News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Täysikäännös nyt sitten minullekin

Started by Käännynnäinen, 05.09.2016, 11:50:19

Previous topic - Next topic

Käännynnäinen

Olen täällä silloin tällöin käynyt miettiessäni mihin leiriin kuuluisin. Luin samalla yhden tutkimuksen, jonka kirjoittivat keskitysleiriltä selviytyneet ihmiset. Siinä tutkittiin niitä, jotka olivat pelastaneet hädässä olevia ihmisiä ja niitä, jotka vain katsoivat vierestä tekemättä mitään.

Tutkimuksen mukaan pelastajia yhdisti laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin, myötätunnon ymmärtäminen sekä velvollisuudentunne ihmisyyttä kohtaan.  Viime kuukausina aika moni mamu-vastainen on muuttunut mamu-myönteiseksi. Sitä on huomannut ihan työpaikoilla, kaupungin keskustoissa ja jutellessa ihmisten kanssa.  En ihan tiedä mistä on tarkkaan ottaen kysymys, kun muutokset ovat olleet niinkin silmiinpistäviä:  ollaanko kenties tultu viimeiselle ihmisyyden rajalle, jossa pitää tehdä päätös: olenko aivollinen ja  tunteva ihminen vai sen vastakohta.

Tämä tutkimuksen osoittama "laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin" on aika hieno käsite ja näin ollen olen itsekin huomannut, monien muiden kanssa, että tämä kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu ja se on ennen kaikkea ihmistä itseään vahingoittava. Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun. Tällaisen päätöksen tehdessään alkaa elämäkin näyttää hauskemmalta, hengittävämmältä ja jää tilaa jollekin muulle kuin jatkuvalle vihalle, joka on aika kuluttava ja sairaannuttava tunne.   Eli parempaa Suomea kohti ja hauskaa päivänjatkoa kaikille.

dothefake

Tonttini yli lensi juuri lauma lehmiä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Aksiooma

Quote from: dothefake on 05.09.2016, 11:54:55
Tonttini yli lensi juuri lauma lehmiä.

Nyt ne menee jo täällä. Minneköhän niillä on matka? Ilman rajoja lentelee. Onnelliset lehmät.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Shemeikka

QuoteLuin samalla yhden tutkimuksen, jonka kirjoittivat keskitysleiriltä selviytyneet ihmiset. Siinä tutkittiin niitä, jotka olivat pelastaneet hädässä olevia ihmisiä ja niitä, jotka vain katsoivat vierestä tekemättä mitään.

Tutkimuksen mukaan pelastajia yhdisti laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin, myötätunnon ymmärtäminen sekä velvollisuudentunne ihmisyyttä kohtaan

Nyky-Suomessa ja Lännessä yleensäkin nuivat/ mamukriittiset ovat juuri noita pelastajia.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Gunnar Hymén

QuoteTämä tutkimuksen osoittama "laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin" on aika hieno käsite ja näin ollen olen itsekin huomannut, monien muiden kanssa, että tämä kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu ja se on ennen kaikkea ihmistä itseään vahingoittava. Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun. Tällaisen päätöksen tehdessään alkaa elämäkin näyttää hauskemmalta, hengittävämmältä ja jää tilaa jollekin muulle kuin jatkuvalle vihalle, joka on aika kuluttava ja sairaannuttava tunne.   Eli parempaa Suomea kohti ja hauskaa päivänjatkoa kaikille.

"laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin" ei tarkoita miltään kantilta ulkomaalaisten surffareiden hyysäämistä ja täyselättämistä verovaroilla
rajoja ei voi enää tuon enempää aukaista, kuin ne on jo. kertoo jotakin ajatuksistasi.
haittamaahanmuutolla ja "harkinnalla rajoja auki enemmän" -mentaliteetillä ollaan menossa paskastanian suuntaan, ei "paremman suomen" suuntaan.

viha pitää valppaana ja virkeänä, hyysääminen altistaa kaikenmaailman murheille

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Malla

En ole koskaan ollut mamuvastainen. Silti kritisoin sekavaa maahanmuuttopolitiikkaa, en vihaisesti mutta mietteliäästi. Kritisoin myös holtitonta kehitysapua, josta näyttää olevan enemmän haittaa kuin hyötyä sekä ihmisten että ympäristön kannalta.

Simo Hovari

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 11:50:19...sitoutuminen ihmissuhteisiin, myötätunnon ymmärtäminen sekä velvollisuudentunne ihmisyyttä kohtaan.
Kysehän on siitä kohdistuuko sitoutumisesi ihmissuhteisiin, myötätunnon ymmärtäminen sekä velvollisuudentunne ihmisyyttä kohtaan omaan lähipiiriin ja oman maan kansalaisiin vai täysin vieraisiin ihmisiin - molempia et voi väittää tekeväsi.

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 11:50:19...kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu ja se on ennen kaikkea ihmistä itseään vahingoittava.
Missä tällainen kategorinen EI kaikille oikein on ilmaistu? Maailma ei ole mustavalkoinen, eikä ole myöskään maahanmuuttokriittisten kanta maahanmuuttoon.
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

kriittinen_ajattelija

En usko, että täällä kukaan "vihaa" ketään tai, että viha olisi jotenkin yleisempää nuivien kuin suvakkien keskuudessa. Hommassa ja Halla-Ahon kaltaisten intj luonnetyyppisten käymä keskustelu toki saattaa olla liian faktapitoista tai jopa kylmää hyvin tunnepitoiselle ihmiselle, mikä saa hänet vierastamaan heidän ajatuksiaan, mutta faktat ei silti ole mitään vihapuhetta.

On toki helpompi kannattaa jotain kuin vastustaa, ennenpitkään pilvilinnat kuitenkin romahtaa ja suvakitkin tajuaa, että kylmät rationalistit yritti vain suojella heitä karulta maailmalta.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Peltipaita

QuoteEli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun.

Nythän niitä rajoja on jo hieman raotettu ja nautimme tällä hetkellä sen aiheuttamasta noususuhdasteesta. Taidat olla trolli.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Käännynnäinen

Quote from: Malla on 05.09.2016, 11:59:01
En ole koskaan ollut mamuvastainen. Silti kritisoin sekavaa maahanmuuttopolitiikkaa, en vihaisesti mutta mietteliäästi. Kritisoin myös holtitonta kehitysapua, josta näyttää olevan enemmän haittaa kuin hyötyä sekä ihmisten että ympäristön kannalta.

Oon tossa Malla hyvin paljon samaa mieltä kanssasi. Sekavuus tässä pitäisi saada pois ja kehitysapu välillä todellakin on aivan liian holtitonta. Miten sitä paremmin kohdentaisi? Siinäpä se kysymys

dothefake

Kehitysavun kohdistaisi paremmin osoittamalla sen oman maan kärsiville työttömille, vanhuksille ja sairaille.
-Tytti Tuppurainen

Peltipaita

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 12:07:11
Quote from: Malla on 05.09.2016, 11:59:01

Oon tossa Malla hyvin paljon samaa mieltä kanssasi. Sekavuus tässä pitäisi saada pois ja kehitysapu välillä todellakin on aivan liian holtitonta. Miten sitä paremmin kohdentaisi? Siinäpä se kysymys
Ennenkuin siihen kysymykseen löytyy vastausta kehitysapu pitää lopettaa. Holtittomaan toimintaan ei pidä antaa euroakaan.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Miniluv

QuoteEli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun.

Kiinnostaisi, mistä löytyy vaikka 100 000 ihmistä, joilla olisi jotain pärjäämisen mahdollisuuksia suomalaisessa työelämässä? Virolaisia ei lasketa, tuskin haluavat muyttaa tänne vaikka töihin tulisivatkin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Khalifatta

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 11:50:19

Tutkimuksen mukaan pelastajia yhdisti laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin, myötätunnon ymmärtäminen sekä velvollisuudentunne ihmisyyttä kohtaan.  Viime kuukausina aika moni mamu-vastainen on muuttunut mamu-myönteiseksi. Sitä on huomannut ihan työpaikoilla, kaupungin keskustoissa ja jutellessa ihmisten kanssa.  En ihan tiedä mistä on tarkkaan ottaen kysymys, kun muutokset ovat olleet niinkin silmiinpistäviä:  ollaanko kenties tultu viimeiselle ihmisyyden rajalle, jossa pitää tehdä päätös: olenko aivollinen ja  tunteva ihminen vai sen vastakohta.

Tämä tutkimuksen osoittama "laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin" on aika hieno käsite ja näin ollen olen itsekin huomannut, monien muiden kanssa, että tämä kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu ja se on ennen kaikkea ihmistä itseään vahingoittava. Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun. Tällaisen päätöksen tehdessään alkaa elämäkin näyttää hauskemmalta, hengittävämmältä ja jää tilaa jollekin muulle kuin jatkuvalle vihalle, joka on aika kuluttava ja sairaannuttava tunne.   Eli parempaa Suomea kohti ja hauskaa päivänjatkoa kaikille.

Meillä täällä Nurmijärvellä muudan 15-vuotias tyttö oli myös "laajasti sitoutunut ihmissuhteisiin".
Tämän seurauksena tytön elintila supistui lopulta kottaraispöntön kokoon, kun ei enää kouluun uskalla mennä...

Täytyy todeta, että tämän kaltaiset lässytykset - ne vasta kuluttaa ja sairaannuttaa. Siis pahoinvoinnin lisäksi.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Chew Bacca

Joukko tunteettomia sutenöörejä pitää neitoa velkakoukussa ja käy vaikka väkisin avaamassa hänen reitensä asiakkaille. Tätä on Suomen laaja sitouttaminen ihmissuhteisiin.

Kni

Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun.

Kun sisärajat on jo kokonaan auki ja ulkorajatkin vuotaa, niin käsitinkö oikein, että sinusta Shengenin ulkorajojen vuotaminen on hyvä asia ja ulkorajoja pitäisi avata enemmän?

Mitä luulet tapahtuvan jos ulkorajoja avataan enemmän?

Vastaan itse: Lähi-Idästä ja Afrikasta tulee satojatuhansia tai miljoonia ihmisiä Eurooppaan. Tekemään mitä, työtäkö? Ei toki, kouluttamattomalle ja kielitaidottomalle kehitysmaalaiselle työvoimalle ei ole kysyntää Euroopassa. Miljoonat tulijat jäävät elämään sosiaalituella niihin maihin joissa on parhaat edut, eli Suomessa.

Kuinka Suomi lähtisi nousuun sillä, että huoltosuhdettamme tuottamuksellisesti heikennetään?

Vastaan itse: Ei se lähdekään, vaan Suomi romahtaa rahanpuutteeseen ja etnisiin levottomuuksiin.  En halua sitä. Siksi ulkoraja pitää olla kiinni siten että sen yli pääsee vain passilla, viisumilla tai työluvalla.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kim Evil-666

Nyt ei ole kysyms myötätunnosta ja välittämisestä, saatika ihmisen perushyveistä. Tässä on kyse islamista, sen epäinhimillisyydestä, sekä ilmeisistä valloitushaluista, joiden kohteena on Eurooppa.

Kannattaisi alkaa enemmän osoittamaan myötätuntoa ja välittämistä omaa kansaansa kohtaan. Tämä koskee jokaista Euroopan maata, joista jotkin maat ovat jo osoittaneet merkkejä silmien avautumisesta.

Kehitysapua on roiskittu noihin kehittymättömiin kohteisiin koko elämäni ajan. Sen saavutukset ovat; asiat ovat menneet entistä huonompaan suuntaan ja maailmaa uhkaa väestöräjähdyksen aiheuttama totaalinen kaaos.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Roope

Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun.

Rajat ovat jo nyt auki heille joille niitä voi ja kannattaa harkinnalla perustellen avata. Kuin myös todella monille muillekin. Maahanmuuttoa voi helpottaa vielä enemmän enää niiden suhteen, jotka eivät suinkaan nosta Suomea vaan ovat vuosikymmenten ajan taloudellinen taakka.

Eli mitähän mahdoit ajaa takaa kirjoittaessasi harkinnasta, rajojen avaamisesta ja sen kautta Suomen nostamisesta?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MacGyver

Quote from: Peltipaita on 05.09.2016, 12:05:36

Nythän niitä rajoja on jo hieman raotettu ja nautimme tällä hetkellä sen aiheuttamasta noususuhdasteesta. Taidat olla trolli.
Kun Käännynnäisen viestihistoriaa katsoo, on toitottanut tuota samaa kääntymistään jatkuvasti. Trolli on kuvaava termi.
mm. http://hommaforum.org/index.php/topic,168.msg2160020.html#msg2160020

Käännynnäinen

Quote from: Kni on 05.09.2016, 12:17:59

Kun sisärajat on jo kokonaan auki ja ulkorajatkin vuotaa, niin käsitinkö oikein, että sinusta Shengenin ulkorajojen vuotaminen on hyvä asia ja ulkorajoja pitäisi avata enemmän?

Mitä luulet tapahtuvan jos ulkorajoja avataan enemmän?

Vastaan itse: Lähi-Idästä ja Afrikasta tulee satojatuhansia tai miljoonia ihmisiä Eurooppaan. Tekemään mitä, työtäkö? Ei toki, kouluttamattomalle ja kielitaidottomalle kehitysmaalaiselle työvoimalle ei ole kysyntää Euroopassa. Miljoonat tulijat jäävät elämään sosiaalituella niihin maihin joissa on parhaat edut, eli Suomessa.

No joo! Toihan on ongelma, ehdottomasti, mutta kun useat suomalaiset, siis Suomessa syntyneet, ovat juuri näitä "kouluttamattomia kielitaidottomia kehitysmaalaisia."  Uskomattoman moni suomalainen elää sosiaaliturvan varassa tekemättä töitä vaikka sellaisia tarjotaan.  (ei tietenkään kaikki) Todella kategorisoiden: en minä ymmärrä, miksi  minun pitäisi yrittäjänä maksaa verorahoistani enempi turvaa jollekin jonka ainut perustelu siihen, että "hän on suomalainen". Ei suomalaisuus ole mikään muita jalompi rotu. Hyviä ihmisiä on kaikkialla ja huonoja ihmisiä kaikkialla ja kun joku väittää - et tosin sinä - että kaikki islaminuskoiset ovat barbaareja, niin sellainen järjenkäytölle en kyllä omia verorahojani tuhlaisia, koska ko. henkilö ei osaa kaiketi edes lukea. Kyllä tänne on tulossa myös aika hyvää väkeä pakolaisten parista: työteliäitä koulutettuja ihmisiä. Suomen ongelma on myös ongelma itse suomalaisista: miten saataisiin laiskaan kansaan vähän ylpeyttä ja rivakkuutta.

Käännynnäinen

Sori! Meni tässä työhötäkässä väärään paikkaan:
Siis tässä oikea paikka

No joo! Toihan on ongelma, ehdottomasti, mutta kun useat suomalaiset, siis Suomessa syntyneet, ovat juuri näitä "kouluttamattomia kielitaidottomia kehitysmaalaisia."  Uskomattoman moni suomalainen elää sosiaaliturvan varassa tekemättä töitä vaikka sellaisia tarjotaan.  (ei tietenkään kaikki) Todella kategorisoiden: en minä ymmärrä, miksi  minun pitäisi yrittäjänä maksaa verorahoistani enempi turvaa jollekin jonka ainut perustelu siihen, että "hän on suomalainen". Ei suomalaisuus ole mikään muita jalompi rotu. Hyviä ihmisiä on kaikkialla ja huonoja ihmisiä kaikkialla ja kun joku väittää - et tosin sinä - että kaikki islaminuskoiset ovat barbaareja, niin sellainen järjenkäytölle en kyllä omia verorahojani tuhlaisia, koska ko. henkilö ei osaa kaiketi edes lukea. Kyllä tänne on tulossa myös aika hyvää väkeä pakolaisten parista: työteliäitä koulutettuja ihmisiä. Suomen ongelma on myös ongelma itse suomalaisista: miten saataisiin laiskaan kansaan vähän ylpeyttä ja rivakkuutta.

Veturinainen

ollaanko kenties tultu viimeiselle ihmisyyden rajalle, jossa pitää tehdä päätös: olenko aivollinen ja  tunteva ihminen vai sen vastakohta.

QuoteEli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun. Tällaisen päätöksen tehdessään alkaa elämäkin näyttää hauskemmalta, hengittävämmältä ja jää tilaa jollekin muulle kuin jatkuvalle vihalle, joka on aika kuluttava ja sairaannuttava tunne.

Oliko tämä nyt aivollisen vai aivottoman ihmisen päätös.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

dothefake

Jos suomalainen ei osaa lukea, niin hän on varmasti vammainen ja sinä ylhäinen ihminen et hänelle verorahoistasi apua suo. Kertoo kaiken sinusta ja hyveellisyydestäsi.
-Tytti Tuppurainen

Viljami

Jos esim. nämä RHC-vapaaehtoiset käyttäisivät tarmonsa ja puuhakkuutensa johonkin hyödylliseen matujen paapomisen sijasta, olisi jo sillä energialla saatu Suomi rakettimaiseen nousuun. Helposti.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Käännynnäinen

Quote from: dothefake on 05.09.2016, 12:37:59
Jos suomalainen ei osaa lukea, niin hän on varmasti vammainen ja sinä ylhäinen ihminen et hänelle verorahoistasi apua suo. Kertoo kaiken sinusta ja hyveellisyydestäsi.

Niin, no enhän minä näin väittänyt. Mutta ylipäänsä: rajojen yli tulee väkeä läpi ja suomalainen haastetaan kilpailuun. Rajan yli tulee ihmisiä, joilla on parempi koulutus, kielitaito, sosiaaliset kyvyt ja silloin moni suomalaisuutensa umpioitunut peräkammarin poika jää toiseksi. Tätä käännettä pidän välttämättömänä ja hyvä askeleena, että suomalaisetkin pääsisivät pois huonosta itsetunnostaan. Ja ei yleistetä: todella moni suomalainen on hyvin koulutettu, omaa hyvän kielitaidon ja hyvät sosiaaliset taidot ja siksi luultavasti on valmis tähän ei-verenhimoiseen kamppailuun.

dothefake

Miksi nuo kielitaitoiset tarvitsevat aina tulkkia?
-Tytti Tuppurainen

Econ101

Jotenkin tympii tämäkin väsynyt "argumentti": myös suomalaiset raiskaavat, loisivat, käyttäytyvät väkivaltaisesti jne. Niin tekevät. SO WHAT.

Se, että meillä on pummeja ja elättejä omasta takaa, on sitä suurempi syy sille, että yhtä ainoata elättiä ei pitäisi tulla rajan yli maahamme.
"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

Vredesbyrd

QuoteMutta ylipäänsä: rajojen yli tulee väkeä läpi ja suomalainen haastetaan kilpailuun. Rajan yli tulee ihmisiä, joilla on parempi koulutus, kielitaito, sosiaaliset kyvyt ja silloin moni suomalaisuutensa umpioitunut peräkammarin poika jää toiseksi.

Olet trolli mutta a) Suomesta on rakennettu vasemmistolainen Aikuisten Päiväkoti, b) Aikuisten Päiväkoti houkuttelee kehitysmaista joutoväkeä, joka tahtoo keikkua saman tulonsiirtoinfran varassa kuin missä suomalaiset voivat halutessaan.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.