News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Echidna

^taksiautoilijoiden kannalta tilanne parani siinä mielessä, että enää ei ole päivystysvelvoitetta ja vuorolistoja. Saa itse päättää milloin ajaa.

Asiakkaan kannalta ei parantunut oikeastaan mikään. No, autoja voi olla paremmin saatavissa kovimpina ruuhkahuippuina, isoissa kaupungeissa. Siis, jos olisi vaikka normi pikkujoulumeininki päällä. Tosin varovainenhan autoa ravintolaillan päätteeksi ottaessaan saa olla, ettei tule laillisesti tai laittomasti ryöstetyksi ja kykenee neuvomaan reitin kotiin.

Kokonainen toimialahan siinä tuhottiin noin vain.

valtakunnanpärkhele

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Radio

Ei siinä mtään, kyllä steissiltä toistaiseksi ihan asiallisenkin taksin saa siitä tolpalta, kun vähän kattelee. Kuinkahan paljon tämä Sveitsin ja Suomen kansalainen Anne ymmärsi asiaa. On (meillä oli) olemassa säädeltyjä ja valvottuja huipputurvallisia taksisysteemejä. Husutaksit ovat jotain muuta.
Puhelimella taksin tilaaminen on oma lukunsa...

Luka Mokonesi

^^

Tuossa ketjussa oli mukana myös Taksi Helsingin mainos.

[tweet]1339910940792385538[/tweet]

QuoteMitä jos et saisikaan valita vapaasti?

Sinun ei tarvitse ottaa jonon ensimmäistä taksia tolpalta, vaan saat itse päättää, minkä auton kyytiin haluat istua. Miten sinä valitset taksisi tolpalla?
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

Outo olio

Tuosta muistuikin mieleeni: joku päivä viime viikolla tasan keskiyöllä kävelin Elielinaukion bussipysäkiltä Rautatientorin pysäkille ja siinä Vltavan edessä taksiauto meinasi ajaa minun ja jonkun naisen päältä. Olimme suojatiellä ja kuski vain lähti liikkeelle sokkona, ei aluksi katsonut eteensä vaan kai räpläsi navigaattoria. Jos auto ei olisi pysähtynyt, se olisi ehkä vain hipaissut minua, mutta nainen olisi jäänyt renkaan alle. Kuski näytti kantasuomalaiselta, eli voi se olla ollut joku eurooppalainen maahanmuuttajakin.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Echidna

^^ Taksi Helsingin mainos todellakin on oikeasti heidän twitter-tilillään julkaistu. Epäilin ensin vahvasti, mutta kyllä se on aito.
On aistittavissa, että Taksi Helsingissä ollaan aika kyllästyneitä asiantilaan, kun on lähdetty noin rohkealle linjalle.

Lalli IsoTalo

Tuo mustunut mätä banaani on kyllä monellakin tavalla loistava vertauskuva nykytilanteesta! Siis mainoksessa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Beef Supreme

Taksipulan poistaja on asian ytimessä. Uskonto - check. Paneminen - check. Sylkeminen - check. Suomilainen paska - check. Rasismi - check. Väkivaltaisuus - check. Täydellinen tilannetajun puute - check. Impulssikontrollittomuus - check.

Jos oltaisiin Ylilaudalla, sanoisin että huutista hiekkaneekeri voimakääpiölle. Ei vaan naurata kun tuo psykoottinen aikapommi saa ajaa Bernerin luvalla henkilöliikennettä.

Propsit kuvaajalle arjalaiskielestä. Noillehan on tolkutettu että ainoaa oikeaa kulttuuria on heidän kamelinnussijakielensä jotka kaikki kuulostavat kurkkuvialta eikä niitä käytetä turhaan kirjallisuuteen ja tieteeseen.

Echidna

Kauheata ajatella mitä voi tapahtua, jos/kun auto 318 saa asiakkaakseen apua tarvitsevan. Esimerkiksi liikunta- tai aistirajoitteisen, joka tarvitsee vaikkapa apua tarkalleen oikealle ovelle löytämiseen tai kontaktin vastaanottavaan henkilöön kohteessa.

Kai se sitten kuitataan inhimilliseksi erehdykseksi, kun muistisairas jätetään väärälle ovelle tai vastaavaa. Navigaattori neuvoi väärin tms.

Golimar

Quote
X

Helsinkiläinen Mikko tuntee tulleensa ryöstetyksi, kun hän otti taksin Haartmanin sairaalan edestä. Puolen kilometrin pituisesta matkasta tuli paljon kalliimpi, kuin mitä hän osasi odottaa.

Mikko oli joulun alla palaamassa Meilahden sairaala-alueelta kotiin Töölöön, ja hän varautui maksamaan lyhyestä matkasta noin 10 euroa.

– Kun tulin sairaalaan, matka maksoi 9,90 euroa. Ystävällinen kuljettaja tarjoutui odottamaan, mutta ajattelin, että minulla menee aikaa kokeiden otossa. Sanoin, että otan tolpalta auton, kun lähden kotiin, Mikko kertoo.

Paluuaikaan sairaalan edessä olikin takseja odottamassa. Mikko nousi yhteen niistä tarkastamatta kyseisen auton hinnoittelua ja kertoi osoitteensa.

X

Kun maksun aika tuli, Mikko ojensi pankkikorttinsa kuljettajalle ja kysyi, mitä kyyti maksoi. Tämä ilmoitti hinnaksi 27,90 euroa.

– Vastasin kuljettajalle, ettei se ole mahdollista. Kerroin, että tulomatka maksoi 9,90. Kuljettaja ilmoitti, että heillä on 20 euron starttimaksu.

Kuljettaja veloitti maksun pankkikortilta lähimaksutoiminnolla. Kuittia asiakas ei saanut, vaikka hän pyysi sitä.

– Kuljettaja ilmoitti, ettei ole kuittia, koska paperi on loppu.

Kotona Mikko tarkisti pankkitilinsä ja huomasi tyrmistyksekseen, että tililtä oli veloitettu 49,85 euroa.

– Onneksi katsoin auton rekisterinumeron. Tein rikosilmoituksen.

X

Mikon tiliä veloitti Vantaalle rekisteröity yritys, jonka pääasiallinen toimiala on ohjelmapalvelut. Yritykselle ei ole puhelinnumeroa. Yrityksen tiedoissa mainitaan yksi mieshenkilö, mutta hänen nimellään ei ole löydettävissä puhelinnumeroa. Yrityksen taloustietoja ei ole saatavilla viimeisen viiden vuoden ajalta.

X

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/34d8566a-0585-43e7-91a4-f3a05d65b168

Beef Supreme

Onko koskaan tapahtunut Suomessa niin että joku laki on todettu niin paskaksi että se on peruttu ja palattu alkutilanteeseen? Koko taksiala vaikuttaa olevan tuhottu. Ministeri ei tietenkään ole vastuussa, saati eduskunta...

JoKaGO

Quote from: Waldseemüller on 04.01.2021, 09:12:07
Onko koskaan tapahtunut Suomessa niin että joku laki on todettu niin paskaksi että se on peruttu ja palattu alkutilanteeseen? Koko taksiala vaikuttaa olevan tuhottu. Ministeri ei tietenkään ole vastuussa, saati eduskunta...

Juuri tänään ajattelin, että pitäisikö lähteä politiikkaan agendalla "perutaan kaikki pskat päätökset yksi kerrallaan". Inspiraation sain eilen näkemästäni Suvi Ahosen haastattelusta, hän on tämä Fixitin vetäjä.

Mutta tosiaan, kannattaisi mennä yksi huono lakimuutos kerrallaan taaksepäin, ja ehkä päätyisimme tilanteeseen, jossa kaikki se hyvä niin vanhasta kuin uudestakin olisi jäljellä, ja kaikki psk olisi pudonnut rattailta.

Tämä taksiuudistus olisi ensimmäinen ja helppo palautettava takaisin entiseen, ja se ei tarkoita, etteikö entisen systeemin heikkouksia voisi alkaa poistaa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Supernuiva

Quote from: JoKaGO on 04.01.2021, 11:42:51
Tämä taksiuudistus olisi ensimmäinen ja helppo palautettava takaisin entiseen, ja se ei tarkoita, etteikö entisen systeemin heikkouksia voisi alkaa poistaa.

Mitkä olivat mielestäsi aiemman taksilainsäädännön huonot puolet, joita olisi pitänyt muuttaa?

Beef Supreme

Talvi yllätti autoilijat, eikun berneröinti tuhosi taksialan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/heini-oli-jo-sisalla-taksissa-kun-mies-tempaisi-auton-oven-auki-ja-alkoi-huutaa-asiakkaiden-viemisesta-kuski-oli-selvasti-peloissaan/8052546

QuoteTuononen oli perjantai-iltana liikkeellä miehensä kanssa. Iltayhdentoista aikaan he päättivät ottaa Helsingin rautatieasemalta taksin kantakaupungissa sijaitsevan kotiinsa. Rautatieaseman taksijonosta he valitsivat toisena olleen auton ja istahtivat sen takapenkille. Ei mennyt kuin hetki, kun kuljettajanovi avattiin.

– Oven avannut mies alkoi huutamaan kuskille, ettei hän voi viedä asiakkaita, Tuononen kertoo MTV Uutisille. 

Tuonosen mukaan oven avannut mies vaikutti "sisäänheittäjältä", joka yritti ohjata asiakkaita autoihin.

– Olisiko hän hermostunut siitä, kun menimme omin päin valitsemaamme autoon.

Taksikuski ja oven avannut mies keskustelivat asiasta hetken auton ulkopuolella.

– Tultuaan takaisin autoon, kuski pyysi meitä valitsemaan toisen auton. Kuski oli pahoillaan ja selkeästi vähän peloissaan tilanteesta.

Tuononen otti miehensä kanssa jonossa seuraavana olleen auton. Sen kuljettaja oli vaikeuksia löytää navigaattoriin oikeaa osoitetta, joten lopulta Tuonosen mies kirjoitti sen.

– Yllätys olikin suuri, kun kuljettaja sanoi meille, ettei olisi ottanut meitä kyytiin, jos olisi tiennyt matkan olevan näin lyhyt.

Tuononen sanoo, että hänen kävi sääli ensimmäisen auton kuljettajaa.

–Varmasti aika rankka työpaikka.

Tuononen lisää, että jatkossa hän aikoo käyttää Uber-kyytejä.


Taksinkäyttäjä voi valita kuljettajakseen Uberin tai Yangon. Veronmaksaja ei voi valita uutta kotimaata pilalle pannun tilalle.

Näin huono lakimuutos on kumottava yleisvaarallisena.

Kni

Ei taida olla ollut Kari ja Markku taksin ratin takana.

QuotePoliisi tutkii taksinkuljettajien epäiltyjä huijauksia – uhreina sairaalassa käyneitä ikäihmisiä

ltalehden tietoon on tullut useampi tapaus, jossa taksin asiakas on joutunut sovittua suuremman rahastuksen uhriksi Helsingissä. Tapauksia yhdistää se, että kuljettaja on kertonut asiakkaalle matkan hinnan, mutta on todellisuudessa veloittanut kortilta suuremman summan. Tiliä on laskuttanut vantaalainen yritys, joka ilmoittaa päätoimialakseen ohjelmapalvelut. Osalle tapauksia on yhteistä se, että asiakas on ottanut taksin Meilahden sairaala-alueelta.




Iltalehti kertoi jo aiemmin Mikosta, 73, joka otti joulukuussa taksin Haartamanin sairaalan edestä palatakseen kotiinsa Töölöön. Matkaa oli vain noin puoli kilometriä, ja menomatka sairaalaan oli maksanut alle 10 euroa.

Mikko otti myös paluumatkalle taksin, ja sen kuljettaja yllätti asiakkaansa kertomalla matkan hinnaksi 27,90 euroa. Mikko piti hintaa mahdottomana, mutta oli jo ojentanut pankkikorttinsa kuljettajalle, joka luki kortin maksupäätteellä. Mikko pyysi kuittia, mutta kuljettaja kertoi kuittipaperin olevan loppu.

Kotona Mikko huomasi, että hänen tililtään oli lähtenyt 49,85 euroa. Veloittajana oli vantaalainen yritys, jonka toimialaa ovat pääasiassa ohjelmapalvelut. Yrityksellä ei ole julkista puhelinnumeroa, joten Mikko ei saanut yhteyttä tilinsä veloittajaan. Sen sijaan hän teki rikosilmoituksen.

Mikko epäili kyydin onnistumista jo noustuaan autoon, koska kuljettaja ei osannut ajaa lyhyttä matkaa ilman navigaattoria.

– Hän ei tiennyt, missä Töölöntori on, Mikko ihmettelee.




–Tililtä putsataan sen verran mitä kortti antaa periksi, hän viittaa lähimaksun 50 euron maksukattoon ja epäilee, että etenkin vanhat asiakkaat eivät välttämättä huomaa, mitä tililtä on veloitettu. Hän muistuttaa, että asiakas voi tarvita taksikuitin Kelaa varten, mutta epärehellisen kuljettajan vuoksi kuitti jää saamatta.




Iltalehteen yhteyttä ottanut vantaalainen 75-vuotias nainen kertoo samantapaisesta kokemuksesta kuin Mikko. Myös hän on tehnyt rikosilmoituksen.

Nainen oli joulukuun puolivälissä menossa Syöpätautien klinikalle Paciuksenkadulle mutta eksyi aamuhämärässä Meilahden sairaala-alueella. Nainen oli menossa seuraavana päivänä leikkaukseen, ja hänellä oli kiire sitä edeltävälle vastaanotolle. Siksi hän otti taksin, vaikka tiesi klinikan olevan aivan lähellä.

– Kävelin ympäri, kun en löytänyt perille. Takseja oli pitkä jono, ja otin ensimmäisen ja kysyin, tietääkö kuljettaja missä syöpäklinikka on.

Kuljettaja ilmoitti hyvin lyhyen ajomatkan hinnaksi 22 euroa.

– Sanoin, että se on aikamoinen summa, mutta hän sanoi, että heillä on perusmaksu.

Nainen halusi ostaa matkan hinnasta huolimatta ja ehtiä ajoissa vastaanotolle.

– Olin jo melkein myöhässä. Siksi maksoin kiltisti, mutta minulla rupesi jo silloin punainen valo vilkkua, kun kuljettaja sanoi hinnan. Pyysin maksusta kuitin, mutta hän sanoi, että paperi on loppu.

Myöhemmin nainen huomasi, että käteismaksun sijaan kuljettaja oli veloittanut maksukorttia luottopuolelta. Summa oli yli kaksinkertainen eli 48,81 euroa. Veloittaja oli sama vantaalainen yritys kuin Mikon laskussa.




Helsinkiläinen Kapa maksoi tahtomattaan kaksinkertaisen hinnan taksimatkastaan heinäkuussa, kun hän ajoi Helsingin keskustasta Aleksanterinkadulta Kruununhakaan.

– Lähdin Mummotunnelista Pataässään. Kadulla oli taksi ja kysyin kuskilta, viekö hän kympillä Pataässään, Kapa kertoo illan kulusta.

Kapa aikoi maksaa matkan kolikoilla, mutta koska summasta uupui pari euroa, hän kaivoi kortin esiin. Hänen yllätyksekseen kuljettaja otti kortin hänen kädestään, ja Kapan käsityksen mukaan veloitti maksun. Hän sai kuitin, jossa matkan ja ajan kohdalla on nollia, ja matkan hintana veroineen 8,69 euroa. Tämä summa ei kuitenkaan lähtenyt tililtä, vaan myöhemmin Kapa huomasi, että tililtä oli veloitettu suullisesti sovitun kymmenen euron sijasta 20 euroa. Erikoiseksi tilanteen teki se, että Kapa huomasi maksuhetkellä, että kuljettajalla oli kaksi maksupäätettä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d388bf6e-73bb-434d-b2c0-b82eda639b7e
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Supernuiva

^Miten näitä väärinkäytöksiä saataisiin pois? Ihan oikein tämä ei nyt tunnu menevän.

Lainsäädäntöä olisi muutettava. Lisäksi elinkeinonvapauteen kuuluu myös liiketoimintakielto, jollaisia pitäisi puliveivareille antaa paljon nykyistä enemmän. Poliitikot ovat irtautuneet oikeasta elämästä. On aivan varmaa, että taksilakia liberalisoitiin myös osittain siksi, että työttömiä olisi vähemmän. Toisaalta vain mietin, että kuinkahan paljon työttömiä on taksikuskeina, eli samaan aikaan nostetaan työttömyyspäivärahaa ja ajetaan pimeästi taksia?

Puhelinmarkkinointialaa ei ole haluttu suitsia ymmärtääkseni alan työpaikkojen vuoksi.

Riukulehto

QuoteVanhukselta varastettiin pankkikortteja taksimatkan päätteeksi

11.2.2021 9.15
Uutinen

Länsi-Uudenmaan poliisilaitos tutkii tapausta, jossa espoolaiselta vanhukselta varastettiin pankki- ja luottokortit taksimatkan päätteeksi 5.2.

Vanhus oli kauppareissun päätteeksi tilannut taksin kotiin Espoon keskuksessa. Hän oli taksiin noustessaan nähnyt taksikuskin juttelevan toisen henkilön kanssa. Taksimatkan päättyessä vanhus maksoi matkan käteisellä.

Noin puoli tuntia kotiinpaluun jälkeen vanhukselle soitti taksipalvelun työntekijäksi esittäytynyt henkilö, joka kertoi, että aiempaa maksua ei olekaan hyväksytty ja että maksu tullaan perimään häneltä kotoa. Taksikuskin mukana vanhuksen asunnolle saapui tämän aiemmin näkemä mies. He kertoivat tarvitsevansa vanhuksen pankki- ja luottokortit, jotta voivat käydä suorittamassa maksun auton maksupäätteellä. Vanhus antoi kortit miehille, mutta he eivät koskaan palanneet korttien kanssa.

Vanhus ymmärsi pian tulleensa huijatuksi, soitti hätäkeskukseen ja sai nopeasti suljettua kortit. Poliisi tutkii tapahtunutta varkautena.

− Omaa pankkikorttia tai muita pankkitietoja ei tulisi antaa toisen haltuun, jos ei voi itse valvoa niiden vastuullista käyttöä. Onneksi tämän tapauksen vanhus huomasi huijauksen nopeasti ja reagoi tilanteeseen oikealla tavalla eli sulkemalla kortit välittömästi ja tekemällä asiasta rikosilmoituksen, kertoo rikoskomisario Katja Rekola.
https://poliisi.fi/-/vanhukselta-varastettiin-pankkikortteja-taksimatkan-paatteeksi
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Echidna

Mikael Jungner kertoo taksinkäyttökokemuksistaan.

Yllättävää jutussa on, että heti suoraan on löytynyt rautatieasemalta kaksi taksia, jotka ovat tienneet, missä on Bulevardi.
Mikaelille ei ollut ongelma maksaa tuplahintaa, kun oli niin mukava kuski, että suostui ajamaan kilometrin matkan. Eikö siitä se lähimaksun maksimi olisi ollut sopuhinta, 49.99€. Tai olisihan sitä voinut ajaa vaikka Tuusulanväylän kautta.

[tweet]1360642763264524290[/tweet]

Quote from: IS 2021-02-14
Mikael Jungner otti ensimmäistä kertaa taksin Helsingin rautatie­aseman edestä ja äimistyi: "Sinne voisi laittaa varoitus­kyltin"

Ensimmäinen taksi sanoi ei. Toinen taksi taipui neuvottelun jälkeen.

Aikamoista.

Näin viestintäjohtaja Mikael Jungner ajatteli viime torstai-iltana ottaessaan elämänsä ensimmäisen taksin Helsingin rautatieaseman taksitolpalta.

Jungner on taksien suurkuluttaja ja taksiappien käyttäjä.

Nyt hänellä oli kiire kotiinsa Helsingin Bulevardille, alle kilometrin päähän.

– Yritin ottaa rautatieasemalta siinä jonottavia takseja, Mikael Jungner kertoo.

Eka taksi sanoi ei käy, liian lyhyt matka. Toinen taksi olisi ottanut 25 euroa, mutta sitten hän kuitenkin taipui 20 euroon.

Jungner kertoo käyttävänsä taksia paljon. Tämän tyyppisiä ongelmia hänellä ei ole ollut koskaan.

– Tuntuu, että rautatieaseman taksitolppa on aivan oma maailmansa. Sinne voisi laittaa varoituskyltin Helsinkiin matkaaville.

– Luulen, että kaikki Helsinkiin tulevat eivät tiedä, että rautatieaseman taksit ovat kalliita, jos ei ota bränditakseja.
...
Mikael Jungnerilla ei ole ollut muualla Helsingissä taksien kanssa ongelmia, ainoastaan Helsingin rautatieasemalla.

– Nyt ensimmäisen kerran huomasin, että aikamoista. Markkinaan kuuluu, että jotkut taksit ovat edullisia ja jotkut kalliimpia. Jos ajattelee Taksi Helsinkiä ja muita brändejä, niiden kanssa ongelmia ei ole ollut.
...
Vuoden 2018 taksiuudistus on saanut paljon kritiikkiä siitä, että taksialalle on tullut osaamattomia ja kielitaidottomia kuljettajia sekä harmaata taloutta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007802808.html

Hamsteri

Taksin ongelmat ratkeavat rasismilla eli palkkaamalla pelkästään valkoisia kuskeja. Jos homma on rahasta kiinni niin lähettelemällä somaleja Somaliaan säästää noin miljoonan elinkaari kustannuksina per somali ja se voidaan laittaa valkoisten kuskien parempiin palkkoihin.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Eino P. Keravalta

Miihkali siellä valittelee taksikuskeista eikä ymmärrä, että on itse monikultturistina ollut ajamassa Suomea tällaiseen basaari- ja kusetuskulttuuriin. Herra Miihkali on nyt hyvä ja nauttii sitä, mitä on ollut tilaamassa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

L. Brander

On tämä nykyaika ihmeellistä. Ihmisiä vituttaa näiden monikulttuurikommunistien aikaansaamat huononnukset yhteiskuntaan ja erilaisiin arjen toimintoihin joka ikinen päivä! Mädätyksistä tulee uutisia vasta jonkun aktiivisesti huononnuksia jo vuosia ajaneen ulistessa niistä Twitterissä.
Dystooppinen salamasota

JoKaGO

Quote from: L. Brander on 14.02.2021, 20:14:05
On tämä nykyaika ihmeellistä. Ihmisiä vituttaa näiden monikulttuurikommunistien aikaansaamat huononnukset yhteiskuntaan ja erilaisiin arjen toimintoihin joka ikinen päivä! Mädätyksistä tulee uutisia vasta jonkun aktiivisesti huononnuksia jo vuosia ajaneen ulistessa niistä Twitterissä.

Tulee mieleen Erkki "isopää" Liikanen, joka palasi Brysselistä Suomeen ja valitti, kun Helsingissä ei ollut kahviloita, joissa olisi voinut käydä aamiaisella ja lukea samalla lehden, kuten hänellä oli tapanaan tehdä Brysselissä.
No, Eki ei muistanut, että ennen lähtöään Brysseliin hän jätti konkurssikypsän Suomen, ja valtiovarainministerinä nosti verotuksen sellaiselle tasolle, että kahvilat kaatuivat jopa Helsingissä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Supernuiva

Quote from: JoKaGO on 14.02.2021, 20:49:47
Tulee mieleen Erkki "isopää" Liikanen, joka palasi Brysselistä Suomeen ja valitti, kun Helsingissä ei ollut kahviloita, joissa olisi voinut käydä aamiaisella ja lukea samalla lehden, kuten hänellä oli tapanaan tehdä Brysselissä.
No, Eki ei muistanut, että ennen lähtöään Brysseliin hän jätti konkurssikypsän Suomen, ja valtiovarainministerinä nosti verotuksen sellaiselle tasolle, että kahvilat kaatuivat jopa Helsingissä.

Lisäksi väitän, että tuollaisia kahviloita on ihan pakko olla Helsingissä. Ehkä Eki-setä ei vain ole löytänyt niitä?

l'uomo normale

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.02.2021, 19:27:01
Miihkali siellä valittelee taksikuskeista eikä ymmärrä, että on itse monikultturistina ollut ajamassa Suomea tällaiseen basaari- ja kusetuskulttuuriin. Herra Miihkali on nyt hyvä ja nauttii sitä, mitä on ollut tilaamassa.

Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa ja siitä seuraavaa palkkatason maltillistumista, jotta Mikaelilla olisi varaa palkata oma autonkuljettaja hakemaan hänet hänen omalla Teslallaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Radio

Täytyy kyllä oikein ihmetellä, miten tämä nykyinen politrukkipolvi osaa ryssiä ihan kaiken. Hallitus avasi taksilikenteen kisailulle. Taksi on ollut aikanani pomminvarma kotiinkuljetus. Oi niitä aikoja, kun Helsinkiclubilla käytiin. Helsinki oli miellyttävä ja ennenkaikkea turvallinen aina aamuyön tunneille asti. Monikulttuuri on tuonut säpinää Helsingin kaduille, tosin on sitä ollut ennenkin. Moottorisaha mukaan ja baanalle!
https://www.youtube.com/watch?v=vUpsc8QicQE
Myös HKL:n busseihin on ohituskaistaa haalittu ruskeita miehiä Kairosta ja tankkiin on laitettu kengurubensaa. Ennätykseni oli bussikuskit jotka molemmat eksyivät reitiltä samalla keskustassa käynnillä. Matkustajat huutelivat ohjeita. Bussi on muuten aika vaikea kääntää ahtaalla kadulla. Se kai kuului arabien autokoulunopetukseen Hyvin meni!

Mr.Reese

IS:n toimittaja Helsingin rautatieaseman taksitolpalla. Eipä siellä impivaaralaisia enää taida olla, videossa kaikki kuskit mongersi enempi tai vähempi. Kehiksien kyytiin ei pääse alle kahdenkympin. Lähtisi edes ilmaiseksi... hyvin se Berner paskoi tuon työn arvostuksen.
QuoteSuomen ehkä kiireisimmällä taksitolpalla Helsingin rautatieasemalla asiakkaalla on vaikeuksia saada lyhyt kyyti keskustan tai kantakaupungin osoitteisiin. Kohtuusopimusta ei synny, koska kuljettajat eivät halua menettää jonottamaansa paikkaa letkan kärjestä. Usein minimihinta starttiin on jopa 20 euroa. ISTV testasi 1,2 km:n kyydin tinkimistä lähelle ns. mittarihintaa, joka on 10–15 euroa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007812013.html
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Echidna

Onneksi ei ole enää pitkä odotus vuoteen 2025. Anne Berner ennusti innosta hehkuen, että silloin "automaattisen sähköauton tuottama liikenteen taksipalvelu pystytäänkin mahdollisesti tuottamaan 50 sentillä kilometriä kohden."

Näin Anne Liikenne- ja viestintäfoorumilla 2017 (video kohdasta 20:38): https://youtu.be/aN32ldqqmLc?t=1238

Aatella, sitten pääsee rautatieasemalta Ekbergille kahvikupin hinnalla. Mahdollisesti voi kilpailuttaa kahvin kuljettamisen nelikopterilla Ekbergiltä rautatieasemalle, vaihtoehtona.

Mutta mitä tehdään rautatieaseman taksiklaaneille 2025?


koojii

Quote from: Echidna on 18.02.2021, 23:40:52
Onneksi ei ole enää pitkä odotus vuoteen 2025. Anne Berner ennusti innosta hehkuen, että silloin "automaattisen sähköauton tuottama liikenteen taksipalvelu pystytäänkin mahdollisesti tuottamaan 50 sentillä kilometriä kohden."

Näin Anne Liikenne- ja viestintäfoorumilla 2017 (video kohdasta 20:38): https://youtu.be/aN32ldqqmLc?t=1238

Aatella, sitten pääsee rautatieasemalta Ekbergille kahvikupin hinnalla. Mahdollisesti voi kilpailuttaa kahvin kuljettamisen nelikopterilla Ekbergiltä rautatieasemalle, vaihtoehtona.

Mutta mitä tehdään rautatieaseman taksiklaaneille 2025?

Kenties Anne Berner tarkoitti vuotta 2025 muhemettilaisten ajanlaskun mukaan? 1. päivä muharram kuukautta vuonna 2025 on meidän kreoriaanisen kalenterin mukaan sunnuntaina 10 huhtikuuta vuonna 2586.

Kaikenlaisia muhametteja se Helsingin rautatieaseman taksitolppa on täynnä jo nyt. Kenties joka kolmas siellä oleva autokuski on nimeltäänkin joku muhamettin muunnoksista?

Ketään ei taida nykyään kiinnostaa saada sitä Helsingin rautatieaseman taksitolpan viidakkoa järjestykseen? Ei luulisi kovin iso homma olevan  vuokrata sitä aluetta vaikka jollekkin firmalle, joka sitten järjestäisi siihen vaikka neljän erihintaisten taksien tolpat. Jos joku ei noudattaisi niitä hintoja mitä sovittu vaan yrittäisi periä muuta hintaa asiakkailta, niin pysyvä porttikielto alueelle. Tai sitten vaikka vapeehtoisten partio ohjaamaan ja neuvomaan asiakkaat muualle taksin kyytiin tai soittamaan taksi muualta paikalle.


Näkkileipä

Quote from: Echidna on 18.02.2021, 23:40:52
Onneksi ei ole enää pitkä odotus vuoteen 2025. Anne Berner ennusti innosta hehkuen, että silloin "automaattisen sähköauton tuottama liikenteen taksipalvelu pystytäänkin mahdollisesti tuottamaan 50 sentillä kilometriä kohden."

Näin Anne Liikenne- ja viestintäfoorumilla 2017 (video kohdasta 20:38): https://youtu.be/aN32ldqqmLc?t=1238
Varmasti tuohon pystytään jo nyt. Mutta kuinka moni taksi-yrittäjä laskee hintojaan noin alas, kun yrittäjän pitäisi tehdä vain ja ainoastaan voittoa mahdollisimman paljon. Oli sitten työkäytössä bensa-, sähkö- tai jokin uuden energian auto ja sitäpaitsi eiköhän hallitus keksi lisää uusia keinoja verottaa tulevia uuden energian autoja, kunhan niiden autojen määrä kasvaa riittävästi.

Viimeinen suomalainen

Quote from: Näkkileipä on 19.02.2021, 18:00:04
Quote from: Echidna on 18.02.2021, 23:40:52
Onneksi ei ole enää pitkä odotus vuoteen 2025. Anne Berner ennusti innosta hehkuen, että silloin "automaattisen sähköauton tuottama liikenteen taksipalvelu pystytäänkin mahdollisesti tuottamaan 50 sentillä kilometriä kohden."

Näin Anne Liikenne- ja viestintäfoorumilla 2017 (video kohdasta 20:38): https://youtu.be/aN32ldqqmLc?t=1238
Varmasti tuohon pystytään jo nyt. Mutta kuinka moni taksi-yrittäjä laskee hintojaan noin alas, kun yrittäjän pitäisi tehdä vain ja ainoastaan voittoa mahdollisimman paljon. Oli sitten työkäytössä bensa-, sähkö- tai jokin uuden energian auto ja sitäpaitsi eiköhän hallitus keksi lisää uusia keinoja verottaa tulevia uuden energian autoja, kunhan niiden autojen määrä kasvaa riittävästi.

Eräältä kirjanpitäjältä kuultua: jo muutama vuosi sitten pelkät "keskimääräisen" taksin autokulut olivat tuota samaa luokkaa.Siis pelkät autokulut, ilman henkilöstö ym. kuluja!  Pitää olla hullu, jos edes kuvittelee näitä Bernerin haaveilemia hintoja vielä vuonna 2021...
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.