News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Islam ja kristinusko ovat täysin erilaisia uskontoja

Started by B52, 26.06.2016, 16:11:55

Previous topic - Next topic

Jochanan

Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34Ensinnäkin länsi ei ole sivistynyt.

Olisko sulla sitten antaa esimerkkinä jokin muu maanosa tai kansa, joka on sivistynyt, jos länsimaat eivät kelpaa? Ja perusteluin, kiitos!

Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34Eikö muslimiperheet saa keskimäärin enemmän lapsia verrattuna kapitalistiselle työorjuudelle itsensä alistaneisiin?

On kyllä aika sivistymötäntä, jos tiedä, että kortsu on keksitty tai ei osaa sitä käyttää. Että en kyllä tähän vetoaisi.

Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34Jeesuksen osalta mielipide lähtee eroamaan keinotekoisen vastakkainasettelun kautta. Muslimeille on mahdotonta hyväksyä Jeesuksen asemaa Paavalin kautta. Eivätkä hyväksyneet Jeesuksen valitsemat opetuslapsetkaan. Lopulta vasta kirkolliskokouksissa Jeesuksen asema ja Jumalan olemus päätettiin (huomatkaa tämä, siis ihmiset päättivät). Jos Jeesus olisi selkeästi itse ilmaissut jumalallisen olemuksensa asiasta ei olisi tarvinnut äänestää ihmisten toimesta, vaan asia olisi ollut alusta asti selvä.

Jeesus ilmoittaa jo evankeliumeissa (ainoat dokumentit, joihin Hänen sanansa on tallennettu!) olevansa Jumalan Poika. Kyse ei siis ole "keinotekoisesta vastakkainasettelusta". Kyse ei myöskään ole Paavalin "keksinnöstä", kuten edellä on joku sanonut. Ja Jeesuksen opetuslapsilla ja Paavalilla oli kyllä täysin yhteneväinen käsitys Jeesuksen asemasta. Tämä voidaan lukea mm. apostolien teoista ja Paavalin kirjeetkin antavat paljon viitteitä siitä, että käsitys oli sama. Ensimmäinen kirkolliskokoushan pidettiin jo v. 49 Jerusalemissa ja siellä oli koolla Paavali ja kaikki opetuslapset.

Kolminaisuusoppi ja kaksiluonto-oppi hiottiin lopulliseen muotoon vasta seuraavina vuosisatoina, se on totta, mutta Jeesuksen jumaluudesta ei ollut epäselvyyttä, vaikka yksityiskohdista kiisteltiinkin.

Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34Profeetta Muhammad opetti aivan samaa asiaa, vaikkakin hieman eri sanoilla ilmaistuna. Arabian kielessä "armo" on sanana suurinta rakkautta ja Muhammadin sanoin Jeesuksen sanoma sai muodokseen "armahtakaa, jotta teidät armahdettaisiin".

Mutta tää tais kohdistua vain muslimeihin itseensä? Sama Muhammad käski muistaakseni tappamaan kaikki vääräuskoiset monijumaliset arabikansat ja alistamaan kristityt ja juutalaiset dhimmeiksi. Vai onko tää sitä "armoa" sitten vai?

Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34Ja myös muslimit ymmärtävät usein tahallaan väärin kristityn kolminaisuuden. Se on mielestäni vain kreikkalaisten filosofista matematiikkaa, jonka suhteen tulisi olla vaan suosiolla hiljaa, jotta rauha säilyisi, eikä ketään tarvitsisi syyttää ainakaan monijumalaiseksi.

Ei se ihan pelkkää "kreikkalaista matematiikkaa" ole. Kolminaisuus tulee kyllä ilmi jo evankeliumeista, etenkin Johanneksen evankeliumista. Kreikkalaista filosofiaa ja matematiikkaa toki hyväksikäytettiin, jotta asiat voitiin muotoilla ja selittää niin, että ne ymmärrettiin kreikkalais-roomalaisessa kulttuurissa.

Ihan niin kuin meidän kristittyjen tulisi tässä meidän nykyisessä kulttuurissamme selittää asiat sillä lailla, että X- ja Y-sukupolvenkin edustajat ne ymmärtävät.

Histon

Olipahan taas myötähäpeää aiheuttava pläjäys hyysäriltä. Tässä noudatettiin taas klassista etnopositiivisen eksistenssin islam mukaelmaa: Pyhiin teksteihin tai arkikäytäntöihin viitataan luovasti ainoastaan silloin jos ne joko A: tukevat islamia tai B: halventavat ktistinuskoa. Kuka oikeasti kuvittelee että tällainen propaganda jotenkin edistää suvaitsevuutta? Eniten tässä oikeiden islamiin liittyvien ongelmien hyssyttelyssä häviää maallistuneet eurooppalaiset muslimit.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

UgriProPatria

Kolminaisuus tulee todellakin ilmi UT:n kirjoituksissa, kun vain ymmärtää lukemansa.

Joh. 14:
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Matteus 3: Yhdessä: Isä, Poika ja Pyhä Henki
Quote16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen (Pyhä Henki) tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17 Ja katso, taivaista kuului ääni, (Isä) joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani,(Poika, Jeesus) johon minä olen mielistynyt".

Pärmi

Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34
Quote from: käpykaarti on 28.06.2016, 17:42:14
Aika epäoleellista nysväystä, ei pahalla. Ei moisesta ole yhtään mitään hyötyä kenellekään.

Islamin leviäminen on estettävä ja sen jo saavuttamat paikat länsimaissa tulisi palauttaa sivistyksen ja ihmisoikeuksien haltuun ja varjelukseen. Halal-lihan tuottaminen ja myyminen tulee tehdä rangaistavaksi heti alkuun, koska se kun on simppeli jutska, mutta erittäin tehokas keino heikentää islamin asemaa yhteiskunnissamme.

Kaikki oleellinen tieto islamista on: ISLAM ON KUOLEMAN KULTTI.

Ensinnäkin länsi ei ole sivistynyt. Länsimaissa tehdään asioita, joista lapsenkin pitäisi ymmärtää niiden olevan ihmisellle pahaksi. Silti länsimaiset ihmiset mm. tottumuksen takia antavat itsensä tulla hyväksikäytetyiksi ja johdatetuiksi väärään. Samaa väärää länsimaat sitten tuputtavat demokratian ja ihmisoikeuksien nimellä myös muulle maailmalle.

Mitä tarkoitat sillä, että islam on kuoleman kultti? Eikö muslimiperheet saa keskimäärin enemmän lapsia verrattuna kapitalistiselle työorjuudelle itsensä alistaneisiin? Vai homoparitko esimerkiksi mielestäsi enemmän niitä lapsia tekee?

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin islamin ja kristinuskon Jumala on Aadamin, Aabrahamin, Nooan, Lootin, Jobin, Salomonin jne. keskeisten profeettojen Jumala ja myös Saatanan (tai Shaitanin) Jumala. Jeesuksen osalta mielipide lähtee eroamaan keinotekoisen vastakkainasettelun kautta. Muslimeille on mahdotonta hyväksyä Jeesuksen asemaa Paavalin kautta. Eivätkä hyväksyneet Jeesuksen valitsemat opetuslapsetkaan. Lopulta vasta kirkolliskokouksissa Jeesuksen asema ja Jumalan olemus päätettiin (huomatkaa tämä, siis ihmiset päättivät). Jos Jeesus olisi selkeästi itse ilmaissut jumalallisen olemuksensa asiasta ei olisi tarvinnut äänestää ihmisten toimesta, vaan asia olisi ollut alusta asti selvä.

Mutta niin on muuttunut islamkin. Monet muslimit ottavat, siinä missä kristityt Jeesuksen Paavalin selltyksen kautta, Muhammadinsa wahhabilaisen selityksen kautta.

Liian usein ihmiset tekevät vastakkainasettelunsa islamin ja kristinuskon välille henkilökohtaisten ja mihinkään todelliseen uskonnolliseen auktoriteettiin perustumattomien omien mielitekojensa ja arvovalintojensa pohjalta. Sen sijaan, että uskovaiset aidosti kyseenalaistaisivat mihin he oikeasti uskovat, he julistavat esimerkiksi lähimmäisenrakkautta väittäen sen olevan jollain tavalla vain kristillisyydelle ominainen piirre. Jeesus käski rakastamaan lähimmäistä kuin itseäsi. Profeetta Muhammad opetti aivan samaa asiaa, vaikkakin hieman eri sanoilla ilmaistuna. Arabian kielessä "armo" on sanana suurinta rakkautta ja Muhammadin sanoin Jeesuksen sanoma sai muodokseen "armahtakaa, jotta teidät armahdettaisiin".

Ja myös muslimit ymmärtävät usein tahallaan väärin kristityn kolminaisuuden. Se on mielestäni vain kreikkalaisten filosofista matematiikkaa, jonka suhteen tulisi olla vaan suosiolla hiljaa, jotta rauha säilyisi, eikä ketään tarvitsisi syyttää ainakaan monijumalaiseksi.

Ensinnäkin, muslimivaltioiden kaupallinen ja teknillinen kehitys on ollut täysin sivistyneiden länsivaltioiden kehittämää. Ei kai asrakaan niin hullu ole, että kuvittelisi keskenään tappelevien musujen jotain hyvää saavan aikaan?
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin Raamatun Jumala, joka on Aabrahamin ja Isakin ja Jaakobin Jumala ei ole islamin jumala, joka taas on olematon Muhiksen kusetus ja mielikuvituksen tuote nimeltä allah, islamissa.
Raamatun Jumalalla ei ole mitään yhteistä Saatanan kanssa. Jumala heitti saatanan pois yhteydestään lopullisesti. Jeesus Kristus, Jumalan poika ja Jumala(1.Joh.5:20) saatanasta: että se on tämän maailman tuomittu ruhtinas. Koska islam ei tunnusta Herraa Jeesusta Jumalan Pojaksi, ei islamilaisilla ole asiaa Kristuksen Kuningaskuntaan, he ovat tuominneet itse itsensä Jumalan valtakuntaan kelpaamattomiksi Raamatun sanan perusteella: Joh.3:18"Joka uskoo Häneen (jeesukseen Kristukseen), sitä ei tuomita, mutta joka ei usko, on jo  tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." Islam palvelee saatanaa sharia-lailla, on kuoleman kulttuuri, näkyy sanoissa ja teoissa.
Ymmärrettävää,että pimeyden palvelijat, siis muslimit eivät voi hyväksyä totuutta, valkeutta Paavalin kautta, koska Paavali oli Herran Jeesuksen apostoli. Muhammed palvelijoineen taas pimeyden ja kuoleman apostoleja.
asra daesh, tas paskapuhetta sinulta:Matt 16:15-16 "Hän (Jeesus Kristus) sanoi heille: 'Kenenkä te sanotte minun olevan?'" Simon Pietari vastasi ja sanoi: 'Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika." Jeesus ilmaisi selvästi itse kuka Hän oli:esim. Joh.1.1 ja Joh.14:7-11. Voi voi pimeyden määrää asrassa. Huomatkaa, ihmiset eivät päättäneet yhtään mitään ennekuin Jumala oli  ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Wahhabilaisuuden muhiksen selittelyt eivät Jumalalle kelpaa, koska ovat valhetta. Islamin "lähimmäisenrakkaus"-käsite ei täytä pienimmältäkään osin raamatullista lähimmäisenrakkauden määritelmää sallimalla murhaamisen, silpomisen, kiduttamisen, raiskaamisen ja lapsiavioliitot. Raamatun sanoma on täysin päinvastainen: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"; Jumalan rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa. Siksi Raamatun valossa Koraanin saatanallisten säkeiden toteuttajat tulevat kerran tuomiolle, jos eivät tee parannusta kuolleista töistään ja käänny ja huuda Jeesusta Kristusta Vapahtajakseen ja Pelastajakseen, irti perkeleen orjuudesta. Asra, huom! Raamatun Jumala tarjoaa rakkauttaan myös muslimille antaessaan mahdollisuuden kääntyä pois islamin pimeydestä; kuinka on islamissa niiden laita, jotka kääntyvät siitä pois? (toivomus että mahdollisimman moni)
Muslimit eivät ymmärrä edes tahallaan Raamatun Jumalan kolmiyhteisyyttä, saatikka sitä, että ihmisessä on henki, sielu ja ruumis.
Kristinuskossa ei kysytä sinun omaa käsitystäsi siitä,  vaan Raamatun ilmoitusta Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta.
Muslimit uivat edelleen 1400v:n jälkeen muhiksen kusetuksessa nimeltä koraani. Toivottavasti edes joku ymmärtäisi uida sieltä pois.

Pärmi

Quote from: SerialSuicideBomber on 28.06.2016, 15:50:37
Jäikö Valtteri pysäkille sen takia kun Jeesus muni?

Ei jäänyt, linnut munivat, ei Jeesus.

Pärmi

Quote from: Jochanan on 28.06.2016, 18:25:49
Itse asiassa jopa homot saavat kiittää kristinuskoa siitä, että heillä on nykyään niin hyvä olla täällä. Tänne, kristilliseen länteen, muodostui se vapaamielinen ja suvaitsevainen ja ihmiarvoa kunnioittava ilmapiiri, jossa homoliike(kin) sai rauhassa kehittyä, kasvaa ja levitä. Viitaten edelliseen, kristinusko loi ne viime kädessä puitteet, jotka sen sallivat. Nyt se pitäisi jyrätä "pois tieltä". Voi vain kysyä, missä on kiitollisuus?   

Homojen vapautusliike sinänsä ei ole kristillinen lähtökohdiltaan, vaan ateistinen, antikristillinen ja jopa satanistinen, mutten mene siihen tässä yhteydessä. Totean vain, että homoilla ei olisi sitä vapautta, mitä heillä tänä päivänä lännessä on ilman kristinuskoa ja kristinuskon poispyyhkiminen on omaan pesään kusemista.

Asiaan liittyy toki paljon, paljon, paljon kaikkea muutakin mielenkintoista, mutta raottelen aarrearkkua lisää sitten jossain muussa yhteydessä.

Raamatun Jumala on Rakkaus; Hän antaa ihmiselle valinna mahdollisuuden: uskoa Häntä ja hänen sanaansa tai olla uskomatta. Lopulta kaikkieni teot punnitaan Jumalan sanalla, siitä ei mene ohi yksikään.

Pärmi

Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 19:03:34
Quote from: UgriProPatria on 28.06.2016, 17:33:51
Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Eloh-im: Valtiaat, Yksi Herra.

Juutalainen uskontunnustus:
Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echat.
Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme, Herra ON Yksi.

Shema

Juutalaisilla ei ole kolmiosaista jumalaa kuten kristityillä. Ei muslimeillakaan.

On kyllä: JHWH, Jeshua, Henki: Kuningas Daavid:Herra sanoi minun Herralleni; älä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

Pärmi

Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 19:02:17

Huonosti olet Raamattusi lukenut! VT sisältää monia Jahven antamia tappokäskyjä, joissa naapurikansoja käsketään teurastaa sylilapsia myöten. Nuoret naimattomat tytöt saatiin kuitenkin ottaa juutalaissotilaiden sotasaaliiksi. Raiskaaminen on aina kuulunut sodankäyntiin.

Jumalan lupaukset toteutuivat: Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin (joka sai Jumalalta nimen Israel) Jumala teki Liiton heidän jälkeläistensä israelilaisten kanssa: Siihen kuului myös tarkat ohjeet Exoduksen aikana sattuneisiin hyökkäyksiin israelilaisia vastaan kuin Luvatun maan valloituksenkin suhteen. Kaiken tarkoituksena oli pitää israelilaiset Jumalallensa pyhitettynä kansana, jonka tuli pysyä erossa ympärillä olevien pakanakansojen tavoista ja kulttuureista. Se siitä monikulttuurisuudesta Jumalan kansan kohdalla

Takinravistaja

Quote from: UgriProPatria on 28.06.2016, 20:10:54
Kolminaisuus tulee todellakin ilmi UT:n kirjoituksissa, kun vain ymmärtää lukemansa.

Joh. 14:
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Quote16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen (Pyhä Henki) tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17 Ja katso, taivaista kuului ääni, (Isä) joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani,(Poika, Jeesus) johon minä olen mielistynyt".

Jeesuksella  oli mahtavat taikavoimat jo lapsena. Tuomaan evankeliumissa (joka jätettiin Raamatun kaanonista pois) kerrotaan että joku poika tönäisi leikkiessään Jeesusta. Pikku Jeesus sanoi: Sinä et ole näkevä tämän päivän iltaa. Ja poika kaatui kuolleena maahan.

Takinravistaja

Quote from: Pärmi on 28.06.2016, 21:10:26
Quote from: Asra on 28.06.2016, 19:18:34
Quote from: käpykaarti on 28.06.2016, 17:42:14
Aika epäoleellista nysväystä, ei pahalla. Ei moisesta ole yhtään mitään hyötyä kenellekään.

Islamin leviäminen on estettävä ja sen jo saavuttamat paikat länsimaissa tulisi palauttaa sivistyksen ja ihmisoikeuksien haltuun ja varjelukseen. Halal-lihan tuottaminen ja myyminen tulee tehdä rangaistavaksi heti alkuun, koska se kun on simppeli jutska, mutta erittäin tehokas keino heikentää islamin asemaa yhteiskunnissamme.

Kaikki oleellinen tieto islamista on: ISLAM ON KUOLEMAN KULTTI.

Ensinnäkin länsi ei ole sivistynyt. Länsimaissa tehdään asioita, joista lapsenkin pitäisi ymmärtää niiden olevan ihmisellle pahaksi. Silti länsimaiset ihmiset mm. tottumuksen takia antavat itsensä tulla hyväksikäytetyiksi ja johdatetuiksi väärään. Samaa väärää länsimaat sitten tuputtavat demokratian ja ihmisoikeuksien nimellä myös muulle maailmalle.

Mitä tarkoitat sillä, että islam on kuoleman kultti? Eikö muslimiperheet saa keskimäärin enemmän lapsia verrattuna kapitalistiselle työorjuudelle itsensä alistaneisiin? Vai homoparitko esimerkiksi mielestäsi enemmän niitä lapsia tekee?

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin islamin ja kristinuskon Jumala on Aadamin, Aabrahamin, Nooan, Lootin, Jobin, Salomonin jne. keskeisten profeettojen Jumala ja myös Saatanan (tai Shaitanin) Jumala. Jeesuksen osalta mielipide lähtee eroamaan keinotekoisen vastakkainasettelun kautta. Muslimeille on mahdotonta hyväksyä Jeesuksen asemaa Paavalin kautta. Eivätkä hyväksyneet Jeesuksen valitsemat opetuslapsetkaan. Lopulta vasta kirkolliskokouksissa Jeesuksen asema ja Jumalan olemus päätettiin (huomatkaa tämä, siis ihmiset päättivät). Jos Jeesus olisi selkeästi itse ilmaissut jumalallisen olemuksensa asiasta ei olisi tarvinnut äänestää ihmisten toimesta, vaan asia olisi ollut alusta asti selvä.

Mutta niin on muuttunut islamkin. Monet muslimit ottavat, siinä missä kristityt Jeesuksen Paavalin selltyksen kautta, Muhammadinsa wahhabilaisen selityksen kautta.

Liian usein ihmiset tekevät vastakkainasettelunsa islamin ja kristinuskon välille henkilökohtaisten ja mihinkään todelliseen uskonnolliseen auktoriteettiin perustumattomien omien mielitekojensa ja arvovalintojensa pohjalta. Sen sijaan, että uskovaiset aidosti kyseenalaistaisivat mihin he oikeasti uskovat, he julistavat esimerkiksi lähimmäisenrakkautta väittäen sen olevan jollain tavalla vain kristillisyydelle ominainen piirre. Jeesus käski rakastamaan lähimmäistä kuin itseäsi. Profeetta Muhammad opetti aivan samaa asiaa, vaikkakin hieman eri sanoilla ilmaistuna. Arabian kielessä "armo" on sanana suurinta rakkautta ja Muhammadin sanoin Jeesuksen sanoma sai muodokseen "armahtakaa, jotta teidät armahdettaisiin".

Ja myös muslimit ymmärtävät usein tahallaan väärin kristityn kolminaisuuden. Se on mielestäni vain kreikkalaisten filosofista matematiikkaa, jonka suhteen tulisi olla vaan suosiolla hiljaa, jotta rauha säilyisi, eikä ketään tarvitsisi syyttää ainakaan monijumalaiseksi.

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin Raamatun Jumala, joka on Aabrahamin ja Isakin ja Jaakobin Jumala ei ole islamin jumala, joka taas on olematon Muhiksen kusetus ja mielikuvituksen tuote nimeltä allah.
Raamatun Jumalalla ei ole mitään yhteistä Saatanan kanssa. Jumala heitti saatanan pois yhteydestään lopullisesti. Jeesus Kristus, Jumalan poika ja Jumala(1.Joh.5:20) saatanasta: että se on tämän maailman tuomittu ruhtinas. Koska islam ei tunnusta Herraa Jeesusta Jumalan Pojaksi, ei islamilaisilla ole asiaa Kristuksen Kuningaskuntaan. Islam palvelee saatanaa sharian kautta, on kuoleman kulttuuri, näkyy sanoissa ja teoissa.
Ymmärrettävää,että pimeyden palvelijat, siis muslimit eivät voi hyväksyä totuutta, valkeutta Paavalin kautta, koska Paavali oli Herran Jeesuksen apostoli. Muhammed palvelijoineen taas pimeyden ja kuoleman apostoleja.
asra daesh, tas paskapuhetta sinulta:Matt 16:15-16 "Hän (Jeesus Kristus) sanoi heille: 'Kenenkä te sanotte minun olevan?'" Simon Pietari vastasi ja sanoi: 'Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika." Jeesus ilmaisi selvästi itse kuka Hän oli:esim. Joh.1.1 ja Joh.14:7-11. Voi voi pimeyden määrää asrassa. Huomatkaa, ihmiset eivät päättäneet yhtään mitään ennekuin Jumala oli  ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Wahhabilaisuuden muhiksen selittelyt eivät Jumalalle kelpaa, koska ovat valhetta. Islamin "lähimmäisenrakkaus" ei täytä pienimmältäkään osin raamatullista lähimmäisenrakkauden määritelmää: islam sallii murhaamisen, silpomisen, kiduttamisen, raiskaamisen ja lapsiavioliitot. Raamatun sanoma on täysin päinvastainen: Jumalan rakkaus ei teen lähimmäiselleen mitään pahaa. Siksi Raamatun valossa Koraanin saatanallisten säkeiden toteuttajat tulevat kerran tuomiolle, jos eivät tee parannusta kuolleista töistään ja käänny ja huuda Jeesusta Kristusta Vapahtajakseen ja Pelastajakseen, irti perkeleen orjuudesta. Asra, huom! Raamatun Jumala tarjoaa rakkauttaan myös muslimille antaessaan mahdollisuuden kääntyä pois islamin pimeydestä; kuinka on islamissa niiden laita, jotka kääntyvät siitä pois? (toivomus että mahdollisimman moni)
Muslimit eivät ymmärrä edes tahallaan Raamatun Jumalan kolmiyhteisyyttä, saatikka sitä, että ihmisessä on henki, sielu ja ruumis.
Kristinuskossa ei kysytä sinun omaa käsitystäsi siitä,  vaan Raamatun ilmoitusta Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta.
Muslimit uivat edelleen 1400v:n jälkeen muhiksen kusetuksessa nimeltä koraani. Toivottavasti edes joku ymmärtäisi uida sieltä pois.

Kyllä teologien mukaan kyseessä on kolmen uskonnon yhteinen jumala. Juutalaisuus, islam ja kristinusko ovat saman puun hedelmiä. Saatanaakin kivitetään niin islamissa kuin kahdessa muussakin uskonnossa.

Ei jumalilla mitään poikia voi olla, Jeesus on ihmisestä syntynyt ja ihmisen siittämä tietenkin. Pidetään mahdollisena, että Jeesuksen isä oli roomalainen sotilas. Se selittää hänen vaaleutensa ja eurooppalaiset piirteensä, jotka Torinon liinan kautta tulivat taiteenseen.

Takinravistaja

Quote from: Pärmi on 28.06.2016, 21:27:30
Quote from: Jochanan on 28.06.2016, 18:25:49
Itse asiassa jopa homot saavat kiittää kristinuskoa siitä, että heillä on nykyään niin hyvä olla täällä. Tänne, kristilliseen länteen, muodostui se vapaamielinen ja suvaitsevainen ja ihmiarvoa kunnioittava ilmapiiri, jossa homoliike(kin) sai rauhassa kehittyä, kasvaa ja levitä. Viitaten edelliseen, kristinusko loi ne viime kädessä puitteet, jotka sen sallivat. Nyt se pitäisi jyrätä "pois tieltä". Voi vain kysyä, missä on kiitollisuus?   

Homojen vapautusliike sinänsä ei ole kristillinen lähtökohdiltaan, vaan ateistinen, antikristillinen ja jopa satanistinen, mutten mene siihen tässä yhteydessä. Totean vain, että homoilla ei olisi sitä vapautta, mitä heillä tänä päivänä lännessä on ilman kristinuskoa ja kristinuskon poispyyhkiminen on omaan pesään kusemista.

Asiaan liittyy toki paljon, paljon, paljon kaikkea muutakin mielenkintoista, mutta raottelen aarrearkkua lisää sitten jossain muussa yhteydessä.

Raamatun Jumala on Rakkaus; Hän antaa ihmiselle valinna mahdollisuuden: uskoa Häntä ja hänen sanaansa tai olla uskomatta. Lopulta kaikkieni teot punnitaan Jumalan sanalla, siitä ei mene ohi yksikään.

Hän on myös vihan ja koston jumala. Syyti tulta ja tulikiveä Sodomaan, ja hukutti lähes koko ihmiskunnan Raamatun mukaan.

Sydämistynyt

Takinravistaja

Quote from: Pärmi on 28.06.2016, 21:32:54
Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 19:03:34
Quote from: UgriProPatria on 28.06.2016, 17:33:51
Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Eloh-im: Valtiaat, Yksi Herra.

Juutalainen uskontunnustus:
Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echat.
Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme, Herra ON Yksi.

Shema

Juutalaisilla ei ole kolmiosaista jumalaa kuten kristityillä. Ei muslimeillakaan.

On kyllä: JHWH, Jeshua, Henki: Kuningas Daavid:Herra sanoi minun Herralleni; älä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

Juutalaisilla ei ole kolminaisuusoppia. Kristityt hyväksyivät sen kirkolleen 381.

Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381 taas käsiteltiin erityisesti Pyhää Henkeä. Konstantinopolissa kolminaisuusoppia täsmennettiin siten, että jumaluudessa on kolme persoonaa, jotka ovat yksi ja sama entiteetti, yksi täydellisyys, yksi Jumala.

Jochanan

Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 22:09:25Jeesuksella  oli mahtavat taikavoimat jo lapsena. Tuomaan evankeliumissa (joka jätettiin Raamatun kaanonista pois) kerrotaan että joku poika tönäisi leikkiessään Jeesusta. Pikku Jeesus sanoi: Sinä et ole näkevä tämän päivän iltaa. Ja poika kaatui kuolleena maahan.

Tuomaan evankeliumi on apokryfinen evankeliumi ja jätettiin kaanonista pois, koska se ei nauttinut apostolista arvovaltaa, mikä puolestaan tarkoitti sitä, että kirjalla/kirjeellä oli apostolinen alkuperä eli sen voitiin todeta olevan peräisin apostoleilta katkeamattomaan todistusketjuun (mm. nk. apostolisiin isiin eli varhaisimpiin kirkkoisiin) vedoten. Tämän lisäksi kyseisen tekeleen tuli olla  seurakunnissa käytössä mahdollisimman laajasti eli sen tuli olla "katolinen" ja näiden lisälsi myös tietenkin oikeaoppinen. Näillä kriteereillä kirjat ja kirjeet valittiin UT:n kaanoniin. Tuomaan evankeliumi ei täyttänyt kriteerejä, joten se jätettiin ulkopuolelle. Mitään salaliittoteorioita tämän ympärille on turha rakentaa, koska tieteellinen näyttö kumoaa ne.

Toki Jeesus olisi voinut käyttää "taikavoimiaan" jo lapsena, Hänhän oli Jumala lihassa. Hän ei kuitenkaan käyttänyt niitä ennen kuin Hänet voideltiin tehtäväänsä kasteessa ja senkin jälkeen Hän teki vain ne ihmeet, jotka Isä käski tehdä, ts. Hän rajoitti jumalallisia ominaisuuksiaan ja eli melko tavanomaisena ihmisenä suurimman osan elämästään.

Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 22:17:19Kyllä teologien mukaan kyseessä on kolmen uskonnon yhteinen jumala. Juutalaisuus, islam ja kristinusko ovat saman puun hedelmiä. Saatanaakin kivitetään niin islamissa kuin kahdessa muussakin uskonnossa.

Ei jumalilla mitään poikia voi olla, Jeesus on ihmisestä syntynyt ja ihmisen siittämä tietenkin. Pidetään mahdollisena, että Jeesuksen isä oli roomalainen sotilas. Se selittää hänen vaaleutensa ja eurooppalaiset piirteensä, jotka Torinon liinan kautta tulivat taiteenseen.

Näin teologian maisterina ja siten varmasti aivan pätevänä "teologi-edustajana" joudun olemaan kassasi eri mieltä tästä asiasta. 

Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 22:19:03Hän on myös vihan ja koston jumala. Syyti tulta ja tulikiveä Sodomaan, ja hukutti lähes koko ihmiskunnan Raamatun mukaan.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä ja annan sinulle 10 pistettä, papukaijamerkin ja pusun poskelle siitä hyvästä, että olet ymmärtänyt käyttää sanaa myös:-*

Jochanan

Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämän foorumin palstatilaa ei pitäisi käyttää kristittyjen ja ateistien väliseen kädenvääntöön. Se ei ole tämän ketjun aihepiirikään.

UgriProPatria

Quote from: Takinravistaja on 28.06.2016, 22:09:25
Quote from: UgriProPatria on 28.06.2016, 20:10:54

Joh. 14:

Jeesuksella  oli mahtavat taikavoimat jo lapsena. Tuomaan evankeliumissa (joka jätettiin Raamatun kaanonista pois) kerrotaan että joku poika tönäisi leikkiessään Jeesusta. Pikku Jeesus sanoi: Sinä et ole näkevä tämän päivän iltaa. Ja poika kaatui kuolleena maahan.

Jeesuksella ei ollut taikavoimia ja olen muuten itsekin lukenut nuo UT:n muutamat muutkin apokryyfikirjat, jota kirkot eivät kanonisiksi tunnusta. Ne ovat huijausta, ainakin suurin osa ihan silkkaa satua. Niillä on ainoastaan sikäli kirkkohistoriallinen merkitys, että ne osoittavat minkälaista alatyylistä soopaa on myös "Raamatun kertomuksiin" yritetty tarjota.

Eikös sen pienen pojan nimi ollut peräti "Juudas?"

Siis tuo on yksi tökeröimmistä UT:n apokryyfisepitelmistä. Tuollaista ei tietenkään ole tapahtunut. Jeesus ei tapa pahantekijöitä, vaan armahtaa.

Pärmi

Selvää on, että Raamatun arvovaltaa pyrittiin sotkemaan jo 1. Vuosisadalla myös väärien kirjeiden avulla, 2.Tess.2:2-3.

dothefake

Voitteko uskoa, että ketjua luettuani olen onnellinen, kun olen vain vähäinen geomailer, eikä minun tarvitse välttämättä seurata lainkaan teidän uskovaisten rauhanväittelyä. Se on ihan mielenvigast depanreedust. Toki suon sen teille, enkä vaadi mitään sensuuria.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jochanan

Quote from: dothefake on 29.06.2016, 00:07:11Voitteko uskoa, että ketjua luettuani olen onnellinen, kun olen vain vähäinen geomailer, eikä minun tarvitse välttämättä seurata lainkaan teidän uskovaisten rauhanväittelyä. Se on ihan mielenvigast depanreedust. Toki suon sen teille, enkä vaadi mitään sensuuria.

Voisin uskoa, jos et olisi erikseen ilmoittanut asiasta.

dothefake

Mutta kuinka muuten olisit saanut tietää, tuskin mikään muu taho olisi ilmoittanut noinkin tärkeästä asiasta.
-Tytti Tuppurainen

Jochanan

Quote from: dothefake on 29.06.2016, 00:14:26Mutta kuinka muuten olisit saanut tietää, tuskin mikään muu taho olisi ilmoittanut noinkin tärkeästä asiasta.

Pyhä Henki ilmoitti sen minulle. Et ole onnellinen.

dothefake

Nyt kyllä pyhä henki narraa, olen ollut koko alkukesän harvinaisen onnellinen. En oikeasti muista, minä vuonna olen nauttinut olostani ja puutarhailusta, moottoripyörästäni peräkärryineen jne. näin paljon. No, nyt tietysti pyhä henki suosituksestasi iskee minuun tappavan taudin.
-Tytti Tuppurainen

Jochanan

Quote from: dothefake on 29.06.2016, 00:22:04Nyt kyllä pyhä henki narraa, olen ollut koko alkukesän harvinaisen onnellinen. En oikeasti muista, minä vuonna olen nauttinut olostani ja puutarhailusta, moottoripyörästäni peräkärryineen jne. näin paljon. No, nyt tietysti pyhä henki suosituksestasi iskee minuun tappavan taudin.

Ei, Pyhä Henki ei narraa milloinkaan, mutta minä narrasin.  ;D

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Jochanan

Quote from: dothefake on 29.06.2016, 00:29:25Huhuh, vähän jo pelästyin.

Älä pelkää! Sillä katso, minä ilmoitin sinulle suuren ilon. 

dothefake

Vihjaatko, että työttömyyteni on syy väitettyyn onnettomuuteeni.
International Labour Organization.
-Tytti Tuppurainen

Jochanan

Quote from: dothefake on 29.06.2016, 00:35:31Vihjaatko, että työttömyyteni on syy väitettyyn onnettomuuteeni. International Labour Organization.

En. Minun iloni ei ole tästä maailmasta.

possu

Vertailuun tarvitaan vain Jessen ja Muhametin teot ja opetukset.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

Jochanan

Quote from: possu on 29.06.2016, 00:41:25Vertailuun tarvitaan vain Jessen ja Muhametin teot ja opetukset.

Niitä on muistaakseni jo vertailtukin tällä foorumilla, ihan taulukon kera. Jos joku muistaa, minkä keskustelun osana moinen taulukko on, voisi linkittää sen tänne.

dothefake

Quote from: Jochanan on 29.06.2016, 00:41:20
Quote from: dothefake on 29.06.2016, 00:35:31Vihjaatko, että työttömyyteni on syy väitettyyn onnettomuuteeni. International Labour Organization.

En. Minun iloni ei ole tästä maailmasta.
Eikö ns. Taivas kuulu tähän universumiinkaan?
-Tytti Tuppurainen