News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-11-07 Vapaa-ajattelijat: Näin sianliha pitäisi korvata muslimikoululaisen

Started by koli, 07.11.2016, 11:40:45

Previous topic - Next topic

talipallo

Quote from: Malla on 07.11.2016, 17:45:39
Vegaaninen lienee aina laktoositon?

Näin uskoisin, mutta mulla ei ole kaikenkattavaa faktaa.  :)

Okei, hyvä kuulla, ettei tule vatsanväänteitä eläimestä.  Toivon, etten joudu koskaan kokeilemaan kuitenkaan.  En piperrä ulkopuoleltani tulevista syistä, vaan siksi, että eläin on "kaveri".  Minusta ei ole oikein, että ketään tapetaan ruuakseni, kun muitakin vaihtoehtoja on.

Jonkinlainen asenneongelma lienee tuossa, ettei kasvisruoka voisi olla hyvää.  Mutta tietenkin kasvisruokakin voidaan pilata koulukeittiössä, ymmärrän kyllä.  Sekasyöjäkin voi syödä paskasti tai joutua syömään pahaa ruokaa.
Tiedän, että olen etuoikeutettu, kun on vara valita ja voin itse valmistaa ruokani.

Anteeksi ot.

Eino P. Keravalta

Quote from: Eino P. Keravalta on 07.11.2016, 17:54:51
Miksi tarjolla ylipäänsä pitäisi olla jotain 'ruokalajeja'?

Eikö riittäisi, että esimerkiksi kiinalaisten ravintoloiden buffettien tapaan tarjolla olisi parikymmentä astiaa, joista saa lautaselleen lapata sitä, mitä haluaa?

Olisi hedelmiä, kasviksia, tofua, lihaa, riisiä, makaronia, perunoita.. jos nyt joku sanoo, että tämä tulisi liian kalliiksi, niin eikö osittain myös säästettäisi siinä, ettei aleta tekemään kokonaisia ateroita, vaan esimerkiksi lihapullat isketään yhteen astiaan ja parsat toiseen? Se nopeuttaisi ja tehostaisi työtä. Lisäksi tähteet voisi hyödyntää helpommin. Eikä lajikkeiden tarvitsisi olla kovin kalliita, perusjutut riittävät. Buffetin päätyyn pullo ketsuppia, pullo sinappia ja pullo edullista chilikastiketta.

Eipä olisi kellään inisemistä.

Vastaan itse omaan kysymykseeni:

Tämä ei käy, koska viranhaltijat haluavat holhota meitä. He haluavat, että syömme päivittäin 'ravinto-opillisesti tasapainoisen' lounaan. Noh, tämä on tietysti idealistista roskaa: jokainen tietää, että vaikka ruoka-annos olisi miten balansoitu ja hiottu viimeisen päälle ravinto-opillisesti, silti monet valikoivat ja syövät vaikkapa pelkän riisin ja kasvikset siinä, missä toiset taas hotkivat pelkät lihanpalaset napaansa jättäen kaikki kasvikunnan tuotteet biojätteen huoleksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.