News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-03-23 Felix-mainoksesta nousi rasistinen kohu. Yhtiö odotti huutelua

Started by writer, 23.03.2016, 17:56:35

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Quote from: Ade on 24.03.2016, 07:29:32
Oletteko te täällä hommassa oikeasti niin kynäniskoja ettette tunnista oikeaa kalastajaa ja feikkikalastajaa? Minua mainoksessa ärsytti eniten se, että mustaihoiselle on kehitetty tällainen feikki-identiteetti, vaikka heti näkee ettei vapaa ole pidelty kolmea kertaa enempää, varustus on puutteellinen jne.

Saahan sitä mielipiteitä olla, mutta jotenkin tuo vaikuttaa saivartelulta. Kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden heiton perusteella, jossa ei näy olevan mitään erikoista vikaa. Eikä varustuksissakaan erikoisempia puutteita näkynyt? (joku voi toki laskea haavin puuttumisen sellaiseksi, mutta ei sekään mikään pakollinen ole).
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

leo3

Kuningasweecee

Quote from: nollatoleranssi on 24.03.2016, 17:43:09
Quote from: Ade on 24.03.2016, 07:29:32
Oletteko te täällä hommassa oikeasti niin kynäniskoja ettette tunnista oikeaa kalastajaa ja feikkikalastajaa? Minua mainoksessa ärsytti eniten se, että mustaihoiselle on kehitetty tällainen feikki-identiteetti, vaikka heti näkee ettei vapaa ole pidelty kolmea kertaa enempää, varustus on puutteellinen jne.

Saahan sitä mielipiteitä olla, mutta jotenkin tuo vaikuttaa saivartelulta. Kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden heiton perusteella, jossa ei näy olevan mitään erikoista vikaa. Eikä varustuksissakaan erikoisempia puutteita näkynyt? (joku voi toki laskea haavin puuttumisen sellaiseksi, mutta ei sekään mikään pakollinen ole).

Te puhutte jätkät mainoksesta. Siinä on idea jollain myydä ja maahanmuuttajan käyttäminen näemmä herätti keskustelua, mikä teki mainoksesta uutisaiheen. Viimeksi oli samanlaista kohua siitä puuma-hommasta, en muista mitä siinä mainostettiin ;D

Kari Kinnunen

Ainakin mainos teki työnsä. Hyvin sai Felix ketsuppi näkyvyyttä. Sinänsä en ota kantaa mustaihoisen suomalaisuuteen. Minun ikäluokalle, kieltämättä, ajatus tuntuu oudolta.

Nuoremmille ei ehkä niinkään.

Alaric

Josephinen haastattelu aiheesta:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/rasismikohun-keskelle-joutunut-felix-mainoksen-josephine-liikuttui-olen-suomalainen/5807552

QuoteRasismikohun keskelle joutunut Felix-mainoksen Josephine liikuttui: Olen suomalainen

Helmikuussa julkaistu Felix-ketsupin mainos, jossa tummaihoinen suomalainen Josephine kertoo pitävänsä kalastuksesta, on herättänyt valtavasti rasistista palautetta. Josephine kertoo kohun tulleen hänelle täytenä yllätyksenä.

– Kyllä se tuli aikamoisena pommina, en osannut yhtään odottaa moista mylläkkää. Mainoksenhan tarkoitus on olla positiivinen ja näyttää että Suomi on nykyään monimuotoinen maa, jossa elää vuonna 2016 kaiken näköisiä suomalaisia ihmisiä, Josephine kertoo MTV Uutisille.

Mainoksessa sanotaan, että "hänelle tärkeää on se fiilis, jonka tavoittaa kalastaessa. Felix tuntee Josephinen ja miljoonien muiden suomalaisten maun."

Eniten mainoksessa ihmisiä tuntui häiritsevän se, että suomalainen ihminen esitetään siinä jonain muuna kuin valkoihoisena henkilönä. Voimakkaat negatiiviset reaktiot ovat tuntuneet Josephinesta pahalta.

Hänen mielestään kommentit ovat olleet aika lapsellisia ja kertovat ennen kaikkea kommentoijien huonosta itsetunnosta.

– Olen asunut Suomessa koko elämäni. Pienin väliajoin eriävästä ihonväristä kuitenkin muistutetaan, esimerkiksi huuteluna, työpaikan tai asunnon hakemisen yhteydessä. Suoranaista haukkumista en ollut kuitenkaan koskaan ennen kokenut.

– Pidän itseäni suomalaisena. Minun kohdalla erilaisuutta korostaa vain ihon väri, joka näköjään on joillekin iso ongelma.

Kouluaikoina Josephine kertoo kohdanneensa pienimuotoista pilkkaamista, mutta kuuden sisaruksen kanssa eläminen ja miesvaltaisella keittiöalalla työskentely ovat kasvattaneet paksun nahan.

Rasistiset huutelut hän pyrkii yleensä sivuttamaan ja antamaan anteeksi.

– Mutta eihän siihen totu, eikä pidäkään tottua.

(...)

Arkielämään kohu ei ole sen sijaan vaikuttanut. Josephine asuu suuressa kaupungissa Suomessa, mutta häntä ei juuri kadulla tunnisteta – ellei päähän osu mainoksessakin nähty hattu.

Hän kuitenkin toivoo, että jokainen voisi miettiä kahdesti, ennen kuin latelee haukkumismielessä mielipiteitään sosiaaliseen mediaan.

– Minusta aikuisten ihmisten pitäisi pystyä keskustelemaan asioista internetissä korrektisti, eikä ivailla ja solvata toisia. On surullista, eikä sitä kautta ratkaista mitään tai saati kasveta ihmisenä.

– Minun on vaikeaa käsittää, miksi joku ryhtyy boikotoimaan Felixin tuotteita vain siksi, että mainoksessa esiintyy ei-valkoihoinen suomalainen. Ehkä ihmisten tulisi keskittyä vähän tärkeämpiin asioihin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Pollard

Onhan siinä mokuttava viesti, jos laitetaan afrikkalainen esiintymään suomalaisena.

Felixin tuotteita en ole pahemmin ostellut, enkä taida ostaa jatkossakaan.

Uuno Nuivanen

Jos on niin suomalainen sydän, miksi pitää ryhtyä token niggeriksi hölmöön mainokseen? No, rahasta tietenkin. Ei  minulla mitään Josephinea itseään vastaan ole, mutta mainostoimistolle haistatan.

Edit: ja boikotoin tuotteita, tietysti.

Kari Kinnunen

Mitäs luulet, Nuivanen, pyydettäisiinkö sinut missään afrikanmaassa patsastelemaan mainokseen?

Niin, aivan.

Vesa Heimo

Quote from: Kari Kinnunen on 24.03.2016, 19:19:33
Mitäs luulet, Nuivanen, pyydettäisiinkö sinut missään afrikanmaassa patsastelemaan mainokseen?

Niin, aivan.

Se riippuu afrikan maasta ja sen kehitysasteesta.

Toistan itseäni, mainoskampanja (monta mainosta pyörii yhtä aikaa) jossa on erilaisia suomalaisia- ihan niitä impivaaralaisia. Sitten on yksi musta joka kalastaa (tottakai se on mainosmateriaalia, kuten ne muutkin). Tästä tietty porukka nostaa älämölön ja tuijottaa mainoksessa puutteellista virvelöintiä ja varustusta- mainoksessa  :facepalm:  Kukaan ei puuttunut aiemmin esitettyihin henkilöhahmoihin, heidän "varustukseensa tilanteessa" tai muihin epämääräisyyksiin. Mikä on se johtopäätös? Ihonväri ärsyttää.

Tuolta löytyy kampanja- jota en olisi löytänyt ilman tätä "ei neekereitä suomeen" porukan kohua. Mitä ketsuppia kalassa osastoon tulee, niin yrittääkö felix sanoa että renkaidenvaihtoon ja joulukuuseen tai rubiikin kuutioon kuuluu ketsuppi?

https://www.youtube.com/channel/UCDLfMy1dmMU8MQoJEwltFHg
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Gunnar Hymén

nuivanen ei osaa kalastaa, osaa vaan harrastaa razzismia. razzismit ei pääse telkkariin niinq
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

writer

Quote from: Alaric on 24.03.2016, 18:22:09
Josephinen haastattelu aiheesta:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/rasismikohun-keskelle-joutunut-felix-mainoksen-josephine-liikuttui-olen-suomalainen/5807552

QuoteRasismikohun keskelle joutunut Felix-mainoksen Josephine liikuttui: Olen suomalainen

Helmikuussa julkaistu Felix-ketsupin mainos, jossa tummaihoinen suomalainen Josephine kertoo pitävänsä kalastuksesta, on herättänyt valtavasti rasistista palautetta. Josephine kertoo kohun tulleen hänelle täytenä yllätyksenä.

– Kyllä se tuli aikamoisena pommina, en osannut yhtään odottaa moista mylläkkää. Mainoksenhan tarkoitus on olla positiivinen ja näyttää että Suomi on nykyään monimuotoinen maa, jossa elää vuonna 2016 kaiken näköisiä suomalaisia ihmisiä, Josephine kertoo MTV Uutisille.

Mainoksessa sanotaan, että "hänelle tärkeää on se fiilis, jonka tavoittaa kalastaessa. Felix tuntee Josephinen ja miljoonien muiden suomalaisten maun."

Eniten mainoksessa ihmisiä tuntui häiritsevän se, että suomalainen ihminen esitetään siinä jonain muuna kuin valkoihoisena henkilönä. Voimakkaat negatiiviset reaktiot ovat tuntuneet Josephinesta pahalta.

Hänen mielestään kommentit ovat olleet aika lapsellisia ja kertovat ennen kaikkea kommentoijien huonosta itsetunnosta.

– Olen asunut Suomessa koko elämäni. Pienin väliajoin eriävästä ihonväristä kuitenkin muistutetaan, esimerkiksi huuteluna, työpaikan tai asunnon hakemisen yhteydessä. Suoranaista haukkumista en ollut kuitenkaan koskaan ennen kokenut.

– Pidän itseäni suomalaisena. Minun kohdalla erilaisuutta korostaa vain ihon väri, joka näköjään on joillekin iso ongelma.

Kouluaikoina Josephine kertoo kohdanneensa pienimuotoista pilkkaamista, mutta kuuden sisaruksen kanssa eläminen ja miesvaltaisella keittiöalalla työskentely ovat kasvattaneet paksun nahan.

Rasistiset huutelut hän pyrkii yleensä sivuttamaan ja antamaan anteeksi.

– Mutta eihän siihen totu, eikä pidäkään tottua.

(...)

Arkielämään kohu ei ole sen sijaan vaikuttanut. Josephine asuu suuressa kaupungissa Suomessa, mutta häntä ei juuri kadulla tunnisteta – ellei päähän osu mainoksessakin nähty hattu.

Hän kuitenkin toivoo, että jokainen voisi miettiä kahdesti, ennen kuin latelee haukkumismielessä mielipiteitään sosiaaliseen mediaan.

– Minusta aikuisten ihmisten pitäisi pystyä keskustelemaan asioista internetissä korrektisti, eikä ivailla ja solvata toisia. On surullista, eikä sitä kautta ratkaista mitään tai saati kasveta ihmisenä.

– Minun on vaikeaa käsittää, miksi joku ryhtyy boikotoimaan Felixin tuotteita vain siksi, että mainoksessa esiintyy ei-valkoihoinen suomalainen. Ehkä ihmisten tulisi keskittyä vähän tärkeämpiin asioihin.

Josephine olet ainakin minun mielestäni suomalainen.
Varmasti olet suomalainen myös useimpien hommalaisten ja useimpien suomalaisten mielestä.

Älä välitä ärrimurreista jotka kiukuttelevat.

Suomalainen on suomea puhuva ja suomalaiseksi itsensä ensisijaisesti tunteva henkilö joka haluaa elää suomessa suomalaisten tapojen ja lakien mukaan suomalaisessa yhteiskunnassa yhtenä joukossa muiden suomalaisten keskellä.
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

Quote from: UgriProPatria on 24.03.2016, 14:38:33
Quote from: Mika on 23.03.2016, 20:05:03
Ihan hyvä analyysi, mutta tässä on kai kuitenkin perimmältään kyse lähinnä siitä, kenet olemme valmiit hyväksymään naapuriksemme ja/tai maanmieheksemme.  Otan edelleen mieluummin pari Josefinea kuin Nergin ja Orpon.

Ei ole kysymys siitä, kenet haluamme naapuriksemme, vaan siitä, että Josephine puhuu itsestään ja suomalaisista "me suomalaiset olemme aika hiljaista kansaa"-muodossa.

Karrikoidusti: hämäläiset ovat tuppisuita. Savolaiset lässyttäjiä. Karjalaiset hyvinkin puheliaita. Pohjalaiset rehvakkaita. Lappalaiset viinankeittäjiä. Nämä ovat suomalaisia, Josephine ei.

Josephine ei ymmärrä mitään suomalaisuudesta, mutta esiintyy kuin itse omaisi syvätkin suomalaiset juuret, sillä käytösmalli tulee kunkin heimon omasta perimästä, eikä ulkomaalainen voi omata tällaisia piirteitä.

Hän myös rasistisesti leimaa "meidät suomalaiset" tietynlaisiksi ihmisiksi, vain sen perusteella, että sattunut tuntemaan muutaman hämäläisen. Felix-firma on itse alunperin lähtenyt mainostamaan tällaista Suomenkansaa mitätöivää, pinnallista, heppoista leimaamista.

Tuo yleistys suomalaisista hiljaisina perustuu siihen millaisena media-eliitti haluaa suomalaiset nähdä.
Osittain varmaan juontaa lapsuuden traumoista niinkuin Jari Tervon spedeys.

Suomalaisia on monenlaisia.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Lasse

Quote from: writer on 24.03.2016, 20:54:48
Suomalainen on suomea puhuva ja suomalaiseksi itsensä ensisijaisesti tunteva henkilö

, jota muut suomalaiset pitävät suomalaisena.

Pää ylös, Missy miss J, olet mielestäni melkein suomalainen; se on jo ihan hyvin ihmiselle, innit?

Eikä tyystin ei-suomalaisissakaan ole mitään vikaa, kunhan ei ole mitään vikaa...
NOVUS ORDO HOMMARUM

UgriProPatria

Ja edelleenkään Josephine ei suostu ymmärtämään, ettei häntä pidetä suomalaisena siksi, että hän ei ole valkoinen. Ei ole kysymys hänen ihon väristään, vaan siitä, että hän ei ole suomalainen.

Ruotsalaiset eivät ole suomalaisia, venäläiset eivät suomalaisia, britit eivät ole suomalaisia, vaikka kaikki ovat "valkoisia". Eivät he tällaista väitäkkään.

Josephine ei edelleenkään suostu kunnioittamaan sitä mitä suomalaiset ovat. Me olemme muinaisugrilainen, erilaisista heimoista koostunut kansa, jolla kymmentuhatvuotiset juuret näille seuduille, meillä on vanha alkuperäiskulttuurimme ja muinaisuskomme.

N. 800 vuotta sitten, ruotsalaisten vallattua kuningaskuntamme ja hävitettyä ne maan tasalle, Suomen alueelle muutti jossain määrin mm. ruotsalaisia. Nämäkään eivät ole koskaan puhuneet itsestään "suomalaisina", vaan esim. Suomen ruotsalaisina. Meissä on selkeät kulttuurieromme, vaikka osittain olemmekin, etenkin rannikkoseuduilla sekoittuneet toisiimme, mutta kumpikin ryhmä erottaa itse itsensä toisesta. Me puhumme itsestämme suomalaisina, ruotsalaiset puhuvat itsestään Suomen ruotsalaisina.

On myös muitakin vähemmistöjä, jotka puhuvat itsestään oman ryhmänsä mukaan, kuten romanit. Hekään eivät ole suomalaisia, vaikka tietenkin Suomen kansalaisia. Suomessa asuvat venäläiset pitävät yhtä oman ryhmänsä kanssa, eivätkä väitä itseään suomalaiksi ja puhu itsestään "meillä suomalaisilla on tällainen luonne", sillä heillä ei ole suomalaista luonnetta, vaan slaavilainen.

Vain Felix ja Josephine haluavat, että suomalaiset pakotetaan hyväksymään afrikkalaisten täällä itsestään vänkäämä valhe. Näin eivät tee Suomen ruotsalaiset, venäläiset, ranskalaiset, jne. Kovin on Felixillä ja Josephinellä pinnallinen ja epäkunnioittava asenne suomalaisia kohtaan. Nostetaan suurikin haloo muka "rasismista", vaikka itse tieten tahtoen ovat tämän hämmingin alkuunpanijoita.

Kyse ei ole Josephinen ihonväristä, vaan siitä, että hänen juurensa ovat Afrikassa, en tiedä missä maassa. Hän on Suomessa asuva afrikkalainen, ei perimältään, juuriltaan, eikä persoonaltaan suomalainen, eikä voi sellaisena esiintyä, mitä hän ei ole.

Vesa Heimo

Quote from: UgriProPatria on 24.03.2016, 21:15:00

Josephine ei edelleenkään suostu kunnioittamaan sitä mitä suomalaiset ovat. Me olemme muinaisugrilainen, erilaisista heimoista koostunut kansa, jolla kymmentuhatvuotiset juuret näille seuduille, meillä on vanha alkuperäiskulttuurimme ja muinaisuskomme.

Eli sinun mittakaavalla minä jonka isoisät ovat tässä maassa olleet jo ennen itsenäistymistä, en ole suomalainen.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

AngleHedd

^Samoin täällä. Islantilaista, ryssää, hurria ja skottia verta saastuttamassa.
Kaikki saapuneet Härmään 1800-luvulla.
VMP
Bastion Europa

UgriProPatria

Itselläni on usean sukuni sukutaulut, vanhin 1400-luvun alulle asti.

Tiedän melko tarkkaan keitä esivanhempia, sekä mitä verta itsessäni on.

Kukin meistä valitsee, perustuen tosiasioihin omista esivanhemmistaan, mitä kulttuuria edustaa. Ei ole kysymys siitäkään, missä maassa asuu, vaan esivanhempien heimoista.

Esim. Venäjällä asuvat inkeriläiset ovat suomalaisia. He eivät ole heimoltaan venäläisiä, vaikkakin siten "venäläisiä", että ovat Venäjän kansalaisia. (Tietenkin pientä sekoittumista on tapahtunut). Heidän juurensa ovat Savon alueelta. He ovat suomalaisia, savolaisia, sieltä evakkoon lähteneitä. Monisatavuotinen Venäjällä, Pietarin ympäristössä asuminen ei kuitenkaan ole tehnyt heistä "venäläisiä", vaan ovat säilyttäneet suomalaisen kulttuurinsa.

On onnetonta, jos ei ihminen tiedä, tunne itseään ja ole ylpeä juuristaan, vaali niitä, sekä omaa kulttuuriaan ja kieltään.

UgriProPatria

Quote from: AngleHedd on 24.03.2016, 21:36:16
^Samoin täällä. Islantilaista, ryssää, hurria ja skottia verta saastuttamassa.
Kaikki saapuneet Härmään 1800-luvulla.
VMP

Nuo ovat sinun omia sanojasi. Mikset ole ylpeä omista juuristasi, vaan puhut niistä vähätellen? Ei sinusta "suomalaista" tule haukkumalla omia esivanhempiasi.

AngleHedd

^Tietysti olen ylpeä perimästäni.
Se ei estä minua laukomasta huumoria asian tiimoilta.
Bastion Europa

Ano Nyymi

Seuraavassa ketsuppimainoksessa voisi "suomalainen" islamisti räjähtää suomalaisen kaupungin väkijoukossa silleen suvaitsevaisesti. Ketsupitkin tulisi siinä samalla kivasti esiin..

Eino P. Keravalta

Quote from: Vesa Heimo on 24.03.2016, 21:18:30
Quote from: UgriProPatria on 24.03.2016, 21:15:00

Eli sinun mittakaavalla minä jonka isoisät ovat tässä maassa olleet jo ennen itsenäistymistä, en ole suomalainen.

Tule hyvä ihminen Homma-kerhoon, niin äänestämme, oletko suomalainen  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kuningasweecee

Quote from: Vesa Heimo on 24.03.2016, 19:53:42
Mikä on se johtopäätös? Ihonväri ärsyttää. 

Se minuakin on ihmetyttänyt, että mikä siinä on niin vaikea monelle sanoa etteivät pidä neekereitä suomalaisina ja että he ärsyttävät jo pelkällä olemuksellaan julkisuudessa. Joko on sopeutumaton heimolainen tai sitten maskottimamu, joka on vain poikkeus. Jos ei koe oloaan suomalaiseksi niin voisi mennä kotiinsa ja jos kokee, niin kukas helevetti se luulee, nokikeppi, oikein olevansa, jne.

Alan ymmärtää miksi tällä palstalla kommentoivat eli "keskustelevat" lähinnä samat tyypit joka aiheesta.

leo3

Quote from: writer on 24.03.2016, 20:54:48Varmasti olet suomalainen myös useimpien hommalaisten ja useimpien suomalaisten mielestä.

Tuskinpa vain.

QuoteÄlä välitä ärrimurreista jotka kiukuttelevat.

Eivät ne ole kiukuttelevia ärrimurreja, jotka eivät jaa stubbilaista näkemystä siitä kuka on suomalainen ja kuka ei.

QuoteSuomalainen on suomea puhuva [...] henkilö

Eivätkö ruotsinkieliset ole suomalaisia? Tai muunkieliset? Kuulostaa aika rasistiselta ja fasistiselta.

QuoteSuomalainen on [...] henkilö joka haluaa elää suomessa suomalaisten [...] lakien mukaan

Eivätkö suomalaiset rikolliset ole suomalaisia?

leo3

Quote from: Kuningasweecee on 24.03.2016, 22:25:38Se minuakin on ihmetyttänyt, että mikä siinä on niin vaikea monelle sanoa etteivät pidä neekereitä suomalaisina

Kyllä minä voin sanoa, etten pidä neekereitä suomalaisina. En minä tosin pidä valkoihoisiakaan mamuja suomalaisina. Ei tässä ole kyse ihonväristä.

Jalopeura

Ei minusta mainoksessa itsessään ole vikaa. Ainakaan sen enempää kuin Felix-mainoksissa ylipäänsä: ne ovat aina ärsyttäneet minua, kuten se typerä rallatus: "Felix, Felix, Felix..."

Eikä siinä myöskään ole mitään väärää että mainoksessa on tummaihoinen henkilö. Luulen että mainos on ärsyttänyt ihmisiä sen takia, mitä muuta on tapahtumassa. Mamuinvaasio ja se että monikulttuurisuutta tungetaan väkisin joka suunnasta, eikä kriittisiä ääniä suvaita.

Jos nykyhetki olisi toisenlainen, eikä maahan olisi tullut 32 000 turvapaikanhakijaa, eivätkä sadattuhannet uudet tekisi tuloaan tänne, eikä islam tunkeutuisi vaikutuspiiriimme, eikä ympäristömme muuttuisi kuten se nyt muuttuu, eikä Euroopassa pommit räjähtelisi ja ihmisiä ammuttaisi, en usko että kukaan muu kuin hc-rasisti pahoittaisi mieltään tuollaisesta mainoksesta.'

Todellisuus on kuitenkin mikä se on, ja mokupropagandaa suolletaan kaiken aikaa ja kaikkialta. Monilla ihmisillä mitta on tullut täyteen, ja kaikki sellainen ärsyttää mikä vähänkin muistuttaa sitä. Toisenlaisessa tilanteessa kukaan ei pahastuisi.

Itse en tuollaisesta pillastuisi. En tosin käytä nytkään kyseisen brandin tuotteita. Ketsupeista paras on Heinz. Siinä maistuu tomaattikin, eikä pelkkä sokeri.
"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

valtakunnanpärkhele

Ostakaa Heinz ketsuppia, se on  parempaa ja se on Baijerilaisen maahanmuuttajan pojan keksintö.  Tais keksiä ja tuotteistaa koko ketsupin.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Uuno Nuivanen

Quote from: Jalopeura on 24.03.2016, 22:56:03
Eikä siinä myöskään ole mitään väärää että mainoksessa on tummaihoinen henkilö. Luulen että mainos on ärsyttänyt ihmisiä sen takia, mitä muuta on tapahtumassa. Mamuinvaasio ja se että monikulttuurisuutta tungetaan väkisin joka suunnasta, eikä kriittisiä ääniä suvaita.

Olet aikalailla asian ytimessä. En ole nähnyt, että missy Josephinea olisi jotenkin rasismoitu, vaan sitä, että kerta kaikkiaan pitää joka tuutista tupata sitä itteään eli mokua mokua mokua. Toivon, että firman tuotteita boikotoidaan mahdollisimman laajalti, jolloin mainoststo saa potkut, ja taas olemme hiirenkusaisun kauempana mokutuhosta.

Kumpi menestyisi mainoksena paremmin, lauma iloisia neeekereitä, vai jutilatyyppiset kaverukset - grillimakkaramainoksessa?   ???

Uuno Nuivanen

Quote from: valtakunnanpärkhele on 24.03.2016, 23:00:15
Ostakaa Heinz ketsuppia, se on  parempaa ja se on Baijerilaisen maahanmuuttajan pojan keksintö.  Tais keksiä ja tuotteistaa koko ketsupin.

Ainakin ennen vanhaan se oli kallista, hankalassa lasipullossa sekä melko pahaa.  :D

Meiran ketsuppi on yhtä hyvää kuin Felixin (lapsuuden maku kyllä) ja puolta halvempaa, ja kuulemma jopa kotimaista. Pitäisi vaan saada Abdirahim Hussein mainostamaan sitä.

Vesa Heimo

Quote from: valtakunnanpärkhele on 24.03.2016, 23:00:15

Kannattaa muistaa seuraava mainos kun haluaa Heinziä

https://www.youtube.com/watch?v=nLNPdZPSII0

Kari Kinnunen

Meinaakko Vesa, että Heinz on homoa. Eik kai kukaan kiellä heteroitakaan Heinz ketsuppia syömästä.

Heinz on kyllä hyvä ketsuppi.