News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

ikuturso

Quote from: Echidna on 25.12.2023, 06:11:19
Tämä on kyllä tosi huono juttu. Turisti voidaan ryöstää välittömästi lentokentällä, koska hinnoittelu on vapaata. Aivan varmasti käyttävät kaikki tilaisuudet huijaamiseen.

Olin juuri tulossa linkkaamaan samaa uutista.

Johtuu varmasti ilmastonmuutoksesta. Kun ilmasto lämpenee, kaikki paska torakoista punkkeihin valuu vähitellen pohjoiseen.

Pitäisi varmaan paikallisen yrittäjänkin katsoa peiliin. Kun Menevä Oy tuo sesonkiaikana myös ulkomaalaistaustaisia sesonkikuljettajia paikalle, sana kiertää ja siellä on kiilaajat, huorittelijat ja rosvot apajilla.

Noita kannattaisi paikallisten ajattaa jonnekin auraamattomille teille, missä kännykkä ei kuulu ja google mapsillakin on ongelmia... Mitään laitontahan siinä ei olisi. Taksin tehtävä on viedä asiakas sinne, mihin asiakas haluaa. Jokainen Lapin taksi tietää, että voi joutua poromiehen kuskaamaan vaikka keskellä ei mitään olevalle erotuspaikalle. Kuka sitä tietää.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

jmk

Minkäs takia Rovaniemen poliisi ei ole paikalla valvomassa yleistä järjestystä ja tarkastamassa noudatetaanko lupaehtoja?

Poliisilain mukaan poliisilla olisi vähän niin kuin velvollisuutena "yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen."

Sisäministeri voisi vaikka vähän kysellä alaistensa toiminnan perään.

Totti

Taksikaaos olisi persuille hyvä paikka toimia.

Nimittäin, tämäkin kepun aiheuttama fiasko on saanut niin paljon negatiivista julkisuutta, että se taho joka palauttaa järjestyksen, kerää suuren määrän poliittisia pisteitä vaikkei asia ole hallinnollisesti ja valtiontaloudellisesti kovin suuri.

Kepun aiheuttama taksisotku pitäisi purkaa kokonaisuudessaan ja palata entiseen järjestelmään. Vanhat säännöt ovat valmiina kaapissa pölyyntymässä, joten uuttaa ei tarvitse keksiä.

Hallituksen sisällä voi toki löytyä vastustusta koska mamujen "työllistäminen" taksikuskeina ajaa tietenkin maahanmuuttointoilijoiden asiaa. Siivoaahan se osittain mamujen rumat työttömyystilastot kuntoon.

Jos RKP ja kokkarit haraavat vastaan, persujen kannattaa laittaa syy sekasotkusta suoralta kädeltä laittaa heidän viaksi toteamalla, että "hallituksessa ei löydy yhteisymmärrystä taksiliikenteen ongelmien korjaamisessa, Orpo vastaa kysymyksiin".

Persujen kannattaisi nyt olla hyvin aktiivisia tässä asiassa ja kerää pisteet kotiin.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Roope

Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Linkster

Eipä tarvinnut tämänkaltaisia uutisia lukea suomalaisten mersumiesten aikoina:

"Taksi ajoi Helsingin Vallilassa joulupäivän aamuna kaiteesta läpi ja putosi useita metrejä alas. Asiasta kertoo STT:lle komisario Esa Pennanen Helsingin poliisista."

"Onnettomuuden syystä ja loukkaantumisten vakavuudesta ei ole toistaiseksi tietoa."

Kyllä sen juurisyyn voi jokainen arvioida vaikkei tapausta olisi nähnytkään. Koskahan tulee se ensimmäinen kuolemaan johtava(siis asiakkaan) tapaus? Nämä kamelikuskit kun ajavat sellaisilla reiteillä, johon ei edes huumekuskit uskaltaudu;ratikkakiskoja ja yksisuuntaisia väärään suuntaan, moottoritielle vähän väärästä kohtaa sisään jne.

Tuolta:
https://yle.fi/a/74-20066598

Jorma M.

Quote from: Totti on 25.12.2023, 11:40:57
Taksikaaos olisi persuille hyvä paikka toimia.

Jos RKP ja kokkarit haraavat vastaan, persujen kannattaa laittaa syy sekasotkusta suoralta kädeltä laittaa heidän viaksi toteamalla, että "hallituksessa ei löydy yhteisymmärrystä taksiliikenteen ongelmien korjaamisessa, Orpo vastaa kysymyksiin".

Persujen kannattaisi nyt olla hyvin aktiivisia tässä asiassa ja kerää pisteet kotiin.

Persujen kannattaisi muutenkin olla aktiivisia. Vittuilla rivien välissä valtiontaloudesta, velasta, matuista, laittomista matuista, pisasta, raiskauksista, ryöstöistä, itärajasta. Ylestä. Ja taksimeiningistä. Mutta persut eivät ole vielä kaiketi huomanneet syöttöjä lapaan. Tai eivät uskalla puhua. Molempi pahempi.
'
Toisaalta on näissä ilmiöissä omat viihdearvonsa.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Roope2

Meillä on olemassa tie- ja maastoliikenneonnettomuuksien tutkinta-laki (29.12.2016/1512), jota sopisi oikein hyvin soveltaa tähän taksin tippumistapaukseen:

1 § Soveltamisala

Tätä lakia sovelletaan liikenneturvallisuuden lisäämiseksi suoritettavaan tie- ja maastoliikenneonnettomuuksien tutkintaan. Tutkintaa ei tehdä oikeudellisen vastuun kohdentamiseksi.
...

2 § Tutkinnan sisältö

Tutkinnassa selvitetään liikenneonnettomuuden kulku, riskitekijät, seuraukset ja olosuhteet liikenneonnettomuuden syiden selvittämiseksi ja niistä johtuvien onnettomuuksien ehkäisemiseksi vastaisuudessa.
...
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Emo

MIKSI TAKSIUUDISTUSTA EI PERUTA JA PALATA TAKAISIN VANHAAN ERINOMAISESTI TOIMIVAAN TAKSISYSTEEMIIN?

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ryytipippuri

Ajoin taksia vuosina 2017-2021. Siitä ajasta ensimmäiset puoli vuotta vanhalla systeemillä. Omasta mielestäni vanha systeemi oli asiakkaalle paljon parempi, ja taksinkuljettajallekin ainakin tasapuolinen. Nythän ei varsinkaan maaseudulla kannata valvoa öitänsä satunnaisen kyydin toivossa, kun siihen ei mikään velvoita. Tähdätään etupäässä niihin päiväajan pitkiin Kelakyyteihin...

Melbac

Mitä itse kattelin kuskia niin kyttää koko ajan jotain appsia.Asiakas kysynyt kuskilta että mihin hittoon sä ajat ja se sitten alkanut antamaan palautetta ja suoraan aidasta läpi kun ei ole ole kattonu tietä?.Itse helsinkiläisenä pelkään noita kuiluja jotka on vanhoja junanratorja entiseen satamaan,ne olisi pitänyt kattaa jollain omasta mielestä(kallista mutta olisi saaneet tilaa noille kujille).

Lalli IsoTalo

Quote from: https://twitter.com/Sarkkuli/status/1739717036438122675Sari @Sarkkuli

Oli pakko ottaa taksi joku aika sitten illalla, kuski pakistanilainen, ei osannut sanaakaan suomea. Ihmetteli miksi Suomessa niin paljon rasisteja jotka epäilevät mm hänen rehellisyyttä. Sanoin ettei ihonvärilla tai kulttuurilla ole väliä vaan ihmisen käytöksellä, miten käyttäytyy muita kohtaan jne. Matka maksoi 52€ ja kun aloin naputtelemaan kortin pinkoodia, olikin hinta 520€ hups. Ihan vaan vahingossa 🙈
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Melbac

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.12.2023, 14:54:21
Quote from: https://twitter.com/Sarkkuli/status/1739717036438122675Sari @Sarkkuli

Oli pakko ottaa taksi joku aika sitten illalla, kuski pakistanilainen, ei osannut sanaakaan suomea. Ihmetteli miksi Suomessa niin paljon rasisteja jotka epäilevät mm hänen rehellisyyttä. Sanoin ettei ihonvärilla tai kulttuurilla ole väliä vaan ihmisen käytöksellä, miten käyttäytyy muita kohtaan jne. Matka maksoi 52€ ja kun aloin naputtelemaan kortin pinkoodia, olikin hinta 520€ hups. Ihan vaan vahingossa 🙈
Voihan toi olla oikeastikkin oikea vahinko,siinä sählätään niiden korttien koko ajan ja typoja tulee pakostikkin.Noi ei tosin taida osata tehdä niitä maksuja oikein.Jonkun kelataksin matkan pistäminen laskulle on vaikeaa(toi siis tarkoittaa että sun ei pidä maksaa mitään kuskille ja kaikki maksut menee kelan kautta,kätevä jos/kun saat kuskin pistämään sen matkan sille).Itsehän en ole käyttänyt taksia ollenkaan koska ei ole ollut tarvis joten en ole mikään taksien kanta-asiakas.

Outo olio

Kaikki taksionnettomuudessa loukkaantuneet ovat nyt päässeet pois sairaalasta, eli ovat ilmeisesti taas melko hyvässä kunnossa, mutta poliisi ei kuitenkaan ole vielä päässyt kuulemaan heitä.

Olisikohan kyse siitä, että tarvitaan tulkki, ja kaikki ovat vielä joululomilla? Jos kielenä olisi suomi, ruotsi tai englanti, niin pääkaupunkiseudun poliisilaitoksista löytyisi riittävän kielitaitoisia työntekijöitä. Matkustajien kuulemiskielellä ei ole niin väliä, mutta kuskin kieli kiinnostaa.

QuoteOnnettomuudet

Helsingin taksiturman kuljettaja on päässyt kotiin sairaalasta

Kuljettajaa ja taksin kyydissä olleita matkustajia päästään kuulemaan aikaisintaan lauantaina, poliisista kerrotaan.

--

ROSA LEHTOKARI
10:28

Helsingin Vallilan taksionnettomuuden kuljettaja on päässyt sairaalasta kotiin.

--

– Aikaisintaan huomenissa pystytään järjestelemään kuulustelujen aloittamisia, hän sanoo.

--

https://yle.fi/a/74-20067023
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Roope

QuotePääkirjoitus: Älkää häiriköikö siellä taksijonossa, kuskit

Ennen muinoin eli ennen liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) vuoden 2018 taksiuudistusta taksijonojen häiriköt olivat liian päihtyneitä asiakkaita. Viime vuodet ongelma ovat olleet ennemminkin taksinkuljettajat itse.

Taksiala varmasti kaipasi ravistelua, mutta se joutui kaaokseen. Viime viikkoina huomio on kiinnittynyt esimerkiksi taksikuljettajien villiin kilpailuun asiakkaista Helsingin Asema-aukiolla. Siellä on yksi pääkaupungin ykköstaksitolpista, jolta kyytiä hakevat myös monet ulkopaikkakuntalaiset ja matkailijat.

On tärkeää, että Helsinki vihdoin puuttuu menoon. Kaupunki kilpailuttaa taksit ja järjestää jonotuksen samaan tapaan kuin Helsinki-Vantaan lentoasemalla on tehty.

Taksiala tarvitsee selvästikin nykyistä enemmän sääntelyä – ja myös itsesäätelyä. Nyt huomattavan monesta asiakkaasta tuntuu, etteivät taksipalvelut ole turvallisia.

Alalle tämä on syystäkin kriisi.
Helsingin Sanomat 30.12.2023

Toivottavasti pääkirjoituksen aamiaispöydässä lukevat taksikuskit menevät itseensä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen


Outo olio

Mikään muu auktoriteetti (kaupunki, poliisi) ei ole saanut tilannetta kuntoon, mutta nyt Helsingin Sanomat kritisoi rettelöiviä taksikuskeja pääkirjoituksessaan. Kyllä nyt varmasti he parantavat tapansa, kun tällainen Ylempi Auktoriteetti puuttuu asiaan. :P
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Kallan

Quote from: Roope on 30.12.2023, 02:01:09
QuotePääkirjoitus: Älkää häiriköikö siellä taksijonossa, kuskit

Ennen muinoin eli ennen liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) vuoden 2018 taksiuudistusta taksijonojen häiriköt olivat liian päihtyneitä asiakkaita. Viime vuodet ongelma ovat olleet ennemminkin taksinkuljettajat itse.

Taksiala varmasti kaipasi ravistelua, mutta se joutui kaaokseen. Viime viikkoina huomio on kiinnittynyt esimerkiksi taksikuljettajien villiin kilpailuun asiakkaista Helsingin Asema-aukiolla. Siellä on yksi pääkaupungin ykköstaksitolpista, jolta kyytiä hakevat myös monet ulkopaikkakuntalaiset ja matkailijat.

On tärkeää, että Helsinki vihdoin puuttuu menoon. Kaupunki kilpailuttaa taksit ja järjestää jonotuksen samaan tapaan kuin Helsinki-Vantaan lentoasemalla on tehty.

Taksiala tarvitsee selvästikin nykyistä enemmän sääntelyä – ja myös itsesäätelyä. Nyt huomattavan monesta asiakkaasta tuntuu, etteivät taksipalvelut ole turvallisia.

Alalle tämä on syystäkin kriisi.
Helsingin Sanomat 30.12.2023

Toivottavasti pääkirjoituksen aamiaispöydässä lukevat taksikuskit menevät itseensä.

Ongelma siis ratkeaisi, kun neekerikuskeista ja muista ählykuskeista (luen näihin myös venäläiset yms) päästäisiin eroon, jolloin jäljelle jäävät kantasuomalaiset kuskit toisivat tilanteseen rauhallisuuden - eli oltaisiin palattu taksiasioiden osalta aikaan ennen Berneriä. Mutta juuri tätä ongelmaa HS ei maininnut, kun HS on kova mokuttamaan (toki vihervasemmistossa ei millään haluta myöntää, että ihmisroduissa on merkittäviä eroavaisuuksia ja siten edelleen jätetään ilmeisen tahattomasti huomiotta taksikuskien etninen koostumus).

F1nka

Ensin on tiukka sääntely ja taksikuskit jakavat yhteisen kulttuurin, jossa työt järjestyvät ilman ylhäältä tulevaa säätelyäkin. Sitten tuodaan porukkaa, joka ei jaa yhteistyön kulttuuria ja perään poistetaan sääntely. Bernerin uudistus toimii kohtuullisesti, jos taksikuskit jakavat vastuun hyvän maineen ylläpitämiseksi. Lähi-idässä valtiot toimivat kohtuullisesti, kun on tarpeeksi tiukka diktaattori vallassa.
Tottelematon tieto aktivismissa

Lalli IsoTalo

Yritin googlailla tietoa siitä maksoiko taksilupa joskus maltaita "isännälle", kuten esim. 100 000 markkaa. "Renki" oli se joka ajoi isännän autoa.

Muistaako/tietääkö kukaan?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ämpee

Taksiala uhrattiin matuteollisuuden alttarilla kosmetiikaksi kun kamelikuskeille ei keksitty muutakaan käyttöä.
Nyt sitten huomataan liian näkyvästi miten tuo kosmetiikka ei kaunistakaan vaan tahraa entisestään.
Päitä taatusti raavitaan mutta vaikka kuinka kynsisi niin siitä matuteollisuudesta luopuminen ratkaisuna ei millään nouse mieleen.
Idealismi ei tee ainoastaan sokeaksi se tekee myös mielettömäksi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ryytipippuri

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.12.2023, 09:47:51
Yritin googlailla tietoa siitä maksoiko taksilupa joskus maltaita "isännälle", kuten esim. 100 000 markkaa. "Renki" oli se joka ajoi isännän autoa.

Muistaako/tietääkö kukaan?

En osaa sanoa mitä taksilupa maksoi vanhassa järjestelmässä. Koko sen noin neljä vuotta mitä ajoin taksia ajoin renkinä. Mutta sen tiedän, että luvat olivat tiukasti rajoitettuja. Käsittääkseni uusi taksiyrittäjä saattoi aloittaa vasta kun joku vanha yrittäjä luopui luvastaan.

Echidna

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.12.2023, 09:47:51
Yritin googlailla tietoa siitä maksoiko taksilupa joskus maltaita "isännälle", kuten esim. 100 000 markkaa. "Renki" oli se joka ajoi isännän autoa.

Muistaako/tietääkö kukaan?

Taksiluvasta ei tarvinnut maksaa kuin leimavero, joitakin satasia. Mutta lääninhallitus päätti taksilupien myöntämisestä tarveharkinnan perusteella ja uusien lupien saaminen oli vaikeaa. Käytännössä vain pitkään renkinä ajaneet saivat jossain vaiheessa taksiyhdistyksen puollon.

Tämä oli selkeästi vanhan systeemin iso ongelma. Tarveharkinta käytännössä helpottuikin vuosien varrella johtuen julkisuuden paineista, mutta sitä olisi pitänyt lieventää lisää ja tehdä kunnon pelisäännöt.

Hyvää vanhassa järjestelmässä asiakkaan kannalta oli hintasääntely. Julkisuudessa oli luja usko, että taksia voi ajaa laillisesti verot ja maksut hoitaen paljon halvemmalla, mutta nythän on nähty ettei niin ole. Moni koki, että taksi on Suomessa kovin kallis, kun oli lomamatkalla Ambomaassa päässyt niin ja näin halvalla.

Hyvää vanhassa järjestelmässä oli myös velvoite taksin saatavuudesta asemapaikkakunnalla. Tämä takasi pienempien paikkakuntien taksipalvelun.

Muutoksia olisi voinut tehdä, mutta ei täystuhoa.

Roope2

Minun muistikuvani mukaan yksi ongelma oli, että oli henkilöitä, joiden omistukseen/vaikutuspiiriin oli kertynyt useampi lupa, ja niiden kanssa sitten tehtiin businesta.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Lahti-Saloranta

Muistaakseni sen taksiluvan pystyi tietyin edellytyksin myymään tai paremminkin siirtämään toiselle henkilölle jos hän täytti luvan edellyttämät ehdot.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ikuturso

Quote from: Echidna on 31.12.2023, 13:01:11
Hyvää vanhassa järjestelmässä oli myös velvoite taksin saatavuudesta asemapaikkakunnalla. Tämä takasi pienempien paikkakuntien taksipalvelun.

Muutoksia olisi voinut tehdä, mutta ei täystuhoa.

Ja ennen skuuglemapsia piti tenttiä kaupungin kadut. Taksi osasi liki osoitteen kuin osoitteen ulkomuistista ja parhaan reitin sinne ruuhkatilanteet huomioiden kysymättä sitä puhelimeltansa.

Isäukkoni oli aikanaan tenttinyt Tampereen keskustan ja opetti minullekin keskustan tiestöä. Muistan vieläkin Hämeenkadun poikkikadut ja Hämeenkadun suuntaiset kadut keskustasta. Osaisin aikanaan myös Tammelan, Kalevan ja Pyynikin. Länsi-Tampereen opin jakeluautohommissa aikanaan.

On se ollut mielenkiintoista aikanaan, kun taksikuskille sanoi osoitteen ja tämä sanoi: "Onko se tien pohjois- vai eteläpäässä" tms, kun tiesi että joku tie on pätkinä, eikä sitä pääse ajamaan läpi. Esimerkkinä vaikka Pinninkatu tai Salhojankatu Tampereella, jotka ovat useana pätkänä ilman läpikulkua päästä päähän.

Nyt kun osoitteen laittaa navigaattoriin on ihan googlen nörttien logiikan varassa, onko ajoreitti juoheva vai huono.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Tabula Rasa

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.12.2023, 09:47:51
Yritin googlailla tietoa siitä maksoiko taksilupa joskus maltaita "isännälle", kuten esim. 100 000 markkaa. "Renki" oli se joka ajoi isännän autoa.

Muistaako/tietääkö kukaan?

Noin 600e pakollinen taksiyrittäjäkurssi jonka päätteeksi 150e koe, Kokeen uusimisen hinnan määrittää tietysti hakijan tietotaito. Tuon jälkeen saa laittaa 230e hakemuksen taksiluvasta jolla saat pyörittää alan yritystä, eli ekalla läpi noin tonnin kustannuksista puhutaan. Tuon päälle vielä kuljettajan lupa ja koe jos meinaat itse ajaa etkä vierailla ajattaa. Se halvempi, about 200e Käytännössä tuo vissiin on pelkkä leima ja kaikki joilla ei tiettyä turvallisuusrikostaustaa voivat tuon saada.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Man in a Suit

Ruotsissa ja Saksassa nämä taksijutut ovat ihan kaaoksessa, Suomi on menossa koko ajan pahempaan suuntaan. Itse olen iso ja vahva mies joten minulle eivät uskalla kettuilla mutta olen kaikille ystävällinen, kansallisuudesta riippumatta. Olen pari kertaa tavannut erittäin fiksuja taksikuskeja lähi- idästä mutta on myös ollut kummallisia kokemuksia. Ja pääsääntöisesti AINA jos tilaan taksin, Suomalainen kuski löytää oven eteen ilman ongelmia mutta kuski Lähi- idästä soittaa ja kysyy "missä tämä osoite on" tai jotain muuta kummallista.

Sieltä Afrikan sarvesta (tiedätte mistä maasta puhun) tulevat kuskit tuntuvat olevan kaikkein kyvyttömämpä. Harmi heille, koska annan tippiä hyvästä palvelusta mutta en huonosta. Kyllä perusasiat pitää osata jos ihmisiä kuskaa. 
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Skeptikko

Poliisi on kuullut Vallilan taksiturman osapuolia – matkaa oli ehtinyt kulua vain parisataa metriä
https://yle.fi/a/74-20067378
Quote
Sijaistava tutkinnanjohtaja Lasse Manninen vahvistaa Ylelle, että ajonopeus ja keliolosuhteet ovat oletettavasti vaikuttaneet siihen, että taksi ajautui kaiteen läpi. Poliisin kuulemat kuljettaja ja matkustaja eivät ole osanneet kertoa auton tarkkaa kulkunopeutta turmahetkellä, mutta matkustajan mukaan nopeus oli liian suuri vallitseviin keliolosuhteisiin nähden.

Mannisen mukaan matkaa oli ehtinyt kulua vain parisataa metriä, ennen kuin taksi ajoi Lemuntiellä kaiteen läpi ja putosi alas useita metrejä katolleen. Turmapaikalla tie kaartaa Mannisen mukaan tulosuunnasta katsottuna vasemmalle, kun taas taksi oli ajautunut oikealle ja kaiteesta läpi.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/