News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Uskon loppuminen.

Started by Tabro, 11.08.2009, 18:22:55

Previous topic - Next topic

Tabro

En enää juurikaan lue Homman foorumia. Miksikö? Minulta on loppunut usko aivan totaalisesti.

Ei niinkään usko ns. "Hommaan", vaan mahdollisuuksiimme vaikuttaa mihinkään tässä "demokratiassa", jossa elämmme ja olemme. Varsinkin maahanmuutto on poliittisena keskustelunaiheena täysin mahdoton: joko olet "oikeaa" mieltä, tai olet yhteiskuntakelvoton rasisti (huolimatta mielipiteittesi varsinaisesta asiasisällöstä.) Voimme keskenämme suoltaa foorumille hallitsemattoman humanitäärisen maahanmuuton järjettömyyttä todistavia tilastoja kunnes sormemme vuotavat verta, mutta se ei vaikuta yhtään mihinkään. Yksikään "oikean" mielipiteen omistava ei näitä tilastoja lue - tai vaikka lukeekin, niin ei ymmärrä - vaan väittää niitä sairaan rasistisen mielen tuottamiksi valheiksi. Itse he samalla tuottavat oikeamielistä tutkimusta, jonka mukaan tiettyjen kansanryhmien rikokset ovatkin tosiasiassa muiden kuin tekijöiden syytä. Todennäköisesti todellinen rikoksen syypää onkin Suomen yhteiskuntaa syövan tavoin tuhoava, kaikenkattava rasismi.

Voisi olettaa, että kaiken ratkaisuna olisi saada "Hommaa" kannattavia kansanedustajia eduskuntaan tai valtuutettuja kaupunginvaltuustoon. Ongelmaksi tässäkin ratkaisussa muodostuvat väärät mielipiteet. Yksikään vakavastiotettavista puolueista ei suostu aloittamaan millään tavalla kriittistä keskustelua maahanmuutosta, lähinnä koska asiasta puhuvat marginalisoidaan välittömästi ja niputetaan samaan läjään uusnatsien ja muiden pöpien kanssa.

Mediassa sama ongelma jatkuu. Vaikka valtavirtauutisoinnissa käsiteltäisiinkin humanitäärisen maahanmuuton mukanaan tuomia ongelmia, ne lakaistaan maton alle joko vetoamalla tilastovääristymiin tai julistamalla jälleen kerran kaikkien ongelmien lähteeksi suomalaisten harjoittama rasismi. Tämän lisäksi kaikki maahanmuuttoa kriittisesti tarkastelevat saavat osakseen halveksivaan sävyyn kirjoitettuja lapsellisia ilkkumisia, mikä on myös omiaan marginalisoimaan koko "aatetta": kukaan ei uskalla sanoa asiasta mitään julkisesti, koska pelkää löytävänsä itsensä Hesarin etusivulta vähemmän mairittelevasta artikkelista.

Kertokaa - rakkaat pallerot - oletteko te kokeneet samankaltaista epätoivoa, ja mikä siitä auttoi yli (jos mikään)? Onko meillä tosiasiallisia vaikuttamisen keinoja, vai olemmeko tuomittuja vaahtoamaan keskenämme samalla kun yhteiskunta valuu viemäristä alas?

maitotyttö

En tiedä, onko meillä keinoja ja mitä ne olisivat jos niitä on. Sen tiedän, ettei meillä ole muita vaihtoehtoja kuin yrittää parhaaksi ymmärtämällämme tavalla kääntää laivan suuntaa. Kuuluvat sanovan, ettei Roomaakaan rakennettu päivässä.

Ernst

Jos me kaikki ns. kusemme samaan alkujaan pieneenkin puroon, saamme yhdessä aikaan valtavan kusivirran, joka huuhtoo pois mokutuksen ikeen.

Itse puhun nuivan kommentin erilaisissa kokouksissa, kissanristiäisissä, kahvitauoilla, katukohtaamisissa javaikka missä, kun aihe vähänkin mokutusta sivuaa. Uskon, että silläkin vähällä on merkitystä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

poeka

Minun mielestä isot puolueet tarjoavat tässä parhaillaan melko maukasta paikkaa kiilan lyöntiin sopivaan väliin. Kaikki isot puolueet ovat enempi tai vähempi rypeneet vaalirahasotkussa tähän mennessä. Kyllä ne ihmiset pakosti alkavat ajatella asioita sen sijaan että äänestäisivät taas kerran sitä PUOLUE Xää jota jo isoisoisä on äänestänyt. Nyt vaan pitää lyödä kylmiä ja karuja faktoja pöytään Suomi Oy:n menosta.
"Minä tahdon kaatua kunnialla vapaan ja väljän taivaan alla."

ajuha

kyllähän se tuntuu, että samoja fraaseja kirjoitellaan päivästä toiseen, silti uskoni siihen, että joku  lukee näitä kannanottoja (en tarkoita jesseä, enkä sen isää), vaan henkilöitä, joilla on todellista valtaa tässä maassa. mitä enemmän taloudelliset realiteetit aloittavat esiinmarssinsa, sitä vaikeampaa on perustella veronmaksajalle  tervetuloa suomeen politiikkaa "kansainvälisiin sopimuksiin" vedoten.

pavor nocturnus

Itse ikävä kyllä samoilla linjoilla ketjun avaajan kanssa. Usko Suomen tulevaisuuteen, sellaisena maana kuin se nyt näyttäytyy, on todella heikoissa kantimissa. En vain ole vielä heittänyt kampea nurkkaan ja muuttanut metsään erokoksi, koska tältäkin foorumilta löytyy aimo liuta ihmisiä jotka eivät ainakaan vaikuta menettäneen järkeään suomen viherfasemmiston hörhöilylle.

KJ

Kieltämättä välillä usko loppuu: jos kerran suomalaiset ovat niin hyvätahtoisia hölmöjä, että itse tuhoavat oman yhteiskuntansa, eivät ne (me) parempaa ansaitsekaan. Antaa mennä vaan.

Olen huomannut myös, että en ole enää iloinen veronmaksaja (joskus olin, huh), vaan olen ikään kuin sotatilassa Suomen (vallanpitäjien) kanssa: jos kerran verorahoilla otetaan pankollamakaajia huitsin nevadasta, niin paskaakos minäkään yritän kehittää tätä (kaatuvaa) yhteiskuntaa.

Panen toivoni siihen, että Saksa, Englanti, Ranska ja Ruotsi joutuvat sellaiseen kaaokseen, että Suomessa herätään ennen kuin on liian myöhäistä.

Mutta ei nykyistä kollektiivista hulluutta voi ihan vierestä katsoa: pakko tässä on jotain yrittää.
What would Gösta Sundqvist do?

Jesse Ikälumi

Tuhannen virstan matka alkaa yhdestä askeleesta.

~Laotse
I will never be a memory.

joniq

Quote from: Hantta on 11.08.2009, 18:50:10
En tiedä olenko liiankin optimistinen, mutta tämä kesä on mielestäni ollut nyt se taitekohta sille, että nämä maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat tulleet päivänvaloon vaikka media ja mokuttajat suoltaa kaunisteltua tarinaa.
Ainakin lähipiirissäni usealla tuttavalla/sukulaisella, jotka ennen jos nyt eivät täysin, niin ainakin raivostuttavan välinpitämättömästi suhteutuivat näihin asioihin, on kanta muuttunut ja huoli kasvanut maamme tulevaisuudesta. :)
Se on hyvä suunta.

Samaa olen itse huomannut, mutta ilmeneekö  se tilaisuuden tullen toivottuna äänestyskäyttäytymisenä, on jo toinen asia. Nuoret joiden kanssa olen puhunut, ymmärtävät tilanteen mutta kantaako se uurnille. Toisekseen ihmisillä on näin laman aikaan paljon muutakin ajateltavaa ja huolia laidasta laitaan.

Huuhkaja

Koin ennen hyvin samankaltaista toivottomuutta kuin Tabro. Erityisesti minua masensi juuri mainitsemasi lapsellinen ilkkuminen, jonka muodot vaihtelivat, mutta viesti oli aina sama: "kukaan täysijärkinen ei ajattele niin kuin sinä".

Kun sitten ensin löysin JHa:n kirjoitukset ja vähän myöhemmin perustettiin Homma-foorumi, oli ihana helpotus todeta, että Suomessa on paljon muitakin, jotka ajattelevat samoin kuin minä. Huomasin, etten ollutkaan omituinen hullu kuten minun oli annettu ymmärtää. Se antoi paljon uutta uskoa sekä itseeni että Suomen tulevaisuuteen.

Tabron huoli siitä, että Homma jää marginaaliin omalle foorumilleen, on edelleen aiheellinen. Mutta mitä enemmän meitä on, sitä vaikeampi meitä on pitää marginaalissa. Siksi ulospäin suuntautuminen ja asiasta puhuminen myös netin ulkopuolella on tärkeää. Moni muu voi mielipiteineen edelleen painiskella samanlaisten itse-epäilyjen kanssa kuin minä vielä vuosi sitten. On inhimillistä hyväntekeväisyyttä kertoa heille, että samanmielisiä on paljon.

Vaikuttamiskeinoista JM-K on näyttänyt mallia. Parempia en keksi. Tietysti jokainen voi tehdä myös pienimuotoista valistustyötä omassa lähipiirissään, jos ei ole valmis lähtemään julkiseen toimintaan.

Onnistumisesta ei ole takeita. Mutta tärkein tavoite ainakin minulle on, että voin rehellisesti sanoa yrittäneeni parhaani. Parhaansa yrittäminen ei aina riitä, mutta sen tehnyt voi ainakin olla levollisin mielin omantuntonsa kanssa.

Crommower

Quote from: Jesse Ikälumi on 11.08.2009, 18:56:39

~Laotse
Vaikka harvemmin olen Jessen kanssa asioista täsmälleen samaa mieltä, niin nyt on pakko kompata. Kaikki jutut alkavat pienestä ja vaatimattomasta alusta. Askel kerrallaan, siitä se pikkuhiljaa kasvaa.
Taivas ja Maa ja Tuli ja Lumi. Ihminen taipui ees Pohjolan tuolin. Valan he vannoivat kylmässä kodin. Sanat nuo otti, tai Tuonen nyt koit.

Diogenes

Quote from: Tabro on 11.08.2009, 18:22:55
Mediassa sama ongelma jatkuu. Vaikka valtavirtauutisoinnissa käsiteltäisiinkin humanitäärisen maahanmuuton mukanaan tuomia ongelmia, ne lakaistaan maton alle joko vetoamalla tilastovääristymiin tai julistamalla jälleen kerran kaikkien ongelmien lähteeksi suomalaisten harjoittama rasismi.

[Sensuuri iski]

Kuules nyt Diogenes, ensinnäkin säännöt kieltävät kaiken maailman salaliittoteorioilla spekuloinnin. Toisekseen, juttusi ei kuulu ketjuun.

Tällä tavalla löydät itsesi nopeasti Bananiasta suljetulta osastolta.

T:
Juutalais-ruåtslainen Illuminati Mode M.E

...kommentti: Tabro ihmetteli median käytöstä ja suhtautumista, esitin kysymyksen, että kuka median omistaa? Ei ole salaliittoa, vaan 100% varmennettavissa oleva fakta kuka omistaa länsimaisen median.

Asia on ilmeinen ja kaikkien todennettavissa. Sieltä se syyllinen mokutukseenkin löytyy. Sama taho oli suurelta osin kommunisminkin takana. Eikö ne muistutakin toisiaan paljon?

Maxwell Smart

Quote from: Jesse Ikälumi on 11.08.2009, 18:56:39

~Laotse

Jumanklavita Jesse, mussutatko sieniä tai jotain, koska olen samaa mieltä kanssasi?

ajuha

minulle on sama, vaikka koko suomalaisen median omistaisi naapurin pena, mutta juutalaisuuden nyhtäminen tähän, ja tänne laittaa ihmisen aloittamaan tupakoinnin uudelleen, vittuun ne uima-altaan kuvat, mä voin opettaa sulle apubreikkiä.

Mika.H

Älä huoli. Suomi menee nyt taloudellisesti päin seinää. Jouluna on jo muotia vastustaa maahanmuuttoa.

Tosin myöhäistähän tuo jo on, mutta niin se maailma muuttuu.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Tabro

Quote from: joniq on 11.08.2009, 18:58:16
Quote from: Hantta on 11.08.2009, 18:50:10
En tiedä olenko liiankin optimistinen, mutta tämä kesä on mielestäni ollut nyt se taitekohta sille, että nämä maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat tulleet päivänvaloon vaikka media ja mokuttajat suoltaa kaunisteltua tarinaa.
Ainakin lähipiirissäni usealla tuttavalla/sukulaisella, jotka ennen jos nyt eivät täysin, niin ainakin raivostuttavan välinpitämättömästi suhteutuivat näihin asioihin, on kanta muuttunut ja huoli kasvanut maamme tulevaisuudesta. :)
Se on hyvä suunta.

Samaa olen itse huomannut, mutta ilmeneekö  se tilaisuuden tullen toivottuna äänestyskäyttäytymisenä, on jo toinen asia. Nuoret joiden kanssa olen puhunut, ymmärtävät tilanteen mutta kantaako se uurnille. Toisekseen ihmisillä on näin laman aikaan paljon muutakin ajateltavaa ja huolia laidasta laitaan.

Sinänsähän se on aivan sama päätyykö nuorten mielipide uurnille vai ei, koska varteenotettavia ehdokkaita ei varsinaisesti ole, enkä usko heitä lähivuosina tulevankaan. Ja ei, en pidä PerSuja mitenkään varteenotettavana puolueena.

Ano Nyymi

Quote from: Tabro on 11.08.2009, 18:22:55
Kertokaa - rakkaat pallerot - oletteko te kokeneet samankaltaista epätoivoa, ja mikä siitä auttoi yli (jos mikään)? Onko meillä tosiasiallisia vaikuttamisen keinoja, vai olemmeko tuomittuja vaahtoamaan keskenämme samalla kun yhteiskunta valuu viemäristä alas?

Emmä ole mikään pallero, olen pullero;)

Mielestäni jonkinlaista pientä rivien hajaantumista on ollut aistittavissa mokuttajien taholta. Siellä ja täällä on mediassa ryhdytty tuomaan esille juttuja jotka vielä jokunen aika sitten kiistettiin päät täristen.

Eli jotain tapahtuu, ja kohta on vaalit eli pian tapahtuu lisääkin. Liike on vain vielä niin pieni että sitä ei huomaa. Mutta entistä useampi tavallinen suomalainen joutuu kohtaamaan toiseuden ja ei pidä siitä lainkaan.

Eli on tuotettava kirjoituksia myös niihin mokuttajaleirissä oleviin lehtiin, niiden yleisönosastoille ja nettijuttuhin nyt ainakin.

Eli en nyt vajoaisi mihinkään toivottomuuteen, yhteiskunnalliset asiat nyt ovat sellaisia että ensin ei tapahdu pitkään aikaan mitään, ja sitten alkaakin yht'äkkiä tapahtua todella paljon. Mutta siihen päätyminen vaatii työtä ja mielestäni eniten sen tärkeimmän asian selvittämistä ja jokapaikassa julkituomista, eli sitä paljonko tämä monikulttuurisuusroska yhteiskunnalle eli veronmaksajille oikeastaan maksaa.
Sitä asiaa nämä suvaitsevaiset peittelevät koska tietävät itsekin että juuri se jos mikä on se asia joka kansalaisten päät kääntää. Ja siksi niitä kuluja piilotellaankin yhteen jos toiseen momenttiin ja niiden alamomentteihin..

Huscarl

Homma-masennuksen iskiessä suosittelen katsomaan Disneyn elokuvan Ötökän elämää.

Pätkä on kuin ilmetty kuvaus nyky-Suomesta. Siinä muurahaisyhteisö elää alistettua elämää yhdyskunnassaan, jota öykkärimäinen heinäsirkka-eliitti hallitsee pelolla ja terrorilla. Joka vuosi heinäsirkat käyvät keräämässä murkuilta "suojelurahaa", eli rohmuavat leijonanosan näiden vaivalla keräämästä sadosta, venyttäen itse kikkeliä päivät pitkät. Kaikki muurahaiset vihaavat näitä maahantunkeutuja-loisia, mutta kukaan ei uskalla nousta väkivahvoja sirkkoja vastaan, joten he tyytyvät apaattisina dhimmin osaansa.

Lopulta muurahaiset eivät mitenkään pysty vastaamaan sirkkojen järjettömiksi kasvaneisiin vaatimuksiin, mikä tiesi hirmuista kurinpalautusta. Tarinan sankarimuurahainen saa kuitenkin tarpeekseen ja nousee avoimesti uhmaamaan heinäsirkkojen päällikköä, vaikka saikin näiltä perusteellisen turpasaunan. Yhden rohkeus saa kaikki muut tajuamaan, että pienuudestaan huolimatta heitä on paljon enemmän kuin heitä riistäviä roistoja. Kun murkkujen raivo pääsi valloilleen, se oli samantien sirkkojen menoa.

aha

Quote from: KJ on 11.08.2009, 18:55:47
Olen huomannut myös, että en ole enää iloinen veronmaksaja (joskus olin, huh), vaan olen ikään kuin sotatilassa Suomen (vallanpitäjien) kanssa: jos kerran verorahoilla otetaan pankollamakaajia huitsin nevadasta, niin paskaakos minäkään yritän kehittää tätä (kaatuvaa) yhteiskuntaa.

Tämä osui niin liki, että on pakko kompata. Olisin vielä hyvillä mielin osallistunut suurten ikäluokkien eläke"pommin" maksamiseen, mutta monikulttuurin alati paisuvien lisäkustannuksien maksamisessa alkaa maistua ns. paskanmaku suussa.

Australiassa näkyisi eteläinen tähtitaivas ja sääkin on useinmiten ihan jees.

Entinen maahanmuuttaja

Tosiaan itsekin olen muutamaa mieltä. Ensimmäiseksi uskon että paras toivo on kunnon sisällissota Ruotsissa, se voisi jotain herättää vaikka ikävä juttu sekin on. Toisesta olen täysin varma että asiat tulevat menemmään paljon huonommin ennenkuin se alkaa menemmän paremmin. Itse asiassa uskon pelkästään asioiden menevän huonommin, koska 100% EU-alueen esimerkeistä niin osoittaa, mutta meistä on kiinni KUINKA huonosti asiat päästetään menemään.
"Kun sanat menettävät merkityksensä ihmiset menettävät vapautensa."

-Kungfutse (551-479 eaa.)^^^

Diogenes

Quote from: Ano Nyymi on 11.08.2009, 20:01:31

Mielestäni jonkinlaista pientä rivien hajaantumista on ollut aistittavissa mokuttajien taholta. Siellä ja täällä on mediassa ryhdytty tuomaan esille juttuja jotka vielä jokunen aika sitten kiistettiin päät täristen.

Muistakaa omistajat määrää lehden linjan, mistä puhutaan ja mistä ei. Kun katsotte kuka omistaa Hesarin, nelosen, MTV3:sen, niin sieltä löytyy taho, joka on mokutuksen ottanut strategiseksi linjakseen. Bytheway sama ryhmä omistaa NYTimesin, Warnerin jne jne jne.

Ei ala lehdet "heräämään" mokutuksen ongelmiin, koska omistajat kieltää ja linjasta poikkeavat löytää itsensä kilometritehtaalta. piste/period

Tabro

Quote from: Diogenes on 11.08.2009, 21:10:10
Quote from: Ano Nyymi on 11.08.2009, 20:01:31

Muistakaa omistajat määrää lehden linjan, mistä puhutaan ja mistä ei. Kun katsotte kuka omistaa Hesarin, nelosen, MTV3:sen, niin sieltä löytyy taho, joka on mokutuksen ottanut strategiseksi linjakseen. Bytheway sama ryhmä omistaa NYTimesin, Warnerin jne jne jne.

Ei ala lehdet "heräämään" mokutuksen ongelmiin, koska omistajat kieltää ja linjasta poikkeavat löytää itsensä kilometritehtaalta. piste/period
Taasko ne on ne juutalaiset kommunistivapaamuurarinatsimutantit asialla? Jep jep. Täytyypä kertoa tämä juutalaiselle kaverilleni: riemastunee, kun kuulee omistavansa median.

rankka

Quote from: M on 11.08.2009, 18:32:44
Jos me kaikki ns. kusemme samaan alkujaan pieneenkin puroon, saamme yhdessä aikaan valtavan kusivirran, joka huuhtoo pois mokutuksen ikeen.

Itse puhun nuivan kommentin erilaisissa kokouksissa, kissanristiäisissä, kahvitauoilla, katukohtaamisissa javaikka missä, kun aihe vähänkin mokutusta sivuaa. Uskon, että silläkin vähällä on merkitystä.
Samaa teen minäkin, ja uskon että sillä on merkitystä.
En suostu noin vain luopumaan isänmaastani.

Uskoni asiaan on ollut koetuksella monta kertaa kun tupsahtaa erilaisia suvaitsevaiston pommeja niskaan, toistaiseksi uskoni on vielä kestänyt. ÄLKÄÄ MUUTKAAN HEITTÄKÖ KIRVESTÄ KAIVOON !  

tyristori

Katsoin äsken elokuvan Operaatio Valkyrien. Se muistutti minua että meidän pitää ainakin yrittää vastustaa mamuilua, että jälkipolvetkin tietäisivät että on edes yritetty!

Ammadeus

Quote from: M on 11.08.2009, 18:32:44

Hyvä vertaus,lets piss  together ;D

Diogenes

Quote from: Tabro on 11.08.2009, 21:29:44
Taasko ne on ne juutalaiset kommunistivapaamuurarinatsimutantit asialla? Jep jep. Täytyypä kertoa tämä juutalaiselle kaverilleni: riemastunee, kun kuulee omistavansa median.
Asia on vaikeatajuinen ja tuo olisi ollut oma reaktioni reilu vuosi sitten. Meidät on niin aivopesty, että emme tajua asiaa, joka on meidän nenämme edessä.

Rivij.... on varmaan yhtä pihalla kuin sinäkin.

gloaming

Quote from: Diogenes on 11.08.2009, 21:48:47
Asia on vaikeatajuinen ja tuo olisi ollut oma reaktioni reilu vuosi sitten. Meidät on niin aivopesty, että emme tajua asiaa, joka on meidän nenämme edessä.

Rivij.... on varmaan yhtä pihalla kuin sinäkin.

Juu juu, ja Stormfrontista voi lukea lisää. Mutta voitaisiinko jättää tämä aihepiiri sinne Stormfronttiin, kun kerran tämän foorumin säännöt eivät suosi zoggaamista ja nwoaamista?
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Miniluv

QuoteMutta voitaisiinko jättää tämä aihepiiri sinne Stormfronttiin, kun kerran tämän foorumin säännöt eivät suosi zoggaamista ja nwoaamista?

Näin teemme.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

tommi

Quote from: joniq on 11.08.2009, 18:58:16
Nuoret joiden kanssa olen puhunut, ymmärtävät tilanteen mutta kantaako se uurnille.

Kyllä ainakin Itävallassa kantoi.
Homman, ja erityisesti Mäki-Ketelän joutsenpuolueen kannattaa ottaa Itävallan "ääripuolueiden" menetelmät käyttöön nuorten saamiseksi mukaan. Itävallan muut puolueet luottivat perinteiseen mainontaan samalla kun FPÖ ja BZÖ menivät discoihin ym. Tai näin ainakin luin...
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

PetethePerkele

Jätkät hei, minä olen elävä esimerkki kävelevästä seniiliydestä. Usko tähän maailmaan, Suomeen on loppunut aikoja sitten mutta silti täällä paskantelen näppäimistölle, über alles. Ei anneta pikkuvalitusten/ivojen vaikuttaa vaan painetaan täysillä nimittäin ihmisiä kiinnostaa ja he haluavat tietää mikä on meininki. Olen monelle kertonut asioista ja ovat olleet samaa mieltä, siemen on siis kylvetty. Nyt odotellaan kasvamista senkin perverssit  ;)