News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Paavo Väyrynen, elämä ja teot.

Started by Artisti, 04.02.2016, 14:29:27

Previous topic - Next topic

guest3656

Väyrynen nostaa panoksia. Nyt myös maahanmuutto- ja keskittämispolitiikka mainittu.

Demokratian ritarit

Viime aikoina olen joutunut tekemään vaikeita päätöksiä. Ensin ilmoitin jättäytyväni sivuun Keskustan puoluevaltuuston, puoluehallituksen ja sen työvaliokunnan työstä. Viime viikolla perustin uuden puolueen, Kansalaispuolueen.

Syynä näihin ratkaisuihin oli syvä tyytymättömyyteni Keskustan ja koko hallituksen linjaan kaikkein tärkeimmissä asioissa – ulko-, turvallisuus- ja maahanmuuttopolitiikassa, aluepolitiikassa ja Eurooppa-politiikassa.

Kuluneet pari viikkoa ovat osoittaneet, kuinka oikeita nämä vaikeat päätökseni olivat.

Pari päivää sitten kerrottiin, että Yhdysvaltain ilmavoimien hävittäjät tulevat harjoittelemaan Karjalan lennostoon. Eduskunnan puolustusvaliokunnan varapuheenjohtaja Seppo Kääriäinenkin on joutunut kyselemään, mistä tässä on kysymys. Valtiovarainministeri Alexander Stubb on jälleen julistanut ajavansa Suomen liittymistä Natoon jo seuraavalla vaalikaudella.

Maahanmuuttopolitiikassa olemme kuulleet ehdotuksia pakolaiskiintiön korottamisesta, vaikka Suomen kiintiö on suhteellisesti jo yksi EU-maiden suurimmista. Noin puolet jäsenmaista ei ota kiintiöpakolaisia ollenkaan. Sisäministeri Petteri Orpo on puhunut jopa Suomen kiintiön moninkertaistamisesta.

Aluepolitiikassa on tehty myönteistäkin. Liikenneväylien korjausvelan pienentämiseen käytettävät määrärahat jaettiin varsin tasapuolisesti eri puolille maata. Lappikin sai osansa.

Tämän ratkaisun aluepoliittisen merkityksen kuitenkin mitätöi samaan aikaan tehty päätös rahoittaa Helsingin ja Espoon paikallisliikennettä palvelevaa Raide-Jokeri -nimistä raitiotietä 83 miljoonalla eurolla. Raide-Jokeri on osa keskittävää metropolipolitiikkaa, joka tähtää siihen, että yli puoli miljoonaa suomalaista muuttaisi pääkaupunkiseudulle.

Tähän mennessä metropolipolitiikkaa palveleviin liikenneinvestointeihin, lähinnä Kehärataan ja Länsimetroon, on käytetty valtion varoja lähes miljardi euroa. Länsimetron rahoittaminen oli jotenkin perusteltua. Kehärata sen sijaan oli kallis virheinvestointi. Raide-Jokeriin, Länsimetron jatkamiseen ja Pisara-rataan valtion varoja ei pidä käyttää, Tallinnan junatunnelista puhumattakaan.

Kataisen-Stubbin hallitus loi järjestelmän, jonka mukaan valtio rahoittaa paikallisliikenteen investointeja, jos kaupungit sitoutuvat rakennuttamaan runsaasti uusia asuntoja. Nykyinen hallitus näyttää jatkavan tätä vahingollista keskittämispolitiikkaa.

Keskittävä metropolipolitiikka on vahingollista sekä pääkaupunkiseudulla asuville että maakuntakaupunkien ja maaseudun ihmisille. Siitä on luovuttava. Suomen tulevaisuus perustuu maamme rikkaisiin luonnonvaroihin. Siksikin koko Suomea on kehitettävä tasapuolisesti.

Eurooppa-politiikan linjaa osoittaa suunnitelma luopua vapaaehtoisesti kuorma-autojen kabotaasi-liikenteelle asetetuista kansallisista rajoituksista. Ulkomaiset kuljetusyritykset ollaan päästämässä nykyistä vapaammin kilpailemaan Suomen sisäisistä kuljetuksista. Edellisen hallituksen liikenneministeri ja Euroopan parlamentin liikennevaliokunnan jäsen Merja Kyllönen ei pidä tätä tarpeellisena eikä viisaana.

Tärkeimmästä Eurooppa-politiikan kysymyksestä, Suomen jäsenyydestä euroalueessa, ei edes keskustella. Eduskunnassa tiistaina käyty keskustelu osoittaa, että kaikki eduskuntapuolueet aikovat jatkaa sisäisen devalvaation ja leikkauspolitiikan linjaa. Tälle politiikalle on vaihtoehto, eroaminen euroalueesta. Se palauttaisimme nopeasti kilpailukykymme, ja saisi taloutemme, työllisyytemme ja tulomme taas kasvuun. Kipeimmistä valtiontalouden leikkauksista voitaisiin luopua.

Kansalaispuolue tarjoaa vaihtoehdon nykyisen hallituksen ja nykyisten puolueiden politiikalle. Toivon, että se rohkaisee eri puolueisiin lukeutuvia toisinajattelijoita vaikuttamaan oman puolueensa linjaan. Suoran vaikutuskanavan Kansalaispuolue tarjoaa niille, jotka ovat valmiit toimimaan demokratian ritareina ja muuttamaan yhteiskunnallisen kehityksen suuntaa.

http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/211692-demokratian-ritarit

repo

QuotePaavo Väyrynen veti salin täyteen Oulussa - uutta puoluetta varten jo toistatuhatta kan­nat­ta­ja­kort­tia

Oulussa torstai-iltana puhunut Paavo Väyrynen veti runsaasti kuulijoita Oulun keskustaan Kirkkotorin koulutuskeskukseen. Koulutuskeskuksen ison salin 120 istumapaikkaa eivät riittäneet, vaan osa kuulijoista joutui seisomaan.
...
Viime viikolla uuden Kansalaispuolueen perustamisesta kertonut pitkän linjan keskustapoliitikko paljasti oululaisyleisölle, että uuden puolueen perustamista varten on kerätty jo toistatuhatta kannattajakorttia ja että lisää tulee koko ajan.
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/paavo-vayrynen-veti-salin-tayteen-oulussa-uutta-puoluetta-varten-jo-toistatuhatta-kannattajakorttia/719918/

Koko juttu linkistä.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

IDA

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 11.02.2016, 17:53:57
Maahanmuuttopolitiikassa olemme kuulleet ehdotuksia pakolaiskiintiön korottamisesta, vaikka Suomen kiintiö on suhteellisesti jo yksi EU-maiden suurimmista. Noin puolet jäsenmaista ei ota kiintiöpakolaisia ollenkaan. Sisäministeri Petteri Orpo on puhunut jopa Suomen kiintiön moninkertaistamisesta.

Ei pakolaiskiintiö ole mikään ongelma, joten turha siihen on keskittyä. Vaikka se olisi ollut viime vuoden nolla, niin se ei olisi vähentänyt maahanmuuttoa yhtään. Ensimmäiseksi olisi varmaan syytä tajuta, että maahanmuutossa ei ole ollut kysymys pakolaisuudesta lainkaan muuten kuin juuri tuon kiintiön osalta. Tai kaikki muut sen varmaan ovat tajunneetkin paitsi media ja suuri osa poliitikoista.

muoks:

Toki pakolaiskiintiöstä tulee ongelma, jos siihen ruvetaan sijoittamaan näitä nykyisiä maahantulijoita, annetaan EU:n hoitaa pakolaisten jako jäsenmaihin ja nostetaan sitä tuntuvasti. Nykyisellään se ei kuitenkaan ole ongelma.
qui non est mecum adversum me est

Roope

Quote from: IDA on 11.02.2016, 20:45:57
Ei pakolaiskiintiö ole mikään ongelma, joten turha siihen on keskittyä.

On ja ei.

EU aikoo siirtää Suomeen ja Eurooppaan kiintiön/kiintiöiden kautta yhtä paljon ellei enemmänkin ihmisiä kuin aiemmin tuli turvapaikanhakijoina. Samalla hallitsematon maahanmuutto muuttuisi kielipelin kautta maagisesti hallituksi, vaikka maahanmuuton vaikutukset olisivat aivan yhtä hallitsemattomat kuin ennenkin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

IDA

Quote from: Roope on 11.02.2016, 20:56:45
Samalla hallitsematon maahanmuutto muuttuisi kielipelin kautta maagisesti hallituksi, vaikka maahanmuuton vaikutukset olisivat aivan yhtä hallitsemattomat kuin ennenkin.

Jep. Tämä olisi myös todellinen ongelma. Nykyisin on vielä ihan selkeä kieli, jolla pakolaiset voi erottaa turvapaikanhakijoista. Mikäli tuo EU-kuvio toteuisi se muuttuisi mahdottomaksi. Nykyisin suurin osa turvapaikanhakijoistakin hakee turvapaikkaa perusteettomasti eikä tunnu olevan mitään mahdollisuuksia todeta tätä.

Jari Leino

Quote from: Matias Turkkila on 11.02.2016, 01:29:36
Jari. Käsityksesi Soinista perustuu yhteen ainoaan baari-illan keskusteluun. Niinkuin kirjoitit, osa vieraista piti kantaa taksiin illan jäljiltä. Voittoilta, kaikki tuhannen tuubassa. Voi olla, että sinä et tykännyt niistä sanoista, joita silloin käytettiin. Voi olla, että sinä et pitänyt Soinista. Mutta mitä sitten? Luuletko olevasi itse helppo ihminen?

Mutta kun tässä ei ole kyse sinusta. Me emme ole täällä maksimoissa sinun hyviä fiiliksiäsi tai optimoimassa maailmaa sellaiseksi, että juuri sinun olisi mahdollisimman helppoa ja lokoisaa olla.

Ei ole kyse Jarista. Eikä minusta. Ylipäätänsäkään ei ole kyse sanasta "minä". Ihan muusta on Hommassa kyse.

Ei kai tässä kukaan sinun lisäksesi luulekaan, että kyse olisi Jarista. ;) Tai siitä, että joku olisi täällä maksimoimassa minun hyviä fiiliksiäni.

Ihme höpinää.

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran. Soini teki minuun hyvin huonon ensivaikutelman ja hänen sen jälkeinen toimintansa on ollut omiaan vahvistamaan tuota huonoa ensivaikutelmaa.

Mutta kyse ei silti ole Soinistakaan. Soini saisi minun puolestani olla ihan niin kusipää kuin haluaa, jos hän olisi "meidän kusipäämme", eli ajaisi tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa ja EU-eroa.

Olen valmis hyväksymään kaikki sellaiset Soinin teot, jotka edistävät tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa ja Suomen eroamista EU:sta. Aina kun Soini on tehnyt jotain hyvää, olen muistanut häntä siitä ylistää. Valitettavasti sellaisia tapauksia on ollut aika harvassa.

Minun omat intressini liittyvät yksinomaan maahanmuuttopolitiikan tiukentamiseen ja Suomen itsenäisyyden palauttamiseen. Jos saadaan rajat kiinni ja Suomi vapaaksi EU:sta, minun hyvät fiilikseni maksimoituvat ihan riippumatta siitä, kuka sai nuo muutokset aikaan. Jos Stubb pistää rajat kiinni ja ilmoittaa Suomen EU-erosta, Stubb on mielestäni hyvä jätkä. Sama pätee Soiniin, jos Soini pistää rajat kiinni ja EU-eroilmoituksen postiin.

Otetaanpa uudestaan se mikä minun mielestäni oli tuon vuoden 2007 vaalivalvojaisillan opetus. Asian ydin ei nimittäin ole se, että Soini on täysin korruptoitunut niljake, vaikka sekin pitää toki paikkansa.

2007 vaalivalvojaisissa
- Soini kertoi avoimesti ja rehellisesti kaikille, että hänen oma motivaationsa politiikassa on yksinomaan henkilökohtainen valta, hyöty ja raha - mitään isänmaallista tai suomalaisten puolustamiseen liittyvää vakaumusta hänellä ei ole
- Soini kohteli kaikkia muitakin pöydässä istuneita (Suomen Sisun PS-ehdokkaita) aivan kuin heitäkin motivoisivat samat asiat kuin Soinia
- kaikki kuuntelivat tottelevaisina ja jatkossa osa porukasta (tai kaikki minua lukuunottamatta) toimivat Soinin elämänohjeiden mukaan
- Soinin ohjeiden mukaan eläneet ovat saaneet juuri sitä mitä Soini lupasikin

Jussi Halla-aho teki strategisen päätöksen kaikkien paukkujen keskittämisestä persuihin, jotta sitä kautta päästäisiin hallituksen ytimiin vaikuttamaan. Minä olen matkan varrella useasti kritisoinut tätä päätöstä, koska minulle oli päivänselvää, että suunnitelman heikoin lenkki on Soini, joka tulee jossain vaiheessa pettämään. Mutta edes minä en osannut aavistaa, miten totaalisesti ja räikeästi Soini petoksensa tekisi.

Vuonna 2015  Suomeen tuli ennätysmäinen kansainvaellus, ja Soinin johtama PS on hallituksessa tämän kansainvaelluksen jatkumisen takuumiehenä.

Minun mielestäni nyt pitäisi viimeinkin myöntää, että Halla-ahon valitsema tie (kaikkien paukkujen keskittäminen persuihin) oli väärä. Sillä on päästy hallitus- ja meppipaikoille, mutta Suomen pelastaminen matuvyöryltä ei ole edistynyt lainkaan. Päinvastoin: Stubbilla on vapaat kädet tehdä mitä tahansa, koska PS on hallituksessa SSS-politiikan takuumiehenä eikä oppositiossa ole mitään puoluetta, joka voisi kasvattaa kannatustaan hallituksen mamutuspolitiikan johdosta.

On turha odottaa, että hallitus saisi jatkossakaan mitään aikaan matuvyöryn torjumiseksi. Kaikki nyt ehdotetut vaatimattomat kiristyksetkin tullaan vesittämään täysin muiden puolueiden toimesta. Viime kädessä Soinin selkärangaton ministerikiima takaa, että persu jakaa aina ilmaiseksi persettään.

Minun mielestäni ainoa keino saada ehkä jotain konkreettista aikaan olisi se, että nuivat PS-edustajat toimisivat Väyrysen tavoin, joko omana nuivaryhmänään tai yhteistyössä Väyrysen kanssa. Tällä tavoin saataisiin ehkä Soiniin ja hallitukseen painetta tehdä jotain todellista.

Kaikki mitä tehdään olisi pitänyt tehdä jo viime vuonna. Aikaa on hyvin vähän. Seuraavia vaaleja ei ole aikaa odottaa. Silloin ollaan jo menty kynnyksen yli.

mattima5

Marjan vallassa: Paavo Väyrysen monet puolet , 1.10.2015
https://www.youtube.com/watch?v=vQdzYfa5p7s

mattima5

Väyrynen rakentaa uutta puoluetta EU-ryhmänsä rahoilla – "Kustannukset voi maksaa näin, ei siinä ole mitään epäselvää"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1455243499756.html

Tulostin ja täytin puolueen kannatusilmoituksen, kerrankin oli kannatuskortissa puolueen nimi jo valmiina eikä sitä tarvinnut itse kirjoittaa. Nyt vaan kirjekuori postiin. (ääni menee vaaleissa jonnekin muualle)

http://www.paavovayrynen.fi/wp-content/uploads/2016/02/kansalaispuolue_kannattajakortti_a4_w2.pdf

Pärmi

Onko täällä kysymys Väyrysen puuhista vai Turkkilan ja Leinon egojen kohtaamisesta?
Väyrysestä puheenollen, pieleen menee kannaltaan, mutta menköön. On se kuitenkin sen verran syvissä poliitiikan liuoksissa keitetty, että kestää tämänkin virhearviointinsa. Ja nousee, jos vaan vielä kuntoa riittää.

J. Lannan haamu

Tuo Väyrysen Marian vallassa oli yllättävän hyvä siihen asti mitä olen katsonut ja Väyrynen sanoi väkevästi tuosta että mamuvyöry olisi pitänyt torjua Afrikkaan.

Tuo Jari Leinon teksti on etusivun kamaa!

Edit. Vai onko moderaatio eri mieltä :)?

Edit 2. Siis hetkinen, Paavo Väyrynen on tuossa kioskissa noin viisi kertaa parempi kuin mestari, vaikka tuon aiheen pitäisi olla mestarin heiniä...Paavo on jopa todella hyvä! Melki puoli vuotta sitten!
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

millla

Rahan motivoimien ihmisten esiintyminen ja läsnäolo on toisenlaista kuin aatteellisten. Päälle liimatut periaatteet näkyvät heikkoutena tai valheellisena itseluottamuksena. Persuissa molempina.

Pärmi

Quote from: millla on 12.02.2016, 22:40:56
Rahan motivoimien ihmisten esiintyminen ja läsnäolo on toisenlaista kuin aatteellisten. Päälle liimatut periaatteet näkyvät heikkoutena tai valheellisena itseluottamuksena. Persuissa molempina.

Rahan motivoimia ihmisiä ajaa tietysti rahanhimo. He luulevat tietävänsä, että kaikki on ostettavissa rahalla, ml. poliittinen tahto ja ovat osin oikeassa.
Tässä kohden käyttäisin heikkouden ja valheellisen itseluottamuksen synonyymina narsistista luonnetta ja itserakkautta. Löytyvät erityisesti vanhojen puolueiden sisältä.

J. Lannan haamu

Minun puolestani olkoot vaikka pesunkestävä psykopaatti, kunhan joku pistää kapuloita suvaitsevaiston rattaisiin ja aiheuttaa heille ajateltavaa. Tällä hetkellä niitä ei taida olla montaa, hahahahahah!!

Noottikriisi

En tiedä onko seuraava video jo tänne linkitetty tai löytyykö se jostakin helpommastakin paikasta mutta linkitän nyt Facebookin videon osoitteen.
Väyrynen puhuu asiaa, arvostukseni miestä kohtaan nousee sitä mukaa kun arvostukseni soinipersuja kohtaan laskee.

https://video-ams2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xft1/v/t42.1790-2/12732236_575947545888545_1065275683_n.mp4?efg=eyJybHIiOjMyNywicmxhIjoxNzE2LCJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6InYzXzQyNl9jcmZfMjNfbWFpbl8zLjBfc2QifQ%3D%3D&oh=59efff8734d62c9faa65aad675bc29e4&oe=56BE7EAA
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

millla

Totta, ei tässä nuhteettominta ihmistä olla etsimässä. Oletuksena kuitenkin, että todellinen tekijä ottaa ison uhrautumisriskin.

IDA

Te siis oikeasti uskotte, että Paavo Väyrynen pysäyttää jonkun vyöryn, tai edes ryhtyisi joksikin kansallismieliseksi johtajaksi? Toivotaan, että näin käy, mutta itse en usko maahanmuuton olevan Väyryselle edes niin keskeinen kysymys kuin Soinille.

Siinä Väyrynen kyllä teki fiksusti, että ei hyväksynyt puolueeseen jäseniä muista kuin kansanedustajista ja europarlamentaarikoista. Kannatuspohjan perusteella puolue muuten olisi hajonnut jo ennen perustamista.

kelloseppä

Quote from: IDA on 12.02.2016, 23:33:43
Te siis oikeasti uskotte, että Paavo Väyrynen pysäyttää jonkun vyöryn, tai edes ryhtyisi joksikin kansallismieliseksi johtajaksi? Toivotaan, että näin käy, mutta itse en usko maahanmuuton olevan Väyryselle edes niin keskeinen kysymys kuin Soinille.

Siinä Väyrynen kyllä teki fiksusti, että ei hyväksynyt puolueeseen jäseniä muista kuin kansanedustajista ja europarlamentaarikoista. Kannatuspohjan perusteella puolue muuten olisi hajonnut jo ennen perustamista.

Väyrynen ei pysäytä vyöryä, mutta saattaa saada joitakin luulemaan, että Paavon puolue vie ääniä.

Griffinvaari

Quote from: kelloseppä on 12.02.2016, 23:39:11

Väyrynen ei pysäytä vyöryä, mutta saattaa saada joitakin luulemaan, että Paavon puolue vie ääniä.

Mikä saattaa muuttaa kepun suuntaa ja pelastaa suomen natojäsenyyden tuomalta venäjän vihollisen asemalta, mikäli liberaali siiven kannatus kepun sisällä laskee.

mattima5

Video: Paavo Väyrynen kertoo Eurostoliittoon liittymisestä ja uudesta puolueestaan
Paavo Väyrynen Tampere-talolla.
http://mvlehti.net/2016/02/13/video-paavo-vayrynen-kertoo-eurostoliittoon-liittymisesta-ja-uudesta-puolueestaan/

Musta vähän tuntuu että Väyrysen puolueeseen ei loikkaa kukaan ja sitten Paavo laittaa koko homman jäihin eikä loikkaa itsekään puolueeseen vaikka kannatuskortit olisikin kasassa. No oma kannattaja kortti on jo täytetty ja kohta vien sen postiin. Saas nähdä tuleeko tästä mitään vai ei. Muistan kun joku keräsi Halla-aholle kannattajakortteja EU- vaaleja varten ja itsekin sellaisen täytin mutta ei Halla-aho sitten mennytkään EU- vaaleihin vaan eduskuntaan jossa hänet harjattiin perusteellisesti heti alkuun.

Väyrysen englanti on Halla-ahoakin karmeampaa rallienglantia  ;D ;D ;D

Paavo Väyrynen 23 Nov 2015 plenary speech on The role of the EU within the UN
https://www.youtube.com/watch?v=hs9gMb_-I1s

Noottikriisi

^"tankeroenglanti" lienee Keskustalaisten geneettinen erityispiirre. :D
Oikeasti Väyrysen puhe, sen parin minuutin aikana mitä kuuntelin, ei ollut ollenkaan pahimmasta päästä. Hän lausui kaikki sanat oikein joskin suomalaisilla äänteillä ja jäykällä "paperistalukuaksentilla". Pahimpia puheita ovat ne joissa lukija ei ilmeisesti tunne sanoja vaan lausuu ja painottaa ne täysin väärin. Tätäkin kuulee todella paljon mm. suomalaisten poliitikkojen puheissa.

Edit. Korjasin kirjoitusvirheen koska se tuntui tarpeelliselta toisen puhetta kritisoidessa. :)
Edit2. Korjasin toisen kirjoitusvirheen koska jnejne :)
Ei pitäis alkaa ryypätä heti aamusta :D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

guest3656

Tämä nyt oli täysin hanurista vedettyä persupropagandaa. Persut on auringonlaskun puolue halusit, tai et. Kansallisuusmielisyys on persuille vain myytti, jolla tuulipukuja edelleen harhautetaan. Peskekossa Jabba on päinvastoin federalistien ja uusliberalistien äänetön yhtiömies.

Väyrysen puolue on kuitenkin ensimmäinen poliittisen eliitin (vaikka Paavo sivuraiteella onkin) piiristä tullut vakava yritys nykymenon kyseenalaistamiseksi. Kansa antoi tämän mandaatin vaaleissa persuille, jotka antoivat sen edelleen pullealle miehelle, joka tunki mandaatin äänestäjien ahteriin. Väyryselle ja hänen kanssaan samoin ajatteleville on yksinkertaisesti niin suuri poliittinen tilaus, että riski epäonnistua on minimaalinen.

Maahanmuuttokriittisyys ei teemana riitä yksin mihinkään. Tarvitaan visio Suomesta itsenäisenä kansallisvaltiona. Tätä visiota ei persuilla ole. Eikä ideologiaa. Paskat housuissa uhotaan edelleen toreilla, vaikka kansa on jo kääntänyt selkänsä.

J. Lannan haamu

Helvetti kun nuo Kaupunkisuunnittelijan tekstit on hyvää happoa päivään! Ei voisi paremmin asioita ilmaista!

Rubiikinkuutio

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 13.02.2016, 11:52:00

Tämä nyt oli täysin hanurista vedettyä persupropagandaa. Persut on auringonlaskun puolue halusit, tai et. Kansallisuusmielisyys on persuille vain myytti, jolla tuulipukuja edelleen harhautetaan.

Ei se ole peruspropagandaa. Se on totuus. Persuista olen kanssasi tasan samaa mieltä, mutta ei se tee Väyrysestä yhtään sen uskottavampaa. Mies on koko uransa puhunut muuta ja äänestänyt muuta. Samaa paskaa kuin persutkin, mutta osannut olla sitä paskaa jo kauan ennen Soinia.

Väyrysen puolue on kuitenkin ensimmäinen poliittisen eliitin (vaikka Paavo sivuraiteella onkin) piiristä tullut vakava yritys nykymenon kyseenalaistamiseksi.

Ja sellaseksi se valitettavasti jää tapahtui mitä tapahtui.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

guest3656

Quote from: Rubiikinkuutio on 13.02.2016, 12:10:54
Ei se ole peruspropagandaa. Se on totuus. Persuista olen kanssasi tasan samaa mieltä, mutta ei se tee Väyrysestä yhtään sen uskottavampaa. Mies on koko uransa puhunut muuta ja äänestänyt muuta. Samaa paskaa kuin persutkin, mutta osannut olla sitä paskaa jo kauan ennen Soinia.

"Se on totuus". Tämä on niin vahva argumentti, että sitä ei käy kiistäminen. Lisäksi se on yleispätevä kaiken mahdollisen kiistämiseen.

Tietosi Väyrysestä ovat valitettavasti vajavaiset. Väyrynenhän on kuuluisa mm. tästä jarrutuskeskustelusta, josa hän vastusti EU-jäsenyyttä. Tänä päivänä Paavo on edelleen valitsemallaan linjalla. :)

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/11/vayrysen-eu-jarrutus-vasytti-lopulta-uosukaisenkin

Rubiikinkuutio

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 13.02.2016, 12:19:10

"Se on totuus". Tämä on niin vahva argumentti, että sitä ei käy kiistäminen. Lisäksi se on yleispätevä kaiken mahdollisen kiistämiseen.

No uskoo Väykkään kuka tahtoo  ;D

Voin sitten naureskella tälle ketjulle vaikka ensivaalien aikaan tai jälkeen kun Väykkä ei ole vieläkään saanut mitään aikaan.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Faidros.

Paavo on aina samaa mieltä muiden kanssa jos pääsee ministeriksi. Kannattaa tutkiskella minkälaisissa hallituksissa Paavo on ollut ministerinä. Turpa oli silloin tiukasti kiinni EU:sta ja €uroerosta. Ja turpa olisi kiinni nytkin jos vain olisi päässyt ministeriksi.
Kansalaisaloite on hyvä, Paavo ei.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

guest3656

Väyrynen vaatii ennenaikaisia eduskuntavaaleja:

Ennenaikaisiin eduskuntavaaleihin

Kukin hallitus saa olemassaolonsa oikeutuksen siitä, että se hoitaa hyvin kahta tärkeintä tehtäväänsä, talouspolitiikkaa ja maan ulkosuhteita. Molempia on hoidettava tavalla, joka nauttii kansalaisten luottamusta.

Nykyinen hallituksemme on menettänyt olemassaolonsa oikeutuksen ennätysajassa.

Kun hallitus muodostettiin, ajateltiin, että Suomen talous saadaan kasvuun palauttamalla kilpailukyky sisäisellä devalvaatiolla eli yhteiskuntasopimuksella. Julkinen talous aiottiin tasapainottaa menoja leikkaamalla.

Viimeistään nyt on käynyt selväksi, että Suomessa ei ole mahdollista saada aikaan sellaista sisäistä devalvaatiota, joka saisi taloutemme vahvaan kasvuun. Näköpiirissä ovat velkaantumiskierteen jatkuminen ja entistä kovemmat menoleikkaukset.

Tälle politiikalle on vaihtoehto. Kun Suomi eroaa euroalueesta ja ottaa käyttöön oman kelluvan valuutan, taloutemme, työllisyytemme, kansalaisten tulot ja valtion verotuotot alkavat kasvaa. Velkaantuminen pysähtyy ja kipeimmistä menoleikkauksista voidaan luopua.

On vastuutonta jatkaa nopeaa velkaantumista ja leikkauspolitiikkaa, jotka aiheuttavat suurta ja pitkäaikaista vahinkoa maan taloudelle ja koko yhteiskunnalle.

Hallituksen muodostamisen jälkeen Euroopan komissio julkaisi ns. viiden presidentin suunnitelman, jolla euroalue pyritään kehittämään yhteisvastuulliseksi velkaunioniksi ja ylikansalliseksi liittovaltioksi. Jos hallitus noudattaisi omaa ohjelmaansa, se torjuisi tämän suunnitelman ja kiirehtisi Suomen eroamista euroalueesta.

Pahinta on kuitenkin se, että hallitus on murentamassa Suomen sotilaallista liittoutumattomuutta ja viemässä Suomea sotilasliitto Natoon.

Äskettäin saimme tietää, että Yhdysvaltain ilmavoimien hävittäjät tulevat harjoittelemaan Suomen maaperälle ja ilmatilaan aivan Venäjän rajan läheisyyteen.

Vielä vuosi sitten oltiin pidättyväisempiä. Suomalaisten hävittäjien osallistumisesta Viron Ämarissa pidettäviin yhteisharjoituksiin luovuttiin. Harjoitukset rajattiin kansainväliseen ilmatilaan.

Eilen julkaistiin raportti Alexander Stubbin ja Carl Haglundin käynnistämästä selvitystyöstä, joka tähtää siihen, että Suomelle tehtäisiin mahdolliseksi sotilaallisen avun antaminen muille EU:n jäsenmaille. Julkistamisen yhteydessä ja jo aikaisemmin julkisuuteen tulleet kommentit viittaavat siihen, että esitetty lainsäädäntömuutos aiotaan toteuttaa.

Jos työryhmän esitys hyväksytään, Suomi tulkitsee EU:n perussopimuksen avunantolausekkeen siten, että se velvoittaa jäsenmaata antamaan sotilaallista apua toisille jäsenmaille. Tässä yhteydessä on esitetty, että tämä koskisi mm. sotilaallisen avun antamista Virolle ja muille Baltian maille.

Tämän tulkinnan omaksuminen tarkoittaisi käytännössä samaa kuin Nato-jäsenyys: Suomi ottaisi itselleen velvollisuuden antaa sotilaallista apua Nato-maille. Tätä käytettäisiin perusteena jäsenyyden toteuttamiselle.

Viime kevään eduskuntavaaleihin valmistauduttaessa kansalle ei kerrottu, että Suomen turvallisuuspolitiikan perusratkaisua aiotaan muuttaa. Vain Kokoomus tätä esitti ja RKP myötäili. Hallituksella ei ole oikeutusta jatkaa tällä tiellä.

Suomessa on hallitus, jonka toteuttamalta talous- ja ulkosuhdepolitiikalta puuttuu poliittinen oikeutus. Ei ole oikein, jos se pyrkii jatkamaan toimintaansa vielä yli kolmen vuoden ajan.

Suomessa on pantava toimeen ennenaikaiset eduskuntavaalit.

Kansalaispuolue aloittaa joka tapauksessa omalta osaltaan ehdokkaiden hankinnan ja kouluttamisen heti kun se on saatu merkityksi puoluerekisteriin.
http://www.paavovayrynen.fi/2016/02/13/ennenaikaisiin-eduskuntavaaleihin/

Matias Turkkila

Quote from: Jari Leino on 11.02.2016, 21:09:16
Vuonna 2015  Suomeen tuli ennätysmäinen kansainvaellus, ja Soinin johtama PS on hallituksessa tämän kansainvaelluksen jatkumisen takuumiehenä.

Minun mielestäni nyt pitäisi viimeinkin myöntää, että Halla-ahon valitsema tie (kaikkien paukkujen keskittäminen persuihin) oli väärä. Sillä on päästy hallitus- ja meppipaikoille, mutta Suomen pelastaminen matuvyöryltä ei ole edistynyt lainkaan. Päinvastoin: Stubbilla on vapaat kädet tehdä mitä tahansa, koska PS on hallituksessa SSS-politiikan takuumiehenä eikä oppositiossa ole mitään puoluetta, joka voisi kasvattaa kannatustaan hallituksen mamutuspolitiikan johdosta.

Muuten hyvä, mutta ei pidä paikkansa. Jos maltat lukea SK:n jutun Kesärannan kokouksesta niin saat selville, että PS torppasi löyhän maahanmuuttopaperin ja sai tilalle huomattavasti tiukemman.

Soini pisti itsensä noissa neuvotteluissa peliin. Se lukee SK:n jutussa ihan selvästi, mutta kait sitä on vähän vaikea hyväksyä, kun vuoden 2007 sanomiset edelleen kaihertavat.

Quote from: Jari Leino on 11.02.2016, 21:09:16Minun mielestäni ainoa keino saada ehkä jotain konkreettista aikaan olisi se, että nuivat PS-edustajat toimisivat Väyrysen tavoin, joko omana nuivaryhmänään tai yhteistyössä Väyrysen kanssa. Tällä tavoin saataisiin ehkä Soiniin ja hallitukseen painetta tehdä jotain todellista.

Jo muinaiset roomalaiset tunsivat divide at imperan merkityksen. Hajalle lyödyt ryhmät ovat merkityksettömiä ja niiden yli on helppo juosta. Iso joukko voittaa pienemmän. Niin se on aina ollut, ja niin se tulee aina olemaan. Mun on tosi vaikea nähdä, miksi jaksat edelleen tarjota ainoana vaihtoehtona tuota rivien hajoittamista. Vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla.

Silläkin uhalla, että moitit minua syyllistämisestä, sanon vielä: paras tulos syntyy, kun ihmiset toimivat itse omien tavoitteidensa hyväksi ja sen lisäksi kaikki relevantit järjestäytyneet instanssit ryhmittyvät sen taakse, mikä on ihmisten yhteinen toive ja tahto.

Ensin muuttuu ajan henki. Kaikki muu seuraa perästä. Poliittinen harja on tuskastuttavan hidas ja ankea lakaisija, mutta se lopulta tekee sen, mitä enemmistö vaatii ja haluaa.

Sauli Niinistö piti tärkeän puheen. Se kertoi osaltaan siitä, mihin me olemme menossa. Tipping point on ylitetty. Kansa on saanut tarpeekseen, enää muutama kaikkein hulluin ja todellisuuspakoisin dosentti jaksaa enää unelmoida. Valitettavasti nämä henkilöt on raivanneet tiensä niille tasavallan keskeisille paikoille, joissa tuhovaikutus on maksimaalinen. Ne dosentit eivät ajatelleet, että: "riittää kun äänestää". He ovat suunnanneet kaiken voimansa ja käyttävät kaiken aikansa ideologiansa edistämiseen. Me emme valitettavasti voita heitä harvalukuisina tai riitaisina.

Quote from: Jari Leino on 11.02.2016, 21:09:16Kaikki mitä tehdään olisi pitänyt tehdä jo viime vuonna. Aikaa on hyvin vähän. Seuraavia vaaleja ei ole aikaa odottaa. Silloin ollaan jo menty kynnyksen yli.

Tuo SK:n jutussa mainittu 80-kohdan turvapaikkaohjelmahan nimenomaan tehtiin viime vuonna. Sen toimeenpanolla on kiire. Varsinkin sillä perheenyhdistämiskohdalla.

törö

SDP:stä tulisi vissiin suurin puolue ja sen jälkeen alkaisi taas markkinaliberalismin hullut päivä.

Ei hyvä.

Sydämistynyt

Väyrynen on tuskin uutta puoluettaan saanut kasaan, kun jo haluaisi sille vaalit... Nopeiden käänteiden mies.