News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-11-05 HS: Saisiko Jeesus turvapaikan Suomesta?

Started by B52, 05.11.2016, 16:35:22

Previous topic - Next topic

Outo olio

QuoteJeesuksen pakolaisuus on monien raamatuntutkijoiden mukaan legendaa, mutta jos lähtökohdaksi otetaan Raamatun tiedot asiasta, turvapaikkaa tuskin heruisi, ainakaan aluksi. Matteuksen evankeliumin mukaan Jeesus päätyi pakolaiseksi heti vastasyntyneenä, koska Juudean kuningas Herodes Suuri halusi tappaa hänet. Maria ja Joosef pakenivat Jeesus-vauvan kanssa Egyptiin.

Tähän väliin lisään tämän ohi aiheen menevän huomion: minä en tiennyt että Joosef, Maria ja Jeesus pakenivat juuri Egyptiin. Tiesin että pakenivat jonnekin, mutta Egyptiä en tiennyt. Olen siis käynyt 9 vuotta peruskoulua, johon kuului myös uskonnonopetusta, ja rippikoulun, mutta en tiennyt tätä Jeesuksen elämäntarinan osaa. Tarvittiin Helsingin Sanomat kertomaan tämä minulle, koska verolla rahoitettu Suomen Evankelilais-Luterilainen kirkko ei tätä ole minulle vielä kertonut. Ja pitää huomioida, että Helsingin Sanomat ei ole räyhävasemmistolainen ja julistavan ateistinen lehti, mutta ehkä lähinnä siksi että ensiksimainittu ei ole ollut muotia enää pitkään aikaan, ja ateismi taas ei sitä ole koskaan ollutkaan. Hesari ei siis ole mikään kristinuskon tiedotustoimisto, vaan päinvastoin, mutta hekin kertovat minulle, vahingossa, enemmän kuin Kirkko tahallaan. No onneksi silläkin rahalla saatiin jotakin, mm. vodkaa arkkipiispalle kello 0645 aamulla. :)
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Tavan

Kyllähän se on nähty, että muslimit saavat täältä turvapaikan. Ja nykyäänhän pitää tiedostaa, että Jeesus oli tosiasiassa muslimi ja saarnasi islamia.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

b_kansalainen

Varmaan saisi turvapaikan, mutta ei hygieniapassia. Aina pesemässä toisten jalkoja ja heti seuraavaksi muuttamassa vettä viiniksi.

Oho

Jos aikuinen Jeesus olisi hakenut ja saanut turvapaikan olisi syöväksi kehittynyt kirkkokin jäänyt sattuneista syistä perustamatta, Islamkin olisi varmaankin mennyt samaan syssyyn....

Tarkemmin ajatellen, perkeleen Herodes kun ei hoitanut hommiaan kunnolla....