News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-08-21 Turun PS:t julkistivat ensimmäiset kuntavaaliehdokkaansa

Started by Alaric, 21.08.2016, 21:17:32

Previous topic - Next topic

Java

Quote from: Swen OF Sweden on 27.08.2016, 16:18:48
Quote from: Java on 23.08.2016, 21:54:00
Quote from: Micke90 on 23.08.2016, 04:31:52
Quote from: Swen OF Sweden on 23.08.2016, 01:47:46
Ikävä tosiasia kuitenkin on se, että jos ps menestyy hyvin kuntavaaleissa, niin Timo Soini niminen öykkäri ottaa siitä itselleen kunnian, joten oli ps ehdokas sitten miten hyvä tahansa, niin ps ei tulevissa kuntavaaleissa ääntäni saa. Turhaan kirjoitin tähän ketjuun ja olisi pitänyt kirjoittaa vain tämä olennainen viesti.

Vaikea ottaa, jos hän itse romahtaa.
Näin sen minäkin näen, ei turusta ton listan ulkopuolelta äänestettävää löydy, joko ehdokas tuolta, tai sitten nukkumaan.

Mielenkiintoista seurata tuleeko Suomi ensin ryhmältä ehdokaslista turussa, epäilen, että tulee(En siis tiedä varmuudella) ja vaikka tulisi pienempikin lista, niin varmuudella syö ääniä turun perussuomalaisilta.
Oudolta vaikuttaisi jos ko. ryhmä ei asettaisi useillakin paikkakunnilla ehdokkaita ja tässä kohtaan perussuomalaisilla on todellinen kilpailija kuntavaaleissa.
Jos tulee lista missä on edes yksi varteenotettava ehdokas, lupaan lykätä nukkumaan menoa :D
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Swen OF Sweden

Quote from: Swen OF Sweden on 23.08.2016, 01:47:46
Ikävä tosiasia kuitenkin on se, että jos ps menestyy hyvin kuntavaaleissa, niin Timo Soini niminen öykkäri ottaa siitä itselleen kunnian, joten oli ps ehdokas sitten miten hyvä tahansa, niin ps ei tulevissa kuntavaaleissa ääntäni saa. Turhaan kirjoitin tähän ketjuun ja olisi pitänyt kirjoittaa vain tämä olennainen viesti.

Ei helmiä sioille!

Sain tästä palautetta puhelimitse ja korjaan ja pahoittelen, että olen esittänyt asiani huonosti.

Ei helmiä sioille ilmaisu oli tarkoitettu vain Timo Soini nimiselle öykkärille, ei listalla oleville ehdokkaille!!!
Nöyrimmin anteeksi, niille jotka ovat asiasta loukkaantuneet!!!

Lisäys:Pyydän anteeksi tietysti myös kaikilta sika eläimiltä, koska on selvää, että rinnastamalla heidät Timo Soiniin  ilmaukseni loukkaa karkeasti ja ensisijaisesti myös heitä,
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Tuomas Tähti

Jotkut elokuussa vahvistetuista turkulaisista kuntavaaliehdokkaista on jo lisätty vaaligalleriasivustolle. Gallerianäkymä päivittyy vaalien lähestyessä. Esimerkiksi minua ei ehdokasgalleriassa tällä hetkellä näy, koska en ole vielä ehtinyt käydä valokuvattavana.

Tuomas Tähti

Turun Perussuomalaiset ry:n hallitus nimesi yhdeksän uutta kuntavaaliehdokasta eilen 11.12. pidetyssä kokouksessa. Perussuomalaisilla on Turussa nyt yhteensä 58 ehdokasta. Ehdokkaiden ikähaarukka yltää 20-vuotiaasta 77-vuotiaaseen asti. Eilen 11.12. nimettyjen ehdokkaiden joukossa on muusikko Janne Hurme. Hurme nousi 1990-luvulla suosioon hiteillään, joita ovat mm. "Kirje" ja "Tinasormus".

Turun Perussuomalaiset ry:n hallitus nimeää vielä lisää ehdokkaita tammi-helmikuussa. Viime kuntavaaleissa vuonna 2012 Perussuomalaisilla oli Turussa 70 ehdokasta.

Tuomas Tähti

Turun Perussuomalaiset ry:n uusi hallitus järjestäytyi 8.1.2017. Järjestäytymiskokouksessa nimettiin myös uusia kuntavaaliehdokkaita. Perussuomalaisilla on Turussa nyt yhteensä 64 ehdokasta ja lisää nimetään helmikuussa.

Turun Perussuomalaisten kuntavaaliohjelma julkaistiin tänään 10.1.2017. Ohjelma on nimeltään Suomalainen kaupunki. Kymmenensivuisessa vaaliohjelmassa kerrotaan kahdeksan aihealueen keinoin, kuinka Turun Perussuomalaiset haluaa viedä kaupungin 2020-luvulle.

Ohjelman aihealueet ovat:
1. Turvapaikanhakijat: Nuivaa maahanmuuttopolitiikkaa
2. Sote: Valmistautuminen sote-uudistukseen on kunnalle tärkeää
3. Talous: Suosimme suomalaista työtä
4. Liikunta ja kulttuuri: Panostamme paikallisuuteen
5. Elinkeinopolitiikka ja yrittäjyys: Hyödynnetään Turun koulutus ja sijainti
6. Liikenne ja kaavoitus: Suuria kokonaisuuksia, ei postimerkkisuunnittelua
7. Koulutus ja nuoriso: Koulutuksella pitää olla tarkoitus
8. Turvallisuus ja pelastustoiminta: Turvallinen kaupunki on perustarve

Linkki koko vaaliohjelmaan löytyy tältä sivulta:

turku.perussuomalaiset.fi/uutinen/turun-psn-kuntavaaliohjelma-2017

Alaric

Elisabeth Erholz/Erholtz/Erhotz (kuinka monella eri tavalla toimittelija voi yhdessä uutisessa kirjoittaa henkilön sukunimen?) on perunut PS:n kuntavaaliehdokkuutensa Turussa ja eronnut puolueesta sekä paikallisyhdistyksestä. Sen sijaan hän harkitsee pyrkivänsä Turun kokoomuksen kuntavaaliehdokkaaksi.

Btw, Erholtz on nimen oikea muoto :P

@Tuomas Tähti, mikäs tässä eroamisessa oli taustalla?

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3172084/Perussuomalaisilla+kinaa+ehdokaslistalta+poistamisesta (21.1.2017)

QuotePerussuomalaisilla kinaa ehdokaslistalta poistamisesta

Kunnallisvaaliehdokkuutensa perunut Elisabeth Erholz kummastelee, miksi hänen nimeään ei poisteta perussuomalaisten vaaligalleriasta.

Turun perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaaksi viime vuoden puolella lupautunut Elisabeth Erholtz on muuttanut mieltään.

– Olen eronnut sekä puolueesta että perussuomalaisten paikallisyhdistyksestä. Hallitus on myöntänyt minulle eron 13. tammikuuta, selittää Erholz.

Hän kertoo jättäneensä myös kirjallisen pyynnön poistaa nimensä perussuomalaisten kuntavaaliehdokaslistalta.

– Minua kummastuttaa se, että tästä huolimatta kuvani on vaaligalleriassa. Asiaa koskeviin sähköpostiviesteihini on vastattu, että päätöksen listalta poistamisesta tekee paikallisyhdistyksen hallitus. Minä koen, että tässä johdetaan mahdollisia äänestäjiä harhaan, Erhotz sanoo.

Erhotz harkitsee pyrkivänsä Turun kokoomuksen kuntavaaliehdokkaaksi.

Turun perussuomalaisten puheenjohtaja Tuomas Tähti on tietoinen Erholzin ärtymyksestä. Hän selittää, että yhdistyslain mukaan paikallisyhdistyksen hallituksen hyväksymä kuntavaaliehdokkuus peruutetaan vain hallituksen päätöksellä.

– Ehdokkuuden peruminen ei ole pelkkä ilmoitusasia, hän painottaa.

Turun perussuomalaisten hallitus kokoontuu seuraavan kerran helmikuussa, jolloin Erhotzin pyyntö käsitellään.

– Minä tulen ilman muuta esittämään kokouksessa sitä, että hänet poistetaan listalta.

Entä katoaako Erhotzin kuva sitten vaaligalleriasta?

– Kyllä, jos hallitus tekee päätöksen poistaa hänet ehdokaslistalta.

Oikeusministeriön demokratia-, kieli- ja perusoikeusasioiden yksikön vaalijohtaja Arto Jääskeläinen ei näe mitään syytä riitelyyn. Hänen näkemyksensä mukaan ehdokkaan listalta poistaminen on helposti sovittavissa oleva asia.

– Totta kai ehdokkaalla on oikeus muuttaa mielensä. Vaikka henkilö on allekirjoittanut sitoumuksen ja vakuutuksen, hän pystyy sen vastaavasti myös perumaan. Kunhan hän tekee sen ennen listojen vahvistamista. Ennen tätä viranomaisilla ei ole mitään syytä puuttua ehdokasasetteluun, Jääskeläinen sanoo.

Ehdokaslistojen jättöpäivä on 28. helmikuuta. Kuntavaalit käydään huhtikuussa 2017.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Tuomas Tähti

Viittasin eilen tehdyssä puhelinhaastattelussa ennen kaikkea yhdistyksen sääntöihin enkä yhdistyslakiin. Muilta osin tämänpäiväinen TS:n uutinen vastaa tapahtumien kulkua.

Paikallisyhdistyksestä (Turun Perussuomalaiset ry) eroaminen hoitui yksinkertaisena ilmoitusasiana. Erholtz on jo poistettu yhdistyksen jäsenluettelosta. Normaalisti en kommentoi jäsenyysasioita julkisesti, mutta nyt voin niin tehdä, koska Erholtz on itse ottanut yhteyttä TS:n toimittajaan ja kertonut eronneensa jäsenyydestä.

Erholtz on jo vuoden 2016 puolella allekirjoittanut Perussuomalaisten ehdokkuussuostumuksen ja ehdokassopimuksen ja hänen ehdokkuutensa on hyväksytty Turun Perussuomalaiset ry:n hallituksen kokouksessa. Niinpä ehdokkuuden peruminen ei hoidu yksipuolisena ilmoitusasiana, toisin kuin jäsenyydestä eroaminen. Ehdokkuuden perumiseen tarvitaan yhdistyshallituksen päätös.

Minulla ei ole halua pitää ketään väkisin ehdokkaana, vaan tulen esittämään Turun Perussuomalaiset ry:n hallituksen seuraavassa kokouksessa helmikuussa, että Erholtz poistetaan ehdokaslistaltamme.

Turun Perussuomalaiset ry:n hallituksessa on minun lisäkseni kymmenen muuta jäsentä.

Erholtzin eroamisen syy ei ole julkista tietoa, ellei Erholtz itse kerro asiasta.

Micke90

Elisabeth Erholtz? Onko kovakin poliittinen pyrkyri? Ikinä kuullutkaan.  ???

Tuomas Tähti

Quote from: Micke90 on 21.01.2017, 11:44:37
Elisabeth Erholtz? Onko kovakin poliittinen pyrkyri? Ikinä kuullutkaan.  ???

Turun Perussuomalaiset ry:n hallitus kokoontui eilen 5.2.2017. Naantalissa kaupunginvaltuutettuna toiminut ja viime vuonna Turkuun muuttanut Elisabeth Erholtz poistettiin ehdokaslistalta hänen omasta pyynnöstään johtuen. Myös Seppo Rantolan ehdokkuus peruttiin eilisessä kokouksessa, koska hänkin oli itse sitä pyytänyt. Erholtzin ja Rantolan tapaukset eivät liity toisiinsa, eikä niistä ole tämän enempää julkista kerrottavaa.

Samassa kokouksessa hyväksyttiin myös kuusi uutta ehdokasta, joten Perussuomalaisilla on Turussa nyt 68 kuntavaaliehdokasta ja aikaa ehdokashankintaan on vielä tämän kuun viimeiseen päivään asti. Jos pääsemme kuntavaaliehdokasmäärässä yli seitsemänkymmenen, niin se on PS:n uusi ehdokasmääräennätys Turussa.

Päivitetty ehdokaslistamme kevään 2017 kuntavaaleihin löytyy tämän linkin kautta.

Phantasticum

Varoitan etukäteen, että tämä on viesti, jonka oikea paikka kuuluisi olla roskakorissa. Viesti on sinänsä turha, ja todennäköisesti se lyö minuun tietyissä piireissä ulkomaalaisvastaisen ja jopa rasistin leiman. Mutta ei se nyt ihan näinkään mene.

Kiinnitin huomiota Turun perussuomalaisten kuntavaalien ehdokasasetteluun. Siellä on kaksi henkilöä, jotka poikkeavat selvästi sekä nimeltään että ulkoisilta ominaisuuksiltaan muista ehdokkaista. Toinen ehdokas on mahdollisesti kotoisin Azerbaidzhanista ja toinen Intiasta. Toisen ehdokkaan julkisessa LinkedIn-profiilissa ehdokas itse on merkinnyt suomen kielen taidokseen elementary proficiency. Toisen ehdokkaan kielitaito ei selvinnyt LinkedInistä.

United States Department of State: Language Proficiency Definitions

Molemmat ehdokkaat ovat listalla sitoutumattomina. Jos äänestäjä äänestää jompaakumpaa ulkomaalaistaustaista ehdokasta, miten hän voi olla varma, että ehdokkaat ovat sitoutuneet perussuomalaisiin arvoihin? Perussuomalaiset muun muassa mainostaa olevansa kansallismielinen ja kristillissosiaalinen puolue, jossa suomalaisuus on voima. Jos äänestäjä äänestää jompaakumpaa ehdokasta ja tämä tulee valituksi, miten hän voi olla varma, että ehdokas selviää valtuustotyöskentelystä kielitaidolla, joka on luokkaa katukylttien ja nimien lukemisen osaaminen.

Vuonna 2015 eduskuntavaaleissa euroedustaja ja erittäin todennäköisesti puolueen puheenjohtajaksi pyrkivä Jussi Halla-aho nimitteli tietynlaisia ulkomaalaistaustaisia ehdokkaita toteemiolennoiksi.

Facebook: Jussi Halla-aho 24.2.22015
Scripta: Vielä ö-luokan ehdokkaista 3.3.2015

Onko Turun perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaat otettu mukaan tiettyjen kriteerien perusteella? On naurettavaa arvostella muita puolueita toteemiolennoista, jos sortuu itse samaan. En kategorisesti vastusta ulkomaalaistaustaisia ehdokkaita, mikäli ehdokas täyttää samat vaatimukset kuin kotimainen ehdokas joutuu pakostakin täyttämään. Nyt tulee väkisinkin mieleen, että listalle on haluttu saada vain täytettä ja mielellään vielä sellaisista ehdokkaista, jotka tekevät etniset vähemmistöt näkyviksi (ks. liite). Muuten olen asiasta samaa mieltä kuin tammikuussa 2015. Ilmiö on sama kuin perusnuorten kampanjassa, jossa tärkeintä tuntui olevan se, että kyllä meilläkin ollaan niin suvaitsevaisia ja edistyksellisiä. (linkki)

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Tuomas Tähti

Quote from: Kyklooppi on 06.02.2017, 14:51:22
Toivottavasti kaikki turun ehdokaan menevät läpi.

Kiitoksia! Valitettavasti se ei ole matemaattisesti mahdollista, koska meillä on jo 68 ehdokasta (ja lisää nimetään helmikuun lopussa). Turun kaupunginvaltuustossa on 67 paikkaa.

Phantasticum

Toivoisin, että joku Turun perussuomalaisten vaikuttajahahenkilöistä vastaisi kysymyksiini, vaikka ne tuntuisivat miten ärsyttäviltä tahansa. Haluaisin myös huomauttaa, etten ole keksinyt sanaa toteemiolento, ja käytin sitä ensimmäistä kertaa edellisessä viestissäni. Jäljet johtavat suoraan sylttytehtaalle. En myöskään ole koskaan ö-mapittanut ketään ehdokasta, en suomalaista enkä ulkomaalaista.

En ole maininnut kyseessä olevien ehdokkaiden nimiä, koska en halua heille osumia tähän ketjuun enkä muutenkaan syyllistää heitä siitä, että heidät on otettu mukaan ehdokkaiksi, syystä tai toisesta. Löytyykö perussuomalaisten omia toteemiolentoja muilta paikkakunnilta?

Oli vastenmielistä ottaa aihe esille ja vielä vastenmielisempää on jatkaa sitä. Kun homma menee nyt näin päin, ketään ei kiinnosta, vaikka jokainen hommalainen tuntee toteemi-ilmiön, ja sana toteemi eri muodoissaan antaa Hommalta satoja osumia. Huvittavaa.

Swen OF Sweden

Minäkin ihmettelen näitä kriteereitä, millä listalle on päästy, kun listalta löytyy, ainakin yksi kiihkopakkoruotsittaja!
Kuuluko pakkoruotsin kannattaminen perussuomalaisten ohjelmaan sittenkin?

Mietityttää myös, miten mahtaisi olla, jos Laihinen ei olisikaan loikannut kokoomukseen? Olisiko hän sittenkin edelleen yhdistyksen pj??? Meinaan vaan kun kaiken maailman v#tun pakkoruotsittajakin kelpaa ehdokkaaksi.
Tässä on mahdollisesti lähdetty kasamaan listaa ns, vaalikarja-ajattelulla, missä yritetään määrällä voittaa laatu.
Saatan olla myös väärässä, mutta jos olen niin olisi hyvä se myös kuulla!!

No tehkööt mitä lystää, minä jätän väliin persut kunnallisvaaleissa >:(

-Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Kyklooppi

Kaikki näyttää kelpaavan, vähän kuin rintamalle suurhyökkäyksen aikana, torjuntavoittoa lienevät tässäkin tavoittelevan.
Ihmisjäte.

Kai Sorto

Tervehdys! Tietysti jokaisessa kunnassa pyritään mahdollisimman hyvään vaalitulokseen saamalla lista täyteen mitat täyttäviä ehdokkaita. Samoin myös Turussa. Hommahan menee siis siten, että paikallisyhdistyksen jäsenten keskuudestaan valitsema hallitus hyväksyy ehdokkaat tutustuttuaan heihin ensiksi. Ja se on sitten luonnollisesti äänestäjän tehtävä laittaa ehdolle asetetut ehdokkaat paremmuusjärjestykseen.

Sitoutumattomia ehdokkaita on ollut iät ja ajat, eikä siinä kai ole mitään uutta tai ihmeellistä. Tony Halme oli alkujaan sitoutumaton ehdokas, samoin myös Jussi Halla-aho. Myös ammattisotilas voi asettua kuntavaaleissa ehdolle vain puolueisiin sitoutumattomana ehdokkaana. Sitoutumaton ehdokas on myös sellainen henkilö, joka ei ole Perussuomalaiset rp:n jäsen.

porrasaa

Quote from: Swen OF Sweden on 09.02.2017, 21:33:51
Minäkin ihmettelen näitä kriteereitä, millä listalle on päästy, kun listalta löytyy, ainakin yksi kiihkopakkoruotsittaja!
Kuuluko pakkoruotsin kannattaminen perussuomalaisten ohjelmaan sittenkin?

Mietityttää myös, miten mahtaisi olla, jos Laihinen ei olisikaan loikannut kokoomukseen? Olisiko hän sittenkin edelleen yhdistyksen pj??? Meinaan vaan kun kaiken maailman v#tun pakkoruotsittajakin kelpaa ehdokkaaksi.
Tässä on mahdollisesti lähdetty kasamaan listaa ns, vaalikarja-ajattelulla, missä yritetään määrällä voittaa laatu.
Saatan olla myös väärässä, mutta jos olen niin olisi hyvä se myös kuulla!!

No tehkööt mitä lystää, minä jätän väliin persut kunnallisvaaleissa >:(
Persuthan valtaan päästyään aikaisti pakkoruotsia vuodella. Eli vuotta nuoremmilla menee kiinnostus muihinkin kieliin, ei ole tarkoitus orjien osata ulkomaitten kieliä. Pakkoruotsittaja siten sopii puolueeseen oikein hyvin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001235898.html
QuoteToinen kotimainen alkaa nyt ensi kertaa pakollisena jo alakoulussa.

Swen OF Sweden

Vaikka en itse äänestä seuraavissa kuntavaaleissa perussuomalaisia sattuneista syistä, niin tämä ei tarkoita sitä, että minä kävisin jotain lokakamppaniaa turun perussuomalaisia vastaan.

Syy arvosteluuni on siinä, että kun olen vuosia tuntenut melko hyvin ko.yhdistyksen ja siinä toimineita, niin on melkomoinen järkytys kun katson ehdokaslistaa.
Ensimmäinen ajatus on, että eikö yhdistys ole mitään oppinut vuosien aikana tapahtuneista asioista?

Tapaukset Rostedt ja Laihinen ei nähtävästi opettaneet yhdistykselle, yhtikäs mitään ja tämä on oikeasti surullista ja varsinkin tulevien äänestäjien täydellistä aliarvioimista.

-Dave Lindholm

-Swen

Kai Sorto

Muutamilla kirjoittajilla on selvästi väärää tietoa.

Valtioneuvoston asetus opetuksen tavoitteista ja tuntijaosta on annettu kesäkuussa 2012. Opetusministerin salkku oli demareilla. (Lähde: Finlex).

Uuden, syksyllä 2016 voimaan astuneen opetussuunitelman perusteet on puolestaan hyväksynyt OPH joulukuussa 2014 (Lähde: Opetushallitus).

Kun yli 60 000 allekirjoitusta kerännyt "Ruotsi vapaaehtoiseksi"-kansalaisaloite toimitettiin eduskunnalle, vaativat perussuomalaiset keväällä 2015 pakkoruotsin poistamista sivistysvaliokunnassa sekä ainoana ryhmänä myös salissa.

Viimeisimpään Ruotsi valinnaiseksi-aloitteeseen kerättiin nimiä myös Turun Perussuomalaisten toritapahtumissa muun muassa allekirjoittaneen toimesta.
Yhtään pakkoruotsittamista puolustavaa kannanottoa ei myöskään löydy jäsenten lehtikirjoitusten joukosta. (Lähde: Turun PS).

Swen OF Sweden

Jos meinaat minua, niin minä en ainakaan ole väärässä ja listalla on ehdolla kiihkopakkoruotsittaja Marjo Lammervo!
Hän on vuosia vaalien aikana vaalikadulla julistanut äänekkäästi pakkoruotsin puolesta ja tästä ovat tietoisia turun perussuomalaiset erittäin hyvin! Tämä ei ole ollut mikään salaisuus ja sillä selvä!

Tämä ei ole väärää tietoa!! ja sillä selvä >:(

Lisäys: Kai Sorto! Arvostan erittäin paljon oikeaa asennettasi pakkoruotsi asiassa ja edustat juuri sellaista perussuomalaista mielipiteinesi, jonka toivon menetyvän vaaleissa hyvin.
Olisiko sinulla jotain mallia tai lääkettä siihen, miten turun ps ehdokkaille saataisiin sivistyneisyyttä pakkoruotsi mielipiteisiin?

-Dave Lindholm

-Swen

Tuomas Tähti

Turkulainen kansanedustaja ja Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmän puheenjohtaja Ville Tavio on laatinut kymmenen kohdan listan niistä syistä, miksi Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaita kannattaa äänestää Turussa.

Tavio nostaa listauksessaan esiin faktoja pian päättyvältä, vuoden 2013 alussa alkaneelta valtuustokaudelta Turusta.

Tavion kirjoittama lista kokonaisuudessaan:

1. Kokoomus sai toriparkin. Sdp Sepänkatu vitosen. Aika hyviä veljiä?

2. Turun kaupunginhallitus hyväksyi kirjaston rakentamisen Somalimaahan.
Vain Perussuomalaiset vastustivat.

3. Turku teetti maahanmuuton kustannuksista selvityksen Perussuomalaisten aloitteesta.
Me säästäisimme maahanmuutosta.

4. Samaan aikaan kun maan hallitus hieroi kipeitä säästöjä, niin Turun hallitus hieroi palkankorotuksia puoluekirjan omaaville johtajilleen.
Vain Perussuomalaiset vastustivat.

5. Johdon palkat piti salata kuten tähänkin asti.
Ei sopinut meille.
Nyt niitä ei enää salata.

6. Vanhat puolueet tekivät kuntalain ulkopuolelta hallitussopimuksen (Turku-sopimus), johon liityimme yhteistyön hengessä.
Selvisi, että kyse olikin vain kabinettipolitiikasta ja yrityksestä hillitä valtuutettuja toimimasta.

7. Emme hyväksyneet pienten koulujen lakkauttamista. Perussuomalaiset erotettiin Turku-sopimuksesta. Pakotimme kuitenkin lopulta muut linjallemme ja koulut saivat jäädä.
Turvallisesta koulutiestä emme tingi.

8. Kannamme vastuuta Turun taloudesta ja päätöksenteon sujuvuudesta.
Emme vastustaneet joka hanketta tai esittäneet jatkuvasti lisämenoja.
Toisin kuin Vasemmistoliitto.

9. Teimme aloitteen työllisyystyöryhmän perustamisesta, jotta työpaikkoihin ja yrittämiseen panostettaisiin enemmän.
Työllisyystoimikunta perustettiin.
Askel oikeaan suuntaan siis.

10. Ajamme jatkossakin lisää vanhuspalveluita, emme vastaanottokeskuksia.

Tavio on julkaissut listan verkkosivustollaan:
villetavio.fi

Tuomas Tähti

Turun Perussuomalaiset vei kuntavaalien ehdokaslistansa Turun keskusvaalilautakunnalle tänään maanantaina 27.2. Listalla on 79 ehdokasta, mikä on Turun Perussuomalaisten uusi ennätys. Viime kuntavaaleissa vuonna 2012 Perussuomalaisilla oli Turussa tasan 70 ehdokasta.

Viimeisinä nimettyjen ehdokkaiden joukossa on mm. eduskunnan puhemies, kansanedustaja Maria Lohela, joka on aiemmin toiminut Turun valtuustossa yhden kauden vuosina 2009–2012.

Perussuomalaisten listalla on Turussa nyt kaksikin istuvaa kansanedustajaa, sillä Ville Tavion ehdokkuus varmistui jo kuukausia sitten. Kaikki viisi nykyistä kaupunginvaltuutettua Ville Tavio, Jouko Laakso, Mikael Miikkola, Pirjo Lampi ja Pirjo Niinivirta pyrkivät jatkokaudelle. Myös lähes kaikki varavaltuutetut ovat ehdokkaina.

Linkki Turun PS:n kuntavaalisivulle

Nikolas

Olen toisinaan miettinyt mutta vastausta löytämättä: Onko mikään puolue koskaan pitänyt ehdokasasettelun johtavana periaatteena että huonoinkin ehdokas on parempi kuin minkään kilpailevan puolueen todennäköisistä läpi menevistä ehdokkaista viimeinen tai huonoin?

vihapuhegeneraattori

Quote from: Tuomas Tähti on 17.02.2017, 07:37:21
Turkulainen kansanedustaja ja Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmän puheenjohtaja Ville Tavio on laatinut kymmenen kohdan listan niistä syistä, miksi Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaita kannattaa äänestää Turussa.

Tavio nostaa listauksessaan esiin faktoja pian päättyvältä, vuoden 2013 alussa alkaneelta valtuustokaudelta Turusta.
<snip>

Kannattaako Hallista vai Soinilaisia? Mikä mielipide Kiemungin erottamiseen?

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Uimakoulutettava

Quote from: Tuomas Tähti on 27.02.2017, 13:14:41
Viimeisinä nimettyjen ehdokkaiden joukossa on mm. eduskunnan puhemies, kansanedustaja Maria Lohela, joka on aiemmin toiminut Turun valtuustossa yhden kauden vuosina 2009–2012.

Maria Lohela toimi tosiaan yhden kauden nuivana, mitä bloggailuaan hän katui julkisesti ja kiipesikin menestyksekkäästi eduskunnan puhemieheksi.

Rajojen romahtaessa Maria Lohela kunnostautui hyvien käytöstapojen ajajana.

Onko hän tosiaan Perussuomalaisten ehdokkaana? Ei esim. Vihreiden tai Demarien?

Miten olisi vaalipalaveri Tiina Elovaaran kanssa Tampereen puolessa?
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Quote from: vihapuhegeneraattori on 27.02.2017, 15:30:00
Quote from: Tuomas Tähti on 17.02.2017, 07:37:21

<snip>

Kannattaako Hallista vai Soinilaisia? Mikä mielipide Kiemungin erottamiseen?

Ville Tavio on kunnostautunut monen väärinymmärretyn kulttuurinrikastajan oikeudellisena avustajana ja onhan se kiva, että firmallaan tuskin on edelleenkään mitään periaatteellisia esteitä valikoida toimeksiantoja.

Halla-ahoa Tavio ei ole pyynnöstäkään eikä edes toimittajan suoraan kysyessä tukenut.

http://hommaforum.org/index.php/topic,104344.msg2517978.html#msg2517978

Että sellainen etulinja Turun puolessa.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Jorma M.

Näyttäisi olevan punavihreitä / homoliittoaktivisteja / lahtarikollaboraattoreita. Ihan kiva.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Java

Olkoon vaan ennätysmäärä ehdokkaita, mutta kun ei ole ensimmäistäkään ketä voisi nuiva äänestää!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Vaniljaihminen

Diktaattorivaalit ovat ainoita vaaleja, joiden lopputulokseen kansa on täysin tyytyväinen. (Ironiaa).

Monelle varmaan kelpaisi ei-äänien antaminen, mutta koska ääripäät eliminoisivat toisensa, keskusta voittaisi sitten joka vaalit.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Ant.v2

Tuomas Tähti on hyvä mies, jota kaikkien tulisi äänestää.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)