News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Aiotko kannattaa Tynkkysen aloitetta?

Started by Micke90, 24.07.2016, 09:28:55

Previous topic - Next topic

Aiotko kannattaa Tynkkysen FIXIT-aloitetta?

Olen jo kannattanut
67 (57.8%)
Odotan Britannian eroilmoitusta
5 (4.3%)
Viivyttelen muusta syystä kannattamista
14 (12.1%)
En ole kuullutkaan koko aloitteesta
6 (5.2%)
En aio kannattaa aloitetta lainkaan
24 (20.7%)

Total Members Voted: 116

Voting closed: 16.12.2016, 08:28:55

Raksa_Mies

Quote from: sivullinen. on 01.08.2016, 20:46:19
Quote from: Raksa_Mies on 01.08.2016, 17:13:35
Vaikka kansalaisaloite saisi kerättyä tarvittavan määrän kannatusta, ei sillä ei ole mitään väliä. Aloite ei tule menemään läpi. Etenkin, kun sen on hallitus jo etukäteen ilmoittanut.

Muodollisesti hallituksen sanoilla on yhtä vähän merkitystä kuin kansan sanoilla. Muodollisesti päätöksen aloitteen läpimenosta tekee Eduskunta. Käytännössä Suomessa on täysin luovuttu vallankolmijako-opista, joten Eduskunta, hallitus ja oikeuslaitos ovat yhtä ja samaa. Käytännössä Suomessa ei myöskään ole demokratiaa. Se ei silti kiellä tavoittelemasta demokratiaa. Demokratian piikkiä on iskettävä sosialismin lihaan jatkuvasti, kaikkialla ja kokoajan. Sosialismi tulee vielä sortumaan. Sen jälkeen kansalaisaloitteilla ja muilla kansanvallan vaikuttamiskeinoilla on taas menestymisen mahdollisuuksia -- ja pitkään vireillä olevat hankkeet, kuten tämä, ovat saaneet etumatkaa toteuttamisjärjestyksessä --.

Muodollisesti ja teoriassa, mutta käytännössä S O S sanoo, miten äänestää. Sama tapahtuu oppositiopuolueiden johdon toimesta omille kansanedustajilleen. Jopa vaikka kansanedustajilla olisi vapaa valta äänestää niinkuin haluaa, lopputulos ei muuttuisi.

Nämä kansalaisaloitteet EIVÄT ole demokratian tavoittelua. Vain Kataisen juoni tyhmimpien kansalaisten kusettamiseksi.

JoKaGO

Quote from: sivullinen. on 01.08.2016, 20:46:19
Demokratian piikkiä on iskettävä sosialismin lihaan jatkuvasti, kaikkialla ja kokoajan. Sosialismi tulee vielä sortumaan. Sen jälkeen kansalaisaloitteilla ja muilla kansanvallan vaikuttamiskeinoilla on taas menestymisen mahdollisuuksia -- ja pitkään vireillä olevat hankkeet, kuten tämä, ovat saaneet etumatkaa toteuttamisjärjestyksessä --.

Boldaamani tarttuu monen kurkkuun, mutta me suomalaiset olemme sammakoita kuumenevassa kattilassa. Salkkariväki ei huomaa mitään. Joskus olisi hyvä katsoa peruutuspeiliin ja miettiä, mistä tähän on tultu, jättämällä välivaiheet pois. Silloin voi havahtua.

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Raksa_Mies

Lisään vielä sen verran, että mikäli kansalaisaloitteella haluttaisiin oikeasti edistää demokratiaa niin, kun on tietty kannatus aloitteella, järjestettäisiin automaattisesti kansanäänestys. Tosin silloinkaan FIXIT ei tulisi menemään läpi.

Vredesbyrd

^^Ongelma on, että sosialismi maistuu sokerille, ja sokeri pikkuhiljaa rappeuttaa koko kehon. Edustuksellinen koko yli 18-vuotiaan väestön kattava demokratia proaktiivisella lainsäädännöllä säännöllisesti kokoontuvalla valtiopäivillä on melkoinen rahapumppu kaikkien kynnelle kykenemättömien alistamiseen.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Eino P. Keravalta

Toinen, yhtä iso ongelma on, että valtamedia levittää miljardibudjetilla propagandaa, jonka mukaan EU-ero olisi helvetin porttien avaaminen ja kaiken loppu.

Asiahan on juuri päinvastoin, mutta suuri osa kansasta miettii arjen askareita ja luottaa sokeasti mediaan, joka valehtelee sille päin naamaa vastoin sen etua..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

wjp

Äänestin: Odotan Britannian eroilmoitusta. Tynkkyselle pitkät p.....t. Selkäänpuukottaja ja muutakin etovaa. WanhaP
Islam ymmärtää naista.

Micke90

Tämä aloite on joka tapauksessa jyrättävä läpi silkalla joukkovoimalla. Muistakaa, että homostelualoite keräsi peräti 166 851 kannattajaa!

Morsum

Olen allekirjoittanut aloitteen, mutta näillä näkymin äänestäisin EU:ssa pysymisen puolesta. Surkeastihan tuo aloite on kuitenkin menestynyt, enkä usko sen saavuttavan tarvittavia ääniä aikarajassa. Tynkkysellä itselläänkin lienee mennyt usko, koska ei ole hehkuttanut sitä somessa, eikä ole tullut yhtään jännittävää joukkoliikennekohtaamistakaan tuohon aloitteeseen liittyen.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Micke90

Quote from: Morsum on 01.08.2016, 22:45:01
Olen allekirjoittanut aloitteen, mutta näillä näkymin äänestäisin EU:ssa pysymisen puolesta.

Perustelut, jos saan pyytää.

Morsum

Quote from: Micke90 on 01.08.2016, 22:47:55
Quote from: Morsum on 01.08.2016, 22:45:01
Olen allekirjoittanut aloitteen, mutta näillä näkymin äänestäisin EU:ssa pysymisen puolesta.

Perustelut, jos saan pyytää.

Oltaisi liian syvällä itämaan kainalossa, jos EU:sta lähdettäisi nyt pois. EU:n sisällä me voidaan myös pyrkiä vaikuttamaan EU:n toimintaan.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Micke90

Quote from: Morsum on 01.08.2016, 22:52:28
EU:n sisällä me voidaan myös pyrkiä vaikuttamaan EU:n toimintaan.

Mutta kun ei ole halukkuutta eikä oikein vaikutusvaltaakaan.  ;D

Vredesbyrd

"EU:n sisällä voimme vaikuttaa EU:n toimintaan" on minkä tahansa pikkumaan kannalta naurettava näkökulma, joka vertautuu hidastetun junaturman seuraamiseen.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

ArtturiE

Quote from: Micke90 on 01.08.2016, 22:57:50
Quote from: Morsum on 01.08.2016, 22:52:28
EU:n sisällä me voidaan myös pyrkiä vaikuttamaan EU:n toimintaan.

Mutta kun ei ole halukkuutta eikä oikein vaikutusvaltaakaan.  ;D

Paitsi Suomelle haitallisissa asioissa edustajamme oikein loistavat.  Suomi on siksi EU:ssa että jokaisessa hovissa tarvitaan hovinarria.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Micke90

Quote from: ArtturiE on 01.08.2016, 23:03:01
Paitsi Suomelle haitallisissa asioissa edustajamme oikein loistavat.  Suomi on siksi EU:ssa että jokaisessa hovissa tarvitaan hovinarria.

Suomen ja EU:n suhde pähkinänkuoressa:

EU: "Suomiiiii! Täällä tarvitaan palvelijaa!"
Suomi: "Mitä pitäisi tehdä, arvon herra EU?"
EU: "Lattiat pitäisi kiillottaa."
Suomi: "Laitamme pääministeri Kataisen heti hommiin."
EU: "Hienoa. Mitä hän haluaa palkaksi?"
Suomi: "Voi, ei paljon mitään. Hän haluaa vain komission varapuheenjohtajaksi."
EU: "Eiköhän se käy. Olettehan kiillottaneet komission lattioitakin jo peräti kaksi vuosikymmentä."
Suomi: "Ja maksaneet jopa pesuaineetkin itse."
EU: "Sekä rahoittaneet meidän ja venäläisten ystäviemme rahanpesua Kreikassa, Espanjassa, Portugalissa, Irlannissa ja Kyproksella."
Suomi: "On mukavaa olla vaikutusvaltaisessa seurassa - vaikkakin vain lattioita pesemässä."
EU: "Ettehän te vain aio erota EU:sta?"
Suomi: "Emme tietenkään, emme missään tapauksessa, herra."
EU: "Sepä huojentavaa, vaikka suurin osa päätöksistämme onkin jonninjoutavaa näpertelyä tai jopa vastoin kansallista etuanne."
Suomi: "On mukavaa saada kiillottaa noin vaikutusvaltaisten herrojen lattioita. Ilman eri korvausta kiillotamme myös kenkänne."
Katainen: (Jyns jyns.)

Raksa_Mies

Quote from: Micke90 on 01.08.2016, 23:26:02
Quote from: ArtturiE on 01.08.2016, 23:03:01

Suomen ja EU:n suhde pähkinänkuoressa:

EU: "Suomiiiii! Täällä tarvitaan palvelijaa!"
Suomi: "Mitä pitäisi tehdä, arvon herra EU?"
EU: "Lattiat pitäisi kiillottaa."
Suomi: "Laitamme pääministeri Kataisen heti hommiin."
EU: "Hienoa. Mitä hän haluaa palkaksi?"
Suomi: "Voi, ei paljon mitään. Hän haluaa vain komission varapuheenjohtajaksi."
EU: "Eiköhän se käy. Olettehan kiillottaneet komission lattioitakin jo peräti kaksi vuosikymmentä."
Suomi: "Ja maksaneet jopa pesuaineetkin itse."
EU: "Sekä rahoittaneet meidän ja venäläisten ystäviemme rahanpesua Kreikassa, Espanjassa, Portugalissa, Irlannissa ja Kyproksella."
Suomi: "On mukavaa olla vaikutusvaltaisessa seurassa - vaikkakin vain lattioita pesemässä."
EU: "Ettehän te vain aio erota EU:sta?"
Suomi: "Emme tietenkään, emme missään tapauksessa, herra."
EU: "Sepä huojentavaa, vaikka suurin osa päätöksistämme onkin jonninjoutavaa näpertelyä tai jopa vastoin kansallista etuanne."
Suomi: "On mukavaa saada kiillottaa noin vaikutusvaltaisten herrojen lattioita. Ilman eri korvausta kiillotamme myös kenkänne."
Katainen: (Jyns jyns.)

Micke, ei Katainen. Vaan esimerkiksi sinä ja minä. Tai no; enhän minä tiedä, oletko nettoveronmaksaja vai et.

Micke90

Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 19:06:57
Micke, ei Katainen. Vaan esimerkiksi sinä ja minä. Tai no; enhän minä tiedä, oletko nettoveronmaksaja vai et.

Käteinen kiillottaa Brysselin lattiat. Veronmaksajat maksavat pesuaineet.

Raksa_Mies

Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 19:16:42

Kyllä sen lattian kiillotuksenkin veronmaksajat tekee.

JoKaGO

Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 20:32:40
Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 19:16:42

Nyt en ymmärrä...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Micke90

Käteisen jäljiltä?

Raksa_Mies

Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 21:19:13

Käteisen jäljiltä?

Sitä en tiedä kenen tai minkä jäljiltä, mutta ei Katainen oikeita töitä tee. Minä teen. Sinä ehkä; vai olit sie opiskelija?

Micke90

Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 21:22:59
Sitä en tiedä kenen tai minkä jäljiltä, mutta ei Katainen oikeita töitä tee.

Käyhän se kansan kusettaminen työstä.  ;D

Raksa_Mies

Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 21:42:40
Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 21:22:59
Sitä en tiedä kenen tai minkä jäljiltä, mutta ei Katainen oikeita töitä tee.

Käyhän se kansan kusettaminen työstä.  ;D

Mut olit sie vielä opiskelija vai ootko jo töissä? Työtön tuskin kuitenkaan?

Micke90

Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 22:03:01
Työtön tuskin kuitenkaan?

Julkisessa suojavirassa sun verorahoilla.  ;D

JoKaGO

Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 22:20:59

Micke, molemmat olette, tai ainakin toinen  ;)

Raksa_Mies

Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 22:20:59

Vai et yhteiskunnan elätti sieki. Täys turhake

Micke90

Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 23:17:50

Sinä olla rasisti. Minä tehdä rikosilmoitus.  >:(

Raksa_Mies

Quote from: Micke90 on 02.08.2016, 23:39:17
Quote from: Raksa_Mies on 02.08.2016, 23:17:50

Sinä olla rasisti. Minä tehdä rikosilmoitus.  >:(

Tuo kommenttini olikin todella rasistista  ;D

Micke90

28 841 kannattajaa. Vielä 1577 kannattajaa lisää, niin aloite ohittaa edellisen EU-eroa vaatineen kansalaisaloitteen.

Micke90

29 000 / 166 851 (17,38 % tavoitteesta).

Micke90