News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jani Toivola: 14 askelta kohti tasa-arvoisempaa koulua

Started by kriittinen_ajattelija, 19.05.2016, 18:58:22

Previous topic - Next topic

ikuturso

Quote from: Franklin on 20.05.2016, 10:12:33
Alkoholilainsäädännön vapauttaminen, sote-uudistus, hävittäjäkaupat... Kaikenlaista merkityksellistä on meneillään valtakunnanpolitiikassa, mutta edustaja Toivola se vain pysyy omalla mukavuusalueellaan. Homoissa.

Ennen viime vuoden mamutulvaa samaa kuulin jatkuvasti maahanmuuttokritiikistäni. "Talous sakkaa, venäjä uhkaa, työttömyys blaa blaa blaa... ja sun kanssa keskustelu kääntyy aina tuohon maahanmuuttoon"

Niin tiedä häntä, jos vaikka maahan tulee yhtäkkiä 30 000 homoa muslimivainoja pakoon, niin Janinkin agendasta tulee valtion ykköshuoli.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Leso

Minä opin runkkaamaan 4-vuotiaana.

Samoihin aikoihin tajusin, ettei kaikki sedät ole vilpittömiä.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.


Oami

1. Miksi? Monet oppilaat ovat tyttöjä tai poikia, eikä kummassakaan pitäisi olla mitään pahaa.

2. Tämä ei kai mielekkyyden rajoissa ole ongelma. Mielekkyyden rajat tosin voi ylittää tilanne, jossa oppilas haluaa itseään kutsuttavan vaikkapa Keisariksi tai Jumalan valituksi.

3. Ok. Ja tehdäänkö oikeasti näin jossain? Itse kävin kouluni 1980- ja 1990-luvulla, eikä silloin tällaista ollut.

4. Opetusryhmät ovat jossain määrin perusteltuja liikunnassa. Ei kyllä juuri muissa aineissa, eikä kai niitä muissa aineissa olekaan.

5. Kusilaari säästää rahaa, tilaa ja vettä ja on kaikin puolin fiksu ratkaisu, mutta tytöt eivät sellaista omaan vessaansa halua. Joten joko sellaista ei laiteta mihinkään tai laitetaan kaikkiin, ja kumpikin on typerää; tai sitten laitetaan vain johonkin vessaan, jolloin se de facto muodostuu poikien vessaksi.

6. Tähän en sano oikein mitään ilman parempaa selvitystä, että mitä tämä oikein edes yrittää tarkoittaa.

7. Sama kuin yllä. Tietynlainen kasvatus on ihan hyvästä jo ensiluokkalaisille, siis "ei tarkoittaa ei" ja "älä suostu näihin asioihin vaikka joku pyytäisi". Mutta tiedä sitten, mitä tämä tarkoittaa käytännössä.

8. Kaksi sukupuolta ja heteroseksuaalisuus ovat normeja. On ihan hyvä kertoa lapsille, että muitakin on, että niitä on tietty vähemmistö, että vähemmistöasema sinänsä ei tee niistä huonoja. En taas tiedä tarkoitettiinko tässä aivan tätä.

9. Ok.

10. Ok.

11. Ok, jos ratkaisukeskeisyys sisältää sen, että joskus kusipääkiusaajan koulutuspaikkaongelma ratkaistaan jossain uualla.

12. Ok.

13. Ok.

14. Jos tämä ymmärretään niin kuin itse ymmärrän, ok.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Mursu

Wikipedian mukana transseksuaaleja on noin yksi kymmenestä tuhannesta, joskin arviot vaihtelevat. Helsingin kouluissa heitä siis olisi noin viisi. Kannattaako panna kaikki uusiksi tämän joukon takia?

Leso

Auta armias sitä äijää, joka kuseskelee mun pöntön reunoille.

Minä opetan tasan varmasti, missä sen seksuaalisuus sojottaa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kyklooppi

Homo - Koulu, tasa arvon vuoksi sellainenkin tarvittaisiin.
Ihmisjäte.

Veikko

Yleisesti ottaen - ja hyvin ehdottomasti - lapsen seksuaalisuus ja "seksuaalisuus" kuuluvat vain lasten omaan salaiseen maailmaan, johon aikuisilla normaalisti ei ole - eikä saa olla - mitään asiaa oman seksualiteettinsa kanssa. Lastenväliset ihastukset ja "lääkärileikit" - joista on kai melkein jokaisella omia kokemuksia - ovat normaali osa lapsen kehitystä, ja ilmenevät lapsen itsensä kannalta oikealla hetkellä ja oikeassa muodossa eivätkä normaalisti tarvitse aikuisten puuttumista asiaan. Aikuisten puuttuminen ja aikuisten "kiinnostuminen" tähän kehitykseen sen sijaan ei ole normaalia ja on lasten oman kehityksen kannalta tuhoisaa. Lapsi ei tarvitse mitään "seksuaalista kasvatusta" tullakseen aikuisena ihan oman laatuisekseen myös seksuaalisesti.

Aikuisten - mikä koskee myös kaikenlaatuisia "kasvattajia" - liioiteltu kiinnostus lasten seksualiteettiin ja kaikki väkivaltaiset sekaantumiset siihen - mistä tässäkin on kysymys - kertoo enemmän tuollaisten sekaantujien oman seksuaalisuuden häiriöistä ja pakkomielteisyydestä kuin lasten normaalissa seksuaalisessa kehityksessä muka ilmenevissä "puutteista". Tämä tulee ymmärtää hyvin jyrkästi - myös oikeudellisessa mielessä - jo lasten suojelun tarpeen vuoksi.

Ja korostan vielä: lapset eivät tarvitse mitään henkisestä ja ruumiillista hiplausta ja "apua" "seksuaalikasvattajien" taholta kehittääkseen omanlaisensa seksualiteetin. Tuollainen puuttuminen on vain tuhoisaa ja tyydyttää vain puuttujiensa tarpeita. "We dont need no thought control. Teachers leave them kids alone!"
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Stone

Quote from: Veikko on 21.05.2016, 02:33:09
Yleisesti ottaen - ja hyvin ehdottomasti - lapsen seksuaalisuus ja "seksuaalisuus" kuuluvat vain lasten omaan salaiseen maailmaan, johon aikuisilla normaalisti ei ole - eikä saa olla - mitään asiaa oman seksualiteettinsa kanssa. Lastenväliset ihastukset ja "lääkärileikit" - joista on kai melkein jokaisella omia kokemuksia - ovat normaali osa lapsen kehitystä, ja ilmenevät lapsen itsensä kannalta oikealla hetkellä ja oikeassa muodossa eivätkä normaalisti tarvitse aikuisten puuttumista asiaan. Aikuisten puuttuminen ja aikuisten "kiinnostuminen" tähän kehitykseen sen sijaan ei ole normaalia ja on lasten oman kehityksen kannalta tuhoisaa. Lapsi ei tarvitse mitään "seksuaalista kasvatusta" tullakseen aikuisena ihan oman laatuisekseen myös seksuaalisesti.

Aikuisten - mikä koskee myös kaikenlaatuisia "kasvattajia" - liioiteltu kiinnostus lasten seksualiteettiin ja kaikki väkivaltaiset sekaantumiset siihen - mistä tässäkin on kysymys - kertoo enemmän tuollaisten sekaantujien oman seksuaalisuuden häiriöistä ja pakkomielteisyydestä kuin lasten normaalissa seksuaalisessa kehityksessä muka ilmenevissä "puutteista". Tämä tulee ymmärtää hyvin jyrkästi - myös oikeudellisessa mielessä - jo lasten suojelun tarpeen vuoksi.

Ja korostan vielä: lapset eivät tarvitse mitään henkisestä ja ruumiillista hiplausta ja "apua" "seksuaalikasvattajien" taholta kehittääkseen omanlaisensa seksualiteetin. Tuollainen puuttuminen on vain tuhoisaa ja tyydyttää vain puuttujiensa tarpeita. "We dont need no thought control. Teachers leave them kids alone!"

Mun koulun käynti on aina ollut vähän niin ja näin
Melkein joka päivä arestiinkin jäin
Koulun jälkeen duunit vaihtui, en jaksanut ahertaa
Ei ratakiskon taivuttamot saaneet multa sympatiaa.

Kyllä hienovaraisesti seuraan jälkeläisteni elämää, kuin hai laivaa. Autan kun pystyn. Sukupuolijutut mukaanlukien. Mutta pieteetillä ja hienovaraisesti seuranta on tehtävä tai sitten ei ollenkaan. Kyllä lapsi vaistoaa näkymättömänkin huolenpidon. Problematiikka on monimuuttujayhtälö, johon ei ole yleispätevää ratkaisua, koska ihmiset nyt vaan sattuu olemaan yksilöitä.