News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen Iikka Kivi -ketju

Started by Rubiikinkuutio, 08.08.2016, 20:14:51

Previous topic - Next topic

Vaniljaihminen

Pyydän anteeksi Iikka Kiveltä, että käsittelen Sami Hedbergiä tässä ketjussa.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006039675.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=ff8b3101c4a986e126ffdc14711c062a

Kulttuuri    |   Kolumni
Sami Hedberg nauraa sketsisarjassaan homoille, venäläisille ja saamelaisille, Sami Hedbergille eivät naura edes lapset
En ole ikinä nähnyt yhtä huonoa suomalaista sketsiviihdettä kuin Sami Hedbergin uusi sarja.

Mari Koppinen HS
Julkaistu: 19.3. 2:00 , Päivitetty: 19.3. 7:49

Yritin lauantaina innostua Putouksen noin miljoo­nannen kauden avaus­jaksosta, mutta se tarjosi vielä vähem­män ilonaiheita kuin ihan vasta muutama viikko sitten loppunut edellinen kausi. Huumorin­nälkä jäi, joten päädyin katsomaan Sami Hedbergin Kokovartalomies-sarjaa, jota näyttää TV5.

Alkututustuminen tapahtui silkasta mielenkiinnosta, jatko sujui itsekidutusmielessä.

Hyvää sarjassa oli vain vaivannäkö, joka on nähty puvustuksen ja lavastuksen suhteen. Muuten voin sanoa käsi sydämellä: en ole ikinä nähnyt yhtä huonoa suomalaista sketsiviihdettä.

Sami Hedberg tekee kreisihuumoria, josta puuttuu sekä kreisiys että huumori

Oli siellä toki joitain keskenkasvuisia ajatusten aihioita, jotka aiheuttivat hymähtelyä. Palvelualtittomuutta huokuva Tuula, huoltoasemalla hengailevat mopoautoteinit tai musiikkikaupan kiusana oleva besserwisserkitaristi ovat tunnistettavia hahmoja elävästä elämästä. Mutta niissäkin kehittely jää pintatasolle.

Sitäkin enemmän sarjassa on sketsejä ja hahmoja, joiden pointtia voi vain ihmetellä. Siellä on jopa uutislähetys, jonka uutisissa ei ole tarkoituskaan olla mitään järkeä. Kunhan nyt asiakas lukee kaupassa tuoteselosteita.

Kotka ja pulu -sketseissä pulu syö kondomin, kun ei tiedä sen käyttötarkoitusta – tai kotka harrastaa itsetyydytystä. Ha! Ha!

Itsetyydytys tuntuu muutenkin viehättävän Hedbergiä. Sitä harrastavat tai ovat harrastavinaan myös roomalaissotilaat.

Minkä ikäiselle kansanosalle nämä sketsit olikaan suunnattu? Pelkäänpä, ettei näille naura lapsikaan, ja lapsetkin ovat sentään huumorintajultaan paljon kehittyneempiä kuin minun ja Hedbergin sukupolvi.

Ja meitä sentään hemmoteltiin Kummelin sketseillä, jotka olivat Kokovartalomieheen verrattuna silkkaa Wittgensteinin Tractatus logico-philosophicusta.

Mikä uskomattominta, Hedbergin sketseissä nauretaan esimerkiksi homoille ja venäläisille, toistuvasti. Mutta siinä missä muinaiset nunnuka- ja romanisketsien tekijät eivät ymmärtäneet sketsiensä seurauksia, Hedberg kyllä ymmärtää.

Hän pitää kai pyhänä tehtävänään tehdä pilaa ihan kaikista: niin itsekkäistä himopyöräilijöistä kuin saamenkielisistäkin.

Eräässä sketsissä Hedberg tosiaan on puettu saamenkieliseksi uutistenlukijaksi. Naiseksi, jolla on riipputissit ja luomissa sinistä. Sketsin pointti: sitä ei ole. Nainen vain puhuu "saamea".

Sama siansaksan "hauskuuttava" idea on kai espanjalaisessa, milloin nokkahuilua, milloin jumppakuminauhaa mainostavassa gigolossa. Fantastico, miten vanhanaikaista!

Olen tavannut Hedbergin joskus livenä, ja hän vaikutti oikeasti hauskalta ihmiseltä, jolta pääsee suusta puujalkaa ja tilannekomiikkaa solkenaan. Mitä ihmettä hänen huumorintajulleen tapahtuu matkalla pääkopasta käytäntöön?

Siis vaikka Samin ohjelma ei erityisen hauska ehkä olekaan, muistutan että nunnukanunnuka- ja romaanimies on yrittämässä vihreiden rivestä eduskuntaan. Pitkälti nunnukan ansiosta, ei niistä huolimatta.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Roope

Quote from: Roope on 22.11.2018, 10:58:10
QuoteKoomikko Iikka Kivi oli ahdistunut vihankylväjä, joka louhi verkosta todisteita maahanmuuttajien pahuudesta – Nyt hän kertoo, miksi purki pahan olonsa viattomiin

[...]

Nuorena miehenä Kivi alkoi itse kiusata muita. Kirjassaan hän kirjoittaa kuuluneensa "halla-aholaiseen maahanmuuttovastaiseen liikkeeseen", jossa hän käytti "joka päivä tuntikausia nettiä selaten, maahanmuuttajien pahuudesta todisteita etsien ja niitä ympärilleni levittäen".

Kivi etsi syyllisiä siihen, ettei maailma vastannutkaan lupauksia.

"Minulle oli sanottu, että käyt koulut, pärjäät armeijassa, niin siinä on onnellinen elämä. Ei ollut. Ristiriita hyvän elämän ja oikean elämän välillä oli suuri, ja sille piti etsiä jokin selitys."

Kivi ajatteli, että jos kukaan muu ei kirjoita maahanmuutosta, hän voi perehtyä siihen itse.

"Olin vihainen mulkku täysin ilman mitään järkevää syytä", Kivi sanoo.

Mutta vihan levittämisestä ei tullut itselle yhtään parempi olo.
Helsingin Sanomat 22.11.2018

Tuntuuko tutulta?

Helsingin Sanomat: Stand up -koomikko Iikka Kivi katuu höyrähtämistään Halla-ahon ajatuksiin – ei voi olla "vähän kuin ilta- tai viikonloppunatsi" 25.6.2017

Helsingin Sanomat: Näin luovuin vihasta: tähtikoomikko kertoo maahanmuuttovastaisuutensa tarinan 13.1.2016

Sama tarina tänään telkkarissa:

QuoteIikka Kivi oli ennen rasisti, joka etsi päivittäin tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta: "Tunnen syyllisyyttä siitä mitä tein"

[...]

Stand up -koomikko Iikka Kivi kasvoi pienessä valkoisessa maalaiskaupungissa, jossa uskottiin väkevästi kotiin, uskontoon ja isänmaahan. Ennakkoluulot rehottivat.

– Muutin uuteen kaupunkiin. Olin vihainen ja yksinäinen nettikirjoittelija, jolla oli monikulttuurisuuden pelko. Konservatiivinen ajattelu tuntui silloin turvalliselta, Iikka Kivi muistelee.

Kivi kertoo kuuluneensa "halla-aholaiseen maahanmuuttovastaiseen liikkeeseen". Hän etsi netistä joka päivä tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta ja levitti niitä ympärilleen.

– Minun rasismini oli järkisyistä rakentunutta. Olin salonkikelpoinen rasisti, joka oli äänestämässä ensimmäistä jytkyä kasaan, Ilkka Kivi naurahtaa.

[...]

Perjantaissa tänään: Miksi olen ennakkoluuloinen? Vieraina koomikko Iikka Kivi, kansanlaulaja Hilja Grönfors ja professori Karmela Liebkind. Perjantai-dokkari: Kuka saa olla kaunis? Ohjelma Yle TV1:llä klo 21.05.
Yle 29.3.2019
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Mo

Onko kukaan missään koskaan nähnyt näitä Kiven nuivan kauden viestejä tai kirjoituksia?

P

Eikös tuommoinen "eheytymistarina" ole yhtä stereotyyppisen klisheinen, kuin julkisessa kulkuvälineessä taputtavat matkustajat?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Vaniljaihminen

Iikka Kivi on edelleen vihainen mulkku täysin ilman syytä. Hän etsii edelleen todisteita toisten ihmisten pahuudesta, on vain vaihtanut maahanmuuttajat toiseen ryhmään, koska on huomannut sen olevan sosiaalisesti hyväksytympää.

Quote from: Mo on 29.03.2019, 15:58:51
Onko kukaan missään koskaan nähnyt näitä Kiven nuivan kauden viestejä tai kirjoituksia?

Aivan hyvä kysymys, mutta en usko että Kivi olisi ikinä perehtynyt Halla-ahon teksteihin, korkeintaan homo- neekeri- ja mustalaisvitseihin.

nollatoleranssi

Osittain kai Iikan kohdalla on kyse siitäkin, että pääsi Ylen koomikko-kilpailun voiton myötä piireihin, joissa oli pakko kieltää tietyt asiat. Nyt on joutunut todistamaan kaikin tavoin kelpoisuuttaan pysyä piireissä.

Iikka on myös olemukseltaan tuonut enemmän mieleen hipin kuin välttämättä suurta kriitikkoa.

Hieman tulee mieleen entinen uusnatsien johtaja Esa Holappa, joka oli ensin kallellaan täysin päinvastaiseen ajatteluun. Sitten meni osaksi Radinettiä ja nyt on valtion tuella palkattu kokemusasiantuntija ja esittää ajatuksia, joita hänen odotetaan esittävän rahojen eteen.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

simppali

Yle-imperiumin vastaisku on alkanut, Ilkka Kiven ,-> pahasta pojasta kunnon kansalaiseksi kaltaisia satuja ja tarinoita tulee seuraavan kahden viikon aikana useita.

Katsoin tubesta koomikko Kiven erään pätkän, olen kai jo seniili, mutta enemmän naurattaa Pirkka riisipaketin tuoteseloste, kuin koomikko Kiven esitys.

Kivi on päässyt oman egonsa vahvistamisella , "hei katsokaa minua olen muuttunut, tekin voitte muuttua" suojatuksi hyveiden esitaistelijaksi joka kaivetaan esiin, kun tarvitaan esimerkkiä pahasta Halla-ahosta irti pääsemiseksi.

Ei naurata, sori koomikko.

"Iikka Kivi oli ennen rasisti, joka etsi päivittäin tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta: "Tunnen syyllisyyttä siitä mitä tein",

Nyt ei tarvitse enään etsiä tuntikausia, avaa vain esim. is:n kotimaa/oulun seutu osion.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Kauko-Aatos

Älkääs nyt, Iikka on vain suvaitsevaiston ehtymätön tissi, josta voi aina määrävälein ja tarpeen tullen tiristää tuon saman vanhan lallatuksen.
Harmi vain, että kansa alkaa kyllästymään tämän puhkikuluneen levyn kuunteluun.
Iikan pitäisi maan johtavana koomikkona tietää, että aika ajoin pitäisi yrittää uudistua ja keksiä uusia juttuja.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

Venne

Käsite koomikko on häirinnyt Iikan nimen edessä kun en ole häneltä yhtään vitsiä kuullut. Äsken tajusin että Iikka ITSE on se vitsi. Jutut voitaisiin muuttaa:

Sketsihahmo Iikka Kivi ...(tähän joku joutava hyvesignalointi)

anatall

Eiköhän tämäkin "koomikko" olisi jo hautautunut historian syövereihin ilman tuota jatkuvaa "Olin natsi mutta paranin"-tarinaa. Sillä tietysti pääsee aika ajoin vieraaksi Ylen nyyhkytarina-ohjelmiin, ja onhan sekin toki aika koomista.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Ernst

Kivi sanoi olleensa ennen mulkku. Minä olen edelleen samalla kannalla; ja mahdottoman kova poika bannaamaan twitterissä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ämpee

Quote"Iikka Kivi oli ennen rasisti, joka etsi päivittäin tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta: "Tunnen syyllisyyttä siitä mitä tein",

Se oli silloin ennen, nykyään on kaikki toisin.  :facepalm:

Quote"Iikka Kivi on nykyään rasisti, joka etsii päivittäin tuntikausia todisteita perussuomalaisten pahuudesta: "En tunne syyllisyyttä siitä mitä teen",
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Vaniljaihminen

On sellaisia klovnerian ja komiikan periaatteita, että koomikon tulisi olla itse se kaikkein suurin vitsi - John Cleesen mukaan koomikko (tai koomikon esittämä hahmo) on sellainen, jota kaikki voivat katsoa pitkin nenänvartta. Iikan kohdalla tässä ollaan epäonnistuttu kamalasti, sillä Iikka yrittää aina itse olla kaikkien muiden yläpuolella eli toisin sanoen hän ei edes yritä olla koomikko. Ei hänen huumorinsa vetoa kuin sadistisiin paskanpuhujiin, nihilistisiin elämänvihaajiin jotka toivovat vain kaikille mahdollisimman suurta onnettomuutta (ja juuri siksi toivovat myös rajoja auki ynnä muuta vahinkoa).

Prager university on tietysti punainen vaate monille, mutta järkeä ne vain yrittävät puhua.

The Strange Death of Comedy
https://www.youtube.com/watch?v=JFIBNwrEl_0

Moni muukin on ilmaissut saman ilmiön, nauru on vaihtunut "into cheering". Se ei ole enää huumoria vaan makaaberia karnevaalia.

- Onnea kaikille ketkä aikovat katsoa Iikan esiintymisen. Itse en pysty ilman suodatinta.

N. O. Hääppönen

Ottamatta kantaa siihen, onko Iikka hyvä koomikko, voi todeta että menestyvä nuiva koomikko on mahdottomuus nykyisen tilanteen vallitessa. Ruutuaikaa ei putoa.

Eli on yhdentekevää onko hän oikeasti suvaitsevainen vai nuiva. Liikuttavaa, jos hän itse uskoo suvaitsevaisuuteensa, naurettavaa jos hän luulee muiden uskovan siihen.

Aina kun Iikka ottaa matsia Keijo Kaarisateen kanssa, tulee mieleen tämä Pahkasian sarjakuva jossa Miihkalin isä nappaa kirkasta hopeaa verbaalisessa matsissa äidin kanssa. Piti oikein kaivaa esille ja napata kuva.

Edit: kuvaa pakattu
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

Jaakko Sivonen

Amerikassa edistysmieliset koomikot ovat jo linjanneet, että stand-up-koomikoiden ei tarvitse olla hauskoja; keskeistä on oikeaoppisen ideologian saarnaaminen, ei vitsien kertominen. Iikka on luultavasti omaksanut saman periaatteen.

Quote from: Daily BeastHannah Gadsby Is 'Comfortable' Not Being Funny in First Stand-up Set After 'Nanette'

The groundbreaking comedian's new work-in-progress set is a willfully half-finished ninety minutes of performance, and almost admirably sloppy.
https://www.thedailybeast.com/hannah-gadsby-is-comfortable-not-being-funny-in-first-stand-up-set-after-nanette
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

simppali

Samaa ihmettelen yle:n ns. primetime katselu aikaan laitetaan kansan nähtäväksi kolme keskustelijaa jotka taatusti, agendalle myötämielisten toimittajien johdattelemina maalitt,,ei kun keskustelevat erään eduskuntapuolueen puheenjohtajan oletetusta pahuudesta.

Kantavana voimana koomikko Kiven puhdistautumisriitti, hieman asiasta sivuraiteille mennen voi myös ihmetellä yle:n keskusteluohjelmaa nimeltä pyöreä pöytä, jossa Stiller ja Hazard + muutama muu keskittyy ainoastaan yhden puolueen analysointiin.

guest15792

Taasko tätä Iikka Kiven "ennen olin rasisti, nyt olen ah niin hyvä ihminen" -uutista julkaistaan? Iikka Kivi on kieltämättä yksi sosiaalisen median raskaimpia hahmoja ja hänen päivityksistään huokuu omahyväisyys, itsensä nostaminen jalustalle ja kova hyvesignaloinnin tarve. En ole oikein varma, onko tämä koomikko vieläkin sisimmissään nuiva, mutta kalastelee suosiota ja huomiota tällä ylisuvaitsevaisuusviitallaan, yrittääkö huijata itseään vai haluaako tosissaan luoda mainetta äärivasemmiston hyödyllisenä hölmönä. Pakko sanoa, että pidän kyllä Iikan näkemyksistä siitä, että identifioimme liikaa itseämme työn ja suoritusten kautta ja hänellä on ihan aiheellisia huomautuksia ilmastonmuutoksesta, mutta niistäkin huokuu sellainen ulkoaopettelun maku. Aivan kuin lukisi jostain vihervasemmistolaissuvaitsevaisesta käsikirjasta mielipiteitään ja vähän muokkaisi niitä omaan suuhun sopivammaksi. Jotenkin teennäisen oloisia hänen päivityksensä. Ei uskoisi koomikoksi sosiaalisen medioittensa perusteella. Eikä oikein edes huvita mennä katsomaan kaiken sen jälkeen, mitä on tuutannut someen.

Hakkapeliitta

^^ Ei ole mitään syytä uskoa, että Kivi olisi ollut joskus nuiva. Sivustolla Punk in finland keskusteltiin Kivestä tuossa joku kuukausi sitten, eikä sielläkään uskottu hänen eheytymistarinaa. Ei ole tuo tyyppi kovassa huudossa äärivasemmistossakaan.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Hermit

QuoteEi ole mitään syytä uskoa, että Kivi olisi ollut joskus nuiva.

Olen vähintään yhtä skeptinen sen suhteen, onko Iikka ollut joskus hauska. Onko siitäkään mitään todisteita?
Anta caickien cuckien cuckia waan.
- Ganander

nollatoleranssi

Iikka Kiven kohdalla voi olla kyse tietoisesta huomion hakemisesta äärisuvaitsevaisilta piireiltä. Niissä suorastaan kilpaillaan uhriutumisella ja huomiolla.

Kyse on jonkinlaisesta hyvepisteiden keräämisestä ryhmissä, joihin haluaa epätoivoisesti kuulua. Joku yrittää ehdoin tahdoin olla saamelainen, toinen pocahontas ja kolmas ruoskii itseään, kun on vhm ja toivoo vielä huomennakin kuuluvansa LBHTWTF yms "edistyksellisin" ryhmiin.

#metoo hengessä nousi esiin miesten suorittama ahdistelu, niin eikös Iikka Kivi kertonut kuinka 12-vuotiaana oli ahdistellut tyttöjä.

Enemmän tulee mieleen synnintunnustus eli Iikan pitää koko ajan pyytää anteeksi syntejään, että pääsee nauttimaan sen varjolla omasta etuoikeutetusta asemastaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nutsy

Quote from: Hakkapeliitta on 29.03.2019, 22:52:07
^^ Ei ole mitään syytä uskoa, että Kivi olisi ollut joskus nuiva. Sivustolla Punk in finland keskusteltiin Kivestä tuossa joku kuukausi sitten, eikä sielläkään uskottu hänen eheytymistarinaa. Ei ole tuo tyyppi kovassa huudossa äärivasemmistossakaan.

Iikka on väittämänsä mukaan vaihtanut joukkuetta, ilmeisesti syystä että tämän puolella hän katso olevansa paremmassa asemassa. Hän on myös väittänyt netin perusteella olleensa koulukiusattu, luultavasti hän on ollut myös kiusaajakin.. Sillä henkilö joka on varustettu koulukiusaajan mentaliteetillä hauaa olla näennäisesti voitolla olevien puolella. Tämä nykyinen esitys menee osalle läpi, mutta sitten tulee niitä lipsahduksia...

QuoteOIKEAMIELINEN KIUSAAJA JA CASE IIKKA KIVI & ONNENPYÖRÄGATE

Oletko osallistunut kiivaaseen nettikeskusteluun? Olet todennäköisesti kiusaaja. Tai ainakin olet saattanut huomaamattasi toimia kuten kiusaaja toimii. Valtaosa meistä jotka ovat verkossa aktiivisia olemme syyllistyneet tähän.

Tutkitaan tätä ilmiötä ja samalla katsomme esimerkkinä koomikko Iikka Kiven äskeistä Twitter-myrskyä ja sen jälkimaininkeja esimerkkinä ilmiöstä. Hashtag voisi olla #OnnenpyöräGate. (...)

Tarkemmin -> http://tamapaiva.blogspot.com/2018/04/kiusaaminen-kaiken-keskella-ja-case.html

Iikka kivi on nettikiusaaja joka solvaa "huumorin" varjolla naisia ja twitterin ilmaherruutta pitävien vasemmistolaisten kanssa eri mieltä olevia henkilöitä. Listasta löytyy Sanna ukkola, Sara sieppi (onnenpyöräGate...), Halla-aho jne. Hauskinta on että Enbuske vittuilee koomikollemme toistuvasti twitterissään naisten kohtelusta ja Iikka parka ei oikein tiedä miten tähän tulisi vastata. Yritys takaisin kuittailuun on kova, mutta onnistumisprosentti ei.

Iikka on #metoo,  Stand up -koomikko Iikka Kivi myöntää syyllistyneensä naisten seksuaaliseen häirintään (...) -> https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/201710182200470309

Iikalle ei tulisi antaa liikaa huomiota.

Säälittävintä Iikassa on https://hommaforum.org/index.php/topic,115021.msg2989199.html#msg2989199
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

simppali

jep,,tuntuu,että omalla eletyllä elämällä on tullut Kiven kaltaisille ansiomuoto, Kiven kohdalla kerronta omasta muutoksesta korreloituna "entiseen elämään" saa sympaajat haltioituneiksi.

Varma maksaja, eli yle tarttuu täkyyn ja sopimus tulee, koomikko otetaan illaksi istumaan katsomoon ja puhumaan omasta entisestä elämästä, ennen nykyisyyden löytämistä ja tarttumista täkyyn joka antaa koomikolle inhimilliset kasvot ja poistaa sen belsebuubin nimeltä Halla-aho menneisyydestä.

Nyt vasta ymmärrän, miksi Ilkka Kivi kutsuu itseään koomikoksi.

Ernst

Quote from: Vaniljaihminen on 29.03.2019, 16:01:22
Iikka Kivi on edelleen vihainen mulkku täysin ilman syytä. Hän etsii edelleen todisteita toisten ihmisten pahuudesta, on vain vaihtanut maahanmuuttajat toiseen ryhmään, koska on huomannut sen olevan sosiaalisesti hyväksytympää.

Oppineet pouhuvat identiteetistä. Siis siitä, kun kysytään, kuka sinä olet? Mulkkuhan se Kivi on, ei siinä mitään, mutta voihan kuvata myös kauniimmin: hänen identiteettinsä osa-aueet ovat hänellekin epäselviä.

On siis vaikea vastata esitettyyn kysymykseen. Jos vastaakin, pysyykö se? Rasismitouhu ei muuttunut, vaikka hän kuvaa itsensäkovinkin uudeksi Iikaksi. Vain vittuilun ja pahan kokemisen kohde muuttui. Joillakin identiteetin osa-alueilla hänen elämänkokemuksensa on huomattavan vajaa; ikä ei näytä tuottavan ainakaan hyvinvointia pojalle. Äreä ja lyhytpinnainen on hän.

Somessa Iikka on minut bannannut Outsa Popin eli Outi Aholan ja SImon ELon lailla. Jotakin yhteistä heillä?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Taikakaulin

QuoteIikka Kivi oli ennen rasisti, joka etsi päivittäin tuntikausia todisteita maahanmuuttajien pahuudesta: "Tunnen syyllisyyttä siitä mitä tein"

Uskoo ken tahtoo.

Iikka Kivi on ollut jo vuodesta 2007 full hd social justice warrior. Katsokaa vaikka tuota hänen adressiaan siltä vuodelta: Sinebrychoffin Wild Indian -olut markkinointikieltoon

QuoteAlkuperäisamerikkalaisten kotoseutujen ryövääminen maailman suurimman rosvovaltion talousmahdin vetoavuksi ja alkuperäisen kansan pakottaminen reservaatteihin on yksi historian suurimmista ihmisoikeusrikoksista, ja nyt sen yhdestä symboleista, intiaani-sanan käytöstä, tehdään markkinavoimien vetoapua. Etenkin termi "villi intiaani" viittaa juuri siihen, että valkoiset katsoivat alkuperäisamerikkalaisten olevan sivistymätöntä pohjasakkaa, joten valkoisen miehen oikeus ja suoranainen velvollisuus oli lyödä näitä kurittomia pakanoita päähän Raamatulla ja revolverinperällä.

Kaikkein vastenmielisintä on kuitenkin se, että intiaani-tavaramerkillä markkinoidaan juuri alkoholia. Alkoholi oli nimittäin juuri se ase, jolla amerikkalaiset valloittajat rappioittivat intiaaniyhteisöjä sisältäpäin. Alkuperäisväestö nimittäin piti suuresti alkoholista, mutta ei silti osannut itse valmistaa tarpeeksi tujua myrkkyä, joten uudisasukkaiden viski ja paloviina kelpasivat sotureille varsin hyvin aiheuttaen häiriöitä heimoyhteisöissä ja suoranaista alkoholismia. TV:ssä nähtävä mainos on varsin surullista katsottavaa, sillä siinä näkyy varsin tehokkaasti se, kuinka länsimaiset tavat ja paheet juurtuivat herkkien luonnonkansojen keskuuteen tuhoten niiden alkuperäistä kulttuuria peruuttamattomalla tavalla. Mainoksen olisi kai tarkoitus olla hauska, mutta lähinnä se on surullinen ja alentava. Ja tiedoksi vain: intiaanien pow-wow-meiningit eivät olleet mitään suomalaistyylisiä festariräkäryyppäjäisiä, vaan kokoontumisia, joissa nautittiin toisten seurasta, tanssista ja laulusta ilman päihdyttäviä aineita. Mikään Tommilan väitteistä ei pidä paikkaansa.

Mistä Wild Indian -oluen tuonti markkinoille kertoo? Piittaamattomuudesta alkuperäiskansoja kohtaan ja vuosisatoja vanhasta rasismista, joka pohjaa valkoisen miehen perättömään oikeuteen hallita muita, alempina pitämiään kansoja. Joka kerta kun ostat ja juot tätä kyseistä olutta, tuet tuota ajatusmaailmaa. Kirjoittamalla nimesi adressiin vastustat edellämainittua ajattelutapaa ja kunnioitat Amerikan alkuperäisväestön arvoja ja tapoja.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Sigmoid

Kivi on liian valkoinen tehdäkseen smollettit, joten kokeilee tälläistä vedätystä?

hulaq

Jep kuten taikakaulin jo mainitsikin:

[tweet]1111932331923828736[/tweet]
Iudex illius ero

Juffe

Quote from: Taikakaulin on 30.03.2019, 16:35:08

Uskoo ken tahtoo.

Iikka Kivi on ollut jo vuodesta 2007 full hd social justice warrior. Katsokaa vaikka tuota hänen adressiaan siltä vuodelta: Sinebrychoffin Wild Indian -olut markkinointikieltoon

Vuoden 2007 ja 2015 väliin mahtuu monta vuotta, ja kyseessä on vielä suht nuori ihminen. Täyden bullshittaamisen vaihtoehtona lienee myös mahdollista, että Kivi vain on sellainen henkilö, joka puokkoilee äärimmäisyydestä toiseen pätemistarpeen tai muiden vastaavien syiden takia.

Roope

QuoteHS:n kolumnistina aloittava Iikka Kivi ei kannata liikaa asiallisuutta: "Kamalan mielipiteen kertominen asiallisesti ei tee siitä vähemmän kamalaa"

Koomikko Iikka Kivi on keskustelija, joka ei kaihda konflikteja. Nyt hän aloittaa HS:n kolumnistina.

EI Iikka Kivi tahallaan halua ihmisiä ärsyttää. Mutta jos joku sattuu hänen lausunnoistaan suuttumaan, ei hän ole asiasta turhan huolissaan.

"Inhoan ajatusta, että asiallisuus on isoimpia mittareita, joilla ihmisten puheita mitataan", hän sanoo.

HS:n kolumnistina aloittava Kivi on koomikko, joka esiintyy parhaimmillaan jopa satana iltana vuodessa. Lavaesiintymisten ohella Kivi tunnetaan sketsiohjelmien käsikirjoittajana ja räväkkänä nettikeskustelijana.

[...]

Onko Kivi suorastaan ilkeä netissä?

"Jos minulla on mielipide, joka liittyy vallan väärinkäyttöön, en näe mitään syytä sanoa asiaa erityisen pehmeästi."

Joskus Kiveltä kysytään, miksi hän ei voi kirjoittaa asiallisesti. Hänen mielestään korrektissa puheessa unohdetaan itse asia.

"Poliittisesti korrekti puhetapa on pelkkä sumuverho. Ei jonkun kamalan mielipiteen kertominen asiallisesti tee siitä vähemmän kamalaa", Kivi sanoo.

KOLUMNEISSAAN Kivi arvelee olevansa pehmeämpi kuin esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Kirjoittaessaan hän keskittyy yhteen ideaan, jota tarkastellaan monesta eri näkökulmasta.

Mitään aiherajausta Kivi ei etukäteen anna, mutta yhden asian hän pitää kolumnien ja nettikirjoittelun ulkopuolella. Perheestään hän kertoo, että siinä on vaimo ja kaksi lasta. Enempää hän ei aio kertoa, paitsi ehkä joskus lavalla.

Koomikon täytyy Kiven mukaan vetää johonkin yksityisyyden raja. Henkilökohtaisimmat jutut hän säästää lavalle, sillä nettiin kirjoitettu ymmärretään liian usein väärin. Sen Kivi on kokenut törkyviestin tulvana. Niitä tulee edelleen säännöllisesti.

Onnellisuusohjeita Kivi ei anna, paitsi kertomalla, että hänen oma arkensa toimii parhaiten pilkkomalla se osiin.

"Olen luopunut ideaalista, että ajetaan kotiin autolla ja pihassa on koira vastassa. Ihmisen arki voi olla juuri sellaista, joksi sen itse määrittelee."
Helsingin Sanomat 12.4.2019
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ajattelija2008

Iikka Kivi on kovin aggressiivinen perussuomalaisia kohtaan. Olen ihmetellyt, kuka tilaa tällaisen vihapuhujan esiintymään koomikkona.

Valemedia Helsingin sanomilta tuo on looginen askel palkata taas yksi propagandisti.

foobar

Hesari on ilmeisesti sitä mieltä että lehdellä on liikaa maksavia asiakkaita, olivat he sitten lukijoita tai mainostajia. Ainakin sellaisia jotka eivät ole sitoutuneet Oikeaan Aatteeseen.

Muulla tapaa tuota pestiä on hankala ymmärtää, sen verran itsekontrollia vailla tämä herra on.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.