News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jani Toivola: 14 askelta kohti tasa-arvoisempaa koulua

Started by kriittinen_ajattelija, 19.05.2016, 18:58:22

Previous topic - Next topic

Franklin

Alkoholilainsäädännön vapauttaminen, sote-uudistus, hävittäjäkaupat... Kaikenlaista merkityksellistä on meneillään valtakunnanpolitiikassa, mutta edustaja Toivola se vain pysyy omalla mukavuusalueellaan. Homoissa.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Leso

Quote from: Franklin on 20.05.2016, 10:12:33Alkoholilainsäädännön vapauttaminen, sote-uudistus, hävittäjäkaupat... Kaikenlaista merkityksellistä on meneillään valtakunnanpolitiikassa, mutta edustaja Toivola se vain pysyy omalla mukavuusalueellaan. Homoissa.

Kyllä on annettava vielä suusanallinen liketys tälle paketille. Niin että ai laik!
"... omalla mukavuusalueellaan..."  ;D

Tuossa on kompaktisti sanottu just se, mitä olen mutuillut.
Toivola aina tuntuu leijuvan joissain ihanuussfääreissä.
Kovin kärkäs olen arvostelemaan muitten puheita, mutta Toivolan en, oikeastaan.
Sääliksi käy, koska se vaikuttaa aina, ihan aina, olevan hukassa.
Mitään semmoista en ole Toivolalta lukenut, että se ois niinku sen omaa.
En mitään. Ikinä. En koskaan.
Toivolan kansanedustajuus, jos mikä, on toiseustoteemia.

Toivola on kuin utuinen, lutuinen hahmo Suomen eduskunnassa.
Semmoinen Loch Nessin olio -- kaikki symppaa vaan kukaan ei nää.

Ja kuten arvostelen nuoria naiskansanedustajia siitä, että heti osuu lapslykkyä, kun istumaan päästään, niin Toivola teki samat temput. Äidiksi alta aikayksikön.

Lisätään nyt sitten otsikonkin aihetta, ettei tartte kenenkään hermostua.

Toivolan lista on kuin Lesolandian siivouslista:
näin ois ihanata, vaan eipä taija tapahtua, kun listaaminen on kivempaa.
Joskin Lesolandian listassa on yks Toivolan listasta poikkeava piirre.
Siinä on konkretiaa ja todellista pohjaa. Ei oo huuhaata.
Nyt vaan pitäis löytää pätevä tekijä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Mursu

Quote from: kriittinen_ajattelija on 19.05.2016, 18:58:22
5.Tehdään koulun vessoista yksittäisiä ja jätetään ne merkitsemättä tytöt/pojat
https://janitoivola.net/2016/05/18/14-askelta-kohti-tasa-arvoisempaa-koulua/

Siis kaikki vessat pitäisi panna uusiksi hyvin pienen vähemmistön tunteiden takia. Eikö ole outoa, että vessat pitäisi yhdistää, mutta samaan aikaan mamuille tehdään naisten omia uintivuoroja uimahalleihin.

Sibis

Taisin käydä alakouluni turhaan kun siellä opetettiin, että EMIT ja HETEET.

No tokihan keinosiem pölytys on keksitty.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Leijona78

Quote from: Jani Toivola7.Aloitetaan kokonaisvaltainen, ihmisoikeuksiin perustuva, ikätason mukainen seksuaalikasvatus heti ensimmäisellä luokalla

Tähän kuuluu toki vielä kohta:

Tähän koulutukseen velvoitetaan myös kaikkien muslimilasten mukanaolo, riippumatta siitä mikä heidän vanhempiensa näkökohdat ovat. Tämän lisäksi heidät velvoitetaan, joka on asia jota myös seurataan ja johon tarvittaessa puututaan, seuraamaan moitteetta läpi koko peruskouluajan tätä kokonaisvaltaista, ihmisoikeuksiin perustuvaa, ikätason mukaista seksuaalikasvatusta. Vain tätä kautta voidaan saavuttaa tasa-arvo.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Leso

Quote from: Mursu on 20.05.2016, 10:55:35Siis kaikki vessat pitäisi panna uusiksi hyvin pienen vähemmistön tunteiden takia. Eikö ole outoa, että vessat pitäisi yhdistää, mutta samaan aikaan mamuille tehdään naisten omia uintivuoroja uimahalleihin.

Me suomalaiset vaan ollaan niin yksinkertaisia, ettei nähdä tuossa sitä ilmiselvää logiikkaa.  :(

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Malla

Quote from: newspeak on 19.05.2016, 20:20:52

12..Tarjotaan oppilaille oikea-aikaista terveydenhuoltoa ja tukea kouluterveyshuollon kautta (homohömppää)

https://janitoivola.net/2016/05/18/14-askelta-kohti-tasa-arvoisempaa-koulua/

Kaikki kohdat ovat varmaankin homohömppää, mutta nuo kolme kohtaa menevät itsestäänselvyyksien puolelle, jos eivät olekaan homohömppää.

Kohta 12 ei kai sentään ole hömppää vaan ihan hyvä, joskin itsestään selvä, tavoite.

Khevonen

Ei tätä harhaista sontaa kannata edes käsitellä. Useat noista kohdista on ollut olemassa jo ainakin 30 vuotta. Pojat ja tytöt ryhmitellään esimerkiksi liikuntatunneilla siksi, kun laitoin yhden tytön pesäpallossa ensiapuun lyömällä kovan laakalyönnin suoraan vatsaan. Mihinkin Kettu ja Susi -leikkeihin ei pidä alkaa koskaan ja lapsia ei pidä aivopestä harhaisiin ideologioihin. Jani Toivola on huomionkipeä paska (Eikä tämä ole rasismia. Sanon näin monista kansanedustajista).

Case closed.
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

Oho

Lapsuus itsenäisenä ja merkittävänä elmänvaiheena kaiketi 'keksittiin' joskus 1800 luvulla. Nyt Jani Toivolan mielestä lapsuus joutaisi historian romukoppaan siinä missä kansallisvaltiot (ja kansalaisyhteiskunnat pesuveden mukana), hyvin noi Vihreät vetää.....

orientexpressen

Quote from: newspeak on 19.05.2016, 21:07:20
Pedofiileilla on tapana nähdä lapset seksuaalisina olentoina. Just saying...

Et kyllä mitenkään kykene kiistämään, etteikö myös lapsi olisi seksuaalinen olento. Seksuaalisuus ei ole mitään, mikä ihmiselle vain yhtäkkiä ilmestyy murrosiän koittaessa, vaan esim. jo 4-vuotiailla on jonkin tason ihastuksia ja seksuaalisiksi tulkittavia tekoja. Tätä vaan yritetään sievistellä esim. kutsumalla lapsen itsetyydytystä "unnutukseksi" ja vastaavaa.

Minusta jo ainakin 5-6 vuoden ikäisille on syytä alkaa puhua näistä asioista, esim. siinä mielessä, ettei sitä poikaa tai tyttöä johon on ihastunut saa halata tai pussata ilman lupaa tai että jokainen päättää itse, kenestä tykkää. Sitten kun ikää ja järkeä tulee enemmän, niin laajennetaan niitä asioita mistä kerrotaan.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Vaniljaihminen

80-luvun lasten- ja nuortenohjelmien kasvattina olen sellaisen evästyksen saanut että on tärkeää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Nykyään sekin opetus saa vastaansa vain vihaisen raivonpuuskan: saan määrätä muille sen, millaisena näiden täytyy minua pitää.

Tulkinta ei ole fakta. Lapset saattavat ihastua kyllä joihinkin, mutta siinä ei ole mitään seksuaalista. Ei kaikki rakkaus ole seksuaalista, eikä seksissä tarvi olla mitään rakkautta (teknisellä tasolla).
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Ernst

Quote from: Franklin on 20.05.2016, 10:12:33
Alkoholilainsäädännön vapauttaminen, sote-uudistus, hävittäjäkaupat... Kaikenlaista merkityksellistä on meneillään valtakunnanpolitiikassa, mutta edustaja Toivola se vain pysyy omalla mukavuusalueellaan. Homoissa.

Vaan minä kun olen vain tavallinen heterojuntti, niin minulla ei ole tällä alalla varsinaista asiaa ajettavana koulun tasa-arvoisuuden suhteen. Onko muuten Toivola valittu juuri tätä asiaa ajamaan? Minua ei ole.

Sitten taas tällainen ehkä tyylitön muistutus ja tähdennys: orwellilais-stalinistisessa katsannossa voisi olla hiukan varovainen, ettei aja retoriikassaan monomaanista tasa-arvoa  ja aiheuta samalla tasa-arvolle pahaa vahinkoa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Vaniljaihminen on 20.05.2016, 11:50:01
80-luvun lasten- ja nuortenohjelmien kasvattina olen sellaisen evästyksen saanut että on tärkeää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Nykyään sekin opetus saa vastaansa vain vihaisen raivonpuuskan: saan määrätä muille sen, millaisena näiden täytyy minua pitää.

Tulkinta ei ole fakta. Lapset saattavat ihastua kyllä joihinkin, mutta siinä ei ole mitään seksuaalista. Ei kaikki rakkaus ole seksuaalista, eikä seksissä tarvi olla mitään rakkautta (teknisellä tasolla).

Boldatussa osassa viestiäsi on jotakin todella oleellista. Kiitän ja kumarran.

Leso

Quote from: M on 20.05.2016, 12:12:23

Kyllä, mutta auta armias, jos et suostu. Siinä meneekin se raja. Sitten loppuu sun ihmisoikeudet.

Ernst

Quote from: Leso on 20.05.2016, 12:15:18
Quote from: M on 20.05.2016, 12:12:23

Kyllä, mutta auta armias, jos et suostu. Siinä meneekin se raja. Sitten loppuu sun ihmisoikeudet.

Ikävä kyllä juuri näin kuten kirjoitit. Mua ei kohta huvita mikään. Nääs mielelläni pitäisin ne ihmisoikeudet, jotka muutenkin näyttävät olevan lupalappu monimuotoiseen ja globaaliin perseilyyn, etten paremmin sano.

Enkä sanokaan.

newspeak

Quote from: orientexpressen on 20.05.2016, 11:44:02
Quote from: newspeak on 19.05.2016, 21:07:20
Pedofiileilla on tapana nähdä lapset seksuaalisina olentoina. Just saying...

Et kyllä mitenkään kykene kiistämään, etteikö myös lapsi olisi seksuaalinen olento. Seksuaalisuus ei ole mitään, mikä ihmiselle vain yhtäkkiä ilmestyy murrosiän koittaessa, vaan esim. jo 4-vuotiailla on jonkin tason ihastuksia ja seksuaalisiksi tulkittavia tekoja. Tätä vaan yritetään sievistellä esim. kutsumalla lapsen itsetyydytystä "unnutukseksi" ja vastaavaa.

Minusta jo ainakin 5-6 vuoden ikäisille on syytä alkaa puhua näistä asioista, esim. siinä mielessä, ettei sitä poikaa tai tyttöä johon on ihastunut saa halata tai pussata ilman lupaa tai että jokainen päättää itse, kenestä tykkää. Sitten kun ikää ja järkeä tulee enemmän, niin laajennetaan niitä asioita mistä kerrotaan.

Aikuisessa mielessä lapsi ei ole seksuaalinen olento, vaikka lapset kasvavatkin hiljalleen aikuisiksi ja oppivat uusia asioita. Ja niin, ovat lisäksi tyttöjä ja poikia sukupuolisuuden ollessa melko olennainen osa seksuaalisuutta. Voidaanhan lapsista ja siten aikuisistakin kasvattaa toki runkkareitakin. Sillä Suomi nousuun.

orientexpressen

Quote from: newspeak on 20.05.2016, 16:06:54
Aikuisessa mielessä lapsi ei ole seksuaalinen olento, vaikka lapset kasvavatkin hiljalleen aikuisiksi ja oppivat uusia asioita. Ja niin, ovat lisäksi tyttöjä ja poikia sukupuolisuuden ollessa melko olennainen osa seksuaalisuutta. Voidaanhan lapsista ja siten aikuisistakin kasvattaa toki runkkareitakin. Sillä Suomi nousuun.

Pienen lapsen seksuaalisuus on toki erilaista kuin vaikkapa teini-ikäisen tai aikuisen, mutta kyllä se yhtä kaikki on seksuaalisuutta. Vaikka lapsi itse ei pienenä vielä tiedostakaan, että hänen esimerkiksi itsetyydytyksestään saamaansa hyvää oloa ja tyydytystä kutsutaan nimellä seksuaalisuus.

newspeak

Vaniljaihminen

Quote from: orientexpressen on 20.05.2016, 16:16:15
Quote from: newspeak on 20.05.2016, 16:06:54

Pienen lapsen seksuaalisuus on toki erilaista kuin vaikkapa teini-ikäisen tai aikuisen, mutta kyllä se yhtä kaikki on seksuaalisuutta. Vaikka lapsi itse ei pienenä vielä tiedostakaan, että hänen esimerkiksi itsetyydytyksestään saamaansa hyvää oloa ja tyydytystä kutsutaan nimellä seksuaalisuus.

Tuo "lasten itsetyydytys" perustuu samanlaisiin havaintoihin kuin jotkin Zeitgeist-dokumentin havainnot WTC:n dynamiiteista. Sosiaalitieteissä on aivan samaa pseudoilua kuin politiikan tutkimuksessakin.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

maha54

Quote from: Hän on 19.05.2016, 23:15:11
Täsmennyksen vuoksi: tämä sukupuolifiksoitunut hourelista on Janin re-tweettaama, ei hänen laatimansa. Sen on laatinut virassa toimiva Helsingin yliopiston harjoittelukoulun maantiedonopettaja. Jolla on ilmeisesti ns issues.

Taisi olla maantiedon ja BIOLOGIAN opettaja. Lisäksi vielä vegaani ja basisti. En toivoisi lapselleni tuollaista opettajaa. Tuskin osaa pitää ideologioitaan erillään opetuksesta.
"DDR försvann inte - det flyttade bara lite norr ut." - laina tuntemattomalta ruotsalaiselta.

Foundation

Homo se vasta sukupuolia tarvitseekin.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

newspeak

Lapselle voi myös sanoa, että lopettaa itsensä räpläämisen ja nenänkaivuun.

Omicron

Quote from: orientexpressen on 20.05.2016, 11:44:02Et kyllä mitenkään kykene kiistämään, etteikö myös lapsi olisi seksuaalinen olento. Seksuaalisuus ei ole mitään, mikä ihmiselle vain yhtäkkiä ilmestyy murrosiän koittaessa, vaan esim. jo 4-vuotiailla on jonkin tason ihastuksia ja seksuaalisiksi tulkittavia tekoja. Tätä vaan yritetään sievistellä esim. kutsumalla lapsen itsetyydytystä "unnutukseksi" ja vastaavaa.

Aika harvinaista varmaan että oppii runkkaamaan 4 vuotiaana. Itse opin vasta 13 vuotiaana. Se että on joitakin 4-vuotiaita jotka harrastaa itsetyydytystä ei tarkoita että kaikilla lapsilla on seksuaalisuutta. Enimmät lapset on aseksuaalisia, ja seksuaalisuus syntyy vasta murrosiässä. Ei minulla ollut mitään seksuaalisia tunteita ennen kun olin 12-13 vuotta, ja olin siis aseksuaalinen, kuten enimmät lapset.

orientexpressen

Quote from: Omicron on 20.05.2016, 18:49:58
Quote from: orientexpressen on 20.05.2016, 11:44:02Et kyllä mitenkään kykene kiistämään, etteikö myös lapsi olisi seksuaalinen olento. Seksuaalisuus ei ole mitään, mikä ihmiselle vain yhtäkkiä ilmestyy murrosiän koittaessa, vaan esim. jo 4-vuotiailla on jonkin tason ihastuksia ja seksuaalisiksi tulkittavia tekoja. Tätä vaan yritetään sievistellä esim. kutsumalla lapsen itsetyydytystä "unnutukseksi" ja vastaavaa.

Aika harvinaista varmaan että oppii runkkaamaan 4 vuotiaana. Itse opin vasta 13 vuotiaana. Se että on joitakin 4-vuotiaita jotka harrastaa itsetyydytystä ei tarkoita että kaikilla lapsilla on seksuaalisuutta. Enimmät lapset on aseksuaalisia, ja seksuaalisuus syntyy vasta murrosiässä. Ei minulla ollut mitään seksuaalisia tunteita ennen kun olin 12-13 vuotta, ja olin siis aseksuaalinen, kuten enimmät lapset.

Alle murrosikäisillä on aika yleistä pippelin tai pimpin hinkkaaminen, joka on itsetyydytystä mutta ei ehkä varsinaista runkkaamista. Sen lisäksi esiintyy seksuaalisia fantasioita, joita lapsi ei toki välttämättä tajua seksuaalisiksi. Kirjo fantasioissa niissä on laaja niin kuin aikuisilla. Sitten esiintyy myös niinkin pienillä kuin 4-5 v ikäisillä mm. vastakkaisen sukupuolen poikien/tyttöjen halaamista ja pussaamista, ihastuksia, oman alapään esittelyä toisille jossain leikkimökin nurkassa ja vastaavaa.

En väitä, että kaikki olisivat kokeilleet näitä, mutta kyllä ne seksuaaliset vietit ovat olemassa myös alle murrosikäisillä ja hyvinkin pienillä. Koska pieni lapsi ei tiedä että ne hänen ajatuksensa tai toimintansa kuuluvat käsitteen seksuaalisuus alle niin niistä ei toisaalta välttämättä ole mielikuvaa vanhemmalla iällä. Ja sitten on tosiaan tämä ajattelu, että seksuaalisuus on pohjimmiltaan likaista eikä sitä haluta mitenkään liittää lapsiin (muuta kuin tietysti sitä kautta kun joku pedofiili tuputtaa omaa aikuista seksuaalisuuttaan lapselle) mikä ehkä saa aikaan sen, että lapsuuden seksuaalisia ajatuksia ja tekoja yritetään tietoisesti unohtaa tai kieltää.

ikuturso

Meidän luokassamme:
1.Lopetetaan oppilaiden kutsuminen tytöiksi ja pojiksi
2.Käytetään oppilaasta sitä nimeä, mitä hän itse haluaa

- Opettaja, minä haluaisin, että minua kutsuttaisiin ihan vaan pojaksi, koska olen poika.

- S**tanan kakara. Jos et kunnioita sääntöä yksi, siirrymme suoraan sääntöön 14 ja kutsun lastensuojelun korjaamaan sinut pois!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

newspeak

Pidättäytymisen opettaminen lapsille ei ole seksuaalisuuden tukahduttamista tai tabujen luomista. Ei nyt vain satuta elämään kuin pellossa ja kaikki muukin on lapsille opetettava. Vaistojen varassa ei yhteisöjä ja yhteiskuntaa rakenneta.

Aukusti Jylhä

Tämä sukupuolineutraali sekoilu on niin räikeästi terveen järjen vastaista, että asian saama julkisuus saa epätodellisen olon aikaiseksi. Eihän kukaan vanhempi, siis ihminen jolla on omia lapsia, voi niellä tätä sumutusta vahingossa. Jos nielee, niin tekee sen täysin omasta halustaan, hedonismi edellä, jälkikasvunsa unohtaen.

Äärimmäisen surullista.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

ikuturso

Quote from: käpykaarti on 20.05.2016, 20:05:11
Tämä sukupuolineutraali sekoilu on niin räikeästi terveen järjen vastaista, että asian saama julkisuus saa epätodellisen olon aikaiseksi. Eihän kukaan vanhempi, siis ihminen jolla on omia lapsia, voi niellä tätä sumutusta vahingossa. Jos nielee, niin tekee sen täysin omasta halustaan, hedonismi edellä, jälkikasvunsa unohtaen.

Äärimmäisen surullista.

Itse asiassa kyse ei ole sukupuolineutraaliudesta, vaan tarkoituksellisesta sukupuolen - tai ainakin sen merkityksen - häivyttämisestä kokonaan kasvatuksesta ja keskinäisestä kielenkäytöstä. Siinä ei ole mitään neutraalia. Fasistista pakkosukupuolettomuutta se on.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Ullatusnillitus

Quote from: Sibis on 20.05.2016, 11:09:17
Taisin käydä alakouluni turhaan kun siellä opetettiin, että EMIT ja HETEET.

No tokihan keinosiem pölytys on keksitty.

Väärin pölytetty.

Jochanan

Quote from: Aksiooma on 19.05.2016, 21:59:06Jani Toivola ja muut edistykselliset ihmiset ovat kanssasi eri mieltä. Nainen voi olla mies ja mies voi olla nainen. Tai trans-sukupuolinen, mielikuvitusolento tai jotain [mitä vielä ei ole keksitty].

Yhdysvaltojen presidentti ja Kanadan pääministeri ovat myös kanssasi eri mieltä: https://youtu.be/t2LCCLzHyDo

Olkoon vaikka Amerikan presidentti mun kanssa eri mieltä, mutta kaikki tää sukupuolineutraaliushömpötys kielii vain siitä tosiasiasta, että sukupuolella on ihan helvetinmoinen merkitys. Sen takiahan sukupuoli just herättää niin paljon älämölöä, koska se on niin totta. Se on keskeinen osa ihmisyyttä. Kukaan ihminen ei pääse sitä pakoon. Ihminen yksinkertaisesti määritellään miehenä TAI naisena.

Niiden välimuodotkin peilataan nimenomaan suhteessa mieheen ja/tai naiseen. Kun joku transsukupuolinen vaatii "oikeutta", hän tekee sen nimenomaan siksi, että miehuudella ja naiseudella on niin suuri merkitys. Jos näin ei olisi, älämölöä ei olisi. Ymmärrätkö?

Itse asiassa kukaan ei edes olisi transseksuaali, ellei olisi sellaisia muuttumattomia ja ikuisia vakioita kuin mies ja nainen.