News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suomidemokraattien puolueohjelma

Started by James Hirvisaari, 12.04.2016, 08:47:36

Previous topic - Next topic

James Hirvisaari

Ihan fiksulta vaikuttaa. Hiukan pitäisi mielestäni viilata sanallista ilmaisua, mutta asiat vastaavat ainakin pääosin omia näkemyksiäni. Tärkeimpinä irtautuminen EU:sta ja eurosta sekä tietenkin tiukka maahanmuuttopolitiikka sekä suora demokratia.

http://suomidemokraatti.fi/puolueohjelma
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

b_kansalainen

Pääosin ohjelmasta voi olla samaa mieltä. Veropolitiikka vaikuttaa sekavalta. Pääosin verotusta halutaan näköjään laskea. Tällöin syntyy kysymys siitä, miten yhteiskunnan palvelut ja toiminnat rahoitetaan verotulojen laskiessa? Leikataanko palveluista vielä rajummin kuin nykyään?

Seuraavassa on lueteltu ohjelman verotukseen liittyvät kannat:

• Pienyrittäjän toimintaa tulee helpottaa poistamalla turhaa byrokratiaa sekä liiallista verotusta.

• Viron yritysverotusmallin soveltuvuus Suomeen on otettava tarkasteluun mahdollisimman pian.

• Yksin- ja mikroyrityksiltä (alle 10 hengen yritykset) on poistettava työllistämistä ehkäisevät työn sivukulut. Näitä vastaavat tulot tulee kerätä tuotantoperusteisella verotuksella.

• Suomen kokonaisveroastetta tulee laskea. Erityisesti verotusta tulee laskea yleisimmissä kulutustuotteissa kuten ruoka, sähkö ja polttoaineet.

• Yle-vero on poistettava. Yleisradion on rahoitettava toimintansa itse.

• Eläkkeiden ja työttömyyskorvausten verotus on tuotava siedettävälle tasolle.

• Verotuksellisin keinoin voidaan suoraan tuoda suomalaisen ruoan hintaa lähemmäs tuontiruoan kustannuksia, jolloin suomalainen ruoka saadaan kuluttajalle houkuttelevammaksi sekä riittävän edulliseksi ostaa.

• Sukupolvenvaihdos pitää tehdä kivuttomammaksi; liiallista paperisotaa tulee vähentää sekä verotus poistaa,

• Maanteiden hoitoon tulee keskittää niitä verotuksesta saatavia tuloja, jotka ovat alun perin siihen tarkoitettujakin. Ajoneuvoverotuksesta saatavat tulot on käytettävä verotuksen alkuperäiseen tarkoitukseen: maanteiden sekä tieturvallisuuden hoitoon.

• Verotuksella ei saa näivettää suomalaisia kuljetusyrityksiä.

• Ympäristöön vaikutetaan yritysten kautta verotuksen ja sanktioiden keinoin.

Muutamat kohdat ei mielestäni ole yksiselitteisiä ollenkaan.
QuoteEläkkeiden ja työttömyyskorvausten verotus on tuotava siedettävälle tasolle.
Tarkoittaako verojen nostamista vai laskemista? Oletan, että tarkoittaa laskemista.

QuoteVerotuksellisin keinoin voidaan suoraan tuoda suomalaisen ruoan hintaa lähemmäs tuontiruoan kustannuksia, jolloin suomalainen ruoka saadaan kuluttajalle houkuttelevammaksi sekä riittävän edulliseksi ostaa.
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Lasketaan jotain veroja? Verotetaan lisää ulkomaalaista ruokaa?

QuoteVerotuksella ei saa näivettää suomalaisia kuljetusyrityksiä.
Lasketaan taas jotain veroja?

QuoteYmpäristöön vaikutetaan yritysten kautta verotuksen ja sanktioiden keinoin.
Lisää haittaveroja vai mitä?

Olipa muuten härski kopio Muutospuolueen ohjelmasta. Täytyisi varmaan esittää ylläolevat kysymykset myös heille. Taustalla taisi olla usko yhdistymiseen.

Storm501

QuoteKansalaisuuden myöntämisen kriteerien pitää olla tiukat kielitaito-, kotouttamis- sekä koulutusvaatimusten osalta. Myöntämisprosessissa ei saa ilmetä positiivista syrjintää. Kansalaisuuden saamisen tulee olla etuoikeus, ei oikeus.

Positiivisen diskriminaation lopettaminen useimmilla elämänalueilla on toivottavaa. Mikäli tietyt etniset ryhmät voivat kiilata kantasuomalaisten ohi esim. työnhaussa tai asuntojonossa.. Asettaa se suomalaiset toisen luokan kansalaisiksi omassa kotimaassa.
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

Khevonen

Nyt kun muutaman kuukauden olen taas vanhentunut ja viisastunut, kirjottaisin ohjelman hieman eri tavalla. Tosin silloin kun tuon väsäsin, aikaa oli 2 päivää, joten mielestäni aika hyvä suoritus, vaikka itse sanonkin :)

Onkohannse ideani ottanut tuulta alleen, että puolueohjelmaa täydennettäisiin liittein, jolloin koko ohjelmaa ei tarvitsisi aina hyväksyttää jäsenistöllä? Puolueohjelmaan tulisi vain kirjata, ja hyväksyttää, lauseet:

- Ohjelmaa voidaan täydentää liitteillä puoluehallituksen toimesta.
- Liitteet eivät voi olla ristiriidassa varsinaisen ohjelman kanssa.
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

Kari Kinnunen

"
Verotuksella ei saa näivettää suomalaisia kuljetusyrityksiä.
"

Itse asiassa Suomalaisten kuljetusyritysten kilpailukyky tulee saada samalle tasolle esim. Virolaistem kanssa.
Joitakin ideoita minulla on...

Hämeenlinnan Oraakkeli

Jos tuota puolueohjelmaa ei markkinoi niin ihan sama mitä siellä lukee. Ei sitä juurikaan kukaan tule lukemaan.

ismolento

Quote from: Kari Kinnunen on 21.04.2016, 17:01:50
"
Verotuksella ei saa näivettää suomalaisia kuljetusyrityksiä.
"

Itse asiassa Suomalaisten kuljetusyritysten kilpailukyky tulee saada samalle tasolle esim. Virolaistem kanssa.
Joitakin ideoita minulla on...

Verotusta voidaan kohtuullistaa lopettamalla kehitysapu, poistamalla sosiaalituet maahanmuuttajilta ja myöntämällä Suomen kansalaisuus vasta 10 vuoden, ei maassa oleskelun, vaan työssäolon jälkeen. Sen lisäksi ero eurosta ja EU:sta, jolloin loppuvat myös EU:n jäsenmaksut ynnä muut apupaketit. Lisäksi tarjotaan veroetuja ulkomaisille Suomeen investoiville yrityksille ja yksityishenkilöille. Siinä nyt jotain aluksi.

Kyklooppi

Olisihan se aika huikea juttu tuo ero eurostoliitosta ja rahaliitosta.
Oma fyrkka ja päätösvalta, toivon jälkipolvien tuon kokevan..
Ihmisjäte.

Jääpää

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 21.04.2016, 17:37:46
Jos tuota puolueohjelmaa ei markkinoi niin ihan sama mitä siellä lukee. Ei sitä juurikaan kukaan tule lukemaan.
Äl ny, Hämees nii kiiru.. Tässä meni vaan 17 päivää, kun huomasin tuhansien (5+2?) viestiketjun ja heti uteliaana klikkasin(liketys kaikille! Aikapula..vanhuus ja kuolema, jos ei näy..)
Onneks luin hommaa ja vähän kiinnosti (Limpun(arvostan kuitenkin) puolueohjelmaveetuilu saattoi innostaa) . Kyllä kaikki varmaan kohta..
Siis joo , MARKKINOINTI !
(luen ehkä kohta itse ohjelman, jos..)
Luulen, että noilla väläytetyillä näytteillä saa ihmiset kiinnostumaan, ne jotka enään saa, eikä tarvi edes puolueen nimeä tuputtaa(kröhöm), mutta miten se näkyvyys?
Ola kyllä hoitaa osansa, luulen, mutta Soiniin v..tuuntuminen ei taida nukahtelijoita enään  innostaa talkoisiin, tyhjästä tekemään uutta tyhjää..Kiitti Soini!
...tai siis m a r k k i n o i n t i h a n siinä vaan petti; miljoonan auton saa nyt tosi halvalla ja Limppu kotouttaa kybällä, sitä ei vaan ole osattu kertoa ihmisille oikein!
..ehkä siirryn lukemaan ohjelmaa..
Täytyy kerätä positiivista energiaa, mukavampi ampua itsensä..
SE oli vitsi!  Jotain perkelettä tässä vielä keksitään..Mulla on maa ja liuta mukuloita, osa jopa omia, tässä pelastettavana, joten eiköhän sitä jotain yhteistyötä isänmaallisten veijareiden kanssa keksi..Ei kyllä erakkoluonnetta huvita, mutta ihmisrakkaus on outo voima.
Mihkähän sen tuhlais..ihan ei turhaankaan viittis hävittää. Ainahan sitä on selvitty, mutta NYT  tuntuu jotenkin, ettei hölmöjen ja niitä kusettavien koijareiden touhuja oikein parane vaan kattoo sivusta, jompaa kumpaa pitää olla, mutta TÄLLÄ kertaa viisas!

..joo, onnee ja menestystä kaikille.  Paitsi mokuttajille.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Totti

Aloituksen linkki ei toimi, mutta löysin jonkinlaisen ohjelman hakukoneen kautta.

Ohjelmassa on monia hyviä ajatuksia ja joitain ehkä hieman epätäydellisiä muotoiluja, jotka näyttävät enemmän sivun täytteeltä kun vakavalta kannanotolta. Kokonaisuus on kuitenkin järkevän oloinen joskin yksityiskohdista aina voi kiistellä.

Suomidemokraatit ovat ottaneet suuren harppauksen ohi esim. Muutoksen, ja ymmärtänyt laajan ohjelman merkityksen. Jotain ollaan siis opittu muiden pienpuolueiden virheistä.

Asia joka ainakin minua tökkii, on puolueen henkilövalinnat ja erityisesti puheenjohtajavalinta.
Poliittisen trollin valitseminen puheenjohtajaksi oli vikatikki vaikka se ehkä tuo nopeasti hieman kannatusta poliittisen kentän laitojen haistattelijoilta.

Mäenpään kanssa mikään puolue ei kuitenkaan voi kasvaa varteenotettavaksi voimaksi, joten Suomidemokraattien taival näyttää jo nyt varsin lyhyeltä ja tuskaiselta.

Toivon, että puolue nopeasti harkitsee puheenjohtajuuden uudestaan, jottei maine pilaannu pysyvästi Mäenpään kanssa.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Anita Saarinen

Quote from: Totti on 09.05.2016, 01:46:40
Suomidemokraatit ovat ottaneet suuren harppauksen ohi esim. Muutoksen, ja ymmärtänyt laajan ohjelman merkityksen. Jotain ollaan siis opittu muiden pienpuolueiden virheistä.

Oletko Totti sattunut huomaamaan että Muutoksella ON laaja puolueohjelma? Se hyväksyttiin Riihimäen puoluekokouksessa 14.11.2015 ja löytyy tuolta: http://muutospuolue.fi/puolueohjelma . Tulostettava versio pdf:nä löytyy sivun lopusta.
Muutos myös TOTEUTTAA ohjelmaansa konkreettisesti, kuten toimistamme voi nyt ja jatkossa huomata. Mediahan nyt näistä ei suuremmin tahdo tiedottaa, mutta ainakin itse tiedotamme mm. facebook-sivullamme.

Kari Kinnunen

SD:llä on vähän semmoinen idea, että mennään tuollaisella yleisohjelmalla nyt. Tarkka puolueohjelma ehditään laatimaan sitten kun olemme puolue.

Kortteja keräävän yhdistyksen kannattaa noudattaa periaateohjelmaansa ja viestittää sitä eteenpäin. Kentän mielipiteitten mukaan sitten tehdään aikanaan tarkennettu puolueohjelma. Mennään osaltaan asiakkaan ehdoilla. :)