaisia muitakin tukia varmaan tulee.

Minkähän verran tuosta rahasta lähetetään "miehelle" Englantiin, tai "sukulaisille" Somaliaan?  :facepalm: :facepalm: :facepalm:




Eino P. Keravalta

Ei kukaan asu kahden kulttuurin välissä.

Kulttuuri on arvojärjestelmä ja ihminen voi noudattaa yhtä aikaa vain yhtä arvojärjestelmää kerrallaan.

Esimerkiksi jos arvojärjestelmä A sanoo, että nainen on kivitettävä tilanteessa X ja arvojärjestelmä B sanoo, että naista ei saa kivittää tilanteessa X, on selvää, että naista ei voida sekä kivittää tai olla kivittämättä yhtä aikaa, joten ei voida olla kahden kulttuurin välissä vaan on valittava jompikumpi.

Asiaa on laajemmin käsitelty nimenomaan kyseistä aihetta käsittelevässä ketjussa:

http://hommaforum.org/index.php?topic=82229.0

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

kurwa

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.02.2017, 19:44:13
Ei kukaan asu kahden kulttuurin välissä.

Kulttuuri on arvojärjestelmä ja ihminen voi noudattaa yhtä aikaa vain yhtä arvojärjestelmää kerrallaan.

Esimerkiksi jos arvojärjestelmä A sanoo, että nainen on kivitettävä tilanteessa X ja arvojärjestelmä B sanoo, että naista ei saa kivittää tilanteessa X, on selvää, että naista ei voida sekä kivittää tai olla kivittämättä yhtä aikaa, joten ei voida olla kahden kulttuurin välissä vaan on valittava jompikumpi.



Ehkäpä tällä kahden kulttuurin välissä olemisella tarkoitetaan esimerkiksi naisen heittämistä parvekkeelta. Onhan se sentään humaanimpi ratkaisu eikä täysin arvojärjestelmä A:n haditheissa määritellyn ratkaisumallin mukainen.

kilohauli

Millaisia ovat Suomen muslimit? - No, tuskinpa kovin erilaisia kuin Tanskankaan muslimit, AWINK, AWINK.

Ei kun, eikös Suomen muslimit lähteneet kaikkein ahkerimmin ISISin riveihin. Rikkautta, sano.
"Minusta Suomi on autettu, onkse 60 vuotta sitten, Afrikasta käsin. Silloin on Afrikasta lähetetty rahaa Suomeen."
"Syö paskaa ja kuole pois!"
"En kokenut siinä hetkessä valehtelevani."
-Abdirahim Hussein

"Vuoden 2015 pakolaiset tilastoitu Ruotsissa: 163 000 tuli – 4 500 käy töissä"

Kim Evil-666

Tuo kulttuurinen välitila on ilmeisesti se "musta aukko", joka nielee suomalaisten veronmaksajien työn hedelmät kitaansa.

"Mustan aukon" ovat saaneet aikaiseksi suomalainen mokukoneisto, sekä poliittinen päättäjistö. He ovat yhdessä luonee maapeerän, jossa kantasuomalaisten ahdinko pahenee päivä päivältä. Mitään kulttuurista välitilaa ei ole olemassakaan. Se on vain huuhaa termi, jolla yritetään punkea maahan tunkeutunut ja tuotettu väestö heille ansaitsemattomaan osaan suomalaisten kustannuksella. Joku voisi nimittää tätä kansanvaihtopolitiikaksi.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

MiljonääriPlayboy

Quote from: kurwa on 16.02.2017, 19:50:10
Quote from: Eino P. Keravalta on 16.02.2017, 19:44:13
Ei kukaan asu kahden kulttuurin välissä.

Kulttuuri on arvojärjestelmä ja ihminen voi noudattaa yhtä aikaa vain yhtä arvojärjestelmää kerrallaan.

Esimerkiksi jos arvojärjestelmä A sanoo, että nainen on kivitettävä tilanteessa X ja arvojärjestelmä B sanoo, että naista ei saa kivittää tilanteessa X, on selvää, että naista ei voida sekä kivittää tai olla kivittämättä yhtä aikaa, joten ei voida olla kahden kulttuurin välissä vaan on valittava jompikumpi.



Ehkäpä tällä kahden kulttuurin välissä olemisella tarkoitetaan esimerkiksi naisen heittämistä parvekkeelta. Onhan se sentään humaanimpi ratkaisu eikä täysin arvojärjestelmä A:n haditheissa määritellyn ratkaisumallin mukainen.

Tai sitten tätä: silloin kun pitää saada taikaseinästä rahaa, niin ollaan niin länsimaista, maltillista ja sopeutuvaa. Sitten kun ns. fyrkat on fikassa, niin vedetään rättiä syvemmälle päähän, kumarretaan mekkaa kohti, ja syljetään niiden vääräuskoisten koirien päälle, jotka häiritsevät herrakansan eloa olemassaolollaan.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs