News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Kni on 10.05.2019, 16:14:49
Ulkopuolella kuskit huutavat toisilleen ja estävät toisiaan kulkemasta.

Jotenkin en usko Jorman ja Penan huutelevan, enkä estelevän. Veikkaanpa, että muhisazizit siellä mekkaloivat ja ovat katkeria kun asiakkaat valitsee mieluummin sen Jorman tai Penan kuljettaman Taxidatan.

Kni

Quote from: Kari Kinnunen on 10.05.2019, 17:36:41
Quote from: Kni on 10.05.2019, 16:14:49
Ulkopuolella kuskit huutavat toisilleen ja estävät toisiaan kulkemasta.

Jotenkin en usko Jorman ja Penan huutelevan, enkä estelevän. Veikkaanpa, että muhisazizit siellä mekkaloivat ja ovat katkeria kun asiakkaat valitsee mieluummin sen Jorman tai Penan kuljettaman Taxidatan.

Jotakin tuon suuntaista tässä varmaan on. Basaarikulttuuri rikastaa meidät.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

JP73

Rauhanneuvottelut käynnissä Turussa.

https://www.aamuset.fi/uutiset/4578617/Turun+taksikiistalle+haetaan+sopua

QuoteTaxidatan ja Viking Linen huhtikuussa voimaan astunut yhteistyösopimus kuumensi tunteet Turun satamassa, Viking Linen terminaalin edessä. Sopimus uudisti taksikaistat, joista lähimpänä sisäänkäyntiä sijaitseva on nykyään vain Taxidatan autoille.

Yhteenotot terminaalilla taksikuskien välillä ovat edenneet jopa fyysisiksi yhteenotoiksi. Iltalehti uutisoi 9. toukokuuta, että kärhämistä on tehty jo ensimmäinen rikosilmoitus.

Keltaisiin huomioliiveihin pukeutuneet Taxidatan toimihenkilöt, joiden tehtävä on varmistaa uuden järjestelyn toiminnan sujuminen, ovat olleet erimielisyyksissä keskeisessä roolissa.

Taksiyrittäjä Mohammad Ahmadi syyttää Taxidatan toimihenkilöitä ja kuskeja asiakkaiden painostavasta houkuttelusta sekä kilpailevien taksiyrittäjien alatyylisestä nimittelystä.

– Taxidatalaiset ovat sanoneet, että olemme ulkomaalaisia ryöstäjiä ja raiskaajia. Ennen Taxidatalle merkittyjä paikkoja terminaalilla asiat sujuivat rauhallisesti eikä ollut hätää. He ovat estäneet jopa liikkumisemme toiselta kaistalta, joka on varattu muille vapaille takseille, Ahmadi harmittelee.

Lounais-Suomen Taxidatan toimitusjohtaja Tapani Ekuri vakuuttaa, että Taxidata on puuttunut ilmoitettuihin väärinkäytöksiin.

– Toimihenkilömme eivät saa missään olosuhteissa toimia sisäänheittäjinä eikä se ole ohje, joka heille on annettu. Annoimme tarkemman ohjeistuksen, jos siinä oli ennen epäselvyyttä. Keltaliivimme ovat paikalla edelleen toistaiseksi rauhoittamassa tilannetta. He varmistavat myös, että automme pääsevät niille varatulle kaistalle, Ekuri toteaa.

Taxidata ei tiedottanut Viking Line -sopimuksen tuomista muutoksista terminaalin taksijärjestelyihin etukäteen muille taksiyrittäjille. Syynä tähän on Ekurin mukaan se, että johtuen toimijoiden suuresta määrästä niiden kattava tavoittaminen mitään tiedotuskanavaa käyttäen on vaikeaa.

Turun kaupunki ilmoitti viime torstaina, että sen alueilla sijaitsevat taksitolpat ovat tasapuolisesti kaikkien yrittäjien käytössä. Viking Linen terminaalin edestä poistettiin Taxidatan yksinoikeutta merkinneet paikkamaalaukset niiltä kohdilta, jotka eivät sijainneet terminaalin katoksen alla, eli eivät olleet Viking Linen vaan kaupungin hallinnoimalla alueella.

Turun kaupungin kaupunkirakentamisjohtaja Kimmo Suonpää toteaa kuitenkin, että kyse oli pienestä muutoksesta.

– Poistimme kaksi merkintää, joista toinen sijaitsi katoksen rajalla ja toinen 5–10 metriä sen ulkopuolella. Suurin osa Taxidatan paikkamerkinnöistä jäi paikalleen katoksen alle, Suonpää täsmentää.

Turun kaupunginvaltuutettu Muhis Azizi (kok.) on vihainen epävakaasta tilanteesta terminaalilla.

– Tämä on bisnessyrjintää, Viking Line on vuokralla kaupungin maalla. Siinä kohtaa menee jotain mönkään, kun Turkua mainostetaan syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Ongelmasta tulee isompi, jos tätä ei oteta syyniin, Azizi harmittelee.

P

QuoteTurun kaupunginvaltuutettu Muhis Azizi (kok.) on vihainen epävakaasta tilanteesta terminaalilla.

– Tämä on bisnessyrjintää, Viking Line on vuokralla kaupungin maalla. Siinä kohtaa menee jotain mönkään, kun Turkua mainostetaan syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Ongelmasta tulee isompi, jos tätä ei oteta syyniin, Azizi harmittelee.

Otamatta kantaa muuten taksiudistukseen, huomauttaisin, että Muhis ei ole ihan sisäistänyt vuokraamisen konseptia? "Viking Line on vuokralla kaupungin maalla". Niinpä, Suomessa vuokraaminen antaa hyvin omistajamaiset oikeudet maan hallintaan vuokra-aikana. Moni omakotitalotonttia vuokraava tai vuokratontilla olevassa as oy:ssä asuva ymmärtää tämän. Rahaa vastaan saa hallinnan määräajaksi.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Beef Supreme

Ihan oikeaa toimintaa. Jos on tarjolla berneröimätön firma jolla on vanhat kuskit ja vanha hinnoittelu, suosisin sitä aivan varmasti. Itkeköön muhammedit.

Äpyli

IS:n jutussa videokuvaa liikennöintiprosessista, joka ääniraidan perusteella vaikuttaa monikulttuurisia vaikutteita saaneelta.

"Han lähte.. ah-um-a-a-al.. ahmedin autoon." Täytyy todeta, että jos potentiaalisena asiakkaana törmäisin vastaavaan käytökseen taksinkuljettajalta, niin äänestäisin jaloillani kuin Usain Bolt myötätuuleen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8dae9019-1fbf-45cb-94c7-d88fa830a55a

Quote
Kuka saa ajaa ja ketä kyydissä. Turun satamassa on meneillään täysi taksisota. Tilanne on vaatinut poliisin väliintuloa.
Iltalehti kirjoitti taksisodasta jo aiemmin.
Asiasta Iltalehdelle halusi kertoa lisää paikallinen taksiyrittäjä Jarmo Kivinen.
Hänen mukaansa uudet yrittäjät eivät kuulu Lounais-Suomen Taxidata -yhtiöön, joka on useammalla sadalla autollaan alueen suurin taksiyritysten yhteenliittymä. Kivinen kutsuu sitä datayhtiöksi. Taustalla on taksiuudistus, joka avasi aiemmin tiukasti säännellyn alan kilpailulle.
– He kutsuvat sinne toimittajia paikalle ja mellastavat ja tekevät tätä videolla näkyvää, kun ei ole mediaa paikalla. He käyttävät mediaa hyväkseen. Tässä videossa näkee, mitä ne oikeasti tekevät.
Kivisen kuppi meni nurin, kun hänen oman autonsa liikkuminen estettiin. Matkustajat olivat kyydissä ja myöhästyivät kohteestaan. Tilanne kesti yli puoli tuntia ja Kivinen päätti ottaa yhteyttä poliisiin ja tehdä asiasta julkisen.
Netissä leviävän videon kuvasi Kivisen taksikuski. Hänellä itsellään on Lounais-Suomessa autoja niin datayrityksessä kuin sen ulkopuolellakin.
– Tilanne on aika hurja, kun kuljettavat huorittelevat ja sylkevät esimerkiksi naistaksikuskeja päin, hän väittää.

Kari Kinnunen

Quote
– Tilanne on aika hurja, kun kuljettavat huorittelevat ja sylkevät esimerkiksi naistaksikuskeja päin, hän väittää.

Ne on noi muhisazizit niin kovin eläväisiä ja yritteliäitä....

On työllistävä vaiktus taas berneröinnillä. Tarvii tonne viikkarin rantaan Taxidatan palkata joku neekereihin tottunut turvafirma. Josko Academilta kysyisivät tarjouksen ählämeiden rauhoittamisesta...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Academi#cite_note-2

Antti Moisander

Iltalehden käyttämä video terminaalijupakasta ilman kasvojen sumennusta:

https://www.facebook.com/jarmo.kivinen/videos/2464300693582132/
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

kummastelija

Quote from: JP73 on 15.05.2019, 16:47:15
Rauhanneuvottelut käynnissä Turussa.

https://www.aamuset.fi/uutiset/4578617/Turun+taksikiistalle+haetaan+sopua

QuoteTaxidatan ja Viking Linen huhtikuussa voimaan astunut yhteistyösopimus kuumensi tunteet Turun satamassa, Viking Linen terminaalin edessä

...

– Tämä on bisnessyrjintää, Viking Line on vuokralla kaupungin maalla. Siinä kohtaa menee jotain mönkään, kun Turkua mainostetaan syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Ongelmasta tulee isompi, jos tätä ei oteta syyniin, Azizi harmittelee.

Siis: Viking Line on vuokrannut Taxidatalle oman alueen. Nyt kun neekeritaksi ei saa oikeutta oleskella ilmaiseksi kilpailijalle vuoratulla alueella, kyse on syrjinnästä.

Mitä.
Vittua.

"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Pentecost

Jos jotain hyvää tästä toiminnasta haluaa löytää, niin kun Viking Linen ja muiden isojen yhtiöiden asiakkaat äänestävät jaloillaan niin sitten luultavimmin ryhtyy tapahtumaan jotain.

Onhan se nyt aivan sieltä itsestään, että Suomessa tapahtuu tälläistä. Päätin juuri, etten astu yhdenkään musukuskin kyytiin. Oli hän sitten käytökseltään ihan millainen vain. Minusta tuli juuri rasisti tässä suhteessa.

En vaan hyväksy sitä, että tulevat tänne ja heti alkaa elämöinti ja älämölö.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Make M

Quote from: Kari Kinnunen on 10.05.2019, 17:36:41
Quote from: Kni on 10.05.2019, 16:14:49
Ulkopuolella kuskit huutavat toisilleen ja estävät toisiaan kulkemasta.

Jotenkin en usko Jorman ja Penan huutelevan, enkä estelevän. Veikkaanpa, että muhisazizit siellä mekkaloivat ja ovat katkeria kun asiakkaat valitsee mieluummin sen Jorman tai Penan kuljettaman Taxidatan.

Käväisin mielenkiinnosta katsomassa Helsingin Asema-aukion taksiaseman tilannetta. Siellä oli kolmisenkymmentä taksia. Kävin kaikki läpi ja epäilin, että yksi kuski saattoi olla suomalainen. Ei siinä asiakas enää juurikaan voi valita Jormaa tai Penaa. Tätäkö me haluttiin?

Kari Kinnunen

Quote from: Make M on 18.05.2019, 10:43:26
Ei siinä asiakas enää juurikaan voi valita Jormaa tai Penaa. Tätäkö me haluttiin?

No me ei haluttu. Ilmeisesti perneröijät, kokkareet ja libertaarit ovat tyytyväisiä.

Helsingissä taksin tilaaminen voikin olla jo taidetta. Kai sielläkin joku somaliton premium palvelu löytyy?


Viimeinen suomalainen

Quote from: Antti Moisander on 18.05.2019, 09:47:47
Iltalehden käyttämä video terminaalijupakasta ilman kasvojen sumennusta:

https://www.facebook.com/jarmo.kivinen/videos/2464300693582132/

Jos maailmassa olisi vähääkään oikeudenmukaisuutta, tuonne joutuisivat keltaiset liivit päällä liikennettä ohjaamaan Anne Berner ja Juha Sipilä. Koko kesäksi ja ilman palkkaa!!
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

l'uomo normale

Arabin kuljettama taksi ajoi ohi etuikkuna auki. Autosta kuului kova jytinämusiikki. Tähän mennessä taksien ammattikäytökseen on kuulunut olla luukuttamatta musaa niin että koko lähiympäristö kuulee sen.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Mr.Reese

"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kni

Mikään ei voi mennä pieleen:

QuoteHelsinki alkaa kouluttaa maahanmuuttajia Uber-kuskeiksi

Kyytipalvelu perustelee koulutusta sillä, että se työllistää muuallakin maailmassa usein pitkäänkin työttömänä olleita.

HELSINGIN kaupunki on alkanut kouluttaa työttömiä maahanmuuttajia Uber-kuljettajiksi. Hanke käynnistetään maanantaina.

Koulutusta järjestävät Suomen Uber ja Stadin osaamiskeskus.

Jälkimmäinen on osa Stadin aikuis- ja ammattiopistoa ja tarjoaa muitakin työllistymiseen tähtääviä nopeita ammatillisia opintoja täysi-ikäisille maahanmuuttajille. Opinnoissa on tyypillisesti yhteistyökumppanina joku yritys.


Opinnot kestävät 2–6 kuukautta. Koulutettavat saavat opetusta myös suomen kielessä ja yrittäjyydessä.

Opiskelijalla pitää ennestään olla ajokortti.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006111850.html
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Mr.Reese

Pitkään työttömänä olleet saavat opetusta suomen kielessä... No, kotouttamiskiimailijat, miten mennyt niinku omasta mielestä?

Uutinen kannustaa myös luottamaan näihin tuleviin ubersuhareihin kympillä. Kun ei muuhun ole, niin ajamaan taksia.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Elemosina

En ole muutenkaan Ubereistä tykännyt (kerran kyytiin joutunut vähän vahingossa, ja voi sitä suitsukkeen löyhkää) mutta nyt tuli lopullinen niitti.
Nähtäväksi jää miten rahaa maksavat asiakkaat ottavat moisen ilmiselvän syrjinnän.
Ja eikö tasa-arvovaltuutetulla (vai mikä se titteli olikaan?) ole mitään sanottavaa asiaan? Eikö Helsingissä ole ollenkaan kantasuomalaisia nuoria syrjäytymisvaarassa tai työttöminä? Eikö kantasuomalaisia tulisi yhtälailla ottaa samaan koulutukseen mukaan?
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Skeptikko

Kela-taksi järkytti naista: Pornofilmi soittojonossa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46491831-12ab-4fe8-a63c-537123bb12c7

QuoteUusimaalainen nainen kertoo Kela-kyytien menneen huonompaan suuntaan. Edellinen sairaalamatka oli viimeinen niitti.

Taannoinen taksimatka sairaalaan alkoi ensinnäkin 15 minuuttia myöhässä. Nainen oli tilannut taksin kotiosoitteeseensa 10.20.

Paikalle saapui 10.35 auto, jossa ei ollut taksin tunnisteita, ei kupua katolla, eikä kuskin tietoja missään.

Nainen kertoo matkan olleen pelottava.

– Hän ajoi alle metri edellisen auton perästä. Ainakin kolme äkkijarrutustilannetta 15 kilometrin matkalta.

Mies ei tuntunut osaavan reittiä aluesairaalaan.

– Hän meinasi kääntyä väärään suuntaan moottoritielle. Ajoi väärään ramppiin ja peruutti siitä pois.

Aika oli yhdeltätoista ja kyyti oli perillä vartin myöhässä.

– Näytti, ettei kuitin kirjoittamisesta tule mitään ja oli pakko juosta omalle ajalle.

Taksiuudistus vapautti Kela-kyydit, mistä on kantautunut kritiikkiä eri puolilta maata. Kyseinen uusimaalainen nainen joutuu hoidattamaan jalkavammaansa viikoittain sairaalassa tai fysioterapeutilla.

Huonompaan päin on menty.

– On ollut välillä jopa sellaisia, että on soitettu, että ei ole taksia ja olen joutunut perumaan lääkäriaikoja niiden takia. Todella huonoon suuntaan on mennyt.
...
Kaiken huippu naisen mukaan oli se, mitä luki kuljettajan soittolistassa auton näytöllä.

Nainen näppäsi ruudusta salaa kuvan ja toimitti sen Iltalehdelle.

Näytöllä näkyi teksti Allie James tries Anal. Vaaleaverikkö Allie James on tunnettu aikuisviihdetähti.
...
Maahanmuuttajataustaisista kuljettajista on hyvä apu suomalaiselle yhteiskunnalle. Valitettavasti peruspalveluun riittävä kielitaito voi jättää ongelmatapauksien ratkaisemisessa toivottavaa joko asianomaisen kielitaidon tai vastapuolen suhtautumisen takia. Autossa ei ollut pornovideota soimassa tai tulossa soittoon. Kuljettaja oli tosi ihmeissään, mistä tällainen huomio oli tehty.

Iltalehti on nähnyt kuvan kyseisestä näytöstä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Don Nachos

Quote from: Elemosina on 20.05.2019, 15:49:19
En ole muutenkaan Ubereistä tykännyt (kerran kyytiin joutunut vähän vahingossa, ja voi sitä suitsukkeen löyhkää) mutta nyt tuli lopullinen niitti.
Nähtäväksi jää miten rahaa maksavat asiakkaat ottavat moisen ilmiselvän syrjinnän.
Ja eikö tasa-arvovaltuutetulla (vai mikä se titteli olikaan?) ole mitään sanottavaa asiaan? Eikö Helsingissä ole ollenkaan kantasuomalaisia nuoria syrjäytymisvaarassa tai työttöminä? Eikö kantasuomalaisia tulisi yhtälailla ottaa samaan koulutukseen mukaan?
Tilasin lauantaina uberin ja paikalle tuli tavallinen taksi. Sieltä halvimmasta päästä eikä mikään siisti mersu mihin olen tottunut Uberin kanssa. Perus pottunokka kuskina. Kuski kertoi että hän ja monet muut taksikuskit ajavat Uber, lyft, ihanmikävaan kyytejä kunhan vain saavat kyytejä.

Eli se laatu mihin oli uberin kanssa tottunut on nyt taantunut Lontoon tasolle. Uberin henous on ollut että ihan sama kuka on kuskina, kun auto ajaa paikasta a paikkaan b ilman että tarvitsee sanoa sanaakaan.

Taksia ei edelleenkään saanut lennosta ytimessä. Tosin taksijonot eteni nopeasti kun autoja on viikonloppuna liikkeellä paljon. Siis stadissa. Hinta oli n.7€ kalliimpi kuin ennen uudistusta.  Siis kaksi eri reissua. Stadiin uberilla ja takaisin "perinteisellä". Seuraavan kerran kävelen.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Pentecost

Quote– Maahanmuuttajataustaisista kuljettajista on hyvä apu suomalaiselle yhteiskunnalle

Mä haluaisin mielelläni kuulla, että millainen "hyvä apu" näistä kuskeista suomalaiselle yhteiskunnalle ja veronmaksajalle on?

Itse kun näen seuraavia aspekteja ja kaikki negatiivisia:

- vievät työpaikat suomalaisilta kuskeilta
- eivät osaa kieltä tai tunne reittejä
- äbäwäbälöivät ja tappelevat toisten kuskien kanssa reviireistä
- ovat useimmiten sosiaaliavun nostajia isoine perheineen ja työnteollaan eivät koskaan kykene täysin elättämään itseään ja perhettään
- taksilla kulkeminen on muuttunut...sanalla sanoen...eksoottiseksi ja jännittäväksi, suorastaan potentiaalisesti vaaralliseksi, toimenpiteeksi

Johtuen näistä mainituista seikoista, en matkusta taksilla kuin aivan pakottavassa tilanteessa.

Tämä ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että joku noin 1/10000 tästä porukasta on itsensä ja perheensä nettoelättäjä, mutta kokonaisuudessaan homma on ihan sieltä itsestään.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

nutsy

QuoteNyt puhuu Taxidatan kuljettaja – "Hinnalla millä tahansa kaikki sonta käännetään meidän syyksi"

(...)ajan työkseni lehdistön tuomitsemaa Taxidatan taksia Turussa. Tai eihän se Taxidatan ole. Lehdistö ei ilmeisesti tätäkään ymmärrä kirjoituksista päätellen. Ihan paikallinen yrittäjä auton omistaa. Hän vain on liittynyt Taxidatan välitykseen.

(...) kaikki sonta käännetään meidän syyksi. Me olemme rasisteja, väkivaltaisia sekopäitä ja kaikkea muuta mahdollista. Näin toimittajien kirjoituksissa annetaan ymmärtää. Ikävä vain heidän kannaltaan, kun kuvat ja videot kertoo ihan muuta.

(...) Aina on sanottu, että taksinkuljettaja on vaarallinen ammatti. Kyllä, mutta nyt en pelkää asiakkaita! Enemmän pelkään muiden yhtiöiden sekä omatoimisia taksiyrittäjiä, jotka aggressiivisella käytöksellään estävät toisten työnteon. Näin esimerkiksi Viking Linen tolpalla, jossa he nojaavat Datan autojen keulaan tai ajavat omat autonsa tukkimaan ajoradat estäen näin autojen liikkumisen. Onko asiakas kyydissä vai ei, sillä ei ole heille mitään väliä. Tappouhkauksiltakaan siellä ei ole vältytty. (...)

(...) Tämäkö on Turun alueen toimittajien mielestä hyväksyttävä tapa hoitaa taksiliikenne? (...)

Tälle ja muutamalle muulle tolpalle en halua enkä uskalla enää mennä. En usko naisena pärjääväni näiden miesten hyökkäyksille. Lehdistö tehköön minusta näilläkin perusteilla rasistin. Vai keksiikö vielä paremman nimikkeen? (...)

Turkulainen -> https://www.turkulainen.fi/blogi/772249-mielipide-nyt-puhuu-taxidatan-kuljettaja-hinnalla-milla-tahansa-kaikki-sonta-kaannetaan

"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

Kari Kinnunen

Quote

Nyt puhuu Taxidatan kuljettaja – "Hinnalla millä tahansa kaikki sonta käännetään meidän syyksi"


(...) Tämäkö on Turun alueen toimittajien mielestä hyväksyttävä tapa hoitaa taksiliikenne? (...)

Turkulainen -> https://www.turkulainen.fi/blogi/772249-mielipide-nyt-puhuu-taxidatan-kuljettaja-hinnalla-milla-tahansa-kaikki-sonta-kaannetaan

Epäilemättä on toimittelijoiden, sekä koko muidenkin Parempien Ihmisten™ mielestä oikein hyvä tapa. Onhan nyt Turussakin kansainvälistä värinää ja pöhinää tarjolla laivojen asiakkaille.

Jokohan siellä on keksitty palvelu jossa premium luokan autot käyvät hakemassa maksukykyisiä suoraan autokannelta?

Supernuiva

Quote from: Kari Kinnunen on 22.05.2019, 18:30:31

Epäilemättä on toimittelijoiden, sekä koko muidenkin Parempien Ihmisten™ mielestä oikein hyvä tapa. Onhan nyt Turussakin kansainvälistä värinää ja pöhinää tarjolla laivojen asiakkaille.

Jokohan siellä on keksitty palvelu jossa premium luokan autot käyvät hakemassa maksukykyisiä suoraan autokannelta?

Ei taida lyhyt kääntöaika mahdollistaa moista. Mietinpä kuitenkin tässä alkuillan iloksi sitä, miksi vastaavaa ei tapahdu Katajanokan terminaalissa? Turun olosuhteet ovat nyt osoittautuneet poikkeaviksi.

Tukholmabadin puolella ei myöskään ole ongelmia, vaikka yksi linja on sielläkin varattu vain "a-luokan" taksoille.

Syämmistynyt


Quote

Uber aikoo kasvaa Suomessa – haluaa rekrytoida kuskeiksi työttömiä maahanmuuttajia

Julkaistu: 13.6. 13:56

...

Järvisen mukaan ongelmana ei ole kuljettajien saatavuus, sillä kilpailun vapauttaminen on vähentänyt kuskina aloittamisen esteitä. Saatavuus ja kysyntä on hyvin tasapainossa.

Kuljettajat eivät ole Suomessa protestoineet tienesteistään, toisin kuin muun muassa Yhdysvalloissa ja Britanniassa, jossa kuskien ansiotaso on romahtanut aiemmasta merkittävästi.

– Päin vastoin. Lisääntyvissä määrin kuljettajat ovat kiinnostuneet meistä. Osa ajaa ainoastaan meille ja osa ajaa tietysti muillekin kyytienjakoyhtiöille ja taksiyhtiöille harkintansa mukaan. Toki me haluamme olla houkuttelevin palvelu myös kuskeille ja siihen pyrimme erityisesti joustavuudella, Järvinen toteaa.

Uber on aloittanut yhteistyön Stadin osaamiskeskuksen kanssa. Yhteistyön tarkoituksena on tukea työttömien maahanmuuttajien työllistymistä esimerkiksi taksiyrittäjinä tai -kuljettajina.

JÄRVINEN kertoo, että pääkaupunkiseudulla valtaosa Uberin asiakkaista on suomalaisia. Lukema on noin 80 prosenttia kaikista asiakkaista.


...

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006141228.html

Ei ole ehkä kovin kauan asiakkaatkaan suomalaisia.

Titus

^
Mukavaa olla taksiyrittäjänä kun kaupunki maksaa veroillasi "koulutusta" suorille alihintakilpailijoillesi.

Kohta varmaan matu-übereilla kaupungin autot alla...

:facepalm:
that's a bingo!

Riukulehto

QuoteOnneton taksimatka

30.06.2019 klo 16.06 Lounais-Suomi

(...)

Sunnuntaiaamuna taksipalveluita käyttäneet turistit puolestaan olivat pettyneet saamaansa palveluun. Taksimatka oli alkanut Turun satamasta ja Turun keskustan tuntumassa ollut määränpää oltiin kirjoitettu paperilla kuljettajalle. Kyyti oli kiertänyt naapurikunnan kautta ja maksanut 80 euroa, päättyen kovaääniseen riitaan ja käsien heilumiseen.

Poliisin hälytyspartio joutui käymään paikan päällä edistämässä sovinnollisuutta. Vaikka yhteistä kieltä ei tuntunut löytyvän turistien tai kuljettajankaan kanssa, päästiin ongelmassa ohjein, neuvoin ja kehotuksin kaikkia tyydyttävään lopputulokseen.

Muistutettakoon, että poliisissa on arvostettu taksialaa hyvänä yhteyistyökumppanina ja luottamuksensa ansainneena toimijana.

Taksiliikenteen valvonnalle on kuitenkin tilausta, joten sitä on syytä jatkaa.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/onneton_taksimatka_81861
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Supernuiva

^Mitäköhän tuo poliisin viittaama perinteinen kumppanuus taksien kanssa oikein tarkoittaa?

Isot pojat ovat joskus puhuneet, että poliisit ovat katsoneet taksien ylinopeuksia ja muita liikennevirheitä läpi sormien, jos taksit ovat vastavuoroisesti nähneet sekä kuulleet yö- ja päiväaikaan jotain, josta poliisit ovat myöhemmin kyselleet.


Kni

Quote from: Riukulehto on 30.06.2019, 16:31:09
QuoteVaikka yhteistä kieltä ei tuntunut löytyvän turistien tai kuljettajankaan kanssa, päästiin ongelmassa ohjein, neuvoin ja kehotuksin kaikkia tyydyttävään lopputulokseen.

Ei osanneet sen paremmin kuski kuin turistitkaan suomea, ruotsia tai englantia.  ;D
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.