News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-12-25 Venäläinen sotilaskone putosi Mustaanmereen

Started by UgriProPatria, 25.12.2016, 11:52:49

Previous topic - Next topic

dothefake

Oikokaa kirjoituksiani, arveluitani, myönnän, että noin isoista koneista en tiedä muuta, kuin että samat fysiikan lait niitä tiputtaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jukka Wallin

Quote from: HDRisto on 28.12.2016, 21:29:52
Quote from: Tunkki on 28.12.2016, 21:01:22
Jopa on äärikaru kabiini, tekniikka on mallia 2. maailmansota.

Minkähänikäisestä tuo kuva on, näyttäisi kuin penkkeihin olisi tehty "uusi" pinta kirkkaalla teipillä.

Kaikki ne niitten vehkeet on militaarikäyttöön tehty. Miksi muuten olisi useimmissakin niiten siviili lennokeissa se ohjaamon alla / edessä oleva tähystämö?. No, pommittajalle.
Neuvostoliiton aikaan kaikki tehtiin "armeija ensin" ajatuksella, montakos uutuutta on sen jälkeen saatu aikaan?. Jet 100?. Ja se savuaminen. Tupolevi kun lähtee, lokitkin putoavat lennosta. Melukin on luokkaa ettei se kuuluisa pelikaanikaan eksy turbiiniin.

Huvitti monta kertaa kun katseli noiden TU-154 koneiden lähtöä Helsinki-Vantaan lentokentällä. Kerran Aeroflot oli lähdössä silloisesta takarivistä Ihmettelin, kun kone piti kääntyä tietyssä kohtaa plattaa, niin se jäi paikalleen koneet käyden. Hetkenpäästä tuli työntötrukki ja siihen laitettiin työntötanko etupyörään ja "pushbacktraktor" veti koneen oikeaan suuntaan :)  Yhden kerran apumoottorista lähti joku palanen kun koneen moottoreita käynnistettiin. Yleisin näky oli palamaton kerosiini lensi suihkuna taakse. Oikeastaan on ihme, että nämä yleensäkin pysyivät ilmassa...

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Tunkki

Quote from: dothefake on 28.12.2016, 21:43:50
Oikokaa kirjoituksiani, arveluitani, myönnän, että noin isoista koneista en tiedä muuta, kuin että samat fysiikan lait niitä tiputtaa.

Ei sinun jutuissaisi ole oikomista, sama pätee pieneen ja isoon lentimeen.

dothefake

IS: Mustat laatikot eli lentoarvotallentimet nauhoittivat myös kaikki ohjaamossa käydyt keskustelut.

Ne ovat dramaattista kuultavaa.

- Nopeus 300.

- Nostin laskusiivekkeet, komentaja.

- (Ei kuultavissa)

- Voi helvetti! (hälytyksen ääniä)



Ei lentoonlähdössä mitään tehdä siivekkeille, joten laskuasussa olleet siivekkeet on nostettu virheellisesti, kuten aiemmin olen arvellut.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

f-35fan

Quote from: Jukka Wallin on 27.12.2016, 21:39:08

Aikoinaan Aeroflot oli maailman suurin lentoyhtiö, niin koneiden määrällä kuin myös matkustajamäärissä. Joten on tietenkin jo todennäköisempää, että siten myös onnettomuuksia myös sattuu. Jotta ei menisi juupas eipäs väittelyksi, niin laitan linkin
Nips.......
Ottaisit selvää asioista, ennen kuin alat suoltamaan ihan päättömyyksiä.

Uskomatonta selittelyä!  Se että Aeroflotilla olisi tyydyttä lentoturvallisuuden taso ei kyllä tarkoita sitä että muilla venäläisillä yhtiöillä se olisi sitä.
Venäjällä on useita pieniä paikallisia vanhoilla koneilla operoivia lentoyhtiöitä jotka eivät täytä turvallisuusnormeja. Tosin suurin osa matkustajista kuljetetaan turvallisemmalla länsikoneilla lentävillä yhtiöillä.
Sotilasilmailussa saamme myös lukea näistä onnettomuuksista.
Töpeksiminen Kuzmalla näyttää hyvin että normeja ei kunnioiteta.

Suuresti ihailemasi Neuvostoliiton aikana Aeoroflot ei ollut turvallinen
http://www.telegraph.co.uk/travel/news/Aeroflot-from-worlds-deadliest-airline-to-one-of-the-safest-in-the-sky/
Forbes, 2011: Why Russia Is The World's Deadliest Place To Fly
http://www.forbes.com/sites/juliaioffe/2011/11/02/why-russia-is-the-worlds-deadliest-place-to-fly/#4d3588fc310d
Bloomberg, 11. 2013: How to Fly in Russia and Survive
https://www.bloomberg.com/view/articles/2013-11-18/how-to-fly-in-russia-and-survive

Jukka Wallin

Quote from: f-35fan on 28.12.2016, 22:31:13
Quote from: Jukka Wallin on 27.12.2016, 21:39:08

Aikoinaan Aeroflot oli maailman suurin lentoyhtiö, niin koneiden määrällä kuin myös matkustajamäärissä. Joten on tietenkin jo todennäköisempää, että siten myös onnettomuuksia myös sattuu. Jotta ei menisi juupas eipäs väittelyksi, niin laitan linkin
Nips.......
Ottaisit selvää asioista, ennen kuin alat suoltamaan ihan päättömyyksiä.

Uskomatonta selittelyä!  Se että Aeroflotilla olisi tyydyttä lentoturvallisuuden taso ei kyllä tarkoita sitä että muilla venäläisillä yhtiöillä se olisi sitä.
Venäjällä on useita pieniä paikallisia vanhoilla koneilla operoivia lentoyhtiöitä jotka eivät täytä turvallisuusnormeja. Tosin suurin osa matkustajista kuljetetaan turvallisemmalla länsikoneilla lentävillä yhtiöillä.
Sotilasilmailussa saamme myös lukea näistä onnettomuuksista.
Töpeksiminen Kuzmalla näyttää hyvin että normeja ei kunnioiteta.

Suuresti ihailemasi Neuvostoliiton aikana Aeoroflot ei ollut turvallinen
http://www.telegraph.co.uk/travel/news/Aeroflot-from-worlds-deadliest-airline-to-one-of-the-safest-in-the-sky/
Forbes, 2011: Why Russia Is The World's Deadliest Place To Fly
http://www.forbes.com/sites/juliaioffe/2011/11/02/why-russia-is-the-worlds-deadliest-place-to-fly/#4d3588fc310d
Bloomberg, 11. 2013: How to Fly in Russia and Survive
https://www.bloomberg.com/view/articles/2013-11-18/how-to-fly-in-russia-and-survive

Olenko väittänyt missään että Aeroflot OLISI ollut turvallinen? Jos "vain" 9000 ihmistä kuoli erilaisissa lentoturmissa KOKO Neuvostoliiton aikana, niin kuljettamaansa ihmismäärään ja lentokone paljouteen suhteutettuna se on mitätön. Aeroflotin kone määrä oli noin 11 000 kpl ja kuljetti miljardi (hatusta vedetty arvio) ihmistä, niin kuinka todennäköistä oli joutua lentokoneonnettomuuteen?

Vuonna 2000 neljässä eri onnettomuudessa menetti 88 henkensä, kun eräällä kansainvälisellä lentoyrityksellä kuoli noin 700 kahdessa erillisessä onnettomuudessa. Tosin toinen oli ohjusisku, mutta kuitenkin.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Jukka Wallin

#96
Itse näin muutamia lentoyhtiöitä joiden koneisiin en olisi missään vaiheessa mennyt. Eräs lentoyhtiön kone bannattiin Helsinki-Vantaan tekniselle alueelle, kun se oli todella ruokottomassa kunnossa. Moottoreiden alle laitettiin isot tynnyrit, kun ne vuoti öljyä ja siivissä oli migin langanpätkiä kiinni huonon hitsauksen jäljiltä.

Spantax yli aikoinaan myös sellainen joko oli luokkaa lentävä ruumisarkku-lentoyhtiö.

Yksi tuttu oli Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen maan sisäisellä lennolla. Kone hajosi lentoasemalle ja lentoemäntä tuli jokin moottorin osa kädessä ja selitti että matkustajilta pitäisi löytyä xx määrä taaloja jotta osa pystyttäisiin hankkimaan ja he pääsisivät lähtemään.. Kyse ei ollut Aeroflotista..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Takinravistaja

Quote from: Jukka Wallin on 29.12.2016, 10:09:07
Itse näin muutamia lentoyhtiöitä joiden koneisiin en olisi missään vaiheessa mennyt. Eräs lentoyhtiön kone bannattiin Helsinki-Vantaan tekniselle alueelle, kun se oli todella ruokottomassa kunnossa. Moottoreiden alle laitettiin isot tynnyrit, kun ne vuoti öljyä ja siivissä oli migin langanpätkiä kiinni huonon hitsauksen jäljiltä.

Spantax yli aikoinaan myös sellainen joko oli luokkaa lentävä ruumisarkku-lentoyhtiö.

Yksi tuttu oli Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen maan sisäisellä lennolla. Kone hajosi lentoasemalle ja lentoemäntä tuli jokin moottorin osa kädessä ja selitti että matkustajilta pitäisi löytyä xx määrä taaloja jotta osa pystyttäisiin hankkimaan ja he pääsisivät lähtemään.. Kyse ei ollut Aeroflotista..

Eipä niitä Spantaxin koneita tainnut kuitenkaan putoilla. Spies-matkatoimisto niitä käytti myös Suomesta lähtevillä lennoilla.

Jukka Wallin

Quote from: Takinravistaja on 29.12.2016, 10:29:46
Quote from: Jukka Wallin on 29.12.2016, 10:09:07
Itse näin muutamia lentoyhtiöitä joiden koneisiin en olisi missään vaiheessa mennyt. Eräs lentoyhtiön kone bannattiin Helsinki-Vantaan tekniselle alueelle, kun se oli todella ruokottomassa kunnossa. Moottoreiden alle laitettiin isot tynnyrit, kun ne vuoti öljyä ja siivissä oli migin langanpätkiä kiinni huonon hitsauksen jäljiltä.

Spantax yli aikoinaan myös sellainen joko oli luokkaa lentävä ruumisarkku-lentoyhtiö.

Yksi tuttu oli Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen maan sisäisellä lennolla. Kone hajosi lentoasemalle ja lentoemäntä tuli jokin moottorin osa kädessä ja selitti että matkustajilta pitäisi löytyä xx määrä taaloja jotta osa pystyttäisiin hankkimaan ja he pääsisivät lähtemään.. Kyse ei ollut Aeroflotista..

Eipä niitä Spantaxin koneita tainnut kuitenkaan putoilla. Spies-matkatoimisto niitä käytti myös Suomesta lähtevillä lennoilla.

Ihme kylläkin ei tipahtanut enää 1980-luvulla, mutta Wikipedia tietää, että 1972 tipahti
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

JKN93

Terrori-iskua ei vieläkään suljettu turman syistä pois.
Ei välttämättä ollut perinteinen räjähdys,vaan voinut toteutua jollain muullakin keinolla,joka selvityksessä...
http://yle.fi/uutiset/3-9380441


Tunkki

Quote from: dothefake on 28.12.2016, 22:17:34
Ei lentoonlähdössä mitään tehdä siivekkeille, joten laskuasussa olleet siivekkeet on nostettu virheellisesti, kuten aiemmin olen arvellut.

Päiviä myöhässä saavun sankarillisesti viilaamaan pilkkua :) 
Käytät virheellisesti termiä siiveke/laskusiiveke, oikea nimi on laipat.

Jossain osui silmiin että ykkösepäily olisi "eriparilaipat", nousuasussa olleita laippoja sisäänvetäessä niin olisi tapahtunut vain toisella puolella.

Saturnalia

Quote from: Tunkki on 01.01.2017, 10:31:46
Quote from: dothefake on 28.12.2016, 22:17:34
Ei lentoonlähdössä mitään tehdä siivekkeille, joten laskuasussa olleet siivekkeet on nostettu virheellisesti, kuten aiemmin olen arvellut.

Päiviä myöhässä saavun sankarillisesti viilaamaan pilkkua :) 
Käytät virheellisesti termiä siiveke/laskusiiveke, oikea nimi on laipat.

Liityn viilaamaan ;)
Kyllä monessa koneessa lasketaan laskusiivekkeitä alas jonkin verran startissa. Se lyhentää nousukiitoa. Tyypilistä on 5-10 astetta.
Jos joitain siivekkeitä taas on perustilastaan nostettu, niin mieleen tulevat siipien spoilerit. Niitä käytetään vain laskussa.

Tunkki

Quote from: Saturnalia on 01.01.2017, 10:39:56
Liityn viilaamaan ;)
Kyllä monessa koneessa lasketaan laskusiivekkeitä alas jonkin verran startissa. Se lyhentää nousukiitoa. Tyypilistä on 5-10 astetta.
Jos joitain siivekkeitä taas on perustilastaan nostettu, niin mieleen tulevat siipien spoilerit. Niitä käytetään vain laskussa.

Kylläpä nyt viilaamista oikein tarjoillaan :)
Startissa pistetään hiukan laippoja lisäämään siiven nostovoimaa pienillä nopeuksilla, kiskotaan sisään sittemmin pois jarruttamasta. Laskussa samoja laippoja käytetääjn runsaammin.

Spoileri on kuten nimikin sanoo, tärvin :) Se tärvää siiven nostoa silloin kun nostoa ei kaivata, esimerkiksi liikennekoneen saadessa telineet maahan siivissä pomppaa tärväimet ylös poistaen nostovoimaa, saadaan vähemmän pomppivia laskuja.

edit:
Siiveke on aika yksiselitteisesti "ohjauspinta siiven kärkiosassa" jolla kallistetaan konetta, Tuo "laskusiiveke" on yleiskieltä tms mutta väärä termi anyway.

dothefake

Hyvin oikaistu. Laippahan se termi tosiaan on, puhuttiin aina fläpseistä, jota sanaa en viitsinyt nyt käyttää ja siksi tuli hairahdettua väärään termiin. Totta tuokin, että vähillä laipoilla lähtee lyhyemmältä kiidolta, mutten muista kokeiltiinko sitä Utissa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Rebane

Tässä videolla George Webb esittää arvailunaan sitä, että tuoKIN kone hakkeroitiin. https://youtu.be/mSjcaCbOpZQ Lisäksi puhuu jostain lentokoneeseen asennetusta sirusta (chip). Stinger-iskun hän sulkee pois.
Autetaan autetaan, hampaat irvessä, kaula väkisin joukolla nuoltuna ja äiti piestynä, mieli ja pipari joukkoväärinkäytöksistä rikkinäisenä, tytär raiskattuna ja bensalla elävältäpoltettuna, sillä onhan meillä unelmatm

- jäsen kilohauli

JKN93

Tämä taisi olla se kuoro jonka jäsenistä suuri osa meni tuossa turmassa.
Viimeisin esiintyminen tuolta kokoonpanolta oli ilmeisesti tuo:
https://www.youtube.com/watch?v=ae833ktGAdA