News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suomalaisia totutetaan kehitysmaalaisen ruokavalioon

Started by Ullatusnillitus, 08.09.2016, 20:43:53

Previous topic - Next topic

Ullatusnillitus

Totesin minä joutuessani varoittamatta kuuntelemaan tänään rööperiläisessä hipsteri-olutravintolassa yleisöesitelmää ötököiden käyttämisestä ruoanvalmistuksessa. Esitelmöitsijä kehui kovasti ötököiden ravintoarvoja ja muistutti, etteivät ne ole joutuneet lainkaan kärsimään ennen joutumistaan herkkusuiden lautaselle (itselläni heräsi kysymys ötököiden tietoisuuden tasosta, mutta punavihreän hipsterin näkökulmasta tämä on tietenkin asiaankuulumatonta). Hänen mukaansa ei ole löydettävissä mitään syytä siihen, miksi emme söisi ötököitä. Itse keksin alta aikayksikön montakin syytä, mutta minä en olekaan kehitysmaalainen enkä varsinkaan sellaiseksi haluava.

Vredesbyrd

Suomalainen sika on rasistinen punaniska. Ötökkä on puhdas roteiini.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Micke90

Quote from: Ullatusnillitus on 08.09.2016, 20:43:53
Hänen mukaansa ei ole löydettävissä mitään syytä siihen, miksi emme söisi ötököitä.

Hän voi syödä minun puolestani vaikka kastematoja. Miksi minun pitäisi tehdä samoin?

Eino P. Keravalta

Jos Afrikassa on nälkä, mikseivät sikäläiset syö hyönteisiä, joita on pohjoiseen Eurooppaan verrattuna aivan valtavasti, miljardeja kiloja?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ullatusnillitus

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.09.2016, 20:48:16
Jos Afrikassa on nälkä, mikseivät sikäläiset syö hyönteisiä, joita on pohjoiseen Eurooppaan verrattuna aivan valtavasti, miljardeja kiloja?

Mikä gourmet´n paratiisi!

Eino P. Keravalta

Ei kai kukaan syö nilviäisiä, kun voi syödä naudan sisäfilettä?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ullatusnillitus

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.09.2016, 20:55:45

Sitä syö vaikka paskaa, jos on riittävän "tiedostava".

Hakkapeliitta

Minulla ei ole mitään ötököiden syömistä vastaan. Olen maistanut skorpioonia. Se maistui vähän ylikypsältä kanalta. Uskon, että esim. friteeratut madot tai kärpäset voisivat mennä sipsien korvikkeena. Jossain päin afrikkaa paistetaan lettuja hyttysmassasta. Mikäpäs siinä. Onnistuu hyvin helposti myös Suomessa. Ruoka on ruokaa ja ötököistä saa proteiinia. Tässä asiassa voitaisiin hyvinkin rikastaa omaa ruokailukulttuuria.

Ei sitä silti tarvitse väkisin ihmisille tyrkyttää, jos he eivät ötöiköiden syömisestä tykkää. Minulle kyllä menee.  ;D
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Parsifal

Quote from: Ullatusnillitus on 08.09.2016, 20:57:55

Siitähän koko suvaitsevaisuusfarssissa on kyse. Keisarin uudet reseptit jne.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Micke90

Onneksi en ole niin tiedostava.

Marjapussi

Termiitit kuuluvat siellä monen maan suosikki ruokiin.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Alaric

Quote from: Hakkapeliitta on 08.09.2016, 20:58:13
Minulla ei ole mitään ötököiden syömistä vastaan. Olen maistanut skorpioonia. Se maistui vähän ylikypsältä kanalta. Uskon, että esim. friteeratut madot tai kärpäset voisivat mennä sipsien korvikkeena. Jossain päin afrikkaa paistetaan lettuja hyttysmassasta. Mikäpäs siinä. Onnistuu hyvin helposti myös Suomessa. Ruoka on ruokaa ja ötököistä saa proteiinia. Tässä asiassa voitaisiin hyvinkin rikastaa omaa ruokailukulttuuria.

Ei sitä silti tarvitse väkisin ihmisille tyrkyttää, jos he eivät ötöiköiden syömisestä tykkää. Minulle kyllä menee.  ;D

Samaa mieltä. En näe mitään pahaa siinä, että jossain vaiheessa mahdollisesti sallitaan hyönteisten ja hyönteispohjaisten tuotteiden myynti kuluttajille, kun kenenkään ei niitä ole pakko kuitenkaan syödä. Mielenkiinnolla odottelen näitä.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Jepulis

Juu. Elämä on sarja valintoja. Kun vihertävät käytännössä 100% osuudella on ilmoittaneet haluavansa tuhota maamme ja kulttuurimme kehareiden hyväksi, ja lisäksi sama koskee koko maanosaamme, olen alkanut viitata kintaalle koko ympäristöaatteelle. Se ei auta mitään. Miksi vaivautua kun tietää, että jokainen vähänkään puhtaampi neliömetri tullaan kuitenkin tärvelemään ihan samoin kuin ne maat, joista tunkeutujat lähtivät tai joku leiri Calaisissa. Maan entinen "kehittyneisyys" ei auta, josta todisteena ruotsalaiset slummit. Heinäsirkkaparven tavoin ne syö kaiken autiomaaksi.

Kun hyönteissyönnin perusteena on ihmismäärän kasvatus ja kun tietää keitä ne kasvatetut on, niin ei kiitos. Valitsen jatkossakin lihaa ja terveyssyistä toki myös reilusti salaattia mutta en sitäkään pätkääkään vihertäviä miellyttävistä syistä.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Eino P. Keravalta

Quote from: Marjapussi on 08.09.2016, 21:00:49

Hieno juttu.

Paitsi että osa termiiteistä tulee tännekin.

Ullatusnillitus

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.09.2016, 21:05:54
Quote from: Marjapussi on 08.09.2016, 21:00:49

Hieno juttu.

Paitsi että osa termiiteistä tulee tännekin.

OLET SITÄ MITÄ SYÖT.

foobar

Quote from: Alaric on 08.09.2016, 21:03:49
Quote from: Hakkapeliitta on 08.09.2016, 20:58:13

Samaa mieltä. En näe mitään pahaa siinä, että jossain vaiheessa mahdollisesti sallitaan hyönteisten ja hyönteispohjaisten tuotteiden myynti kuluttajille, kun kenenkään ei niitä ole pakko kuitenkaan syödä. Mielenkiinnolla odottelen näitä.

Anarkohipsterismiin kuuluu se että hyvä ihminen syö hyönteisiä koska laki kieltää niiden myynnin ihmisravinnoksi.

Findamentaalihipsterismiin kuuluu taas se ettei kukaan muukaan saa syödä pihviä koska oma aate kieltää. Kaikkien on on järsittävä silkkitoukkaa. Väärinajattelijoille se tosin tarjoillaan raakana.

Ei minulla ole ötöjen vapaaehtoista ja markkinaehtoista syöntiä vastaan sinällään mitään. Esimerkiksi heinäsirkat ovat riittävässä rasvassa paahdettuina ja suolattuna ihan ok, mitä nyt niistä jää tavaraa usein hampaankoloihin. En vain osaa arvostaa sitä pakkokäskytystä joka tuntuu kaikkeen suvaitsevaisuuteen liittyvän...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Alaric

Kyllä mm. simpukoiden, mustekalojen, etanoiden ja osterien syöminen on ihan mukavaa vaihtelua välillä.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Eino P. Keravalta

Quote from: Alaric on 08.09.2016, 21:18:09

Kyllä mm. simpukoiden, mustekalojen, etanoiden ja osterien syöminen on ihan mukavaa vaihtelua välillä.

Siitä vain jos tykkää  :)

Minulla menivät vähän käsitteet sekaisin.

AcastusKolya

Eikös ötökät ole ihan vakievästä Aasiassa?
Pesunkestävä militaristivaskisti.

Sydämistynyt

"Ihminen on maultaan lähinnä sikaa" (Borneolainen kansanviisaus).

Shemeikka

Quote from: Sydämistynyt on 08.09.2016, 21:26:14

Voi pitää vaikka paikkansa; ihmisellä ja sialla on 70% samat geenit.

Takaisin ketjuun: Hyönteissyöntiä perustellaan sillä, että maailmasta alkaa maatalouteen kelpaava maa loppua ja maailman väkiluku nousee joka sekunti. Eli ruoka loppuu kesken Kun syödään hyönteisiä niin voidaan ehkä lykätä ruokapulasta johtuvaa väkiluvun romahdusta eteenpäin.

QuoteVuonna 1798 Malthus julkaisi väestötieteellisen pääteoksensa An Essay on the Principle of Population, jossa hän ennusti väestönkasvun johtavan ravinnon vähentymiseen henkeä kohden. Ennustus perustui ajatukseen, jonka mukaan väestö kasvaa rajoittamattomana geometrisen sarjan mukaan (kuten 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128...) kun taas ravintovarat kasvavat aritmeettisessa sarjassa (kuten 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7...).

Edelleen on huomattavasti uusmalthusilaisiksi kutsuttuja väestötieteilijöitä, joiden mukaan rajoittamaton väestönkasvu johtaa lopulta suureen katastrofiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Thomas_Malthus

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

foobar

Quote from: Shemeikka on 08.09.2016, 21:34:21

Voi pitää vaikka paikkansa; ihmisellä ja sialla on 70% samat geenit.

Takaisin ketjuun: Hyönteissyöntiä perustellaan sillä, että maailmasta alkaa maatalouteen kelpaava maa loppua ja maailman väkiluku nousee joka sekunti. Eli ruoka loppuu kesken Kun syödään hyönteisiä niin voidaan ehkä lykätä ruokapulasta johtuvaa väkiluvun romahdusta eteenpäin.

QuoteVuonna 1798 Malthus julkaisi väestötieteellisen pääteoksensa An Essay on the Principle of Population, jossa hän ennusti väestönkasvun johtavan ravinnon vähentymiseen henkeä kohden. Ennustus perustui ajatukseen, jonka mukaan väestö kasvaa rajoittamattomana geometrisen sarjan mukaan (kuten 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128...) kun taas ravintovarat kasvavat aritmeettisessa sarjassa (kuten 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7...).

Edelleen on huomattavasti uusmalthusilaisiksi kutsuttuja väestötieteilijöitä, joiden mukaan rajoittamaton väestönkasvu johtaa lopulta suureen katastrofiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Thomas_Malthus

Tästä argumentista tekee tosiaan mielenkiintoisen se, että itse väestöräjähdyksen konseptia ei edes maanisin eurovasemmisto suostu tavoitteena kyseenalaistamaan. Eiköhän vajaalla kymmenellä miljardilla ihmisellä saada aikalailla kaikki tarvittava ajattelu suoritettua. Yli kymmenellä miljardilla ainakin huolehditaan siitä, että koko pallo joutuu kurimukseen. Miksi siihen on pyrittävä? Vain koska joissakin taikauskoissa tätä pidetään itseisarvoisena tavoitteena? Se 1.8 lasta ja labradorinnoutaja olisi pitkällä tähtäimellä kaikesta halveksuttavuudestaan huolimatta väestöräjähdystä parempi vaihtoehto.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Finka

Suomalainen versio hyönteissyönnistä sopisi olemaan enempi sinisimpukoiden käyttö ruuanlaitossa. Sinisimpukat suodattavat Itämerestä typpeä sekä fosforia ja ravinteiden voimalla kasvattaa vähärasvaista proteiinipitoista syötävää ihmisille:

-Sinisimpukoiden toiminta Itämeressä
-Sinisimpukan ravintoarvo
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Supernuiva

Hyönteissyöntiä perustellaan myös sillä, että niin voidaan vähentää kasvihuonekaasupäästöjä. Pahoin pelkään, että vasemmistovihreät voimat saavat vielä aikaan sen, että vain yhteiskunnan huipulla olevilla on mahdollisuus syödä tulevaisuudessa lihaa.

multa tulille

Quote from: Micke90 on 08.09.2016, 20:46:34

Hän voi syödä minun puolestani vaikka kastematoja. Miksi minun pitäisi tehdä samoin?

Kastemato on helpompi niellä, kun vetää siihen umpisolmun ennen nielemistä. Tulee lieroon sopiva epäjatkuvuuskohta, joka auttaa nielemistä. Asra voisi vihjaista Husu Husseinille, niin olisi rohveetalla jotain muuta ajateltavaa kuin syyllistää  suomalaisia "pakolaislasten" pöyristyttävästä kohtelusta

Auringonvalo

Proteiininlähde mikä proteiininlähde. Jos menee kurkusta alas, alkuperä on kunnossa ja ravintoarvot ovat kohdallaan, niin kyllä noilla opiskelijabudjeteista euroja säästetään. Hiilarit ovat puoli-ilmaisia, proteeini maksaa. Ja tiedä vaikka maistuisivatkin kelvolta. Puolestani syytä sallia niille joille ovat mielekäs valinta, ja vielä parempi jos saadaan paikallista tuotantoa.

multa tulille

Siellä päin maailmaa ihmistä sanotaakin "pitkäksi porsaaksi". Kyllä se maistui 1940- luvulla tossa itäpuolellakin Pietarin sotilaspiirissä kun oli syötävästä pulaa. Oli kuulemma oikein puolliteollista toimintaa palvaamoissa. Homma vaan loppui kuin luodilla leikaten kun KGB:n edeltäjät sattuvat tulemaan yllätystarkastukselle....Tarina ei kerro että ottivatko Tsekan miehet maistiaisia.

Ernst

Minä olen kristitty ihminen enkä paskaa syö
-vanha suomalainen sananlasku
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Quo_vadis

Suomen oloissa hyönteissyönnin rummuttaminen tuntuu järjettömältä: meillä on satatuhatta järveä, joiden kalasto kestäisi huomattavasti nykyistä voimakkaamman kalastuksen. Särjen käyttö ravinnoksi on huomattavasti pienempi ruokakulttuurin muutos kuin hyönteisten järsiminen ja tätä onkin jo jonkin verran viritelty. Särjen pyynti käsittääkseni parantaa myös "arvokkaamman" kalan menestysmahdollisuuksia vesistöissä ja saaliskalan keskikoko kasvaa.