News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-08-21 Turun PS:t julkistivat ensimmäiset kuntavaaliehdokkaansa

Started by Alaric, 21.08.2016, 21:17:32

Previous topic - Next topic

Java

Quote from: Ant.v2 on 27.02.2017, 20:32:33
Tuomas Tähti on hyvä mies, jota kaikkien tulisi äänestää.
Tästä samaa mieltä, jos persuja äänestää!! Itselläni arvoitus vielä.
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Tuomas Tähti

Quote from: Nikolas Ojala on 27.02.2017, 13:33:10
Olen toisinaan miettinyt mutta vastausta löytämättä: Onko mikään puolue koskaan pitänyt ehdokasasettelun johtavana periaatteena että huonoinkin ehdokas on parempi kuin minkään kilpailevan puolueen todennäköisistä läpi menevistä ehdokkaista viimeinen tai huonoin?

Huomaan, että viittaat viestissäsi epäsuorasti siihen menetelmään, jota käyttäen valitset, ketä itse äänestät vaaleissa. Käytänkin tilaisuuden nyt hyväkseni: Nikolas, jo vuosia ennen Hommaforumin perustamista luin sinun verkkosivustoltasi, miten valitset oman ehdokkaasi vaaleissa, ja sitä samaa valintamenetelmää olen hyödyntänyt koko aikuisikäni ajan ja aion hyödyntää jatkossakin. Kiitos sinulle.

Ehdokasasettelussa toivon todella, että mainitsemaasi menetelmää sovellettaisiin ainakin eduskuntavaaleissa ja europarlamenttivaaleissa. Kylmän realistisesti ajatellen se ei kuitenkaan sovellu kuntavaaleihin yhtä hyvin, koska vaalijärjestelmämme suosii suuria ehdokaslistoja. Tämä on siis yleisluontoinen arvioni. Viestiketjun aiheeseen liittyen olen kyllä sitä mieltä, että Turun Perussuomalaisten ehdokaslista on aivan erinomainen näissä vaaleissa. Lista ei tullut täyteen, mutta laatua löytyy.

Swen OF Sweden

Quote from: Java on 27.02.2017, 21:49:24
Quote from: Ant.v2 on 27.02.2017, 20:32:33
Tuomas Tähti on hyvä mies, jota kaikkien tulisi äänestää.
Tästä samaa mieltä, jos persuja äänestää!! Itselläni arvoitus vielä.

Jos persuja turussa aikoo äänestää, niin seuraavista ehdokkaista se valinta olisi hyvä tehdä:

1.Erkki Koskinen
2.Henry Hautamäki
3.Jari-petri Heino

Ja kyllä tuo Janne Hurme myös hyvä ihminen on, jolle toivon vilpittömästi menestystä! Mukavampi nähdä Hurme PS-listalla kuin sillä aikaisemalla.

Naantalissa perussuomalaisia äänestäville suosikkini on tietysti Vilhelm Junnilaa.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Tuomas Tähti

Kuntavaaliehdokkaamme ja heidän ehdokasnumeronsa Turussa:

– 557 Aho Pekka, eläkeläinen, hitsaaja, s. 1951
– 558 Ailio Artti, eläkeläinen, ylipalomies, s. 1954
– 559 Andersson Mikael, ruokamestari, myyntikunnostaja, s. 1959
– 560 Anttila Juha, vanhempi konstaapeli, s. 1964
– 561 Auvinen Jaana, TtT, lehtori, s. 1965
– 562 Einola Jarmo, pienyrittäjä, s. 1963
– 563 Elomaa Pekka-Juhani, merimies, baarimestari, s. 1967
– 564 Engman Jari, yrittäjä, s. 1964
– 565 Forsberg Risto, talouspäällikkö, tradenomi, s. 1958
– 566 Halonen Tuuli, lääketieteen kandidaatti, FM (biokemia), s. 1985
– 567 Harjula Risto, erä- ja luonto-opas, retkimestari, s. 1949
– 568 Hautamäki Antti, sähköasentaja, s. 1969
– 569 Hautamäki Henri, sekatyömies, s. 1988
– 570 Heino Jari-Petri, kokki, s. 1965
– 571 Hirvonen Marko, sosionomiopiskelija, s. 1976
– 572 Holtari Kasper, kirjailija, kuorma-autonkuljettaja, s. 1986
– 573 Hurme Janne, muusikko, s. 1973
– 574 Jalonen Lassi, myyntineuvottelija, s. 1956
– 575 Jokinen Henriikka, opiskelija, s. 1988
– 576 Kankaristo Jussi, sähköteknikko, s. 1953 (sit.)
– 577 Kautiainen Arto, yrittäjä, s. 1971
– 578 Keskimäki Jari, kiinteistönhoitaja, s. 1959
– 579 Kohonen Jorma, teknikko, eläkeläinen, s. 1939
– 580 Koponen Seppo, eläkeläinen, asfalttityöntekijä, s. 1954
– 581 Korgan Pauli, järjestelmäasiantuntija, s. 1984
– 582 Koskinen Erkki, palomies, myyntineuvottelija, s. 1965
– 583 Kosonen Pertti, verkkosuunnittelija, työteknikko, s. 1955
– 584 Laakso Jouko, kaupunginvaltuutettu, yrittäjä, s. 1941
– 585 Laaksonen Jaakko, yrittäjä, s. 1964
– 586 Laaksonen Kari, eläkeläinen, karaokeisäntä, s. 1946
– 587 Laine Jari, palomies, s. 1957
– 588 Laine Juha, mediakonsultti, järjestyksenvalvoja, s. 1962
– 589 Laine Samuli, sähköasentaja, s. 1996
– 590 Lammervo Marjo, ravitsemuspalvelupäällikkö, s. 1952
– 591 Lampi Pirjo, kaupunginvaltuutettu, erikoislaboratoriohoitaja, s. 1949
– 592 Lehtonen Veikko, eläkeläinen, koneenhoitaja, s. 1943
– 593 Leino Ykä, vahtimestari, valmentaja, s. 1976
– 594 Lindqvist Jarmo, vanginvartija, s. 1965
– 595 Lohela Maria, kansanedustaja, HuK, s. 1978
– 596 Maharramli Adham, filosofian maisteri, s. 1991 (sit.)
– 597 Mattila Rami, kaivinkoneenkuljettaja, s. 1977
– 598 Meltovaara Raili, elintarviketyöntekijä, eläkeläinen, s. 1950
– 599 Michaelsson Leif, insinööri, s. 1954
– 600 Miikkola Mikael, kaupunginvaltuutettu, komentajakapteeni, s. 1944
– 601 Mikkonen Urmas, insinööri, yrittäjä, s. 1940
– 602 Mäkilaine Jarno, työtön, autonkuljettaja, s. 1976
– 603 Mäkinen Sami, kuljetusyrittäjä, s. 1968 (sit.)
– 604 Nenn Tarja, preparaattori, eläkeläinen, s. 1948
– 605 Niinivirta Pirjo, kaupunginvaltuutettu, hammaslääkäri, s. 1950
– 606 Ontujeff Pirkko, sairaanhoitaja, s. 1951
– 607 Pajunen Ossi, opiskelija, s. 1986
– 608 Palonen Markku, eläkeläinen, teknikko, s. 1949
– 609 Pappel Raimo, merikapteeni, s. 1968
– 610 Penttilä Taisto, yrittäjä, s. 1949
– 611 Pietilä Mika, yhdistelmäajoneuvon kuljettaja, eläkeläinen, s. 1971
– 612 Prinkkilä Mika, sähköasentaja, s. 1968
– 613 Puittinen Esa-Marko, kapteeniluutnantti evp., s. 1964
– 614 Rai Varun, diplomi-insinööri, s. 1990 (sit.)
– 615 Rautoma Oskari, asiakkuuspäällikkö, s. 1977
– 616 Rintala Anne, tutkintasihteeri, s. 1962
– 617 Rumpunen Timo, palveluvastaava, s. 1988
– 618 Ruohonen Rami, kirvesmies, s. 1974
– 619 Rusi Jukka, eläkeläinen, vapaaehtoistyöntekijä, s. 1951
– 620 Saarinen Toni, opiskelija, s. 1991
– 621 Saunamäki Aleksi, järjestelmäasiantuntija, s. 1979
– 622 Sinkko Erkki, filosofian maisteri, s. 1978
– 623 Sipilä Martti, yrittäjä, s. 1966
– 624 Sorto Kai, eduskunta-avustaja, valt. yo, s. 1986
– 625 Suominen Anneli, rekisteröity jalkojenhoitaja, s. 1954
– 626 Säisänen Markku, koneenkuljettaja, s. 1956
– 627 Tarke Kimmo, työtön, ex-yrittäjä, s. 1961
– 628 Tavio Ville, kansanedustaja, lakimies, s. 1984
– 629 Torkkeli Osmo, eläkeläinen, merimies, s. 1956
– 630 Tähti Aarre, oikeustieteen tohtori, varatuomari, s. 1955 (sit.)
– 631 Tähti Tuomas, diplomi-insinööri, kansanedustajan avustaja, s. 1987
– 632 Vahtera Jessica, yo-merkonomi, s. 1993
– 633 Vuorio Manu, valt. tri, eläkeläinen, s. 1947
– 634 Vuoristo Kari, vartija, s. 1962
– 635 Åland Jyrki, myyntipäällikkö, s. 1971

Alaric

Turun PS:n kuntavaaliehdokas Janne Hurme on kirjoitellut tuhmia Facebookissa Rautatientorin "itsemurhayritykseen" liittyen:

"Hirttäytyminen? Idiootti geelitukka on kiivenny puuhun eikä pääse alas. Mitä erikoista, apinan paikka on puussa"

Turun PS:n puheenjohtaja @Tuomas Tähti ei hyväksy tällaista kirjoittelua, mutta kertoo, että Hurme pysyy kuitenkin ehdokaslistalla. Kike Elomaa on jutun mukaan tarttumassa saman tien harjaan ja haluaa kouluttaa Hurmetta.

http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201703102200083767_wa.shtml (10.3.2017)

QuoteIskelmälaulaja ja kuntavaaliehdokas Janne Hurme vertasi turvapaikanhakijaa eläimeen - Turun PS:n puheenjohtaja ei hyväksy

Tuomas Tähden mukaan Hurme pysyy kirjoituksestaan huolimatta ehdokaslistalla.

- Hirttäytyminen? Idiootti geelitukka on kiivenny puuhun eikä pääse alas. Mitä erikoista, apinan paikka on puussa, muusikko ja perussuomalaisten kuntavaaliehdokas Janne Hurme kirjoitti Facebookissa.

Hurmeen kirjoitus, joka levisi pian Twitteriin, liittyi afgaaniturvapaikanhakijan hirttäytymisyritykseen. Tapaus sattui turvapaikanhakijoiden telttaleirin läheisyydessä Helsingin Rautatientorilla keskiviikkoiltana. IL:n tietojen mukaan mies oli saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen.

Turun perussuomalaisten puheenjohtaja Tuomas Tähti kertoo keskustelleensa Hurmeen kanssa asiasta.

- Toivon, että ihmisiä ei verrata eläimiin, se oli erikoinen ja hätkähdyttävä sanavalinta, Tähti kommentoi Iltalehdelle.

Tähti sanoo, että poliittista yhdistystä ei voi johtaa kuin alakoulua.

- Toivon, että asiat hoituvat puhumisella, että ei tarvitse antaa huomautuksia tai varoituksia. Asia on loppuun käsitelty, Hurme pysyy ehdokaslistalla.

Perussuomalaisten turkulainen kansanedustaja Ritva Elomaa sanoi Radio Novalle, että Hurmetta täytyy kouluttaa.

- Mielipiteitä ehdokkaat saavat laukoa joka kunnassa, mutta tällaiset raakataan pois heti, Elomaa totesi.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Java

Quote from: Kyklooppi on 10.03.2017, 18:14:30
Lohis listalla, muistakaa äänestää.
Jos Lohelaa tarkoitat, kiitos ei, kaksi kertaa äänestänyt, kaksi kertaa pettänyt :-\

Marko Hirvonen

Täällä hyvä nuiva vaihtoehto Turussa! Perussuomalaiset on kuitenkin tän (maahanmuutto ym.) asian suhteen ainoa järkevä vaihtoehto. Eli numero 571  ;)

Kai Sorto

Quote from: Java on 27.02.2017, 17:38:45
Olkoon vaan ennätysmäärä ehdokkaita, mutta kun ei ole ensimmäistäkään ketä voisi nuiva äänestää!

Kyllä näitä juttuja voi huudella kuka tahansa jostain baarin perältä. Seuraavana aamuna voikin sitten miettiä mikä meni pieleen. Turussa PS:n listalta löytyy useita nuivia ehdokkaita, joilla on realistiset mahdollisuudet valtuustopaikkaan. Tähden ja Tavion tuntee jokainen vähänkin asioista perillä oleva. Rohkenen myös sanoa, että uusista kasvoista esimerkiksi Henri Hautamäki ja allekirjoittanut ovat sieltä maahanmuuttokriittisimmästä päästä. 

Sitä ei kannata unohtaa, että moni ehdokkaista lähtee täysin samoista lähtökohdista kuin kuka tahansa kirjoittaja täällä. Tyytymättömyys maahanmuuttopolitiikkaan ja puolueen ylimpään johtoon yhdistää. Jotkut haluavat ottaa vastuuta, toiset vain jäädä kotiin nukkumaan. Vaaleissa pallo on kuitenkin äänestäjällä.

Java

Juu, Hautamäki vaikuttaa potentiaaliselta äänestettävältä :) peli on nyt muuttunut kun Jussi ilmoitti lähtevänsä pj kisaan mukaan! Ketä itse äänestät pj vaaleissa?

Kai Sorto

Quote from: Java on 16.03.2017, 21:32:04
Juu, Hautamäki vaikuttaa potentiaaliselta äänestettävältä :) peli on nyt muuttunut kun Jussi ilmoitti lähtevänsä pj kisaan mukaan! Ketä itse äänestät pj vaaleissa?

Eräs J.Halla-aho tulee saamaan ääneni.

Marko Hirvonen

Kyllä näitä asioita kannattaa väläytellä vähän siellä sun täällä.

Mun näkemys on, että päästäkseen läpi pitää olla jotain yhteyksiä ja verkostoja muuallekin kuin näistä asioista perillä oleviin. Ainakin mua viimeksi äänestäneet ovat olleet isolta osalta jotain muita kuin aktiivisia politiikan seuraajia. Näin uskon. Mut tämä on vaan mun mielipide.

Turussa on kyllä monipuolisesti erilaisia ehdokkaita, ja se on hyvä. Kokonaistulos ratkaisee. Tavio kyllä johtaa joukkoa oikeaan suuntaan.

Swen OF Sweden

Quote from: Marko Hirvonen on 17.03.2017, 07:09:11
Mun näkemys on, että päästäkseen läpi pitää olla jotain yhteyksiä ja verkostoja muuallekin kuin näistä asioista perillä oleviin. 

Juuri näin!

-Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Swen OF Sweden

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3438710/Turun+aaniharavat+poissa+salista

Äänestäjän kuluttajasuojan kannalta on kyllä ainakin minusta parempi, että ei äänestä kunnallisvaaleissa istuvaa kansanedustajaa, oli tämä muuten sitten kuinka hyvä tahansa.

Kyllä minä uskon vilpittömästi, että kyllä Marko Hirvonen esimerkiksi pystyy  keskittymään asioihin huomattavsti paremmin valtuustossa kuin Ville Tavio tai Maria Lohela.

-Dave Lindholm

-Swen

Marko Hirvonen

Kiitos luottamuksesta. Sillä ajatuksella olen mukana, että ainakin aikaa tähän hommaan mulla pitäisi nyt riittää.

Swen OF Sweden

Quote from: Marko Hirvonen on 20.03.2017, 20:08:20
Kiitos luottamuksesta. Sillä ajatuksella olen mukana, että ainakin aikaa tähän hommaan mulla pitäisi nyt riittää.

Kiitos myö sinulle! Tarkoitukseni ei ole ollut vähätellä Ville Taviota, ei edes Maria Lohelaa.
Uskon kummankin edellä mainitun pärjäävän vaaleissa hyvin ja tuovan ryhmälle paljon ääniä, mutta kun asiaa tarkastelee rehellisesti valtuustotyön kannalta, niin suosittelen varsinkin nuivien äänestävän, niitä nuivia ehdokkaita, jotka sitten mahdollisesti valtuustoon päässeinä myös sitoutuvat siihen täysillä.
Kuntavaltuutettuna työkentely ei ole kovinkaan palkitsevaa, ainakaan taloudellisesti, eikä monesti muutenkaan, mikään unelma ja mukava tehtävä. Usein ehdokkaina on ihmisiä, joilla ei ole mitää hajua siitä, mihin ovat sitoutuneet, jos vaikka tulevat valituksi ja tähän ilmiöön törmää jokaisen ehdolla olevan puolueen kohdalla ja tästä syystä kannatan enemmän laatuun keskittyviä listojen tekoa, kuin määrällisesti suuriin listoihin.

-Dave Lindholm

-Swen

Kai Sorto

Poimintoja Turun PS:n äänimääristä ketjussa mainittujen ja nuiviksi tiedettyjen ehdokkaiden osalta:

Ville Tavio 2077
Maria Lohela 877
Kai Sorto 139
Jari-Petri Heino 93
Marko Hirvonen 82
Tuomas Tähti 81
Timo Rumpunen 63
Janne Hurme 62
Henri Hautamäki 47
Erkki Koskinen 46

ja loput: https://vaalit.yle.fi/tulospalvelu/kv2017/vaalipiiri/3/kunta/853

Tuomas Tähti

Quote from: Kai Sorto on 11.04.2017, 14:55:17
Poimintoja Turun PS:n äänimääristä ketjussa mainittujen ja nuiviksi tiedettyjen ehdokkaiden osalta:

Tarkastuslaskennassa vahvistetut äänimäärät:

Ville Tavio 2102 (valittiin)
Maria Lohela 876 (valittiin)
Kai Sorto 140 (varasija)
Jari-Petri Heino 95
Marko Hirvonen 82
Tuomas Tähti 82
Timo Rumpunen 64
Janne Hurme 62
Henri Hautamäki 48
Erkki Koskinen 46

Java