News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-06-27 HS: Valtteri jäi jälleen pysäkille

Started by uuninpankko, 27.06.2016, 15:47:20

Previous topic - Next topic

Northblood

Quote from: Augustus on 27.06.2016, 20:57:22
Mun mielestä on aika ikävää pilailla lapsen kustannuksella.

Monien mielestä on äärimmäisen kuvottavaa ja vastenmielistä, kun äiti käyttää adoptiolastaan omaan julkisuushuoraamiseen, oman agendan ajamiseen, ja oman hyvän ihmisen kilpensä kiillottamiseen.

Kuinka helvetin kuvottava voi suomalainen nainen ollakaan, kun ne kaikki pakolaiset eivät ole veneessä.

Kim Evil-666

Quote from: Augustus on 27.06.2016, 20:57:22
Mun mielestä on aika ikävää pilailla lapsen kustannuksella.

Niin, jos lapsen äiti nostaa lapsensa jatkuvasti framille omaa asiaansa edistääkseen, on selvää, että kun rapa roiskuu, se roiskuu myös piltin potkuhousuille.

Tällaisten äitylöiden kannattaisi miettiä muutaman kerran, ennen kuin tuovat pilttinsä median eteen ja käyttävät näitä keppihevosinaan. Mokutus on paitsi säälittävää, myös raakaa, koska se on näköjään valmis käyttämään mitä tahansa keinoja uskontonsa edistämiseksi.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

dothefake

Oliko lapsi adobtoitu? Se ei tullut kyllin selväksi Sallan tarinasta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Northblood

QuoteValtteri Saarinen nousi otsikoihin aikaisemmin keväällä, kun hän jakoi Ylen Aamu-tv:ssä kokemuksiaan rasismista.

Etelä-Afrikasta Suomeen vauvana adoptoitu Saarinen kertoi, kuinka hän on kokenut rankkaa nimittelyä ja syrjintää ihonvärinsä takia. Esimerkiksi bussit saattoivat hänen kertomansa mukaan ajaa ohi tahallaan.

Oli jutun alkumetreillä tuo pätkä.

CaptainNuiva

"Salla Saarisen mukaan bussin ohiajo tapahtui, kun poika oli matkalla ystävänsä luota kotiin. Valtteri oli yksin pysäkillä, kun bussi saapui."

Mulle kävi kanssa erillaisia hämmästyttäviä juttuja kersana joiden vuoksi myöhästyin rankasti annetuista kotiintuloajoista, mm:
- Kerran myöhästyin kun joku vei fillarin renkaasta venttiilin, oli pakko etsiä sitä ja sitten taluuttaa fillari noin 12 km himaan. Onneksi kuitenkin seuraavana päivänä löysin sattumoisin samanlaisen venttiilin taskustani, sattumoisin sen jälkeen kun olin esitellyt mutsille tyhjää rengasta.
- Kerran myöhästyin kun kaverin nilkka jotenkin nyrjähti ja jouduin auttamaan kaverin kotiin, noin 3 km todella vaivaloista etenemistä, onni onnettomuudessa kuitenkin oli että kaverin nilkka parani yön aikana täysin.
-Kerran myöhästyin kun avain putosi rantaveteen, onneksi kuitekin noin kahden tunnin etsintä tuotti tulosta ja en sen enempää myöhästynyt määrätystä kotiintuloajasta.
-Kerran myöhästyin systeriä etsiessä tunnin verran kun en muistanut että olikin jo aikaisemmin lähtenyt himaan.

Olisin ollut rutkasti aikaani edellä jos olisin älynnyt kertoa myöhästymisen syyksi sen että halusin kokeilla mitä tuntuu olla somali, nokesin kasvoni ja bussi ei ottanutkaan kyytiin.
Puhumattakaan siitä että tästä selityksestä olisi meikä palkittu uudella fillarilla, sitten vasta niitä myöhästymisiä määrätyistä koriintuloajoista olisikin tullut ja pikkupojan mielessä kangastellut mittava määrä erilaisia vempaimia ja etuja joita saa myöhästymisiä selittelemällä.

En oikein jaksa uskoa että ihonväri määrittelisi tuossa iässä käytöstä suuntaan tai toiseen, varsinkin pikkupojan "syy ja seuraus" pähkäilyn osalta.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

jmk

Meitä on moneen junaan ja joku jää asemallekin.

Mursu

Pari kertaa yritin saada Hesariin kommentin, jossa epäilin Valtterin sanaa, mutta kummallakin kerralla jäi moderointiin.  Kumma linja on, Valtteri on kuin pyhimys, jota ei saa epäillä.

Beenari

Tuo taitaa tapaus olla bussilinjalla 79. Ainoa joka täyttää kriteerin Pihlajanmäki-Pukinmäki-Malmi alueella. Se on tosin Nobinan linja. 71 natsaa Pihlajanmäki-Pukinmäki määreseen mutta ei Malmiin. Ja taitaa olla jossakin kohtaa tarinassa mainitun Transdevin liikennöimä.

No joka tapauksessa kyseisiä linjoja ajetaan "telibussilla". Ei se oikeasti ole teli, itse asiassa siinä on vaan apupyörät takana. No vempele painaa vähintään 12 tonnia ja kaikissa on käytössä ilmajarrut jotka tuottaa pienen viiveen jarruttamiseen. Se vempele vaan ei pysähdy ihan helposti. Jos käsi nousee vasta sitten kun se bussi on jo pysäkin kohdalla, niin kaupunkinopeudella se bussi etenee kymmenien metrien päähän ennen pysähtymistään.

No pysähtyy se nopeamminkin - tarvittaessa. Silloin tosin jokaikinen matkustaja istuu lattialla kun sen auton eteenpäin menevä liike lakkaa.

Ja kyllä, ajan ammatikseni linja-autoa. Olen jopa ajanut noita "Valtteri-linjojakin".  99% syistä miksi matkustaja ei pääse bussiin tai bussista pois johtuu matkustajasta itsestään. Loppuun 1% kuuluu sitten ne kuljettajan inhimilliset erehdykset tai ennalta arvaamattomat matkustajamäärät (TÄYNNÄ).
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Bienveillant

Olisi kiva tietää, mitä Valtteri itse tuumaa koko casesta. Itse ainakin muistelisin niin, että herkässä pre-teen iässä haluaa mahdollisimman vähän erottua muusta jengistä, ja vielä vähemmän äidin jatkuvaa höösäystä. Valtteri voi saada aika rankaa läppää kavereiltaan johtuen jatkuvasti julkisuudessa itkevästä mutsistaan. Ja kun tiedetään, miten julmia tuon ikäiset kersat pystyvät olemaan toisilleen, niin ei tosiaankaan käy Valtteria kateeksi. Salla Saarinen, anna olla jo!
Sohvaltahuutelija

valtakunnanpärkhele

Hesarin kommenttiosasta. Kuka tunnustaa?  ;D ;D ;D 
Toisaalta mielenkiintoinen yksityiskohta sinänsä Uutinen julkaistu 14.11 ja alla oleva oksennus 14.23 hmmm..  ettei vaan Valtterin äidillä ja sekopääverkostolla ollut  jotain sovittuna. Itse en ehti 12minuutissa lukea uutista ja kirjoittaa tuollaista sepustusta..
Oli sadepäivä. Pieni afrikkalaistaustainen tyttö seisoi linja-autopysäkillä koulureppu selässään ja viittoi bussia pysähtymään. Paikallisliikenteemme bussikuski heilautti tytölle oikeanpuoleista kättään tervehdykseksi ja jatkoi pysähtymättä pysäkin ohitse, vaikka kyseessä oli vakiolinja, jonka olisi kuulunut pysähtyä.

Tyttö jäi seisomaan sateeseen.

Mietin mitä tehdä, sillä jos kyytsään hänet omalla autollani kouluun, joku saattaa ymmärtää tilanteen väärin, ja saattaa olla, että lasta on jopa kielletty nousemasta vieraisiin autoihin (mikä on hyvä juttu ja oikein ajateltu !). Sitten muistin autoni takaboksiin unohtuneen sateenvarjon.

Otin mukaani sateenvarjon ja menin busipysäkille muka matkustajana esiintyen. Lainasin tytölle sateenvarjoni kertoen, että sade ei oikeastaan haittaa minua, vaan hän voi käyttää sateenvarjoa puolestani. Tyttö otti sateenvarjoni vastaan mielellään.

Ryhdyin juttelemaan sateessa tuon afrikkalaistaustaisen tytön kanssa. Kävi ilmi, että hän puhui täysin puhdasta suomea ja jopa paikallisen murteemme mukaisesti, koska hän oli syntynyt Suomessa. Itse hän piti itseään täysin suomalaisena. Hän kannatti paikallista jääkiekkojoukkuettamme ja haaveili joskus pääsevänsä cheer-leaderiksi. Kaikin puolin fiksu tyttö, joka erosi valtaväestöstämme ainoastaan ihonväriltään. -Muuten hän oli ihan kuin kuka tahansa kantasuomalainen.

Kun bussi aikoinaan tuli, viitoin sen pysähtymään. Tyttö kiipesi bussiin ja minä jatkoin tytön yllätykseksi omaan suuntaani.

Päästyäni töihin ja puhelimen ääreen, soitin kyseisen bussifirman toimitusjohtajalle, kerroin tapauksesta ja vaadin toimenpiteitä. Yllätykseni oli suuri kun toimari antoi ymmärtää, että ei aio tehdä mitään ko. asialle, eikä häntä edes kiinnosta. -Sen jälkeen olen vuosien ajan pitänyt huolen siitä, että kyseisen bussifirman tilausajoja ei niiden ryhmien suhteen tilata, joissa minä olen läsnä, ja vältän myös matkustajana ko. bussifirmaa !
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

l'uomo normale

Jenkeissä pantaisiin tutkivat journalistit asialle piilokameran kanssa. Jos asiat vaatisivat virallisia tutkimuksia, kaupungin viranomaiset tai jopa poliisi voisivat käyttää lapsia agentteinaan ja filmata syrjinnät.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kukkahatuton täti

Onkohan Valtterin äidille hetkeksikään tullut mieleen että ohiajoon saattoi olla oikea syy, esimerkiksi bussi täynnä? Tai että kaikki Valtterin vastoinkäymiset eivät aina johdu rasismista? 

RP

Piti tähän kopioida suora Facebook-linkki sallan sivuilta, jos tapauksen seuranta ei enää kiinnostaisi meidaa. Linkkejä tosin on jo kolme.
https://www.facebook.com/Salla.Saarinen.RadicalSoul/posts/10206931065735336
https://www.facebook.com/Salla.Saarinen.RadicalSoul/posts/10206935483765784
https://www.facebook.com/Salla.Saarinen.RadicalSoul/posts/10206936313946538

Useimmat muuten eivät laittaisi 11-vuotiasta lastansa esiintymään facebook-kansikuvaansa. Ainakaan en kehtaisi laittaa parikuvaa, jossa itse hymyilee leveästi ja totinen lapsi kääntää päätänsä pois kamerasta.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Eino P. Keravalta

Valtteri ei vielä tiedä sitä, mutta hän kuuluu etuoikeutettuun kansanryhmään, toiseustotemeihin.

Sellainen ei voi syyllistyä mihinkään pahaan, vaan syy on aina valkoisissa.

Parhaassa tapauksessa Valtteri voi tehdä toiseustotemiudesta itselleen ammatin ja tulonlähteenkin. Ei tarvitse edes osata mitään, kun on erivärinen nahka. Tällaisia toiseustotemeita on aina toimittajista kansanedustajiin.

Valtteri on syntynyt onnellisten tähtien alla.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Arkipiispa

Taannoin Helsingissä, puolisen vuotta sitten, näin aivan samanlaisen tapauksen.

Itse Osmo Soininvaara viittoili bussille, joka ei pysähtynyt ottamaan häntä kyytiin. Hän juoksi vielä bussin perään ja heilutti kättään, en tosin nähnyt oliko hänellä kortti kädessä vai ei, mutta bussi vain jatkoi menoaan. En nähnyt nauroiko kuljettaja partaansa vai viittoiko vain iloisesti, mutta tietysti oletan että rasistinen kuljettaja oli haljeta vahingonilostaan.

Soininvaara jatkoi vielä pari juoksuaskelta, ja pysähtyi sitten saapuen bussipysäkin kohdalle.

Niin se vaan rasismi iskee Suomessa aivan yllättäen ihan kehen vain, ihonväristä ja riippumatta. Tosin auttaisi varmaan, jos olisi pysäkillä kun aloittaa viittomisen.
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.

TheVanishedTerrorist

Klikkasin "Lähetä kuva juttuun" johon laitoin oheisen ehdotukseni oikeanlaisesta bussipysäkistä joka sopisi monikulttuuriseen meininkiin ja josta Valtterikin varmasti sitten kerättäisiin mukaan. Onhan se tavallaan "interstate" jos matkustaa muun suomen ja ghettojen välillä...

Eino P. Keravalta

Näitä 'valttereita' kun saadaan Suomeen tarpeeksi, koko Suomi jää pysäkille.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Toisinkuin valkoisen, mustan ihmisen elämä on merkityksellistä: hänelle mikään ei tapahdu sattumalta, vaan kaikki tapahtuu siksi, että hän on musta. Musta iho on hyvin tärkeä ja se kerrotaan tuon ihon omistajille jo varhain.

Hyvää jatkoa vain Valtterille - hänen elämänsä tulee varmasti monessa suhteessa olemaan helpompaa kuin monen samanikäisen valkoisen.

ämpee

Toivottavasti Valtteri on vielä kunnossa kun pääsee "äidistään" eroon.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

kummastelija

Mikä todennäköisyys on että kaikkien pääkaupunkiseudun tummaihoisista juuri se yksi äärisuvakin YLE:läiskontakteja omaavan äidin tummaihoinen lapsi jätetään kahdesti pysäkille?

Annas ma arvaan: poikamaiseen tyyliin Valtteri ei ehtinyt sovittuun bussiin. Tuli myöhemmin ja keksi tarinan.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Fiftari

Tampereella näkee usein kuinka rasistinen kuski ei ota KETÄÄN kyytiin kun on valoissa. Aika usein näkee kuinka bussi lähtee bysäkiltä ja juuttuu valoihin niin joku on hakkaamaan ovea. Tämä on tietenkin kuljettajakohtaista, jotkut avaavat oven.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Fiftari

On muuten valtsun äidillä prioriteetit kohdillaan. Poika soittaa, niin eka lähtee twiitti, sitten itketään Facebookissa ja soitellaan toimittajakavereille ja vasta seuraavana päivänä mailia. Eikö yhtiöön voi soittaa?? Luulisi että jos tapahtuisi toisen kerran niin soittaisi yhtiöön ja haukkuisi porukan pystyyn. Paitsi tietenkin jos on viikonloppu tai pyhä niin ei saa ketään kiinni.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Pakkanen

Luulin adoptio-oikeuteen liittyvän tiettyjä vaatimuksia. Olin näköjään väärässä :-\.

MacGyver

Quote from: Fiftari on 28.06.2016, 08:21:12
On muuten valtsun äidillä prioriteetit kohdillaan. Poika soittaa, niin eka lähtee twiitti, sitten itketään Facebookissa ja soitellaan toimittajakavereille ja vasta seuraavana päivänä mailia. Eikö yhtiöön voi soittaa?? Luulisi että jos tapahtuisi toisen kerran niin soittaisi yhtiöön ja haukkuisi porukan pystyyn. Paitsi tietenkin jos on viikonloppu tai pyhä niin ei saa ketään kiinni.

Voi pikkusen kiristää tunnelmaa Valtterin koululla tämä äiti. Poikaa tuskin uskalletaan kohdella millään tavalla normaalisti. Vaarana on että syntyy Valtterin kertomana väärinkäsitys kotona ja äiti ottaa heti yhteyttä Yleen ja sinnehän nämä tarinat uppoaa. Opettajat varpaillaan ja tiukka komento oppilaille kohdella Valtteria erityisen hyvin (syystä että hän on n**keri).

Salla lueppa tämä ketju :D. Saat varmasti hyvät jutut soitettua hesariin.

uuninpankko

Minä tunnen henkilökohtaisesti kolme bussinkuljettajaa. Yksi heistä on ajanut pk-seudulla paikallisliikennettä 1980-luvun lopulta saakka ja on kohta jäämässä eläkkeelle, kaksi on ajanut nyt noin kymmenisen vuotta. Kaikki ovat jossain vaiheessa työuraansa työskennelleet sellaisten yhtiöiden sellaisilla varikoilla, mistä ajetaan itä-Helsingin metron liityntäliikennettä. Ensin mainitulla oli yhdessä vaiheessa ns. "vakiosarjoja", joissa ajettiin vain Vuosaaren metroaseman liityntälinjoja (eli Porslahti, Meri-Rastila, vanha Vuosaari jne.). Toinen nuoremmista kuljettajista ajaa nykyisin työkseen Herttoniemen liityntälinjoja. Olen myös itse kulkenut paljon julkista liikennettä käyttäen koko ikäni.

Edellisen valttericaustin jälkeen kävin kaikkien kanssa lyhyet keskustelut omista kokemuksistaan, ja kaikki totesivat, että on täysi mahdottomuus alkaa ennen jokaista pysäkkiä arvuuttelemaan, että pysähtyisikö sitä nyt vai ajaisiko *****llakseen ohi. Pysäkillä käyntejä tapahtuu satoja päivittäin, ja siitä tulee täysin automatisoitua toimintaa. Vilkku päälle, jarrutus, jarrun nosto juuri ennen pysähtymistä ettei nykäise pahasti, ovet auki, peilistä katsoen takaovet kiinni, mummoa neuvotaan painamaan oikeaa nappia kortinlukijasta, ovet kiinni, vilkku päälle, vilkaisu peiliin ja kaasua. Ei siinä kuulemma tule edes ajatelleeksi "rasistisia" ajatuksia - siis että kuljettaja satoja kertoja päivässä miettisi, että nyt on (Valtterin sanomisia mukaillen) kakanväriä pysäkillä, ohi vaan.

Pääkaupunkiseudulla on sitä paitsi siinä määrin paljon eriväristä, -näköistä ja -kokoista porukkaa odottamassa julkista liikennettä, että "silmä tottuu". Ei siihen kovasti mainostettuun erilaisuuteen enää kuulemma kiinnitä bussia ajaessa mitään huomiota. Tummaihoista väkeä on varsinkin idässä jo niin paljon, koko seudulla kymmeniä tuhansia. Ja paljon heistä on varmasti sellaista kansaa, jotka eivät Valtterin kokemuksia tunnusta omaksen.

Minä olen itse jäänyt bussista joskus omaa typeryyttäni. Ja kerran painanut liian myöhään nappia ennen pysäkkiä ja matkustanut sen takia motaria pitkän matkan Korsoon.

Valtterin ikä vähän mietityttää. Kaveri on saanut nyt julkisuutta, lahjoja ja gloriaa. Tavannut itse presidentinkin. Huuma vain ehti laskea. Muistan kyllä itse tuossa iässä, miten oli mukavaa joskus tehdä pieniä kepposia joukkoliikenteessä (laittaa jalkaa oven väliin, että ovet avautuu uudestaan ym.) ja sitten jos tuli palautetta, itkeä porukoille, etten mina itse tehnyt mitään vaan kaikki oli kuljettajan/vartijan/tms. syytä. Mutta niistä ajoista on kasvettu.

Valtterin julkisuuteen vienti on härskiä. Se ei ole lapsen edun mukaista vaan suorastaan kuvottavaa. Ei siksi, ettäkö kyseessä on tummaihoinen poika - minulle se on tämän asian kannalta ihan sama mitä väriä tässä ollaan. Vaan siksi, että äiti käyttää omia intressejään silmälläpitäen (ja hieman pyöräkauppiaskaverinsakin) tätä tummaihoista poikaa välikappaleenaan mediajulkisuuteen.

Lastensuojelun tulisi tähän puuttua.

Ernst

Quote from: uuninpankko on 28.06.2016, 09:20:04

Valtterin julkisuuteen vienti on härskiä. Se ei ole lapsen edun mukaista vaan suorastaan kuvottavaa. Ei siksi, ettäkö kyseessä on tummaihoinen poika - minulle se on tämän asian kannalta ihan sama mitä väriä tässä ollaan. Vaan siksi, että äiti käyttää omia intressejään silmälläpitäen (ja hieman pyöräkauppiaskaverinsakin) tätä tummaihoista poikaa välikappaleenaan mediajulkisuuteen.

Lastensuojelun tulisi tähän puuttua.

Yritin hahmotella samaa, mutta nyt ei tarvitse. Kiitän.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Malla

On muuten valtsun äidillä prioriteetit kohdillaan. Poika soittaa, niin eka lähtee twiitti, sitten itketään Facebookissa ja soitellaan toimittajakavereille ja vasta seuraavana päivänä mailia. Eikö yhtiöön voi soittaa?? Luulisi että jos tapahtuisi toisen kerran niin soittaisi yhtiöön ja haukkuisi porukan pystyyn.

Sitten tietenkin vielä se  vaihtoehto, että juttelee lapselle. "Sä et ehtinyt bussiin/bussi ajoi ohi/vuoro jäi välistä. Ei hätää, kyllä sieltä toinen tulee. Muista nostaa käsi ajoissa, nähdään kohta."

Niobium

Quote from: Malla on 28.06.2016, 09:27:09
On muuten valtsun äidillä prioriteetit kohdillaan. Poika soittaa, niin eka lähtee twiitti, sitten itketään Facebookissa ja soitellaan toimittajakavereille ja vasta seuraavana päivänä mailia. Eikö yhtiöön voi soittaa?? Luulisi että jos tapahtuisi toisen kerran niin soittaisi yhtiöön ja haukkuisi porukan pystyyn.

Sitten tietenkin vielä se  vaihtoehto, että juttelee lapselle. "Sä et ehtinyt bussiin/bussi ajoi ohi/vuoro jäi välistä. Ei hätää, kyllä sieltä toinen tulee. Muista nostaa käsi ajoissa, nähdään kohta."

Tämä olisi se normaali tapa toimia.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Ernst

Quote from: Hohtava Mamma on 28.06.2016, 09:40:52

Toivottavasti Valtteri-poika on täysijärkinen ja häpeää tuota äitiään, jonka harrastus näyttää olevan poikansa erilaisuudella itsensä ja "toimittajakontaktiensa" jalustalle nostelu.

Pojan lähtökohtaista täysjärkisyyttä ei ole syytä epäillä. Moni vakavakin mielisairaus tai käytösongelma kehittyy epäterveestä vanhempisuhteesta, jossa kasvavan lapsen ei anneta kohdata maailmaa sellaisena kuin se on. Vanhemman tarjoama peili on vääristävä. Todella surullista.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

märtsy

Valtterilla taitaa olla aikas vahvat rillit, kuten itsellänikin oli lapsena. Kohtalaisen monta kertaa tuli jäätyä pysäkille. Ei se bussi aina pysähdy, jos viittaa vasta sitten kun näkee numerot kunnolla...

Kuten muut yllä jo ovat todenneet, niin äitinsä toiminta alkaa vaikuttaa tosiaan siltä, että adoptiota olisi ollut syytä sossujen miettiä tarkemmin. Adoptiolapsilla on takana kokemuksia, joiden vuoksi stabiilisuus ja tietty normaalius olisi kasvatuksessa erittäin tärkeää. Mediassa tikunnokkaan nostaminen ei vaikuta hyvältä.
Kekripukki, takinkääntäjä per se.