News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jari Lindström Ylellä: Työttömille luvassa lisää velvoitteita

Started by Pikkuvaimo, 27.02.2016, 12:20:23

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 15:30:35

Voihan sitä mennä työkkärinkin kursseille. En ole kuullut ainuttakaan tapausta, missä sellainen olisi hyödyttänyt jotain.

Mutta kerrohan nyt, miksi nuo työkalut, YouTube ja Leijonanluola, ei toimi. Kiinnostaa tietää. Jos et kerro, älä puhu mulle enää koskaan.

On hyödyttänyt. Itsekin kävin kuljettajakurssin työvoimakoulutuksena. Moni muukin kollega E lisenssinsä ammatillisessa aikuiskoulutuksessa.
Noh, joo. Totta nykyään turhanaikaisia kuponkeja. Mäkkäriin pääsee vähemmällä.

Toiseen ystävälliseen ja mukavasti esittämääsi kysymykseen sanoisin, että näkeminen ja kokeminen ovat eri asioita. Mekaaninen suoritus ja ymmärrys tekemästään ovat asioita erikseen.

Itse en ole rahamiehiä vaan jos minulla olisi hyvä idea, niin en ehkä sitä telkkarissa esittelisi. Pikemminkin kohtalaisen hissukseen.

onni4me

On absoluuttista huuhaata ajatella, että ilman pääomaa voisi perustaa toimivan yrityksen. Ja se uskottavuuskin on hieman koetuksella...

- Tässä olisi tälläinen upea liikeidea teille!

*katsotaan promo/slideshow*

- Joo, ihan mielenkiintoista. Missä tällä hetkellä muuten olet töissä? Millaisia projekteja olet ennen vetänyt?

- Olen tällä hetkellä työtön ja tämä on minun ensimmäinen liiketoimintaan liittyvä projektini.

- ...ahaa...ookoo...otan sitten yhteyttä...heippa...

Risto A. käy tässä ketjussa niin kuumana, että varmaankin hänellä on tuolla energialla vähintään kolme toimivaa yritystä?

Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Risto A.

Quote from: Kari Kinnunen on 28.02.2016, 15:47:19
Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 15:30:35

Voihan sitä mennä työkkärinkin kursseille. En ole kuullut ainuttakaan tapausta, missä sellainen olisi hyödyttänyt jotain.

Mutta kerrohan nyt, miksi nuo työkalut, YouTube ja Leijonanluola, ei toimi. Kiinnostaa tietää. Jos et kerro, älä puhu mulle enää koskaan.

On hyödyttänyt. Itsekin kävin kuljettajakurssin työvoimakoulutuksena. Moni muukin kollega E lisenssinsä ammatillisessa aikuiskoulutuksessa.
Noh, joo. Totta nykyään turhanaikaisia kuponkeja. Mäkkäriin pääsee vähemmällä.

Toiseen ystävälliseen ja mukavasti esittämääsi kysymykseen sanoisin, että näkeminen ja kokeminen ovat eri asioita. Mekaaninen suoritus ja ymmärrys tekemästään ovat asioita erikseen.

Itse en ole rahamiehiä vaan jos minulla olisi hyvä idea, niin en ehkä sitä telkkarissa esittelisi. Pikemminkin kohtalaisen hissukseen.

Sanoin aiemmin, että katsominen ei tee päteväksi vaan tekeminen. Se vain auttaa kummasti, kun ensin katsoo, miten joku asia tehdään.

Suomalainen ajokorttisekoilu on legendaarista. Kuinkahan moni isäntä pistää kypärän päähän tästä lähtien ajaessaan avotraktorilla pelloillaan? Lain mukaan siitä alkaa napsahtelemaan sakkoa jos ei kypärää löydy.

Miten olisi kielikurssit? Kaikista isoimmista kielistä on kurssit tubessa. Siitä vain opettelemaan vaikka kiinaa ja hyväpalkkaisiin tulkin hommiin? Mikä estää? Kielen voi opetella ihan itse, sitten käy vain hankkimassa todistuksen, että osaa kieltä.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Risto A.

Quote from: onni4me on 28.02.2016, 15:48:40
On absoluuttista huuhaata ajatella, että ilman pääomaa voisi perustaa toimivan yrityksen. Ja se uskottavuuskin on hieman koetuksella...

- Tässä olisi tälläinen upea liikeidea teille!

*katsotaan promo/slideshow*

- Joo, ihan mielenkiintoista. Missä tällä hetkellä muuten olet töissä? Millaisia projekteja olet ennen vetänyt?

- Olen tällä hetkellä työtön ja tämä on minun ensimmäinen liiketoimintaan liittyvä projektini.

- ...ahaa...ookoo...otan sitten yhteyttä...heippa...

Risto A. käy tässä ketjussa niin kuumana, että varmaankin hänellä on tuolla energialla vähintään kolme toimivaa yritystä?

No miten olisi edellä mainitsemani mandariinikiinan opettelu, sitten todistuksen hankkiminen osaamisestaan, sitten toiminimi vaikka pystyyn, sitten suomalaisten firmojen delegaatioihin mukaan tulkiksi. Paljonko tuohon tarvitsee alkupääomaa? Siihen tarvitaan lähinnä vain paljon kahvia.

Nikolas

Herrat ministerit, varsinkin Lindström, voisivat keskittyä miettimään miten saisivat suomalaiset töihin, eikä keksimään metkuja työttömien kiusaksi, kun ne metkut eivät auta ketään työllistymään.

Oman mahdollisen ratkaisumallini olen jo esittänyt: Vajaa viikko (PDF)

Risto A.

Mainitsin aiemmin myös sellaisen, että käy vaikka mummoille kaupassa. Jos saa kymmenen mummon tilaukset yhteen kierrokseen, kohtuullisilla katteilla, se saattaisi jo olla profit.

Se on kieltämättä älyvapaata, että jos ei ole senttiäkään rahaa, että alkaa suunnittelemaan isoa ja mahtavaa tehdasta mikä tuottaisi parempia autoja kuin Ferrari. Jos tämän kaltaisen käsityksen saa mun jutuista, voin sanoa olevani täysin syytön siihen. Erehdys tapahtuu 100% vastaanottajan omassa ontossa päässä siinä tapauksessa.

Yrityksen pistäminen pystyyn on parasta lääkettä todellisuudesta vieraantumiselle.

yrmio

Olen nyt reilun viikon katellut elämää New Yorkissa ja täytyy sanoa että Suomessa on jotain todella pahasti vialla.

Täällä kun menet vaatekauppaan niin myyjiä on 5x enemmän kuin Suomessa. Samoin museoissa ja vastaavissa nähtävyyksissä henkilökuntaa on ongelmaksi asti (tulevat väkisin neuvomaan). Hotellin respassa on piccolo/taksin välittäjä ja uber-taksia vilisee jos jonkinlaista. Ja ollaan Manhattanilla joten turha mutista pk-seudun hintatasosta.

Jos oltais Suomessa niin ubertaksi olisi lailla kielletty. Museoissa ei saisi työskennellä yhtään ihmistä alle lettutieteen vihtorin koulutustason ja sen mukaisen palkan.

Ja hauska huomio on se että poikkeuksetta joka ikinen paskahomman tekijä on jotain muuta kuin eurooppalaista valkoista rotua. Eli realistisesti ei meillä ole muuta saumaa kuin ottaa Suomeenkin käyttöön ns paskaduunit ja ottaa sossurahat pois.

Mihin lentoon suomen talous nousisikaan kun saatais meidän tuottavuus ja täystyöllisyys maahan. Täälläkin näkee työvaatteet päällä kaikenlaista notkujaa ja väitän että suomalainen duunari vastaa kahta lapion varteen notkuvaa keeneriä.

Tabula Rasa

Esimerkiksi se harhakuvitelmasi että ihmiset olisivat samassa asemassa kykyjensä suhteen. Kuvittelet että kuka hyvänsä voi oppia mitä hyvänsä muttet huomioi oppijan oppimiskykyä. Totta, kenestä hyvänsä voidaan kouluttaa mitä hyvänsä. Kuitenkin se on vain puolet. Kysymyksessä on paljonko aikaa ja vaivaa kenenkin kohdalla pitää käyttää saman tietomäärän saavuttamiseen. Tämä taas vaihtelee rankasti eri ihmisillä. Eli kyllä kai ahmedista saa tohtorin, mutta jos sitä pitää kouluttaa 68veeks asti saman tietomäärän omaksumiseksi kuin suomalaisen kaksvitosen tohtorin niin melko kyseenalaista kannattaako se.

Sitten se että arvotat ihmiset menestyjiin ja muihin joiden työlle et anna mitään arvoa.

Minun yhteiskunnassani kaikki suomalaiset ovat tärkeitä osia yhteiskuntaa. Sinun yhteiskunnassasi ainoastaan kaksvitoset tohtorikoulutetut ovat ihmisiä. Muista puhut kuin kuonasta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ari-Lee

Quote from: yrmio on 28.02.2016, 15:59:43
Olen nyt reilun viikon katellut elämää New Yorkissa ja täytyy sanoa että Suomessa on jotain todella pahasti vialla.

Täällä kun menet vaatekauppaan niin myyjiä on 5x enemmän kuin Suomessa. Samoin museoissa ja vastaavissa nähtävyyksissä henkilökuntaa on ongelmaksi asti (tulevat väkisin neuvomaan). Hotellin respassa on piccolo/taksin välittäjä ja uber-taksia vilisee jos jonkinlaista. Ja ollaan Manhattanilla joten turha mutista pk-seudun hintatasosta.

Jos oltais Suomessa niin ubertaksi olisi lailla kielletty. Museoissa ei saisi työskennellä yhtään ihmistä alle lettutieteen vihtorin koulutustason ja sen mukaisen palkan.
[...]

Suomessahan työntekijä on pelkkä haitta ja työnantajalle rasite. Siitä pitää päästä eroon. Ja työ itse on säännelty niin, että ne muovikorttikoulutukset on syytä olla päivitettynä 5 vuoden välein. Muuten tulee iso paha virkasetä laittaa luukun kiinni. Sitäpaitsi kaikki työn teettäminen on niin kallista, että sinun pitää tienata itse ensin 8 tunnin palkka, että voit palkata jonkun tekemään tunniksi töitä.

Eiköhän NY:ssa ole palkattuna jokaisen asuinkerrostalon aulassakin vahtimestari ja ovet tiukasti lukittuna. Pankeissa vartijat jne.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Risto A.

Quote from: Tabula Rasa on 28.02.2016, 16:07:17
Esimerkiksi se harhakuvitelmasi että ihmiset olisivat samassa asemassa kykyjensä suhteen. Kuvittelet että kuka hyvänsä voi oppia mitä hyvänsä muttet huomioi oppijan oppimiskykyä. Totta, kenestä hyvänsä voidaan kouluttaa mitä hyvänsä. Kuitenkin se on vain puolet. Kysymyksessä on paljonko aikaa ja vaivaa kenenkin kohdalla pitää käyttää saman tietomäärän saavuttamiseen. Tämä taas vaihtelee rankasti eri ihmisillä. Eli kyllä kai ahmedista saa tohtorin, mutta jos sitä pitää kouluttaa 68veeks asti saman tietomäärän omaksumiseksi kuin suomalaisen kaksvitosen tohtorin niin melko kyseenalaista kannattaako se.

Sitten se että arvotat ihmiset menestyjiin ja muihin joiden työlle et anna mitään arvoa.

Minun yhteiskunnassani kaikki suomalaiset ovat tärkeitä osia yhteiskuntaa. Sinun yhteiskunnassasi ainoastaan kaksvitoset tohtorikoulutetut ovat ihmisiä. Muista puhut kuin kuonasta.

En ole väittänyt, että ihmisillä olisi samanlaiset kapasiteetit. Omasta mielestäni olen tehnyt sen hyvin selväksi, että juuri niin ei ole.

Ainoa kenen työlle en anna mitään arvoa on byrokraatti. Olen myös perustellut sen, että miksi. Se ei ole henkilökohtaista tai muuta sentimentaalista tunnetta vaan kylmää faktaa. Se on arvotonta työtä suurimmalta osalta ja byrokraatit tietää sen myös itse. Tasan tarkkaan. Tälläkään en sano, että kaikki byrokratia pitää sitten tuhota. Byrokratia on perusmuodossaan välttämätöntä, mutta se ei ole saman tekevää minkälaista se on. Se voi olla myös järjellistä.

Olen sanonut myös sen, että se ei ole mun tai kenenkään muun päätettävissä, kuka pystyy mihinkin. Sosialisteille ei ole vaikeuksia tuomita ihmisiä joutilaisuuteen, kun "kaikki on kuitenkin turhaa".

Olen toimittanut hyvin selkeät ohjeet, miten saa uusia hyödyllisiä taitoja, jotka voi tarkoittaa selvää rahaa. Jos tätä ei halua ottaa vastaan, fine, minä en menetä enkä hyödy mitään. Jos sen taas joku älyää, että perkele näin on ja alkaa hommiin, hienoa, sitäkään ei tarvitse raportoida mulle. Minä en ole myymässä tässä mitään. En odota hyötyväni tästä mitään. Ainoa motiivi on epärealistinen toive siitä, että yhteiskunta olisi joskus kaukana tulevaisuudessa paljon järkevämpi kuin nyt. Se on olematon toive, mutta, jotain sekin on.

Jepulis

Quote from: onni4me on 28.02.2016, 15:48:40
On absoluuttista huuhaata ajatella, että ilman pääomaa voisi perustaa toimivan yrityksen.

Quote from: Tabula Rasa on 28.02.2016, 15:39:34
Millä  rahalla? Kaikki toteuttaminen maksaa rahaa ja sitä köyhällä ei ole. Jos taas korvataan raha hyvillä ideoilla niin tervetuloa pistämään yritys pystyyn ilman rahaa ja pelkillä hyvillä ideoilla.

Olen samaa mieltä. Tietysti niissä rajoissa, että kyllä on tapauksia toki, jolloin rahaa voi tulla toimintaan ns. satunnaista tietä. Myös tottakai joskus on idea, jonka pyörittäminen on "halpaa" aloittaa mutta se on poikkeus, ei sääntö.

Suurin osa järkevistä yritysideoista tarvitsee pääomaa. Ne myös kestää parhaiten kun panos on kunnossa.

Siihen nähden tämä jäsen Risto A.n kanta on outo:
Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 12:23:40
Tässä muuten haluan varoittaa, että ÄLKÄÄ hakeko pankista rahoitusta. Missään tapauksessa.
...
Suomalaiset pankit on pahempi kuin italialainen mafia.

Itselläni on yritys. En täsmennä yksityiskohtia identiteettisyistä. Työntekijöitä on molempien käsien sormille, ylikin.

Meillä on tietty rahoitus alati eteen tuleviin investointeihin ja käyttöpääomaan hankittu pankista. Suhteet on pitkäaikaiset ja hyvät. Ei, en takaa tällä hetkellä yritykseni lainoituksia henkilökohtaisesti, yrityksen sidotut pääomat riittää siihen hyvin, alkuaikoina tosin kyllä. Yritykseni on perustettu kun olin nuori, älykäs ja komea. Niistä jäljellä on nyttemmin toi komea.

Kyllä, toisenlaiset tarinat on tullut nähtyä sivusta seuraten yrittäjätuttavilta. Kaikilla ei ole onni käynyt. Ei ole lainkaan sääntö, että pankilla olisi niissä tapauksissa jotenkin erityisen korostuneesti negatiivinen rooli. Omaan kokemukseeni ja liiketuttavien kokemuksiin pohjautuen on hieman vaikea yhtyä tähän mafia-väitteeseen. Joka alalla on kusipäitä, joten pankeissakin niitä on mutta ei "joka kerta".

Jokatapauksessa pidän itse "työllistäjänä" Lindströmin temppuilua naurettavana trikkinä, joka lähinnä yrittää huonosti peittää alleen Lindströmin oman täydellisen kyvyttömyyden.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Risto A.

Quote from: Jepulis on 28.02.2016, 16:35:32

Siihen nähden tämä jäsen Risto A.n kanta on outo:
Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 12:23:40
Tässä muuten haluan varoittaa, että ÄLKÄÄ hakeko pankista rahoitusta. Missään tapauksessa.
...
Suomalaiset pankit on pahempi kuin italialainen mafia.

Itselläni on yritys. En täsmennä yksityiskohtia identiteettisyistä. Työntekijöitä on molempien käsien sormille, ylikin.

Meillä on tietty rahoitus alati eteen tuleviin investointeihin ja käyttöpääomaan hankittu pankista. Suhteet on pitkäaikaiset ja hyvät. Ei, en takaa tällä hetkellä yritykseni lainoituksia henkilökohtaisesti, yrityksen sidotut pääomat riittää siihen hyvin, alkuaikoina tosin kyllä. Yritykseni on perustettu kun olin nuori, älykäs ja komea. Niistä jäljellä on nyttemmin toi komea.

Kyllä, toisenlaiset tarinat on tullut nähtyä sivusta seuraten yrittäjätuttavilta. Kaikilla ei ole onni käynyt. Ei ole lainkaan sääntö, että pankilla olisi niissä tapauksissa jotenkin erityisen korostuneesti negatiivinen rooli. Omaan kokemukseeni ja liiketuttavien kokemuksiin pohjautuen on hieman vaikea yhtyä tähän mafia-väitteeseen. Joka alalla on kusipäitä, joten pankeissakin niitä on mutta ei "joka kerta".

Jokatapauksessa pidän itse "työllistäjänä" Lindströmin temppuilua naurettavana trikkinä, joka lähinnä yrittää huonosti peittää alleen Lindströmin oman täydellisen kyvyttömyyden.

Kannattaa lukea tämä Pertti Lindemanin tapaus Katinkulta. Se oli ryöstö. Eikä todellakaan mikään harvinaisuus Suomessa.

http://pelisuomi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/212210-suomalaisen-yrittajan-konkurssin-anatomia-lyhykaisyydessaan

Pankki voi pistää lihoiksi yrityksen ja konfiskoida omaisuudet - niin halutessaan. Mikään suomalainen, tai eurooppalainen, laki ei pelasta yrittäjäparkaa. Se on teloitus.

Risto A.

Jepulis,

Suosittelen, että jollain tavalla irrottaudut pankista. Pelastat itsesi ja lähiympäristösi. Suomalaisiin pankkeihin ei voi luottaa - niin pitkään kuin nämä tuhannet tapaukset (plus 90-luvun laman yrityksien joukkoteurastukset) on avoimia ja täysin selvittämättä.

Suomalaiset pankit voi mun puolesta syödä paskaa ja kuolla pois.

Tabula Rasa

Ja sinulle on useampi ihminen sanonut että sinun ''neuvosi'' ovat todellisuudesta vieraantuneita. Eikä niillä ole mitään käytännön vaikutusta työllistymiseen. Siitä on itse asiassa väännetty monta sivua. Mutta et keskustele tai et ymmärrä toisten näkemyksiä eikä sinusta muiden kuin menestyneiden näkemyksillä näytä olevan merkitystä. Sen sijaan toitotat omaa näkemystäsi ehdottomana totuutena joka ratkaisee kaikki ongelmat. Samaa yksisilmäisyyttä mikä on ajanut tämän maan tähän tilaan. Byrokraattien suunnitelmataloutta jossa yksi suuri ratkaisu ratkaisee kaikki. Sinulla on pari näpräilyajatusta ja väität tosissasi että niillä ratkeaa suomen työllisyys ja näihin pohjautuen kieltäydyt kuuntelemasta toisten fiksumpia näkemyksiä työllisyyden ongelmista.

En väitä että minulla olisi ratkaisu työttömyyteen. Mutta ainakaan en ole niin hullu että kuvittelisin muuteman ajatukseni ratkaisevan suomen ongelmat. Sen sijaan täällä keskustellaan siitä mitä työllisyys on ja mitä sen parantamiseksi voisi tehdä. Yhden asian julistukseen olisi riittänyt yksi viesti. Nyt olet spammannut sivukaupalla omaa totuuttasi kieltäytyen ymmärtämästä toisten näkemyksiä.

En tiedä onko vika ymmärryksessä vai trollaatko ihan vain jotta keskustelu ei etenisi. Tällä hetkellä byrokraatit keskittyvät jarruttamaan ja kaatamaan kaiken kehityksen johtamalla keskustelua sivuraiteille. Kun pitäisi puhua työllisyydestä jäädään jankkaamaan samaa paskaa loputtomiin kunnes toinen osapuoli kyllästyy ja sitten aletaan kuvitella että ollaan voitettu keskustelu. Pulushakkia.

Ja kohta keskusteluyhteyttä ei ole. Keskustelu on koko ajan polarisoitunut ja tällä hetkellä ääripäiden välillä ei ole tervettä keskustelua. Ja ääripäiden syntyminen on ihan puhtaasti tekemällä tehty ongelma kun työttömyys on pidetty puolessa miljoonassa ilman mitään konkreettisia toimia yrittääkään auttaa työttömiä töihin. Sen sijaan sinunlaisesi korporaatiokommunistit joiden mielestä ihmisen palkan ei tarvitse riittää elämiseen on keskittynyt tuomaan lisää halpatyövoimaa suomalaisten ennestään maailman surkeimman ostovoiman palkkojen laskemiseksi. Perus toimeentulotuki on yli 1000e/kk ja oliko 1100e luokkaa summa jonka on katsottu olevan riittävä minimitoimeentulon taso yhdelle ihmiselle. Sen alle menevät palkat ovat automaattisesti työtä jota ei kannata tehdä. Minäkin keksin tuhat ideaa jolla täysin oikeudettomat orjat tuottavat isännälleen voittoa. Kuitenkaan en katso että orjatalous on sellainen asia jota tulisi tukea.

Ja tuo on yhdelle ihmiselle. Suomalainen mies tahtoo elättää myös perheensä. Ja sinkullakin on oikeus tienata sukanvarteen. Kädestäsuuhun työ loppui hyvinvointivaltioon. Nyt palkalla pitää elää ja sekös sinua vituttaa jos joku joka ei ole erehtynyt tuhlaamaan elämäänsä kannattamattomaan yrittämiseen tulee kohtuullisesti toimeen. Jopa ilman omaa työtään. Samanlainen tilanne kuin narkilla joka tyrkyttää toiselle huumeita kun ei tahdo olla yksin väärässä.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nuivanlinna

Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 15:58:44
Mainitsin aiemmin myös sellaisen, että käy vaikka mummoille kaupassa. Jos saa kymmenen mummon tilaukset yhteen kierrokseen, kohtuullisilla katteilla, se saattaisi jo olla profit.

-Onko asetusten mukainen kylmäkuljetuskalusto?
-Tavarankuljetuslupa?
-Hygieniapassi?
-Vanhustyön perustutkinto?
-Kuljettajan ammattipätevyystutkinto?
-EA-kortti?
-Mummokortti?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Tabula Rasa

Ajokortti maksaa jo yksinään tuhansia euroja. Auto lisää. Haluaisin nähdä sinut polkupyörällä suomen talvessa ajamassa kymmeniä kilometreja päivässä toimittamassa mummojen tavaroita.

Risto A.

Tabula Rasa, ota tai jätä ohjeeni. Itse tiedän, että ne toimii. On tuottaneet selvää rahaa. Siellä on informaatiota, mitä ei ole muualla saatavissa, koska 1) se on täysin uutta teknologiaa, 2) se tulee suoraan kehittäjältä

Esim.

https://www.youtube.com/watch?v=T8K5caLANFM

Se, että sinä et näe näissä mitään arvoa, ei kerro mitään siitä, mikä niiden todellinen arvo on. Se ehkä kertoo vain sun kyvystä nähdä arvoa - ehkä kertoo lisäksi jotain muutakin sinusta.

Back off.

Saturoitunut

Quote from: Nuivanlinna on 28.02.2016, 16:56:34
-Mummokortti?

Tästä voisi joku perussuomalainen hallituspuolueen huippuosaaja ottaa kopin ja ehdottaa nuorisotyöttömyyteen lääkkeeksi peruskoulussa suoritettavaa pakollista mummokorttia.

Risto A.

Quote from: Tabula Rasa on 28.02.2016, 16:59:45
Ajokortti maksaa jo yksinään tuhansia euroja. Auto lisää. Haluaisin nähdä sinut polkupyörällä suomen talvessa ajamassa kymmeniä kilometreja päivässä toimittamassa mummojen tavaroita.

Sniif.

Risto A.

Quote from: Nuivanlinna on 28.02.2016, 16:56:34
Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 15:58:44

-Onko asetusten mukainen kylmäkuljetuskalusto?
-Tavarankuljetuslupa?
-Hygieniapassi?
-Vanhustyön perustutkinto?
-Kuljettajan ammattipätevyystutkinto?
-EA-kortti?
-Mummokortti?

Tuossahan se byroslavia on.

Normaalijärjellä ajateltuna siihen tarvittaisiin pakettiauto ja ajokortti. Meneehän ne ruokatavarat muutenkin autossa ilman kylmäkoneistoa tai jotain. Jos ei ole pakua ja ajokorttia, sitä voi miettiä jotain mihin ei tarvitse ajokorttia ja pakettiautoa. Helppoa.

Tabula Rasa

Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 17:04:28
Tabula Rasa, ota tai jätä ohjeeni. Itse tiedän, että ne toimii. On tuottaneet selvää rahaa. Siellä on informaatiota, mitä ei ole muualla saatavissa, koska 1) se on täysin uutta teknologiaa, 2) se tulee suoraan kehittäjältä

Esim.

Se, että sinä et näe näissä mitään arvoa, ei kerro mitään siitä, mikä niiden todellinen arvo on. Se ehkä kertoo vain sun kyvystä nähdä arvoa - ehkä kertoo lisäksi jotain muutakin sinusta.

Back off.

Se että minäkin käytän aikaani oppiakseni uusia asioita eri kautta ei tarkoita että kuvittelisin nykytyöttömien ongelman olevan yksinomaan laiskuus ja kieltäytyisin puhumasta mistään muista syistä. Mutta jatka vain valitsemallasi linjalla. Et puhu verkostoitumisesta, et puhu rahoituksesta, et puhu mistään yrittämiseen oleellisesti liittyvästä tekijästä vaan painotat joka viestissä että kaikki ongelmat johtuvat vain suomalaisten laiskuudesta. Se suomalaisten haukkuminen loppuu nyt. Sinun opeillasi ei ole työllistetty yhtään. Eli ne ovat ihan yhtä paskoja kuin työkkärin. Eli olet osa samaa ongelmaa kuin ne byrokraatit jotka kuvittelevat että palkaton puuhastelu olisi työtä. Työllä tulee elättää itsensä. Jos sillä ei elätä, se ei ole työtä vaan harrastus.

Mutta vittuile vain lisää niille joilla ei ole samaa kykyä oppia kuin ryhmän terävimmillä. Kerää oikein koko kansan vihat niin saat ehkä sytytettyä sen sisällissodan jota näytät kaipaavan. Siihen nämä sinun työllisyysohjeesi johtavat.

Tabula Rasa

En ole väittänyt, että ihmisillä olisi samanlaiset kapasiteetit. Omasta mielestäni olen tehnyt sen hyvin selväksi, että juuri niin ei ole.

Et ole. Olet väittänyt että kenen hyvänsä työllistyminen on ainoastaan kiinni siitä että hän katsoo youtubesta ja muualta ohjeita miten joitain asioita tehdään. Et huomioi sanallakaan että oppijan oppimiskyky ei välttämättä riitä asian oppimiseen. Eli sanallasanoen hylkäät kaikki muut paitsi terävimmät ihmiset epäihmisiksi. Sinun maailmassasi ei ole tyhmiä olemassakaan, ongelmaisia ja vammaisia, on vain laiskoja. Dehumanisointi ja demonisointi on taas toimiva tapa vastakkainasetteluun.

Nuivanlinna

Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 17:09:39
Tuossahan se byroslavia on.

Normaalijärjellä ajateltuna siihen tarvittaisiin pakettiauto ja ajokortti.

Quote from: Nuivanlinna on 29.09.2015, 21:25:59
Quote from: M on 29.09.2015, 20:25:23
Kun kuulemma tavoitteena on viilata turhaa hallintoa ja säädöksiä sekä säästää julkisia menoja, niin katsotaanpa pari esimerkkiä!

1. Ajokortit. Tarvitsemmeko todella näin kaoottisen ja kalliin (kansalaiselle ja valtiolle) ajokorttijärjestelmän?

Ajokorttiluokat ovat:

AM-luokka
A1-luokka
A2-luokka
A-luokka
B-luokka
BE-luokka
T-luokka
LT-luokka
C1-luokka
C1E-luokka
C-luokka
CE-luokka
D1-luokka
D1E-luokka
D-luokka
DE-luokka
Pienet ajo-oikeusluokat sisältyvät isompiin.
Resurssit
Vuonna 2014 Trafin budjetti oli 134 miljoonaa euroa ja henkilötyövuosia tehtiin 536.
Katso lisää: Trafi.fi

Hyvä aihe. Nuoremmille tiedoksi, että kun Nuivanlinna ajoi ABC-korttinsa, niin ajokorttiluokkia oli huomattavasti vähemmän.

Mopoa sai ajaa kun oli täyttänyt 15, se riitti.

T kortilla sai ajaa traktoria, (15 vaiko 16v, en muista)
K kortilla sai ajaa kevytmoottoripyörää max 125cc 16v

A kortilla sai ajaa yli 125cc moottoripyörää 18v
AB kortilla henkilöautoa ja pakettiautoa, max 3500kg ja 18v* + moottoripyörät. 18v
ABC kortilla sai ajaa yli 3500kg kuormautoa +henkiläautot+pakut+mp:t 18v

ABCD sai ajaa bussia. 21v
ABCE yli 3500kg painoisia ajoneuvoyhdistelmiä 21v

ABCDE kaikkia mahdollisia moottoriajoneuvoja. 21v

T
K
A
B
C
D
E

Ja noilla pärjättiin. Vaatikaa samaa tulevaisuudessa.
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Risto A.

Quote from: Ulvokki on 28.02.2016, 17:14:41
QuoteMainitsin aiemmin myös sellaisen, että käy vaikka mummoille kaupassa. Jos saa kymmenen mummon tilaukset yhteen kierrokseen, kohtuullisilla katteilla, se saattaisi jo olla profit.

Nää nyt on niin lapsellisia hömpötyksiä, mutta kai se on kerrottava. Jos nyt oma mummu taputtaakin poskelle ja antaa kympin, Kerttu-tätikin toisinaan pyytää jotain toimittamaan ja lykkää kouraan seteliä, ei se vielä ole edes bisneksen siemeneksi. Kyllä nämä kotihoitoyrittäjät ihan koulutettuja henkilöitä ovat eikä siellä ole tilaa kilpailla amatööripohjalta.
Kun tässä itsekkin on joskus yrittäjämäsesti toiminut niin ensimmäinen ongelma on raha. Pitää olla laitteet ja ohjelmat, työtila johon voi myös asiakkaan tarvittaessa pyytää. Kaikki tämä maksaa rahaa ennekuin yhtään tuloa on sisään tullut Toinen ongelma on asiakkaat.Niitä pitää olla valmiina ja niitä pitää hankkia lisää. Siinä sivussa pitää hoitaa työt mallikkaasti. Uusien asiakkaiden hankinta taas vaati markkinointia ja suhteita, jotka molemmat vievät aikaa joka taas on pois itse työnteosta. Kun toimitaan pienellä budjetilla yksikin myöhästynyt maksatus asiakaalta on katastroofi. Itselläni kaatui siihen ettei etukäteen sovittuja työtehtäviä tehtykkään, asiakkaan suunnitelmat muuttuivat. Se oli sitten siinä.

Hahhah :D

Pitää olla pätevyys kaupassa käymiseen? Kotihoitaja?
Missä koeputkessa teitä oikein kasvaa, hieman on ollut hapokas liuos..

Se olisi vain kaupassa käyntiä. Ei mitään rakettitiedettä. Katteet ei olisi kummoiset. Rahaa se kuitenkin olisi.

Jos vaikka ottaisi viisi euroa reissusta, kymmenen mummon sapuskat toisi viisikymppiä. Reissuun voisi mennä karkeasti ajatellen ehkä puolitoistatuntia. Tunnin hinnaksi saisi bruttona 33 euroa. Jos näitä saisi täyden työpäivän verran se olisi noin 240 euroa päivässä. Kerrotaan tuo 21 arkipäivällä saadaan kuukauden bruttotuloiksi 5040 euroa. Siitä pois kulut ja byrokraatin siivut - ihan kohtuullinen kuukausiansio.

Risto A.

Quote from: Tabula Rasa on 28.02.2016, 17:15:08
Quote from: Risto A. on 28.02.2016, 17:04:28

Esim.

Back off.

Se että minäkin käytän aikaani oppiakseni uusia asioita eri kautta ei tarkoita että kuvittelisin nykytyöttömien ongelman olevan yksinomaan laiskuus ja kieltäytyisin puhumasta mistään muista syistä. Mutta jatka vain valitsemallasi linjalla. Et puhu verkostoitumisesta, et puhu rahoituksesta, et puhu mistään yrittämiseen oleellisesti liittyvästä tekijästä vaan painotat joka viestissä että kaikki ongelmat johtuvat vain suomalaisten laiskuudesta. Se suomalaisten haukkuminen loppuu nyt. Sinun opeillasi ei ole työllistetty yhtään. Eli ne ovat ihan yhtä paskoja kuin työkkärin. Eli olet osa samaa ongelmaa kuin ne byrokraatit jotka kuvittelevat että palkaton puuhastelu olisi työtä. Työllä tulee elättää itsensä. Jos sillä ei elätä, se ei ole työtä vaan harrastus.

Mutta vittuile vain lisää niille joilla ei ole samaa kykyä oppia kuin ryhmän terävimmillä. Kerää oikein koko kansan vihat niin saat ehkä sytytettyä sen sisällissodan jota näytät kaipaavan. Siihen nämä sinun työllisyysohjeesi johtavat.

Kyllä korpeaa tyhjää taulua. Oikein syvältä. Miksi? Koska se passiivinen ja joutilas mukavuusalue on vakavan uhan alla. Tässä on edelleen uutisia. Älä tee mitään mitä kerron. Jatka niin kuin ennenkin. Minä en ole sun isäntä tai pomo.

Tarkalleen ottaen, voisit poistaa vaikut korvistasi ja ymmärtää sen, että SINÄ et ole se kuka päättää mihin muut suomalaiset työttömät pystyy ja mihin ei. Sitä sinä yrität sanoa ja tehdä - että kukaan ei tee näillä tiedoilla mitään, koska he ovat niin vitun tyhmiä vailla kapasiteettia. Tämän sitten yrität syöttää mun sanoiksi. Lopeta itse se alentuva vittuilusi, sulla ei ole mitä ilmeisimmin pätevyyttä kommentoida näitä asioita mitenkään. Minä taasen teen näitä asioita ja tiedän täsmälleen, että ne toimii.

Nuivanlinna

Quote from: Tabula Rasa on 28.02.2016, 16:59:45

Ajokorttia tuskin kukaan ensitöikseen ajaa ammattia harjoittaakseen, mutta ennen riitti se että ajoi ajokortin. Yleensä C ajettiin varoiksi, ainakin pojat.
Silloin saattoi sattuman oikusta saada homman jakeluauton kuskina ja ehkä jatkossa ammatinkin siitä, jopa edetä kuljetusyrittäjäksi.
Nythän vaaditaan kuljettajan ammattipätevyystodistus, siitä suomalainen istuu muutaman viikon kuuntelemassa liikennetieteen maisterin paasaamista tonnin köyhempänä kun taas bulgarialainen euroveljemme ostaa pätevän prosyyrin kolmella kympillä Sofian torilta ja saa vielä kahvit ja tupakit kaupan päälle todistusta odotellessa.

Byrokratia on käytännössä tappanut autokoulujen C-opetuksen kokonaan, miksi ajaa kun ei se riitä.

Tabula Rasa

Jos vaikka ottaisi viisi euroa reissusta, kymmenen mummon sapuskat toisi viisikymppiä. Reissuun voisi mennä karkeasti ajatellen ehkä puolitoistatuntia. Tunnin hinnaksi saisi bruttona 33 euroa. Jos näitä saisi täyden työpäivän verran se olisi noin 240 euroa päivässä. Kerrotaan tuo 21 arkipäivällä saadaan kuukauden bruttotuloiksi 5040 euroa. Siitä pois kulut ja byrokraatin siivut - ihan kohtuullinen kuukausiansio.

Siis 9min per reissu riippumatta matkoista? Syrjäseuduilla pitää ajaa kymmeniä kilometrejä. Ihme helsinkipelle. Käyppäs tosiaan 9 minuutissa keräilemässä ostoslistan mukainen määrä tavaraa ja aja se ties mihin asti. Pelkästään pakun polttoaineet ovat kaupunkiajossa lähempänä 20l/100km eli 20-25e/100km Vai meinaatko että nollasta aloittavalla yrittäjällä olisi varaa uuteen vähemmän kuluttavaan autoon?

Olet kuvitteellisesti saanut hankittua asiakkaiksi kokonaisen rivistön lähekkäin asuvia vanhuksia ilman minkäänlaista asiakashankintaa jota et laske työksi ollenkaan. Eli unelma-asiakkaat nollatyöllä. Missä todellisuudessa sä elät?

Se että ylipäätään saat asiakkaita on epävarmaa. Mutta että kuvittelet saavasi täyden päivän edestä asiakkaita käyttämättä yhtään aikaa asiakashankintaan ja laskematta sitä työksi. Teet unelmalaskelmia parhaan tapauksen varalta. Ei ihme että saat kaadettua bisneksen jos teet laskelmasi perustuen toiveisiin vailla todellisuuspohjaa.

Todellisuudessa kauppojen ilmoitustaulut ovat jo täynnä kaikenlaisia aputyöläisiä. Niistä on ylitarjontaa. Jos sitten saatkin yhden tai kymmenenkin asiakasta ne voivat olla kaukana toisistaan jolloin edestakasajelu syö voitot olemattomiksi. Eli kuvittelet huippuunsa kilpaillulla alalla tekeväsi suurta voittoa unelmalaskelmien pohjalta kun todellisuudessa edes työhön tarvittavan välineistön eli auton ja kortin kuolettaminen voi viedä vuoden. Jos taas laitat 5e+kilometrien hinnat huomaat että ne jotka tekevät halvemmalla vievät hommat. Nämä on loppuunsa asti kisattuja aloja. Ei näillä rikastu jos edes saa sen toimeentulotuen verran käteen.

Mikä hyvänsä ala mihin ei tarvita osaamista ja jota ei ole ay-suojattu kilpailua vastaan on halpatyövoimalla kilpailtu niin halvaksi ettei suomalainen työntekijä saa välttämättä edes omaa panostustaan ulos. Muistelen erästäkin maanrakennusyrittäjää joka yhtä innokkaasti huuteli unelmiaan eikä saanut edes polttoainetta hankittua työkoneilleen. Puhumattakaan että luvattuja palkkoja olisi maksanut.

Tabula Rasa

Niin näytät tietävän pirun hyvin. Taas suomalaisten laiskuutta huutelet vastaamatta sinun jo moneen kertaa kaadettuihin hölmöyksiin.

Risto A.

Quote from: Tabula Rasa on 28.02.2016, 17:41:07
Siis 9min per reissu riippumatta matkoista?

Miten olisi, että laittaisi yhteen reissuun useiden mummojen tarpeet..?

Tämä kapasiteettikysymys alkaa olemaan selvillä. 

Kari Kinnunen

No jaa.

Aikoinaan kun touhusin sitä rekkakorttia eli E luokan kuponkia, kuljettajan ammatti oli olevinaan oikea työ. Tämä tiedoksi palstan akakoomikoille.

Nyttemmin rekkamiehen työstä on tullut Jope Ruonansuun vitsien aihe ja kai minunkin pitää hiukan ammattiniani hävetä. Sosiologiksi olisi pitänyt.

Nyt nautin sosiaalietuuksia päätähuimaavia määriä ja sitten kun valdelta rahat loppuu osaamiseni saattaa riittää vessavahdiksi paikalliselle aapeeseelle. SOK lahjoittaa lautasen jolle viissenttisiä kerään.