News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Miksei Kuusamoonkin mutta ainakin:

"
Esimerkiksi Pohjois-Pohjanmaalla on jo vaikeuksia löytää taksiyrittäjiä pikkukuntiin. Sievissä ja Alavieskassa haussa olleisiin taksilupiin ei jätetty viime syksynä yhtään hakemusta, kertoo taksilupa-asioita käsittelevä erikoissuunnittelija Soile Purola Pohjois-Pohjanmaan ely-keskuksesta.
"

Siitäpä sitten vain.

Leso

Siitä vaan, salla! Kohta ei mikään tai kukaan sua estä!  :)

Se vaan on helpompi väittää kuin hoitaa.
En sinänsä osaa Kuusamosta sanoa, enkä varsinkaan sinusta, mutta noinkohan realistisesti pääsisit edes siihen verovapaaseen kymppitonniin?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kari Kinnunen

Ymmärsin kyllä niin, että se kymppitonni ei olisi verovapaata, eikä tuloa. Vaan sen verran saisi olla liikevaihtoa, ennenkuin alettaisiin kyselemään minkäänlaisia liikennelupia.

Kuten Leso hyvin tiedät, niin liikevaihto ei ole sama kuin tulo.

Samaa ideaa ehdotuksessa taisi olla alle 3,5tonnisten tavara-autojen vapautus liikenneluvista.

Tavallaan molemmat mielestäni kiinnostavia, hyvinkin kiinnostavia.

Eräs pointtihan on sekin, että miten käy kalustovaatimuksille. Ulkomaihin verratessa pitää muistaa, että autoilun kulut ovat Suomessa kokolailla korkeat.


sivullinen.

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2016, 20:48:25
Miksei Kuusamoonkin mutta ainakin:

"
Esimerkiksi Pohjois-Pohjanmaalla on jo vaikeuksia löytää taksiyrittäjiä pikkukuntiin. Sievissä ja Alavieskassa haussa olleisiin taksilupiin ei jätetty viime syksynä yhtään hakemusta, kertoo taksilupa-asioita käsittelevä erikoissuunnittelija Soile Purola Pohjois-Pohjanmaan ely-keskuksesta.
"

Siitäpä sitten vain.

Työvoimapula-argumentti lyö aina jalat alta. Mitä siihen edes voi sanoa? Jos ihminen uskoo, ettei Suomessa löydy yhtään vapaata työntekijää, niin sitten uskoo niin. Sosialistien lehdistä voi ottaa lukea asian todeksi todistavia mielipidekirjoituksia enemmän kuin tarpeeksi. Viimeksi tosin taidettiin valitella, ettei Suomessa ole tarpeeksi rakennusalan työntekijöitä; tarvetta olisi heti kuulemma vähintään 40 000 hengelle. Voisikohan näistä luopuvista taksikuskeista saada pientä paikkausta rakennusalan työvoimapulaan? Vai olisiko sittenkin syytä sosialistien valheiden sijaan perustella väitteitään tosiasioilla?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Kari Kinnunen

Mikä oli pointtisi jäsen sivullinen.

Jos tosiaan sosialistinen hintakatto purettaisiin, saattaisihan sinne syrjäseudullekin mittari löytyä.

Jaa että rakennusmiehistä pulaa. En usko, taitaa olla kyse firmojen maksuhaluttomuudesta taikka sitten Virosta rakentajat loppu.

Vilunki

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2016, 20:57:12
Samaa ideaa ehdotuksessa taisi olla alle 3,5tonnisten tavara-autojen vapautus liikenneluvista.

Tavallaan molemmat mielestäni kiinnostavia, hyvinkin kiinnostavia.

Minä en ymmärrä, miksi pakettiautoissa on koskaan tarvinnut liikennelupaa. Raskas liikenne on asia erikseen.

Ajatella, kohta saattaa rakennusmieskin voida kuljettaa pakullaan työmaalle jonkun toisen omistaman laudanpätkän laillisesti. Mullistava ajatus!

SKALin mukaan tottakai liikennelupa on säilytettävä, jotta kuljetukset hoidettaisiin ammattitaitoisesti... joo, nykyisten liikenneluvallisten lähettifirmojen pakukuskien "ammattitaito" kyllä tiedetään.

Kari Kinnunen

Taitaa tavarapuolella liikennelupajärjestelmä olla pikkasen vanhanaikainen. Nykyään ihan puhdasta rahastusta.

Kunhan kurssin käyt, niin lupa tulee varmasti. Se lupaehdoissa oleva vakavaraisuus vaatimuskin 10k€. Kokolailla yhtä tyhjän kanssa.

Ja rahtiliikenteessä, kuten monasti todettu baltian pojat jyllää.

Itse jos vielä innostun autoilemaan niin kapineessa on kyllä Viron kilvet.

Leso

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2016, 20:57:12Ymmärsin kyllä niin, että se kymppitonni ei olisi verovapaata, eikä tuloa. Vaan sen verran saisi olla liikevaihtoa, ennenkuin alettaisiin kyselemään minkäänlaisia liikennelupia.

Kuten Leso hyvin tiedät, niin liikevaihto ei ole sama kuin tulo. ---

Jotenkin olen tuosta jyvällä. Olen lukenut huonosti. Sori.

Vittu niinku kuka uskoo, että sitten tulee kuittia? Niinku aikuisten oikeesti?  ;D
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Leso

Ja jatketaanpas...

Onkos se käynyt viiden eukun matkalaisilla mielessä, että meinasitteko kortilla maksaa?

Kortilla pitää saada maksaa ja kuitti saada, niinkö?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

sivullinen.

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2016, 21:09:56
Mikä oli pointtisi jäsen sivullinen.

Jos tosiaan sosialistinen hintakatto purettaisiin, saattaisihan sinne syrjäseudullekin mittari löytyä.

Perusteluni oli hieman aiheen vierestä ja erityisesti sen vuoksi epäselkeä. Omaa ajatuksen juoksua tulee joskus puettua sanoihin liian suurella innolla ja kaikkea ymmärtämisen kannalta tarpeellista mainitsematta. Tällä kertaa syynä oli se, että tiivistin ensin viestisi lyhyen ytimekkääksi työvoimapulalla pelaamiseksi. Sitähän se tavallaan olikin -- vaikka tietynlaisena erityistapauksena --. Vastasin se mielessäni. Alkuperäinen vastaukseni ei täysin kykene vastaamaan esittämään erityistapaukseen.

Olen siitä huolimatta yhä vahvasti sitä mieltä, ettei ministeri Bernerin ehdottama taksien vapauttaminen vaikeuta taksien saatavuutta myöskään hiljaisina aikoina tai syrjäkylillä. Perusteena on, että auton omistavia tällä hetkellä työttömänä olevia ajamiseen kykeneviä ihmisiä on niin paljon. Jos jo nyt on vaikea saada taksisopimuksia julkisen sektorin kanssa, johtuu se huomattavasti suuremmassa määrin siitä, että julkisen sektorin sopimusehdot ja pykäläviidakko on tavallisen ihmisen kannalta mahdoton ymmärtää, ja siten on vaarallista laittaa nimeään alle mihinkään paperiin, jossa toinen sopijaosapuoli on julkinen sektori. Vain suuryritykset kykenevät juristiarmeijoidensa kanssa toimimaan julkisen sektorin kanssa. Taksialalla suuryrityksiä ei ole -- paitsi tämä uusi Uber --. Se on syy, miksi ei korvessa taksin ajajia saa. Jos annettaisiin 100 kilometrin taksikyydistä 50 euroa käteen, ajajia löytyisi enemmän kuin tarpeeksi. Verojen kiertämisen kannalta se olisi nappikauppaa ja käytännössä kaikki siinä voittaisivat jo nyt. Jos sellainen toiminta tehtäisiin lailliseksi, voisi kyydittäjälle asettaa siedettäviä ja ymmärrettäviä vaatimuksiakin, kuten rajallista rikosrekisteriä ja erityisesti vähäisiä liikennerikoksia. Se olisi parasta, mitä voitaisiin toivoa.

Edellinen esitykseni on kuitenkin vain eräänlaista #unelmointia. Ihmisten usko sosialismiin on mennyt niin perinpohjaisesti, ettei enää kannata mitään uutta lähteä rakentamaan sosialismin aikana. Sanoin tämän jo aikaisemmassani viestissä. Siksi en loppujen lopuksi ole suoranaisesti asiasta mitään mieltä. Taksien vapauttaminen ei sosialismia pelasta. Sama sosialismin romahdus jatkuu siitä huolimatta samalla vauhdilla. Yhtä merkityksetön teko se on kuin kauppojen aukiolon vapauttaminen. Aku Ankka -laastarilla ei patruunatehtaan räjähtäessäkään olisi montaa ihmishenkeä pelastettu. Koko liikenneministerin toimiala on nykyisissä olosuhteissa täysin merkityksetön ja pelkästään keskustelua harhaanjohtava. Neuvostoliiton romahdettua romahti siellä myös taksijärjestelmä ja koko julkinen liikenne. Samanlainen romahdus on meillä edessä olivat ministeriön työryhmät ja hompanssit sitten asiasta mitä mieltä tahansa. Uusi järjestelmä tullaan perustamaan täysin puhtaalle pöydälle ja täysin eri lähtökohdista kuin nykyinen. Mikään muutos nykyiseen ei siten jätä edes pysyviä jälkiä -- suuria infrastuktuurihankkeita lukuunottamatta --.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Leso

Mikä vittu sun pointti on?
Sori. Löytyi.

QuoteTaksien vapauttaminen ei sosialismia pelasta.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kari Kinnunen

Quote from: sivullinen. on 19.04.2016, 23:29:31
Olen siitä huolimatta yhä vahvasti sitä mieltä, ettei ministeri Bernerin ehdottama taksien vapauttaminen vaikeuta taksien saatavuutta myöskään hiljaisina aikoina tai syrjäkylillä.

Hyvänen aika. Niinhän minä sanoin. Itseäni lainaten.

"
Mikä oli pointtisi jäsen sivullinen.

Jos tosiaan sosialistinen hintakatto purettaisiin, saattaisihan sinne syrjäseudullekin mittari löytyä.
"

Vapautettuna sekin palvelu hakisi hintansa. Nähtäväksi jää muuttuuko hinnoittelu ja jos muuttuu niin mihin suuntaan.

Nykyinen järjestelmä takaa tietyn laatu- ja hintatason. Ilmeisestikään nykyisillä ehdoilla, säädelty hintataso ei ole riittävä jotta toiminta kaikkialla olisi kannattavaa.

"
Jos annettaisiin 100 kilometrin taksikyydistä 50 euroa käteen, ajajia löytyisi enemmän kuin tarpeeksi.
"

Eli 0,50€/km. Aikaa menisi ainakin 2,5h koska palatakin pitää. 50€/2,5h=20€/h. Siitä pois parinsadan kilometrin kustannukset. Jaa'a. Miksei toi harrasteena jos tykkää.

Leso

Kyllä mä edelleen odotan yyberiläisten kantaa korttimaksujutskaan.

No? Tuleeko? Onkse jotenkin epäkiinnostava sivuseikka?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

JoKaGO

Quote from: Leso on 20.04.2016, 01:09:49
Kyllä mä edelleen odotan yyberiläisten kantaa korttimaksujutskaan.

No? Tuleeko? Onkse jotenkin epäkiinnostava sivuseikka?

Sulla taitaa olla tietoa, paljonko sellainen nykyaikainen höylä aiheuttaa kustannuksia sille yyber-kuskille.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Leso

Miten mulla ois tietoa? Kysy Netsiltä (os. Luottokunta).
Varmaan yyberit ei tartte?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

JoKaGO

Quote from: Leso on 20.04.2016, 07:55:56
Miten mulla ois tietoa? Kysy Netsiltä (os. Luottokunta).
Varmaan yyberit ei tartte?

Olen kuullut parturilta, että enää ei voi pitää "höylää", kun sen käyttömaksu on niin kova. Käteinen tai sitten pankkisiirto toimivat hänellä. Eli yyberit eivät takuulla tuollaisia tule hommaamaan, ei oo tietenkään pakko.
Sitäpaitsi, cash ei haise "karhun" nenään  :roll:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Rubiikinkuutio

Quote from: JoKaGO on 20.04.2016, 22:37:01

Olen kuullut parturilta, että enää ei voi pitää "höylää", kun sen käyttömaksu on niin kova. Käteinen tai sitten pankkisiirto toimivat hänellä.

Mitä eri maksutavat maksavat yrittäjälle?

Debit:

Debit-korteissa myyjältä peritään aina vähintään neljä senttiä maksutapahtumalta. Kun ostoksen arvo nousee noin 13 euroon, myyjältä perittävä hinta muuttuu prosentuaaliseksi 0,31 prosenttiin ostoksen arvosta. Kun ostoksen loppusumma on 242 euroa, saavutetaan yläraja eli 75 senttiä. Sen enempää ei peritä, vaikka ostoksen hinta ylittäisi 242 euroa.

Credit:

Credit-korteista myyjältä peritään ostoksen loppusummasta riippumatta 0,9 prosenttia ostoksen arvosta, mutta kuitenkin aina vähintään 4 senttiä tapahtumalta. American Express- ja Diner Club -luottokortit ovat noin 0,3–3 prosenttiyksikköä kalliimpia myyjälle kuin Visa- ja Master Card -kortit.

http://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarkisto/a/my/kateinen-vai-kortti-nain-syntyy-yrittajalle-kuluja

Nuo nyt eivät useimpien yrittäjien katetta kuihduta. Sen lisäksi pitää toki hankkia se laite johon ne kortit tökätään ja pankki saattaa jotain vielä periä?

Noiden lisäksi on vielä se "helppo" iZettle: Maksupääte maksaa noin 60 euroa. Välityspalkkiot vaihtelevat kuukausimyynnin mukaan 2,75 ja 1,50 prosentin välillä

Ylläolevaan voisi lisätä, että iZettle on tarjonnut tarjouksena jo pitkään tuota lukijaa kympillä sisältäen postikulut. Tuo lukijan hinta nyt ei kuitenkaan paljoa paina yruittäjän arjossa pidemmän päälle.

Jos parturi tienaa tuhat euroa, niin siitä menisi isomman prosentin mukaan 27 euroa maksua iZettlelle. Sanoisin, että lopulta suurin hyöty parturilla käteismaksuista on, että verojenmaksun määrää voi yrittää kontrolloida helpommin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Leso

Quote from: Rubiikinkuutio on 21.04.2016, 08:27:36--- Nuo nyt eivät useimpien yrittäjien katetta kuihduta. ---

Ei tietenkään. Ne lasketaan hintoihin mukaan.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Raksa_Mies

Quote from: JoKaGO on 20.04.2016, 22:37:01
Quote from: Leso on 20.04.2016, 07:55:56
Miten mulla ois tietoa? Kysy Netsiltä (os. Luottokunta).
Varmaan yyberit ei tartte?

Olen kuullut parturilta, että enää ei voi pitää "höylää", kun sen käyttömaksu on niin kova. Käteinen tai sitten pankkisiirto toimivat hänellä. Eli yyberit eivät takuulla tuollaisia tule hommaamaan, ei oo tietenkään pakko.
Sitäpaitsi, cash ei haise "karhun" nenään  :roll:

Ihmisillä on nykyään niin harvoin käteistä lompakossa, että jos parturi vaatii käteismaksun, näkyy se suoraan asiakasmäärissä ja siihen parturilla ei ole varaa.

Roope

QuoteHämmentävää mutta totta – keskustasta kuoriutui urbanisti

On perin harvinaista, että suurissa kaupungeissa taputetaan keskustaministerin ehdotukselle

TIENKÄYTTÖ maksulliseksi, taksikilpailu vapaammaksi ja liikenteeseen uusia palvelupaketteja. Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk) maanantaina paljastamat suunnitelmat Suomen liikenteen mullistamiseksi ovat hätkähdyttävimpiä vuosikymmeniin.

Ehkä kaikkein yllättävintä on kuitenkin se, että yksityisautoilijoita piiskaavat ja kaupungistumiskehitystä tukevat suunnitelmat esittelee keskustalainen ministeri.

[...]

Olipa Bernerin esityksestä mitä mieltä tahansa, yksi asia on varmaa: siinä vaiheessa kun Suomen Keskusta alkaa kuulostaa ajatuspaja Demos Helsingiltä, suurissa kaupungeissa taputetaan käsiä.
Helsingin Sanomat 19.4.2016

Viittaus ajatuspaja Demos Helsinkiin oli toimittaja Lari Malmbergilta erinomainen oivallus.

Ministeri Berner on toistanut näkemissäni haastatteluissa loisteliasta visiotaan samoin ulkoa opetelluin lausein "liikennekaarta" hokien ja sivuuttanut toimittajien kysymykset konkreettisista vaikutuksista ja toteutuksesta. Toimittajat eivät ole millään onnistuneet nykimään Berneriä visioistaan maanpinnalle. Mutta suurissa kaupungeissa tällaisesta siis tykätään, eli markkinointi on onnistunut.

Demos Helsinki on tuttu juuri suurista suunnitelmistaan, joissa ei useinkaan ole oikein muuta sisältöä kuin visio. Demosin mukaan istumme vuonna 2030 joka tapauksessa samoilla lauteilla virolaisen diplomi-insinöörin ja somalialaisperheen kanssa, joten maahanmuuttoa ei voi rajoittaa, eikä maahanmuuttopolitiikasta pidä kiukutella. Vuonna 2010 Demos Helsinki myi meille Jorma Ollilan johtaman maabrändityöryhmän kautta muun muassa visionsa särkipullista gourmet-ruokana. Suurisuuntaisesta maabrändihankkeesta ei ole jäljelle enää edes nettisivuja.

Demos Helsinki ei kerro miten visio toteutetaan tai miksi se toteutuisi, vaan rahastaa ja poistuu. Ritva Viljasen Helsingin kaupungin nuorisotoimenjohtajaksi nostama Tommi Laitio on entinen Demos Helsingin tutkija ja toteuttaa nyt monikulttuurisia laudevisioitaan muun muassa positiivisen syrjinnän keinoin. Apulaiskaupunginjohtaja Ritva Viljanen taputtaa käsiään, me muut maksamme. Epäilemättä sama kuvio Bernerillä ja hänen taustajoukoillaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Rubiikinkuutio

Quote from: Leso on 21.04.2016, 10:57:06

Ei tietenkään. Ne lasketaan hintoihin mukaan.

Ajattelin lähinnä, että millainen hintakilpailuedun yrittäjä saisi jos huolisi käteistä ja kilpailija joutuisi maksamaan korttimaksut. Noiden lukujen valossa ei käytännössä oikein minkäänlaista. Eli sanoisin, että se parturi valehtelee joka puhui korttimaksun kalleudesta. Oikeasti hän lienee kiertänee veroja sen käteismaksun kanssa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Kari Kinnunen

Parturilta se kuititta teko onnistuukin.

Vaan ei esimerkiksi Mansen aluetaksilta. Jokaisen auton liikkumisen rekisteröi se pahuksen taksamittari. Edes isäntä itse ei oikein voi ajaa yksityisajojaan. Niistä on maksettava vero autoedun mukaan. Eikä sitä ns. huoltoajoakaan voi olla loputtoman paljon.

Eli taksarilla pitää melkein olla työkalu erikseen ja yksityiskinneri erikseen.

Leso

Quote from: Rubiikinkuutio on 21.04.2016, 19:22:44Ajattelin lähinnä, että millainen hintakilpailuedun yrittäjä saisi jos huolisi käteistä ja kilpailija joutuisi maksamaan korttimaksut. Noiden lukujen valossa ei käytännössä oikein minkäänlaista. Eli sanoisin, että se parturi valehtelee joka puhui korttimaksun kalleudesta. Oikeasti hän lienee kiertänee veroja sen käteismaksun kanssa.

Nyt mää oon kyll kauhia hämmästyny tästä sun täydellisestä ajatusnyrjähdyksestä.
Että oikein sinä? Teitpä älylliset bruutukset.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

JoKaGO

Quote from: Rubiikinkuutio on 21.04.2016, 19:22:44
Ajattelin lähinnä, että millainen hintakilpailuedun yrittäjä saisi jos huolisi käteistä ja kilpailija joutuisi maksamaan korttimaksut. Noiden lukujen valossa ei käytännössä oikein minkäänlaista. Eli sanoisin, että se parturi valehtelee joka puhui korttimaksun kalleudesta. Oikeasti hän lienee kiertänee veroja sen käteismaksun kanssa.

Tampereella olen nähnyt useammankin parturiliikkeen ovessa lapun, jossa kerrotaan, että korttimaksaminen ei käy. Veronkiertäjiäkö?
Nykyinen parturini hyväksyy myös maksukortit.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Rubiikinkuutio

Quote from: JoKaGO on 22.04.2016, 08:52:10

Tampereella olen nähnyt useammankin parturiliikkeen ovessa lapun, jossa kerrotaan, että korttimaksaminen ei käy. Veronkiertäjiäkö?

No tuolla yllä esitin laskelmat, että eipä tuo korttien kulurakenne nyt niin kamala yrittäjälle ole. Kyllä henkilökohtaisesti epäilisin veronkierron olevan suurin syy tuollaisille. Tietysti jollain ATK vammaisella teoriassa syy voisi olla, että ei osaa/jaksa/halua/laiskottaa niiden koneiden kanssa leikkiä, mutta kyllä väittäisin veronkierron olevan paljon houkuttelevampi syy.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Leso

Laskelmia esitti nimellinen Kari Kinnunen, niin että nyt fokusta sieltä, prkl.

Mitä helvetin paskaa te koko ajan nielette kyselemättä?
Se lapsuuden ikuisuuskysymys miksi on aina vain ajankohtaisempi.

Käteismaksua demonisoidaan nimenomaan, jotta teidän omaa rahaliikennettä voitais seurata.
Korttimaksuun kehotetaan juuri samasta syystä.

Tämä VAPAUS josta tässä ketjussa kohkataan, on teidän kontrollia.
Te menetätte kontrollin, oikeasti.


Jaa jaa, siinähän aattelette, että hullu ja humalassa. Mutta miettikää joskus. Oikeesti.
Nää on pieniä asioita, vaan niinpä ne sammakotkin keitetään.

Voitte olla vitun varmoja siitä, että minä jos kukaan halveksin kommunismia, mutta minä myös näen sen.
Te näköjään ette.

Ihan sama. Kerronpas anekdootin niiltä ajoilta, kun olin yrittäjä.

Vuokra nousi, alvi nousi, tukkuhinnat nousi.
Nostin hintoja, ilmeisistä syistä.
Tuli asiakas, jolta lähti lapasesta, koska hinta oli noussu.
Selitin, että juu koska ja niin että.
"Ja minunko se pitää maksaa, että te maksatte enemmän?!"

Ihan oikeasti. Joskus kandeis tajuta. Tervetuloa kapitalismiin.
Yrittäminen ei ole kivuutta, jota harjoitetaan SINUA varten.
Ei. "Perustaisin yrityksen, jos ois töitä." Ei saatana.

Ja Rubiikinkuutio? Tuus nyt kertoon mulle, että ei ne syö katetta.
Vittu se on kulu. Unohtamatta sitä aikaa, minkä niitten paprujen kanssa viettää. PRKL.

Ja jos ei mennyt tajuntaan, niin olen taksikuskien puolella.
Paitsi että ne törkeet somalit ja virolaiset kuskit saisitte heivata helvettiin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Rubiikinkuutio

Quote from: Leso on 22.04.2016, 16:54:30

Mitä helvetin paskaa te koko ajan nielette kyselemättä?

Mitähän sinä nyt taas höpöjät? Mistäs sinä päättelit, että olen niellyt kaiken kertomasi kyselemättä? Tuskin olen mitänä sellaista sanonut, kun kyllä tuo oli ihan selvää jo.

Mitä tulee paprujen kanssa huitomiseen, niin pitääne paprut pyörittää käteisenkin kanssa, JOS ne verot maksaa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Kari Kinnunen

Tästä se lähtee:

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/taksi-voi-olla-vaikka-mopoauto-ensi-vuonna-se-voi-olla-mahdollista/

Lisäksi ensi vuonna tulevat riksat eli polkupyörätaksit. Ainakin paperisen Aamulehden mukaan.

Jaa'a, perinteinen taksari pistää tässä kohtaa kioskin kiinni, myy Mersun ja lähtee eläkkeelle Espanjaan.

Kyklooppi

Voi aikoja, kumma ettei kukaan tee mitään radikaalia näitten päättävien kaistapäiden suhteen.
Nyt olisi niin kapinan paikka .
Ihmisjäte.

Rubiikinkuutio

Quote from: Leso on 22.04.2016, 22:08:31

Paljonkos sinä? Niin että haista vittu.

Mistä hyvästä se "haista vittu" tuli? Mitä olen sanonut väärin? En nyt tiedä kuinka tulkitset sanomisiani. Minä vain totesin, että jos joku yrittäjä ei tahdo ottaa korttimaksuja, niin hän luultavasti välttelee veroja. En sanonut ovatko verot oikein, väärin tai pitäisikö niitä edes maksaa. Totesin vain sen tosiseikan, että yleisin syy kivijalkaisella yksityiyrittäjällä olla vastaaottamatta korttia on verkonkierto. Etenkin jos sanoo, että syy olla vastaanottammatta korttia on korttimaksujen kovat kulut.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."