News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Syy olla äänestämättä Perussuomalaisia?

Started by Micke90, 17.03.2016, 07:19:17

Previous topic - Next topic

Mikä on tärkein syy siihen, ettet enää äänestä Perussuomalaisia?

Leikkaukset ja säästöt
0 (0%)
Maahanmuuttopolitiikka
59 (44.7%)
EU-politiikka
5 (3.8%)
Kielipolitiikka
0 (0%)
Työmarkkinapolitiikka
3 (2.3%)
Timo Soini
65 (49.2%)

Total Members Voted: 132

juonikasmies

Quote from: Marius on 19.03.2016, 15:34:52
Otsikkoon:

Syy olla äänestämättä, perussuomalaiset?
Laiskuus?
"There's so many things for me to go about the wrong way I'm losing my fucking vision."
Älä stn väitä vastaan.

Micke90

Tiivistettynä:

Onko syynä;

A) Soini vai
B) maahanmuuttopolitiikka?

Kiril

Quote from: Micke90 on 19.03.2016, 16:00:04
Tiivistettynä:

Onko syynä;

A) Soini vai
B) maahanmuuttopolitiikka?
Vaikea sanoa. Juuri Soini jarruttaa järkevän maahanmuuttopolitiikan toteutusta.

Goman

Kaikista nykyisistä puolueista Persut on kuitenkin se vähiten huono vaihtoehto. Siitä nyt vaan ei pääse yli eikä ympäri.

Kun katselee tuloksia joita ns. vanhat suuret puolueet ovat saaneet aikaan viimeisen 10 vuoden aikana, niin eipä tee mieli äänestää ketään niistä. Ja vihervasemmistoa, johon demaritkin kuuluu, kaikkein vähiten.

Päänsärky

Kohta vuosi mennyt. Jabba lentää ulkomailla. Toiseksi suurimmalla puolueella sai (=halusi) surkeimmat ministerin salkut.
Jabba liikalihavaa ihraansa esittelee ulkomailla miettien mistähän saisi duunin persujen jälkeen jotta voisi vaihtaa vanhan Volvonsa vähän parempaan ja ei tarvisi selitellä kännisten persujen aamuöisiä selityksiä.

Marius

Quote from: juonikasmies on 19.03.2016, 15:56:19
Quote from: Marius on 19.03.2016, 15:34:52
Otsikkoon:

Syy olla äänestämättä, perussuomalaiset?
Laiskuus?

Onhan se sanottava: perussuomalaiset vaikuttaisivat olevan laiskoja, jopa nukkuvia.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Veikko

Enemmänkin: ne vaikuttavat kuolleilta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Goman on 19.03.2016, 17:48:16
Kaikista nykyisistä puolueista Persut on kuitenkin se vähiten huono vaihtoehto. Siitä nyt vaan ei pääse yli eikä ympäri.

Minua nyt vain vaivaa suunnattomasti tekojen ja puheiden ristiriita. En vain pääse siitä ylitse, että tunnen tulleeni huijatuksi. Eikä lohduta yhtään, että muut puolueet ovat vielä huonompia. Olin nukkuva ennen persuja ja aika vahvasti ollaan menossa takaisin nukkumaan.

guest3656

Tällaisista kommenteista tulee suorastaan paha olo. Persut on kaikessa surkeudessaan sen laatuinen roskasakki, jonka kokoontumisvapauskin pitäisi kieltää poikkeuslailla. Liian paljon, liian tyhmiä ja kyvyttömiä ihmisiä yhdessä on varma tae epäonnistumisesta. Kaikki mihin persun käsi koskee, muuttuu paskaksi.

Morsum

Ei löytynyt listalta, mutta minulle itselleni suurin kynnys äänestää persuja viimevaaleissa oli niiden Jeesussiipi. Suhtaudun jopa hieman vihamielisesti uskovaisiin, koska pidän heitä yksinkertaisesti tyhminä. Mikäli uskonnon varjolla yritetään kieltää toisilta jotain, näen sen tyhmänä pahantahtoisuutena. Tässä osa persuja on niin kunnostautuneita, että melkein menettivät ääneni ja kiikuin piraattipuolueen ja persujen välillä pitkään.

Puolueen jeesustelijat ovat viimeajat olleet hiljaa, mutta he ovat silti mukana puolueessa, joten sama keikunta minulla pipun ja persujen välillä jatkuu.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Nanfung

Politiikan ammattilaisena olen huolestuneena seurannut suomalaisten politiikkojen päämäärätöntä räpiköintia, niin kansallisen kuin kansainvälisenkin politiikan ongelmien käsittelyssä. Ongelmien ratkaiseminen näyttää suurelta osin perustuvan seuraavaan metodiin, "tärkeintä ei ole päämäärä, vaan liike".

Viime aikoina on ollut pakko paneutua myös turvallisuuskysymyksiin, eli onko nyt ehkä viimeinen tilaisuus sanotua irti suomalaisuudesta?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Micke90

Quote from: Morsum on 20.03.2016, 10:11:31
Ei löytynyt listalta, mutta minulle itselleni suurin kynnys äänestää persuja viimevaaleissa oli niiden Jeesussiipi. Suhtaudun jopa hieman vihamielisesti uskovaisiin, koska pidän heitä yksinkertaisesti tyhminä. Mikäli uskonnon varjolla yritetään kieltää toisilta jotain, näen sen tyhmänä pahantahtoisuutena. Tässä osa persuja on niin kunnostautuneita, että melkein menettivät ääneni ja kiikuin piraattipuolueen ja persujen välillä pitkään.

Puolueen jeesustelijat ovat viimeajat olleet hiljaa, mutta he ovat silti mukana puolueessa, joten sama keikunta minulla pipun ja persujen välillä jatkuu.

Tuo nyt on pikku ongelma sen rinnalla, mitä muslimit tarjoavat homoille.

Miniluv

Suvaitsevaiset sateenkaaripuolueet ottavat mielellään niiden äänet, joille neutraali sinne, neutraali tänne -meno on tärkeämpää.

Marginaalin marginaalin palvomisessa ei olisi persuille paljoa mieltä.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

IDA

Suhtaudun jopa hieman vihamielisesti uskovaisiin, koska pidän heitä yksinkertaisesti tyhminä.

Tuo on kyllä vastavuoroista. Tosin itse uskovaisena en näe tyhmyydessä mitään pahaa.
qui non est mecum adversum me est

Artisti

Quote from: IDA on 20.03.2016, 10:48:38
Suhtaudun jopa hieman vihamielisesti uskovaisiin, koska pidän heitä yksinkertaisesti tyhminä.

Tuo on kyllä vastavuoroista. Tosin itse uskovaisena en näe tyhmyydessä mitään pahaa.

Sama. Mieluummin tyhmä ja kiltti kuin älykäs ja paha. Olen itsekin uskovainen, tarkemman määritelmän mukaan kiihkouskovainen hihhuli.

Mutta asiaan! En aio äänestää perussuomalaisia enkä naista. Saattaa olla etten ensi kierroksella äänestä ketään. (hyvin todennäköisesti näin) Ääni persuille tämän vaalikauden jälkeen on tuen osoitus heidän harjoittamalleen politiikalle. En halua antaa persuille kuvaa, että he olisivat onnistuneet. Perussuomalaiset pitää pudottaa takaisin marginaaliin, omahyväinen virne pitää pyyhkiä Soinin kasvoilta. Jos Perussuomalaiset jatkavat vallan kahvassa, mamukriittinen skene ei koskaan pääse kehittymään todelliseksi vastavoimaksi nykyhulluudelle. Perussuomalaiset käyttää hyväkseen mamukriittisyyden aiheuttamaa poliittista tyhjiötä, mutta se ei kuitenkaan täytä sitä. Perussuomalaiset nykymuodossaan pitää pelata ulos politiikasta, jotta todelliset mamukriittiset voimat aktivoituvat ja ottavat paikkansa. Perussuomalaiset tarvitsevat opetuksen äänestäjiltään, oikein kunnon wanhan ajan selkäsaunan isän (äänestäjän) kädestä. Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Artisti on 20.03.2016, 11:36:54
Quote from: IDA on 20.03.2016, 10:48:38

Sama. Mieluummin tyhmä ja kiltti kuin älykäs ja paha. Olen itsekin uskovainen, tarkemman määritelmän mukaan kiihkouskovainen hihhuli.

Mutta asiaan! En aio äänestää perussuomalaisia enkä naista. Saattaa olla etten ensi kierroksella äänestä ketään. (hyvin todennäköisesti näin) Ääni persuille tämän vaalikauden jälkeen on tuen osoitus heidän harjoittamalleen politiikalle. En halua antaa persuille kuvaa, että he olisivat onnistuneet. Perussuomalaiset pitää pudottaa takaisin marginaaliin, omahyväinen virne pitää pyyhkiä Soinin kasvoilta. Jos Perussuomalaiset jatkavat vallan kahvassa, mamukriittinen skene ei koskaan pääse kehittymään todelliseksi vastavoimaksi nykyhulluudelle. Perussuomalaiset käyttää hyväkseen mamukriittisyyden aiheuttamaa poliittista tyhjiötä, mutta se ei kuitenkaan täytä sitä. Perussuomalaiset nykymuodossaan pitää pelata ulos politiikasta, jotta todelliset mamukriittiset voimat aktivoituvat ja ottavat paikkansa. Perussuomalaiset tarvitsevat opetuksen äänestäjiltään, oikein kunnon wanhan ajan selkäsaunan isän (äänestäjän) kädestä. Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.

Just noin, täsmälleen samaa mieltä. Paitsi että en ole uskovainen ja hihhuleiden jutut ärsyttävät. Mutta kyllä niiden kanssa toimeen tulee, kunhan antavat mun olla rauhassa.

Pärmi

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 20.03.2016, 10:07:43

Tällaisista kommenteista tulee suorastaan paha olo. Persut on kaikessa surkeudessaan sen laatuinen roskasakki, jonka kokoontumisvapauskin pitäisi kieltää poikkeuslailla. Liian paljon, liian tyhmiä ja kyvyttömiä ihmisiä yhdessä on varma tae epäonnistumisesta. Kaikki mihin persun käsi koskee, muuttuu paskaksi.

K-suunnittelijalta unohtui jotenkin se tärkein: paljon kan-san-e-dus-ta-ji-a; tätä vaalikautta jäljellä yli 3 vuotta, ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan, ok?

Pärmi

Miten jeesustelijat tähän liittyy? Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa demokratian pelisäännöillä, vaaleissa edustajat valittiin. Jokaisella ehdokkaalla on oma arvomaailmansa. Tekis mieli laukaista pikkusen kovempaa, mutta olkoon. Koeta jo saada joku roti, ettei tarvii keikutella, äänesta vaan pipua, sinun valintasi, eikä tarvitse uskovien sanomisista niin palkoa sieraimeensa vetää.

Pärmi

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 20.03.2016, 14:03:14

Just noin, täsmälleen samaa mieltä. Paitsi että en ole uskovainen ja hihhuleiden jutut ärsyttävät. Mutta kyllä niiden kanssa toimeen tulee, kunhan antavat mun olla rauhassa.

Antaa ne olla, usko pois; nyt puhutaan politiikan tekemisestä, erikseen on esim. musu-ketju, jossa kristityt esittävät argumentointia kamelinpaskanheittäjien toilailua vastaan.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Pärmi on 20.03.2016, 18:25:09
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 20.03.2016, 14:03:14

Antaa ne olla, usko pois; nyt puhutaan politiikan tekemisestä, erikseen on esim. musu-ketju, jossa kristityt esittävät argumentointia kamelinpaskanheittäjien toilailua vastaan.

Silloin ne eivät anna, kun yrittävät kieltää muilta asioita tai pakottaa muille asioita oman uskonnollisuutensa pohjalta.
Ihan samalla tavalla minua ärsyttää, että sianliha pitäisi poistaa kouluruokaloista tai että kaupan pitäisi olla kiinni jonkun uskonnon pyhäpäivän takia.

Morsum

Quote from: Pärmi on 20.03.2016, 18:15:25

Miten jeesustelijat tähän liittyy? Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa demokratian pelisäännöillä, vaaleissa edustajat valittiin. Jokaisella ehdokkaalla on oma arvomaailmansa. Tekis mieli laukaista pikkusen kovempaa, mutta olkoon. Koeta jo saada joku roti, ettei tarvii keikutella, äänesta vaan pipua, sinun valintasi, eikä tarvitse uskovien sanomisista niin palkoa sieraimeensa vetää.

Ketjussa kysyttiin syitä olla äänestämättä persuja, ja annoin sellaisen. Kristinusko ei ole mikään arvomaailma, vaan uskonto. Henkilö siis konkreettisesti uskoo johonkin. Soini on vielä aika lievä tapaus, koska yrittää edes hillitä uskonsa esiintuomista. Oinonen on sitten ihan toisessa päässä, ja hän on suorastaan pahantahtoinen jätkä sen uskontonsa kanssa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Jyväsmaalainen

Sellaista syytä ei ole! Jo yksistään median rasismiriekkumiset huomioon ottaen persut on ainoa merkittävä puolue, jota voi edes harkita äänestävänsä. Se on huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Terhi Kiemunkin tapauksessa puolueen johto pelaa edelleen median haluamalla tavalla. Miksi?

Kukaan ei ole täydellinen, mutta omia pitää alkaa näkyvästi puolustamaan ennenkuin omat alkavat käydä vähiin.  Kuka on seuraava median uhri? Sen pelossa juuri kukaan ei uskalla sanoa tai kirjoittaa mitään kriittistä. Tätäkö haluamme?

Uimakoulutettava

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 19.03.2016, 09:27:59
Mikään ei parane sillä, että persut ovat pohjalla. Mutta saavat ainakin muistutuksen siitä, että miten käy kun pettää äänestäjänsä.

Kyllä nyt tilanne on Suomessa siinä mielessä todella surkea, että ei ole ainuttakaan vaihtoehtoa nykyiselle menolle.

Mahdollisuudet paranevat.

Jos kelvoton yritys menee konkurssiin, tilaa vapautuu markkinoilla. Konkurssia ei vältetä korjaamalla linjan sijasta slogania ja syyttämällä asiakkaita.

Todellakin Perussuomalaisten äänestäjät saivat periaatteensa myyjät, joita eivät tilanneet.

"Suomalaisten puolesta!" :roll:. Vaikkapa tällä viisiin:
http://mvlehti.net/2016/03/18/sss-hallitus-iskee-vaikeavammaisiin-vanhuksiin-ja-vammaisiin-ylipaatansa/

Paljonko saisi olla lisävelkaa kymmenien tuhansien nuorten MENA-miesten palvelemiseen? Montako nollaa lisää lainahakemukseen, kun lämminsydämisen juridiikan maailmassa rajat pettävät seuraavan kerran? Keneltä leikataan?

Parempi kuitenkin olisi, että turvapaikanhakijajoukot saapuisivat maahan yhtenä jytkynä "yllättäen". Riittävä määrä neniä saattaisi silloin nuuhkia kevätilmaa kukkahatun vuorausten sijasta.

Tosin Ulkoministerinsalkkusuomalasten hallitussitoutuneisuuteen mikään tuskin vaikuttaa mitään. Samana pysyy myös Sipilän hallituksen sitoutuminen "Monikulttuuriin".

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Jaska Pankkaaja

Itse ihmettelin aikoinani jeesustelijoiden suhteellisen näkyvää asemaa persuissa koska tämä joukko on varsin pieni ja sillä on jo oma puolueensa jolla on ollut jopa ihan päteviä edustajia ilman näitä persujen möläyttelijä-älykääpiöitä. No enää en ihmettele mitään, johtaahan puoluetta tekopyhä rukousaamiaistettu  takinkääntäjäpopulisti ja vieläpä soraäänittä. Sitä saitte mitä tilasitte  :-\
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Hämeenlinnan Oraakkeli

elämänvesi puolueesta voi hyvässä lykyssä tulla äänestettävä jengi. Vetäjät vaikuttaisi fiksummilta kuin suomidemokraattien ja muutoksen örkit ja hörhöt.

Pärmi

Quote from: Morsum on 21.03.2016, 11:14:10
Quote from: Pärmi on 20.03.2016, 18:15:25

Ketjussa kysyttiin syitä olla äänestämättä persuja, ja annoin sellaisen. Kristinusko ei ole mikään arvomaailma, vaan uskonto. Henkilö siis konkreettisesti uskoo johonkin. Soini on vielä aika lievä tapaus, koska yrittää edes hillitä uskonsa esiintuomista. Oinonen on sitten ihan toisessa päässä, ja hän on suorastaan pahantahtoinen jätkä sen uskontonsa kanssa.

Vieläkö sä nillität, jätä jo persujen Jeesus-porukka mielestäsi, "pipu is callin' Morsum, pipu calling morsum, do you hear?"
Väärin, älä selittele. Tottakai kristinuskolla on arvomaailmansa keskeisessä osassa, perustuen raamatulliseen juutalaiskristilliseen etiikkaan. Uskonnoista käy vaikka kommunismi tai islam, niitä on paljon; kristinuskoon kuuluu piirre, joka puuttuu kaikista muista uskonnoista: parannuksen tekeminen synneistään Jumalansa edessä, luottaen uskossa Jumalan armoon syntistä ihmistä kohtaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ja sitä tehden iankaikkisen élämän lupauksen toteutumisen ajallisen elämän jälkeen, se on sielunpelastus.
Kaikissa muissa uskonnoissa ihminen itse tekemisillään - olkoon mietiskelyä tai "vääräuskoisten" teloittamista - , pyrkii itse mahdollisesti johonkin korkeampaan moraaliin, parempaan elämänlaatuun omien, "gurujen" tai oppi-isien toiveiden mukaan, erityisesti nykyisin korkeampaan "henkisyyteen" (huh huh).
Kristitty, uskoon tullessaan, -myös persupoliitikko- on halunnut alistua tekemisissään ja sanomisissaan Jumalan tahdon alle. Uskoontullessaan ei ole välttämättä edes aloittanut poliittista toimintaa. Mitä sinä siitä tiedät, et mitään!. Julkisena toimijana kristitty poliitikko on tietysti arvostelun mahdollisena kohteena; aito kristitty kuitenkin tiedostaa, että kaikki kerran punnitaan Jumalan kasvojen edessä, siinä ei ole titteleillä eikä omilla arvostuksilla mitään "etuoikeuksia", päinvastoin, jos jollakin on korkea virka/tehtävä on myös siinä vaikuttamisessa punnittavana. Ja aito kristitty poliitikko keskittyy homminsa eikä sinunkaltaistesi paskansuoltajien vaikutettavaksi.
Suomessa edustajat ratkaistaan vaaleilla, mikä syy se on nostaa kristityt poliitikot tikunnenään? Argumentointisi kumisee tyhjyyttään.

AfriCat

Olen äänestänyt Perussuomalaisia useissa eri vaaleissa juuri ja juuri sietäen ne lukuisat puolueeseen jo valmiiksi liittyvät suunnatonta vastenmielisyyttä aiheuttavat tekijät, mutta kärsivällisyys ko. puoluetta kohtaan alkaa olla täysin loppu. Onko tuo puolue ikinä ollut minkäänlainen vaihtoehto maahanmuuttokysymyksissä ja EU-politiikassa vai onko kaikki ollut pelkkää suurta bluffia alusta lähtien? Mitä muuta puolue voi olla, jos se on SMP:n perustalle rakennettu?
Ever get the feeling you've been cheated? Good night!

James Hirvisaari

Quote from: AfriCat on 29.03.2016, 01:49:23
Onko tuo puolue ikinä ollut minkäänlainen vaihtoehto maahanmuuttokysymyksissä ja EU-politiikassa vai onko kaikki ollut pelkkää suurta bluffia alusta lähtien?

Soin on aina halveksinut ja mitätöinyt puolueensa mm-kriittisiä toimijoita, "inhoten lihan tahraamaa ihokastakin". Osasta hän onkin päässyt eroon. Jussi Halla-ahoa hän sietää hädin tuskin, mutta pelkästään Jussin kovan kannatuksen takia. Jonkinlainen petos siellä on taustalla, koska linja ei olekaan ollut sitä mitä on luvattu. Pahimmin petetyiksi ovat joutuneet ne, jotka ovat energiaansa puolueen hyväksi tuhlanneet. Mutta siitähän Soini tuntuu vain nauttivan.
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

dothefake

Muistakaa liittyä persuihin, äänestäjiä tarvitaan 2017 puoluekokouksessa. Muutos 2017.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Raksa_Mies

Quote from: dothefake on 29.03.2016, 08:33:46
Muistakaa liittyä persuihin, äänestäjiä tarvitaan 2017 puoluekokouksessa. Muutos 2017.

Toinen vaihtoehto on sitten äänestää vihreitä, rkptä, sossuja kokkareita yms. ja kannattaa maahanmuuton lisäämistä. Miten hommalaiset valitsee?