News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suomi Ensin (oli: 2017-02-10 Superperjantai. Mielenosoituksia Helsingissä.)

Started by MacGyver, 09.02.2017, 10:55:21

Previous topic - Next topic

Swen OF Sweden

Quote from: internetsi on 07.04.2017, 15:05:55
Enkä enää edes mieti meneväni, koska tuolla näyttää olevan noita olavimäenpää-syndroomasta kärsiviä ihan liikaa. .

Tiedustelisin, mikä on olavimäenpää-syndrooma?
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

internetsi

Quote from: Swen OF Sweden on 07.04.2017, 22:14:18
Enkä enää edes mieti meneväni, koska tuolla näyttää olevan noita olavimäenpää-syndroomasta kärsiviä ihan liikaa. .

Sellainen, jossa pyritään johonkin asemaan, jonka jälkeen sitten poltetaan sillat 360°. Tyyli, jossa on kaksi vaihtoehtoa: olla 100,0% samaa mieltä kaikesta, tai olet käpykaartilainen maanpetturi.
Lohjan persut

Swen OF Sweden

Quote from: internetsi on 07.04.2017, 22:27:27
Quote from: Swen OF Sweden on 07.04.2017, 22:14:18

Sellainen, jossa pyritään johonkin asemaan, jonka jälkeen sitten poltetaan sillat 360°. Tyyli, jossa on kaksi vaihtoehtoa: olla 100,0% samaa mieltä kaikesta, tai olet käpykaartilainen maanpetturi.

Näinhän se on, mutta Olavi käyttää hieman kuvannollisempaa kieltä, kuten jos et häntä tue, olet  tyypillinen nahkahuilun imijiä, käpykaartilainen tai tyypillinen tuhkaluukunrynkyttäjä!
Olavilla on kieltämättä usein melko hauskoja ilmaisuja henkilöistä, joista hän ei pidä ja kun aikoinaan olin hänen kanssaan hyvissä väleissä(Nykyään vain lämpimissä) niin hän oli mielestäni kuunnellessa erittäin mukavaa matkamusaa, ratkiriemukkainein ilmaisuineen.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Pullervo

Tänään vihreiden vahvasti tukema laittomien arabien ja afgaanien leiri Helsingissä kierrätti ekologisesti vanhaa Ylen lanseeraamaa huomion ja empatian kerjäämistemppua nimeltä halaa jihadistia*, jonka ensimmäiseltä tuotantokaudelta muistamme Sadek Elwanin ja Maryam Askarin. Kuvia päivän tempauksesta löytyy mm. RHC:sta yllin kyllin, mutta laitan mukaan niistä tärkeimmän eli sen, josta näkee, että miehet ovat arabeja/afgaaneja, mutta naishalaajiksi ei ole koko maasta löytynyt yhtään, siis ensimmäistäkään, naisturvapaikanhakijaa - nykyistä tai hylsyn saanutta - joten leiriläisten suomalaiset bändärit saivat täyttää muslimisiskojen paikat. Olisi ollut mielenkiintoista käydä kysymässä leirin miehiltä, olisivatko he mielihyvin antaneet vaimojensa, siskojensa tai tyttäriensä halailla suomalaismiehiä. Siis edes periaatteessa, saati sitten käytännössä.

Lisäksi torilla on sytytelty kynttilöitä Tukholman liikenneonnettomuuden muistolle. Onhan Ruotsi jokaiselle tph:lle aivan erityisen läheinen ja rakas maa, koska ovat siellä viettäneet kuka lyhyempiä, kuka pidempiä aikoja ennen kuin jatkoivat matkaansa SJ:n erikoistarjouksella (0 kr) Haaparantaan ja toivat korkeakoulutuksensa ja osaamisensa hyödyttämään tätä itäistä naapurimaata. Toivottavasti ovat nyt varovaisia niiden kynttilöiden kanssa. Ja toivottavasti se halailu jää halailuun ja ilman mitään yksipuolisia ryhmähalailuja.

Pari linkkiä päivän kuviin RHC:ssa:
Outi Poppin propagandapläjäys: https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154732543073533/
Irakilaissiirtolaisen kuvagalleria aiheesta: https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154732600513533/

*) http://kioski.yle.fi/omat/olen-muslimi-halaa-jos-luotat-video

P.S. Eipä ollut Marjaana-pastorikaan ehtinyt palata Seinäjoelta tähän performanssiin osallistumaan ja jakamaan lähimmäisenrakkautta, vaikka muuten pitääkin torilla toimistoaan ja kotouttaa käännytettäviä. Ellei ole poliisin kanssa kahnauksissa muualla.

b_kansalainen

Quote from: Pekka Kemppainen on 07.04.2017, 13:50:09
Quote from: b_kansalainen on 07.04.2017, 13:23:37
Näiltä Matti Simolan videoilta selviää syyt Pekka Kemppaisen (ja Simolan) katkeruudelle Marco de Witiä kohtaan:
https://www.youtube.com/watch?v=LjLA4yYjhvY
https://www.youtube.com/watch?v=QanEOTCrkKs
Oleellisin sitaatti: "Marco Kemppaisena Kemppaisen paikalla". Marco on ilmeisesti vuotanut MV-lehdelle kuvakaappauksen Kaukinen-Kemppainen -ryhmän keskustelusta, jossa on suunniteltu väkivaltaa Panu Huuhtasta kohtaan. Paljon Simolan subjektiivista kerrontaa Kaukinen-Kemppainen, Rajat Kiinni ja Suomi Ensin -ryhmien vaiheista. Ihan oli mielenkiintoinen ja silmiä avaava joka suuntaan.

Näin vasta nyt nuo videot ekaa kertaa. Enkä oikeastaan ihmettele, miksi de Wit on jättänyt Simolankin taakseen. Kiljun (?) hörppiminen kattilasta kesken videoinnin antaa oman säväyksensä jälkimmäiseen videoon.

Todellisuudessa se meni toisinpäin: Väkivaltauhkailut ovat SE-ryhmän sisäistä kommunikointia, jonka takia sieltä on arimmat henkilöt kaikonneet. Kukaan ei ole, ennen Sinua, väittänyt minun uhkailleen ketään.

Minä en ole väittänyt sinun uhkailleen ketään. Referoin vain Simolaa. En ole nähnyt sitä kuvakaappausta teidän ryhmän organisoimasta keskustelusta, mistä oli kyse. En tiedä, kuka on uhkaillut tai suunnitellut "teloitusta ja pahoinpitelyä". Tässä vaiheessa ei edes kiinnosta tietää.

Marco de Witin vaientamisella ei saavuteta suuren keskiluokan suosiota nationalistiselle linjalle. Se saavutetaan tarjoamalla heille jotain muuta, mihin he voivat paremmin samaistua. Jos lähtee siitä, että Suomi Ensin -liike on este massojen kannatuksen saamiselle, niin on jo menettänyt koko pelin.

Hankala Tapaus

Valitettavasti asia on juurikin niin, että suuret massat suhtautuvat erittäin varovasti kaikkien asioiden ympärillä pyöriviin äärimmäisyysliikkeisiin.

Marcon tapauksessa alkaa varmaan kaikille olla selvää, mistä on kysymys. Toivon että Kemppaisella, tai muiden pienempien ryhmien toimijoilla on tarpeeksi sydäntä ottaa vastaan Marcon rinkiin eksyneet, kun he heräävät tajuamaan tilanteen ja lähtevät vaihteeksi tekemään jotain oikeasti hyödyllistä. Olen katsellut, että parista saattaisi oikeassa seurassa tullakin jotakin.

Sitten, kun yhteisyökyvyttömät ja yhteistyöhaluttomat riitelijät on jätetty omaan arvoonsa, onkin aika kaikkien maahanmuuttokriittisten toimijoiden aika löytää tavat toimia yhdessä. Ehdottaisin että jokainen toimija löytäisi joukostaan ihmisen, joka toimii diplomaattina ryhmien välisessä viestinnässä. Näin he verkostoituvat ja voivat järjestää vaikuttavamman mittakaavan tapahtumia.

Asia on aina tärkeämpi kuin yhden ihmisen henkilökohtaiset suunnitelmat. Valitkaa johtajiksenne ihmisiä, jotka ajattelevat asiaanne enemmän kuin itseään.

MacGyver

Quote from: Hankala Tapaus on 08.04.2017, 23:59:23
...Toivon että Kemppaisella, tai muiden pienempien ryhmien toimijoilla on tarpeeksi sydäntä ottaa vastaan Marcon rinkiin eksyneet, kun he heräävät tajuamaan tilanteen ja lähtevät vaihteeksi tekemään jotain oikeasti hyödyllistä. Olen katsellut, että parista saattaisi oikeassa seurassa tullakin jotakin.

Asia on aina tärkeämpi kuin yhden ihmisen henkilökohtaiset suunnitelmat. Valitkaa johtajiksenne ihmisiä, jotka ajattelevat asiaanne enemmän kuin itseään.
Olen herännyt, pitkälle kirjoitustesti johdosta. Olen valinnut itselleni johtajan https://youtu.be/v3g-LQuLOf8?t=789

Pekka Kemppainen

Quote from: b_kansalainen on 08.04.2017, 23:36:32
Quote from: Pekka Kemppainen on 07.04.2017, 13:50:09
Quote from: b_kansalainen on 07.04.2017, 13:23:37
Näiltä Matti Simolan videoilta selviää syyt Pekka Kemppaisen (ja Simolan) katkeruudelle Marco de Witiä kohtaan:
https://www.youtube.com/watch?v=LjLA4yYjhvY
https://www.youtube.com/watch?v=QanEOTCrkKs
Oleellisin sitaatti: "Marco Kemppaisena Kemppaisen paikalla". Marco on ilmeisesti vuotanut MV-lehdelle kuvakaappauksen Kaukinen-Kemppainen -ryhmän keskustelusta, jossa on suunniteltu väkivaltaa Panu Huuhtasta kohtaan. Paljon Simolan subjektiivista kerrontaa Kaukinen-Kemppainen, Rajat Kiinni ja Suomi Ensin -ryhmien vaiheista. Ihan oli mielenkiintoinen ja silmiä avaava joka suuntaan.

Näin vasta nyt nuo videot ekaa kertaa. Enkä oikeastaan ihmettele, miksi de Wit on jättänyt Simolankin taakseen. Kiljun (?) hörppiminen kattilasta kesken videoinnin antaa oman säväyksensä jälkimmäiseen videoon.

Todellisuudessa se meni toisinpäin: Väkivaltauhkailut ovat SE-ryhmän sisäistä kommunikointia, jonka takia sieltä on arimmat henkilöt kaikonneet. Kukaan ei ole, ennen Sinua, väittänyt minun uhkailleen ketään.

Minä en ole väittänyt sinun uhkailleen ketään. Referoin vain Simolaa. En ole nähnyt sitä kuvakaappausta teidän ryhmän organisoimasta keskustelusta, mistä oli kyse. En tiedä, kuka on uhkaillut tai suunnitellut "teloitusta ja pahoinpitelyä". Tässä vaiheessa ei edes kiinnosta tietää.

Marco de Witin vaientamisella ei saavuteta suuren keskiluokan suosiota nationalistiselle linjalle. Se saavutetaan tarjoamalla heille jotain muuta, mihin he voivat paremmin samaistua. Jos lähtee siitä, että Suomi Ensin -liike on este massojen kannatuksen saamiselle, niin on jo menettänyt koko pelin.

Suomi-Ensin-toimijoiden kanssa on aina oltu puheväleissä. ja Panua olenkin buukannut puhumaan mielenosoituksiin jopa herkimpien kaunosielujen tahdon vastaisesti. Periaate on periaate: Jos henkilö osoittaa yhteistyöhalua, niin tervetuloa jengiin. Jos joku on tästä erimieltä, minua voi arvostella vaikka tässä ketjussa. Mieluimmin niin, kuin takanapäin.

Minäpä tiedän, kuka on uhkaillut oikeesti ketä, ja että uhkailu on tapahtunut SE-fraktion sisällä. Muusta uhkailusta ei minulla ole havaintoa.

Miten marcoleiri vaikuttaa suuren yleisön asenteisiin, siitä voi kukin muodostaa itse käsityksensä. Kuinka monta tuntia olet muuten katsonut marsostriimejä? Jotkut katsoo, popkornien kera.

Jos kaverin äänessäollessa 2/3-osaa on muiden toimijoiden haukkumista, siihen joutuu jotenkin suhtautumaan.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Pekka Kemppainen on 09.04.2017, 08:32:13

Minäpä tiedän, kuka on uhkaillut oikeesti ketä, ja että uhkailu on tapahtunut SE-fraktion sisällä. Muusta uhkailusta ei minulla ole havaintoa.

Niin, etkä sinäkään sen enempää tiedä kuin ne vuodetut facebook yksityiskeskustelut ja mahdollisesti sen lisäksi jotain rajakkien sisäistä marttaseuramenoa.

Isot kuviot.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Pekka Kemppainen

Quote from: Hankala Tapaus on 08.04.2017, 23:59:23
Sitten, kun yhteisyökyvyttömät ja yhteistyöhaluttomat riitelijät on jätetty omaan arvoonsa, onkin aika kaikkien maahanmuuttokriittisten toimijoiden aika löytää tavat toimia yhdessä.

Sovitteluyrityksiä ja yhteistyöhankkeita on ollut marraskuusta 2015 alkaen, ja niiden historiikin kokoamiseen ei nyt ole aikaa. Siis tiivistän: Riitely tiivistyy yhteen henkilöön. Ilman hänen läsnäoloaan tie on aina ollut auki sovinnolliselle kanssakäymiselle.

Itse olen viimeksikuluneen vuoden aikana tehnyt konkreettista yhteistyötä aivan kaikkien toimijoiden kanssa. Vaikka Marcon ja Rajat-kiinni!-liikkeen sovinto 23.02.-16 jäi vain viime kevään kestäneeksi, se osoittaa että hankala kaverikin saadaan ruotuun. -Jos on tahtoa.

Tällähetkellä tilanne on ikäväkyllä se, että Marso pauhaa suu vaahdossa #kaikkia muita toimijoita vastaan, persuja, suomensisuja, jne.. Sovittelulle on huonot edellytykset.

Pekka Kemppainen

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 09.04.2017, 08:40:41
Quote from: Pekka Kemppainen on 09.04.2017, 08:32:13

Niin, etkä sinäkään sen enempää tiedä kuin ne vuodetut facebook yksityiskeskustelut ja mahdollisesti sen lisäksi jotain rajakkien sisäistä marttaseuramenoa.

Isot kuviot.

Hannelen minulle kertomat asiat SE:n sisäisestä uhkailusta osoittautuivat paikkansapitäviksi.

internetsi

Tämä Paja on muuten julkinen. Niin voisitteko olla nolaamatta enempää nuivia ja hoitaa ne vaikeat neuvottelunne diskreetisti? Olli Heikkilän streamit on jo ihan tarpeeksi pahoja...

Mutta asiaan. Tänään on vaalit. Onko oletettavissa, että vaalien jälkeen alkaa sitten tapahtua jotain näille leireille? Keksitäänkö miliisissä joku syy ja sitten tulee purkukäsky? Mitäs luulette?
Lohjan persut

anatall

Quote from: internetsi on 09.04.2017, 08:54:03
Tämä Paja on muuten julkinen. Niin voisitteko olla nolaamatta enempää nuivia ja hoitaa ne vaikeat neuvottelunne diskreetisti?

Samaa mieltä. Nuo "tunkion kukko"-kilpailut olisi paras pitää vaikka hiekkalaatikolla eikä julkisuudessa.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Pekka Kemppainen

Quote from: internetsi on 09.04.2017, 08:54:03
Tämä Paja on muuten julkinen. Niin voisitteko olla nolaamatta enempää nuivia ja hoitaa ne vaikeat neuvottelunne diskreetisti? Olli Heikkilän streamit on jo ihan tarpeeksi pahoja...

Mitä täällä on käsitelty onkin tosiaan jauhettu jo tuhanteen kertaan striimeissä, -paitti vain yhden henkilön näkökulmasta.

Quote from: internetsi on 09.04.2017, 08:54:03Mutta asiaan. Tänään on vaalit. Onko oletettavissa, että vaalien jälkeen alkaa sitten tapahtua jotain näille leireille? Keksitäänkö miliisissä joku syy ja sitten tulee purkukäsky? Mitäs luulette?

Pakko ne purkaa. Ilmat lämenöö ja alkaa haisoon.

internetsi

Quote from: Pekka Kemppainen on 09.04.2017, 09:30:48Pakko ne purkaa. Ilmat lämenöö ja alkaa haisoon.
Näin minäkin luulen. Koska nämä leirit on kuitenkin olleet suht rauhallisia, niin ne on annettu olla siinä talviaikaan ja ennen vaaleja. Tänään on vaalipäivä ja nyt kun katson ulos, ei näy yhtään lunta ja mittari näyttää auringon ollessa pilvessä seitsemää astetta.

Rautatientorille tulee kaikenlaisia tapahtumia. Ehkä Maailma Kylässä Forever-sirkuksen ajaksi ainakin turhisten camp sopisi siihen kuin rekka terroristille, muttei siihen asti voi antaa pitää. On siinä varmaan monia muitakin tapahtumia ennen sitä. Joskus siinä oli joku olutfestari, niin ei ole kovin mukavaa istua oluella ja kuunnella, kuinka joku punapastori huutaa "Suomen perustuslaki!" tai MdW "Vitun maanpetturi!". Ja sissijuusto löyhkää. Ei tule mitään.

Eikös se Malmin lentokenttä laitettu stoppiin? Sinnehän voisi laittaa kiitoradan kumpaankin päähän leirit, toiselle puolelle kehitysmaahökkelit ja toiseen päähän Ilja Janitskinin kampanjateltan.
Lohjan persut

Pekka Kemppainen

Quote from: internetsi on 09.04.2017, 10:06:44
Sinnehän voisi laittaa kiitoradan kumpaankin päähän leirit, toiselle puolelle kehitysmaahökkelit ja toiseen päähän Ilja Janitskinin kampanjateltan.

Mutku Marcon myökkää ei sielä kuule kukaan? Miten käy Iljitshin presidenttiyden??

Bai tö vei, huutako Marco aina "Kiitos MV!"  vai "Kiitos MW!"?

internetsi

Quote from: Pekka Kemppainen on 09.04.2017, 13:19:15Mutku Marcon myökkää ei sielä kuule kukaan? Miten käy Iljitshin presidenttiyden??

Bai tö vei, huutako Marco aina "Kiitos MV!"  vai "Kiitos MW!"?
Kyllä sieltä sen lähetyksen saa tehtyä, niin kyllä kuuluu. Eikös siellä "Maidan"-teltalla pidetty Ilja Janitskinin kampanjajuttuja, vai muistanko ihan väärin? Sitä en tiedä mitä tuo MdW oikein huutaa niissä, jos ei täällä ole mitään mainintaa asiasta. En nimittäin pysty katsomaan noita videoita 20 sek. kauempaa selvin päin. Ja olen kännissä niin harvoin, etten silloin tuhlaa aikaani tuollaisiin videoihin, vaikka pystyisi.
Lohjan persut

Pekka Kemppainen

Quote from: internetsi on 09.04.2017, 14:10:02En nimittäin pysty katsomaan noita videoita 20 sek. kauempaa selvin päin.

Siinähän vaihtoehtomedian krapulalääke: Katso yksi marsovideo alusta loppuun. Kun olet sen tehnyt, sinulla ei voi olla krapulaa.

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Pekka Kemppainen

Quote from: Faidros. on 09.04.2017, 17:26:53
^Ja riiput hengettömänä hirressä.
Jos taipumusta masennukseen, videot joutuu hakeen muualta. Väiski Vemmelsääri on yhtä hauska, mutta ei tuu myötähäpeää eikä ahdista.

Riukulehto

"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

internetsi

Quote from: Hankala Tapaus on 10.04.2017, 19:35:35
Quote from: Riukulehto on 10.04.2017, 19:25:20
Suvakkitar ahdistui. Ambulanssi matuleiriin! https://www.youtube.com/watch?v=UQmGbUz9tLk

Sai varmaan polttopullosta. Ihmisparka.
Tämäkö on sinun veikkaus? No, minä voisin myös heittää, että on saanut raiskauspaikanhakijan penistä väkisin. Näistä kahdesta arvauksesta tuskin kumpikaan pitää paikkaansa, mutta tilastollisesti minun heittoni osuu noin 70 kertaisesti suuremmalla todennäköisyydellä.
Lohjan persut

nollatoleranssi

Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

MacGyver

^ Siellä matut häiriköi parhaillaan ja poliiseja odotellaan.

nollatoleranssi

Quote from: MacGyver on 10.04.2017, 22:40:52

Myivätkö mamut huumeita? Semmoista spekuloivat.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

b_kansalainen

Mamunuoret käveli liian läheltä kulman kingejä ja joutuivat vasten tahtoaan kuvaan. Tunteet nousivat pintaan ja sukset menivät ristiin.

MacGyver

Quote from: nollatoleranssi on 10.04.2017, 22:43:50
Quote from: MacGyver on 10.04.2017, 22:40:52

Myivätkö mamut huumeita? Semmoista spekuloivat.
Poliisi ainakin päätti odotella kauempana katselemassa siihen saakka kunnes matut poistuivat, saapuivat sitten hiljalleen paikalle.
Poliisin ei passaa tullaa striimeihin jos tehtäviin kuuluu matujen papereiden tarkastaminen, jota eivät suostu tekemään.

Larva

Huomio kiinnittyi videolla noihin matuleirin vieressä oleviin isoihin mainoskirjaimiin. En saanut selvää, mitä siinä luki, mutta liittyvätkö ne jotenkin aiheeseen? Koska jos liittyvät, kuka ne on sponssannut leiriin? Minun tietojeni mukaan tuommoiset mainoskirjaimet maksavat nimittäin aivan saatanasti.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

hulaq

Quote from: Tuulenhenki on 11.04.2017, 10:50:07
Huomio kiinnittyi videolla noihin matuleirin vieressä oleviin isoihin mainoskirjaimiin. En saanut selvää, mitä siinä luki, mutta liittyvätkö ne jotenkin aiheeseen? Koska jos liittyvät, kuka ne on sponssannut leiriin? Minun tietojeni mukaan tuommoiset mainoskirjaimet maksavat nimittäin aivan saatanasti.

#eurobasket2017 hashtäg - eli vissiin suomessa koriksen EM kisat tänä vuonna? Ulkomaan hashtägeillä näkyy vähän paremmin tuo idea, meillä näkyy joku kaatopaikka hesas.  ;D
Iudex illius ero