News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-07-27 Itävalta: Vihreät syyttävät FPÖ-nuorisoa seksismistä

Started by akez, 28.07.2016, 11:47:06

Previous topic - Next topic

akez

Saksalaislehti kertoo Itävallan sattumuksista. Juttuun linkitetty kampanjavideo löytyy myös juutuubista.

QuoteVihreät syyttävät FPÖ-nuorisoa seksismistä

Junge Freiheit 27.7.2016 juttu saksaksi

Vihreät ovat kritisoineet kiivaasti Rings Freiheitlicher Jugend'in (RFJ) kampanjavideota ja he syyttävät FPÖ-puoluetta lähellä olevaa järjestöä seksismistä. RFJ tarjoaa kampanjallaan "Kesä, aurinko, vesipalloa - Minusta ei tule yksittäistapausta" ilmaisia itsepuolustuskursseja koko Ylä-Itävallan alueella. Kampanjavideossa nähdään nuoria naisia bikineissä. "Naiset eivät ole villiriistaa!" todetaan videossa. Kampanjan taustalla ovat lukuisat, etupäässä ulkomaalaisten tekemät, naisiin kohdistuneet seksuaaliset ahdistelutapaukset.

Ylä-Itävallan nuorten vihreiden tiedottaja Anne-Sophie Bauer on pöyristynyt. "Minä en ole 'teidän' naisenne. Minä en tarvitse teidän suojeluanne, enkä teidän vastenmielistä rasismia", kommentoi hän Facebookissa. "Ai, ja vielä yksi juttu: Minä ja kaikki naiset pystymme itse puhumaan puolestamme. Kiitos! Lisäksi sivulta voi lukea, että "Koska oikeistoryhmät herättävät jatkuvasti huomiota seksistisillä puheilla, niin "Gemeinsam gegen Sexismus" (yhdessä seksismiä vastaan -liike) - nyt aktivoitukaa!"

Ovatko naiset bikineissä "itse syyllisiä"?

RFJ:n osavaltion puheejohtaja Michael Raml torjuu syytökset. "Vapaassa ja modernissa yhteiskunnassa bikineissä olevien naisten ei todellakaan pitäisi ole enää mikään seksistinen symboli. Kesäkampanjalla, jossa naisilla olisi villapuserot päälle, ei varmastikaan olisi mitään mainosarvoa", totesi Raml selkeästi kannanotossaan. "Kaikkien julkisissa uimaloissa käyvien pitäisi pystyä kestämään helposti myös tämä video."

Jo ennen kampanjaa RFJ totesi, että "mahdolliset syytökset, että on ristiriitaista näyttää vähäpukeisia tyttöjä ja samalla varoittaa raiskauksista, on hyvin huolestuttava ilmiö. Sellainen syytös nimittäin antaa ymmärtää, että minihameissa tai bikineissä kulkevat naiset olisivat "itse syyllisiä", jos he joutuvat seksuaalisen hyökkäyksen kohteeksi."

Raml on ilahtunut kampanjan tuomasta runsaasta positiivisesta palautteesta. "Maamme kansalaiset sanovat meidän olevan oikeassa. Me olemme tarttuneet aiheeseen, joka vaivaa monia uimaloiden asiakkaita: Nainen bikinissä ei ole mikään kutsu kourintahyökkäykselle! Me tarjoamme apua itsepuolustukseen tilanteessa, jossa useat poliitikoistamme puhuvat vielä yksittäistapauksista."

Kahelia sakkia nuo vihervasemmistolaiset. Noiden seksismisekoilut ovat enää vain parin askeleen päässä islamin shariasta. Hassua muuten, että myös Itävallassa on vielä poliitikkoja, jotka puhuvat vain yksittäistapauksista.

EDIT pieni korjaus
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Nuivettunut Han-nenetsi

Ylä-Itävallan nuorten vihreiden tiedottaja Anne-Sophie Bauer on pöyristynyt. "Minä en ole 'teidän' naisenne. Minä en tarvitse teidän suojeluanne, enkä teidän vastenmielistä rasismia

No siksi videossa ei esiinnykään Anne-Sophie ja muut vihreät, vaan järkevät naiset jotka haluavat pitää kiinni eurooppalaisesta vapaudesta ja arvoista.
Toksinen soijamaskuliini

Outo olio

QuoteJo ennen kampanjaa RFJ totesi, että "mahdolliset syytökset, että on ristiriitaista näyttää vähäpukeisia tyttöjä ja samalla varoittaa raiskauksista, on hyvin huolestuttava ilmiö. Sellainen syytös nimittäin antaa ymmärtää, että minihameissa tai bikineissä kulkevat naiset olisivat "itse syyllisiä", jos he joutuvat seksuaalisen hyökkäyksen kohteeksi."

Tämä on taas tahallista väärinymmärtämistä, sillä kampanjassahan nimenomaan sanottiin: "Naiset eivät ole villiriistaa!"

Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Kallan

Quote from: Outo olio on 28.07.2016, 17:06:46
QuoteJo ennen kampanjaa RFJ totesi, että "mahdolliset syytökset, että on ristiriitaista näyttää vähäpukeisia tyttöjä ja samalla varoittaa raiskauksista, on hyvin huolestuttava ilmiö. Sellainen syytös nimittäin antaa ymmärtää, että minihameissa tai bikineissä kulkevat naiset olisivat "itse syyllisiä", jos he joutuvat seksuaalisen hyökkäyksen kohteeksi."

Tämä on taas tahallista väärinymmärtämistä, sillä kampanjassahan nimenomaan sanottiin: "Naiset eivät ole villiriistaa!"

Tietyissä piireissä sanojan taustan pitää olla oikeanlainen että itse viesti kuunneltaisiin, ei sillä ole väliä että viesti itsessään olisi kuinka tärkeä ja asianmukainen.

Micke90

Haluaisinpa nähdä, miten "vahvat ja itsenäiset naiset" puolustautuvat arabien ja afrikkalaisten himoja vastaan ilman "valkoisen rasistimiehen" apua.

Java

Quote from: Nuivettunut Han-nenetsi on 28.07.2016, 14:06:19
Ylä-Itävallan nuorten vihreiden tiedottaja Anne-Sophie Bauer on pöyristynyt. "Minä en ole 'teidän' naisenne. Minä en tarvitse teidän suojeluanne, enkä teidän vastenmielistä rasismia

No siksi videossa ei esiinnykään Anne-Sophie ja muut vihreät, vaan järkevät naiset jotka haluavat pitää kiinni eurooppalaisesta vapaudesta ja arvoista.
Eikös täälläkin joku vassari kieltäytynyt odinien avusta, vai oliko se ruotsissa??
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Micke90

Quote from: Kangastus tulevaisuudesta on 28.07.2016, 21:16:16
Niin eli taas nuoret miehet haluavat lopettaa maahanmuuton ja nuoret naiset haluavat maahanmuuton jatkuvan.

Kyllä. Eli kyse ei ole mistään sukupolvien, vaan sukupuolten välisestä kuilusta.

pw

Quote from: Micke90 on 28.07.2016, 20:24:26
Haluaisinpa nähdä, miten "vahvat ja itsenäiset naiset" puolustautuvat arabien ja afrikkalaisten himoja vastaan ilman "valkoisen rasistimiehen" apua.

Ehkä he tosiaan eivät edes halua sitä.

Suvaitsevaisto on jo vuosia kiljunut miten sukupuolia on enemmän kuin 2. Alan pikku hiljaa kääntyä samalle kannalle. Sukupuolia tulisi olla ainakin 3. Miehet, naiset ja vahvat ja itsenäiset naiset. Vahvaa ja itsenäistä naista tulisi käsitellä rikosoikeudessa eri tavalla kuin nk. norminaista. Esimerkiksi vahvan ja itsenäisen naisen(VIN) raiskaaminen tulisi olla mamuille rikosoikeudellisesti laillista ja jokaisen naisen tulisi saada vapaasti päättää kumpaan naissukupuoleen haluaa rekisteröityä. Mitä luultavimmin ainakin kaikki vihreät ja vasemmistolaiset naiset valitsisivat tuon option 3, jolloin lätkäistäisiin VIN leima otsaan ja mamutkin tietää missä vapaa liha luuraa.

Tässä olisi vihdoin todellinen win-win tilanne ja mahdollisuus päästä ainakin osittain eroon koko rasismitaistelusta.

Kansalaisaloitteen paikka? Lähtisivätköhän Vihreät ja Vasemmisto mukaan sillä heitä vartenhan tätä loppujen lopuksi puuhattaisiin?

Micke90

vihapuhegeneraattori

Quote from: Micke90 on 28.07.2016, 20:24:26

Pyh, tuo ongelma on jo ratkaistu aikaa sitten. Raiskaukset vähenevät kun niistä ei ilmoiteta.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Lasse

Quote from: Java on 28.07.2016, 21:31:03
Eikös täälläkin joku vassari kieltäytynyt odinien avusta, vai oliko se ruotsissa??

Kannattaisi harkita jonkinlaista ranneketta: "Rasistin apu ei kelpaa!" tjsp...
NOVUS ORDO HOMMARUM

siviilitarkkailija

QuoteYlä-Itävallan nuorten vihreiden tiedottaja Anne-Sophie Bauer on pöyristynyt. "Minä en ole 'teidän' naisenne. Minä en tarvitse teidän suojeluanne, enkä teidän vastenmielistä rasismia", kommentoi hän Facebookissa. "Ai, ja vielä yksi juttu: Minä ja kaikki naiset pystymme itse puhumaan puolestamme. Kiitos!

Kannattaa lukea ajatuksella koko ajatuspieru. Ensin ajattelin että ei voi olla totta, mutta sitten muistin 1+1=3 ihmiset. Ilmeisesti tuolla naikkosella on joku tarve minimoida yleinen turvallisuus väkivallan ja uhkailun maksimoimiseksi. Ideologiansa on varsin laajasti kannatettu sekopäiden keskuudessa. Mietin sitä voiko eurooppalainen ihminen enää välttää sisällissodan kun moiset liikkuvat ja vaikuttavat politiikassa. Niinkun oikeasti.

Kyseessä oleva henkilö voi olla oikeasti pyrkimässä koti sotakonfliktia ja tämä on hänen tunnustuksena niin läheltä kuin vain voi asian myöntää.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Micke90

Quote from: Lasse on 29.07.2016, 02:14:30
Kannattaisi harkita jonkinlaista ranneketta: "Rasistin apu ei kelpaa!" tjsp...

Vastineeksi rasisteille rannekkeet, joissa lukee: "Emme auta suvakkeja."