News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-08-08 Telegraph: Viidennes EU-väestöstä muslimeja 2050 mennessä

Started by Mage, 08.08.2009, 22:37:17

Previous topic - Next topic

Huscarl

Quote from: gloaming on 10.08.2009, 12:04:06
Tämä alkaa olla jo säälittävää, edes ao. kirjoitus ei mene HS:n keskusteluun läpi. Haluaako joku auttaa, mitä moderoitavaa tekstissä on, kun itse en tällä koulutuksella ja kokemuksella keksi?

Tämä on nyt sitä hesarin avointa ja asiallista keskustelua maahanmuutosta, kuten Saska Saarikoski kehuskeli.

Jos jätetään huomiotta sellaiset sivuseikat, että olet väärää mieltä, kirjoitat kiusallisia tosiasioita, etkä näyttele sinulle määriteltyä rooliasi mokuloisten teatterissa (Hessu Hopo -tyylillä kirjoittava klanipääöyhötti), tekstissäsi ei muutoin ole mitään vikaa.

LW

Quote from: gloaming on 10.08.2009, 12:04:06
Tämä alkaa olla jo säälittävää, edes ao. kirjoitus ei mene HS:n keskusteluun läpi. Haluaako joku auttaa, mitä moderoitavaa tekstissä on, kun itse en tällä koulutuksella ja kokemuksella keksi? Ylipäätään teksteilläni on HS.fi -keskusteluihin huomattavan alhainen läpimenoprosentti, vaikka ne ovat (aina) kuivahkoja asiatekstejä.

Olisikohan ongelma ollut luonnehdinta islamilaisesta kulttuurista taantumuksellisena, muslimien kuvaaminen kaikin puolin taidottomiksi ja toteamus, että näiden maahanmuutosta on vaikea keksiä mitään hyvää? Eihän tuossa mitään asiatonta tai muuten moderointia kaipaavaa ole, ja toki se olisi pitänyt läpi päästää, mutta ei ole vaikea kuvitella, että moden rassismitutka on alkanut ulvoa.

Itse olen kyllä saanut omat nuivat kirjoitukseni melkeinpä aina läpi. Olen tosin muotoillut sanottavani vähän toisin - tyyliin useimmat islamilaiset kulttuurit ovat länsimaisesta näkökulmasta raskaan taantumuksellisia, suurella osalla tulijoista ei ole edes teoriassa mitään annettavaa työmarkkinoille, ja nykyisen maahanmuuton haittapuolet ovat selvästi suuremmat kuin hyödyt. Asiasisältö on koko lailla sama, mutta suvaitsevainen ei välttämättä saa niin pahaa hepulia, kun sitä ei ole muotoiltu liian yleistävästi.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

gloaming

Quote from: LW on 10.08.2009, 14:50:17
Olisikohan ongelma ollut luonnehdinta islamilaisesta kulttuurista taantumuksellisena, muslimien kuvaaminen kaikin puolin taidottomiksi ja toteamus, että näiden maahanmuutosta on vaikea keksiä mitään hyvää?

Luonnehdinta ei käsitä koko islamilaista kulttuuria, vaan "Eurooppaan viimeisen 20 vuoden aikana lähinnä turvapaikanhakijoiden ja laittomien maahanpyrkijöiden mukanaan tuoma konservatiivinen islamilainen kulttuuri...". Taidottomuus-jaksoa ei ole kvantifioitu ("kaikille") tai esitetty islamilaiseen kulttuuriin sinänsä liittyväksi, vaan erillisenä integraatiotulosta hankaloittavana tekijänä. "On vaikea keksiä mitään hyvää" -lauseen tarkoituksena on haastaa lukija keksimään näitä positiivisia vaikutuksia.

"Taantumuksellinen" ei ole mitenkään liioitteleva sana, kun huomoidaan, että jatkumon toinen pää on "progressiivinen". On outoa, että ilmeisen taantumuksellista kulttuuri-ilmiötä ei saisi sanoa taantumukselliseksi.

QuoteAsiasisältö on koko lailla sama, mutta suvaitsevainen ei välttämättä saa niin pahaa hepulia, kun sitä ei ole muotoiltu liian yleistävästi.

Maahanmuuttopoliittinen keskustelu on varmasti universumin ainoa poliittisen keskustelun aihepiiri, jossa suurin sallittu tarkasteltava otoskoko on yksi (1) henkilö.

edit: Hmm no ok, editoidaan ja yritetään uudelleen moderaattorin vaihduttua.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.