News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Hamsteri

Quote from: Raksa_Mies on 16.04.2016, 19:01:05
Quote from: Marius on 16.04.2016, 18:40:37
Vihdoinkin myös asiakas saa valita Taksinsa.

En tiedä oliko viestisi sarkasmia (olen tosikko), mutta kysynpä kuitenkin:

1. Miten tilanne paranisi nykytilanteeseen verrattuna?
2. Kun taksiliikenne avattaisiin kilpailulle, miten taksihinnan hinta määräytyisi?
3. Millä keinoin vältettäisiin Ruotsissa esiin tulleet ongelmat?

1. Voi valita itse nettisovelluksella tai soittamalla firman, auton ja kuskin rodun

2. Selviää sitten

3. Ks. Kohta yksi
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Raksa_Mies

Quote from: Hamsteri on 16.04.2016, 19:06:44
Quote from: Raksa_Mies on 16.04.2016, 19:01:05
Quote from: Marius on 16.04.2016, 18:40:37
Vihdoinkin myös asiakas saa valita Taksinsa.

En tiedä oliko viestisi sarkasmia (olen tosikko), mutta kysynpä kuitenkin:

1. Miten tilanne paranisi nykytilanteeseen verrattuna?
2. Kun taksiliikenne avattaisiin kilpailulle, miten taksihinnan hinta määräytyisi?
3. Millä keinoin vältettäisiin Ruotsissa esiin tulleet ongelmat?

1. Voi valita itse nettisovelluksella tai soittamalla firman, auton ja kuskin rodun

2. Selviää sitten

3. Ks. Kohta yksi

Hohhoijaa... pakko oli vastata, vaikka oikeastaan vastauksia kysymyksiin ei ollut?

RP

Quote from: Hamsteri on 16.04.2016, 09:20:06
Tärkeintä olisi nyt saada systeemi, jolla voi välttää keeneriählämin kuskina. Soitin kerran taksikeskukseen ja sanoin haluavani valkoihoisen kuskin. Täti sanoi, että ei voi koska diskriminaatio.

Tietty sieltä tuli somppu, joka meinasi ajaa väärää reittiä.

Kilpailutilanteessa voinet kai tilata tarvittaessa kotiisi hakemaan tutun "suomalaisen" firman (olettaen, että hintakilpailu ei aja kaikkia mamukuskeilla täytetyiksi). Epäilenpä, että tilanne ei nykyisestä parane, jos olet jossain muualla reissussa, ja tarvitset taksin tienpäällä tai vaikka lentokentällä "nyt". Isommat tekijät tullevat olemaan vähintäänkin nykyistä enemmän mamukuskisia, etkä sinä saa sen enempää ohittaa Ahmedia firmansa jonossa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Hamsteri

Quote from: RP on 16.04.2016, 19:13:55
Quote from: Hamsteri on 16.04.2016, 09:20:06
Tärkeintä olisi nyt saada systeemi, jolla voi välttää keeneriählämin kuskina. Soitin kerran taksikeskukseen ja sanoin haluavani valkoihoisen kuskin. Täti sanoi, että ei voi koska diskriminaatio.

Tietty sieltä tuli somppu, joka meinasi ajaa väärää reittiä.

Kilpailutilanteessa voinet kai tilata tarvittaessa kotiisi hakemaan tutun "suomalaisen" firman (olettaen, että hintakilpailu ei aja kaikkia mamukuskeilla täytetyiksi). Epäilenpä, että tilanne ei nykyisestä parane, jos olet jossain muualla reissussa, ja tarvitset taksin tienpäällä tai vaikka lentokentällä "nyt". Isommat tekijät tullevat olemaan vähintäänkin nykyistä enemmän mamukuskisia, etkä sinä saa sen enempää ohittaa Ahmedia firmansa jonossa.

Jos kilpailu vapautetaan, niin voin katsoa nettisovelluksella firman ja kuskin nimen ja rodun? Sen jälkeen tilata lähimmän ei keeneriählämin paikalle?

Lentokentät ja Uudet vuodet on tosiaan ongelma, mutta niitä ei onneksi ole usein.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Make M

Quote from: Kyklooppi on 16.04.2016, 00:37:23
Quote from: dothefake on 15.04.2016, 23:23:17
Viipurissa taksi maksaa kaupunkialueella aina 100 rublaa (n. 1,33 euroa tämän päivän kurssilla). Taksi tulee parissa minuutissa tai sen saa helposti kadulta. Matka kestää 5-10 minuuttia, eli kuski saa neljä keikkaa tunnissa. 8x4=3200 rublaa työvuoro, eli tosi hyvä ansio. Bussilippu maksaa 30 rublaa, joten kolme venäläistä pääsee taksilla kohteeseen melkein samalla hinnalla. Tietysti ansiotaso on otettava huomioon, mutta silti taksin käyttö on mahdollista monelle viipurilaiselle, joten ajoa riittää kuskille.
Jos kilpailu vapautuu täällä, yht'äkkiä asiakkaiden määrä räjähtäisi ja ajoa riittäisi taksitolpalla tupakoinnin sijaan. Mummolla olisi varaa käydä kaupassa taksilla.

Mummolla on varaa nykyään tilata kaupasta ostot kotiin, mikään taksi ei kauppojen kuljetusten kanssa pysty
kilpailemaan, on se niin halpaa.

Ei se ihan noinkaan mene. Mummot ja vaarit, jotka päiväsaikaan työllistävät paljon takseja, maksavat normaalisti bussilipun hinnan matkastaan. Kunta maksaa loput.

Tämä on yksi hyvinvointiyhteiskunnamme arvokkaita ja hyviä puolia. Huonosti liikkuva ikäihminen jäisi ilman tätä mahdollisuutta nuutumaan neljän seinän sisälle. Monelle ikäihmiselle se, että pääsee itse käymään kaupassa, voi olla sen päivän kohokohta.

Edestakainen taksimatka kuljetuspalvelukortin haltijalle maksaa esimerkiksi Espoossa 6,40 euroa. Kauppojen kuljetuspalvelut tulevat aivan varmasti kokonaishinnoiltaan paljon kalliimmiksi.

KJ

Vaikka muuten kannatankin vapaata kilpailua, niin taksiliikenteen vapauttamista en, enkä välttämättä usko edes hintojen alenemiseen, vrt. Ruotsin taksit ja Suomen katsastus.

Kun asuin Helsingissä ns. vauhdikkaita vuosia, niin olihan se mukavaa, että kyydin hinta oli  aina tiedossa, auto vimpan päälle ja kuski jokseenkin tolkuissaan, eikä tarvinnut lukea takaikkunan paperilapusta, että olisiko tämä se kallis taksi vai ei, ja voi sammua huoletta Mersun takapenkille. Jokainen vähänkin reissannut tietää, että baari-illan jälkeen taksi voi olla kallis yllätys, eikä sen kokeakseen tarvitse mennä kuin läntiseen tai eteläiseen naapurimaahan.
What would Gösta Sundqvist do?

Vilunki

Kyllä minun puolestani saisi purkaa tätä lupabyrokratiaa useammallakin alalla. Esimerkiksi henkilöiden tai tavaran kuljettaminen ei ole pääsääntöisesti niin ihmeellistä homma, että siihen tarvitsisi kaikissa tapauksissa hakea lupaa. Tai ei se lupa olisi ongelma, vaan esimerkiksi tavaraliikennepuolella se kuukauden mittainen turha kurssi luvan saamiseksi, joka maksaa 3000€. Lisäksi ensimmäistä lupaa varten vaaditaan muistaakseni 10 000 € pankkitakaus.

Minäkin olen yrittäjä ja omistan pienehkön pakettiauton, jolla en saa kuljettaa mitään asiakkaan tavaraa. Jotta saisin laillisesti viedä asennuskeikan jälkeen asiakkaan vanhat romut maksua vastaan kaatopaikalle, minun tarvitsisi käydä tuo kuukauden mittainen liikennelupakurssi. Lisäksi tarvitsisin ensimmäistä liikennelupaani varten tuon pankkitakauksen auton hankintaa varten, vaikka omistan autostani 100%.

Eikoisaloilla, esim. vaarallisten aineiden kuljetukset, luvat ja kurssit on varmaankin ihan tarpeellisia, mutta onko esimerkiksi minun oikeasti tarpeellista käydä tavaraliikenteen yrittäjäkurssi, jos joskus satunnaisesti tarvitsisi viedä pahvilaatikollinen asiakkaan tavaraa jonnekin?

RP

Quote from: Hamsteri on 16.04.2016, 19:16:59
Jos kilpailu vapautetaan, niin voin katsoa nettisovelluksella firman ja kuskin nimen ja rodun? Sen jälkeen tilata lähimmän ei keeneriählämin paikalle?

Firman nimen voit valita. Minun hankala uskoa, etteikö lainsäädännöllisesti estettäisi sitä tarkempoi kuskien valikointi. Muistathan, että suomalainen rasisti on  maallemme suurempi turvallisuusongelma, kuin ISISin tappajat tai Putinin divisionat.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Raksa_Mies

Quote from: RP on 16.04.2016, 19:46:54
Quote from: Hamsteri on 16.04.2016, 19:16:59

Firman nimen voit valita. Minun hankala uskoa, etteikö lainsäädännöllisesti estettäisi sitä tarkempoi kuskien valikointi. Muistathan, että suomalainen rasisti on  maallemme suurempi turvallisuusongelma, kuin ISISin tappajat tai Puutinin divisionat.

Ja kun suurin osa on niitä muita kuin "suomalaisia rasisteja" kuskeina, nii voi olla haastavaa saada takisa paikalle, jos haluaa sen "suomalaisen rasistin".

Uuno Nuivanen

Quote from: Vilunki on 16.04.2016, 19:38:22
Kyllä minun puolestani saisi purkaa tätä lupabyrokratiaa useammallakin alalla. Esimerkiksi henkilöiden tai tavaran kuljettaminen ei ole pääsääntöisesti niin ihmeellistä homma, että siihen tarvitsisi kaikissa tapauksissa hakea lupaa. Tai ei se lupa olisi ongelma, vaan esimerkiksi tavaraliikennepuolella se kuukauden mittainen turha kurssi luvan saamiseksi, joka maksaa 3000€. Lisäksi ensimmäistä lupaa varten vaaditaan muistaakseni 10 000 € pankkitakaus.

Minäkin olen yrittäjä ja omistan pienehkön pakettiauton, jolla en saa kuljettaa mitään asiakkaan tavaraa. Jotta saisin laillisesti viedä asennuskeikan jälkeen asiakkaan vanhat romut maksua vastaan kaatopaikalle, minun tarvitsisi käydä tuo kuukauden mittainen liikennelupakurssi. Lisäksi tarvitsisin ensimmäistä liikennelupaani varten tuon pankkitakauksen auton hankintaa varten, vaikka omistan autostani 100%.

Eikoisaloilla, esim. vaarallisten aineiden kuljetukset, luvat ja kurssit on varmaankin ihan tarpeellisia, mutta onko esimerkiksi minun oikeasti tarpeellista käydä tavaraliikenteen yrittäjäkurssi, jos joskus satunnaisesti tarvitsisi viedä pahvilaatikollinen asiakkaan tavaraa jonnekin?

Vaihda ihonväriä. Eikös taannoin sillä yhdellä sen vuoden 'Mr. Maahanmuuttajalla', joka siis oli Afrikan neekeri, ollut oikein muuttofirma (risa paku), eikä taatusti minkään sortin liikennelupia, vaikka menestyjää kovin hehkutettiinkin mediassa. Hommalla oli joskus juttua.

b_kansalainen

On se Soini vaan ihme takiainen. Tärkeintä on, että Vihreät eivät ole hallituksessa vapauttamassa taksibisnestä.

Make M

Quote from: yrmio on 16.04.2016, 08:33:01
MIllähän helvetin perusteella persut tätäkin vastustavat. Ainoa realistinen keino saada edes osa matuista tekemään jotain hyödyllistä ja heti ollaan torppaamassa.

Missä muussa maassa taksikuski on keskiluokkainen valkoinen mies.... kysyn vaan.

Hyvä, että vielä on niitäkin maita, joissa voi taksiin luottaa. On silloin vähemmän ullatuksia.

QuoteJa sitten on tämäkin aspekti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013052717069146_uu.shtml

Kuten varsin hyvin tiedämme niin mikään julkinen kulu ei ainakaan pienene aikojen saatossa joten voidaan olettaa että tällä hetkellä Kelalta palaa taksimatkoihin jo. n.300 miljonaa vuodessa.

Kelan taksikuljetuksia on vuoden sisällä uudistettu merkittävästi. Kimppakyydit tuovat isoja säästöjä. Myös se, että kyytejä tarjotaan hoitopaikasta kotiin ensin asiakkaan kotikunnan taksille, vähentää tyhjinä liikkuvien taksien määrää.

Varsinkin kelakuljetuksissa on tärkeää, että niihin voi luottaa. Kyse on vastuunottamisesta sairaista ja vammautuneista ihmisistä. Ei niitä kyytejä voi ihan kenelle vain antaa, jolla sattuu olemaan jonkunlainen auto ja joka haluaa tienata vähän ylimääräistä.

Vilunki

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.04.2016, 19:53:23
Quote from: Vilunki on 16.04.2016, 19:38:22

Vaihda ihonväriä. Eikös taannoin sillä yhdellä sen vuoden 'Mr. Maahanmuuttajalla', joka siis oli Afrikan neekeri, ollut oikein muuttofirma (risa paku), eikä taatusti minkään sortin liikennelupia, vaikka menestyjää kovin hehkutettiinkin mediassa. Hommalla oli joskus juttua.

Ehkä liikennelupatodistus oli vaan unohtunut Nigeriaan muiden papereiden joukkoon.

Ennen kaikkea turha byrokratia haittaa maahanmuuttajien työllistymistä, koska nykyisestä lakiviidakosta ei ota Erkkikään selvää, niin Mohammedilla se saattaa olla vähän vielä hankalampaa.

Taksialan sääntelyä on minusta ihan turha perustella vastuullisuudella jne. Yritysten on joka tapauksessa kannettava vastuu toimintansa vaikutuksista, eikä kurssit ja luvat ole mikään laadun tae.

multsi

Musta on huvittavaa, että monilla tuntuu olevan kuvitelma, että suomeen tulee Bulgarian hintataso jos taksiluvat vapautetaan. suomessa kaikki on kallista valitettavasti. Pohjoismaisessa  vertailussa 10km verrokkimatkalla suomalainen taksi oli edullisin.

Miksi aina kuvitellaan että hintataso laskisi? Jos autoja tungetaan vaikka helsinkiin lisää, niin minne ne menevät? Silloin kun itse ajoin, öisin stadissa ei ollut ajoa nykyisellekkään automäärälle ollenkaan. Jos vielä tulee lisää kakunjakajia, se tili on tehtävä niistä illan muutamasta ajosta, eikä se hinta ole kuluttajelle varmasti nykyistä halvempi. kaikenlainen kusettaminen ja puliveivaaminen lisääntyy.

Tilanne tulee olemaan niin, että alalle keskittyy muutama iso toimija kuten Kovanen jotka ajavat suunnilleen nykyisellä tai hieman kalliimmalla hintatasolla. Näiden lisäksi kusetettavia tulevat vaaniimaan "yksityisyrittäjät", jotka helposti ryöstävät kännisen asiakkaan laillisesti. Lisäksi nyt voi vi*tuttaa maksaa vaikka stadin keskustasta vantaalle aamyöllä 50€, mutta vapauttamisen jälkeen se maksaisi paljon enemmän. Ei kukaan lähtisi ruuhka-aikaan nykyisillä hinnoilla millekään maakuntamatkalle josta ei saa uutta kyytiä kuitenkaan.

Lisäksi itse haluan heittäytyä kännissä auton takapenkille siten, että tiedän mitä se suunnilleen maksaa. En halua alkaa käymään huutokauppaa steissillä siten, että maksaisin siitä vielä nykyistä enemmän. Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä jota ei missään nimessä pidä romuttaa.

Vilunki

Quote from: multsi on 16.04.2016, 20:12:09
Lisäksi itse haluan heittäytyä kännissä auton takapenkille siten, että tiedän mitä se suunnilleen maksaa. En halua alkaa käymään huutokauppaa steissillä siten, että maksaisin siitä vielä nykyistä enemmän. Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä jota ei missään nimessä pidä romuttaa.

Suomen elinkeinoelämän piristymistä täytyy estää, jotta voisit olla huoletta kännissä?

MW

Näin. Nykyään on saanut tottua siihen, että kaikki "uudistukset" ovat huononnuksia, enkä yhtään epäile sitä tässäkään.

Onhan taksi aika kallis, mutta katsokaa Ruotsia. Vitun laillista ryöstöä, ja varmaan juuri matuille räätälöityä.

Raksa_Mies

Quote from: MW on 16.04.2016, 20:21:26

Näin. Nykyään on saanut tottua siihen, että kaikki "uudistukset" ovat huononnuksia, enkä yhtään epäile sitä tässäkään.

Onhan taksi aika kallis, mutta katsokaa Ruotsia. Vitun laillista ryöstöä, ja varmaan juuri matuille räätälöityä.

Maksan matkastani hesan keskustasta kehyskunnan perukoille sunnuntaiaamuna klo 4 n. 1,5 eur/km eikä taatusti toivoakaan toivoa paluukyydistä. Eli en kyllä pidä hintaa pahana.

Hamsteri

Pitääkö tässä tosissaan jatkaa sitä, että tilaa sokkona kuskeja kunnes ei-neekeri tulee paikalle? Olen siihen valmis, jos ei muuten voi kuskeja kilpailuttaa. Suosittelen samaa kaikille, niin ei mene ählyneekereitä palkkaaville ja ählyneekereille rahaa.

Raksa_Mies

Quote from: Hamsteri on 16.04.2016, 20:48:25
Pitääkö tässä tosissaan jatkaa sitä, että tilaa sokkona kuskeja kunnes ei-neekeri tulee paikalle? Olen siihen valmis, jos ei muuten voi kuskeja kilpailuttaa. Suosittelen samaa kaikille, niin ei mene ählyneekereitä palkkaaville ja ählyneekereille rahaa.

Eli tilaisit takseja paikalle, kunnes kuskina olisi ei ähly-neekeri? Montako taksia arvelit saavasi tilattua?

b_kansalainen

Ei pitäisi olla sinulle vaikeaa saada neekeri-vapaata taksia:
http://hommaforum.org/index.php/topic,168.msg2259485.html#msg2259485
Quote from: HamsteriNykyisessä olinpaikassani on ainoastaan. 0,000001% neekereitä.

Hamsteri

Quote from: Raksa_Mies on 16.04.2016, 20:50:39

Eli tilaisit takseja paikalle, kunnes kuskina olisi ei ähly-neekeri? Montako taksia arvelit saavasi tilattua?

Kuskien määrä ajossa ja ei-neekerien määrä suhteessa neekereihin suhteessa alueeseen, jossa olet. Varmaan muitakin muuttujia löytyy. Viimeksi jouduin soittamaan kaksi kertaa ja ensimmäisen sompun käskemään pois.

Hamsteri

Quote from: b_kansalainen on 16.04.2016, 20:53:12
Quote from: HamsteriNykyisessä olinpaikassani on ainoastaan. 0,000001% neekereitä.

Käytän Suomen banaanitasavaltaa vielä lomakohteena. Ehkä paskin läppä tulla kesälomalle Suomeen ja vastassa on somalikuski.

Raksa_Mies

Quote from: b_kansalainen on 16.04.2016, 20:53:12

Kyse on siis siitä, kuinka paljon niitä on suhteessa kantaväestöön taksikuskeina...

b_kansalainen

Köyhällä ei ole juuri varaa taksilla matkustaa. Viime vuonna matkustin kahdesti. Arabikuski vei pyydettyyn osoitteeseen. Kantasuomalainen naiskuski vei jonnekin hemmetin teollisuushallin pihaan kotiosoitteen sijaan. Siinä tilanteessa olisi se musta mieskin kelvannut.

Leso

Taksimiesten Tietotoimisto kertoi mulle tuossa ei kauan aikaa sitten, että pari vuotta vaan eikä kantasuomalaisia kuskeja enää ole.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Make M

Quote from: ilmarinen on 16.04.2016, 07:45:10
Minä kannatan taksiliikenteen vapauttamista kilpailulle. Nykykäytäntö on jäänne menneiltä ajoilta, jolloin kruunun piti kontrolloida aivan kaikkea. Kannatan vahvaa valtiota, joka ilmentää itseään ennen kaikkea pitämällä yllä vapaata kilpailua markkinoilla.
...

Kilpailua on jo nyt. Taksiyritykset osallistuvat kuntien järjestämiin kilpailutuksiin koulu- ja vammaiskuljetuksista.

Satun tietämään, että noissa kilpailutetuissa kyydeissä pääsee yleensä paljon paremmille tuntiansioille kuin tavallisessa tolppa-ajossa.

ArtturiE

Tähän saakka on täällä pikkukaupungissa saanut matkustaa taksilla, jota ajaa kantasuomalainen mies tai nainen.  Saattaa siis olla, että kohta taksikyytiä tarjoaa Ahmetti tai Mahmetti jollakin kasariritsalla.

Kävelen mieluummin.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

multa tulille

Quote from: Make M on 16.04.2016, 19:55:37

Varsinkin kelakuljetuksissa on tärkeää, että niihin voi luottaa. Kyse on vastuunottamisesta sairaista ja vammautuneista ihmisistä. Ei niitä kyytejä voi ihan kenelle vain antaa, jolla sattuu olemaan jonkunlainen auto ja joka haluaa tienata vähän ylimääräistä.

Tuli tossa ennen vuodenvaihdetta kokemusta näistä "uudistetuista" Kela-kyydeistä, kun tulin siirretyksi vakavasta sairaudesta hoidettuna toipilaana Helsingistä kotimaakuntaan reilun sadan kilometrin päähän. Koska oli vähän  "epäilyjä", yritin saada tutun Kela-taksin, mutta eipä käynyt, koska oli "sairahuoneiden välinen siirto". No sitten tuli joku tupakalle  haiseva kuski, jonka ajotaidot oli ilmeisesti peräisin Istanbulista tai Ankarasta ja täydennyskoulutus oli varmaan saatu Saksan autobaanoilla. Siinä kun lähdettiin neljän ruuhkaan työntämään pakettitaksia  kohti maakuntaan  vievää ulosmenotietä, niin tuli aika äkkiä mieleen, että olivatkoha lääkärit tehneet ihan turhaan  pirusti töitä, tästä ei voi selvitä hengissä. Tuli muut  oikealta tai vasemmalta, niin mevaan mentiin nin että kaappi keikkui ja kolisi  ja vieraiden  valot  vilkkkuivat ja torvet soivat.

Sitten  kun päästiin isolle tielle, niin ei muuta kun vasemmalle kaistalle ja '"pitkä päätyyn ja perään".  Oli kulemma  "teme päivä viimene keika" ja siitä olin arvon kuljettajan kanssa kyllä samaa mieltä, en ollut yhtään varma, että  tulisin hengissä perille. Epäuskoni vahvistui entisestään, kun jossain vaiheessa safööriin silmien lurpahdettua  kynnettiin jonkain matkaa ajoratojen välistä nurmikaistaa, onneksi ei ollut pahan jäinen. Myös etäisyyden arviointi oli vähän  optimististä, koska jo Keimolan kohdalla kuski kysyi, että joko pian on Hemelenna?

Eräässä liittymässä, kun tuli yhäkkiä seisovan jonon pää helvetin kovaa vastaan, olin aivan varma että nyt tuli noutaja, mutta onneksi ei vasemmalla kaistalla ollut ketään ja pakettimersussa oli sen verran raskas runko että pysyttiin pytyssä. Sen jälkeen loppumatkan muotoilin silmät kiinni perusteluja, miksi määrätynlaisia kuljetuksia ei saa kilpailuttaa eikä kaiken laisia turkkeja ja somalinnahkoja saa päästää niitä ajamaan. Enkä  oli sen jäkeen mielipidettäni vaihtanut.

Make M

Quote from: multa tulille on 16.04.2016, 22:22:46
.....
Sen jälkeen loppumatkan muotoilin silmät kiinni perusteluja, miksi määrätynlaisia kuljetuksia ei saa kilpailuttaa eikä kaiken laisia turkkeja ja somalinnahkoja saa päästää niitä ajamaan. Enkä  oli sen jäkeen mielipidettäni vaihtanut.

Annoitko kyydistä palautetta taksitarkastajalle? Ai et?

Käytännössä ainoa toimiva keino saada tällaiset epäsopivat suharit pois alalta on tehdä heistä aina valitus kun siihen on syy. Eihän se tieto muuten leviä eikä asialle tehdä mitään.

Jos tilaa taksin Valopilkulla, niin
QuoteValopilkussa kuljettajat eivät arvioi asiakkaita. Suomalainen taksi palvelee kaikkia asiakkaitaan laadukkaasti. Sen sijaan asiakas voi arvioida kyydin ja kuljettajan toimintaa sovelluksella. Tätä palautetta seurataan jatkuvasti tilausvälitysyhtiöissä ja mahdollisiin laatupoikkeamiin puututaan tarvittaessa.

sivullinen.

Monenlaisia veikkauksia on siitä, mitä tulisi tapahtumaan, jos taksiliikennettä vapautettaisiin. Saattaa olla, että enää ei saisi niin helpolla taksia ruuhka-aikaan, tai sitten saattaa olla, että ruuhka-aikana olisi paljon enemmän takseja liikenteessä kuin nyt. Saattaa olla, että hinnat nousisivat, tai saattaa olla, että laskisivat. Paremmista kuskeista ja huonommista autoista voi myös esittää arveluja; kuten myös huonommista kuskeista ja paremmista autoista. Sosialistien lehdissä otetaan esimerkiksi Ruotsi ja selitetään siellä kaiken menneen huonosti. Siitä näkee, mitä mieltä sosialistit asiasta ovat. Se on toistaiseksi paras peruste kannattaa taksiliikenteen vapauttamista.

Mutta hieman syvällisemmin katsottuna kaikki tulevaisuuden aavistelut ovat tietyn yhden tekijän määräämiä. Jos se tekijä osoittaa hyvään suuntaan, vapautus kannattaisi, ja jos se osoittaa huonoon suuntaan, ei kannattaisi. Ja se tekijä on ihmisten usko tulevaisuuteen ja halu osallistua sosialismin rappion jatkamiseen. Ja se tekijä osoittaa huonoon suuntaan. Vain kaikkein tyhmimmät enää laittavat pelimerkkejään -- eli suunnittelevat tulevaisuuttaan -- sosialismin varaan. Ne, jotka sosialistisestä järjestelmästä nyt saavat imettyä rahat taskuihinsa, sitä tietenkin kannattavat ja heitä on paljon. Mutta ei heistä yksikään suhariksi ryhdy. Ne, jotka voisivat suhariksi ryhtyä, eivät siihen ryhdy tai vaihtoehtoisesti heti suunnittelevat pääsevänsä kusettamaan muita ja järjestelmää. Edes somali ei suhariksi ryhdy, jos ei kuvittele saavansa sillä tavoin joko huomattavasti enemmän rahaa kuin nyt Kelalta tai muuten hyötyvänsä siitä. Ei heitäkään paina velvollisuuden tunto sosialismin pelastamiseksi ja kaikkeen työhön alistumiseksi yhtään enempää kuin muitakaan. On tietenkin selvää, että valtio yrittää estää kusetusta. Huonoimmassa tapauksessa se epäonnistuu ja parhaimmassa tapauksessa kusettaja siirtyy Kelan palkkalistoilta vankihoitolaitoksen asiakkaaksi, ja valtion budjetti ja korruption määrä kasvaa molemmissa tapauksissa. Ihmisten odottaessa sosialismin loppua ei mikään keino auta. Kaikki arvat häviävät.

Jos ihmisillä ei ole halua osallistua sosialistien uudistuksiin, sosialistit voivat toimeenpanna ainoastaan uudistuksia, jotka eivät koske ihmisiä; kaikki muut uudistukset tulevat väistämättä epäonnistumaan. Ainoa onnistunut taksiuudistus oli Uber-taksien tulo, koska Uber-kuskit haluavat olla rehellisiä, ja heitä siihen rehellisyyteen ajaa Uberin laittomuus eli sosialismin vastustus. Sosialismin lopunaikoina "pimeä taksi" on ainoa luotettava taksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)