News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suomidemokraatit ylimääräinen jäsenkokous

Started by Jukka Wallin, 16.09.2016, 20:15:17

Previous topic - Next topic

Jukka Wallin

Olavi Mäenpää on kutsunut yhdistyksen jäsenet koolle Tamperelle

Kokouskutsu!

Suomidemokraatit ry. ylimääräinen yleinen kokous ( hallituksen päätös 7.8.2016, §10).

Aika:  24.9.2016  klo. 14.00

Paikka:  ABC Lahdesjärvi, kokoushuone Amuri, Automiehenkatu 39,  33840 Tampere

Käsiteltävät asiat:

1§  Kokouksen avaus

2§  Kokouksen järjestäytyminen

- valitaan puheenjohtaja sihteeri, kaksi pöytäkirjan tarkastajaa ja kaksi ääntenlaskijaa

3§  Laillisuus ja päätösvaltaisuus

4§  Esityslistan hyväksyminen

5§  SD Tampereen kokoukselle toimittama esitys (esitys sähköpostin lopussa)

- esityksen kohta 1

- esityksen kohta 2

- esityksen kohta 3

6§  Informaatio kannattajakorttikeräyksestä / johtopäätökset

7§  Muut mahdolliset asiat

8§  Kokouksen päättäminen

Olavi Mäenpää

puheenjohtaja

---

5§ liittyvä esitys:

SD Tampereen esitys 09/2016

Suomidemokraatit ry:n jäsenkokous

1. SD Tampereen tämän asiakirjan allekirjoittaneet jäsenet esittävät, että Suomidemokraatit ry:n jäsenkokous erottaa Suomidemokraatit ry:n hallituksesta Matti Järviharjun, Niina Ekmanin ja Janne Heinosen sekä varajäsenet Jouni Kaskiharjun ja Jukka Wallinin allamainituista syistä.

Kevään jäsenkokouksesta on nyt kulunut melkein puoli vuotta. Suomidemokraatit ry:n hallituksen tärkein tehtävä oli puolueeksi rekisteröitymiskorttien keruu. Keruu on epäonnistunut pahasti, koska puolessa vuodessa on saatu kerättyä vasta noin 10% tarvittavista korteista. Nykyisellä hallituksella emme tule koskaan saamaan tarvittavaa kortti määrää kerättyä, koska kortit pitää kerätä vuoden aikana.

Annamme täyden tukemme puheenjohtaja Olavi Mäenpäälle sekä kannatustuotevastaava Markku Svenskille. Puheenjohtaja on ainoana hallituksen jäsenenä tehnyt korttien keräämiseksi jotain konkreettista, eli matkoja maakuntaan ihmisiä tapaamaan, tämäkin pääsääntöisesti omalla kustannuksellaan, koska yhdistyksellä ei ole varoja maksaa kulukorvauksia. Markku Svenskiltä on ainoana hallituksen jäsenenä tullut hyviä esityksiä toiminnan jatkamiseksi ja tehostamiseksi. Toivomme, että Mäenpää ja Svensk jatkavat vielä Suomidemokraatit ry:n hallituksessa tehtävissään.

2. Esitämme, että Suomidemokraatit ry:n jäsenkokous valitsee erotettujen hallituksen jäsenien tilalle Jouko Hakkaraisen, Waltteri Jokisen sekä Markku Liimataisen. Lisäksi esitämme, että Suomidemokraatit ry:n jäsenkokous jättää valitsematta kaksi varajäsenentä tässä kokouksessa, mikäli jäsenkokous pitää varajäsenten valintaa tarpeellisena niin esitämme, että heidät valitaan vasta seuraavassa jäsenkokouksessa. Toivomme, että valitut henkilöt ovat tehtäviin halukkaita, niihin sitoutuneita, idearikkaita sekä valmiita tekemään kovaa työtä.

3. Mikäli Suomidemoraatit ry:n jäsenkokous erottaa Jukka Wallinin Suomidemokraatit ry:n hallituksen varajäsenen tehtävästä, niin esitämme edelleen, että Suomidemokraatit ry:n hallitus päättää siitä, että voiko Jukka Wallin jatkaa Suomidemokraatit ry:n jäsenenä allamainituista syistä.

Jukka Wallin on julkisella internet foorumilla, Suomidemokraatit säikeessä, panetellut valheellisilla asioilla kunnioitettua sotaveteraania ja Mannerheim-ristin ritaria Lauri Törniä sekä vähätellyt Stalinin toimia, sillä seurauksella, että Suomidemokraatit ry on leimattu vasemmistolaiseksi yhdistykseksi. Jukka Wallin on aiheuttanut yhdistykselle sellaiset vahingot joita on todella vaikeata ja työlästä korjata.

Mielestämme yhdistyksen jäsenellä saa, ja tulee ollakin mielipiteitä, mutta ne eivät saa olla valheellista panettelua eivätkä ne saa aiheuttaa yhdistykselle vahinkoa. Mielestämme Jukka Wallin ei saa jatkaa yhdistyksen hallituksessa eikä yhdistyksen jäsenenä.

Emme ole vielä antamassa periksi, vaan haluamme olla mukana tekemässä Suomidemokraatit ry:stä puoluetta. Uskomme siihen, että jäsenkokouksen valitsemat uudet hallituksen jäsenet tukevat puheenjohtajaa täydestä sydämestään ja tuovat hallituksen tekemiseen sellaista virtaa, että tavoitteemme täyttyvät. Suomessa ei ole, mutta se tarvitsee, isänmaallista kansan puoluetta.

Olen vaatinut Olavi Mäenpäätä eromaan puheenjohtajan tehtävistään:

Tilanne on se, että meille ei ole tullut juurikaan ketään uusia jäseniä, vaan kaikki kaverini jotka olisivat haluneet liittyä SD:hen alkoivat karttelemaan minua. Helsingissä oli ?? jäsentä, joista en ole kuullut mitään huhtikuun jälkeen. Helsingin alueella on 2-3 sellaista sitoutumatonta valtuutettua joiden ääni määrä, on noin 3500 -4000 jotka ovat tai olisivat olleet SD:lle kullan arvoisia. Mutta se miksi ne eivät tule edes keskustelemaan minun kanssani, niin syy ei minussa, vaan Olavi Mäenpää nimisessä henkilössä. Eikä muuallakaan päin Suomea.

Olavi: sinä olet saanut tuhottua SD:n, vaikka yrität etsiä syytä muista. Hommafoorumin kirjoituksella ei ole mitään väliä tai haittaa. Sillä ne eivät muutenkaan jotka ovat lähteneet eivät vastaa satoja tai tuhansia äänestäjiä. Ei allPPPPnsadan jäsenen yhdistys jolla alle xxxxx maksanutta jäsentä voi mitenkään menestyä. Hallituksen kokouksessa tuli ilmi että vain yksi on eronnut, joten en oikeion jaksa uskoa "monen" eronneen

Pengoin taustaasi hieman, ja sain käsiini käräjäoikeuden tuomion, joka ei ole vielä lainvoimainen. Hovi ottaa siihen kantaa aikanaan. Mutta, käräjäoikeuden tuomio voi koventua yli 6kk ehdollista vankeutta, jolloin myös sinun valtuuston jäsenyys katkeaa. Eli sinut potkitaan pois sieltä alta aikayksikön.  Sinä Olavi olet se joka on saanut tämän yhdistyksen uppoamaan, en minä. Eräs Helsingin aktiivi soitti toissapäivänä ja ilmoitti että hän eroaa tämän kokouksen takia. Hän ei halua toimia tälläisessä jossa ei toimita edes yhdityksen virallisen ohjelman mukaan.

Väärennös valitsijayhdistyksen virallisessa listassa on sen luokan juttu, että monet eivät tätä taustaa vasten halua toimia sinun kanssasi. Sinulla on monia muitakin tuomioita, mutta ne ovat vanhoja jo. Jos ehdollinen vankeus olisi tullut esimerkiksi rattijuopumisesta tai muusta, mutta tuo väärennös on monelle sellainen juttu, että meitä kartetaan tämän takia.

Siten haluan, että eroat puheenjohtajan asemasta HETI, ja saamme valittua uuden puheenjohtajan jatkaamaan, joka saattaisi saada näiden ihmisten luottamuksen takaisin.

Vaadit eräässä sähköpostiviestissäsi minua eromaan yhdistyksen hallituksesta, sitä en todellakaan tee. Minulla ei ole syytä erota. Senkun erotatte, mutta se on myös viesti ulkopuolisille, että sinun kanssasi ei tule kukaan toimeen ja saatte haudata SD:n keväällä, Sekö on tarkoituksesi?

Toistan Eroa puheenjohtajuudesta, niin saat jatkaa yhdistyksessä (tosin se ei ole minun päätettävissä) ja se on kuitenkin sinulle kevään vaaleissa tärkeää. Kukaan ei luota sinuun enää, että ottaisi sinut listoillesi.

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

MacGyver

Hyvin olet pistellyt asioita Mäenpäälle suoraan.

Tsuudi

Muistaakseni täällä oli ketju, jossa oli linkki, olikohan nyrkkeilyforum tai jotain, missä tämän Mäenpään edesottamuksia Turkulaisessa urheiluseurassa esiteltiin. Muistaakseni vakavarainen seura meni konkurssiin/joutui lopettamaan rahattomana. Toistaneeko historia itseään. Ottaisikohan kykypuolue ko. Herran listoille? Melkein toivon. Tai kepu. Sdp:kin kävisi vallan mainiosti.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

Aukusti Jylhä

Pienpuolueet eivät petä juuri koskaan. Kyllä minä tätä sekametelisoppaa voin puolueeksi nimittää, arvostuksesta.

Toki toivoisin, että näitä olisi lähinnä tuolla uusvasemmiston kentällä, ne kun tuntuvat aika usein aiheuttavan kuurosateita vastapoolin laareihin, ja kait niitä onkin, mutta uutiset niistä eivät vain kantaudu nuivan korviin asti. Näistä maahanmuuttokriittisten kyhäelmistä sitten senkin edestä.

Mutta mitäs Jukka, minne seuraavaksi?
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Dredex

Mitä Wallin nyt on mennyt kirjoittamaan Törnistä?

Veturinainen

Sori, mutta ihan pakko muistuttaa:

Quote from: Veturimies on 12.04.2016, 08:33:37
Quote from: Jukka Wallin on 11.04.2016, 22:33:35
Quote from: MacGyver on 11.04.2016, 22:11:44
Quote from: Jukka Wallin on 11.04.2016, 20:37:47
Lisään vielä, että tuen häntä 110% .  Hänellä on näytön paikka seuraaviin yhdityksen tai puolueen varsinaiseen kokoukseen saakka jossa hänen sopivuutta mietitään uudestaan.

Tuota tuota... Mäenpää valittu puheenjohtajaksi ja hänet syrjäytettäisiin johdosta?
Luulenpa ettei onnistu, vähintäänkin suuren luokan farssi tiedossa mikäli puheenjohtajaa pyritään vaihtamaan.

Kaikki on vaihdettavissa, kun se aika tulee, ihan ilman draamaa.

Vaikuttaa siltä, että joku tulee vielä kokemaan yllätyksen.

http://hommaforum.org/index.php/topic,112565.msg2255276.html#msg2255276
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Jukka Wallin

Quote from: käpykaarti on 16.09.2016, 20:48:42
Pienpuolueet eivät petä juuri koskaan. Kyllä minä tätä sekametelisoppaa voin puolueeksi nimittää, arvostuksesta.

Toki toivoisin, että näitä olisi lähinnä tuolla uusvasemmiston kentällä, ne kun tuntuvat aika usein aiheuttavan kuurosateita vastapoolin laareihin, ja kait niitä onkin, mutta uutiset niistä eivät vain kantaudu nuivan korviin asti. Näistä maahanmuuttokriittisten kyhäelmistä sitten senkin edestä.

Mutta mitäs Jukka, minne seuraavaksi?

Uskon että menen seuraavaksi sitoutumattomana jonkun puolueen listalle. Katson keväällä muita vaihtoehtoaja rauhassa..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

MacGyver

Quote from: Jukka Wallin on 16.09.2016, 20:15:17
Suomidemokraatit ry. ylimääräinen yleinen kokous ( hallituksen päätös 7.8.2016, §10).

Aika:  24.9.2016  klo. 14.00
Vaihtoehdot ovat, joko Mäenpää saadaan heitettyä pihalle tai SD Ry:n taru loppuu tähän.
Veikkaan jälkimmäistä. Vielä olisi aikaa kerätä kortit ja saada puolue aikaan jos pj pystyttäisiin heivaamaan tunkiolle.

Lupaan lähettää kannattajakortin osaltani ja kerätä useampia, jos....

Jukka Wallin

Quote from: Veturimies on 16.09.2016, 20:59:52
Sori, mutta ihan pakko muistuttaa:

Quote from: Veturimies on 12.04.2016, 08:33:37
Quote from: Jukka Wallin on 11.04.2016, 22:33:35
Quote from: MacGyver on 11.04.2016, 22:11:44
Quote from: Jukka Wallin on 11.04.2016, 20:37:47
Lisään vielä, että tuen häntä 110% .  Hänellä on näytön paikka seuraaviin yhdityksen tai puolueen varsinaiseen kokoukseen saakka jossa hänen sopivuutta mietitään uudestaan.

Tuota tuota... Mäenpää valittu puheenjohtajaksi ja hänet syrjäytettäisiin johdosta?
Luulenpa ettei onnistu, vähintäänkin suuren luokan farssi tiedossa mikäli puheenjohtajaa pyritään vaihtamaan.

Kaikki on vaihdettavissa, kun se aika tulee, ihan ilman draamaa.

Vaikuttaa siltä, että joku tulee vielä kokemaan yllätyksen.

http://hommaforum.org/index.php/topic,112565.msg2255276.html#msg2255276

Kyllä tämä pätee yhä edelleenkin..

Dangr

Quote from: Jukka Wallin on 16.09.2016, 21:03:58
Uskon että menen seuraavaksi sitoutumattomana jonkun puolueen listalle. Katson keväällä muita vaihtoehtoaja rauhassa..

Miksi? Eikö tolla track recordilla voisi tehdä päätöksen vetäytyä ehdokkaanaolosta, tehdä töitä ja tukea rahallisesti ehdokasta jolla on mahdollisuuksia?
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

b_kansalainen

Mäenpäällä on maaginen kosketus. Kaikki mihin ruba kajoaa, hajoaa. Ulkonäöstä ja luonteesta tulee aina mieleen eräs raa-raa-rasputin. Sekin meni vieraisiin pöytiin ja käytti hyväkseen toisten hyväuskoisuutta.

Ihmiset,  joille törni ja stalin on tärkeämpiä kuin Suomen tulevaisuus, eivät tätä maata pelasta.

kgb

Kristallipalloni patterit olivatkin näemmä hyvässä tikissä vaikka välillä muuta epäilinkin.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Alaric

Quote from: Jukka Wallin on 16.09.2016, 20:15:17Olen vaatinut Olavi Mäenpäätä eromaan puheenjohtajan tehtävistään:Olavi: sinä olet saanut tuhottua SD:n, vaikka yrität etsiä syytä muista. Hommafoorumin kirjoituksella ei ole mitään väliä tai haittaa. Sillä ne eivät muutenkaan jotka ovat lähteneet eivät vastaa satoja tai tuhansia äänestäjiä. Ei allPPPPnsadan jäsenen yhdistys jolla alle xxxxx maksanutta jäsentä voi mitenkään menestyä. Hallituksen kokouksessa tuli ilmi että vain yksi on eronnut, joten en oikeion jaksa uskoa "monen" eronneen

Ainakin minulla tuli välitön vastareaktio, kun tajusin, että sinä olet tässä puoluevirityksessä mukana. Noista Törni/Stalin/NL -kirjoituksistasi Hommalla tulee liikaa sellainen IPU/Bäckman -henkinen meininki mieleen ja sitten kun olet vielä aktiivisin puolueen edustaja täällä, niin eihän se voi olla vaikuttamatta puolueen julkisuuskuvaan potentiaalisten äänestäjien joukossa.

Olet sanonut usein, että kirjoitat yksityishenkilönä etkä puolueen edustajana, mutta ikävä kyllä juuri kukaan politiikan parissa toimiva ei voi oikein erotella, että tässä kirjoittaa siviiliminä eikä tällä ole mitään tekemistä poliittisten mielipiteideni kanssa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

b_kansalainen

Vain oikeauskoisimmat ortodoksit kelpaavat edustamaan oikeaa aatetta. Ennen kuin pyritään valtaan, tulee aina suorittaa suuri puhdistus :P Koska suurin osa potentiaalisista äänestäjistäjkin ei ajattele ortodoksisesti, niin on syytä hankkiutua heistäkin eroon jo ennen äänestystä.

Jukka Wallin

Quote from: Alaric on 16.09.2016, 22:36:31
Quote from: Jukka Wallin on 16.09.2016, 20:15:17Olen vaatinut Olavi Mäenpäätä eromaan puheenjohtajan tehtävistään:Olavi: sinä olet saanut tuhottua SD:n, vaikka yrität etsiä syytä muista. Hommafoorumin kirjoituksella ei ole mitään väliä tai haittaa. Sillä ne eivät muutenkaan jotka ovat lähteneet eivät vastaa satoja tai tuhansia äänestäjiä. Ei allPPPPnsadan jäsenen yhdistys jolla alle xxxxx maksanutta jäsentä voi mitenkään menestyä. Hallituksen kokouksessa tuli ilmi että vain yksi on eronnut, joten en oikeion jaksa uskoa "monen" eronneen

Ainakin minulla tuli välitön vastareaktio, kun tajusin, että sinä olet tässä puoluevirityksessä mukana. Noista Törni/Stalin/NL -kirjoituksistasi Hommalla tulee liikaa sellainen IPU/Bäckman -henkinen meininki mieleen ja sitten kun olet vielä aktiivisin puolueen edustaja täällä, niin eihän se voi olla vaikuttamatta puolueen julkisuuskuvaan potentiaalisten äänestäjien joukossa.

Olet sanonut usein, että kirjoitat yksityishenkilönä etkä puolueen edustajana, mutta ikävä kyllä juuri kukaan politiikan parissa toimiva ei voi oikein erotella, että tässä kirjoittaa siviiliminä eikä tällä ole mitään tekemistä poliittisten mielipiteideni kanssa.

Siinä olet oikeassa, että kumpi kirjoittaa siinä on hienoinen raja. Kuten olen monesti kirjoittanut tai kertonut eri yhteyksissä, niin minulla on omiin mielipiteisiini parempi selkänoja kuin monelle muulla täällä aktiivisesti kirjoitavilla. Mäenpää ja hänen tukijoilla on vain oma vääristynyt mielikuva, joka ei pohjaudu mihinkään todelliseen tietoon.He pitävät vain Stalinia historian suurimpana murhaanana, kun minä pidän häntä yhtenä murhaajana. Samaan kastiin kuuluu myös minun mielestäni myös Hitler ,Mao Zedong ja punaiset khmerit. Itse tuomitsen kaikki. mutta he vain Stalinin. Eli Hitler on heille esikuva..

Enkä ole ainoa,joka pitää Törniä rikollisena SD:ssä. Minulle on tullut puheluita myös saman suuntaisesti ajattelevilta. Mäenpää ei edusta koko yhdistyksen mielipidettä, vaan yhtä hänen omaansa, joka taitaa sekottautua välillä.

Micke90

Ei tuolla puolueella ole yhtäkään uskottavaa ehdokasta.  :facepalm:

b_kansalainen

Jos kannattajakorttien keruu olisi ongelma, niin sitten koko puoluehallitus olisi syytä erottaa. Ei se kerääminen tiettyjen yksittäisten hallituksen jäsenten velvollisuus ole. Tampereen osasto vois kerätä ne itse valittamisen sijaan.

b_kansalainen

Quote from: Micke90 on 16.09.2016, 22:56:59
Ei tuolla puolueella ole yhtäkään uskottavaa ehdokasta.  :facepalm:
Realiteetit: kyseessä ei ole puolue ja yhtään ehdokasta ei asetettu. Muuten hyvää kritiikkiä.

Jukka Wallin

Quote from: b_kansalainen on 16.09.2016, 22:58:45
Jos kannattajakorttien keruu olisi ongelma, niin sitten koko puoluehallitus olisi syytä erottaa. Ei se kerääminen tiettyjen yksittäisten hallituksen jäsenten velvollisuus ole. Tampereen osasto vois kerätä ne itse valittamisen sijaan.

Kerron totuuden: Tampereen julistus on vain Mäenpään bluffi, tuskin mikään yhdistys ala kirjoittamaan noin tyhmiä.

Micke90

Quote from: b_kansalainen on 16.09.2016, 23:01:00
Realiteetit: kyseessä ei ole puolue ja yhtään ehdokasta ei asetettu. Muuten hyvää kritiikkiä.

Ei ole puolue eikä siitä sellaista tule.

b_kansalainen

Olis tänne muutkin sd-läiset voineet kirjoittaa omalla nimellä. Ei vaan kiinnostanut. Nyt tampesterin sd:t lukee oman passiivisuutensa Wallinin syyksi.  Itsekin olen eri mieltä Wallinin kanssa historian tulkinnasta. Mikään puolue tai yhdistys ei voi olettaa, että kaikki jäsenet ovat samaa mieltä kaikesta. Pitää riittää, että allekirjoittaa yhdistyksen tai puolueen tavoitteet eli käytänössä vain säännöt. Demokratiassa linjastakin voi olla eri mieltä.  Puolueessakin on sallittua oppositio, joka yrittää muuttaaa puoleen linjaa. SD:ssä ei taida nimestä huolimatta olla sijaa demokratialle.

Jos demokratia ei kiinnosta, niin suosittelen perustamaan suoraan soluorganisoidun sissiliikkeen.

daggis

Maahanmuuttokriittisenä profiloituva puoleviritelmä riitelee (Wallinin mukaan) Hitleristä, Stalinista ja Maosta. Samaan aikaan Suomi on matutulvan kohteena, matut tappavat ja ryöstävät ihmisiä. Kannattaisi keskittyä siihen mitä Suomessa tapahtuu juuri nyt, voisi olla helpompi saada kannattajakortteja.

Supernuiva

Quote from: daggis on 16.09.2016, 23:21:18
Maahanmuuttokriittisenä profiloituva puoleviritelmä riitelee (Wallinin mukaan) Hitleristä, Stalinista ja Maosta. Samaan aikaan Suomi on matutulvan kohteena, matut tappavat ja ryöstävät ihmisiä. Kannattaisi keskittyä siihen mitä Suomessa tapahtuu juuri nyt, voisi olla helpompi saada kannattajakortteja.

Itse olen pääosin nauranut kippurassa hörönaurua lukiessani näitä suomidemokraatteihin liittyviä viestejä.

Toki voi olla, että toisen maailmansodan lopputulokset vaikuttavat merkittävästikin nykyiseen matutulvaan, mutta jos nykypäivänä tärkeintä on vain Larry Thorne, Stalin ja Hitler...

Perustakaa historiallinen puolue!

Micke90

Quote from: Supernuiva on 16.09.2016, 23:27:50
Itse olen pääosin nauranut kippurassa hörönaurua lukiessani näitä suomidemokraatteihin liittyviä viestejä.

Etpä ole ainoa.  ;D

V*tuttaa vain, ettei Persut ole yhtään sen parempi puolue.  :facepalm:

Jorma M.

Ensinnäkin kiitän jäsen Wallinia ulostulosta ja asian levittämisestä.

Ja toiseksi nuhtelisin aika montaa jäsentä siitä että heidän mielestään tällaisessa keskinäisessä loanheitossa on hauskuutta ja nautittavaa. Eniten nauttii yhteinen vihollinen.

Herra Mäenpää on arveluttavan monen tahon kanssa riidoissa. Toisaalta jäsen Wallin on, esim. Törni-asiassa, mikä paljonpuhuvaa, täysin hukassa.

:'(

"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

dothefake

Hankipa sitten äänioikeus ensi kesän puoluekokoukseen. PS tarvitsee hyviä ihmisiä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

sivullinen.

Mäenpää harjasi hyvän miehen. Mäenpää joutaa vaihtoon. Jos tarpeeksi moni hompanssi liittyisi nyt välittömästi Suomidemokraatteihin, voisimme seuraavassa kokouksessa asettaa vastaehdokkaan Mäenpäälle ja vaihtaa puheenjohtajaa. Miltä kuulostaa?

Minusta kuulostaa kovin Perussuomalaisilta. Voisin kysyä, miksi Suomidemokraatit -- eli pienpuolue -- toimivat, kuten Perussuomalaiset -- eli Suomen toiseksi suurin eduskuntapuolue --, mutta joutuisin itse itselleni vastaamaan vastakysymyksellä: Eivätkö oikeastaan Perussuomalaiset toimi pienpuolueiden tavoin? Perussuomalaiset eivät koskaan ole kasvaneet Soinin johtamasta yhden miehen puolueesta isommaksi. Suomidemokraatit jatkavat sitä perinnettä. Jos Suomidemokraatit kykenisivät tässä vaiheessa hoitamaan nämä harjaukset paremmin ja vaikkaa jättää harjaamatta kokonaan, he voisivat ajan kanssa muuttua ihan uskottavaksi puolueeksi; he olisivat silloin heti organisaationa enemmän kuin Perussuomalaiset. Perussuomalaisissa on ihmeen vähän mitään saatu aikaan koko historian aikana edes tässä suhteessa.

Mutta ei tullut mitään. Jopa kgb myöntää epäilleensä, että tällä kertaa olisi jotain parempaa ja uskottavampaa tarjolla. Tämän jälkeen ei enää kukaan epäile. Suomidemokraattien korttienkeruukampanjakin kannattaisi keskeyttää kunnes on jotain uskottavaa, jonka puolesta kerätä. Periaatteessa Mäenpäällä ja Suomidemokraateilla olisi ollut nyt historiallinen tilaisuus Perussuomalaisiin pettyneiden määrän ollessa aivan mielettömän hurja. Mutta protestipuolueen protestoimattomuuteen pettyneet eivät varmasti ala innokkaasti kannattamaan puoluetta, joka harjaa yhtä innokkaasti kuin esikuvansa ja on siten yhtä valmis syömään sanansa hillotolpan tähden. Se protestointitapa on jo nähty.

Sinänsä on kuitenkin mukavaa, että joku jaksaa puolueiden perustamisen kauttakin muuttaa nykymenoa, ja siitä on osoitettava kiitosta Mäenpäälle ja myös Wallinille, mutta ei näistä hankkeista tälläisella onnistumisprosentilla kovin suurta hyötyä ole kenellekkään. Wallin on minusta hyvin historiaa tunteva, itsenäiseen ajatteluun kykenevä ja uskaltaa laittaa itsensä peliin. Harmittelen niin hyvän miehen tuhlaamista pelkkiin pienpuoluevääntöihin. Pitäisi keksiä jotain Oikeaa Tekemistä, jolla jotain oikeaa saisi aikaankin. Silloin tarmo ja viisaus tulisivat käytetyksi hyödyksi. Nykyisen kaltaisesta epätoivoisesta tuhertamisesta muiden saama pienehkö ilon tunne ei ole tarpeeksi hyvä syy jatkaa samaa rataa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Gunnar Hymén

mikä se sellainen puolue on, jolla on 10% vaadituista kannattajakorteista täynnä?

ei mikään. ei jatkoon.  :facepalm:
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Tabula Rasa

Eiköhän suomidemokraatit ole nähty. Nyt kannattaa katsella muita vaihtoehtoja. Olisihan nuo mahtuneet puoluekenttään, vaan eipä näytä olevan toivoakaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jukka Wallin

Quote from: Tabula Rasa on 17.09.2016, 10:08:39
Eiköhän suomidemokraatit ole nähty. Nyt kannattaa katsella muita vaihtoehtoja. Olisihan nuo mahtuneet puoluekenttään, vaan eipä näytä olevan toivoakaan.

Sen jälkeen kun Mäenpää tuli mukaan kuvioihin, niin hän on vain kiukutellut, tukahduttanut ja estänyt toiminan.

Eilen hän kirjoitteli "Kyllä siinä Wallin oikeaan osuttiin,  kun monen kanssa huhtikuun kokouksen jälkeen mietittiin kanssasi tulevan hyvin nopeasti vaikeuksia. Niinhän sinut nopeasti siirrettiin Vapauspuolueessa sivuraiteille, eikä otettu eduskuntavaaliehdokkaaksi 2011. Eikä huhtikuusta kauankaan kulunut, kun sinun kanssasi alkoi kivireenvetäminen."

En ole koskaan kuulutkaan mistään "Vapauspuolueesta" siten en ole koskakan voinut olla sen kansanedustajaehdokkaana, kun olen liittynyt Persuihin vuoden 2012 kuntavaaleja silmällä pitäen..  :facepalm:

Hän on itserakas tyyppi..