News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Näin vapaamatkustuksesta tuli hyve: Suomi on sosialistinen tulontasausparatiisi

Started by Artisti, 23.10.2016, 11:08:51

Previous topic - Next topic

Artisti

Artisti

Pitkän työuran tehneissäkin on paljon niitä, jotka keplottelevat itsensä sairauseläkkeelle 10 vuotta ennen varsinaista eläkeikää. Itse tunnen muutaman tällaisen, kehtaavat vielä leuhkia saavutuksellaan. Yksikin ukko teeskenteli vakavaa masennusta, haki lääkkeetkin apteekista ja heitti viemäriin. Teeskenteli itsetuhoista ja sai lopulta eläkkeen. Näytti minullekin naureskellen sairauskertomustekstiään, josta en tunnistanut tätä peruspositiivista ihmistä ollenkaan. Täyttä skeidaa koko teksti itsemurha-ajatuksista ym. Nyt eläkkeellä ajaa pakettiautollaan Itä-Euroopassa ja Keski-Euroopassa ja käy antiikkikauppaa, myy tavaroitaan myös Suomessa.

Artisti

Tunnen myös porukkaa, jotka eivät ole koskaan olleet töissä paria puolipakollista työllistämiskokeilua lukuunottamatta. Työllistämiskokeilukin oli 6 tunnin työpäiviä paikassa, jossa saattoi lepäillä ja lorvia. Nyt ikää lähes 50 vuotta, eikä siis mitään muuta ole koskaan tehnyt. Syyksi sanoo suoraan, ettei huvita, koska on parempaa tekemistä kuin käydä töissä. Se hänen parempi tekemisensä on kalastus. Hän on päivät pitkät ongella ja kesät läpeensä perintömökillään.

Tabula Rasa

Asumistuet ovat suoraa tulonsiirtoa vuokranantajille eli juuri niille ehnruutin menestyjille. Asukashan ei siitä näe senttiäkään hyvinvoinnissaan vaan asuntokuplan törkyhinnat(hkissa yli manhattanin neliöhinnat) ovat nimenomaan keinottelijoiden ansaintakeino.

Ylipäänsä protektionismin murtamisessa eli vapaassa liikkuvuudessa voitot tulevat nimenomaan sille rikkaimmalle prosentille. Kaikki muut, mukaanlukien valtio häviää. Suomalaisten duunarien työpaikat on halpatyövoimalla viety, palkkojen polkemisella on ajettu ihmiset kurjuuteen ja sitten vielä kehdataan syyttää vapaamatkustamisesta niitä joilta on itse riistetty toimeentulo. Köyhällä ei ole valtaa vaikuttaa näihin yhtä ääntä enempää. Se on yritysten omia valintoja tahtooko ajaa halpatyövoimatuontia, palkkojen polkemista ja suurien köyhälistömassojen luomista ja maahantuontia.

Eläminen suomessa on törkykallista. Jos vuokra olisi satasen, jäisi duunarille pienemmästäkin palkasta rahaa käyttää itseensä. Mutta nythän kaikesta menee siivu vuokramafialle ja virkavarkaille verotuksen kautta. Sekä kaikenlaisten ''hyväntekeväisyys'' järjestöjen kautta joihin jaetaan veronmaksajien rahoja. Ja täällä sama hyvähenkilökerho joka itkee kuinka suomalaisella köyhällä on vielä varaa asua kerrostalokomerossa ja syödä ilman että pitää kerjuulla käydä. Samalla kun potkivat itse suomalaiset pois duunista ja palkkaavat positiivisella syrjinnällä matuja tilalle ja hakevat vitosen sähkäreitä ja putkareita ulkomailta suomalaisen työväen tuhoksi. Ja 750e inssejä keskiluokan tuhoksi.

Vapaa liikkuvuus on nykyajan rosvoparonien vapaa ryöstöoikeus. Ulkomaisten suuryritysten tulisi maksaa tuntuvasti oikeudesta toimia suomessa. Jos ei niin sen parempi, markkinat vapautuvat suomalaisille. Ja ulkomaan duunareita tulisi saada palkata vain suomalaisia kovemmalla palkalla. Halpapalkat ajavat väestön kurjuuteen. Kaikki viron ja venäjän halparaksaukot vittuun ja takaisin vain jos tekevät niin paljon paremmin että niille kannattaa maksaa suomalaista kovempaa palkkaa.

Valvontaa tuohon orjatyöhön ja kaikki harjoittelupaskat loppumaan välittömästi. Ilmaistyötä ei enää yhtään vaan opiskelijoillekin puolikas palkka työstään. Ja harjoittelijoille. Ja firman taskusta. Valtio ei ole mikään yritysten ilmaistyövoiman reservi vaan kansan edun ajaja. Koko kansan eikä muuteman rosvoparonin.

Minä tunnen taas niitä jotka eivät 20v masennuksen jälkeen ole saaneet siitä päivääkään sairaslomaa ja mihinkään varhaiseläkkeeseen ei mikään kriteeri täyty. Roikotetaan vaan työkkärin listalla ja pitää sitä ja tätä turhaa paskaa että saa pienimmän päivärahan. Palkkaahan työstä tässä maassa ei ole maksettu vuosikymmeneen. Noita kolme tuntia kahdesti kuussa töitä on ihan turha mainostaa.

Ja mitä hittoa noista kokeiluista sitten on? Joko palkataan töihin tai ei. Työstä on maksettava palkka eikä työttömyyskorvaus ole palkka vaan korvaus siitä että isot rosvot ovat varastaneet maasta vapaalla liikkuvuudellaan työstä saatavan hyvinvoinnin. Jos suomalaisen duunarin palkka on parikymppiä tunti ja virolaisen alle kympin niin työnantajahan sen taskuunsa käärii. Ja sitten itkee vielä tekopyhänä ettei mikään kannata kun tekevät jatkuvasti yhä parempaa tulosta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

ikki

pitäisi ennenkaikkea romuttaa duunarien etuudet.
Äitydestä ei vapaata työstä, ei palkkaa sairaana, irtisanomissuojat pois jne

Seuraavana kaikki TESsit heivataan helvettiin ja tilalle 300-600e/kk palkkoja. Pois rajoittuneet 8h työpäivät.

Sitten alkaa löytymään työpaikkoja. Ei sitä ennen. Ei vaikka kuinka itkee ja haukkuu. Puolet piioiksi ja rengeiksi.

Artisti

Aika moni ihan perusduunari on nykyisin se vuokraisäntä. Sijoitusasunnon hankkii usein ihan pienipalkkainenkin. Tunnen pariskunnan, joista toinen on töissä rengasasentajana ja toinen on sairaanhoitaja. Heillä on maksettu ok-talo (80-luvulla aloitettu lainan takaisin maksaminen) sekä 2 sijoitusasuntoa. Heidän ok-talonsa ostohinta oli tosin vain 1/10 sen nykyisestä arvosta.

Suurten ikäluokkien edustajissa on useita duunaritaustaisia vuokraisäntiä. Asuntojen huima arvon nousu osaltaan tietty selittää tämän.

Tabula Rasa

Puolelle miljoonalle ei ole edes perusduunarin hommia millä elää ja niitähän vastaan te tässä hyökkäätte.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Artisti

Quote from: ikki on 23.10.2016, 11:45:28

Seuraavana kaikki TESsit heivataan helvettiin ja tilalle 300-600e/kk palkkoja. Pois rajoittuneet 8h työpäivät.

Sitten alkaa löytymään työpaikkoja. Ei sitä ennen. Ei vaikka kuinka itkee ja haukkuu. Puolet piioiksi ja rengeiksi.

Kyllä jollakin tavalla väki pitäisi saada töihin. Ei voi olla niin, että kotona vaan maataan päivät pitkät ja raha vain tulee tilille. Ja jos joku on niin hullu, että menee töihin, hän joutuu osallistumaan kustannuksiin sitä enemmän mitä enemmän tienaa (esim ylitöitä tekemällä). Lukuisat välilliset maksut ovat enemmän tienaavalle myöskin suurempia kuin kotonaan makaavalle sosiaalipummille. Esim päivähoitomaksut, päiväsakot, asumistuen määrä sitä pienempi mitä enemmän tienaa, lasten opintotuet jne. Koskahan ruokakaupan hintoihin tulee kalliimmat hinnat liikaa töitä paiskineille?

onni4me

Tabula Rasa tuossa tyhjensikin taulun tehokkaasti.

Tähän yhtälöön kun lisää vielä QEn eli "määrällisen lisäämisen" virtuaalivaluutan kohdalla, niin hyvä tulee. Virtuaalinen raha on lähinnä resurssien ohjausta eli aivan yhtä hyvin voitaisiin "maarällisesti lisätä" ihmisten hyvinvointia parempien palkkojen ja yhteiskunnallisen hyvinvoinnin kohdalla, mutta halutaan sen sijaan luoda orjatyöyhteiskunta missä köyhtä tekevät yhden prosentin eteen töitä.

Rahaa ei ole olemassakaan siinä muodossa, missä suurin osa ihmisistä sen käsittää. Sen yhteys työhön on katkennut aikaa sitten ja erilaisilla keinotekoisilla systeemeillä rakennellaan ja paikkaillaan poliittisista ja muista keinottelusyistä rakennettua himmeliä.

Kannattaa joskus katsoa tähtitaivaalle ja miettiä sitä omaa elämää ja merkitystä. Minä en ainakaan aio raataa yhdenkään pankkiirin tai sijoittajan eteen yhtään enempää ja en ollenkaan, jos siihen vain on mahdollisuus. Mitä helpommalla pääsen, sitä mukavampaa minulle ja perheelleni. Mikä ihmeen itsetarkoitus työ on?
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Artisti

Quote from: Tabula Rasa on 23.10.2016, 11:49:07
Puolelle miljoonalle ei ole edes perusduunarin hommia millä elää ja niitähän vastaan te tässä hyökkäätte.

Etkö itse tunne tällaisia keplottelijoita? Itse tunnen niin monta työtä vieroksuvaa keplottelijaa, että olisi ihme jos tämä ei olisi yleinen ilmiö. Systeemikin kannustaa keplotteluun, tuloloukut jne. Myöskin jos jää sairauseläkkeelle, on heti oikeutettu täysimääräiseen eläkkeeseen, vaikka työuraa olisi ollut vielä 20 vuotta jäljellä.

Tabula Rasa

Väki saadaan töihin maksamalla palkkaa. Ei ole sen vaikeampaa. Jos saa pulloja keräämällä enemmän kuin ehdotettu 300e/kk niin kuka hullu käyttäisi 160h/kk saadakseen 1,875e/h?

Ja enpä tunne. Muuteman niin paskassa kunnossa olevan etteivät töihin pystyisikään, mutta monet, jopa sairaat haluaisivat töitä. Kukaan ei vain tahdo maksaa kohtuullista palkkaa.

Artisti

Quote from: onni4me on 23.10.2016, 11:58:38
Kannattaa joskus katsoa tähtitaivaalle ja miettiä sitä omaa elämää ja merkitystä. Minä en ainakaan aio raataa yhdenkään pankkiirin tai sijoittajan eteen yhtään enempää ja en ollenkaan, jos siihen vain on mahdollisuus. Mitä helpommalla pääsen, sitä mukavampaa minulle ja perheelleni. Mikä ihmeen itsetarkoitus työ on?

Jonkun täytyy käydä töissä, että sinulla ja perheelläsi olisi katto pään päällä, ruokaa, vaatteita, terveydenhuolto ja koulutus. Eivät ne sieltä tähtitaivaalta alas tipahda.

onni4me

Artistilla tuntuu olean tuo suomalainen perussynti eli kateus suuressa kurssissa...

Minä en ole yhtään kateellinen kenellekään, jolla on kämppiä tai pääsevät "keplottelemalla" helpommalla. En näe mitään lisäarvoa raatamisessa joidenkin 'sijoittajien' tarpeiden tyydyttämiseksi.

Itse asun 200 -vuotiaassa talossa, mitä olen vähitellen kunnostanut. Ei mikään kiire, kun katto on kunnossa ja lämmintä sisällä ja vedet sekä viemärit toimivat. Isolla omalla tontilla kelpaa patsastella ja jokainen Metropolin asukas, joka täällä vieraillut on, pitää paikkaa ilmeisesti ihanana betonikuutioihinsa verrattuna kun kerran kovasti kehuvat.

Pienet kulut mahdollistavat energiani suuntaamisen omasta elämästä nauttimiseen. Mikäpä sen hienompaa kuin nauttia elämästään? Jätän kadehtimisen ja haukkumisen muiden ihmisten ongelmaksi.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.

onni4me

Quote from: Artisti on 23.10.2016, 12:05:31
Jonkun täytyy käydä töissä, että sinulla ja perheelläsi olisi katto pään päällä, ruokaa, vaatteita, terveydenhuolto ja koulutus. Eivät ne sieltä tähtitaivaalta alas tipahda.

Minä teen omia ja välillä vieraidenkin hommia ja olen lisäksi yrittäjä. Mutta en pidä työtä elämäni pääsisältönä. Minusta sinunkaan ei pitäisi miettiä kuin omaa toimeentuloasi eikä muiden.

Artisti

Quote from: onni4me on 23.10.2016, 12:09:17
Artistilla tuntuu olean tuo suomalainen perussynti eli kateus suuressa kurssissa...

Minä en ole yhtään kateellinen kenellekään, jolla on kämppiä tai pääsevät "keplottelemalla" helpommalla. En näe mitään lisäarvoa raatamisessa joidenkin 'sijoittajien' tarpeiden tyydyttämiseksi.

Itse asun 200 -vuotiaassa talossa, mitä olen vähitellen kunnostanut. Ei mikään kiire, kun katto on kunnossa ja lämmintä sisällä ja vedet sekä viemärit toimivat. Isolla omalla tontilla kelpaa patsastella ja jokainen Metropolin asukas, joka täällä vieraillut on, pitää paikkaa ilmeisesti ihanana betonikuutioihinsa verrattuna kun kerran kovasti kehuvat.

Pienet kulut mahdollistavat energiani suuntaamisen omasta elämästä nauttimiseen. Mikäpä sen hienompaa kuin nauttia elämästään? Jätän kadehtimisen ja haukkumisen muiden ihmisten ongelmaksi.

En ole kenelläkään kateellinen. Kannatan myös hyvinvointiyhteiskuntaa, en itsekään olisi päässyt elämässäni eteenpäin ilman ilmaista koulutusta. Mutta en vain siedä ihmisiä, jotka loisivat muiden veronmaksajien rahoilla.

Artisti

Quote from: onni4me on 23.10.2016, 12:10:56
Quote from: Artisti on 23.10.2016, 12:05:31

Minä teen omia ja välillä vieraidenkin hommia ja olen lisäksi yrittäjä. Mutta en pidä työtä elämäni pääsisältönä. Minusta sinunkaan ei pitäisi miettiä kuin omaa toimeentuloasi eikä muiden.

Niin kuin sanoin: "Jonkun täytyy käydä töissä...". Ja olen hyvilläni, että se joku on sinä. Niin sen tulee ollakin.

ilmarinen

Sosialistisissa järjestelmissä kaikki työkykyiset olivat töissä. Näin on edelleenkin, jos ette usko, niin menkää katsomaan vaikka Pohjois-Koreaan. Myös kansallissosialistit poistivat massatyöttömyyden maasta. Siellä onnistuttiin itse asiassa varsin hyvin motivoimaan ihmiset tekemään työtä. Motiivi ei ollut vain raha, vaan työn tekeminen yhteisön, kansan hyväksi.

Kapitalismi tuottaa aina katkeruutta, koska se perustuu ahneuteen ja sen elementtejä ovat korruptio, kartellit, korporaatiot jne. Pahin tämän systeemin ongelma on rahanluontijärjestelmä, joka tällä hetkellä perustuu yksityiseen monopoliin.

Ei ihminen ole pystynyt luomaan yhtään toimivaa yhteiskuntajärjestelmää historiansa aikana. Pohjoismaissa sosiaaliturva toimi varsin hyvin siihen asti, kun pankkimonopolin ylläpitäjät ryhtyivät painostamaan maita globaaliin talousjärjestelmään, jossa pienellä eliitillä olisi maksimaaliset mahdollisuudet voittoihin ja valtaan. Uusliberalismi tuhoaa yhteiskuntarakenteen ja globalismi johtaa valtaviin köyhien ja nälkää näkevien massoihin. Edessä on taas köyhyyttä, kaaosta, sitten vallankumouksia ja sotia. Näin on ihmiskunta kulkenut ajastaikaan. Eikä tule mitään oppimaan vielä pitkään aikaan. Ihminen on vielä alkukantainen olento.

Artisti

Voitaisiin aloittaa vaikka siitä, ettei työnteosta rangaistaisi. Progressio pois päivähoitomaksuista, päiväsakoista, laitoshoitomaksuista, jne. Kaikkien kansalaisten rahalla olisi sama arvo.

Raksa_Mies

Quote from: Tabula Rasa on 23.10.2016, 11:34:10
Asumistuet ovat suoraa tulonsiirtoa vuokranantajille eli juuri niille ehnruutin menestyjille. Asukashan ei siitä näe senttiäkään hyvinvoinnissaan vaan asuntokuplan törkyhinnat(hkissa yli manhattanin neliöhinnat) ovat nimenomaan keinottelijoiden ansaintakeino.

Ylipäänsä protektionismin murtamisessa eli vapaassa liikkuvuudessa voitot tulevat nimenomaan sille rikkaimmalle prosentille. Kaikki muut, mukaanlukien valtio häviää. Suomalaisten duunarien työpaikat on halpatyövoimalla viety, palkkojen polkemisella on ajettu ihmiset kurjuuteen ja sitten vielä kehdataan syyttää vapaamatkustamisesta niitä joilta on itse riistetty toimeentulo. Köyhällä ei ole valtaa vaikuttaa näihin yhtä ääntä enempää. Se on yritysten omia valintoja tahtooko ajaa halpatyövoimatuontia, palkkojen polkemista ja suurien köyhälistömassojen luomista ja maahantuontia.

Eläminen suomessa on törkykallista. Jos vuokra olisi satasen, jäisi duunarille pienemmästäkin palkasta rahaa käyttää itseensä. Mutta nythän kaikesta menee siivu vuokramafialle ja virkavarkaille verotuksen kautta. Sekä kaikenlaisten ''hyväntekeväisyys'' järjestöjen kautta joihin jaetaan veronmaksajien rahoja. Ja täällä sama hyvähenkilökerho joka itkee kuinka suomalaisella köyhällä on vielä varaa asua kerrostalokomerossa ja syödä ilman että pitää kerjuulla käydä. Samalla kun potkivat itse suomalaiset pois duunista ja palkkaavat positiivisella syrjinnällä matuja tilalle ja hakevat vitosen sähkäreitä ja putkareita ulkomailta suomalaisen työväen tuhoksi. Ja 750e inssejä keskiluokan tuhoksi.

Vapaa liikkuvuus on nykyajan rosvoparonien vapaa ryöstöoikeus. Ulkomaisten suuryritysten tulisi maksaa tuntuvasti oikeudesta toimia suomessa. Jos ei niin sen parempi, markkinat vapautuvat suomalaisille. Ja ulkomaan duunareita tulisi saada palkata vain suomalaisia kovemmalla palkalla. Halpapalkat ajavat väestön kurjuuteen. Kaikki viron ja venäjän halparaksaukot vittuun ja takaisin vain jos tekevät niin paljon paremmin että niille kannattaa maksaa suomalaista kovempaa palkkaa.

Valvontaa tuohon orjatyöhön ja kaikki harjoittelupaskat loppumaan välittömästi. Ilmaistyötä ei enää yhtään vaan opiskelijoillekin puolikas palkka työstään. Ja harjoittelijoille. Ja firman taskusta. Valtio ei ole mikään yritysten ilmaistyövoiman reservi vaan kansan edun ajaja. Koko kansan eikä muuteman rosvoparonin.

Minä tunnen taas niitä jotka eivät 20v masennuksen jälkeen ole saaneet siitä päivääkään sairaslomaa ja mihinkään varhaiseläkkeeseen ei mikään kriteeri täyty. Roikotetaan vaan työkkärin listalla ja pitää sitä ja tätä turhaa paskaa että saa pienimmän päivärahan. Palkkaahan työstä tässä maassa ei ole maksettu vuosikymmeneen. Noita kolme tuntia kahdesti kuussa töitä on ihan turha mainostaa.

Ja mitä hittoa noista kokeiluista sitten on? Joko palkataan töihin tai ei. Työstä on maksettava palkka eikä työttömyyskorvaus ole palkka vaan korvaus siitä että isot rosvot ovat varastaneet maasta vapaalla liikkuvuudellaan työstä saatavan hyvinvoinnin. Jos suomalaisen duunarin palkka on parikymppiä tunti ja virolaisen alle kympin niin työnantajahan sen taskuunsa käärii. Ja sitten itkee vielä tekopyhänä ettei mikään kannata kun tekevät jatkuvasti yhä parempaa tulosta.

Itse en koe saavani  mitään ylimääräistä vuokraa asumistukien takia. Vuokratuotto on vuosittain noin 5%. Tuottoa laskee tuosta asuntoon tehtävät remontit.

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Eisernes Kreuz

Miksi maksaa palkkaa ollenkaan? Rahvaan voisi orjuuttaa ja sitoa turpeeseen, kuten ennen wanhaan Wenäjällä. Kaikki saataisiin tehokkaasti töihin, ja työvoimakustannukset olisivat edulliset. Eikä tarvittaisi mitään sairaaloita, sosiaaliturvaa tai eläkkeitä.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Raksa_Mies

Sun teksti on aika unettavaa luettavaa.

Finis Finlandiae

Quote from: Raksa_Mies on 23.10.2016, 15:22:07

Minä luin saman sarkasmina.
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Nikolas

Quote from: Artisti on 23.10.2016, 13:01:59

Voitaisiin aloittaa vaikka siitä, ettei työnteosta rangaistaisi.

Se olisi hyvä lähtökohta.

Efektiivisen marginaaliveron pitäisi aina ja joka tilanteessa olla alle 60%, mieluiten alle 50%, ja pienimmillä bruttotuloilla nollassa.

Raksa_Mies

Quote from: Finis Finlandiae on 23.10.2016, 16:24:38
Quote from: Raksa_Mies on 23.10.2016, 15:22:07

Minä luin saman sarkasmina.

No sitä se suatto olla, mut kun mie en sitä ymmärrä.

Finis Finlandiae

Puitteet suomalaisten lorvailulle luotiin 90-luvun lamassa, kun päättäjät - vastoin esim. Ruotsin toimia - pitivät parempana kasvattaa työttömien armeijaa, kuin lisätä esim. infrarakentamista, mikä olisi työllistänyt kansaa.

Jos laman seurauksena päädyit 5-10 vuotiseen työttömyysputkeen, sinut tulkittiin melko helposti hylkiöksi myös sitten kun työmarkkinat lähtivät vetämään 1996-97->. Ei siitä ihmisiä kannata syyllistää, vaikka joukossa on oikeita lapamatojakin.

Nyttemmin - kiitos kansanvaihdon - vain hullu laittaa enää rikkaansa ristiin tämän paskan maan eteen. Tai jos laittaa, niin vain kerätäkseen rahaa täältä poispääsyyn. Suomi on jo Game Over, vaikkei moni sitä vielä tajua.
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tabula Rasa

Quote from: Lalli IsoTalo on 23.10.2016, 17:36:31
Quote from: Tabula Rasa on 23.10.2016, 11:34:10
... hkissa yli manhattanin neliöhinnat ...

Vastuu siirtyi kuulijalle.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1443237236718

"Asuntojen hintataso on Helsingissä järjetön" – töölöläiskaksion hinnalla saisi kaksion myös Manhattanilta

JoKaGO

Quote from: Artisti on 23.10.2016, 11:55:00

Kyllä jollakin tavalla väki pitäisi saada töihin. Ei voi olla niin, että kotona vaan maataan päivät pitkät ja raha vain tulee tilille. Ja jos joku on niin hullu, että menee töihin, hän joutuu osallistumaan kustannuksiin sitä enemmän mitä enemmän tienaa (esim ylitöitä tekemällä). Lukuisat välilliset maksut ovat enemmän tienaavalle myöskin suurempia kuin kotonaan makaavalle sosiaalipummille. Esim päivähoitomaksut, päiväsakot, asumistuen määrä sitä pienempi mitä enemmän tienaa, lasten opintotuet jne. Koskahan ruokakaupan hintoihin tulee kalliimmat hinnat liikaa töitä paiskineille?

Unohdit julkisen sektorin tuhannet turhakkeet. Sosiaalipummit ei ole ongelma, julkisen sektorin turhakkeet ovat.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Artisti on 23.10.2016, 13:01:59
Voitaisiin aloittaa vaikka siitä, ettei työnteosta rangaistaisi. Progressio pois päivähoitomaksuista, päiväsakoista, laitoshoitomaksuista, jne. Kaikkien kansalaisten rahalla olisi sama arvo.

Tämä nykyinen on järjetön tilanne palkkatulolla elävälle. Nuo mainitsemasi maksut pitää vakioida, ja progressiivinen verotus vain yhdistetylle palkka- ja pääomatuloille, niinkuin sivistyneessä maailmassa on.
Tai sitten kansalaispalkka ja 25% tulovero kaikille tuloille.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.