News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-05-28 YLE: Islamista luopuneet

Started by punikkikeisari, 28.05.2016, 16:02:17

Previous topic - Next topic

Mehud

Kun muslimi väittää itseään kristityksi, niin se vastaa sitä kun rikollinen väittää itseään syyttömäksi.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

MW

Quote from: Mehud on 30.01.2018, 20:50:33
Kun muslimi väittää itseään kristityksi, niin se vastaa sitä kun rikollinen väittää itseään syyttömäksi.

Default. Mistä vain katsoo hyötyvänsä. Ja islam ei tosiaan kiellä paskapuheita mitenkään, päinvastoin kehottaa viekkauteen, oveluuteen ja petokseen.

Hienot yhteiskunnat se oppi on sitten luonut.

Uuno Nuivanen

Kyllä minäkin voisin ilmoittaa kääntyneeni vaikka miksi shamanistiksi, jos sillä saisin lokoisat ilmaiset päivät loppuiäkseni. Ja samalla koko suvulle, jos olisin erityisen sukurakas.

Pakkanen

Hölmölä tarjoaa näille kristityille turvapaikan ja suurmoskeijan :flowerhat:

MW

#214
Quote from: Uuno Nuivanen on 30.01.2018, 21:13:44
Kyllä minäkin voisin ilmoittaa kääntyneeni vaikka miksi shamanistiksi, jos sillä saisin lokoisat ilmaiset päivät loppuiäkseni. Ja samalla koko suvulle, jos olisin erityisen sukurakas.

Paitsi että suku, varsinkin vaimot ja lapset yleensä jäävät Varmaan Kuolemaan TM Että Varmaan ne ovat Kuolleita.

EDIT: sitäpaitsi kuolema on varma. Vai kuka ajatteli elää ikuisesti?

ISO

Suomalainen oikeusjärjestelmä on nykyään vihervasemmistolainen vitsi, joka ei naurata.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Niobium

Henkilöllisyystodistus ja koneinsinöörin paperit olivat siellä välimereen pudonneen raamatun välissä.

Muisti palailee pätkittäin.

Oikeasti, migrin haastattelijan tunnistaa kadulla siitä, että niillä on alahuuli purtu turvoksiin saakka.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Skeptikko

HS: Turvapaikanhakijat kääntyvät kristityiksi saadakseen oleskeluluvan
https://www.verkkouutiset.fi/hs-turvapaikanhakijat-kaantyvat-kristityiksi-saadakseen-oleskeluluvan/

QuoteUskontoasiantuntijan mukaan on selvää, että turvapaikanhakijat käyttävät järjestelmää hyväkseen.

Viime vuonna valtaosa, noin 70 prosenttia turvapaikkapäätöksestään valittaneiden uusista perusteista koski kristinuskoon kääntymistä. Helsingin Sanomien mukaan kristinuskoon kääntymisen taustalla on joissakin tapauksissa ollut aktiivista käännytystyötä.
...
Suurin osa kääntyneistä on irakilaisia ja afganistanilaisia, ja heistä valtaosa on ottanut vastaan helluntaiseurakunnan kasteen, Maahanmuuttovirastosta (Migri) kerrotaan. Turvapaikanhakijat ovat löytäneet myös muihin vapaiden suuntien seurakuntiin.

HS:n selvitysten mukaan osa turvapaikanhakijoista käyttää uskoa puhtaasti oleskeluluvan tai turvapaikan saamiseen. Uskontoasiantuntija Anu Karppi sanoo HS:lle olevan selvää, että turvapaikanhakijat käyttävät järjestelmää hyväkseen.

"Jos joku saa jollain perusteella turvapaikan, tieto siitä leviää ja perusteen käyttö yleistyy."

Vapaat seurakunnat ovat tehneet selvitysten mukaan käännytystyötä, joka ei aina ole ollut avointa.

Uusissa sitoutumattomissa ja helluntaiseurakunnissa on annettu pikakasteita mitättömällä uskonopetuksella tai kokonaan ilman. Turvapaikkapuhutteluissa on kerrottu seurakunnista, joista viranomaiset tai hakijakaan eivät ole myöhemmin löytäneet tietoja.

Tuo Kokoomuksen Verkkouutisten juttu viittaa tähän Hesarin juttuun, joka on maksumuurin takana:

Villeissä pien­seurakunnissa tapahtuu kummia, kun turvapaikan­hakijat kääntyvät joukoittain kristin­uskoon – HS selvitti, kenen aloitteesta kasteita annetaan ja millaisia motiiveja kääntyneillä on
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005590370.html

Quote
Nuori nainen kaatuu salin lattialle ja nauraa. Kimeitä, hallitsemattomia pyrskähdyksiä. "Kiitos Jeesus", hän hokee. Sitten hän alkaa puhua sanoin, jotka eivät ole mitään kieltä. Helsinkiläisessä River-seurakunnassa on meneillään rukouskokous. Ihmisiä kulkee ympäri salia "kielillä" puhuen.[Loppu maksumuurin takana]
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Alaric

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005590835.html (4.3.2018)

QuoteMilloin turvapaikanhakijan kristinuskoon kääntymisen aitoutta on syytä epäillä ja kuinka tarkkaan Raamattu täytyy tuntea puhuttelussa? Nämä ja kahdeksan muuta kysymystä Maahanmuuttovirastolle

Kristinuskoon kääntymisen aitoutta ei ole helppo selvittää, Maahanmuuttovirastosta kerrotaan. Suurimmassa osassa tapauksista on kuitenkin todettu, ettei turvapaikanhakija ole vaarassa joutua vainotuksi uskonnon takia.

Yksin viime vuonna yli tuhat turvapaikanhakijaa ilmoitti kääntyneensä kristinuskoon. HS kertoi tänään sunnuntaina, mitä turvapaikanhakijoiden kristinuskoon kääntymisen taustalta löytyy. Nyt kysymme Maahanmuuttovirastosta (Migri), miten kääntymistapauksia käsitellään.

Viime vuonna toistatuhatta turvapaikanhakijaa vetosi kristinuskoon kääntymiseen saadakseen kansainvälistä suojelua. Maahanmuuttoviraston on tutkittava jokaisen kääntymisen aitous. Miten virasto arvioi näitä tapauksia?

"Jos ihminen kertoo vasta valitusvaiheessa, että hän on kääntynyt kristinuskoon, hallinto-oikeus palauttaa asian Migrille uudelleen käsiteltäväksi ja hänelle järjestetään uusi turvapaikkapuhuttelu. Uskonto ei ole automaattinen peruste turvapaikalle, vaan olennaista on se, onko ihminen sen vuoksi vainon vaarassa. Ei voida olettaa, että ihminen luopuu uskostaan vainon välttääkseen, joten arvioimme, voiko hakija harjoittaa uskontoa ja elää kristittynä kotimaassaan, jos hänet palautetaan sinne. Puhuttelussa yritämme saada kääntymisen motiivit selville, vaikkakaan kääntymisen aitoutta ei ole helppo selvittää. Maahanmuuttovirasto olettaa, että hakija pystyy kertomaan, miten uusi uskonto näkyy hänen elämässään ja arjessa", Turvapaikkayksikön tulosalueen johtaja Tirsa Forssell sanoo.

Milloin motiivia on syytä epäillä?

"Jos hakija ei osaa tuoda esiin sitä, miksi on päätynyt tähän ratkaisuun ja mitä se hänelle merkitsee, silloin on syytä epäillä motiivia. Kääntymiselle ei tietenkään haeta järkevää selitystä, mutta useimmiten se aiheuttaa ihmisessä jonkinlaisia ristiriitoja ja ajatuksia, joita hän joutuu käymään mielessään läpi. Hakijan on osattava kertoa, miten uskoontulo on muuttanut hänen elämänsä", Maahanmuuttoviraston uskontoasiantuntija Anu Karppi sanoo.

Vaaditaanko hakijalta jotain todisteita kääntymisestä?

"Kirjallisia todisteita ei vaadita, mutta hakija esittää usein kastetodistuksen sekä jonkinlaisen selvityksen seurakuntaan liittymisestä. Usein se on pastorin tai papin kirjoittama todistus hakijan uskon aitoudesta", Forssell sanoo.

(...)

Mitä hakijat kertovat kääntymisen syiksi?

"Yleisimmät ovat yhteisöllisyyden kaipuu ja pettymys islamiin. Pettymys islamiin voi liittyä tosin moneen asiaan, sillä moni tulee konfliktialueilta ja maista, joissa yhteiskunta ja uskonto sekoittuvat. Kristinuskoon liitetyt vapaus, armo ja anteeksianto mainitaan usein. Jotkut taas kertovat, että ovat halunneet kääntyä tavattuaan kristittyjä, jotka ovat auttaneet ja kohdelleet heitä hyvin", Karppi sanoo.

"Hakijat saattavat kertoa, että ovat saaneet seurakunnista suomalaisia ystäviä ja hyväksyntää. Välillä meidän on vaikea erottaa, mikä on yhteisöllisyyden kaipuuta, mikä uskoontuloa", Forssell sanoo.

Vaikka Maahanmuuttovirasto toteaisi, että kääntymys on aitoa, voidaanko turvapaikanhakija silti palauttaa?

"On monia paikkoja, jonne voidaan palauttaa matalan profiilin kristitty. Esimerkiksi Iraniin voidaan. Myös joillekin alueille Pohjois-Irakiin on palautettu, mutta aika vähän. Afganistaniin ei ole palautettu", Forssell sanoo.


(...)

Kuinka moni kääntyneistä saa kielteisen päätöksen?

"Rima on näissä korkealla, ja suurin osa tapauksista on ollut sellaisia, joissa vainon vaaraa ei ole voitu todeta. Silloin kun vainon peruste on syntynyt vasta kotimaasta lähdön jälkeen, kynnys katsoa uusi peruste uskottavaksi on korkeampi. YK:n pakolaisjärjestö UNHCR kehottaa myös kiinnittämään erityistä huomiota uskottavuusarviointiin tilanteissa, joissa uskonnon vaihtaminen on noussut hyvin yleiseksi ilmiöksi turvapaikanhakijoiden keskuudessa. Jos vaikuttaa siltä, että hakija on kääntynyt kristinuskoon epätoivosta ja koska hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa, päätöstä tehtäessä otetaan huomioon myös se, ymmärtääkö kotimaan yhteisö, ettei hän ole oikeasti luopunut uskonnostaan. Jos tiedetään, että kotimaassa tällaiset syyt ymmärretään, voidaan katsoa, ettei hakija ole vaarassa joutua vainotuksi. Mutta tehdään myönteisiäkin päätöksiä", Karppi sanoo.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Emo

Quote
Milloin motiivia on syytä epäillä?

Eurooppaan tulon motiiveja ei epäillä, kaikki jutut uskotaan ja ikäkin 17v uskotaan eikä ikää ole lupa lääketieteellisesti varmentaa saati käyttää silmiään ja maalaisjärkeään, mutta on näköjään yksi asia eli kristinuskoon kääntyminen, jolle asylmatkailijoiden pitää osata kertoa vedenpitävät motiivit.

:D

Redya

Näille kristityiksi kääntymisille nauretaan jo muutenkin Lähi-idässä, jossa kaikki ymmärtävät kyseen olevan vain oleskeluluvan saamisesta. Sitten asiaa vielä tentataan kovastikin tosissaan. Asian pitäisi mennä niin, että tänne otettaisiin jo valmiiksi lähtömaissaan vainoa kokeneita kristittyjä passiherätyksen saaneiden sijasta.

Lahti-Saloranta

Tarvinneeko tuota kristinuskoon kääntymistä testata millään lailla. Sen väittäminen että islamista luopuminen aiheuttaisi ongelmia on kiihotusta kansanryhmää vastaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Alaric

#222
https://www.verkkouutiset.fi/paivi-rasanen-arvioidaanko-kristityiksi-kaantyneita-turvapaikanhakijoita-yhdenmukaisesti/ (8.3.2018)

QuotePäivi Räsänen: Arvioidaanko kristityiksi kääntyneitä yhdenmukaisesti?

Kansanedustaja Päivi Räsänen (kd.) jätti tänään kirjallisen kysymyksen koskien kristityiksi kääntyneitä turvapaikanhakijoita sekä heidän saamiaan kielteisiä turvapaikkapäätöksiä.

Räsänen kysyy asianomaiselta ministeriltä, aikooko tämä laatia selvityksen siitä, miten maahanmuuttovirastossa sekä tuomioistuimissa vakaumuksen aitoutta arvioidaan ja millainen vakaumus katsotaan aidoksi.

– Useat turvapaikkaa Suomesta hakeneet henkilöt ovat turvapaikkaprosessin aikana kääntyneet kristityiksi. Monet turvapaikanhakijat ovat hakemuksen käsittelyssä tuoneet esille, että kääntyminen kristinuskoon antaa heille perustellun aiheen pelätä lähtömaassaan vainotuksi joutumista, ja että kääntyminen voi aiheuttaa jopa hengen vaaran, Räsänen toteaa tiedotteessaan.

– Kielteisen päätöksen saaneet, kristityiksi kääntyneet voivat kokea suurta turvattomuutta palatessaan takaisin lähtömaahansa.

Turvapaikkahakemusten käsittelyssä niin maahanmuuttovirasto kuin hallintotuomioistuimet ovat arvioineet kääntymisen uskottavuutta osana päätösharkintaa ja sille on annettu tapauskohtaisesti ja vaihtelevasti painoarvoa.

– Oikeusturvasyistä olisi syytä selvittää, perustuvatko maahanmuuttovirastossa sekä tuomioistuimissa tehtävät arvioinnit vakaumuksen aitoudesta sekä käsitykset aidosta vakaumuksesta yhdenmukaiseen linjaan, Räsänen painottaa.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/paivi-rasanen-kysyy-oikeusministerilta-kristyksi-kaantyneiden-turvapaikanhakijoiden-oikeusturvasta (8.3.2018)

QuotePäivi Räsänen kysyy oikeusministeriltä kristyksi kääntyneiden turvapaikanhakijoiden oikeusturvasta

Kansanedustaja Päivi Räsänen (kd) on huolissaan kristinuskoon kääntyneiden turvapaikanhakijoiden tilanteesta. Räsänen jätti tänään eduskunnassa kirjallisen kysymyksen, joka koskee kristityiksi kääntyneitä turvapaikanhakijoita ja heidän saamiaan kielteisiä päätöksiä.

(...)

– Asiasta on ollut paljon uutisia ja olen saanut myös suoraan viestejä, joissa on kerrottu esimerkiksi Afganistaniin palautettujen tilanteesta. Minua huolestuttaa, koska joissakin päätöksissä on vedottu siihen, ettei ole uskottu uskon olevan aitoa. Ongelma tässä on se, että henkilö, joka on kastettu ja kertonut asiasta perheelleen, voi olla hengenvaarassa riippumatta siitä, miten viranomainen täällä Suomessa arvioi hänen uskoaan, sanoo Räsänen.

Kuka pystyy arvioimaan uskon syvyyden?

Räsänen kertoo tuntevansa henkilökohtaisesta entisiä muslimeja, jotka ovat kääntyneet kristityiksi.

– Viime jouluna heitä oli noin parikymmentä viettämässä perheeni kanssa joulua. Olen seurannut näiden henkilöiden turvapaikkaprosessia ja kuunnellut heidän tarinoitaan. Mietin sitä, että jos näiden ihmisten usko ei ole aitoa, niin kenen sitten on, pohtii Räsänen.

Räsäsen mukaan vakaumuksen aitouden tutkiminen on erittäin herkkä kysymys.

– Kuka on se, joka pystyy aukottomasti arvioimaan toisen ihmisen uskon tai vakaumuksen syvyyden. Vakaumuksen tutkimisesta on luovuttu siviilipalveluksen yhteydessä. Jos ajatellaan asiaa tässä tapauksessa, niin kyllä se on viranomaiselle aika hankala tehtävä.

Räsänen ymmärtää entisenä sisäministerinä hyvin sen, että turvapaikkaperusteiden tutkinta on hankalaa. Siinä täytyy minimoida mahdolliset väärinkäytökset. Voi olla, että halutaan antaa myös viesti, että pelkkä kääntymys ei yksin riitä.

(...)

– Omien tuntemieni ihmisten kohdalla olen vakuuttunut siitä, että kyse on aidosta hengellisestä heräämisestä. Ainakin minun olisi vaikea asettaa heitä eri asemaan kuin ihan ketä tahansa tuntemaani suomalaista kristittyä.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Rokka

Quote from: Uuno Nuivanen on 30.01.2018, 21:13:44
Kyllä minäkin voisin ilmoittaa kääntyneeni vaikka miksi shamanistiksi, jos sillä saisin lokoisat ilmaiset päivät loppuiäkseni. Ja samalla koko suvulle, jos olisin erityisen sukurakas.

Siinä tapauksessa varmaan kannattaisi kääntyä somaliksi ;D

Alaric

Kirkkohallituksen asiantuntijoiden mielestä "kristityiksi kääntyneiden" läpsyttelijöiden vakaumuksen aitoutta ei pitäisi Migrissä niin kovasti pohtia, vaan luottaa seurakunnan arvioon.

https://www.kp24.fi/uutiset/531412/kasteen-pitaisi-olla-osoitus-harkitusta-kaantymisesta-kristityksi-seurakunnan-arvioon-henkilon-vakau?src=rss (17.3.2018)

QuoteKasteen pitäisi olla osoitus harkitusta kääntymisestä kristityksi – "Seurakunnan arvioon henkilön vakaumuksesta tulisi luottaa"

Laura Arikka, Elina Hellqvist

Maahanmuuttoviraston tehtävänä on arvion jälkeen pohtia sitä, miten uusi vakaumus vaikuttaa mahdollisuuteen saada kansainvälistä suojelua, Kirkkohallituksen asiantuntijat kirjoittavat.

Mitä on olla kristitty? Tämä kysymys on herättänyt keskustelua evankelis-luterilaisessa kirkossa, kun suuri joukko turvapaikanhakijoita on ilmaissut kiinnostuksensa kristinuskoa kohtaan. Keskustelua on käyty myös siitä, mikä vaikutus kääntymisellä on turvapaikanhakuprosessiin ja miten kirkon työntekijöiden tulisi turvapaikanhakijoiden kanssa toimia.

Julkisuudessa on pohdittu kristityiksi kääntyvien uskon aitoutta.

Tällä hetkellä kääntyneen tai kastetun vakaumuksen aitoutta pohditaan ja arvioidaan Maahanmuuttovirastossa osana hakuprosessia. Mikäli kasteopetusprosessi on evankelis-luterilaisessa kirkossa kuitenkin suositusten mukaan viety loppuun ja kaste jo toimitettu, tulisi seurakunnan arvioon henkilön vakaumuksesta luottaa. Migrin tehtävänä on toki tämän jälkeen pohtia vakaumuksen uskottavuutta ja sitä, miten uusi vakaumus vaikuttaa mahdollisuuteen saada kansainvälistä suojelua.

Seurakuntien lausunnot tai kastetodistukset ovat parhaimmillaan Migrin arvioinnin apuna, eikä maahanmuuttoviranomaisten tarvitsisi aina tehdä nykyisenlaisia, kiistanalaisiakin arviointeja ihmisen uskonnollisuuden laadusta.

Yhteisöllinen ulottuvuus jää usein huomaamatta

Leena Sorsa toteaa tuoreessa tutkimuksessaan (Uskonnolliset tavat ja julkinen tila Suomessa, 2018), että uskonnon harjoittamiseen kuuluu sekä yksityinen että julkinen ulottuvuus. Nämä aspektit määritellään myös uskonnonvapauslaissa.

Suomessa uskonto on usein yksityisasia, mutta samalla vakaumuksemme näkyy elämämme käännekohdissa ja erityisissä hetkissä. Uussuomalaiset taas tulevat yleensä erilaisesta uskonnonharjoittamisen kulttuurista.

Esimerkiksi turvapaikanhakijoiden osalta uskonnolliseen yhteisöön liittymisessä on kyse myös konkreettisesta yhteisöllisyydestä, inkluusion toteutumisesta uudessa kulttuurissa ja elämässä. Tämä on todettu myös Ann-Mari Huhtasen artikkelissa Villeissä pienseurakunnissa tapahtuu kummia, kun turvapaikanhakijat kääntyvät joukoittain kristinuskoon (HS 4.3.2018).

Uskonnon yhteisöllinen ulottuvuus jää valitettavan usein huomioimatta. Kun turvapaikanhakija tai muu henkilö jättää oman alkuperäisen katsomuksensa ja kääntyy kristityksi, hän samalla jättää usein oman perheensä ja yhteisönsä, joskus lopullisesti. Tällaisessa tilanteessa hän tarvitsee uuden yhteisön.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Alaric

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/mielenosoitus-eduskuntatalolla-kristinuskoon-kaantymisen-teeskentely-on-teoriassa-mahdollista-mutta-vaarallista- (28.4.2018)

QuoteMielenosoitus turvapaikanhakijoiden puolesta eduskuntatalolla: "Kristinuskoon kääntymisen teeskentely on teoriassa mahdollista mutta vaarallista"

Mielenosoituksessa puhunut Päivi Räsänen ihmetteli, mikä oikeus viranomaisilla olisi kiistää hänen omaa uskoaan Jeesukseen.

Eduskuntatalon portailla kokoontui lauantaina noin arviolta vajaat kaksi sataa Hätähuuto-kampanjan mielenosoittajaa, jotka puolustivat kristityksi kääntyneitä turvapaikanhakijoita.

Mielenosoituksen taustalla on vapaaseurakuntien huoli kristityistä turvapaikanhakijoista, jotka Maahanmuuttovirasto on lähettänyt takaisin maihin, joissa kristittyjä vainotaan. Tiedossa on muun muassa eräs pakistanilainen pastori, jonka perheen Maahanmuuttovirasto on palauttamassa. Mielenosoituksen yhtenä järjestäjänä toiminut Jaana Koivunen kertoo afganistanilaisesta "Albertista", joka on jo palautettu.

Mielenosoituksessa puhui turvapaikanhakijoita avustanut asianajaja Mikael Karttunen, joka huomautti, että Suomeen tulleista turvapaikanhakijoista valtaosa on maista, joissa kristittyjä vainotaan erittäin voimakkaasti.

– Monet Suomessa sanovat, että kristityksi käännytään väärin perustein, vilpillisesti, vain oleskeluluvan saamisen tarkoituksessa. Mutta joka näin sanoo, ei ota huomioon, että sellaisen ihmisen vaino alkaa jo täällä Suomessa, Karttunen sanoi.

– Vastaanottokeskuksessa sellainen ihminen joutuu oman maan kansalaistensa taholta pilkan, nöyryytyksen ja usein jopa väkivallan kohteeksi. Suomi on täysin epäonnistunut siinä, että turvapaikanhakijoita suojeltaisiin vastaanottokeskusten sisällä vainolta.

Karttusen mukaan tieto kääntymisestä kulkee turvapaikanhakijan lähtömaahan nopeasti muun muassa sosiaalisen median ja takaisin palaavien turvapaikanhakijoiden kautta.

– Kristinuskoon kääntymisen teeskentely on teoriassa mahdollista, mutta se on pidemmän päälle hyvin vaikeaa ja jopa vaarallista. Teeskentelijät väsyvät näyttelemiseen ajan kuluessa tai paljastuvat kun eivät jaksa ylläpitää sitä roolia, Karttunen sanoi.

Olennaista ei ole uskon aitous vaan vainon todellisuus

Hätähuuto-mielenosoituksessa puhui myös entinen sisäministeri, kansanedustaja Päivi Räsänen (kd.). Hän kertoi muutamasta läheiseksi tulleesta kristityksi kääntyneestä ystävästään, jotka ovat saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen.

– Näitä päätöksiä on perusteltu muun muassa sillä, että hakijan usko ei ole aito tai vakuuttava. Tai se ei ole riittävän omakohtainen vaan ulkoa opittu, Räsänen sanoo.

– Monen viranomaisen on ollut vaikea ymmärtää sitä, millainen Pyhän Hengen synnyttämä herätys on meneillään tänne tulleiden turvapaikanhakijoiden keskuudessa, Räsänen jatkoi. (:roll:)

Hän korosti uskonnonvapautta perusarvona.

– Siihen kuuluu myös oikeus vaihtaa uskontoa. Pidän suorastaan häpeällisenä sitä, jos suomalainen viranomainen tai suomalainen oikeuslaitos ei tunnusta tätä oikeutta kaikkien Suomessa asuvien kohdalla.

– Jos minä sanon ihmisten edessä uskovani Jeesukseen ja kerron, että minut on kastettu, niin mikä oikeus kenelläkään viranomaisella tai oikeuslaitoksella olisi tätä omaa perusoikeuttani vakaumukseen kiistää, että se ei vaikuta aidolta, hän kysyi

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kukko

Quote– Monen viranomaisen on ollut vaikea ymmärtää sitä, millainen Pyhän Hengen synnyttämä herätys on meneillään tänne tulleiden turvapaikanhakijoiden keskuudessa, Räsänen jatkoi. (:roll:)

Voi kai sitä taikaseinää Pyhäksi Hengeksikin kutsua. Maaginen herättelijä.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

foobar

#227
Quote from: Kukko on 29.04.2018, 03:47:42
Quote– Monen viranomaisen on ollut vaikea ymmärtää sitä, millainen Pyhän Hengen synnyttämä herätys on meneillään tänne tulleiden turvapaikanhakijoiden keskuudessa, Räsänen jatkoi. (:roll:)

Voi kai sitä taikaseinää Pyhäksi Hengeksikin kutsua. Maaginen herättelijä.

Minua epäilyttää hiukan että jos näiltä herätyksen saaneilta menisi kadulla kysymään heidän ykkösprofeettaansa, vastauksena olisi monen kohdalla se M-kirjaimella alkava. (Ei siis Mooses.) Vaikken ole itse mitenkään uskonnollinen, mielestäni näytön "uskonnollisesta herätyksestä" pitäisi olla ikuisen taikaseinän valtakuntaan pääsemiseksi hiukan suurempi kuin kyky valehdella byrokraatille sujuvasti, tai edes auttavan vakuuttavasti.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Lahti-Saloranta

Turvapaikanhakijoille pitäisi heti kättelyssä ilmoittaa että kristityksi kääntyminen ja homoksi ilmoittautuminen ei mitenkään vaikuta heidän mahdolliseen palautukseensa joten heidän ei kannata luopua uskostaan toivossa saada sen varjolla turvapaikka.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Finka

Quote– Minulla ei ole nykyistä Jumalaani kohtaan mitään pelkoja. Ulkoiset asiat eivät enää symboloi uskoani, vaan se on sisällä sydämessäni.

Syvästi kristinuskon sanomaan uskovat ovat monesti historian aikana laittaneet henkensä alttiiksi viedäkseen riemusanomaa eteenpäin, mutta nämä uuskäännynnäiset käpertyvät turvalliseen paikkaan. Ei ole pyhä henki liian kovalla voimalla päähän iskenyt. Edes synnyinmaansa kristillisten yhdyskuntien rahallinen tukeminen osoittaisi jonkinlaista halua tuoda kristinuskon sanomaa omille synnyinmaahan jäänneille ystäville, sukulaisille ja tuttaville.

Mielenkiintoista nähdä kuinka moni uuskristitty johdattaa myös lapsensa kasteelle.

"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Kypäräniekka

Quote
Mielenkiintoista nähdä kuinka moni uuskristitty johdattaa myös lapsensa kasteelle.
Aika monet ovat liittyneet sellaisiin kristillisiin suuntauksiin ja seurakuntiin, joissa ei lapsia kasteta

Blanc73

QuoteTavallisimmissa tapauksessa turvapaikanhakijalle on jo ehditty tehdä kielteinen päätös, josta hakija on valittanut hallinto-oikeuteen.– Tässä vaiheessa sitten nousee esiin kristinuskoon kääntyminen, josta turvapaikanhakija kertoo hallinto-oikeudelle. Samalla on toimitettu kastetodistus oikeudelle, sanoo Anu Karppi.
Ei kai tälläinen kusetusyritys voi mennä läpi missään olosuhteissa? :facepalm:

QuoteMaahanmuuttovirastolla ei ole tilastoa, kuinka usein peruste on johtanut oleskeluluvan saamiseen.
Enpä oikein usko tuota todeksi...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Niobium

Kun se kulttuuri on kerran hierottu syvään, niin se on ihan sama, mitä väittää uskonnokseen.

Se on niin merkillistä, että ortodoksit, juutalaiset, evankelisluterilaiset, you name it, pystyvät tulemaan ihan hyvin toimeen keskenään. Samassa kulttuurissa kasvaneet.

Sitten kun laittaa rauhan uskonnon kahden eri haaran edustajat vastakkain, niin hyvällä tuurilla vain toinen tulee huoneesta ulos. Se on kuulkaa mannekulttuurin pitkävihaisuus aivan nollatasolla näihin veijareihin nähden.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Alaric

Juttu on varsin pitkä, loput linkistä.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/uskonvaihtajat-miten-suomen-evankelis-luterilainen-kirkko-suhteutuu-kristityiksi-kaantyneisiin-turvapaikanhakijoihin/?shared=1790494-193de287-500 (20.5.2018)

QuoteUskonvaihtajat Suomessa – Miten evankelisluterilainen kirkko suhtautuu muslimeista kristityiksi kääntyneisiin turvapaikanhakijoihin?

Kaverit uhkaavat ja kiusaavat, sukulaiset hylkäävät ja viranomaiset epäilevät kääntymyksen aitoutta. Silti arviolta yli tuhat Suomen turvapaikan hakijaa on hylännyt islamin ja tunnustaa nyt kristinuskoa.

Lauletaan, soitetaan, ryystetään kahvia, keskustellaan ja nauretaan.

Tampereen Kalevan kirkon kerhohuoneessa on runsaasti eksoottisen näköistä väkeä, mutta myös ihan tavallisia suomalaisia.

Ellei tietäisi, että ollaan kirkon tiloissa, ei asiaa pystyisi yhtäkkiä arvaamaan. Kun tarkemmin katselee ympärilleen, näkee yhdellä seinällä puisen ristin. Ja, tosiaan, yhdellä paikalle saapuneista on suomalaisen papin perinteinen tunnus kaulassaan – ei sentään liperit vaan se miedompi vaihtoehto, "sokeripala".

Marhaban, lukee kerhohuoneen ovessa. Se on arabiaa ja tarkoittaa "tervetuloa".

Tampereen tuomiokirkkoseurakunta, jonka piiriin Kalevan kirkkokin kuuluu, on kutsunut maahanmuuttajia viettämään leppoisaa iltapäivää ja viihtymään.

"Heti täytyy sanoa, että me emme täällä yritä käännyttää ketään. Emmekä julista Jumalan sanaa. Jos joku haluaa puhua hengellisistä asioista seurakunnan työntekijöiden kanssa, olemme tietenkin siihen valmiit. Mutta me emme tuputa kenellekään mitään", selostaa Marhaban-kokoontumisen ideaa Tuomiokirkkoseurakunnan pastori Jukka Kuusisto.

Yhteyksiä haetaan – ja uutta virtaa seurakuntiin

Marhaban-kokoontumisia järjestetään joka iltapäivä ja aina niihin saapuu kymmeniä Suomeen ulkomailta tulleita: turvapaikanhakijoita, turvapaikan saaneita, muita maahanmuuttajia.

Tampereella luterilainen kirkko on hakenut yhteyksiä turvapaikanhakijoihin heti, kun ensimmäiset vuoden 2015 "pakolaisvyöryn" aallot saapuivat kaupunkiin.

"Me olimme ensimmäisiä, jotka tarjosimme suojaa turvapaikanhakijoille. Olemme rakentaneet heihin luottamuksellisia suhteita ja etsineet yhteyksiä", pastori Jukka Kuusisto kuvailee seurakunnan ponnisteluja.

"Monet täällä käyvistä ulkomaalaisista ovat taustaltaan muslimeja. He tykkäävät keskustella uskonnosta hyvinkin henkilökohtaisesti, vaikka meille suomalaisille omasta uskosta puhuminen on yleensä hiukan kiusallista. Muslimeita uskonnolliset asiat selvästikin askarruttavat", kertoo Maria Haapavaara, joka järjestää Marhaban-kokoontumisia seurakunnan projektityöntekijänä.

Jäsenkadosta kärsinyt Suomen evankelis-luterilainen kirkko on luonnollisesti kiinnostunut uusista maahanmuuttajista. Vaikka pakolaiset ovat useimmiten muslimeja, toivotaan heistä uutta virtaa seurakuntiin.

"Meillä Tuomiokirkkoseurakunnassa on kastettu parikymmentä entistä islamilaista luterilaiseen uskoon", pastori Jukka Kuusisto iloitsee.

"Mutta ei meille niin vain tulla", hän kiirehtii jatkamaan.

"Pitää käydä rippikoulu, ja kun kysymys on uskontonsa vaihtajista, heidän rippikouluunsa suhtaudutaan erityisen huolellisesti. Jos he sitten rippikoulun jälkeen ovat valmiit tulemaan meidän kirkkoomme, järjestetään heille kastejuhla."

Kuusisto torjuu päättäväisesti käsityksen, että luterilaiseksi käännyttäisiin viekkaasti, turvapaikan saamisen toivossa. Hän muistuttaa, että kaikki kristinuskoon kääntyneetkään eivät ole saaneet turvapaikkaa.

"Kyllä seurakuntaamme tulleet turvapaikanhakijat ovat ihan tosissaan. Yllättävän ahkerasti he käyvät jumalanpalveluksissa. Ensimmäinen kastamani ex-muslimi käy kirkossa ja ehtoollisella joka sunnuntai."

(...)

"Jos tappavat, en piittaa"

Kun Kazem Mahmudi oli muutaman kerran vieraillut kirkossa, hän päätti "hyväksyä Jeesuksen", kuten hän asian ilmaisee. Huolimatta kehnosta lukutaidostaan hän alkoi opiskella Raamattua sana sanalta. Kun hänelle annettiin farsinkielinen ääniraamattu, alkoi uuteen uskoon tutustuminen helpottua.

"Otettuani kasteen sain suuren rauhan sydämeeni", Kazem kertaa kokemuksiaan.

Sydämeen rauha saattoi tulla, mutta muuten Kazemin ympärillä alkoi olla rauhatonta. Muslimiystävät Suomessa ja kotimaassa eivät suinkaan pelkästään "merkinneet tietoonsaatetuksi" nuoren miehen kääntymistä vaan paheksuivat asiaa jyrkästi.

"Kaksi kaveria uhkasi tappaa minut, mutta eivät Suomessa. Sanoivat, että jos poistun Suomesta, he tekevät selvää minusta."

"Myös sukulaiseni ovat yrittäneet etsiä minua Facebookin kautta ja uhkasivat tappaa."

(...)

Siihen viranomaiset suostuivat, mutta Maahanmuuttoviraston tekemä turvapaikkapäätös oli hänelle pettymys: se oli kielteinen. Nyt Kazem on valittanut päätöksestä hallinto-oikeuteen.

Hän on vakuuttunut siitä, että kristittynä palaaminen Afganistaniin – tai ylipäänsä poistuminen Suomesta – on vaarallista.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Roope

Quote from: Alaric on 20.05.2018, 16:14:38
Juttu on varsin pitkä, loput linkistä.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/uskonvaihtajat-miten-suomen-evankelis-luterilainen-kirkko-suhteutuu-kristityiksi-kaantyneisiin-turvapaikanhakijoihin/?shared=1790494-193de287-500 (20.5.2018)

Quote from: SeuraSuomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Anas Hajjar antaa puhelimessa itsestään hyvinkin liberaalin vaikutelman:

"Jos joku islamilainen lähtee kulkemaan kristinuskon suuntaan, se on hänen oma valintansa. Tärkeää on, että kääntyminen on vapaaehtoista ja ajateltu loppuun saakka. Ja ettei kääntyminen ole tapahtunut hyötymistarkoituksessa."

Hajjar muistuttaa, että Suomessa on uskonnonvapaus. Hänen eteensä tällaisia kääntymistapauksia ei ole tullut, mutta puheita hän on kuullut.

"Jos kääntyminen on todellista, ei meillä seurakunnassa ole tietenkään siihen mitään sanomista."

Kaikkialle ei imaami kuitenkaan ole jakanut aivan yhtä liberaaleja lausuntoja. Mari Turunen on saanut kirjaansa Kääntyneet – ex-muslimien painostus Suomessa Anas Hajjarin kirjallisen lausunnon, jossa tämä pohtii pitkään kristityksi kääntyneen muslimin asemaa.

Lausunnon mukaan kristityksi tai juutalaiseksi kääntyminen "ei ole leikin paikka". Avioliitto raukeaa Hajjarin mukaan heti eikä kääntynyt peri muslimiomaisiaan kuten ei myöskään kääntynyttä peritä.

Miten nämä näkemykset käyvät yhteen Suomen avioliitto- ja perintölakien kanssa, ei lausunnosta selviä.

Nuo imaami Hajjarin mainitsemat seuraukset ovat sharia-lain vaatimuksia, mutta niin on myös kuolemantuomio islamin hylkäämisestä, minkä Hajjar jättää häveliäästi mainitsematta. Eikä kuolemantuomion oikeutus ole vain jonkin pienen hihhulijoukon kajahtanut käsitys vaan kaikkien islamin pääkoulukuntien tulkinta. Kysykää vaikka Hajjarilta itseltään, joka on islamilaisen lain asiantuntija.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Nuivettunut Han-nenetsi

Quote from: Roope on 20.05.2018, 16:39:28
Quote from: Alaric on 20.05.2018, 16:14:38
Juttu on varsin pitkä, loput linkistä.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/uskonvaihtajat-miten-suomen-evankelis-luterilainen-kirkko-suhteutuu-kristityiksi-kaantyneisiin-turvapaikanhakijoihin/?shared=1790494-193de287-500 (20.5.2018)

Quote from: SeuraSuomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Anas Hajjar antaa puhelimessa itsestään hyvinkin liberaalin vaikutelman:

Hajjar muistuttaa, että Suomessa on uskonnonvapaus.

Hajjarin ero keskivertomuslimiin ei ole Hajjarin liberaalisuus vaan kärsivällisyys. Hajjar jaksaa odottaa Suomen islamisoitumista, sharia-lain käyttöönottoa, ja sitä kautta uskonnonvapauden kumoamista.
Toksinen soijamaskuliini

Alaric

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805212200957841_u0.shtml (21.5.2018)

QuoteAlle 12-vuotiaita turvapaikanhakijoita aletaan kuulustella uskonasioista - tuhat turvapaikanhakijaa kääntynyt kristityksi hylkäysten jälkeen

Pakolaisjärjestö kritisoi päätöstä, vaikka sitä oli Migrin mukaan ensin useammalta taholta toivottu.

Maahanmuuttovirasto (Migri) alkaa kuulustella turvapaikanhaun yhteydessä myös 7-12-vuotiaita lapsia, jos heidän perheensä on kääntynyt kristinuskoon. Esimerkiksi syksyllä uutisoitiin laajalti, että sadat turvapaikanhakijat ovat kertoneet kääntyneensä Suomessa kristinuskoon.

Maahanmuuttoviraston turvapaikkayksikkö lähetti vastaanottokeskuksiin tiedotteen, että se kuulee jatkossakin turvapaikkahakemukseen liittyen kaikkia mukana hakevia alaikäisiä lapsia erikseen, jos he ovat täyttäneet 12 vuotta.

Turvapaikkayksikkö on tarkentanut käytäntöään koskien mukana hakevien, alaikäisten lasten kuulemista, kun kyseessä on kristinuskoon kääntynyt lapsiperhe.

Jatkossa turvapaikkayksikkö kuulee kristinuskoon kääntyneiden perheiden osalta myös perheen alle 12-vuotiaita lapsia. Turvapaikkayksikössä uskontoasioista vastaavan Anu Karpin mukaan tiedote levisi netissä osittain muutettuna.

- Tiedotteen teksti ei ole aito. Se on osittain aito, mutta siihen on lisätty merkittäviä asioita, jotka antavat väärän kuvan kuulemisesta.


Kantelu tulossa

Pakolaisten puolesta ry:n mielestä kyseessä on iso kysymys. Yhdistyksen mielestä pienten lasten mielipiteet vanhempien uskonnollisen vakaumuksen tulkkina ja perheen turvapaikkaperusteluina eivät ole hyväksyttäviä.

- Migri on sanonut sellaista, mitä se käsittääkseni ei tuolla keinoin voi edes tehdä uskonnonvapauslain perusteella. Suomen lain mukaan alle 12-vuotiaan uskonnosta päättävät vanhemmat. Ei alle 12-vuotiaalla ole uskonnonvapautta. Millä tavalla Migri turvaisi sellaista, mihin se ei lain mukaan edes pysty vaikuttamaan, kysyy Jukka Eräkare yhdistyksestä.

(...)

- Näen yhden ainoan loogisen tarkoituksen, eli löytää syitä hylätä turvapaikkahakemus ulkomaalaislain kiertämisenä. Eli ei uskota, että on kysymys aidosta uskoon tulemisesta tai uskonvaihtamisesta.

Eräkare sanoo, että Migri on alkanut enenevissä määrin käyttää ulkomaalaislain kiertämistä päätöstensä perusteena. Esimerkiksi perusteena voi olla avioliittotapauksissa, että kyseessä on lumeavioliitto.

- Ulkomaalaislain kiertäminen on Jumalan asemaan asettumista. Migri päättää mikä avioliitto on aitoa, mikä uskonnollisuus on aitoa ja mikä seksuaalinen suuntautuminen on aitoa. Nämä kaikki ovat subjektiivisia mielipiteitä, ainoat objektiiviset faktat ovat vihkitodistus- ja kastetodistus. Kuka pystyy määrittelemään mikä on lumeavioliitto? Käsittääkseni sitä ei kukaan ulkopuolelle näe eikä voi sitä määrittää. Seksuaalisesta suuntautumisesta on vain ihmisen oma kertomus. Millä sitä todistat?

(...)

Taustalla julkiset vaatimukset

Migrin Karppi ihmettelee, että alaikäisten kuuleminen on tullut julkisuuteen negatiivisen kritiikin kautta.

- Muutaman asian takia on tähän päädytty. Ensin on lapsen edun huomioiminen tarkemmin turvapaikka-asiassa. Viimeisimpänä Unicef vaati sitä muutama kuukausi sitten. On tutkijatahoilta kannanottoja, että pitäisi kuulla lapsia, myös alle 12-vuotiaita.

Karpin mukaan laki antaa mahdollisuuden kuulla myös alle 12-vuotiaita. Migri kuulee erityisesti myös kristityiksi kääntyneiden perheiden nuorempia lapsia.

- Miksi juuri heitä, on se, että peruste koskettaa koko perhettä
. Moni muu (turvapaikkahaun) peruste voi olla sellainen, että lapset eivät niistä tiedä mitään tai tapahtumat ovat sattuneet kotimaassa vuosia aiemmin, eikä lapsi muista enää.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Alaric

KD veisaa samaa virttä matujen oikeusturvan heikentymisestä kuin vihervasemmisto ja lisäksi nostaa tietenkin esille feikkipakolaisten "kääntymiset" kristinuskoon.

http://www.kdlehti.fi/2018/06/12/kristityksi-kaantyminen-voi-merkita-monelle-afgaanille-lahes-suoraa-kuolemantuomiota/ (12.6.2018)

Quote"Kristityksi kääntyminen voi merkitä monelle afgaanille lähes suoraa kuolemantuomiota"

Afganistanin vakavasta tilanteesta todisteena ovat Suomeen viime vuosina tulleet afganistanilaiset turvapaikanhakijat. Kristityksi kääntyminen voi merkitä monelle afgaanille lähes suoraa kuolemantuomiota, mikäli hänet palautetaan kotimaahan.

Kristillisdemokraattien eduskuntaryhmä antaa tukensa Suomen linjalle jatkaa osallistumista kansainväliseen kriisinhallintaoperaatioon Afganistanissa.

– Rauhan ja vakauden aikaansaaminen on meidän ja varsinkin maassa asuvien ja sieltä pakolaisiksi lähteneiden ihmisten kannalta äärimmäisen tärkeää, kansanedustaja Antero Laukkanen perustelee.

Eduskunta keskusteli tänään Suomen tuesta Afganistanille ja Suomen osallistumisen lisäämisestä Resolute Support –kriisinhallintaoperaatiossa.

(...)

KD eduskuntaryhmä pitää niin ikään hyvänä hallituksen linjaa kahdenvälisten palautussopimusten solmimiseksi sekä turvallisten ja tehokkaiden palautuskäytäntöjen aikaansaamiseksi. Tarvitaan toimiva järjestelmä niiden turvapaikanhakijoiden palauttamiseksi, jotka saavat kielteisen turvapaikkapäätöksen.

– Haluamme kuitenkin muistuttaa hallitusta siitä, että jokaiselle turvapaikanhakijalle on taattava oikeudenmukainen ja yksilöllinen käsittely. Hallituksen kiristyneet toimet turvapaikan hakijoiden prosessissa ovat heikentäneet hakijoiden oikeusturvaa, johon myös oikeusoppineet ovat kiinnittäneet huomiota.

Turvapaikanhakuprosessissa pitää kristillisdemokraattien mielestä huomioida myös henkilön uskonnollinen vakaumus ja siitä johtuvat uhkatekijät turvapaikanhakijalle.

– Kristityksi kääntyminen voi merkitä monelle afgaanille lähes suoraa kuolemantuomiota, mikäli hänet palautetaan kotimaahan, Laukkanen sanoo.


(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Niobium

^ Miksi sitten kääntyvät?

Joku neuvoo, että tällä tavalla paremmat mahdollisuudet saada turvapaikka. Ja kuka on se, joka neuvoo? Avustajat, asianajajat jotka pitävät lypsylehmistään kiinni viimeiseen asti.

Niin, että kenellä on viime kädessä se moraalinen vastuu?
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Alaric

http://ls24.fi/uutiset/oikeus-ei-uskonut-etta-amir-on-kristitty-ja-nyt-hanet-halutaan-lahettaa-takaisin-afganistaniin-olen-varma-etta-kuolen-kolmessa-tai-neljassa-paivassa (9.8.2018)

QuoteOikeus ei uskonut, että Amir on kristitty, ja nyt hänet halutaan lähettää takaisin Afganistaniin – "Olen varma, että kuolen kolmessa tai neljässä päivässä"

Rauman vastaanottokeskuksen ylimmässä kerroksessa sijaitsevan huoneen lattialla istuu afganistanilainen Amir, 27. On keskiviikkoiltapäivä, ja torstaina Amirin on määrä matkustaa Raision poliisin kuultavaksi.

Kuulemisen aiheeksi on ilmoitettu "maastapoistumismenettelyn käynnistäminen". Amir halutaan määrätä poistumaan Suomesta.

Amir kertoo olevansa tilanteesta epätoivoinen, ahdistunutkin.

– En tiedä, mitä tapahtuu. Pelkään, että poliisi ottaa minut kiinni. Jos joudun takaisin Afganistaniin, olen varma, että kuolen kolmessa tai neljässä päivässä, Amir kertoo ystäviensä Jafarin ja Sherifin tulkkaamana.

(...)

Valituksessa Amir kertoi olevansa kristitty, mutta oikeus ei pitänyt Amirin kristillistä vakaumusta riittävän uskottavana.

Purhonen on päätöksestä silminnähden häkeltynyt, sillä hän ja monet muut Rauman seurakunnan työntekijät ja jäsenet ovat oppineet tuntemaan Amirin kristittynä. Amir on tehnyt seurakunnalle välillä töitäkin, ensimmäisen kerran jo kesällä 2016.

– Hyvin oudolta ja yllättävältä se tuntui, että viisituntisen suullisen kuulemisen jälkeenkin voidaan päästä sellaiseen ratkaisuun. Täällä vastaanottokeskuksessakin varmasti kaikki afgaanit tietävät, että hän on kristitty. Amir on käynyt monissa seurakunnan tilaisuuksissa, ja minä tiedän, että hänellä on vakaumus, sanoo Purhonen.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.