News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-06-10 Taike kerää tietoa turvapaikanhakijoina saapuneista taiteilijoista

Started by Afrikan kirjeenvaihtaja, 14.06.2016, 17:37:41

Previous topic - Next topic

Tabula Rasa

Mutta minkäänlaisesta suomalaisten työn ja tuet tarpeesta ei kirjoita yksikään ''luotettava'' media.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kim Evil-666

Paskastanialaisten maahantunkeutujien "taiteen" tekemiseenhän sitä suomalainen veronmaksaja haluaakin rahansa tuhlata.

Nämä monikulttuurikeskukset pitäisi kaikki "tuhota". On aivan tarpeeksi taidetta suomalaiselle työntekijälle selvitä jokapäiväisestä arjesta. Isolla osalla kansalaisista raha on tiukassa ja jokainen penni pitää laskea. Silti nämä "koordinaattorit" ovat valmiita ryöstämään yhteisestä kassasta tunkeutujien huvituksiin.

Tehkööt taidettansa omilla rahoilllaan ja mielellään kotimaassaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun Abdin performanssit. VMP!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Mr.Reese

Monta sataatuhatta euroa saisin katutaideperformanssilleni, jossa riisuudun alasti, valelen itseni ulosteisiin ja huudan kurkku suorana rasistia? Voin tehdä encoren extra100k:sta.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

hattiwatti

Näitä kai tarvittaneen Suomalaisuudesta muistuttavien museoiden mokutukseen, jotta saataisiin kansallismuseon nationalismi hävitettyä.

http://mvlehti.net/2016/11/21/kansallismuseo-ja-muut-museot-monikulttuuristetaan-somalihenkeen/

Samoin toisaalta museot sitten tarjoaat (Suomalaisten rahoittamat) alustat näille ns. "taitelijoilel" joista onkin ollut huutava työvoimapula entisen arvopresidentinkin suosimaan tavoitteeseen "Suomalaisuuden epädramatisointiin".


http://www.helsinki.fi/hum/ajankohtaista/2015/04/0422.htm
Quote
Suomi muuttuu maahanmuuttajien myötä, ja sen pitäisi näkyä myös Kansallismuseossa. Tästä ajatuksesta lähti The Next Helsinki -ideakilpailuun lähetetty Migration and Museum -ryhmän ehdotus.

Ryhmään kuuluvat kansatieteen professori, humanistisen tiedekunnan dekaani Hanna Snellman, Harvardin yliopiston sosiologian professori Peggy Levitt ja Suomen Kansallismuseon museolehtori Hanna Forsell. Snellman ja Levitt ovat tutkineet siirtolaisuutta.
Vuonna 1990 Suomessa oli 20 000 maahanmuuttajaa, nyt 160 000. Silti Kansallismuseo esittää yhä samanlaista kuvaa Suomesta kuin 25 vuotta sitten.
Snellman, Levitt ja Forsell uskovat, että tämä on muutettavissa. Ja heillä on konkreettinen ehdotus, miten se voitaisiin tehdä.
Ryhmä haluaisi kutsua museon muutostyön tekijöiksi 20–35-vuotiaita maahanmuuttajia, joilla on juuret Venäjällä, Virossa tai Somaliassa ja jotka ovat varttuneet Suomessa. Heille on jo muodostunut hyvä käsitys Suomen kansallisesta tarinasta ja maahanmuuttajien koetusta paikasta siinä.
Osallistujat saisivat luoda uuden näyttelyn Kansallismuseoon: järjestellä näyttelyesineitä, kirjoittaa uusia kuvaustekstejä ja tuoda mukaan uusia esineitä. Lopputulos voisi olla virtuaalinäyttely, kuvaessee, kommentoiva video tai nykyisen näyttelyn sekaan sijoittuva installaatio.
Seuraavien kolmen vuoden aikana Kansallismuseon pysyvä näyttely aiotaan uudistaa, joten tämä olisi oivallinen hetki uusien tarinoiden kerronnalle.

Jatkokehittelyn mahdollisuus
The Next Helsinki -ideakilpailun tuomaristo kiinnostui ryhmän ideasta ja nosti sen longlist-sarjaan. Longlistille valitut ehdotukset pyritään julkaisemaan esimerkiksi kirjana ja näyttelyinä. Niitä saatetaan myös viedä jatkokehittelyyn jonkin yhteistyötahon toimesta. Tältä listalta tuomaristo nosti vielä erikseen esiin kahdeksan shortlistattua ehdotusta, jotka esiteltiin julkistustilaisuudessa 20. huhtikuuta.
The Next Helsinki on kansainvälinen ideakilpailu, joka on hakenut vaihtoehtoja Guggenheim Helsinki -rakennukselle osoitetulle tontille Helsingin Etelärannassa sekä samalla ehdotuksia kaupunkikulttuurin ja koko kaupungin tulevaisuudesta. Kilpailu kannusti arkkitehtejä, kaupunkisuunnittelijoita, taiteilijoita ja aktivisteja visioimaan, minkälaiset ratkaisut tuottaisivat mahdollisimman paljon lisäarvoa ja iloa Helsingin asukkaille ja vierailijoille.
Perinteisen museorakennuksen sijaan kilpailussa haluttiin nostaa esiin projekteja, joissa taide kytkeytyy urbaaniin elämään laajasti. Lähtökohtia olivat kestävä kehitys, yhteiskuntavastuu ja uutta luova taide.
The Next Helsinki -kilpailu julkistettiin syyskuussa 2014 samanaikaisesti Helsingissä ja New Yorkissa. Kilpailuun lähetettiin yli 200 kansainvälistä ehdotusta.
Kilpailun 12-henkisessä kansainvälisessä tuomaristossa olivat mukana arkkitehti Michael Sorkin (puheenjohtaja), galleristi Ilona Anhava, arkkitehti Walter Hood, taiteilija Juha Huuskonen, taiteilija Heta Kuchka, professori Juhani Pallasmaa, kaupunkiekologi Miguel Robles-Durán (The New School, New York), arkkitehtuuriprofessori Neil Spiller (University of Greenwich, Lontoo), professori Andrew Ross (New York University), taidekuraattori Joanna Warsza, professori Mabel Wilson (Columbia University, New York) sekä professori Sharon Zukin (Brooklyn College ja City University of New York).

Nyt äkkiä kansallismuseokierrokselle ennen kuin se on mädätetty!

Pyöräilijä

Öööö, tästä hankkeesta saatta koitua hankaluuksia jo kynnysvaiheessa.

Islaminuskoinen ei saa kuvata ihmistä missään muodossa, mikä tosiasia saattaa muodostua kiusalliseksi esteeksi, jos ajatellaan elokuvaa, teatteria, maalauksia tai kuvanveistoa . Ainoa islamin sallima kuvataiteen muoto on kalligrafia, joka on sekin tekijälleen ylivoimaista, jos ei osaa kirjoittaa.

Ja varsinaisen oikeinkirjoittamisen alueella kaikki tarpeellinen on jo Koraanissa.

Arabit eivät taida edes tietää, mitä muu kirjallisuus tarkoittaa. Koko islamilainen maailma on kääntänyt historiansa aikana omille kielilleen saman määrän ulkomaista kirjallisuutta, mitä Espanja kääntää yhdessä vuodessa. Afrikan kielille ei ole käännetty varmasti sitäkään vähää.

Musiikin saralla muslimilla on vaihtoehtoja hiukan enemmän, mutta me olemme jo nähneet ja kuulleet Syyrian pensselisedän esitykset. Ne olivat vallan mainioita, mutta mahtaako muille pensselisedille olla Suomessa sen suurempaa kysyntää?


Niobium

Kuten jäsen Totti tuolla aiemmin jo totesikin "Taitaa olla niin, että Kouvolan Sanomien juttu pikemmin on Kouvolan kaupungin taidepiirien yritys saada lisää tukiaisia vetoamalla mamuihin."

Eiköhän tämä kaikki kietoudu rahan ympärille. Salakuljettajat tienaavat, SPR tienaa, vokkien vuokraajat tienaavat, koodarien kouluttajat tienaavat, ja nyt uusi taho haluaa osingoille. Kaikki pohjattomasta valtion kirstusta.

Loppujen lopuksi se on aika helvetillisen häpeällistä koko ihmiskunnalle, että oikeasti hädänalaisia käytetään kuvituskuvissa ja mainoskasvoina vain siksi, että saataisiin itse tienattua enemmän rahaa.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

ismolento

Quote from: Titus on 22.11.2016, 13:10:31
Quote from: Mr.Reese on 22.11.2016, 13:00:05
Kulttuuripiireistä ei vielä varojen väärinkäyttöepäilyjä niin kuulunut

jaa ei,

mitens noi poliittisesti myydyt maalaukset, romanitaiteen kuprut&lieveilmiöt ja em elokuva "taiteen" moniosaajat:

esim http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/elokuvatuottaja-epailtyna-miljoonien-taiderikosvyyhdissa/2380158

pahinta harmaan talouden alaa mitä on, se tässä monikultttuuri-intoilussa varmaan viehättääkin...

Onkohan tuohon Kuningas Nalin tarinaan saatu ympättyä mukaan myös muuan Marsalkka M. ja Uralin perhonen, koskapa säätiötukia on kulttuurisatraapeilta saatu herutettua noinkin runsaasti?


Isäntä ja loinen

No just joo. Etnotaiteilijoiden esiinmarssia tässä nyt vielä kaivattiinkin. Matujen töhertelyä, tanssahtelua ynnä muuta puuhastelua pitää tietenkin tukea avokätisesti, koska muuten paha voittaa. Tästä tulee jälleen uusi menoautomaatti, sanokaa minun sanoneen. Kohta ryhdytään puuhaamaan jotain etnotaiteilijoiden etujärjestöä, jonka nokkanaiseksi nimitetään joku yliopistofeministi kymppitonnin kuukausipalkalla. Ja voi sitä rasismiulinaa, jos joku suklaasilmäinen avantgardisti jää jonakin vuonna ilman apurahaa.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Maija Poppanen

Tää "integroiminen suomalaiseen yhteiskuntaan ja taiteen kentälle" saa mut niin liikutuksesta kyyneliin.

Oma lapsi haki työttömyyskorvausta, kun ei nyt ainakaan ekalla yrittämällä päässyt Kuvataideakatemiaan (toki ensin, olikohan viiden kuukauden valmistumiskarenssin nautittuaan).

Hän oli liikuttavan rehellisesti kertonut työkkärissä taiteellisesta harrastuneisuudestaan, sekä että hällä on myös töitään ihan myynnissä asti facessa. Liikevaihto ei tietenkään kummoinen.

Kelan tuomio: ammattimainen taiteilija/yrittäjä, työttömyystuki evätty. Erittäin sanavalmis puolisonsa sai tämän toki korjattua kirjallisella vastineellaan.

Siinä sitä olis tukea matuillekin...

ismolento

Quote from: Roope on 14.06.2016, 18:58:47
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 14.06.2016, 17:37:41
Kirjoituskutsu pakolaistaustaisille taiteilijoille (Taike)

QuoteJohtaja
Minna Sirnö
Taike

Taike. Eikä tasa-arvosta tietoakaan. Parinkymmenen naisen joukossa pari kiintiömiestä.

hattiwatti

Nyt mä keksin mitä näillä taiteiljoilla voisi tehdä.

Nehän voisi näytellä jossain kesäteatterissa Pekka ja Pätkä neekereinä jopa ilman kenkälankkia. Win-win, näiden luontaiset ominaisuudet hyvässä käytössä, ja vanhemman ikäpolven edustajat saavat nostalgiaa nuoruudestaan jolloin poliittiista korrektiutta ei tunnettu.

Kelpaisiko suvaitsevaistolle, tässä olisi varsinainen poliittisen tutkimuksen happotesti.