News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mokutus oppilaitoksissa

Started by Une illusion de vie, 20.08.2009, 13:01:35

Previous topic - Next topic

Une illusion de vie

Kuten tiedämme, monikulttuurisuus on edennyt jo siihen vaiheeseen, että kyseinen ideologia pyritään sotkemaan osaksi koulujen tuntiopetusta (käsittääkseni aineesta riippumatta). Vaikka osa lapsista/nuorista huomaa itse ettei todellisuus vastaa kerrottua, on opettaja kuitenkin sellainen auktoriteetti, että valtava määrä nuoria nielee monikulttuurin ihanuuden pureksimatta.

Olisiko jotain keinoa vaikuttaa opetushallituksen päätöksiin ja asenteisiin? Jokin vaikutuskanava tai kampanja, jolla saisi estettyä tosiasioista piittamattoman ideologian pakkosyöttämisen Suomen nuorille?

Ellei (kuten epäilen) opetushallitukseen voi vaikuttaa suoraan, voisi suurimpia epäkohtia kasata yhteen ja tiedottaa kansalle. Kun tarpeeksi suuri osa ihmisistä närkästyy lastensa aivopesuun, muuutuvat asenteet muuallakin.
Nyt mennään, ettei tule miinusta vihkoon.

Nappe

Eka kersa lähti opintielle tänä syssynä.Otinpa ko.asian esille henkilökunnan kanssa,yhtä tyhjän kanssa.Sama kun olisin pyytänty opettamaan maata pannukakuksi.Tämä "kotoutus" on niin pitkällä järjestelmässä käänteisenä.On lapsen edun mukaista pienestä pitäen sopeutua maahantulijoihin ,koska tulevaisuudessa niitä on moninkertainen määrä nykyiseen.Eli munkin penskat saa oppia muualta tulevien kultuurien hyväksyntään.Muualta tulevien ei siis tarvi sopeutua Suomen kultuuriin.Tilanne on päin vittua. Minkäs teet? onnea sinulle taistelussa,jos yrität asiat muuttaa. Minä ainakin luovutin "kansankynttilöiden" suhteen .Niille on turha puhua muusta kuin säästä.Äly vapain ammattikunta maan päällä!

Une illusion de vie

Yksittäisille opettajille puhuminen onkin varmasti turhaa, mutta jos tarpeeksi ihmisiä saadaan asioista tietoiseksi ja ottamaan tarkemmin selvää mitä lapselle opetetaan, voisi asiaan tulla jo pientä parannusta.

Yksittäiselle vanhemmalle voi jotain ympäripyöreää selittääkin, mutta jos monikulttuurisuusopetuksesta tulee jatkuvasti sanomista, saattaa opettajakin jo alkaa epäilemään virallisia totuuksia. Tai jos koululaitokseen ei voi vaikuttaa, saataisiin ainakin osa vanhemmista kertomaan lapselleen, että kaikkea ei kannata uskoa.

Kyseessä on kuitenkin niin tärkeä asia, että jotain pitäisi yrittää.
Nyt mennään, ettei tule miinusta vihkoon.

Nappe

Niinpä,mutta kun tämä virallinen totuus ko. asiasta on ainoa oikea totuus.Kaikki siitä poikkeava on rasismia ja siitä erimieltä olevat rasisteja.Eli asiaan on todella vaikea puuttua, koska asiaan puuttuva kriminalisoi itsensä.Kaikista muista maailman asioista voit olla mitä mieltä tahansa ,etkä saa kriminaalin leimaa .Maahan muutto teollisuuden arvostelija on suurrosvo kun suunsa avaa.

Juki

#4
Oulun lyseon sivuilta: "Rasistisia katsomuksia on esitetty myös tieteissä, sekä yhteiskunta-, historia- että luonnontieteissä ja yhä niitä näkee esitettävän tieteen nimissä. Siksi on oikeutettua puhua tieteellisestä rasismista, joka on yksi rasismin keskeinen muoto. Se on ollut ja on erityisen vaarallista siksi, että usko tieteeseen ja tieteellisiin auktoriteetteihin, tutkijoiden ja opettajiin on kasvanut 1600-luvulta lähtien, jolloin syntyi uusi tieteellinen maailmankuva."

Jaa-a. Muutamaa seikkaa voisi näin (opettajana itsekin) kommentoida: Jos jotakin vain esitetään tieteen nimissä, se ei ole tieteellistä sanan todellisessa merkityksessä ja Oulunkin kansankynttilöiden pitäisi ymmärtää termin olevan nollatermi. Jos tiede taas osoittaa jotakin, joka on faktaa, se ei ole rasistista tai ei-rasistista; se vain on. Faktoja kun ei kiinnosta, tulkitseeko joku ne rasistisiksi. Eri asia, käyttääkö näitä faktoja sitten joihinkin rasistisiin tarkoitusperiin. Siksi käsite "tieteellinen rasismi" on nollakäsite, sillä se ei tarkoita mitään. Mielenkiintoista on se, että se on kuitenkin kuulemma rasismin "keskeinen muoto".

Ja vaarallista myös? Joo, yhtä vaarallista kuin se, että esitetään mitä muuta puppua tahansa opettajien ja muiden auktoriteettien suulla. Onneksi Oulussa tietävät, mitä opettajat ja auktoriteetit saavat kertoa ja mikä on totta. Tämä on "tieteellistä diskurssia" siinä merkityksessä kuin yllä olevassa lainauksessa "tieteellinen rasismi" on tieteellistä.

Une illusion de vie

Hyvä että aiheesta viriää keskustelua, mutta syy miksi avasin tämän ketjun pajaan on, että kaipailin aiheen tiimoilta käytännön toimintaa. Löytyisikö siis ideoita ja keinoja, joilla herättää ihmisiä ottamaan selvää opetuksen sisällöstä ja auttamaan lapsiaan rakentamaan terveemmän maailmankuvan?
Nyt mennään, ettei tule miinusta vihkoon.

Juki

Quote from: Une illusion de vie on 20.08.2009, 16:34:57
Hyvä että aiheesta viriää keskustelua, mutta syy miksi avasin tämän ketjun pajaan on, että kaipailin aiheen tiimoilta käytännön toimintaa. Löytyisikö siis ideoita ja keinoja, joilla herättää ihmisiä ottamaan selvää opetuksen sisällöstä ja auttamaan lapsiaan rakentamaan terveemmän maailmankuvan?

Todella paha dilemma. Ala on naisvaltainen, ja sekin vaikuttaa asiaan. Arkipäivän taikasanoja opettajayhteisöissä ovat mm. yhteisöllisyys ja suvaitsevaisuus, vaikka kukaan ei oikasti ole tullut pohtineeksi, mitä ne tarkoittavat perin pohjin tuumittuna. Viiden vuoden päästä taikasanat ovat vaihtuneet toisiksi taas. Kokemukseni mukaan historianopetus kyllä kärsii melkoisesta valkoisen miehen ruma taakka -mentaliteetista. Onkin tietenkin hyvä, jos omaa historiaansa tarkastelee itsekriittisesti, mutta kun se tarkastelu on niin yksipuolista pääasiallisena kohteenaan VHM. Olen oikeastaan menettänyt toivon asian suhteen. Yksittäisiä nuivia opettajistakin löytyy, mutta vaikka takapulpetin aziz kusisi lattialle, kyllä senkin joku opettaja osaa vääntää rikkaudeksi, mitä se tietenkin on de factoTM.

Viinankylväjä

Millaista tämä kouluissa tapahtuva mokutus sitten on? Jos yritetään ehkäistä rasismia, niin mitä pahaa siinä on? Erilaisten ihmisten kiusaaminen on ihmisillä veressä. Uskoisin, että jos on ujo, r-vikainen ja ylipainoinen, niin eri rotuisuus on viimeinen niitti arkkuun, kun "omatkin" saattavat kiusata. Kyllä eri rodut vihaavat tarpeeksi toisiaan, ei pieni valistus pahaa tee, jos siitä on hyötytä, eikä valehdella räikeästi.

Une illusion de vie

Quote from: Viinankylväjä on 20.08.2009, 16:50:04
Millaista tämä kouluissa tapahtuva mokutus sitten on? Jos yritetään ehkäistä rasismia, niin mitä pahaa siinä on? Erilaisten ihmisten kiusaaminen on ihmisillä veressä. Uskoisin, että jos on ujo, r-vikainen ja ylipainoinen, niin eri rotuisuus on viimeinen niitti arkkuun, kun "omatkin" saattavat kiusata. Kyllä eri rodut vihaavat tarpeeksi toisiaan, ei pieni valistus pahaa tee, jos siitä on hyötytä, eikä valehdella räikeästi.

Ongelma onkin siinä, että valistus ei ole pientä. Jatkuva suvaitsevaisuus- ja rasismiteemojen tuputtaminen (ja niiden yksipuolisuus), sekä yliherkkyys maahanmuuttajiin kohdistuvissa negatiivisissa asioissa edesauttavat lähinnä sitä, että maahanmuuttajalapsiin ei opita suhtautumaan normaalisti.
Nyt mennään, ettei tule miinusta vihkoon.

tommi

PK:ssa kunnon mokutusta oli vain yhteiskuntaopin tunneilla. "Monikulttuurisuus rikkaus, suomalaiset pahoja rassisteja" ym. peruskamaa. Minä tosin, epäonnekseni, olin luokalla, jossa oli paljon näitä varsinaisia rikastajia. Liekö se vaikuttanut open tyyliin...

Omien kokemuksieni mukaan mokupropaganda ei tehoa kuin hyväuskoisempiin nuoriin. Monet nuoret ovat tosi nuivia.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Nappe

Tuossa viinankylväjän kommentissa osuvasti selitetään rasismi termi.Kaikki kiusaaminen ,r-vikaisen pilkka, länkkä kinttu ja yms. joiden perusteella pennut on iät`ajat toisiaan härkkineet.Nämäkin on rasismia nyky suvaitsevaisuus kasvatuksen takia.Jaska 7v. vetää pataan Masa 7v. välitunnilla :normaalia lasten toimintaa.Jaska 7v. vetää pataan Muhamed 7v. välitunnilla ,se on rikos jossa mukana rasistinen elementti.Muhamed lyö Jaskaa, Jaskan syy, koska ärsytti Muhamediä.Jaska pakotetaan suvaitsevaisuus oppiin. Näin tämä paska nyky koulussa menee. Ja mulla kohta menee hermot.

domokun

Quote from: Axel Cardan on 21.08.2009, 08:51:45
Poikkeuksia ovat nämä antifa-tyypit. Mutta heidän hommansa ei kanna pitkälle koska heillä lähes poikkeuksetta on (a) mielenterveysongelmia, (b) rikkonainen kotinausta tai (c) molemmat.
Toisin sanoen nuorisosta en olisi niin huolissani.

Tai (d) eläneet suojatun lapsuuden keskiluokkaisessa 2,3 lapsen perheessä asuen paritalossa  mukavalla pientaloalueella. Isän ollessa mitä suurimmalla todennäköisyydella joko insinööri tai virkamies ja melko todennäköisesti reservin ali-kersantti. Äiti taas puolestaan oli kotona siihen saakka kun kersat olivat koulussa ja ammatiltaan sairaanhoitaja tai toimihenkilö. Farmari Volvo, labradorin noutaja.....