News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ehdota ehdokasta Muutos 2011:lle

Started by JM-K, 11.08.2009, 18:10:17

Previous topic - Next topic

Kalevi Soilander

Kokoomuksen Nuorten Liiton puheenjohtaja Wille Rydman.

Nykyään ihan väärässä puolueessa.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Aldaron

Quote from: HaH on 18.02.2010, 21:10:42
– En ole maahanmuuttokriittinen, mutta mielestäni maahanmuuttajia ei pitäisi ottaa Suomeen niin avosylin kuin nykyisin.
Hieman huvittaa tuo Jasminin sanavalinta. Hän ilmeisesti pitää "maahanmuuttokriittistä" ja "maahanmuuttovastaista" (siis kaiken maahanmuuton vastaista) synonyymeinä...
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

bumpum

Lauri Tähkä

Kelju K. Kojootti (kauppalehti.fi/keskustelut)

SkaSkin

Quote from: Kalevi on 24.02.2010, 10:17:42

Miksi? Kai kokkareis on paras mahis vaikuttaa. Miksi lähtis nevöhöörd jengiin feissamaa?
Iso, kalju ja tatuoitu. Homma etenee.

valkobandiitti

Quote from: SkaSkin on 27.02.2010, 18:22:37

Miksi? Kai kokkareis on paras mahis vaikuttaa. Miksi lähtis nevöhöörd jengiin feissamaa?

Kokoomuksessa näyttää vaikuttavan vihreiden apupuolue eli kokoomuksen naiset.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Entti

Quote from: valkobandiitti on 27.02.2010, 19:56:02
Kokoomuksessa näyttää vaikuttavan vihreiden apupuolue eli kokoomuksen naiset.

Koettakaas porrvvarrriwannabemachot jo päättää. Kumpi se apupuolue nyt oikein on? Toisaalta on tämä sinivihreä markkinatalous ja joskus taas vihreitä sanotaan Kokoomuksen puisto-osastoksi.
Kieli on meissä kaikissa olemassa jo geneettisenä mahdollisuutena. Ihminen on olemukseltaan "kielieläin", joka on geneettisesti kykenevä kielelliseen itsetutkiskeluun, kielenkäytön ja ajattelun rajoitukset ovat rajoituksia ihmisyyttä ja ihmisluontoa vastaan.
Salman Rushdie (Iivi-Anna Masson mukaan

Antti Tulonen

Hannu Kukkonen, (kuukahtaneen) Kansanpuolueen puheenjohtaja

http://www.kukkonen.us/
http://www.kansanpuolue.fi/ohjelma.html (Huomaa eritoten kohdat 6, 10, 12 ja 13.)

Kelpo Hääppönen

Haluatteko että ehdotan todennäköisesti jo ehdotettua henkilöä uudelleen. Ei se mitään, teen sen kuitenkin: Tero Vaara.

Etusivun linkit ovat jo niin nuivaa, niin nuivaa ja ne tuntuvat sen jälkeen vain lisääntyneen kun puhavihermedia yritti painostaa miestä:  http://www.terovaara.fi/
Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

Antti Tulonen

Roope Mokka, Demos Helsingin toinen perustaja ja nykyinen kehitysjohtaja. On luennoinut niin sanotusta wikidemokratiasta, joka on eräänlainen elektronisen suoran demokratian muoto. Yrittipä vielä perustaa siihen pohjautuvaa Wikipuoluettakin, mutta hankkeesta ei ole kuulunut pariin vuoteen mitään.

http://www.demos.fi/demos/node/20 Lisätietoa herrasta
http://www.vihrealanka.fi/node/1490 Vihreä Lanka: Wikidemokratia haastaa puolueet
http://www.viddler.com/explore/otavanopisto/videos/56/ Mokan pitämä esitelmä wikidemokratiasta

Eino P. Keravalta

Tutkija, kirjailija, kansalaisaktivisti Olli Tammilehto. Mies kannattaa lähidemokratiaa; luulisi hänen innostuvan suorasta demokratiasta! Olen 90-luvulla lukenut miehen kirjan Maailman tilan kootut selitykset, eikä kirja ollut laisinkaan pöllömpi, paljon tuli alleviivauksia tehtyä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

mökö

Tiedän kyllä kuka menis läpi, Mika Myllylä. Suomen kansa varmasti haluaisi hänelle antaa mahdollisuuden ja läpi menis että kolahtaa, lisäksi mahtava julkisuus heti kun tulisi ehdokkaaksi.
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Femakko

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.03.2010, 17:37:43Tutkija, kirjailija, kansalaisaktivisti Olli Tammilehto. Mies kannattaa lähidemokratiaa; luulisi hänen innostuvan suorasta demokratiasta! Olen 90-luvulla lukenut miehen kirjan Maailman tilan kootut selitykset, eikä kirja ollut laisinkaan pöllömpi, paljon tuli alleviivauksia tehtyä.

Muistaakseni aika klassinen vasuriälykkö, joka ei oikein hahmota tiettyjä talouden realiteetteja ja joka pitää Yhdysvaltoja pahana diktatuurina, joka mennen tullen hakkaa Saudi Arabian ja Pohjois-Korean. Voi olla aika vaikeaa selittää, miksi Muutos uskoo, että raha ei tule taikaseinästä.

bumpum

mishrak

Renne Korppila (radio NRJ)

Varmasti Tony Halmeen veroinen äänimagneetti.

SkaSkin

Quote from: mishrak on 24.03.2010, 18:14:47
Renne Korppila (radio NRJ)

Varmasti Tony Halmeen veroinen äänimagneetti.

Ääni Rennelle. Ei ole opportunisti, jolle ehdokkuus olis asiaa tärkeempi.

Topelius

Espoolainen diplomi-insinööri Sujit Wings.

http://hommaforum.org/index.php/topic,25641.0.html

Ja laajemminkin: Muutoslaisten kannattaa pitää silmällä näitä mielipidepalstoja ja ottaa aina rohkeasti yhteyttä hyvillä kirjoituksilla kunnostautuneisiin yksilöihin.

Eino P. Keravalta

Quote from: Femakko on 15.03.2010, 18:37:50
Quote from: Eino P. Keravalta on 13.03.2010, 17:37:43Tutkija, kirjailija, kansalaisaktivisti Olli Tammilehto. Mies kannattaa lähidemokratiaa; luulisi hänen innostuvan suorasta demokratiasta! Olen 90-luvulla lukenut miehen kirjan Maailman tilan kootut selitykset, eikä kirja ollut laisinkaan pöllömpi, paljon tuli alleviivauksia tehtyä.

Muistaakseni aika klassinen vasuriälykkö, joka ei oikein hahmota tiettyjä talouden realiteetteja ja joka pitää Yhdysvaltoja pahana diktatuurina, joka mennen tullen hakkaa Saudi Arabian ja Pohjois-Korean. Voi olla aika vaikeaa selittää, miksi Muutos uskoo, että raha ei tule taikaseinästä.

Juu, ehdotinkin äijää lähinnä piruiluna hänelle itselleen, kun ukon on varmaan vaikea tajuta, että ne "kauheat natsit" tahtovatkin voimistaa demokratiaa. Ollihan on koko uransa ajan aina mankunut demokratiaa, ja nyt sitä tarjoavatkin nationalistit! Saattaa Ollin pää räjähtää kun sitä miettii hän.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

SkaSkin

JM-K vois soittaa Merisalolle ja kysyä paljo Tiura vaatii siirtokorvausta.

Moonchild

Quote from: Topelius on 24.03.2010, 21:24:57
Espoolainen diplomi-insinööri Sujit Wings.

http://hommaforum.org/index.php/topic,25641.0.html

Ja laajemminkin: Muutoslaisten kannattaa pitää silmällä näitä mielipidepalstoja ja ottaa aina rohkeasti yhteyttä hyvillä kirjoituksilla kunnostautuneisiin yksilöihin.

Heeeetkinen.. Onkos tämä Sujit Wings sama sujit Wings, joka on vuonna 1993 tuonut Tai Shin Mun Kung fun Suomeen?

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=307802

Ugle Byggle

"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

Elisa

:D  :D  :D

Suoran demokratian aate ei ole suosiossa meillä päin.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Kalevi Soilander

Quote from: Elisa on 03.04.2010, 12:27:06

:D  :D  :D

No miten olisi alhainen tuloverotus, seitsemän prosentin alv, lama-aikanakin vain muutaman prosentin työttömyys, mahdollisuus kenelle tahansa hankkia lisätuloja yrittämällä ilman turhaa byrokratiaa, muutenkin suuri taloudellisen toimeliaisuuden vapaus, kevyt julkinen sektori ja vähäinen byrokratia, ei poliittisia broilereita kansanedustajina vaan ihmisiä jotka tekevät samaan aikaan oikeitakin töitä ja joilla on kosketuspintaa oikeiden ihmisten elämään, jne...

Njaa, en mä tiedä, kuulostaa kyllä pahalta jos tykkää nykyisestä konsensusdemokratiasta...  :)

Rydman oli vain heitto sen seurauksena, kun huomasin miten Kokoomuksen johto suhtautui hänen maahanmuuttokriittisiin näkemyksiinsä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että eduskuntavaaliehdokkaaksi ei pitäisi päästä, jollei ensin ole tehnyt vähintään neljän vuoden yhtämittaista uraa jossain oikeassa työpaikassa.

Elisa

Quote from: Kalevi on 03.04.2010, 13:17:50
ei poliittisia broilereita kansanedustajina vaan ihmisiä jotka tekevät samaan aikaan oikeitakin töitä ja joilla on kosketuspintaa oikeiden ihmisten elämään, jne...

QuoteHenkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että eduskuntavaaliehdokkaaksi ei pitäisi päästä, jollei ensin ole tehnyt vähintään neljän vuoden yhtämittaista uraa jossain oikeassa työpaikassa.

Mitä sitten ovat oikeat työt? Työ eduskunta-avustajana tai KNL:n puheenjohtajana ei varmaan ole oikeaa työtä. Entä ministeriötyöt? Virastotyöt? Onko oikeaa työtä ehkä vain tuottava yksityisen sektorin työ?

Entä mitä ovat oikeat ihmiset? Kyllä kokemuksesta on paljon hyötyä politiikassa siinä missä kaikissa muissakin asioissa.

Eduskuntavaaliehdokkuuden rajaaminen pois tuollaisin perustein olisi epädemokraattista. Sitäpaitsi mitä nopeammin Willen kaltaiset huippulahjakkaat poliitikot pääsevät valtaan, sitä parempi. Itse arvostan sellaista täyttä omistautumista politiikalle, mitä hän on elämässään toteuttanut.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Moonchild

Quote from: Kalevi on 03.04.2010, 13:17:50
Quote from: Elisa on 03.04.2010, 12:27:06

:D  :D  :D

No miten olisi alhainen tuloverotus, seitsemän prosentin alv, lama-aikanakin vain muutaman prosentin työttömyys, mahdollisuus kenelle tahansa hankkia lisätuloja yrittämällä ilman turhaa byrokratiaa, muutenkin suuri taloudellisen toimeliaisuuden vapaus, kevyt julkinen sektori ja vähäinen byrokratia, ei poliittisia broilereita kansanedustajina vaan ihmisiä jotka tekevät samaan aikaan oikeitakin töitä ja joilla on kosketuspintaa oikeiden ihmisten elämään, jne...

Njaa, en mä tiedä, kuulostaa kyllä pahalta jos tykkää nykyisestä konsensusdemokratiasta...  :)

Rydman oli vain heitto sen seurauksena, kun huomasin miten Kokoomuksen johto suhtautui hänen maahanmuuttokriittisiin näkemyksiinsä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että eduskuntavaaliehdokkaaksi ei pitäisi päästä, jollei ensin ole tehnyt vähintään neljän vuoden yhtämittaista uraa jossain oikeassa työpaikassa.

Vähän on kummallinen ajatuksenjuoksu, jos toisaalta halutaan lisätä demokratiaa ja toisaalta taas sitten antaa jotain aivan ihmeellisiä reunaehtoja sille, minkälaisia ihmisiä sinne eduskuntaan voidaan sitten äänestää yhteisistä asioista päättämään.

Kalevi Soilander

Quote from: Elisa on 03.04.2010, 13:46:47
QuoteHenkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että eduskuntavaaliehdokkaaksi ei pitäisi päästä, jollei ensin ole tehnyt vähintään neljän vuoden yhtämittaista uraa jossain oikeassa työpaikassa.

Eduskuntavaaliehdokkuuden rajaaminen pois tuollaisin perustein olisi epädemokraattista. Sitäpaitsi mitä nopeammin Willen kaltaiset huippulahjakkaat poliitikot pääsevät valtaan, sitä parempi. Itse arvostan sellaista täyttä omistautumista politiikalle, mitä hän on elämässään toteuttanut.

En tietenkään tarkoittanut vaalikelpoisuuden saavuttamista vasta neljän vuoden sairaanhoitajapestin jälkeen, vaan ainoastaan, että itse en äänestäisi ehdokkaaksi enkä edustajaksi henkilöä, jonka ura koostuu pelkästä politiikassa roikkumisesta.

En suunnannut tuota heittoa mitenkään Rydmania vastaan, hän on varmasti lahjakas ihminen eikä minulla ole hänestä mitään pahaa sanottavaa. Itse vain ajattelisin että moinen lahjakkuus menee vähän haaskuun politiikassa.

Mutta ihan vaan taustaksi, minä en ole kauhean kiinnostunut politiikasta sellaisena kuin se normaalisti käsitetään, ja tuo minun "aikaisempi kokemus oikeista töistä"-kantani on jo vuosikausia koskenut ensisijaisesti taide-elämää. Olen aina ollut sitä mieltä, että kukaan ei voi olla oikea taiteilija, jos hänen elämänkokemuksensa koostuu viidestä vuodesta taidekoulua ja muiden taiteilijoiden kanssa seurustelusta. En ole yleensä ollut kiinnostunut tällaisten ihmisten tekemästä taiteesta, esim. sellaiset kirjailijat kirjoittavat yleensä kirjoja kirjailijaelämän tuskasta, joka minusta joutaa turhuuksien roviolle.

Minusta ihannetapauksessa runoilija on ensin nuoruutensa sotilas, kuvanveistäjä kirvesmies ja  romaanikirjailija lääkäri tai opettaja, noin esimerkiksi. Tätä periaatetta noudatan myös äänestyskopissa. En äänestä henkilöä, joka on kiinnostunut politiikasta politiikan vuoksi, koska sellaiset tykkäävät laatia lakeja lakien laatimisen vuoksi ja lisätä byrokratiaa byrokratian vuoksi.

Että ei tässä sen kummempaa.

mökö

Minä en pidä ammattipolitikoista, siis henkilöistä jotka eivät ikinä ole tehneet mitään oikeaa työtä. He keskittyvät vain poliittisen kapulakielen puhumiseen ja todelliset teot jäävät tekemättä.
Mielestäni tälläisillä henkilöillä ei ikinä tehdä mitään muutosta vaan kaikki jatkuu aivan ennallaan. Kaikki heidän aikansa tuntuu menevät turhanpäiväiseen väittelyyn sensijaan että pyrittäisiin käymään rakentavaa keskustelua asioista ja hakemaan todellisia ratkaisuita ongelmiin.
Se että pystyy puhumaan parituntia asiasta ja olemaan sanomatta mitään ratkaisua mihinkään ei välttämättä osoita kyvykkyyttä muuhun kuin puhumiseen.
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Jyri Suominen

Quote from: mökö on 06.04.2010, 21:01:45
Minä en pidä ammattipolitikoista, siis henkilöistä jotka eivät ikinä ole tehneet mitään oikeaa työtä. He keskittyvät vain poliittisen kapulakielen puhumiseen ja todelliset teot jäävät tekemättä.
Mielestäni tälläisillä henkilöillä ei ikinä tehdä mitään muutosta vaan kaikki jatkuu aivan ennallaan. Kaikki heidän aikansa tuntuu menevät turhanpäiväiseen väittelyyn sensijaan että pyrittäisiin käymään rakentavaa keskustelua asioista ja hakemaan todellisia ratkaisuita ongelmiin.
Se että pystyy puhumaan parituntia asiasta ja olemaan sanomatta mitään ratkaisua mihinkään ei välttämättä osoita kyvykkyyttä muuhun kuin puhumiseen.

Täällä tuosta "normaalityön" puutteesta puhuttu ehdokkaiden kohdalla.
Oman ehdokkuuteni olen jo ilmoittanut aikaisemmin, mutta työrintamalla on tullut tehtyä lähes kaikkea, myyjä, myyntiedustaja, muurarin apulainen, rakennusapulainen, purkuhommia, metsähommia+maanviljelyä isän syntymäpaikalla, lähetti, autonkuljettana, kuorma-auton kuljettaja, maansiirtoajoneuvon kuljettana, järjestyksenvalvoja-/esimies/kenttäpäälikkö, varastotyöntekijä, postikuski+arvotavaran kuljetus, ilmastointiasentaja, pakkaaja, imu-ja pesuautonkuljettaja/imu-ja pesumies, koneenhoitaja, nurmikon leikkaaja, telakalla kesätyöntekijöiden valvontatehtäviä, maalaushommia, oikeesti en edes muista kaikkea  :facepalm:

Nyt siis myös ehdolla ensi kertaa PAM:n edustajistoon
(sovittu Muutoksen hall. edustajan kanssa), Muutoksen Varsinais-Suomen ehdokkaana eduskuntavaalit ja 2.prioriteettinä Turun kunnalisvaalit.

Eli todellinen, uniikki ja "vallankumouksellinen" sekatyömies  :roll:

Kuulun myös Saaristomeren maakuntajoukkojen vartiokomppanjaan.
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

Elisa

Quote from: Kalevi on 06.04.2010, 19:33:06
En suunnannut tuota heittoa mitenkään Rydmania vastaan, hän on varmasti lahjakas ihminen eikä minulla ole hänestä mitään pahaa sanottavaa. Itse vain ajattelisin että moinen lahjakkuus menee vähän haaskuun politiikassa.

Se, että lahjakkuus menisi hukkaan politiikassa on ihmeellinen väite. Kyllä Wille varmasti voi antaa lahjakkuudestaan eniten suomalaisille nimenomaan toimimalla politiikassa, mikä on hänen vahvinta alaansa. Muuten hän olisi säveltäjä, mitä hän käsittääkseni nyt tekee vapaa-ajallaan. Toisin päin voisi olla vaikeampaa.

Äänestäjä

Pauli Vahtera.

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2010/04/06/suomen-kansantalous-vuonna-nolla/

(Tuskin lähtee ehdokkaaksi kenenkään leiriin, mutta kirjoitus sisältää paljon painavaa asiaa, josta käydään Suomessa edelleenkin aivan liian vähän julkista keskustelua. Toki kysyä kannattaa. Nykyisenlaisen humanitaarisen maahanmuuton ongelmakin on mainittu yhtenä haasteena.)

Tämä blogi pitäisi jokaisen suomalaisen kansanedustajan ja kunnallispoliitikon lukea erittäin huolella.

Vahteran visio Suomesta tulevana Uruguayna taisi olla se ns. 'best scenario'.

EDIT: Vahterasta onkin näköjään ollut enemmänkin keskustelua Hommassa ja löysin ko. threadista loistavan artikkelin liitteenä. Kiitos Jussi Savolalle linkityksestä. Ehdin nyt vain selata, mutta pitääpä lukea ajatuksella kun on paremmin aikaa.

http://hommaforum.org/index.php/topic,24663.msg329125.html#msg329125
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Iloveallpeople

Stefan Stjärnstedt, ellei jo ole jonkun puolueen jäsen.

Hän kirjoittaa suorasta demokratiasta tämän päivän mielipidekirjoituksessaan Turun Sanomissa

Demokratia vaatii kansalaisten vaikutusmahdollisuuksia
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff