News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Mitä on rasismi

Started by Atte Saarela, 18.07.2016, 07:04:52

Previous topic - Next topic

Gunnar Hymén

jos joku sanoo esim. "neekerit täytyisi laittaa liekaan, että ei käy näin" - se on rasismia ja todennäköisesti sanoja on rasisti

minä ehkä antaisin hälle high-fivet
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Eino P. Keravalta

Eiköhän se ole reiluinta ja tasapuolisinta, että kaikille lähetetään postissa 3 000 euron sakko ( paitsi tietenkin neekereille ja muslimeille ) rasismista ja maksuaikaa 7 päivää.

Sakon voi perua, jos pystyy osoittamaan, että ei ole rasisti. Tähän vaaditaan neljän muslimimiehen valaehtoinen todistus.

Näin valtiokin saisi rahaa, kun kerran rasisteja ollaan kaikki.

Vielä sellainen lisäys, että myös perhekunnan lapset saisivat sakon, mutta se olkoon vain 1 500 euroa alaikäisiltä, kun kuitenkin ovat päiväkodissa katsoneet kieroon neekeriä.

Suomi nousuun, nyt me tienataan!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Hornsmith

^ Sakkotuotoista vähintään 10% pitää ohjata Hommaforumin, sekä muiden realismisävytteisten toimintojen kehittämiseen ja ylläpitoon. Näin saadaan pikkuhiljaa vähennettyä rasismia.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Mr.Reese

Rasismi on korvannut sanan "vi**u" pilkkuna puhekielessä.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

MW

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.07.2016, 08:20:00
Eiköhän se ole reiluinta ja tasapuolisinta, että kaikille lähetetään postissa 3 000 euron sakko ( paitsi tietenkin neekereille ja muslimeille ) rasismista ja maksuaikaa 7 päivää.

Suomi nousuun, nyt me tienataan!

Sakoissa ei muuten ole maksuaikaa, se on aina ASAP. Jotain kilkkuja kun laittaa, omalla osamaksuohjelmalla, pysyvät yleensä tyytyväisenä.

Viimeisen 20 päiväsakkoa ylinopeudesta laitoin tosin maksuun täysmääräisenä, jaksa sitä vittuilua. 80 -> 60, ja rajalla väijytys. 23 ylinopeutta.

Marius

Saanks mä sen 10 %, kun mä oon rasismi ?
Voin tyytyä myös 30 prosenttiin, jos olen hieman enemmän rasismi..

..ja hyvä olis saada muijallekkin töitä, tai edes vähän rasismia..
...ittesä ei oo niin väliä juu.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

törö

Miksei kukaan enää juo punkkua puistossa?
Miksei kukaan enää soita hanuria kadunkulmassa?
Miksei kukaan enää kaduilla hymyile?
Miksei kukaan enää siellä edes kävele?

Syynä on rasismi, natsit kadun valtasi.
Ei ihmiset oo turvassa, sillä rasisti pamputtaa.

https://www.youtube.com/watch?v=2M7BWS-P0oM

Marius

MW

Quote from: Marius on 18.07.2016, 08:34:41
Saanks mä sen 10 %, kun mä oon rasismi ?
Voin tyytyä myös 30 prosenttiin, jos olen hieman enemmän rasismi..

Saat. Voit maksaa sen tilille FI84 666 123456.

Marius

Pitäähän rasismista saada palkkaa.

..toihan on mun tilinumero.

Marius

Rasismi on sitä, että en suostu antamaan etnolle rahojani.

Marius

Rasismi on sitä, että ÄO:ni on 138, mutta minun pitää hymyillä ja näytellä kuin se olisi 60.

En halua enää näytellä kehityshaasteellista.

internetsi

Rasismi on sitä, ettei Marius ole ottanut lääkkeitään.

Eino joskus määritteli asian aika hyvin: Kaikki on rasismia, paitsi mokutus.
Lohjan persut

Marius

Homma etenee: otan jotain ja rasismia ei ole enää, se on voitettu!

..mut mihins mä meen..

Vredesbyrd

Joillakin foorumeilla jo sanan neekeri kirjoittaminen on rasismia. Joku voisi tehdä tuosta empiirisen kokeen Rasmus-ryhmässä.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Vaniljaihminen

Rasismi määrittelee jatkuvasti itse itsensä, mutta nyt se on sitä, ettei hyväksy sitä antautumismentaliteettia islamistien ja mustien panttereiden edessä.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

guest11919

Olen eri mieltä Einon kanssa siitä, että rasismi olisi tekoja, ei ajatuksia. Nähdäkseni yhteistä -ismi -päätteisille sanoille on se, että ne kuvaavat jotakin ideologiaa tai ajattelutapaa, olkoon filosofista, poliittista tai uskonnollista (näkyy erityisesti englanniksi, vrt. Hinduism, Buddhism). Aatteen omaaminen ei edellytä tekoja, esimerkiksi kommunisti ei välttämättä ole lahdannut yhtäkään porvaria.

Mitä rasismi sitten nykyisin tarkoittaa? Vesapuuroset eivät yksinään päätä sanojen merkitystä. Kuitenkin sinnikäs vesapuuronen saa pikkuhiljaa käsitettä muutettua omaan suuntaansa tiedotusvälineiden suosiollisella avustuksella. Oppikirjat ovat varsin pätevä lakmuspaperi sille, mitkä muutokset ovat jäämässä pysyviksi. Oppikirjat laahaavat nimittäin aina hieman perässä, uusimpia kotkotuksia niihin ei laiteta. Nyt jo vanhat oppikirjat (uskonto/historia/yhteiskuntaoppi) määrittelevät rasismin kaikenlaiseksi pysyviin ominaisuuksiin liittyväksi syrjinnäksi. Tältä osin peli taitaa olla menetty.

Yhdessä OPS-uudistuksen yhteydessä tulleista uusista oppikirjoista esitellään jo Puurosen uskontojen rodullistamisen ajatus, ei suoraan tuolla sanalla kuitenkaan. Nyt en valitettavasti muista, mikä oppikirja on kyseessä. Tämä on erittäin hälyttävä merkki. Toivon, että se jää yksittäiseksi ilmiöksi, eivätkä muiden kirjojen seuraavat painokset lähde peesaamaan.

Itse ajattelen rasismin olevan sitä, että katsoo ihmisen rodun vaikuttavan hänen ihmisarvonsa. Tämä on kuitenkin vähemmistönä oleva näkemys. On hyvä huomata, että monet oppikirjat määrittelevät rasismin [kaikenlaiseksi] syrjinnäksi, siis teoiksi Einon tapaan. Tässä on se vaara, että monenlainen järkeväkin käytös leimautuu rasistiseksi, kuten on tapahtunutkin.

Toisinaan rasismi määritellään siten, että se on yksilön kohtelemista ryhmänsä edustajana. Tässä on perää, mutta sillä on käytännölliset rajansa. Ei vain ole järkevää esimerkiksi lähteä perjantai-iltana aiemmin tuntemattomien arabi- tai somalimiesten kanssa yhtään minnekään. Kun rasismi määritellään teoiksi, arabimiesten varominen voidaan leimata rasismiksi. Tästä aiheutuvat loputtomat väännöt suvaitsevaisten ja järkevien välillä siitä, mitä rasismi tarkoittaa ja kuka on rasisti. Jos rasismia eivät olisi kaikki syrjivät teot, vaan ainoastaan ehdottomani kokonaisvaltainen käsitys eri ihmisten ihmisarvosta, tätä vääntöä ei tarvitsisi käydä.

Minusta on myös outoa, jos suvaitsevaisen rasistisia ajatuksia ei voi sanoa rasistisiksi. Olen järkytyksekseni kuullut suvaitsevaisen humalassa puhuvan "nekruista". Jos henkilön teot ovat päiväsaikaan suvaitsevaisia, hän äänestää vihreitä ja käy etnofestivaaleilla, eikö häntä voi kuvata rasistiksi hänen todellisten ajatustensa perusteella? Moni suvaitsevainen muutenkin katsoo erirotuisten lähtökohtaisesti kykenevän vähempään kuin valkoihoinen eurooppalainen. Tämä ajattelutapa on rasistinen, vaikka se on verhottu "suvaitsevaisten" tekojen kaapuun. Kuten siinä hauskojen kuvien ketjun kuvassa sanottiin: nykyään pidetään rasismina sitä, että haluaa kohdella kaikkia samalla tavalla.

Moni ns. suvaitsevainen on minua paljon rasistisempi. Pidän ehdottomasti kiinni kaikkien yhtäläisestä ihmisarvosta. Ihmisarvo ei kuitenkaan sisällä esim. oikeutta muuttaa Suomeen ja elää sosiaaliturvalla.

Eino P. Keravalta

Quote from: internetsi on 18.07.2016, 10:05:00
Rasismi on sitä, ettei Marius ole ottanut lääkkeitään.

Eino joskus määritteli asian aika hyvin: Kaikki on rasismia, paitsi mokutus.

Kunnia ei kuulu minulle, olikohan se Uuno Nuivanen, joka niin sanoi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Java

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.07.2016, 07:58:49
Quote from: Marius on 18.07.2016, 07:55:33
Evoluutio on rasismia.

No se se vasta onkin!

Kaikkienhan pitäisi kehittyä samaa tahtia ja olla samanlaisia!

Neekeri on kehittyneempi kuin sammakkoeläimet, joten neekerit ovat rasisteja sammakkoeläimiä kohtaan!
Onko kuitenkaan, itse pidän sammakoita huomattavasti älykkäämpinä.
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Eino P. Keravalta

Quote from: Java on 18.07.2016, 16:51:52
Quote from: Eino P. Keravalta on 18.07.2016, 07:58:49
Quote from: Marius on 18.07.2016, 07:55:33
Evoluutio on rasismia.

No se se vasta onkin!

Kaikkienhan pitäisi kehittyä samaa tahtia ja olla samanlaisia!

Neekeri on kehittyneempi kuin sammakkoeläimet, joten neekerit ovat rasisteja sammakkoeläimiä kohtaan!
Onko kuitenkaan, itse pidän sammakoita huomattavasti älykkäämpinä.

Sammakot eivät ainakaan heikennä huoltosuhdetta samalla tavalla kuin nee.. siis avaruuskirurgit.

jka

Quote from: Atte Saarela on 18.07.2016, 07:04:52
Jos luet uutisia siitä miten huonosti maahanmuuttajat ovat sopeutuneet Euroopassa, oletko rasisti jos yrität selittää tätä millä tahansa muulla kuin huonolla kotouttamispolitiikalla?

Minusta juuri tämä on sitä suurinta rasismia. Jos jotkut tahot tarvitsevat jotain erityistä kotouttamispolitiikaa niin silloinhan nämä tahot juuri laitettiin ryhmänä johonkin kategoriaan jota pitää erikseen auttaa. Tämä kategorisointi heti kättelyssä taas nimenomaan aiheuttaa sen että porukka myös pysyy tässä kategoriassa maailman tappiin. Eihän kukaan täysjärkinen vaikkapa työllistä porukkaa joka vaatii jotain erityistoimenpiteitä vain pystyäkseen elämään kyseisessä maassa. Jos itse olisin maahanmuuttaja toisessa maassa niin pitäisin sitä nimenomaan omalta kohdaltani alentavana että koko yhteiskunta on valjastettu sitä varten että minä jotenkin kotoutuisin.

Marius

Kun nuo lääkkeet tuolla kohdallani mainittiin, niin itse en syö mitään lääkkeitä, joitain vitamiineja joskus.

En ole koskaan elämässäni ollut minkäänlaisella lääkityksellä.

Ainoa "lääkkeeni" tilanteen mukaan on 4 raakaa kananmunaa, kourallinen hienoa sokeria, Elovenaa,
maitoa tai piimää, sopivan kokoiseen lasiin, mukiin tai vatiin, ja lusikalla/haarukalla/sormella sekaisin,
(eikä se sekoittaminenkaan niin tärkeetä ole), ja ääntä kohti.

Tahdoin tämän mainita, ettei vaan jäisi väärää mielikuvaa elämään.

Olen hyvin kriittinen lääkkeitä kohtaan, mutta en niitä tietenkään vastusta.

Pyrin vain kaikin hallussani olevin keinoin pysymään niistä erossa.

Hakkapeliitta

Olen tähän ketjuun varmaan jo vastannut tai en tiedä. Onko teille käynyt tilanteita, että arabit tai afrikkalaiset yrittävät väkisin kaivaa teistä rasismia? Minulle on käynyt nyt kaksi kertaa muutaman kuukauden sisään. Viimeksi tänää kävelin Lahden torilla vanhahkon ylipainoisen arabin ohi. Yhtäkkiä tämä herrasmies kävi aukomaan minulle päätä suomalaisuudesta ja sisusta. Hymähdin ja pysähdyin linja-autopysäkille ja tämä herra jäi tuijottamaan minua hetkeksi kunnes pyyhälsi pois. Minulla oli sinivalkoiset vaatteet en tiedä vaikuttiko se asiaan. Alkaa vituttamaan tuollainen käytös. Kohtaamisteoria jälleen käytännössä.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Näkkileipä

Rasismi on sitä mitä "joku muu" tekee tai ajattelee.
Rasismin määrittely on sallittua vain suvakeille.

Nikolas

törö

free123

Ihmetyttää, miksi tieliikennelaki ei sano mitään neekeristä suojatiellä tai liikenteessä muutenkaan. Siellä ei esim. sanota selvästi että suojatielle astuvaa neekeriä tai niiden mulattiäpäriä on väistettävä. Tämä aiheuttaa suurta epätietoisuutta, koska laki on näin epämääräinen.
Sehän on havainnointimielessäkin aivan oma lukunsa verrattuna esim. jalankulkijaan, jos kaveri on esim. oikein paahtunut ja on hyvin hämärä syyskeli.
Yhteiskunta mätänee sisältä ulos vailla vastavoimia

Shemeikka

Quote from: törö on 23.07.2016, 23:08:44
Hikipedia kiteyttää tän parhaiten.

http://hikipedia.info/wiki/Rasismi

Ei paha, kunhan kukaan ei ota Hikipediaa tosissaan.

QuoteRasismi on hyvin yksinkertainen ja mustavalkoinen ilmiö, jota esiintyy pelkästään eurooppalaista rodullista alkuperää olevien ihmisten keskuudessa. Mitä enemmän eurooppalaista yhteisöä syväanalysoidaan, sitä enemmän siitä löytyy synkeää rakenteellista piilorasismia. Muiden yhteisöjen ja kulttuurien tarkempi analyysi taas osoittaa, että rasismilta päällisin puolin näyttävät ilmiöt ovat vain vääria käsityksiä tai länsimaalaisten syytä. Jokainen ihminen on nimittäin pohjimmiltaan hyvä ja suvaitsevainen. Käytännössä lähes jokainen euripidi on synnynnäinen rasisti ja siksi alempi olento. Rasismin ovat keksineet natsit. Kommunismi on sankarillisesti vapauttanut maailman natsismista, mutta valitettavasti huolimatta useista geneettisen perimän rikastuttamisyrityksistä euripidinen ihmistyyppi on yhä olemassa, ja siten rasismia ei ole vielä kokonaan kitketty. Rasismi katoaa vasta, kun kaikki euripidit ovat kadonneet tai ainakin voimakkaasti sulautuneet muihin rotuihin.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Arvoton

Tajusin tänään, että sana rasisti on vastaava nimittelysana kuin (-tun) homo tai (opettaja on/se -tun) huora. Ei juuri muuta, eikä tarvitse juuri etuliitteitä. Se kuuluu enemmän hienostelevimmille, mutta yhtä tyhmille tai jopa muita tyhmemmille nuorille.

Itse rasismista en osaa sanoa mitään. En ole koskaan nähnyt jätkää livenä. Lapsuudessani asui kyllä samoilla kulmilla veljekset, joiden sukunimi oli Rasi.

Atte Saarela

Rasismin pelko aiheuttaa esimerkiksi vääristymiä koulujen arvosanoihin .. Jos opettaja antaa mamuille varmuuden vuoksi parempia arvosanoja kuin muille, häntä ei voida ainakaan syyttää rasismista.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/310337-tutkimus-suomalaiset-opettajat-suosivat-maahanmuuttajaoppilaita-arvosanoissa