News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Nykyinen taloudellinen tilanne

Started by tarhuri, 18.08.2009, 12:35:32

Previous topic - Next topic

tarhuri

Suomen talous menee alamäkeä, on mennyt jo pitkään.  Olen uutisia seuretessani nyt alkanut jo nähdä rivien välistä merkkejä orastavasta huolesta rahojen riittävyydestä.  Ainakin Espoossa ollaan miettimässä maahanmuuttokeskusten kustannuksia.  Ehkäpä tiukka rahatilanne avaa silmiä?  Onko se peräti mahdollisuus?  Rahapula kun aika konkreettinen asia, kun osuu kohdalle, vaikka olisi kuinka maailmoja halajava.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Viinankylväjä

Vastaanottokeskukset ovat vasta välittömiä kustannuksia. Turvapaikanhakijoiden huoltosuhde on pakkasella vielä kymmenen vuoden päästäkin, ja yliedustus rikoksissa tuo lisäkustannuksia.

Mika.H

no kun tänä vuonna velkaannutaan vajaat 10 mrd ja ensi vuonna reippaat 15 mrd niin jossain vaiheessa joku tajuaa, että rahat eivät riitä...

tosin niin kauan kun maailmalta suomi saa rahaa niin mitään ei tapahdu... mutta ei se mitään, ensi vuonna huomataankin, että pelleilyn rahoituskin loppuu...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

JoKaGO

Quote from: Mika.H on 18.08.2009, 13:14:17
tosin niin kauan kun maailmalta suomi saa rahaa niin mitään ei tapahdu... mutta ei se mitään, ensi vuonna huomataankin, että pelleilyn rahoituskin loppuu...

Ja sitten se kusen lämmittävä vaikutus puntissa loppuu ja tulee vilu. Oikein kunnolla vilu!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kami

No hei, mutta saattaa se mennä hyvinkin. Ei velkaa voida loputtomiin ottaa, mutta eikös se ole vähän ajan ostamista. Se joko riittää tai ei.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Spinnu

Quote from: Kami on 18.08.2009, 16:25:23
No hei, mutta saattaa se mennä hyvinkin. Ei velkaa voida loputtomiin ottaa, mutta eikös se ole vähän ajan ostamista. Se joko riittää tai ei.

Monet nykyisistä poliitikoista laskee juuri tämän varaan. "Minun jälkeeni vedenpaisumus" eli ei sen väliä kunhan juuri minun vaaliaikanani tuo ponzihuijaus ei räjähdä silmille. Eli ostetaan häikäilemättä ääniä lasten ja lastenlasten selkänahalla.
"Monien ihmisten mieli on kuin betonia. Hyvin sekaisin, ja pysyvästi!"
(Alfred E. Neuman)
http://www.kiva.org/team/homma

Turjalainen

Quote from: Spinnu on 18.08.2009, 22:50:06
Quote from: Kami on 18.08.2009, 16:25:23

Monet nykyisistä poliitikoista laskee juuri tämän varaan. "Minun jälkeeni vedenpaisumus" eli ei sen väliä kunhan juuri minun vaaliaikanani tuo ponzihuijaus ei räjähdä silmille. Eli ostetaan häikäilemättä ääniä lasten ja lastenlasten selkänahalla.

Juuri noin se menee. Samalla petetään suuret ikäluokat. Asia on nimittäin niin, että meillä EI ole kansaneläkejärjestelmää pystyssä enää 10-15 vuoden päästä. Kysymykseen: "Milläs eläkkeet sitten tulevaisuudessa maksetaan?", on ilmeinen vastaus: -Ei yhtään millään, eläköön mummo sienillä ja marjoilla". Poliitikot eivät vain uskalla sanoa tuota ääneen.

"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Mika

VR vähentää 1200:

http://www.iltalehti.fi/talous/2009082010110561_ta.shtml

Vielä vähän aikaa sitten VR julisti kotisivuillaan palkkaavansa lähivuosina 2000 uutta työntekijää.  Nyt olisi kysyntää niille bussikuskin hommillekin, joihin on palkattu somaleita yms. elintasopakolaisia...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"