News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-07-04 Äkkilähdöt armeijaan

Started by UgriProPatria, 04.07.2016, 18:01:47

Previous topic - Next topic

Pärmi

Quote from: Golimar on 04.07.2016, 21:21:07
Điện Biên Phủn taistelu on eeppinenen taistelu joka antaa ajattelemisen aihetta kaikille sotahistoriasta kiinnostuneille.

https://fi.wikipedia.org/wiki/%C4%90i%E1%BB%87n_Bi%C3%AAn_Ph%E1%BB%A7n_taistelu

https://www.youtube.com/watch?v=wp7Ji6iJrvM

Muukalaislegioona sai merkittäviä vahvistuksia WWII:n jälkeen entisistä SS-miehistä, jotka pakon alla allekirjoittivat sopimuksen legioonaan liittymiseksi. Jäi mieleen kauan sitten luetusta omaelämänkerrasta.

JoKaGO

Quote from: Faidros. on 04.07.2016, 19:34:04
Poitsu ajoi reippaan ylinopeuden ennen armeijaa, mutta lähti kuljetukseen...joutui jättämään kaiken kesken. Armeija menetti ehkä keskiluokan rekkakuskin, mutta sai tilalle ensiluokan tarkka-ampujan! :)
Olen paljon ylpeämpi hänen puolestaan tuosta tarkka-ampujan koulutuksesta kuin rekkakuskista.
Mut hei, kaikkia tarvitaan, ammuksia, tarvikkeita ei saada ja jos rekat, sekä kuljetus ei toimi! Pääasia, että tappokoneisto on toimiva, alusta loppuun. 8)

Talvella lumikökkö suuhun, niin hengitys ei huurua ja paljasta "käkeä"  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

UgriProPatria

Quote from: JoKaGO on 04.07.2016, 22:35:50
Quote from: Faidros. on 04.07.2016, 19:34:04
Poitsu ajoi reippaan ylinopeuden ennen armeijaa, mutta lähti kuljetukseen...joutui jättämään kaiken kesken. Armeija menetti ehkä keskiluokan rekkakuskin, mutta sai tilalle ensiluokan tarkka-ampujan! :)
Olen paljon ylpeämpi hänen puolestaan tuosta tarkka-ampujan koulutuksesta kuin rekkakuskista.
Mut hei, kaikkia tarvitaan, ammuksia, tarvikkeita ei saada ja jos rekat, sekä kuljetus ei toimi! Pääasia, että tappokoneisto on toimiva, alusta loppuun. 8)

Talvella lumikökkö suuhun, niin hengitys ei huurua ja paljasta "käkeä"  ;)

Ovelaa! Kaikkea Hommalla oppiikin.  :)

JoKaGO

Quote from: UgriProPatria on 04.07.2016, 23:12:50

Valkoisen kuoleman eli Simo Häyhän oppeja. Ei, minä en ole tarkk'ampuja, radiosähköttäjä vain, sittemmin viestiupseeri, joka nykyään täyttää minkä tahansa paikan sodan sattuessa, niinkuin Rokka Tuntemattomassa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ernst

Quote from: JoKaGO on 04.07.2016, 23:43:28
Quote from: UgriProPatria on 04.07.2016, 23:12:50

Valkoisen kuoleman eli Simo Häyhän oppeja. Ei, minä en ole tarkk'ampuja, radiosähköttäjä vain, sittemmin viestiupseeri, joka nykyään täyttää minkä tahansa paikan sodan sattuessa, niinkuin Rokka Tuntemattomassa.

Minä en täytä miehen reikää sodassakaan. Tehtäväni kyllä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Artisti

Quote from: UgriProPatria on 04.07.2016, 18:01:47
Nämä eivät ole mitään jänishousuja viherpiipittäjiä, jotka maanpuolustuksessa kätkeytyvät muiden selän taa. Ovat saaneet kunnollisen kotikasvatuksen.

Tosipaikan tullen armeijasankari saattaa olla se joka luikkii karkuun ja komppanian vätys ratkaiseekin taistelun. Etukäteen et voi tietää. Joskus pelonsekainen pakeneminenkin on tilanteeseen taktisesti sopiva reaktio.

Harjootelkaa te poijjaat vaan, mä oottelen tosi paikkaa!