News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Outo olio

^Olivatkohan matkustajat turisteja tms. ihmisiä jotka eivät tunne Suomea ja taksiuudistusta. Nyt tuli ennakkoluuloille loppu, parisataa metriä ja alas jorpakkoon. :-\
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

HDRisto

^^ "..putosi alas useita metrejä katolleen..".
Kovaa tekoa on Skodan (?) katto kun auton keula paskana mutta katto näyttää melko ehjältä.

Outo olio

^Oletettavasti nokka edellä maahan ja kääntyi siitä katolleen. Hyvin kävi, törmäysvyöhyke otti iskun vastaan. Jos olisi tullut suoraan katolleen niin olisikohan joku kuollut, paljonkohan olisi päävaraa jos katto rusentuisi matkustamoon sisäänpäin alle sekunnissa. Kallo ja niska vaarassa, paitsi jos olet riittävän lyhyt.

Kukaan sivullinen ei kai nähnyt tapahtunutta, ja varmuuden vuoksi poliisi ei spekuloi kesken tutkinnan, joten toimittaja joutunee vain raportoimaan niin kuin tilanne raportin aikaan oli, eli auto oli silloin katollaan. Tekstiin olisi kyllä voinut muotoilla maininnan että "putosi alas useita metrejä ja päätyi katolleen" niin kävisi selväksi että tapahtumat ovat vielä osin epäselvät, ja luultavasti kävi juuri noin kuin auton keulan perusteella näyttää tapahtuneen.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Torspo

Quote from: Lahti-Saloranta on 01.01.2024, 09:07:20
Muistaakseni sen taksiluvan pystyi tietyin edellytyksin myymään tai paremminkin siirtämään toiselle henkilölle jos hän täytti luvan edellyttämät ehdot.
Tämäkin on muistinvaraista. Luvan odotusaika ilman lottovoittoa uuden arvonnassa pyöri kymmenen vuoden kieppeillä, siihen asti oli ajettava toisen renkinä.

Lupa tyypillisesti ostettiin isännältä tai ammatista luopuvalta ja hulluimpina aikoina luvan markkinahinta oli kymmenissä ellei jopa yli sadassa tuhannessa eurossa. Parhaita hintoja maksoi kovanen tms.

Yrittäjän leipä oli leveä, kun samaa autoa ajoi 1-2 renkiä öisin ja isäntä päivisin. Rengille kolmannes, autolle kolmannes ja isännälle loput oli tavallinen jako rengin ajoeuroista.

Alan valvonta olisi helppo palauttaa nykyisessä digiajassa samoin päivystysvelvoitteet. Jos halua on, ala saadaan nopeasti kuntoon.


Lalli IsoTalo

Quote from: Torspo on 05.01.2024, 22:43:56Tämäkin on muistinvaraista. ... Lupa tyypillisesti ostettiin isännältä tai ammatista luopuvalta ja hulluimpina aikoina luvan markkinahinta oli kymmenissä ellei jopa yli sadassa tuhannessa eurossa.

Olisiko ollut markkoja kuitenkin?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

pörrö

Nyt on näköjään Järvenpäähänkin rantautunut "Helsingin tauti". Taksia joudun käyttämään, koska keppi. Tolpalta ei löytynyt kuin n****takseja, ja luultavasti olettivat, että koska liikun huonosti, on kasetissakin jotain vikaa. Onneksi naapuri pelasti, ja tulimme yhtäjalkaa kotiin Lähitaksin lämpimässä huomassa.
Taksiliitto, viranomaiset, huhuu?

pörrö

Huomenta taas!

Sen verran jatkan vielä marinaani, että nämä helkkarin predaattorit ovat jo suurinpiirtein jokaisella taksitolpalla, kaupungista huolimatta. Pyytävät järkyttävää hintaa kyydistä, ja pahimmillaan raiskaavat/pahoinpitelevät.
Onneksi minulla on kova ääni ja skeba.
Pitäkäähän mukelonne turvassa.  8)

Siili

Takseja riittää, muttei riittävän kokoisia:

QuoteHelsinkiläinen Kimmo Sinkko sai huomata Helsinki-Vantaan taksitolpalla, että suksipussi voi aiheuttaa yllättäviä ongelmia taksikyydin löytämiselle. Nykyisin takseina käytettävät sähköautot ovat niin pieniä, ettei kyytiin mahdu isoja matkatavaroita.

QuoteSINKKO sanoo toki ymmärtävänsä, että kolme ihmistä, tavarat ja suksipussi eivät pieneen autoon mahdu.

Riittävän kokoisten autojenkin kuljettajat kuitenkin sanoivat, ettei suksipussin kanssa ole mahdollista tulla kyytiin. Sinkko ihmetteli tätä, sillä hänen arvionsa mukaan kyytiin olisi mahtunut penkit kaatamalla.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010105217.html

Skeptikko

Huijaus: Taksi Tampereen brändin mainetta käytetty luvatta hyväksi
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010130495.html
Quote
HELSINGISSÄ taksialaa riivannut huijaus on rantautunut myös Tampereelle. Liki kolmekymmentä vuotta toimineen ja noin viidensadan taksiauton Taksi Tampereen brändiä on kopioitu hämäystarkoituksessa, kertoo Tampereen aluetaksi oy:n toimitusjohtaja Tero Kallio.
...
Kyseinen auto on ollut aiemmin Taksi Tampereen listoilla, mutta ei enää. Auton kylkeen on kuitenkin jäänyt osa brändin vanhoista teipeistä niin, että kyljessä lukee "Taks Tampere".

Kallion mukaan muita hämäyskeinoja ovat olleet esimerkiksi samankaltainen logo eri puhelinnumerolla tai taksi-sanan kirjoittaminen taxina.

Huijaus on tuttu pääkaupunkiseudulta: HS kertoi joulukuussa, että pitkään alalla toimineen Taksi Helsingin nimeä on kopioitu. Autojen kyljessä on nähty nimenmuunnoksia "TaksiHelninki" ja "Taxi Helsinki".

Tero Kallion mukaan selkeänä tarkoituksena on hämätä asiakasta ja ratsastaa tunnetulla brändillä. Kallion mukaan kerta ei ole ensimmäinen, vaan vastaavia tapauksia on ollut kaupungissa kymmeniä. Tällaisiin takseihin päätyneiltä asiakkailta on tullut Taksi Tampereelle palautetta.
...
Helsingistä tutuista taksitolppien kärhämistä on myös kokemusta Tampereella. Aamulehti kertoi marraskuussa, että taksikuljettajien välinen riita eskaloitui rautatieaseman taksitolpalla tappeluksi. Kuljettajien kesken oli tullut kiistaa vakiintuneen jonotuskäytännön noudattamisesta tolpalla.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

ikuturso

Lentävästä taksista lisäinfoa.

Nurkan takaa tullut toinen auto ja välstö johtanut lentomatkaan... Ja ullatus:
QuoteToisen auton kuljettaja ei Korkalaisen mukaan ollut työtehtävissä.

Häneen oli oltu yhteydessä jo onnettomuuspäivänä silminnäkijähavaintojen vuoksi. Epäily rikoksesta heräsi kuitenkin vasta valvontakameratallenteista.

Korkalaisen mukaan esitutkinta on loppusuoralla. Hän arvelee siinä kestävän vielä noin kuukauden verran.

Tutkinnassa ilmeni, ettei onnettomuuden ajanutta taksia oltu rekisteröity luvanvaraiseen liikenteeseen. Taksiyritystä sekä sen toiminnanjohtajaa epäillään liikenteessä käytettävän ajoneuvon väärästä rekisteröinnistä.

Kumpaakaan kuljettajaa ei ole asetettu ajokieltoon.

Kuukauden kun vielä käytetään veronmaksajien rahoja tämänkin tutkintaan, niin taas on välillisesti Bernerin uudistus kasvattanut BKT:ta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96be3e61-1a78-4cda-a223-5c40382e5246

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Roope

QuoteEveliina Heinäluoma on tehnyt valinnan, johon tiivistyy taksi­alan ongelmat: "Turvallinen olo etenkin yksin liikkuessa"

Turvattomuutta, heitteleviä hintoja, huutelua, kyytiin kiskomista, tappeluja, ylitarjontaa ja puutetta. Taksialaa yritetään jälleen kesyttää ennalleen. Kansanedustajillakin on huonoja kokemuksia ja turvallisuushuolia takseista.

[...]

– Olen tehnyt valinnan, että käytän Helsingissä liikkuessani näitä isojen yritysten takseja. Kun haluaa luotettavaa ja varmaa palvelua ja kuski tietää, minne ollaan menossa ja on turvallinen olo etenkin yksin liikkuessa, kertoo kansanedustaja ja Sdp:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma.

Heinäluoma myöntää, että taksiyrittäjät ja kuljettajat joiden kanssa hän on keskustellut ovat ilmaisseet turhautumista siitä, että muutokset tehtiin kerralla mutta korjaaminen vie vuosia.

[...]

Eveliina Heinäluoma huomauttaa, ettei asema-aukiolle tulevaa mallia ole vielä päätetty.

– Siksi tämä pitää tehdä huolella mietittynä ja kuulla erilaisia sidosryhmiä ja autoilijoita, jotta on tasapuolinen kohtelu. Tämä on vain yksi tolppa muiden joukossa. Välittömässä läheisyydessä on muitakin, Eveliina Heinäluoma sanoo.

Heinäluoma jätti aloitteen "villien taksien" toiminnan sääntelemiseksi Helsingin kaupunginvaltuustolle viime vuoden lopussa.

Hallituksen esitys liikennepalvelulain muuttamisesta valmistellaan kuluvan vuoden aikana. Lakiesitys on määrä antaa ensi vuonna kevätistuntokaudella.
Ilta-Sanomat 14.2.2024

Eli rasisti.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset


Torspo

Kertoisiko arvon demari, mitkä tekevät ison yrityksen palveluista niin paljon parempia?

Syitä on suurinpiirtein tasan yksi, eli kuljettajat.
- ymmärtävät suomea
- on käytöstavat
- taustat tiedossa ja tarkistettuna
- eivät aja koko suku yhden hengen luvalla
- eivät elä tolpilla viidakon lakien mukaan, eli eivät enää edes mene tolpille

Niin ja demarit niin kovasti ovat halunneet tätä monikulttuurisuutta. Heidät pitäisi pakottaa nauttimasn siitä tolpille ulkkarilauman riepoteltaviksi ja kusetettaviksi. Miksei maistu? Sitä tilasitte ja saitte.


Jorma Teräsrautela

Quote from: Torspo on 14.02.2024, 13:08:42
Niin ja demarit niin kovasti ovat halunneet tätä monikulttuurisuutta. Heidät pitäisi pakottaa nauttimasn siitä tolpille ulkkarilauman riepoteltaviksi ja kusetettaviksi. Miksei maistu? Sitä tilasitte ja saitte.

"Jos jonkun täytyy kärsiä, niin olkoot sitten ne, jotka tätä halusivat, vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu."

Kuulostaa jostain yhteydestä tutulta. Mutta eikö monikulturistit ole moneen kertaan todistaneet, ettei tällaista perustelua saa käyttää?

Outo olio

"Turhasta säännöstelystä" haluttiin luopua. Nytkö säännöstely onkin havaittu tarpeelliseksi?

Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon säännöstelyä ja valvontaa tarvitaan, jotta uussuomalaisten tuottama palvelu suunnilleen vastaa taksiuudistusta edeltävää palvelutasoa. Tuplasti valvontatyöpaikkoja? Ja BKT kiittää. Mutta, hei, halvahkot etniset duunissa, ja parempipalkkaiset kantasuomalaiset heitä valvomassa. Reaalimonikulttuuri muistuttaakin apartheidiä? Valkoisella valtaa tummemman elinkeinoon, "kyllä herra tarkastaja, heti herra tarkastaja". Ja jos et haluaisi nähdä tätä, olet rasisti. Valitse siitä sitten, joko rasistiksi haukutuksi joutuminen, tai yhteiskunta, joka on harkiten rakennettu rasistiseksi, ja kaikki teeskentelevät että eivät näe sitä.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Betonikostaja

Itse olen ihan tyytyväinen, jos Eveliina Heinäluomakin on huomannut nykyiset taksiliikenteen ongelmat. Nyt kun hänkin on siunatussa tilassa, niin ehkä kaikenlainen turvallisuus alkaa kiinnostaa enemmän kuin jännittävien vieraiden kulttuurien kukoistaminen Suomessa. Toisin sanoen demarille on tullut järkeä päähän.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Outo olio

^Ja jos ei ruotsinkieliseksi ryhdy, niin lapsen tarhassa ja koulussa varmasti tulee lisää jänniä tilanteita vastaan.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

KamalaJari

Tämä taksiuudistus oli kumma tekele, sehän meni näin että kun todetaan ettei uussuomalainen kykene ylittämään samaa rimaa kuin natiivit ja eräät fiksummat uussuomalaiset aiemmin saadakseen taksinajoluvan niin lasketaan rima tai siis otetaan se kokonaan pois.

Tästä seurasi sitten se että taksiala meni muutamassa vuodessa täysin piloille, samalle tasolle kuin esim Kongossa.
Kehitysmaista tulleet uussuomalaiset toivat kehitysmaalaisen taksikulttuurin, ero vanhaan, valvottuun ja hyvin toimivaan
on niin räikeä että en ymmärrä miten tämä saa vain jatkua ja jatkua.

Toki jos tämä on yleiseurooppalainen ilmiö se selittää nykyhetken asiantilan ja haluttomuuden korjaussarjaan.

Ensin naivisti ajattelin että taso tulisi pysymään samana kun todistuksettomat korkeakoulutuksen saaneet
sivistyneet uussuomalaiset saavat edes taksityötä, siitä on hyvä ponnistaa eteenpäin ja päivittää samalla vanha
korkeakoulutus tämän maan vaatimalle tasolle.

Kehitysmaiden korkeakoulutuksessa on se puute että siellä ei ilmeisesti opiskella mitään vieraita kieliä esim englanti.
Siitä luulisi olevan suuresti hyötyä tieteen tekemisessä.
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

FadeAway

Somalialainen koneinsinsinööri..

Taksialalla oli tiedossa, mitä tapahtuu, jos ja kun Berneröinti äänestetään läpi. Soini kääni taas takkiaan.

Nyt vaikuttaa, että samaa yritetään lähes, joka alalla. Kun poistetaan vaatimustaso. Ei saa priimaa. Ei edes, mitä tilaa.
Kouluissa pääsee läpi sääli vitosilla, ilman kielitaitoa, entä muu osaaminen?
Ruotsissa näin kävi jo yli 10v sitten. Kamala työvoimapula paikataan nolla osaamisella.
Tämänkö piti pelastaa Suomi.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

KamalaJari

Quote from: FadeAway on 14.02.2024, 23:56:59
Somalialainen koneinsinsinööri..

Taksialalla oli tiedossa, mitä tapahtuu, jos ja kun Berneröinti äänestetään läpi. Soini kääni taas takkiaan.

Nyt vaikuttaa, että samaa yritetään lähes, joka alalla. Kun poistetaan vaatimustaso. Ei saa priimaa. Ei edes, mitä tilaa.
Kouluissa pääsee läpi sääli vitosilla, ilman kielitaitoa, entä muu osaaminen?
Ruotsissa näin kävi jo yli 10v sitten. Kamala työvoimapula paikataan nolla osaamisella.
Tämänkö piti pelastaa Suomi.

Tästäpä seuraa Suomen taantuminen kehitysmaiden tasolle, asioiden luonnollinen kehitys tällä mentaliteetilla.
Ehkä se on vetelien pullamössö vasurien tavoite mutta maan etu se ei ole.

Tosiaan Jabbahan totesi että taksilain avaamisesta ei oltu sovittu hallitusohjelmassa mutta kuten totesit Timon takinkäännöstä, mies oli todellisuudessa täysin selkärangaton kasa.
Ihan helvetin valitettavasti.
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Huppupelikaani

Tällainen ikimuistoinen taksikyyti pääkaupungissamme tällä kertaa.
Quote
Nainen yritti nousta taksiin – loukkaantui vakavasti

——

Poliisin mukaan nainen oli nousemassa taksin kyytiin, kun taksi toistaiseksi tuntemattomasta syystä lähti liikkeelle.

Poliisin mukaan paikalle osunut sivullinen oli antanut naiselle ensiapua.
...

——
is.fi 20.2.2024

Ehkä parempi, ettei naiseen osunut henkilö antanut ensiapua tai "ensiapua".

Outo olio

Taksikuskia epäillään avuttomien matkustajien seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Epäily on tietysti vain epäily, ja mies voi olla syytönkin, mutta on huomionarvoista, että mies on aiemmin tuomittu vastaavasta tapauksesta, ja vieläpä useammin kuin kerran, mutta taksiuudistuksen ansiosta hän on joka kerta päässyt takaisin ajamaan taksia. :o >:( Eihän se haittaa, jos vaikka yrittää ostaa alaikäiselta seksiä kesken matkan, tai ryhtyy runkkaamaan itseään matkustajan kädellä? Viimeisin lainvoimainen tuomio tuli viime lokakuussa, ja nyt epäiltyjen tapausten epäillään tapahtuneen seuraavassa kuussa eli marraskuussa. Ei mitään vaikutusta työllistymiseen, vaikka olisi uunituore tuomio asiakkaaseen kajoamisesta. Ja ilmeisesti kunnan vammaispalvelu tjsp. mikä taksin on nyt epäillyssä tapauksessa tilannut, ei ole erikseen laittanut urakkakilpailutuksen ehtoihin että "kuskina ei saa käyttää henkilöä joka on tuomittu asiakkaaseen kajoamisesta", eikä ole tarkistanut henkilöiden taustoja, vaatimalla rikosrekisteriotteet kuskeista.

Korjaus: tuomio ekasta rikoksesta tuli vasta tokan rikoksen jälkeen. Toista rikosta ei siis olisi pystytty estämään kuskin rikosrekisterin tarkistamisella. Mutta tämä viimeisin olisi pystytty.

QuoteKOTIMAA

Seksirikoksista epäillyn taksikuskin taustalta paljastuu karmea teko – 14-vuotias tyttö koki kauhun­hetkiä taksissa

--

Kia Kilpeläinen
15:54

HELSINGISSÄ seksuaalirikoksista epäilty taksinkuljettaja on syyllistynyt aiemminkin seksuaalirikoksiin, jotka ovat tapahtuneet taksissa.

Poliisi kertoi viime viikolla epäilevänsä, että 42-vuotias taksinkuljettaja on käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen kolmea kehitysvammaista asiakasta Helsingissä viime marraskuussa. Poliisi epäilee mieskuljettajaa raiskauksesta, seksuaalisesta kajoamisesta ja seksuaalisesta ahdistelusta.

--

OMAN toiminimensä kautta taksiyrittäjänä toimiva mies on aiemmin tuomittu viime lokakuussa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, vapaudenriistosta ja seksuaalipalvelujen ostamisen yrityksestä nuorelta. Hänet tuomittiin itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa 1 vuodeksi ja 5 kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen.

Rikokset tapahtuivat Vantaalla elokuussa 2020, ja rikosten uhrina oli taksissa matkustanut 14-vuotias tyttö.

TAPAHTUMAT saivat alkunsa, kun tyttö oli ollut ystävänsä kanssa odottamaan bussia pysäkillä Vantaalla. Paikalle oli tullut taksi, joka ajoi ensin pois, mutta kääntyikin sitten takaisin.

Kuljettaja tarjosi uhrille ja hänen kaverille ilmaisen kyydin
Herttoniemeen.

--

Matkan aikana taksikuski oli sivellyt vieressään istuvan tytön reittä, ottanut housunsa pois ja kosketellut itseään. Lisäksi kuljettaja oli ehdottanut, että he siirtyisivät takapenkille.

--

kuljettaja tarjosi tytölle rahaa ja ehdotti takapenkille menemistä.

Tyttö kieltäytyi ja pääsi nousemaan autosta ylös, jolloin kuljettaja yritti vielä pitää häntä paikallaan. Tyttö pääsi kuitenkin tässä vaiheessa poistumaan paikalta, kun lupasi olla kertomatta asiasta kenellekään.

--

miehellä oli jo tuolloin aiempi tuomio vastaavankaltaisesta rikoksesta.

VUONNA 2021 mies oli tuomittu Helsingin käräjäoikeudessa ehdolliseen vankeuteen pakottamisesta seksuaaliseen tekoon.


--

Lisäksi mies oli työntänyt kätensä naisen mekon helman alta tämän alushousuihin. Mies oli ottanut kiinni naisen kädestä ja tyydyttänyt sillä itseään.

--

NYT tutkinnassa oleva rikosvyyhti tuli poliisin tietoon, kun yhden asiakkaan läheinen teki poliisille tutkintapyynnön.

--

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010243224.html

Lisäys: viime lokakuun tuomiossa ei muuten ole mukana liikenneturvallisuuden vaarantamista, vaikka mies tuon mukaan oli myös hiplannut itseään, samalla kun ajoi autoa? Eli ilmeisesti itsetyydytys häiritsee autolla ajamista vähemmän, kuin esimerkiksi kännykkään puhuminen? ??? Uusi suomalainen liikennekulttuuri.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Betonikostaja

Suomen taksialalle on tullut Bernerin uudistuksen myötä niin huikeaa moniosaamista, että kyllähän nämä uudet kuskit osaavat varmasti yhtaikaa sekä masturboida että puhua kännykkään samalla kun ajavat taksia.

Rattia voi käännellä polvellakin, ja jos kännykkää pitää taitavasti olkapäällä ja kaiuttimella, niin toinen käsi jää vielä vapaaksi. Sillähän voi sitten antaa vaikka asiakkaalle hierontaa, kun sekin monesti kuuluu palveluihin.

Ei tämä olisi takavuosien hiljaisilta suomijörrikkäkuskeilta onnistunut.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Muhmutti

Eikös se mene niin, että omaa elintään saa kosketella ja vatkata ajon aikana kunhan liikenneturvallisuus ei vaarannu. Saahan myös omaa nenäänsäkin kaivaa ajon aikana ja myös päätä raapia. Ja miksi matkustaja muka häiriintyisi, kun ei ole mitään koskettelua. Automaattivaihteisessa autossa toinen käsi on vapaana, joten kyllä sille pitää jotain tekemistä keksiä. Nämä uudet moniosaajat ovat keksineet ihan uutta tekemistä vapaalle kädelle. Ei olisi 1980-luvulla onnistunut tuollainen.

Echidna

Quote from: IS 2024-02-24
Kun Hannamarin taksi saapui kotiovelle, edessä oli järkytys – "En halua tällaisia ylläreitä ikinä"


Suomalaiset kertovat nyt, mitä taksien "villi länsi" käytännössä tarkoittaa.

...
Vantaan Kivistössä asuva Hannamari Mecklin puolestaan kertoo tapauksesta, jossa hän oli syömässä ystäviensä kanssa Helsingissä viime vuoden toukokuussa. Mukana oli myös Alvin-koira.

– Otin siitä Kaivarin [Kaivohuoneen] edestä jonkun taksin. Ajattelin, että ihan sama, kunhan joku ottaa minut koiran kanssa.

Mecklin hyppäsi kyytiin koira sylissään. Matka kesti hänen mukaansa noin 25–30 minuuttia.

Kotiovella odotti järkytys. Lasku noin 22 kilometrin matkalle oli 158,30 euroa, Mecklin sanoo.

Vähän aikaa siinä mussutin asiasta. Hän [kuski] oli hyvin aggressiivinen, Mecklin sanoo.

Lopulta Mecklin maksoi.

Hinta muodostui ajoajan ja -matkan mukaan. Mecklin kertoo pyytäneensä kuskilta hinnoittelun, jonka perusteella hän laski matkan hinnan itse.

– Maksu olisi korkeimmillaan ollut noin 60 euroa. Eihän tuo 160 euroa ole lähelläkään, hän sanoo.

Mecklin sanoo, että vasta perillä kuski ilmoitti, että myös Mecklinin sylissä istunut koira oli hintaa nostava tekijä.

Mecklin vaati matkasta kuitin. Hän selvitti yrityksen tiedot ja otti yrittäjään yhteyttä.

– Ilmoitin, että teen tästä rikosilmoituksen, jos en saa osaa rahoista takaisin.

Väännön jälkeen Mecklin kertoo saaneensa 60 euroa MobilePay-siirrolla. Loppujen lopuksi Mecklin joutui maksamaan matkasta 100 euroa.

– Se on aivan liikaa. Normaalisti se on 20–40 euroa, hän sanoo.

Meckelin sanoo, että varsinkin tuon kokemuksen jälkeen hän käyttää ainoastaan sovelluksia, joissa matkan hinta näkyy etukäteen.

– En halua tällaisia ylläreitä ikinä. Tuo oli todella järkyttävää.

...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010243328.html

Liitekuvassa Berner, vuonna 2016, arvioi taksien hintojen laskevan. Olihan se käsittämätöntä, että osa jopa uskoi niin tapahtuvan.

Emo

Aina, kun tämä ketju nousee esiin, tulen toiveikkaana katsomaan, joko vihdoin nyt on hallitus päättänyt perua Bernerin taksifiaskon.
Ehkä jonain päivänä ymmärretään, että huonot uudistukset voi ja täytyy perua!

Outo olio

QuoteKaupunki | Taksit

Helsinki aikoo lopettaa Asema-aukion "villien taksien" reviiritaistelut

--

Elina Nissinen HS
11:34 | Päivitetty 15:20

--

NYT Helsingin kaupunki ehdottaa ratkaisuksi kilpailutusta.

Se tarkoittaisi toteutuessaan, että Asema-aukion tolpalle pääsisi vain suurten ja vakiintuneiden yritysten edustajia. Järjestely olisi samansuuntainen kuin Helsinki-Vantaan lentoaseman taksikaistoilla on tällä hetkellä.

--

Taksiyrityksiltä tullaan myös edellyttämään tasalaatuista asiakaspalvelua ja selkeää, esillä olevaa hinnoittelua.

--

RAUTATIEASEMAN ympäristöön jää edelleen kaksi taksitolppaa kaikkien kuskien käyttöön. Toinen on Elielinaukion pohjoispäässä ja toinen Rautatientorin puolella.

Näitä tolppia täytyy Putkosen mukaan pitää silmällä, jotta Asema-aukion meno ei vain vaihda paikkaa.

--

Kommentit (27)


Martti Myllyntaus
Ilmoita asiaton viesti
11:43

Tämä on loistava ehdotus ja koko alalle tarvitaan merkittäviä muutoksia jotta taksilla matkustaminen on turvallista jälleen etenkin naisille.
Vastaa viestiinHyvin argumentoitu (205)


Mika Kuuteri
Ilmoita asiaton viesti
11:46

Erittäin hyvä idea, joka on toetutuksen arvoinen.

Tämä kaaos, joissa jopa tapellaan kuskien kesken ei ole millään mittarilla toimiva, millaisen kuvan se antaa Helsingistä kun junalla matkustanut saapuu kuin villiin länteen.

Tämä uudistus karsisi nämä nyrkinheiluttajat pois, taksin pitää antaa itsestään luotettava kuva, eikä tällainen rähinöinti sitä siitä anna.
Vastaa viestiinHyvin argumentoitu (154)


Arto Saarinen
Ilmoita asiaton viesti
11:50

Kyllä muutokset täytyy tehdä ennenkaikkea asiakkaiden turvallisuuden tähden, ei asiakkaita saa painostaa jonkin tietyn taksin kyytiin. Tätä erittäin agressiivista ja vastenmielistä asiakkaiden puoliväkisin ohjausta tekee juuri nämä "villit taksit". Taksitoiminnan luotettavuuden ja arvostuksen palautus vaatii toimenpiteitä, tarvittaessa luvanvaraisuuden palauttamista. Suomessa taksitoimintaa pitää harjoittaa suomalaisen kulttuurin mukaisesti, ei hyväksyä muualta tuotuja huonoja käytäntöjä.
Vastaa viestiinHyvin argumentoitu (264)

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010293289.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Golimar


Quote
X

Helsingin Asema-aukion taksitolpalle tulee todennäköisesti puomit estämään asiattomien taksien pääsy alueelle, kertoo kaupungin liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö Reetta Putkonen Helsingin Uutisille.

X

Kaupunki aikoo kilpailuttaa taksiyhtiöt ja valita niistä todennäköisesti kolme. Valitut yhtiöt saisivat yksinoikeuden toimia Asema-aukiolla.

Ratkaisua etsitään, koska taksitilanne on päärautatieaseman edustalla usein kaoottinen ja taksinkuljettajien kilpailu asiakkaista äitynyt jopa käsirysyksi asti. Taksiasiakkaat ovat aiemmin kertoneet Helsingin Uutisille välttelevänsä asema-aukion taksitolppaa, koska kokevat menon liian villiksi.

X

Paljon asiakkaita puhuttaneesta kuljettajien kielitaidosta on kaupungilla puhuttu.

– Kieliasiaa osana kriteeristöä vielä pohdimme, että onko sitä mahdollista tai tarpeen huomioida. Tällä hetkellä näyttää, että sitä on vaikea sisällyttää kriteereihin, Reetta Putkonen valottaa.

X

Quote

Tuossa basaaritaksibisneksessä täytyy olla jotain aivan muuta takana. Ei mikään bisnes kestä sitä, että kymmenet autot ja kuskit seisoskelevat tolpalla tuntikausia joutilaina.


https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6663452

Outo olio

^Tarvitaan jotain rajaa johonkin, siis puomit keskustan aukiolle. Kaupunkikuvakin muuttuu astetta teollisuusaluemaisemmaksi (ai mikä ympäristöstressi, missä?), paitsi jos Aalto-yliopistolta tilataan design-puomit.

Taksiuudistuksen piti laskea hintoja, nyt tarvitaan puomit ja joka kuskille etäluettava lätkä jolla puomi avautuu. Tämänkin teknologian maksavat asiakkaat. Ja ulkomaiset turistit näkevät, että ennen oli kotimaiset kuskit ilman puomeja, nyt tuontikuskit puomien kanssa. Suomi-kuvakin päivittyy.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

ämpee

Bernerin taksiuudistuksen rinnalla on nähtävästi kulkenut kaikessa hiljaisuudessa bussiuudistus.
https://yle.fi/a/74-20081719

Quote from: YLEBusseja suistuu ojaan ja kuljettajat eksyvät reitiltä – ...

Yhteisiä tekijöitä taksiuudistuksen kanssa näyttää löytyvän ainakin tuloksissa.

Quote from: YLEBusseja suistuu ojaan, kuljettajat eksyvät reiteiltä ja vuoroja jää ajamatta. Näin paikalliset kuvailevat Tampereen ja Teiskon välistä paikallisbussiliikennettä.

Saattaa tietenkin olla, että tuolla Tämpereen suunnalla on vain tilanteen ääriesimerkki, mutta hataran muistini mukaan jotain saman suuntaista on hivenen kaikkialla.

Quote from: YLEBussiliikennöinti alueella on äitynyt niin huolestuttavaksi, että Kämmenniemessä asuva Marjaana Ahvenlammi-Sieppi pohtii, uskaltaako enää päästää lapsiaan bussin kyytiin.

– Epäluotettavaa ja suorastaan pelottavaa kyytiä. Karkeasti kerran kuukaudessa ollaan oltu ojassa tai pois tieltä. Se alkaa olla jo huolestuttavaa, Ahvenlammi-Sieppi kuvailee.
---
Ranta-Penttilän kouluikäinen lapsi on myös soittanut hänelle bussista ja kertonut, kuinka kovaa se liikkuu.

– Siinä kohtaa vanhempana joutuu jo miettimään, että miten nämä linja-autot täällä oikein kulkevat.

Olisikohan näillä uudistuksilla mitään muuta yhteistä kuin pelkästään onnettomat tulokset ?
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."