News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-12-9 Aasialaismiehen passikuva hylättiin äärimmäisen kiusallisesta syystä

Started by Sydämistynyt, 09.12.2016, 09:54:57

Previous topic - Next topic

Sydämistynyt

QuoteAasialaismiehen passikuva hylättiin äärimmäisen kiusallisesta syystä

Richard Leen yritys uusia passinsa verkon kautta ei onnistunut ongelmitta.
Taiwanissa syntynyt mutta Uudessa-Seelannissa kasvanut Richard Lee, 22, koki epämiellyttävän yllätyksen, kun hän yritti uusia passinsa Uudessa-Seelannissa. Asiasta kertoo muun muassa Daily Mail.

Lentokoneteknologiaa ja liikejohtamista Australian Melbournessa opiskelevan Leen oli tarkoitus palata Uudesta-Seelannista Australiaan joulupyhien jälkeen. Tätä varten hänen täytyi kuitenkin uusia passinsa.

Lee passikuvan tarkistettavaksi viranomaisten passintarkastuohjelmaan sähköisessä muodossa. Hän sai kuitenkin pian kiusallisen virheilmoituksen. Kuva ei kelvannut, sillä automaattinen kuvananalysointijärjestelmä ilmoitti, että hänen silmänsä ovat kuvassa kiinni.

– Kuva, jonka haluat ladata, ei täytä laatuvaatimuksiamme, sillä kuvassa olevan henkilön silmät ovat kiinni, virheilmoituksessa todettiin.

Kuvaa tarkastelemalla on kuitenkin helppo todeta, että Leen silmät ovat selkeästi auki. Lee tiedusteli ulkoministeriöltä, minkä vuoksi kuva ei kelvannut. Ministeriön tiedottajan mukaan "kasvojen epätasainen valotus" oli syynä kuvan hylkäämiselle.

– Yritin lähettää erilaisia kuvia, mutta ilman tulosta. Siispä soitin toimistolle. He kertoivat syynä olevan silmieni kohdalla näkyvä varjo sekä kasvojen epätasainen valotus, Lee kertoo.

Myöhemmin Lee kävi otattamassa uusia kuvia postitoimistolla. Lopulta yksi niistä meni läpi.

Vaikka Lee itse suhtautui asiaan ilmeisen rauhallisesti, hänen ystävänsä olivat ehtineet jakaa alkuperäisen hyllytetyn kuvan sosiaalisessa mediassa. Humoristissävytteisissä kommenteissa ystävät aprikoivat, onko passikuvia automaattisesti analysoiva järjetelmä muuttumassa rasistiseksi.

– Teknologia on muuttumassa rasistiseksi, kommentoi eräs Facebookin käyttäjä hymiön kera.

– Hänen silmänsä ovat aivan selvästi auki, kommentoi puolestaan toinen.

Lisäksi useat kommentoijat ilmoittivat, että he ovat saaneet samanlaisen virheilmoituksen yrittäessään ladata passikuvaa automaattiseen kuvananalysointijärjestelmään.

Lee itse sanoi, että välikohtaus ei suuremmin haitannut häntä. Hän ei myöskään usko, että asiassa on kyse hänen etnisestä taustastaan.

– Virheilmoitus ei vaivannut minua niin paljon. Näin siinä myös humoristisen puolen. Aivan ilmeisesti kyse oli ohjelmointivirheestä tunnistusjärjestelmässä, Lee kommentoi.

Aleksi Ylä-Anttila

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000004999529.html?utm_campaign=tf-IS&utm_term=7&utm_source=tf-other&utm_medium=a

Alaric

Mikäli kyseinen järjestelmä olisi hylännyt vaikkapa jonkin tummahipiäisemmän vähemmistön edustajan passikuvan kerta toisensa jälkeen, tähän episodiin ei suhtauduttaisi huumorilla, kuten Lee ja muut nyt tekivät. Ehei, siitä saataisiin aikaiseksi kunnon ulina ja rasismikausti vaikka väkisin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Nuivake

Tämänkö takia afrikkalaisilla ei tunnu olevan passeja? Negatiivit eivät kelpaa passikuviksi?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Micke90

Quote from: Nuivake on 09.12.2016, 10:03:21
Tämänkö takia afrikkalaisilla ei tunnu olevan passeja? Negatiivit eivät kelpaa passikuviksi?

Tai suurin osa heistä ei kelpaa siirtolaiseksi muutoin kuin turhapaikanhaun kautta.

Joker

Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Java

Quote from: Micke90 on 09.12.2016, 10:25:02

Tai suurin osa heistä ei kelpaa siirtolaiseksi muutoin kuin turhapaikanhaun kautta.
Eikä edes tätä kautta, onneksi!!!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Nuivettunut Han-nenetsi

Tässäkin jutussa otsikon "äärimmäisen kiusallisesta syystä" on tyypillistä huomiohuoraamista ja pakollista puolestaloukkaantumista, kun kyseinen henkilö itsekin suhtautuu asiaan huumorilla ilman mitään dramatiikkaa.
Toksinen soijamaskuliini

onni4me

No, mikä oli se äärimmäisen kiusallinen syy?

Naama epämuodostunut? Vahva meikki? Kasvo...eiku...kauneusleikkaus? Vaihtanut sukupuolta?

En jaksa availla linkkejä. Tässä taitaa toimittelija itse kehittää syitä menemättä itse ongelman aiheuttaneisiin syihin.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

internetsi

Ainahan näitä pomppaa esille milloin mistäkin. Kameran kasvojentunnistusjärjestelmä tunnistaa kaikki muut paitsi kuukerin, toinen vastaava kamera tunnistaa naisen esillä olevat tissit kahdeksi pääksi, jne...

Vajakit varmaan voisi vetää ohjelman tehneen firman käräjille, mutta muuten tähän "rasifismiin" on aika hankala puuttua. Tosin luulisi, että japsit osaa tehdä kasvojentunnistusohjelmia myös vinosilmille.
Lohjan persut

Impi Waara

Älkää nillittäkö. Tekniikka on tehty helpottamaan elämää  :flowerhat:
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Uuno Nuivanen

Quote from: Joker on 09.12.2016, 10:28:54
Jostain syystä mulle tuli mieleen Johannes Virolainen.. :roll:

Entäs wanhan ajan Väyrysen Pate? Toinen silmä katsoi itään, toinen länteen, olisiko kelvannut? Sittemmin kävi jossain leikkauksessa kait.

MW

Kai negatiivikin on kuva, mutta miksi hemmetissä jokaisen, ööh tumman kompleksion omaavan herrasmiehen silmät ovat yleensä tomaattia? Siis se normaalisti vääränvärinen osa silmää.

MW

Quote from: onni4me on 09.12.2016, 22:16:24
No, mikä oli se äärimmäisen kiusallinen syy?

Naama epämuodostunut? Vahva meikki? Kasvo...eiku...kauneusleikkaus? Vaihtanut sukupuolta?

En jaksa availla linkkejä. Tässä taitaa toimittelija itse kehittää syitä menemättä itse ongelman aiheuttaneisiin syihin.

Paska softa on äärimmäisen kiusallista. On se. Ihan eri bileet, kun Espoolaismies ammutaan kotiovelleen, Mogadishussa.