News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-aho

Started by B52, 14.08.2016, 02:44:16

Previous topic - Next topic

Mies pitkään vaiti, hyvä vai huono asia?

Hyvä
19 (6.8%)
Huono
134 (48.2%)
Ihan se ja sama, matka jatkuu
125 (45%)

Total Members Voted: 278

Uimakoulutettava

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 01:54:54
Minä itse olen reagoinut tähän asiaan täsmälleen samalla tavalla kuin esimerkiksi Jussi Halla-aho: parilla sarkastisella Fb-päivityksellä.

Et ole.

Olette molemmat pitäneet ongelmana turvapaikkaa hakevia tappajia, mutta vain toinen teistä on pitänyt Merkelin-Sipilän hallitusta tästä(kin) vastuussa:

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 01:24:07
miten olisi veikannut: kumpi noista jätkistä vaikenee sillä hetkellä, kun turvapaikanhakija tappaa suomalaisen miehen persujen hallituskaudella?

Vaikeneminen johtuu siitä, että vain toinen teistä edustaa Merkelin-Sipilän hallituspuoluetta ja vain toinen teistä jakaa sen vastuun. Nimenomaisesti tai hiljaa.

Halal-aho kääntää epätoivoisesti huomiota vihreisiin ja vasemmistoon: Soinin Linja pitää.

Säälittävää. Surullista.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Quote from: IDA on 15.09.2016, 01:27:30
Eduskunnassa kunnioitettiin murhatun muistoa.

Voi elämä!

Ja Nergin "sydän särkyy", kun turvapaikanhakija raiskaa kempeleläisen tytön väestönsiirtohumanitaari Sipilän naapurissa. :'( :flowerhat:

Niistäkäämme yhdessä kansakunnan yhteiseen sinivalkoiseen nenäliinaan ja jatkakaamme hyvää Merkelin yhteistoimintamieheyttä. :)

Jäljellä olevat Perussuomalaisten kannattajat todellakin saavat mitä tilaavat.

Edit.
Vastuuta jaettaessa todettakoon, että toki minunkin ex-perussuomalaisena olisi pitänyt tajuta, että

1. Soini on kettu.

2. Halla-aho jänis.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Micke90

Tärkeintä on saada Hallitussoini pihalle.

kelloseppä

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 12:57:35
...
Ehkä mulla on myös sellainen taka-ajatus, että haluaisin välttyä siltä, että niin valtavan monen suomalaisen olisi kuoltava. Mutta ehkä se ei ole vältettävissä.

Jos suomalaisten järkiintyminen vaatii vaikkapa sitä, että sadan tuhannen ihmisen on ensin kuoltava, toivon hartaasti, että ne kuolonuhrit tapahtuvat esimerkiksi Saksassa. Olen silmää räpäyttämättä valmis uhraamaan vaikka miljoona saksalaista, jos Suomi sillä pelastuisi.

Mutta voi hyvin olla, että vaikeimman kautta tässä joudutaan menemään Suomessakin.

Suomessa on ajettu ja ajetaan mokutushulluutta juuri nyt sellaisella raivolla ja sellaisella volyymilla, että sellaista ei ole tapahtunut muualla EU:ssa. Tarve tähän ylhäältä päin masinoituun raivoon ja yksiääniseen mokuttamiseen on ollut ja on se, että Suomen muuta läntistä EU:ta pienempi rikastumisprosentti pitää suurten fyyrereiden mielestä saada erittäin nopeasti edes samaan suuruusluokkaan  läntisen EU:n kanssa. Juuri muutoksen tavaton nopeus Suomessa, sen takana olevan propagandakoneiston toimintabudjetin valtavuus ja tavattomasta kiirestä johtuva sisällöllinen tökeryys luovat yhä aidon riskin tilanteen kärjistymisestä Suomessa jopa hallitsemattomaksi. Siksipä Suomeen kohdistettiin ja kohdistetaan muita läntisiä EU-maita voimakkaampi kulissientakainen painostus, jotta tiettyjä myönnytyksiä vastaan Suomi saa pidemmän siirtymäajan rikastumisprosenttinsa EU-harmonisointiin. Tämän eräänä ehtona oli, että PS:kin kiltisti aloittaa mokutuksen hiljaisen hyväksymisen ja toisenlaisten mielipiteiden vaientamisen omassa keskuudessaan. Suomi siis suostui vapaaehtoisesti ottamaan suuhunsa läntisen EU:n tiukimman sordiinon matuasiossa hintana sille, ettei Suomen järjestelmä romahda liian aikaisin tiettyjen suomalaisten poliitikkojen ja tietenkin em. suurten fyyrereitten kannalta alta pois.

Mitä tällaisesta, muita läntisiä EU-maita (itäisiä EU-maita ei edes kannata tässä yhteydessä vertailukohtana mainita) heikommasta lähtökohtatilanteesta sitten seuraa, kun EU-integraation seuraava suuri askel pakkosyötetään "vapaaehtoisille" EU-maille? Meillä ei ole silloin poliittisesti vakiintunutta nuivaa oppositiopuoluetta kansanedustuslaitoksessa, toisin kuin muualla läntisissä EU-maissa, pitämässä tuiki tärkeitä puheita. Tärkeitä puheita, ei siksi, että niillä saavutettaisiin jotain lyhyen tähtäimen vaikuttavuutta, vaan siksi, että jää ainakin arkistoihin dokumentoitua, että aivan kaikki eivät olleet hulluutta kannattamassa.

Tulevaisuuden vastaikkainasettelu Suomessa tulee olemaan totisinta totta ainakin seuraavilla akseleilla:

- matut vs. kantikset
- (EU-)federalistit vs. kansallismieliset
- ulkovallat (USA, Venäjä, EU:n perillinen jonkinlainen Suur-Germaanian liittovaltio) vs. Suomen itsenäisyyttä kannattavat

Jokainen ylläoleva taho tulee käyttämään niin matuja kuin kantiksia oman likaisen työnsä suorittajina Suomessa, jahka vauhtiin päästään.

Ylläolevistä syistä, satatuhatta tai edes miljoona saksalaista uhria ei herätä Suomessa jengiä riittävästi, vaan riittävän herätyksen Suomessa antavat vain suomalaiset uhrit. Jahka heitä on riittävästi.

MW

Jussi on työnsä tehnyt, ja vähän ehkä nostettu asemaan, jota ei välttämättä olisi halunnutkaan. Rauhan miehenä yrittää luovia siellä yhtenä helvetin monista lutikoista, ja nuo muut lutikat ovat...

Paha paikka. Toivottavasti selviää tuolta kotimaan politiikkaan, ja räjäyttää jäätävällä tavallaan pankin.

Vredesbyrd

Voisiko joku hallisuskovainen kertoa, mihin todennettaviin Jussin edesottamuksiin tuollainen usko Mestarin nousuun perustuu?
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

valkovuokko

Säälittävät reppanat, Jari Leino ja kumppanit, täällä mollaavat Halla-ahoa, vaikka itse eivät ole laittaneet tikkua ristiin haittamaahanmuuton lopettamiseksi.
Katsokaa peiliin, kenen vika, on että asiat junnaavat paikoillaan, ja vähäinenkin vaikutusvalta kutistuu.

Jari Leino

Hyvä kysymys Vredesbyrdiltä yllä.

Kaikki usko Mestarin uuteen tulemiseen tai ihmetekoihin on haitallista, koska ihmisten pitää nyt vihdoinkin ymmärtää, että kukaan muu ei tee mitään, jos te ette tee itse.

Jussi Hallaaho kommentoi jonkun Fb-sivulla:

QuoteMinussa voi olla paljonkin toivomisen varaa, mutta - kuten sanottua - en millään tavalla estä niitä toimimasta, jotka tietävät minua paremmin, mitä kuuluu tehdä.

Minä kommentoin siihen, että

QuoteEt sinä aktiivisesti estäkään, mutta sinun asemasi skenessä aiheuttaa sen, että aivan liian monet yhä tuijottavat sinuun odottaen Mestarilta merkkiä. Eivätkä tee mitään.

Jussi vastasi siihen tapansa mukaan jäätävän räjäyttävällä henkilökohtaisella vittuilulla. ;)

Totuus on kuitenkin se, että kaikki Mestariin päin katsominen ja merkin odottaminen on omasta tekemisestä pois.

Paras esimerkki tästä on haaveet saada Jussista PS:n uusi puheenjohtaja. Tätä haikailevien kannattaisi aivan ensimmäiseksi kysyä Jussilta, haluaako tai suostuuko hän puheenjohtajaksi. Käsittääkseni ei halua (koska itsekin tietää olevansa huono johtajana ja tietää, että kentän laajempaa kannatusta ei ole) eikä halua vaarantaa poliittista tulevaisuuttaan ryhtymällä Soinille haastajaksi.

Seuraavaksi kannattaa tutustua huolellisesti PS:n sääntöihin koskien jäseneksi hyväksymistä, äänioikeutta (oltava maksettuna EDELLISEN ja tämän vuoden jäsenmaksu tms.) eri instansseissa ja pj:n valintamenettelyä (ovatko tavalliset jäsenet äänioikeutettuja, montako ääntä on piirien edustajilla eli Soinin luottomiehillä jne tms.).

Kyse on yksinkertaisesti siitä, että ihmisen on vaikea myöntää tulleensa kusetetuksi. Pyramidihuijauksiin uskoneet uskoivat saavansa rahansa vielä silloinkin, kun pääjehu oli jo käräjillä.

Pitäisi pystyä myöntämään edes itselleen, että tuli veikattua väärää hevosta. PS ei tule ikinä olemaan puolueena ratkaisu, vaan osa ongelmaa: valeoppositio ja matutulvan portin aukipitäjä. Mitä pikemmin PS:n sisällä hyvää työtä tekevät aktiivit ymmärtävät tämän, sitä nopeammin pääsemme eteenpäin kohti todellisia ratkaisuja.

Seppo Ilmarinen

En oikein tunnista sitä petollisuutta, jota moni on näkevinään Halla-ahossa. En tiedä kumpuaako tuollainen selkäänpuukotusvimma pettymyksestä perussuomalaisten surkeaan hallitustaipaleeseen tai silkasta pahantahtoisuudesta, mutta kovin mieltäylentävää ei kritiikki ole, sillä Jussin lyöminen näyttää perustuvan lähinnä näiden petosjankkaajien omiin olettamuksiin, viesteissä maalattuihin mielikuvituksellisiin petospilvilinnoihin.

Halla-aho on kieltämättä ollut hiljaa jo jonkin aikaa, enkä itsekään ole tyytyväinen tähän missään nimessä. Mielestäni hän ei tee niin paljon kuin voisi tehdä, inhimillistä mutta ei hyväksyttävää maahanmuuttokritiikin ykkösnyrkille nykyisessä tilanteessa. Alisuoriutumisessa on kuitenkin melkoinen ero tietoiseen pettämiseen. Jos uskoo Jussin olevan peräti valeoppositiota, niin se kertoo enemmän kommentoijasta kuin Halla-ahosta.

Jari Leino

Quote from: valkovuokko on 15.09.2016, 21:00:48
Säälittävät reppanat, Jari Leino ja kumppanit, täällä mollaavat Halla-ahoa, vaikka itse eivät ole laittaneet tikkua ristiin haittamaahanmuuton lopettamiseksi.
Katsokaa peiliin, kenen vika, on että asiat junnaavat paikoillaan, ja vähäinenkin vaikutusvalta kutistuu.

Jussi olisi sinulle hyvin, hyvin vihainen, jos vaivautuisi lukemaan äänestäjiensä viestejä Hommafoorumilla. ;)

Jussi on minulle moneen kertaan korostanut, että minun poliittinen toimintani on täysin merkityksetöntä, joten minä en mitenkään voi olla syypää siihen, että Jussi ei tee mitään ja hänen vähäisensäkin kutistuu. :)

Noin vakavammin sanottuna: en ole ikinä ymmärtänyt, mitä liikkuu niiden ihmisten päässä, jotka argumentoivat tyyliin "nyt joku sanoi netissä pahasti, joten persut eivät tietenkään voi tehdä mitään".

Suomen menestyksekkäin haittamaahanmuuton vastustaja on Seppo Lehto, joka on todistetusti saanut ainakin yhden afrikkalaisen itkien pakenemaan Suomesta ja vannomaan, ettei ikinä tule takaisin. ;)

Siihen nähden Halla-ahon ja PS-kansanedustajien saavutukset ovat varsin vaatimattomia, vaikka heillä on valta, voima ja kunnia, eli status, palkka, avustajat ja kymmenien miljoonien puoluetuet. JA sen lisäksi PS on hallituksessa "vaikuttamassa".

Jari Leino

Quote from: Seppo Ilmarinen on 15.09.2016, 21:08:04
Alisuoriutumisessa on kuitenkin melkoinen ero tietoiseen pettämiseen.

En minäkään usko, että kyse on tietoisesta pettämisestä. Pikemminkin ajautumisesta konsensuspolitiikan syövereihin ja politiikan sisäänrakennetusta korruptoivasta voimasta.

Jussin tapauksessa kyse on lisäksi poikkeuksellisen suuresta vaikeudesta pystyä ikinä myöntämään olevansa väärässä. (Haluaako joku kuulla anekdootin?) Ja jonkinlaisesta "rakastumisesta" omaan Mestarilliseen suunnitelmaan, jossa haluaa pysyä perikatoon asti, sen sijaan, että myöntäisi tehneensä virheen ja miettisi suunnitelma B:tä.

Quote from: Seppo Ilmarinen on 15.09.2016, 21:08:04
Jos uskoo Jussin olevan peräti valeoppositiota, niin se kertoo enemmän kommentoijasta kuin Halla-ahosta.

Uskotko itse, että mitenkään ikinä voisi olla sellaista häivähtävän pientä mahdollisuutta, että Soini todellakin toimi harkitusti ja lahjotusti valeoppositiona ja ukkosenjohdattimena isojen poikien pelissä?

Jos et usko, miten muuten selität PS:n selkeät linjanmuutokset EU-vastaisuuden suhteen ja hampaattomuuden mamupolitiikassa?

Soinin petollisuus oli jo kymmenen vuotta sitten jokaisen omilla aivoillaan ajattelevan selvästi nähtävissä. Soini oli Halla-ahon suunnitelman heikoin lenkki. Nyt Soiniin sisältynyt riski on toteutunut täysimääräisesti, mutta sinunlaisesi eivät vieläkään usko.

valkovuokko

Jari Leino, rauhoitu iso mies. Surullista, mitä soopaa kirjoitat. Minusta näyttää, että olet pettynyt omaan itseesi/ratkaisuihisi, mutta käännät vihasi ja pettymyksesi Jussin ja persujen suuntaan

Seppo Ilmarinen

QuoteUskotko itse, että mitenkään ikinä voisi olla sellaista häivähtävän pientä mahdollisuutta, että Soini todellakin toimi harkitusti ja lahjotusti valeoppositiona ja ukkosenjohdattimena isojen poikien pelissä?

Minä puhuin Jussista. Jussi ja Timo ovat kaksi eri nimeä.

Noottikriisi

Quote from: Hohtava Mamma on 15.09.2016, 21:15:15
Quote from: Vredesbyrd on 15.09.2016, 20:51:25
Voisiko joku hallisuskovainen kertoa, mihin todennettaviin Jussin edesottamuksiin tuollainen usko Mestarin nousuun perustuu?

Jos tälle messiaaniselle linjalle lähdetään niin voisin pyytää hallistuomaksilta tai -juudaksilta listan kaikkien muiden aikaisempien suomalaisten meppien todennettavista aikaansaannoksista. Ei tarvitse olla edes ensimmäistä kauttaan istuvien, kuten Jussi.

Käsittääkseni vaikuttaminen EU-parlamentissa ei rajoitu äänestämiseen. Se on myös verkostoitumista ja muiden edustajien arvostuksen ansaitsemista. Siitä seuraa suurempi vaikutusvalta muihin parlamentin jäseniin.

Tässä lienee se ero uskovien ja meidän skeptikoiden välillä. Itse en usko että suomalaisella MEPillä on koskaan ollut, on tällä hetkellä tai tulee koskaan tulevaisuudessa olemaan mitään merkitystä tai vaikutusvaltaa EUn eikä sitä kautta varsinkaan Suomen asioihin.

Myönnän itsekin äänestäneeni Halla-ahoa Europarlamenttiin mutta tein sen koska kuvittelin Halla-ahon olevan samanlainen kiero peluri kuin oikeatkin poliitikot. Nyt uskoni on loppunut enkä enää kuvittele voivani vaikuttaa äänestyksissä taktikoimalla.

Korostan jälleen kerran etten syytä tai moiti Halla-ahoa mistään. Hän on ollut rehellinen ja tehnyt mitä on luvannut. Ei ole hänen syynsä että luulin hänellä olevan takataskussa ovelia juonia. :)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Jari Leino

Ymmärrän kyllä kärsimättömien nuivien pettymyksen. Olisin tietysti itsekin toivonut, että Jussi olisi ensi töikseen hajottanut Suomen hallituksen, vaientanut koko EU-parlamentin jäätävillä ja taukoamattomilla Scripta-kirjoituksillaan ja järjestänyt facebookin välityksellä yleisen liikekannallepanon ja sulkenut Suomen rajat. Vastoin Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

Eikä vieläkään myöhäistä ole. Kyse onkin siitä, onko Jussilla tahtoa toimia vastoin Merkelin, Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

EU on osa ongelmaa, ei osa ratkaisua. EU:ssa haetaan "eurooppalaisia ratkaisuja", jotka käytännössä merkitsevät Suomelle lisää matuja ja lisää maksettavaa.

Asedirektiivi on hyvä esimerkki itseaiheutetusta ongelmasta, jonka vastustaminen EU-työskentelyllä vaatii valtavasti työtä ja tuloksesta ei ole varmuutta, mutta joka olisi ratkaistavissa yksinkertaisesti eroamalla EU:sta.

Minulle on aivan selvää, että Suomessa asiat eivät muutu paremmiksi, ennen kuin Suomi
- eroaa EU:sta
- eroaa eurovaluutasta
- ottaa käyttöön oman rajavalvonnan ja pysäyttää haittamaahanmuuton.

En tiedä, haluaako esim. Jussi kaikkia noita yllä lueteltuja asioita ihan tosissaan.

EU-ero / EU-liittovaltio tulee jatkossakin olemaan suurin ja tärkein erottava asia poliitikkojen välillä.

Kukaan "vähemmän mutta parempaa EU:ta" -läppää heittävä ei oikeasti kannata Suomen etua ja tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa, koska siinäkin asiassa EU on Suomen suurin vihollinen.

Raksa_Mies

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:25:09
Ymmärrän kyllä kärsimättömien nuivien pettymyksen. Olisin tietysti itsekin toivonut, että Jussi olisi ensi töikseen hajottanut Suomen hallituksen, vaientanut koko EU-parlamentin jäätävillä ja taukoamattomilla Scripta-kirjoituksillaan ja järjestänyt facebookin välityksellä yleisen liikekannallepanon ja sulkenut Suomen rajat. Vastoin Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

Eikä vieläkään myöhäistä ole. Kyse onkin siitä, onko Jussilla tahtoa toimia vastoin Merkelin, Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

EU on osa ongelmaa, ei osa ratkaisua. EU:ssa haetaan "eurooppalaisia ratkaisuja", jotka käytännössä merkitsevät Suomelle lisää matuja ja lisää maksettavaa.

Asedirektiivi on hyvä esimerkki itseaiheutetusta ongelmasta, jonka vastustaminen EU-työskentelyllä vaatii valtavasti työtä ja tuloksesta ei ole varmuutta, mutta joka olisi ratkaistavissa yksinkertaisesti eroamalla EU:sta.

Minulle on aivan selvää, että Suomessa asiat eivät muutu paremmiksi, ennen kuin Suomi
- eroaa EU:sta
- eroaa eurovaluutasta
- ottaa käyttöön oman rajavalvonnan ja pysäyttää haittamaahanmuuton.

En tiedä, haluaako esim. Jussi kaikkia noita yllä lueteltuja asioita ihan tosissaan.

EU-ero / EU-liittovaltio tulee jatkossakin olemaan suurin ja tärkein erottava asia poliitikkojen välillä.

Kukaan "vähemmän mutta parempaa EU:ta" -läppää heittävä ei oikeasti kannata Suomen etua ja tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa, koska siinäkin asiassa EU on Suomen suurin vihollinen.

*hymy* on sull uskomukset kun aattelet, että asioiden muuttuminen on Halla-ahon tahtosta kiinni.

Jari Leino

Quote from: valkovuokko on 15.09.2016, 21:19:30
Jari Leino, rauhoitu iso mies. Surullista, mitä soopaa kirjoitat. Minusta näyttää, että olet pettynyt omaan itseesi/ratkaisuihisi, mutta käännät vihasi ja pettymyksesi Jussin ja persujen suuntaan

Mitä sellaisia ratkaisuja minä olen sinun mielestäsi, oi nimimerkki valkovuokko, tehnyt, joihin minun pitäisi olla pettynyt?

Jari Leino

Quote from: Seppo Ilmarinen on 15.09.2016, 21:23:25
QuoteUskotko itse, että mitenkään ikinä voisi olla sellaista häivähtävän pientä mahdollisuutta, että Soini todellakin toimi harkitusti ja lahjotusti valeoppositiona ja ukkosenjohdattimena isojen poikien pelissä?

Minä olen puhunut siitä, että PS-puolue on Timo Soinin johdolla toiminut valeoppositiona. Kiistätkö tämän?

Jari Leino

Quote from: Raksa_Mies on 15.09.2016, 21:27:03
Kyse onkin siitä, onko Jussilla tahtoa toimia vastoin Merkelin, Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

*hymy* on sull uskomukset kun aattelet, että asioiden muuttuminen on Halla-ahon tahtosta kiinni.

En ole väittänyt, että asiat välttämättä muuttuisivat, vaikka Halla-aho tekisi mitä.

Olen vain kyseenalaistanut Halla-ahon tahdon toimia vastoin Merkelin, Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

Nakkikioskiesimerkki: mikään ei takaa, että se riidanhaastaja tippuu, jos sä tirvaset sitä nyrkillä nenään. Mutta jos sinulla ei ole rohkeutta edes yrittää, et koskaan saa tietää.

Raksa_Mies

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:32:35
Kyse onkin siitä, onko Jussilla tahtoa toimia vastoin Merkelin, Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

En ole väittänyt, että asiat välttämättä muuttuisivat, vaikka Halla-aho tekisi mitä.

Olen vain kyseenalaistanut Halla-ahon tahdon toimia vastoin Merkelin, Sipilän, Lofvenin, Stubbin ja istuvan sisäministerin tahtoa.

Nakkikioskiesimerkki: mikään ei takaa, että se riidanhaastaja tippuu, jos sä tirvaset sitä nyrkillä nenään. Mutta jos sinulla ei ole rohkeutta edes yrittää, et koskaan saa tietää.

Kyll huomaa et sie oot politikko.

JoKaGO

Quote from: Raksa_Mies on 15.09.2016, 21:34:32
Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:32:35

Jari, älä lähde "Raksalle"  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

valkovuokko

Jari Leino, virhe oli epärealistisin kuvitelmin lähteä perustamaan sirpalepuolueita, kuten Muutos oli.
SuomiEnsin, Suomidemokraatit jne jne joutavia haikailuja, kun ei ole näkyvissä tarpeeksi karismaattisia johtajia

Vredesbyrd

Aina tulee samat olkinuket ja käytännössä nollapostaajia heittämään persujen infosoturilinjaa, kun kysyy, miksi Jussilta odotetaan yhtään mitään.

Tehdäänkö topik, jossa äänestetään persuyksilöiden top3 takinkäännöt ja harjatuksi tulemiset? Ehkä huvittavin mahalasku oli Immosen varmaan Hännikäisen haamukirjoittama naamakirjafiasko, jonka jälkeen on ollut ummessa.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

MW

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:29:19
Quote from: Seppo Ilmarinen on 15.09.2016, 21:23:25

Minä olen puhunut siitä, että PS-puolue on Timo Soinin johdolla toiminut valeoppositiona. Kiistätkö tämän?

Soini kyllä toimi valeoppositiona.

Maksettiinkohan sille, vai tekikö se sen henkilökohtaisista syistä? Kusettaminenhan on tietysti laillista, ja jopa maan tapa, että kai saa kysyä?

valkovuokko

Aikuiset ihmiset täällä edellyttävät, että Jussin tai persujen pitää hyppiä, riehua, raivota, kuin pikkulapsi kassajonossa, vaatien äitiä ostamaan karkkeja
Edes pikkulapsi ei saa sillä tavalla tahtoaan läpi.

Maastamuuttaja

De  Gaulle, Ranskan karismaattinen johtaja 60-luvun lopulla, eristäytyi politiikasta ja vetäytyi vuorille siinä vaiheessa kun ranskalaiset olivat jyrkästi jakautuneet suhtautumisessaan algerialaisten terroristien Ranskan maaperällä toteuttamiin terrori-iskuihin.

Poliittinen tilanne oli sellainen, että de Gaulle saattoi vain odotella kansalaisvaltuuskunnan saapumista pyytämään hänen toimiaan kansakunnan yhdistämiseksi, terrorismin poistamiseksi ja Ranskan palauttamiseksi "ennalleen" (mitä ei ihan tarkalleen ottaen tapahtunut, mutta pommeja ei enää käytetty poliittisessa dialogissa).

On ehkä hieman liikaa vaatia suomalaisessa kontekstissa JHA:lta yhtä merkittävää panosta. 

Matias Turkkila

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:04:45
Kaikki usko Mestarin uuteen tulemiseen tai ihmetekoihin on haitallista, koska ihmisten pitää nyt vihdoinkin ymmärtää, että kukaan muu ei tee mitään, jos te ette tee itse.

Erittäin hyvin sanottu.

Ei tämä ole mistään muusta kuin tekemisestä kiinni. Mutta ei olemassa yhtä sellaista messiasta, joka taivaasta laskeutuisi ja muuttaisi pahan hyväksi. On vain julmettu kasa Jusseja, Jareja, Seppoja ja Valkovuokkoja, jotka joko itse tarttuvat toimeen tai sitten eivät.

Jussista:

Ylen vaalikoneessa lukee seuraavanlainen vaalilupaus: "Aion europarlamentissa parhaan kykyni mukaan edistää sitä arvomaailmaa ja linjaa, jota olen tähän asti ajanut eduskunnassa." Korostus oma.

Onko hän tehnyt sitä?

Jussi on pitänyt EU-kaudellaan 28 täysistuntopuheenvuoroa. Toiminut yhden mietinnön esittelijänä. Yhden mietinnön varjoesittelijänä, tehnyt yhden lausunnon varjoesittelijänä. Tehnyt 9 päätöslauselmaesitystä. 2 kirjallista kannanottoa, 9 kysymystä parlamentille. Linkin takaa tarkempi lista. Tämän lisäksi on tietenkin se duuni, mitä Jussi on tehnyt Suomessa. Onko tämä riittävä panos? Päätä itse.

Voi olla, että moni on kanssani asiasta eri mieltä, mutta minusta näyttää aika vahvasti siltä, että Jussi on tekemässä juuri sitä asiaa, jonka hän vaaleissa äänestäjilleen lupasi.

Moni toivoisi miestä Suomen politiikkaan. Mutta toisin kuin esim Stubu, joka lupaili "jatkaa aktiivista työtään suomalaisten parhaaksi Euroopassa" ja veti sitten välittömästi lupauksensa vessanpöntöstä, Jussi pitää tällä hetkellä lupauksestaan kiinni. Hän toimii tällä hetkellä EU:ssa.

Myönnän, olisi mahtavaa palata takaisin aikaan vuonna 2007 ja vetää mukana porukassa, jossa on paljon enemmän intoa kuin järkeä, eikä pienintäkään hajua siitä, miten EU:n ja Suomen poliittinen koneisto raaimmillaan rullaa. Mutta silloin oli silloin ja nyt on nyt.

Asia nyt vain on niin, että punavihreä hegemonia on haastettava kaikkialla. Eikä sitä voi mikään messiashahmo yksin tehdä. Jos ei itse kukin osallistu asiaan oman perseensä uhalla, on turha valittaa lopputuloksesta. Tämä ei ole enää mitään leikkiä. Euroopan ja Suomen suunta on käännettävä. Ja se tehdään. Hulluuden on loputtava.

Emo

Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 21:52:58
Jos ei itse kukin osallistu asiaan oman perseensä uhalla, on turha valittaa lopputuloksesta. Tämä ei ole enää mitään leikkiä. Euroopan ja Suomen suunta on käännettävä. Ja se tehdään. Hulluuden on loputtava.

Kiva kuulla, että sinäkin peukutat Järvenpään kantisnuoria, jotka oman perseensä uhalla kääntävät suuntaa  :-*

Jari Leino

Quote from: Raksa_Mies on 15.09.2016, 21:34:32

En ole. Kokeilin sitä vähän olosuhteiden pakosta. En tykännyt enkä menestynyt.

Lapsena halusin tulla kirjailijaksi. Sen haaveen ehkä vielä toteutan.

Nykyään teen enimmäkseen timpurin hommia. Välillä lapiomiehenä. Jos et usko, Fb-sivultani löytyy kuvalliset todisteet.

MW

Yksittäisille ukkosenjohdattamille, kuten Jussille tjsp., en kanna kaunaa. Hyvää työtä.

Vaikutelma Soinista on nyt, että hänen piti kerätä heidät nahkaisten "siipiensä" alle, ja tehdä heistä vaarattomia, tavalla tai toisella. Asema (josta ei voi luopua) tai harjaus (jonka jälkeen ei voi).

Taitaa olla palkattu hitman, Soini.

On se järkyttävää, kuinka karjaa vedetään sieraimista.

Seuraavaksi äänestän mitä tahansa Adolf Hitleriä, koska tunnen itseni petetyksi, ja kuolen kuitenkin pian. Siivotkaa omat roskanne, keinottelijat.