News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hyperloop - Bullshittiä piilaaksosta

Started by Totti, 08.08.2016, 14:10:44

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Ilmatiiviys normaalimaailman ja Hyperloop-järjestelmän välillä täytyy olla ehdoton. Se tarkoittaa että musli... terroristien ei pidä päästä lähelle kriittisiä kohtia asemilla pommeineen. Se taas tarkoittaa samanlaisia turvatarkastuksia kuin lentoasemilla. Asemalle saavuttava tuntia ennen lähtöä. Se on kuin lentokone maan alla, eikä niinkään juna. Missä hyöty?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Tämä on kallis ja teknisesti liki mahdoton saada turvalliseksi, joten ei tule tänne tai minnekkään. Teslakin kun tekee konkan niin tämä muuttuu entistä vaikeammaksi.

Jepulis

Quote from: Peltipaita on 05.03.2017, 04:58:47
...musli... terroristien ei pidä päästä lähelle kriittisiä kohtia asemilla pommeineen.
Asemalle saavuttava tuntia ennen lähtöä.
Kyllä. Jo tuo tekijä yksin kääntäisi edellä esittämäni kuvitteellisen Kaarinalaisen valitsemaan yksityisauton matkallaan Espooseen. 10 minuutinkaan teoreettinen matkaaika ei auta kun välissä on inhottu hikinen jonotus anaalitutkimuksineen.

Putken verrokki on kuitenkin junamatka. Ja ei tuollaista järjestelmää voitaisi koskaan pitää yllä vähemmän vilkkailla reiteillä, joten se vaatisi aina rinnalleen junia ja muita välineitä. Rajapinta ei voi olla saumaton, joten väistämättä matkustajan kannalta matkaaika ei ole 1:1 nopeampi putken tuottaman yhden välin siirtymän nopeutumisen kanssa. Esimerkin Kaarinalainen siirtyy ensin Turkuun, sieltä Helsinkiin, sieltä Espooseen. 3 nousua eri laitteisiin vastaan yhden kerran auton ovesta sisään. Muiden välineiden pitäisi liikahtaa viiden minuutin välein ja kulkea todella kovaa. Skenaario siltikin kallistuisi autolle.

Putken rahoitusidistä kaupataan poliitikoille ympäristöystävyydellä. Kärkiargumenttina on, että putki käyttäisi mm. aurinkoenergiaa. Kuvaavaa, katteeton lupaus toisen katteettoman pönkittämiseen. Mikä mahti sitten estää käyttämästä samoja "hurskaita" energiamuotoja muualla? Ei toki mikään mutta ihan sopivaa kun myydään tyhjiötä maksajille.   
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

sivullinen.

Hommaforumilla on toinenkin ketju Elon Muskin suurista ja mahtavista hankkeista. Ne kaikki liittyvät tavallaan toisiinsa ja muodostavat yhdessä sosialistisen tiedeunelman perusrakenteet. Laitan tähän ketjuun huomioksi toisen ketjun. Jos sitten näistä hankkeista joskus joku saa Suomen sosialistisen lehdistön ja valden huomiota, niin osataan yhdistää asioita.

Teslan Gigafactory Vaasaan -projekti

Viimeisessä viestissä huomioin Muskin uusimman suurhankkeen: Kaikkien kattotiilien vaihtamisen aurinkopaneeleihin.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

writer

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.03.2017, 10:36:31
Tämä on kallis ja teknisesti liki mahdoton saada turvalliseksi, joten ei tule tänne tai minnekkään. Teslakin kun tekee konkan niin tämä muuttuu entistä vaikeammaksi.

Hyperloop ja muut Elon Muskin far out ideat ovat etupäässä "baffle them with bullshit" teorian käyttämistä eli siitä faktasta että Tesla tekee tappiota joka autolla yritetään kääntää huomio jonnekin muualle.
Teslan halpis-auto tulee nostamaan tappioita entisestään per auto ja jossain vaiheessa rahoituksen saaminen markkinoilta vaikeutuu jolloin seuraa konkurssi.

Aurinko-katto idea perustuu muuten valtion tukiaisiin ja on ilman niitä tappiollinen.
Autothan ovat tappiollisia Teslalla huolimatta valtion tuista eli jos tuet loppuvat konkurssi iskee nopeammin.

Elon Musk toimii Trumpin neuvonantajana teknologiateollisuuden osalta ja tästä saanut kritiikkiä mutta kun Muskin koko bisnestä ei olisi lman valtion tukia niin pakko pysytellä lähellä valtaa...

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: writer on 16.05.2017, 01:03:48
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.03.2017, 10:36:31
Tämä on kallis ja teknisesti liki mahdoton saada turvalliseksi, joten ei tule tänne tai minnekkään. Teslakin kun tekee konkan niin tämä muuttuu entistä vaikeammaksi.

Hyperloop ja muut Elon Muskin far out ideat ovat etupäässä "baffle them with bullshit" teorian käyttämistä eli siitä faktasta että Tesla tekee tappiota joka autolla yritetään kääntää huomio jonnekin muualle.
Teslan halpis-auto tulee nostamaan tappioita entisestään per auto ja jossain vaiheessa rahoituksen saaminen markkinoilta vaikeutuu jolloin seuraa konkurssi.

Aurinko-katto idea perustuu muuten valtion tukiaisiin ja on ilman niitä tappiollinen.
Autothan ovat tappiollisia Teslalla huolimatta valtion tuista eli jos tuet loppuvat konkurssi iskee nopeammin.

Elon Musk toimii Trumpin neuvonantajana teknologiateollisuuden osalta ja tästä saanut kritiikkiä mutta kun Muskin koko bisnestä ei olisi lman valtion tukia niin pakko pysytellä lähellä valtaa...
Moni tappiopesä tulee muuten kaatumaan teslan mukana. Esim.Twitterin olisi syytä olla voitollinen silloin kuin tesla menee konkurssiin.

Tiskirätti

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 16.05.2017, 11:31:58
Quote from: writer on 16.05.2017, 01:03:48
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.03.2017, 10:36:31
Tämä on kallis ja teknisesti liki mahdoton saada turvalliseksi, joten ei tule tänne tai minnekkään. Teslakin kun tekee konkan niin tämä muuttuu entistä vaikeammaksi.

Hyperloop ja muut Elon Muskin far out ideat ovat etupäässä "baffle them with bullshit" teorian käyttämistä eli siitä faktasta että Tesla tekee tappiota joka autolla yritetään kääntää huomio jonnekin muualle.
Teslan halpis-auto tulee nostamaan tappioita entisestään per auto ja jossain vaiheessa rahoituksen saaminen markkinoilta vaikeutuu jolloin seuraa konkurssi.

Aurinko-katto idea perustuu muuten valtion tukiaisiin ja on ilman niitä tappiollinen.
Autothan ovat tappiollisia Teslalla huolimatta valtion tuista eli jos tuet loppuvat konkurssi iskee nopeammin.

Elon Musk toimii Trumpin neuvonantajana teknologiateollisuuden osalta ja tästä saanut kritiikkiä mutta kun Muskin koko bisnestä ei olisi lman valtion tukia niin pakko pysytellä lähellä valtaa...
Moni tappiopesä tulee muuten kaatumaan teslan mukana. Esim.Twitterin olisi syytä olla voitollinen silloin kuin tesla menee konkurssiin.

Tesla voi olla tappiollinen, bullshittiä ja sitä ja tätä, mutta mitäs jos laitetaan ennen paasaamista ne valtion tuet mittasuhteisiin?

Autoteollisuuden tukisaldoja vuoteen 2016 mennessä:

Tesla: tukia n. 2,4 miljardia, lainaa n. 500 miljoonaa.
Tuista noin puolet on veronalennuksia, jotka on sidottu 20 vuoden investointivelvoitteeseen Nevadassa.

Fiat/Chrysler: tukia n. 2,2 miljardia, lainaa 17,6 miljardia

General Motors: tukia n. 5,8 miljardia, lainaa 50,3 miljardia.

Ford: tukia n. 4 miljardia, lainaa 27,6 miljardia.

https://electrek.co/2016/11/25/tesla-subsidies-big-three-oil-industry/


Jos ei olisi Teslaa ilman tukia, niin eipä olisi ilman tukia jenkeissä nykyään näitä perinteisiä autonvalmistajiakaan.


Iku-routa

"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

sivullinen.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 16.05.2017, 11:31:58
Esim.Twitterin olisi syytä olla voitollinen silloin kuin tesla menee konkurssiin.

Twitterin toiseksi suurin omistaja ja päärahoittaja on saudiprinssi Alwaleed Bin Talal Bin Abdulaziz Alsaud. Hänelle -- kuten muillekin saudisheikeille -- valtion rahoilla tehdyn sähköautokehityksen konkurssiin meno tarkoittaisi omaisuuden arvon nousua. Teslan konkurssissa rahojaan menettäisivät pääasiassa Teslan suurhankkeiden takaajat. Toistaiseksi Suomessa ei vielä yhtään sellaista ole.

Jos Hyperloop tai akkutehdas perustetaan, niin Finnvera tai joku muu valtion instituutio takaisi sitä varten pankeista otetut lainat. Silloin hankkeen kaatuessa valtio joutuu maksamaan pankille velat takaisin. Teslan ei tarvitse edes mennä konkurssiin. Tesla voi toimia ainoastaan emoyhtiönä, joka myy teknologiaa, brändiä ja muuta tarpeellista paikallisesti perustetulle tytäryhtiölle; tällä tavalla suuryritykset toimivat jo nyt kaikkialla.

Finnveran luottomäärä on muuten lähes tuplaantunut lähivuosina yli 20 miljardien euron. Kun huonoja hankkeita ajetaan alas, alkaa valtiolla takaukset paukkua. Tosin niin kauan kun korot ovat alle nollassa, voi täysin konkurssikypsä yrityskin pyörittää liiketoimintaa pelkällä velanotolla. Amerikan keskuspankin korkojen nouseminen esimerkiksi viiteen prosenttiin tarkoittaisi välitöntä niskalaukausta koko Teslan yritysryppäälle.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

sivullinen.

Sosialistinero Elon Musk jatkaa #unelmointiaan. Enää ei edes meidän Suomen sosialistinen lehdistö jaksa kiinnostua tämän toverin kaikkia maailman tovereita yhdistävistä hankkeista. Joskus kun pitäisi olla sanojen lisäksi myös näytettävää. Pelkästään tarinoita #unelmista ja mielipideuutisia valttereista kirjoittamalla ei olemattomiin laskenut uskottavuus pääse nousemaan; sen tajuavat nyt jo toverit itsekin.

Uusin #unelma on hyperloop-rata Washington D.C.:n ja New Yorkin välillä. Järkikin sanoo, että jos molemmissa kaupungeissa asuu miljoonittain sosialisteja, niin mikä tahansa sosialismille edes etäisesti haiseva täytyy olla menestys. Minä en siihen usko; minä en usko edes sosialistien olevan niin tyhmiä, että astuvat vapaaehtoisesti peltipurkkiin, jonka pitäisi lentää tuhatta ja sataa tyhjiössä, ja jota ei sosialistien oppien mukaan edes kannata kokeilla pienessä mittakaavassa ennenkuin miljardien hanketta aletaan kasaamaan.

[tweet]888150676190232576[/tweet]
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

sivullinen.

Aikaloikka tähän hetkeen

Suuren ja Mahtavan Elon Muskin seikkailut jatkuvat -- ja Suomen sosialistinen lehdistö toimii kuoropoikana --. Yle uutisoi taas jotain edistysaskeleita Hyperloopista. Uutisesta ei käy ilmi mitä, mutta mitä se haittaa, kun vain on hyvä #unelma elettävänä. Pörssiin pääseen ja siellä -14% alaspäin raketoineen -- ja ilman listausannin suorittaneen tahon tukiostoja suuremmankin tappion kärsineen -- Rovion "Mighty Eagle" on myös ollut otsikoissa asiaan liittyen. Tosin hän kutsuu hankettaan nykyään Tallinnan tunneliksi; hän ei enää liitä tarinaansa osaksi Hyperlooppia, vaan nyt on myyntipuheena kiinalaiset sijoittajat, jotka lupaavat miljardeja euroja, jos vain joku yksityinen taho -- eli Suomen valtio -- laittaisi ensin heidän tililleen muutamia satoja miljoonia euroja. Sunny Car Centerin kohdalla onnistui virkamiesten vedätys niin hyvin, ettei ole edes tyhmää yrittää näin selkeää kusetusta. Jotain silti "Mighty Eaglen" irtaantuminen kertoo. Olisiko Hyperloop sittenkin enemmän hypeä ja vähemmän rautatietä?

Kuluneena aikana Hyperlooppia kehittävä The Boring Company on saanut sentään paljon aikaan. Ensin se myi lippalakkeja hypestä tykkääville ja nyt on alkanut myymään liekinheittimiä. Liekinheittimiä ja rautatieverkkoja onkin nykyisen sosialistisen elvytyssuunnitelmatalouden mielestä loistava yhdistelmä, koska siinä näkyy selviä synergiaetuja; minä en näe, mutta en olekaan suunnitelmatalouden kannattajien kanssa samassa #unelmassa elävä visionääri. Joku myös voisi pitää liekinheittimien myymistä hyvänä sissimarkkinointina. Näin se onkin. Sillä saa huomiota jopa Hommaforumissa. Kysymys tietenkin on, mitä hyötyä rautatieverkkoja kaupustelevalle suunnittelutoimistolle on hompanssien huomiosta? Heidän pitäisi ennemmin tavoitella nuoria poliittisia kykyjä, jotka pääsevät jakamaan rahaa valden kirstusta. Persujen alamäestä johtuen täällä ei sellaisia enää ole.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)