News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-03-23 Felix-mainoksesta nousi rasistinen kohu. Yhtiö odotti huutelua

Started by writer, 23.03.2016, 17:56:35

Previous topic - Next topic

Ade

Quote from: Mika on 26.03.2016, 13:24:10
Naps
On aika epäolennaista, harrastaako mainoksen "Josefine" kalastusta vai ei, tai kokeeko hän oikeasti edes olevansa suomalainen. Tärkeämpää on, että tuollaisia henkilöitä maahanmuuttajien joukossa kuitenkin on, ja he toimivat erinomaisena esimerkkinä niille mamuile, jotka on saatu uskomaan, ettei kannata edes yrittää sopeutua, koska heitä ei tänne kuitenkaan koskaan tulla hyväksymään.

Se on olennaista pääteltäessä onko hahmo todellinen vai fiktiivinen.

Mitä tulee sopeutumiseen, minä olen valitettavasti jälkimmäistä koulukuntaa: kiusataan jokainen pihalle. Im so sory :)

nollatoleranssi

Quote from: Ade on 26.03.2016, 13:02:13
Naps
Nyt yrität selvästi päteä aiheessa missä et ole pätevä. Syy miksi toin asian esiin(se näkyy kyllä ammattimiehen silmään kiistattomasti), oli se että aistin täällä epävarmuutta siitä onko mainoksen hahmo todellinen. No ei ole. Ja siitä voidaan päätellä jotain myös loppumainoksen luotettavuudesta.

En ole mikään "himokalastaja", mutta kokemusta on useimmista sadoista kerroista niin heittelystä kuin uistelusta. Avokela on tullut sitä kautta tutuksi, kun yleensä on niitä käytössä.

Edit:

Niin todettakoon vielä, että käyttäjä "Ade" voi olla täysin oikeassa huomioissaan. Mutta en itse tekisi noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden mainosheiton vuoksi, jossa ei näy omiin silmiini suuria virheitä. Toki naisten määrä kalastuksen harrastajinakin on paljon pienempi kuin miesten ja joillekin muutama kertakäynti on merkki harrastuksesta, toisten kohdalla puhutaan sadoista vuosikerroista.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

UgriProPatria

Tämä suvakkitoiminta on todellisuudessa Suomenkansan vastaista rasismia: se mitätöi muinaissuomalaista kansaa ja kulttuuria, ruotsalainen rasismi haluaisi luoda mielikuvan kuin muinaissuomalaisuutta ei olisikaan, he ovat aina halveksien kutsuneet meitä ryssiksi, joita emme ole.

Näin ruotsalaiset pyrkivät salaamaan omia, kansamme vastaisia rikoksiaan vuosisatojen ajalta. Kuningaskuntiemme hävitystä ja oman ruotsalaismiehityksen maassamme, joka edelleen jatkuu, samoine rasistisine rikoksineen.

Vesa Heimo

Quote from: Ade on 26.03.2016, 13:02:13
Ja siitä voidaan päätellä jotain myös loppumainoksen luotettavuudesta.

Ai olet huolissasi mainoksen luotettavuudesta.Mahtaa elämä olla raskasta.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Muuttohaukka

Quote from: UgriProPatria on 26.03.2016, 13:32:17
Mainoksen tarkoitus on loukata suomalaista alkuperäiskansaa. Jokainen ymmärtää, ettei Josephine ole ugri, eikä missään määrin perinnesuomalainen, savolainen, hämäläinen, ym. jota "suomalaisuudella" tarkoitetaan. Hän ei ole Karhun, Hirven, eikä Vesilinnun kansaa. Edes suomenruotsalaiset eivät puhu itsestään "suomalaisina". Firman suomalaisvastaista, rasistista kiusantekoa eivät suvakkirasistit kuitenkaan tuomitse.

Olen nyt aloittanut oman sukuhistoriani tukimuksen. Sen on tehnyt serkkuni- iso kiitos hänelle isosta työstä, jota on vaikeuttanut Teuvan kirkon palo ja sen mukana menneet kirkonkirjat. Se ulottuu kuitenkinJaakko Ilkkan ja sitä edeltävään aikaan. Mielenkintoista on hämäläisten osuus ja viikinkinkien tulo ja kuviteltu kansan väistäminen.

Ruotsinkielisen Etelä-Pohjanmaan osalta on laadittu vuonna 1968 aloitetulla projektilla oma alueellinen asuttajahistoriansa, kuten oli 20 vuotta aikaisemmin aikaisemmin tehty suomenkielisen Etelä-Pohjanmaan maakuntahistoriankin osalta.

On myös  laadittu tukku pitäjänhistorioita ruotsinkieliseltä alueelta. Osin tarvetta siihen on ollut senkin vuoksi, että  varsinaisessa Etelä-Pohjanmaan maakuntahistoriassa ruotsinkielisten asuttajien historia oli sivuutettu niin sanotusti  olankohautuksella. Se on ihmisten reaalihistorian näkökulmasta jonkin verran historiaa vääristävä tapa rajata kohdealuetta,  ellei peräti diskriminointia, sillä huomattavin osa ihmisten elämänprosesseja ei lainkaan määrity kielirajan, vaan  reaalisempien aineellisten toimintaedellytysten ja vaihtoprosessien mukaan.

Pohjanmaan ruotsinkielisetkin ovat keskittyneet kielirajan mukaiseen historiankirjoitukseen, vääristää  jonkin verran ihmisten historiankuvausta. Jotain jää aina tyhjän päälle, kun ihmisten menneisyyttä yritetään kuvata  kielipohjalta.  Sangen huomattava osa ruotsinkielisen Etelä- Pohjanmaan pitäjänhistorioista on K.V. Åkerblomin ja hänen poikansa Bror Åkerblomin käsialaa. Sain nekin nyt syksyllä ja olen pikkuhiljaa perehtynyt siihen.

En taida olla minään Vesilinnun, Hirvenkaatajan tai karhun kansaan kuuluva.

Genetiikan tulokset viittaavat siihen vaihtoehtoon, että pohjalaisessa aineksessa on aimo annos mukana jotain ei-hämäläistä  ainesta, joka on tullut Hämeen ohi, joko tyhjentyneeseen maahan tai sitten Pohjanmaa ei ole ollutkaan täysin viikinkiaikana  ihmisistä tyhjentynyt maa. Ja näihin ihmisiin se hämäläisyys, mitä heissä on, on sekoittunut hiljalleen kuin pienet pisarat  mereen, mistä pohjalaisten merkitsevä geneettinen etäisyys kantahämäläisiin nähden on osoituksena.

Muuttohaukka

Quote from: UgriProPatria on 26.03.2016, 13:55:53
Tämä suvakkitoiminta on todellisuudessa Suomenkansan vastaista rasismia: se mitätöi muinaissuomalaista kansaa ja kulttuuria, ruotsalainen rasismi haluaisi luoda mielikuvan kuin muinaissuomalaisuutta ei olisikaan, he ovat aina halveksien kutsuneet meitä ryssiksi, joita emme ole.

Näin ruotsalaiset pyrkivät salaamaan omia, kansamme vastaisia rikoksiaan vuosisatojen ajalta. Kuningaskuntiemme hävitystä ja oman ruotsalaismiehityksen maassamme, joka edelleen jatkuu, samoine rasistisine rikoksineen.

Voisitko hieman tarkentaa näitä väitteittäsi. Mitä on muinaisuomalaisuus ja missä se on ollut, missä ovat ne kuningaskunnat ja mitä ruotsalainen rasismi on Suomeen tuonut satoja vuosia sitten. Mielenkinnolla odotan ihan teoriaa, enkä vain pelkkää propanagistista hölynpölyä.

JiM

Eilen jäi kaksi Felixin tuotetta kaupan hyllyille pölyä keräämään.. ilman tätä uutisointia ja varsinkin Orkla Foods Finlandin viestintä- ja vastuullisuuspäällikön kommentointia 'mainoksesta' olisin saattanut vielä vahingossa Felixin tuotteita ostaakin.. mutta en enää.

Ade

Quote from: Vesa Heimo on 26.03.2016, 14:01:21
Quote from: Ade on 26.03.2016, 13:02:13
Ja siitä voidaan päätellä jotain myös loppumainoksen luotettavuudesta.

Ai olet huolissasi mainoksen luotettavuudesta.Mahtaa elämä olla raskasta.

Toin vain asiantuntemustani pöytään. Enemmän huolestuttaa sekopäät jotka kuvittelevat että afrikkalainen voi maagisesti olla yhtäkkiä suomalainen.

Leso

Se ei muuten se termi mielikuvamainonta tarkoita pelkästään sitä, että niinku tässä Josephine-tapauksessa Josephine esitetään suomalaisena, ehhei.
Se tarkoittaa myös perimmiltään mielipiteen muokkausmainontaa, eli että tätä niistä varppina tulee, ainakin noin miljoonan vuoden kuluttua, mikä on nuittem luonnollisin kehitysaikataulu, mutta tulee kumminkin.

Vertailun vuoksi Dr. Oetkerin Pizza Rustica-mainos.

Siinä
-- italialainen tekee pizzan.
-- huomatkaa italialaiskohtauksen lämmin ja "välimerellisen välittävä" valaistus ja sisustus.
-- huomatkaa suomalaiset, jotka tulee ja nappaa italialaisten pizzat.
-- huomatkaa valaistus, sävymaailma ja sisustus; oikein pohjoismaista ja "kylmää".

Mainoksen viesti on tietty, että italialaiset tekee, mutta suomalaiset ei pysty pitämään näppejään erossa. Näin varmasti ajatteli myös mainostoimisto.

Mutta kuitenkin kun suhteuttaa mainoksen elämäämme aikaan, niin siinä kylmät pohjolalaiset vie lämpimiltä välimerellisiltä elämisen edellytykset.
Mikä ois niinku vaikka taakanjaosta kieltäytyminen ja se, ettei vittu enää penniäkään sinne, koska se on nyt giovannit ja jorgosit payback time.

Paitsi ettei Dr. Oetkerin mainostoimisto varmaan osannut tällaista tulkintaa ajatellakaan.   ;D
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Aksiooma

Quote from: Felix Suomi
Kerroimme eilen Twitterissä, että meitä ei haittaa, jos Felix-tuotteita boikotoidaan siksi, että mainoksessa esiintyvän naisen ihonväri on tumma. Siitä syntyi iso kansanliike, josta kiitoksena asetuimme tänään Turussa ryhmäkuvaan. Kiitos suomalaisille! PS: Tuotannon henkilökunta valitettavasti puuttuu kuvasta.

https://www.facebook.com/SuomiFelix/photos/a.178915965587946.62518.162887823857427/845431085603094/?type=3


Ei haittaa. Felix Suomelle tulee rahaa ovista ja ikkunoista sisään niin paljon, että rasistien rahoja ei tarvita. Hieno juttu, että edes jollain yrityksellä on varaa valita asiakkaansa.

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Vesa Heimo

Quote from: Leso on 26.03.2016, 23:43:48

Mainoksen viesti on tietty, että italialaiset tekee, mutta suomalaiset ei pysty pitämään näppejään erossa. Näin varmasti ajatteli myös mainostoimisto.

Linkitit Norjalaisen mainoksen. Mutta on tuosta Ruotsalainenkin versio.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

sr

Quote from: Kim il-66 on 23.03.2016, 19:59:16
Aion osaltani osallistua Felix boikottiin. En sen Josephinen, vai mikä oli takia, vaan yleisen suvaitsevaiston pöyristymisen ja kaiken tekopyhän paskan tämän ketsuppikeissin ympärillä takia.

Eli siis kostat taholle A siitä, ettet tykkää siitä, miten taho B toimii. Fiksua!

Quote
Jos Yhtiö olisi pitänyt turpansa kiinni, olisin sivuuttanut koko asian. Pitäkää ketsuppinne mulkerot.

Aha. Yhtiö saa rasisteilta alatyylistä täysin perusteetonta solvausta niskaansa ja sinusta olisi parempi pitää turpa kiinni.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

sr

Quote from: Ade on 24.03.2016, 07:29:32
Oletteko te täällä hommassa oikeasti niin kynäniskoja ettette tunnista oikeaa kalastajaa ja feikkikalastajaa? Minua mainoksessa ärsytti eniten se, että mustaihoiselle on kehitetty tällainen feikki-identiteetti, vaikka heti näkee ettei vapaa ole pidelty kolmea kertaa enempää, varustus on puutteellinen jne.

V*ttu mitä paskaa. En löytäny Josephinea myöskään facebookista, kyllä 28 vuotiaalla suomalaisnaisella sellainen olisi. Vai onko joku löytänyt? Kyllä valehtelu sapettaa, oli kyse vaikka ketsuppimainoksesta.

Eli siis jos joku tv-mainoksessa esiintyvä näyttelijä ei oikeassa elämässä olekaan se henkilö, joksi hänet mainoksessa kuvataan, niin kyse on "valehtelusta". No, siinä tapauksessa sitten varmaan 90% mainoksista on "valehtelua".
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

sr

Quote from: Kni on 24.03.2016, 11:11:20
Pelkkää näytelmää. Nyt päähenkilöksi valittiin musta, koska se on suvakkipiireissä trendikästä.

Paljonkohan Suomessa on mustia? Sanotaan vaikka luokkaa 1% (no, ainakin nuoresta väestöstä, joka pääosin esiintyy mainoksissa). Jos sitten joka sadas mainoksessa esiintyvä henkilö on musta, niin pitääkö tämä ottaa merkkinä jostain "trendikkyyden" hakemisesta vai vain siitä, että noinhan sen ihan puhtaan satunnaisuuden mukaan pitäisikin mennä.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Vesa Heimo

Quote from: sr on 29.03.2016, 19:12:32

Eli siis jos joku tv-mainoksessa esiintyvä näyttelijä ei oikeassa elämässä olekaan se henkilö, joksi hänet mainoksessa kuvataan, niin kyse on "valehtelusta". No, siinä tapauksessa sitten varmaan 90% mainoksista on "valehtelua".

Lähempänä 99%. Boikottiin kaikki.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

akez

Quote from: Aksiooma on 29.03.2016, 18:46:01
Quote from: Felix Suomi
Kerroimme eilen Twitterissä, että meitä ei haittaa, jos Felix-tuotteita boikotoidaan siksi, että mainoksessa esiintyvän naisen ihonväri on tumma. Siitä syntyi iso kansanliike, josta kiitoksena asetuimme tänään Turussa ryhmäkuvaan. Kiitos suomalaisille! PS: Tuotannon henkilökunta valitettavasti puuttuu kuvasta.

https://www.facebook.com/SuomiFelix/photos/a.178915965587946.62518.162887823857427/845431085603094/?type=3


Ei haittaa. Felix Suomelle tulee rahaa ovista ja ikkunoista sisään niin paljon, että rasistien rahoja ei tarvita. Hieno juttu, että edes jollain yrityksellä on varaa valita asiakkaansa.

Neuvostoliitossakin kombinaateilla oli varaa valita asiakkaansa. Ei boikotit siinä järjestelmässä rakenteita heilutellut. Onnea vaan feeliksille valitsemallaan tiellä. Pään aukominen asiakkaille voi hyvinkin olla seuraava liikkeenjohdollinen megatrendi.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Jaska Pankkaaja

Quote from: sr on 29.03.2016, 19:21:11
Quote from: Kni on 24.03.2016, 11:11:20
Pelkkää näytelmää. Nyt päähenkilöksi valittiin musta, koska se on suvakkipiireissä trendikästä.

Paljonkohan Suomessa on mustia? Sanotaan vaikka luokkaa 1% (no, ainakin nuoresta väestöstä, joka pääosin esiintyy mainoksissa). Jos sitten joka sadas mainoksessa esiintyvä henkilö on musta, niin pitääkö tämä ottaa merkkinä jostain "trendikkyyden" hakemisesta vai vain siitä, että noinhan sen ihan puhtaan satunnaisuuden mukaan pitäisikin mennä.

Kun niiltä mainoksilta ei voi mitenkään välttyä niin olen väistämättä huomannut että mainoksissa joissa esiintyy nuoria ihmisiä on neemujen osuus keskimäärin kymmeniä prosentteja. Ei ole sattumaa tämä ei.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

akez

Quote from: Vesa Heimo on 29.03.2016, 21:42:11
Eihän Felix asiakkailleen aukonut päätään, vaan vajakeille joille suomalaisen näyttelijän ihonväri on ongelma.

Jokainen on ketsuppifirmalle potentiaalinen asiakas. Ei kannata kinata asiakkaiden kanssa. Se on vanha viidakon viisaus.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

MW

Perinteisesti mainos on käsitetty kaupallisena tiedotteena, jolla mahdollisen informatiivisen sisällön lisäksi on tarkoitus luoda tuotteelle positiivinen imago.

Kai se päänaukominen vajakeille sitten sopii nykytrendeihin.

Vesa Heimo

Quote from: Jaska Pankkaaja on 29.03.2016, 21:47:54
Kun niiltä mainoksilta ei voi mitenkään välttyä niin olen väistämättä huomannut että mainoksissa joissa esiintyy nuoria ihmisiä on neemujen osuus keskimäärin kymmeniä prosentteja. Ei ole sattumaa tämä ei.

Suomalaisten firmojen mainoksissa? Onko esimerkkejä? Nimittäin esimerkiksi  tuossa Felixin 6:n mainoksen kampanjassa kaikista esiintyjistä yksi oli musta. Tuossakin mainoksessa oli useita ihmisiä, joten kymmenistä prosenteista tuskin voi puhua edes tuossa tapauksessa.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Vesa Heimo

Quote from: MW on 29.03.2016, 21:51:49
Perinteisesti mainos on käsitetty kaupallisena tiedotteena, jolla mahdollisen informatiivisen sisällön lisäksi on tarkoitus luoda tuotteelle positiivinen imago.


Et taida olla töissä mainosalalla.

Quote from: MW on 29.03.2016, 21:51:49

Kai se päänaukominen vajakeille sitten sopii nykytrendeihin.

Se on kuule ehtymätön luonnonvara niin mainoksissa kun sketseissäkin, koska vajakkiporukka tekee sellaista karikatyyriä että parodiahorisontti paukkuu päivittäin.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Vesa Heimo on 29.03.2016, 21:53:29
Quote from: Jaska Pankkaaja on 29.03.2016, 21:47:54
Kun niiltä mainoksilta ei voi mitenkään välttyä niin olen väistämättä huomannut että mainoksissa joissa esiintyy nuoria ihmisiä on neemujen osuus keskimäärin kymmeniä prosentteja. Ei ole sattumaa tämä ei.

Suomalaisten firmojen mainoksissa? Onko esimerkkejä? Nimittäin esimerkiksi  tuossa Felixin 6:n mainoksen kampanjassa kaikista esiintyjistä yksi oli musta. Tuossakin mainoksessa oli useita ihmisiä, joten kymmenistä prosenteista tuskin voi puhua edes tuossa tapauksessa.

Katso nyt vaikka muutaman keskiasteen koulun tai vaatekaupan mainos  :roll:
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

UgriProPatria

Edelleenkin: kohu ei syntynyt Josephinen ihonväristä, vaan siitä tosiasiasta, että hän puheessaan esiintyi nk. etnisenä suomalaisena, jota hän ei ole. Tämän tosin osoitti jo ihonvärikin. Aivan yhtä outoa olisi kenen tahansa ulkomaalaisen, "valkoihoisenkin" mamun esiintyä perushämäläisenä.

Tämä ei siis ollut "rasistinen kohu", vaan kohu ilmeistä valhetta vastaan. Tietenkin, eräänlaista rasismia oli itse mainoksessa, joka vähätteli "suomalaisuutta", teki kansastamme ja historiastamme ikäänkuin olemattoman, ettemme olekaan oma alkuperäiskansamme, vaan mikä lie sekalainen joukko eri kansallisuuksia.

TÄMÄ oli se loukkauksen ydin. Tämä on suomalaisen alkuperäiskansan vastaista rasismia.

Felix ja Josephine halusivat kasvattaa Felixin, mahd. huonoa tuottoa ja mahd. saivatkin aikaan sen, että nyt mamut ja kulttuuriltaan ja identiteetiltään heikosti, tai muutoin epäsuomalaiset kantikset ostavat Felixiä, mutta omasta kansastaan ja historiastaan ylpeät, isänmaalliset suomalaiset eivät.

Punavärillä vetää vasemmisto jälleen rajaa Suomenkansan väliin.

Vesa Heimo

Quote from: Jaska Pankkaaja on 29.03.2016, 22:06:02
Naps
Katso nyt vaikka muutaman keskiasteen koulun tai vaatekaupan mainos  :roll:

No en kun en seuraa, mutta jos sinulla on kattava otos esimerkiksi isompien suomalaisten firmojen mainoksista niin mielelläni vilkaisen tilastoa. Itse en tosiaan katso tv:n mainospuolta käytännössä lainkaan, mutta tässä Felix-kaustissa katsoin Felix-videot ja siellä tummapintaisten osuus oli 1/kymmeniä.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Pöllämystynyt

Minua ei haittaa ollenkaan tumma nainen mainoksessa. Minua ärsyttää pohjaton, moralistinen ylimielisyys kuluttajia kohtaan, ja erityisesti se, miten suvaitsevinaan olevat ovat ottaneet tämän agendalleen, joka on suunnattu ylipäätään kaikkea mamu/moku-poliittista toisinajattelua vastaan. Aluksi en olisi todellakaan kannattanut felixin boikotointia, mutta jutun jatkokehityksen vuoksi muutin mieltäni. Tämä juttu on mennyt nokitteluksi, jossa vastakkain ovat moralistiset elitistit ja tavallinen kansa kuluttajina. Varsinainen alkusyy eli mainoksen musta nainen on väistynyt täysin sivuosaan. Felixin ostaminen on nykyisin poliittinen argumentti ja osoitus kuulumisesta "tiedostaviin" ja suvaitsevinaan oleviin, ja tässä onkin käynnissä jonkinlainen kukkarolla äänestäminen. Jos Felix ei koe tässä tappiota, niin se kannustaa muitakin vastaavaan ylimielisyyteen. Jotkut vastaavan ylimielisyyden ilmentymät koskevat oikeasti tärkeitä asioita, kuten halal-lihat kaupoissa.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Vesa Heimo

Quote from: Pöllämystynyt on 29.03.2016, 22:17:15
Minua ei haittaa ollenkaan tumma nainen mainoksessa. Minua ärsyttää pohjaton, moralistinen ylimielisyys kuluttajia kohtaan, ja erityisesti se, miten suvaitsevinaan olevat ovat ottaneet tämän agendalleen, joka on suunnattu ylipäätään kaikkea mamu/moku-poliittista toisinajattelua vastaan. Aluksi en olisi todellakaan kannattanut felixin boikotointia, mutta jutun jatkokehityksen vuoksi muutin mieltäni. Tämä juttu on mennyt nokitteluksi, jossa vastakkain ovat moralistiset elitistit ja tavallinen kansa kuluttajina. Varsinainen alkusyy eli mainoksen musta nainen on väistynyt täysin sivuosaan. Felixin ostaminen on nykyisin poliittinen argumentti ja osoitus kuulumisesta "tiedostaviin" ja suvaitsevinaan oleviin, ja tässä onkin käynnissä jonkinlainen kukkarolla äänestäminen. Jos Felix ei koe tässä tappiota, niin se kannustaa muitakin vastaavaan ylimielisyyteen. Jotkut vastaavan ylimielisyyden ilmentymät koskevat oikeasti tärkeitä asioita, kuten halal-lihat kaupoissa.

Mitespäin se oikein noinniinkuin meni; Eli ilakoiko "suvakit" sitä että kyllä Felix on nyt niin hipsteriedistyksellinen vai alkoiko somekohu siitä että vajakit julistivat boikottia koska kalastaja ei ole oikea suomalainen(koska sen näkee afrikkalaiseksi) ja haavikin puuttui.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Pöllämystynyt

Quote from: Vesa Heimo on 29.03.2016, 22:20:56
Mitespäin se oikein noinniinkuin meni; Eli ilakoiko "suvakit" sitä että kyllä Felix on nyt niin hipsteriedistyksellinen vai alkoiko somekohu siitä että vajakit julistivat boikottia koska kalastaja ei ole oikea suomalainen(koska sen näkee afrikkalaiseksi) ja haavikin puuttui.
Kohu alkoi tuosta boikotin julistuksesta, joka minustakin oli aivan vajaa. Jos juttu olisi jäänyt sille tasolle, en kokisi mitään tarvetta boikotoida felixiä. Se, miten pseudosuvaitsevat, felixin väki ja eräät massamediat reagoivat, tekee kuitenkin aivan mahdottomaksi yhtyä samaan porukkaan ostamalla felixin tuotteita. Joka felixin tuotteessa tuntuu olevan tämä poliittinen leima päällä, jota en halua kannattaa. Minun boikottini syy ei ole musta nainen, vaan tämä jatkokehitys. En siis ota osaa samaan vajaaseen "musta nainen"- boikottiin, vaan boikotoin felixiä eri perustein.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

leo3

Quote from: Vesa Heimo on 25.03.2016, 23:10:06
Quote from: Leso on 25.03.2016, 23:07:14
Josephine ei ole suomalainen.

Mainoksessa annetaan niin ymmärtää. Vaan ei se ole.

On, se on ihan kantasuomalainen. Eli nyt olet kyllä ihan väärässä.

No tuo nyt menee täysin älyttömäksi. Kutsu vain Josephinea suomalaiseksi, mutta kantasuomalainen hän ei ainakaan ole.

Quote from: Vesa Heimo on 29.03.2016, 22:51:33
vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki vajakki

OK, sinusta kaikki, jotka eivät jaa stubbilaista käsitystä suomalaisuudesta, ovat "rotupuhtausvajakkeja". Se tuli selväksi. Voisit vaihtaa nyt sitä levyä. Tai sitten modet voisivat ojentaa sinua.

Vesa Heimo

Quote from: karhu on 29.03.2016, 22:56:16
Muutenkin nämä kolme puoluetta ajavat saamelaisille erioikeuksia etnisyyden, jopa veren puhtauden perusteella, mikä ei tietenkään ole rasismia tai rotuoppia.

Minä en muuten aja, ja  pidän saamelaisten "kuuluu väärään sukuun" joka päätetään jossain käräjilla joiden johto on päätetty jossain käräjillä tasan tarkkaan rasistisena ja taantumuksellisena liikkeenä. Historiassa on paljon säilöttävää, mutta saamelaisetkin asuvat suomessa, nauttivat suomalaisista oikeuksista ja saavat tottavie olla suomalaisia. Jos ei kelpaa, niin toivottavasti ei kelpaa myöskään mm. suomalainen sosiaaliturva, sairaanhoito ja aluetuet. Silloin taasen pitää hyväksyä suomalaiset ympäristölait, eläinsuojelulait ja muukin tasa-arvo.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Iku-routa

Kun näin mainoksen, minua suututti se, että taas kerran siinä ajetaan Göbbelsinä identiteettiä kuin jollekin idiootille aivan kuin ihmisen identiteetti olisi jokin sopimus tai määrittelemiskysymys. Ei se ole ja muun leikkimisestä ei tule kuin ikäviä seurauksia. Kokemus kuulumisesta on alitajuinen ja sitä ei voi vain teeskennellä. Jos ympäristö ei koe, että sinä olet Napoleon, sinä joudut väistämättä konfliktiin sen kanssa, oli sinulla miten hieno hattu tahansa. Mahdollistajat eivät ole ystäviäsi, sillä he teeskentelevät ja valehtelevat sinulle.

Sen sijaan pääosan esittäjä ei minua suututtanut. Itse asiassa viehätti kovastikin. Ihan varmasti hänenlaisiaan ihmisiä on.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"