News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Paavo Väyrynen, elämä ja teot.

Started by Artisti, 04.02.2016, 14:29:27

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 05.02.2016, 22:18:41
Quote from: Eino P. Keravalta on 05.02.2016, 22:15:48
Voiko niitä Väyrysen mukeja ostaa jostain?

Voi. Suomen  Keskusta r.p. Apollonkatu 11 A, 00100 Helsinki.

Onnea matkaan.

Kiitos.

Hinta on varmaan nousemaan päin, nyt kannattaa sijoittaa  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Eino P. Keravalta on 05.02.2016, 22:29:13

Kiitos.

Totta. Vanha Lissabonin sopimuksen puolesta äänestäjä on jo niin vanha, että voi kohta potkaista tyhjää.
Non poteris veritatem

Peltipaita

Joku Keskustavaikuttaja pettyneenä Väyrysen tekoon kysyi mihin kaikki Paavo -mukit voi palauttaa.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Abdul Reis

Väyrysen ainoa tavoite, kuten hän itsekin sanoi, on valta. Ja valtaa saadakseen hän haluaa saada Suomen lähentymään Venäjää, jolloin venäläisten tuella hänellä voisi olla mahdollisuus nousta uudeksi kekkoseksi vielä vanhoilla päivillään. "Maahanmuuttokritiikki" ja kaikki muu on pelkkää suosion kalastelua tavoitteeseen pääsemiseksi.

EDIT: Ilmeisesti Väyrynen ei ole sanonut ainoaksi tavoitteekseen valtaa. Pahoittelut tämän osalta virheellisestä tiedosta.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

Huppupelikaani

Onnea matkaan.

Kiitos.

Jotkut Iki-kepulaiset lupasivat kuulemma hävittää Paavo-mukinsa, kun kuulivat Kansanpuolue-uutisen jälkeen. Posliininkeräysastioita (onko niitä?) penkomaan.

Jos taas uusi käy, niin tämä edullinen kuningasmuki on oikea valinta. http://www.pohjanranta.suomalainenverkkokauppa.fi/tuote/79/kuningasmuki

e: fixasin lainaukset

guest8096

Onnea matkaan.

Kiitos.

Onko sinulla enää rahaa sijoittamiseen kaikkien ylinopeussakkojen jälkeen?

Jouko Piho

Quote from: Abdul Reis on 05.02.2016, 22:46:47
Väyrysen ainoa tavoite, kuten hän itsekin sanoi, on valta.

Väyrynen ei tavoittele valtaa vallan itsensä tai ylpeyden takia, vaan yksinkertaisesti sen takia, että vain se, jolla on valtaa, voi muuttaa asioita. Väyrynen on siis idealistinen pragmaatikko.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Jouko Piho on 05.02.2016, 23:01:14

Väyrynen ei tavoittele valtaa vallan itsensä tai ylpeyden takia, vaan yksinkertaisesti sen takia, että vain se, jolla on valtaa, voi muuttaa asioita.

;D

Kenestä Väyrysestä puhut? KEPUn Paavo "minäää" Väyrysestä et ainakaan.
Non poteris veritatem

Jari Leino

Quote from: Matias Turkkila on 05.02.2016, 17:13:00
..Suomessa on huikea määrä ihmisiä, jotka käyttävät koko valvelillaoloaikansa Unelmaan. He vaikuttavat puolueissa, järjestöissä, kodeissa, kirjastoissa, katunäyttelyissä, mielipidepalstoilla, ratikoissa ja Pekka Haaviston tukiryhmissä. He edistävät Unelmaa töissä, puistoissa, Korkeasaaressa ja Karhupuistossa. He tekevät tätä omalla naamalla, nimellä. He saavat muita mukaansa. He ovat järjestäytyneet aate ja periaatteet edellä. Eivät henkilöt edellä, ja tässä sen voima piilee. Unelma ei lakkaa toteutumasta, vaikka A. Thors jäisi pois ministerin virasta. Se etenee, vaikka P. Haavisto ei nouse presidentiksi. Se elää, vaikka kaikki sen kantajat vaihtuisivat.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Sinulla on pointti tuossa. Toivoisin, että asiat olisivat noin myös nuivalla puolella.

Oman kokemukseni perusteella voin nyt kertoa, että kaikki, jotka ovat epäröineet omalla nimellään ja naamallaan esiin astumista peläten sen vaikuttavan omiin työllistymis- ja urahaaveisiinsa ovat olleet aivan oikeassa.

Quote from: Matias Turkkila on 05.02.2016, 17:13:00
Entä tänään? EU esittää sitovaa taakanjakoa. PS sanoo: "ei". Soini itse asettuu tuota esitystä vastaan ei se mene läpi. Turvapaikanhakijoille esitetään ohituskaistaa työmarkkinoille. Lindström sanoo "ei". Siihen jää. Turvapaikanhakijoille esitetään myös matalapalkkamallia. Kokoomus ja keskusta ottaisivat tämän riemumielin vastaan, ja samoin jostain käsittämättömästä syystä myös vasemmisto. PS:lle se ei käy. Suomen Uutisissa on loputon määrä erilaisia kommentteja ja kannanottoja, joila PS paaluttaa kantaansa turvapaikkakriisii. Ja niiden lisäksi ovat tietysti ne puheenvuorot, joita ei voi uutisiin laittaa.

On varmaan tosi lukratiivista todeta näistä kaikista, että piu-pau - yx hailee mitä sanot, koska Soini petti silloin vuonna nolla. Voi olla, että noin kävi sinulle. Mutta mitä väliä sillä on sen kannalta, vastustaako turvapaikkaturismia vai ei?

Mainitsemasi toimet ovat pikkupuuhastelua ja tyhjänpäiväistä politikointia. Lihavoimaani kohtaa en ymmärrä. Mitä tarkoitat? Ei Soini ole minua pettänyt. Ja puhuessani Soinin petoksesta minä puhun vuoden 2015 hallitusneuvotteluista, en vuodesta nolla.

Minulle Timo Soini on aina ollut erittäin avoin ja rehellinen. Olen puhunut Soinin kanssa naamatusten tasan yhden kerran ja hän kertoi minulle täysin avoimesti ja rehellisesti omat tärkeimmät arvonsa (raha ja henkilökohtainen valta) ja miten hän aikoo edistää niitä arvoja (kahmimalla niitä itselleen kaikin tavoin).

Muistaakseni sinäkin, Matias, olit läsnä samassa tilaisuudessa: persujen ek-vaalivalvojaisissa 2007 Zetorissa. Tulos oli persuille hyvä, vaikka Jussi ei silloin vielä päässytkään eduskuntaan. Muistaakseni me kaksi kannoimme yhdessä Jaskan sieltä taksiin. Sitä en muista, olitko sinä vielä samassa pöydässä jatkoilla siinä aukion toisella puolella olleessa baarissa, kun Timo Soini tuli suomensisulaisten pöytään lohduttamaan Jussia.

Timo Soini kertoi Jussille ja kaikille pöydässä istuneille sisulaisille ehdokkaille ja tukiryhmäläisille seikkaperäisesti, että politiikassa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja oman vuoron odottaminen. Pitää mennä kunnallisvaalien kautta. Kaupunginvaltuutettuna saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja. Sitten pääsee eduskuntaan ja saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja valiokuntapaikkoja ja hallintoneuvostopaikkoja ja eläkkeitä. Jos on oikein hyvä säkä, niin pääsee ministeriksi, ja silloin saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja ministerimersun ja suojatyöpaikkoja. Tai jos pääsee mepiksi, saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja eurosuojatyöpaikkoja.

Timo Soini piti pöydässä istuneille pitkän puheen, jossa hän korosti rahaa ja etuja ja oman vuoronsa odottamisen tärkeyttä, jotta pääsee hillotolpalle. Minua nauratti silloin, koska ajattelin, että toihan on aivan tyhmä äijä kun tulee Suomen Sisun kansallismielisen eliitin ykkösjätkille ja syvimmille aatteen miehille luennoimaan rahoista ja hillotolpista. Soinin puheet kuulostivat aivan siltä kuin helvetin huono lomaosakekauppias olisi myymässä isänmaataan. Minun mielestäni kansallisuusaatteen läpitunkemille aktivisteille olisi tietenkin pitänyt luennoida vaikutusmahdollisuuksista ja isänmaan pelastamisesta eikä omasta perseestä ja rahasta.

Todistetusti Timo Soini oli oikeassa: samassa pöydässä istuneet sisulaiset ehdokkaat kuulivat nämä samat puheet ja noudattivat Timon ohjeita. He ovat nyt hyvinkin korkeissa ja kovapalkkaisissa asemissa. Minä olin väärässä: isänmaata ei ole pelastettu vaan se on tuhottu.

Minulle oli tuon illan (v. 2007) jälkeen ilmiselvää, että Timo Soinilla ei ole minkäänlaisia aatteellisia arvoja tai tavoitteita, joten häneen ei voi luottaa missään asiassa. Mutta ei Timo Soini minua ole pettänyt: hän on toiminut täsmälleen niin kuin jo vuonna 2007 kertoi tulevansa toimimaan eli haalinut rahaa ja henkilökohtaista valtaa itselleen häikäilemättä.

Puhuessani Soinin petoksesta tarkoitan vuoden 2015 hallitusneuvotteluja, joissa Soini (puhuttuaan ensin Sipilän ja Stubbin kanssa ja tietoisena siitä, että Stubb on sopinut EU:n isojen poikien kanssa, että Suomi tulee ottamaan rikkautta rajattomasti) jätti ottamatta hankalan sisäministerin salkun ja pakeni itse ulkoministeriksi ja laittoi lellikkipoikansa Niinistön puolustusministeriksi.

Kaikkien paukkujen keskittäminen persuihin oli Jussi Halla-ahon strateginen valinta, jota fanit suuresti noudattivat. Tavoitteena oli päästä yhdessä puolueessa sellaiseen asemaan, josta käsin poliittinen vaikuttaminen olisi mahdollista. Ajatus oli ihan perusteltu, mutta minä näin heti alusta asti, että suunnitelmassa olisi ainakin yksi heikko lenkki: Timo Soini, joka tulisi aivan takuuvarmasti pettämään.

Jussi Halla-ahon mestarillinen suunnitelma toimi siinä mielessä, että PS todellakin pääsi hallitukseen ja nuivat todellakin pääsivät lähes vaikuttavaan asemaan puolueen sisällä. Timo Soini piti kuitenkin hallitusneuvotteluissa ja harjauksella huolta siitä, että mitään todellista vaikuttamista ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

Jos PS olisi vaatinut sisäministerin salkun, sisäministerinä olisi saattanut tiukan paikan tullen olla sellainen henkilö, joka olisi pistänyt rajat kiinni syksyllä edes viikoksi. Tällä olisi saattanut olla ratkaiseva vaikutus Suomeen tulleiden määrään. Teko olisi saattanut käynnistää ketjureaktion, joka olisi kaatanut koko EU:n, joten siitäkään syystä kukaan EU:n tulevaisuudesta taloudellisesti riippuvainen ihminen tai meppi ei ehkä olisi halunnut tätä.

Jussi Halla-ahon mestarillinen suunnitelma on johtanut tilanteeseen, jossa PS on hallituksessa Stubbin ja Sipilän kansainvaelluspolitiikan takuumiehenä. Oppositiossa ei ole yhtään puoluetta, jonka kannatuksen lisääntymistä hallituksen tarvitsisi pelätä. PS on siis hallituksessa panttivankina syömässä omaa kannatustaan ja edistämässä Suomen tuhoa. Koska Soini. Yksittäisten PS-kansanedustajien hyvätkin aloitteet ovat vain surullinen muistutus siitä, että Soini harjaa loppupeleissä kaiken.

Jossittelu on tietenkin turhaa. Emme voi tietää, olisiko mikään vaihtoehtoinen toimintamalli johtanut erilaiseen lopputulokseen. Ehkä ei.

Nyt pitäisi miettiä, miten tästä eteenpäin. Minun mielestäni kaikkien itseään kunnioittavien nuivien kansanedustajien pitäisi tehdä väyryset ja pistää painetta Soinin suuntaan, jotta PS ryhtyisi puolueena viimeinkin tekemään sitä mitä äänestäjät ovat halunneet.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34
Minun mielestäni kaikkien itseään kunnioittavien nuivien kansanedustajien pitäisi tehdä väyryset ja pistää painetta Soinin suuntaan, jotta PS ryhtyisi puolueena viimeinkin tekemään sitä mitä äänestäjät ovat halunneet.

Eli siis liittyä kepuun, tai ryhtyä kepun äänettömäksi yhtiömieheksi?  :o

Hieman parempi suunnitelma olisi tervetullut.
Non poteris veritatem

ile

Missä hän näin sanoi? Minä näin monta bloggausta, jossa hän voivotteli, että halusi muuttaa asioita, mutta ei kyennyt. Ja siksi alkoi miettiä, mitä tehdä tulevaisuudessa.

Noottikriisi

Minusta Halla-ahon suunnitelma johon Jari tuossa viittasi, oli oikeasti nerokas tai ainakin silloisessa tilanteessa hyvin perusteltu. Se epäonnistui siksi että Soini oli betonoinut oman asemansa niin vahvaksi että se kesti nuivien rynnistyksen.
Elätän vielä toivoa että Halla-aho viipyy ulkomailla antaakseen häneen liitetyn loanheiton unohtua, ja palaa haastamaan Soinin puoluekokouksessa. Silloin on myöhäistä, mutta ei liian myöhäistä nostaa PS takaisin nuivien ykkösvaihtoehdoksi ja korjaamaan Suomen, ei ehkä impivaaraksi mutta silti paremmaksi kuin Ruotsi, Saksa ja muut itseään vuosikymmenet tuhonneet Euroopan maat.
Tämän haaveen toteutumista odotellessa olen valmis äänestämään Väyrysen falangia. On hän sentään puutteistaan huolimatta isänmaallisempi kuin nykyhallitus, oppositiosta puhumattakaan.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Risto A.

Quote from: Jari LeinoTimo Soini kertoi Jussille ja kaikille pöydässä istuneille sisulaisille ehdokkaille ja tukiryhmäläisille seikkaperäisesti, että politiikassa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja oman vuoron odottaminen. Pitää mennä kunnallisvaalien kautta. Kaupunginvaltuutettuna saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja. Sitten pääsee eduskuntaan ja saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja valiokuntapaikkoja ja hallintoneuvostopaikkoja ja eläkkeitä. Jos on oikein hyvä säkä, niin pääsee ministeriksi, ja silloin saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja ministerimersun ja suojatyöpaikkoja. Tai jos pääsee mepiksi, saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja eurosuojatyöpaikkoja.

Timo Soini piti pöydässä istuneille pitkän puheen, jossa hän korosti rahaa ja etuja ja oman vuoronsa odottamisen tärkeyttä, jotta pääsee hillotolpalle. Minua nauratti silloin, koska ajattelin, että toihan on aivan tyhmä äijä kun tulee Suomen Sisun kansallismielisen eliitin ykkösjätkille ja syvimmille aatteen miehille luennoimaan rahoista ja hillotolpista.

Mietin vain, että kukahan mahtoi pitää samat palopuheet Soinille aikoinaan byrokratian hillotolpista?

Veikkaisin Vennamoa.

Se olisi hienoa jos hommalaiset yleisesti ymmärtäisi, että tuo mitä Jari Leino sanoi on todellinen motiivi 99% poliitikoista. Että vain ja ainoastaan tuon hillotolppamotiivin takia, suomalainen yhteiskunta on tämän näköinen: erittäin raskas järjestelmä, erittäin raskaalla verotuksella. Kuten Erno Paasilinna sanoi, nämä on oma yhteiskuntaluokkansa, jotka ei palvele kansaa eikä siihen pyrikään - kansan on palveltava näitä.

Uudessa Seelannissa reformihallitus tutki aikoinaan mihin mm. opetukseen käytettävät rahat oikeasti meni. Nämä palkkasi ulkopuoliset tarkastajat, koska eivät luottaneet järjestelmän omiin virkamiehiin. Tarkastajat ilmoitti, että jokaisesta dollarista seitsemänkymmentä senttiä imaistiin hallinnolle. Kun tämä reformihallitus kuuli asiasta, se irtisanoi koko kouluhallinnon. Tilalle nämä muodosti koulujen oppilaiden vanhemmista muodostetun "board of trustees" järjestelmän ja allokoi kouluille rahaa oppilaiden pääluvun mukaan, eikä asettaneet mitään ehtoja miten nämä koulut varansa käytti. Kaikki 4600 koulua muutettiin tähän järjestelmään yhdessä päivässä.

Suomalainen järjestelmä ei tule selviämään Väyrysellä. Väyrynen on vanhan liiton mies, kenellä on hillotolppa ainoana mielessä aivan samoin kuin Soinillakin. Suomi tarvitsisi Uuden Seelannin mukaisen reformihallituksen. Koko paska syyniin, puristetaan ilmat pihalle, vaatimustaso pitää nostaa korkealle - mikä tarkoittaa yksityiseltä puolelta saatuja meriittejä. Byrokratiassa ei voi saada meriittejä, koska siellä ei voi epäonnistua. Jokainen moka on aina selitettävissä, eikä mistään seuraa mitään.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Jouko Piho

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 05.02.2016, 23:05:05
Quote from: Jouko Piho on 05.02.2016, 23:01:14

Väyrynen ei tavoittele valtaa vallan itsensä tai ylpeyden takia, vaan yksinkertaisesti sen takia, että vain se, jolla on valtaa, voi muuttaa asioita.

;D

Kenestä Väyrysestä puhut? KEPUn Paavo "minäää" Väyrysestä et ainakaan.

Juuri hänestä. Paavolla on visio, mutta ei sitä voi toteuttaa ilman todellista valtaa.

Abdul Reis

Quote from: ile on 05.02.2016, 23:45:15

Missä hän näin sanoi? Minä näin monta bloggausta, jossa hän voivotteli, että halusi muuttaa asioita, mutta ei kyennyt. Ja siksi alkoi miettiä, mitä tehdä tulevaisuudessa.

Tutkittuani asiaa Väyrynen ei ilmeisesti sanonut tuota yhtään missään.

Nyt on pakko myöntää että menin YLEn asettamaan ansaan. Olin lukenut vain tämän artikkeli otsikon ja kuvittelin lainauksen olevan peräisin Väyryseltä:
http://yle.fi/uutiset/mihin_paavo_vayrynen_pyrkii_ei_ole_muuta_tavoitetta_kuin_valta/8626341

Artikkelin perusteella Jarmo Korhonen sanoi: "Eihän Väyrysellä ole ollut muuta tavoitetta kuin valta" ja ilmeisesti YLE repäisi otsikkonsa tuosta eikä mistään mitä Väyrynen on sanonut.

Pahoittelut kaikille väärän tiedon antamisesta.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

repo

Quote from: Risto A. on 06.02.2016, 00:03:42
Mietin vain, että kukahan mahtoi pitää samat palopuheet Soinille aikoinaan byrokratian hillotolpista?

Veikkaisin Vennamoa.

Isää vai poikaa? Veikkaan poikaa.

QuoteSuomi tarvitsisi Uuden Seelannin mukaisen reformihallituksen. Koko paska syyniin, puristetaan ilmat pihalle, vaatimustaso pitää nostaa korkealle - mikä tarkoittaa yksityiseltä puolelta saatuja meriittejä.

Juha Sipilän johtajabrändiin käytettiin nyt kaikki "yksityisen puolen meriitit". Vanha ja käytetty idea. Jotain uutta, tuoretta ja tärveltymätöntä pitäisi saada politikan lihamyllyyn tällä kertaa.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Risto A.

Quote from: repo on 06.02.2016, 00:22:59
Quote from: Risto A. on 06.02.2016, 00:03:42

Veikkaisin Vennamoa.

Isää vai poikaa? Veikkaan poikaa.

Veikko Vennamo. Timo katsellut haltioituneena, kun Veikko kertoi näkymistä mitkä avautui silmien edessä kaikessa hillomaisuudessaan. (mihin ei rahkeet yksityisellä puolella Timolla koskaan ylettäisi)

Juha Sipilän johtajabrändiin käytettiin nyt kaikki "yksityisen puolen meriitit". Vanha ja käytetty idea. Jotain uutta, tuoretta ja tärveltymätöntä pitäisi saada politikan lihamyllyyn tällä kertaa.

Antakaa mulle valtaa. Tiedän heti mitä pitäisi tehdä.

- Soitto Uuteen Seelantiin. Tilaisin sieltä konsultit Suomeen, olisin valmis maksamaan näistä avuista miltsin pari.
- kartoittaisin suomalaisesta yrityssektorista tiimin, lähettäisin kutsut ja hillomaisen tarjouksen
- pistäisin Uuden Seelannin kaverit ja suomalaisen tiimin samaan tilaan pariksi viikoksi
- menisin itse baariin

Thats it. Pulla tulisi uunista. Sitten se vain vedettäisiin operatiiviseksi. Uudessa Seelannissa tuo on jo tehty. Se onnistui sielläkin ja siihen aikaan 80-luvulla niiden järjestelmä oli vähintään yhtä sosialistisen umpisolmussa kuin suomalainen järjestelmä on nyt. Sieltä tulisi ohjeet, miten koko lakiteksti voidaan kirjoittaa uudelleen, siten, että kaikki ristiriitaisuudet ja päällekkäisyydet saadaan siivottua pois ja ennen kaikkea siten, että parlamentti luulee sen olevan vain kosmeettinen päivitys.

Yrittäjä toimii ja ajattelee täysin eritavalla kuin muut. Jos näille antaa ongelman, nämä alkaa ratkomaan sitä de facto - eikä lopeta ennen kuin ratkaisu on valmis. Kaikki yrittäjät ei ole samasta puusta. Ainoa millä voi varmistua osaamisesta, on katsoa näiden todellisia meriittejä.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Jari Leino

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 05.02.2016, 23:29:02
Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34
Minun mielestäni kaikkien itseään kunnioittavien nuivien kansanedustajien pitäisi tehdä väyryset ja pistää painetta Soinin suuntaan, jotta PS ryhtyisi puolueena viimeinkin tekemään sitä mitä äänestäjät ovat halunneet.

Eli siis liittyä kepuun, tai ryhtyä kepun äänettömäksi yhtiömieheksi?  :o

Hieman parempi suunnitelma olisi tervetullut.

Täällä Hommassa on jo aikoja sitten esitetty huomattavasti parempi suunnitelma, jossa PS-kansanedustajat Jussin tuella muodostaisivat nuivaryhmän, joka ei oma-aloitteisesti eroa persuista (kuten ei Väyrynenkään kepusta) vaan pyrkii ainoastaan pistämään painetta Soinille, jotta Soini joutuisi tekemään kansainvaelluksille edes jotain näennäistä.

Quote from: Noottikriisi on 05.02.2016, 23:52:18
Minusta Halla-ahon suunnitelma johon Jari tuossa viittasi, oli oikeasti nerokas tai ainakin silloisessa tilanteessa hyvin perusteltu. Se epäonnistui siksi että Soini oli betonoinut oman asemansa niin vahvaksi että se kesti nuivien rynnistyksen.
Elätän vielä toivoa että Halla-aho viipyy ulkomailla antaakseen häneen liitetyn loanheiton unohtua, ja palaa haastamaan Soinin puoluekokouksessa. Silloin on myöhäistä, mutta ei liian myöhäistä nostaa PS takaisin nuivien ykkösvaihtoehdoksi ja korjaamaan Suomen, ei ehkä impivaaraksi mutta silti paremmaksi kuin Ruotsi, Saksa ja muut itseään vuosikymmenet tuhonneet Euroopan maat.

Kuten sanoin, Halla-ahon suunnitelma oli silloisessa tilanteessa hyvin perusteltu, mutta myös heikoin lenkki (eli Soini) olisi pitänyt olla hyvin tiedossa. Soini kertoi ihan rehellisesti ja avoimesti vuonna 2007 siinä vaalivalvojaispöydässä kaikille, mitkä hänen perusarvonsa (hillotolppa) ovat ja mitä hän aikoo tulevaisuudessa tehdä (tunkea hillotolpan perseeseensä ja pyöritellä nautiskellen). Jussi kuuli ne ihan samat puheet kuin minäkin. Hän veti niistä ehkä eri johtopäätökset.

En usko, että Halla-aho aikoo ikinä haastaa Soinia puheenjohtajuudessa, eikä se hänelle sopisikaan. Ja vaikka haastaisi, niin mitä väliä on sillä, miten suuri ja mahtava ja rikas puolue PS on ja kuka sen puheenjohtaja on, jos Suomi on jo mamutettu pilalle?

Me elämme nyt ratkaisun hetkiä. Peruuttamattomat väestömuutokset tehdään viimeistään tänä kesänä. Kun maahantunkeutujia on tarpeeksi, ongelmien korjaaminen demokraattisin keinoin ei enää onnistu, vaikka kuinka kaikki äänestäisivät Halla-ahoa.

hattiwatti

Ongelma on tämä ketju, Petteri Orpo tukee politikallaan Merkeliä.
Petteri Orpon toiminnan tekee mahdolliseksi hallituksen sisäisen opposition puute, koska Soini.
Soinin toiminnan tekee mahdolliseksi PS sisäisen opposition puute, koska Halla-Aho ei sellaista harrasta, vaikka omaa tarvittavan äänestäjäkannatuksen.
Halla-Ahon Soinia passiivisesti piilotukevan toiminnan tekee mahdolliseksi Jussin aivoton fanilauma, joka ei kyseenalaista hänen Soinia tukevaa linjaansa. Koska hauska sarkastinen verbaliikka, jossa ei kuitenkaan puhuta isoista linjoista mitään.

Saatanallinen ketju. Itse näen, että kahteen alimmaiseen osaan pitäis laittaa painetta, se on ainoa mikä voisi onnistua.

Artisti

Miksi Väyrysen pitäisi olla aktiivinen Kepusta eroamisessa? Jos Kepu on niin tyhmä, ettei anna Paavolle kenkää puoluetta vastaan toimimisesta, niin sitten on. Paavo haluaa, että hänet nimenomaan erotetaan, luullakseni hän toivoo erottamista, koska sekin aiheuttaa lisää ilmaista julkisuutta ja toimii ilmaisena vaalityönä.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Jari Leino on 06.02.2016, 00:43:49

Täällä Hommassa on jo aikoja sitten esitetty huomattavasti parempi suunnitelma, jossa PS-kansanedustajat Jussin tuella muodostaisivat nuivaryhmän, joka ei oma-aloitteisesti eroa persuista (kuten ei Väyrynenkään kepusta) vaan pyrkii ainoastaan pistämään painetta Soinille, jotta Soini joutuisi tekemään kansainvaelluksille edes jotain näennäistä.

Ajattelitko itse tekeväsi asian puolesta jotain, vai huuteletko vain takarivistä, kuten tähän asti?

QuoteKuten sanoin, Halla-ahon suunnitelma oli silloisessa tilanteessa hyvin perusteltu, mutta myös heikoin lenkki (eli Soini) olisi pitänyt olla hyvin tiedossa. Soini kertoi ihan rehellisesti ja avoimesti vuonna 2007 siinä vaalivalvojaispöydässä kaikille, mitkä hänen perusarvonsa (hillotolppa) ovat ja mitä hän aikoo tulevaisuudessa tehdä (tunkea hillotolpan perseeseensä ja pyöritellä nautiskellen). Jussi kuuli ne ihan samat puheet kuin minäkin. Hän veti niistä ehkä eri johtopäätökset.

En usko, että Halla-aho aikoo ikinä haastaa Soinia puheenjohtajuudessa, eikä se hänelle sopisikaan. Ja vaikka haastaisi, niin mitä väliä on sillä, miten suuri ja mahtava ja rikas puolue PS on ja kuka sen puheenjohtaja on, jos Suomi on jo mamutettu pilalle?

Me elämme nyt ratkaisun hetkiä. Peruuttamattomat väestömuutokset tehdään viimeistään tänä kesänä. Kun maahantunkeutujia on tarpeeksi, ongelmien korjaaminen demokraattisin keinoin ei enää onnistu, vaikka kuinka kaikki äänestäisivät Halla-ahoa.

Ja tässä tilanteessa valitsit marginaaliin jättäytymisen? Miksi? Etkö halunnut tehdä asialle mitään? Miksi? Sinulla on kaikesta päätelleen  liuta uskollisia seuraajia tällä foorumilla.

EDIT.

Jotenkin tuntuu kummalliselta, kun olisit voinut kaikesta päätellen olla se, joka tekee, mitä nyt tekeekään, tilanteen korjaamiseksi ensimmäisenä. Et kuitenkaan valinnut tuota polkua.

En minä sinua siitä syytä, kun en itsekään ole omalla naamallani ole ehdolle lähtenyt. Sinä olet. Eikö olisi ollut mukavempaa olla nyt se, joka pesä-eron Soiniin tekee ensimmäisenä ennen seuraavaa pj-vaalia? Toisaalta mikä idea olisi lähteä Väyrysen bitchiksi, kun hän on aina osoittaunut petturiksi, niin kuin Lissabonin sopimusta kannattaessaan?

Sinänsä olet tehnyt kunnioitettavan työn nuivistumisen puolesta, jota nöyrästi kunnioitankin, mutta nyt ei ole se aika, kun pitää heittää mutaa toisten nuivien niskaan.   
Non poteris veritatem

hattiwatti

Onnea matkaan.

Ei voi. Itse kysyin jo 3 vuotta sitten ja oli loppu jo silloin.

hattiwatti

Quote from: Artisti on 06.02.2016, 00:49:51
Miksi Väyrysen pitäisi olla aktiivinen Kepusta eroamisessa? Jos Kepu on niin tyhmä, ettei anna Paavolle kenkää puoluetta vastaan toimimisesta, niin sitten on. Paavo haluaa, että hänet nimenomaan erotetaan, luullakseni hän toivoo erottamista, koska sekin aiheuttaa lisää ilmaista julkisuutta ja toimii ilmaisena vaalityönä.

Juuri näin. Persujen pitäisi tehdä sama, paukuttaa omaa linjaa jonka äänestäjille luvanneet harjaa pelkäämättä. Loputonta hermopeliä jossa katsotaan kuinka pitkälle Soini joutuu taipumaan ennen kuin lopulta erottaa. Tärkeintä että näin edes yksi PS edustaja laittaa painetta kattilaan ja osoittaa olevansa suoraselkäinen. Mitä menetettävää on.

Paavon taktiikka antaa mallia muillekin.

Jorma M.

Quote from: xor_rox on 05.02.2016, 11:55:11
Quote from: Risto A. on 05.02.2016, 11:44:36
Kafkan kirjat ei suinkaan ole fiktiota. Ne ovat tarkkoja kuvauksia ja dokumentteja byrokraattisesta mielenlaadusta....

...Nämä inhoaa oikeasti taitavia ihmisiä, koska peilaavat niiden kautta omaa todellista mitättömyyttään. Osaaminen näillä on vain mekaanista ohjeiden suorittamista. Siksi nämä palvovat pykäliä ja "asiantuntijoita". Nämä ei pysty suunnilleen edes perunoita keittämään ilman perunankeitto-ohjetta....

Tämä pätee muuten todella hyvin nykypoliitikkoihin. Katsokaapa kenen tahansa keskusta-, kokoomus- tai demaripoliitikon puhetta, niin suusta saattaa tulla viisi minuuttia pelkkää harjoiteltua bullshittia ilman minkäänlaista oikeaa asiaa. Kun otat bullshitin pois tuosta puheesta, niin jäljelle ei jää kertakaikkiaan mitään.

ja jotkut osaavat muuntaa lärvinsä myös, ei ainoastaan puheen sisältöä. Esim Sipilä, jota epäilen oikeasti tyhmäksi DI-tutkinnosta huolimatta, ei osaa hallita kasvojaan kun valehtelee. Ei oikein osaa Grahn-Laasonenkaan. Hymy tulee molemmille, pokeri pettää. Myös Orpo mielestäni heikohko. Stubb sen sijaan hieno, ilme ei värähdä vaikka valehtelee niin että taivaaseen asti haisee. Katainen oli loppuvaiheessa jo aika hyvä. Tollo Vanhanen sen sijaan täys nolla. Katse harittaa ja hymy tulee pintaan kun ajatus kansan kusettamisesta riemastuttaa. Vittu mikä ääliö sekin. 
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Jorma M.

Quote from: hattiwatti on 06.02.2016, 00:58:55

Onnea matkaan.

Ei voi. Itse kysyin jo 3 vuotta sitten ja oli loppu jo silloin.

Eio perkele Huuto.Netissäkään.  :'(
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Keza

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34...Jos PS olisi vaatinut sisäministerin salkun, sisäministerinä olisi saattanut tiukan paikan tullen olla sellainen henkilö, joka olisi pistänyt rajat kiinni syksyllä edes viikoksi. Tällä olisi saattanut olla ratkaiseva vaikutus Suomeen tulleiden määrään. Teko olisi saattanut käynnistää ketjureaktion, joka olisi kaatanut koko EU:n, joten siitäkään syystä kukaan EU:n tulevaisuudesta taloudellisesti riippuvainen ihminen tai meppi ei ehkä olisi halunnut tätä...

Siinäpä vasta jossittelua. Ja faktahan on, että Unkari pani rajansa kiinni ja vielä aitasi sen. Unkari on EU maa, eikä sijaitse viimevuotisen väestövyöryn pussin perällä vaan etulinjassa, mutta ei sen teot riittäneet EU:ta kaatamaan, ainakaan vielä. Kyllähän tämä kriisi voi vielä EU:n kaataa, mutta syinä kyllä ovat EU:n kyvyttömyys hoitaa kriisiä ja EU:n pomojen täydellinen vierautuminen kansojen tunteista. Ensoreaktiohan heillä oli, että antaa tulla vaan, kyllä meillä on varaa ottaa kaikki avosylin vastaan ja haukkua kaikki, jotka tekivät jotain vyöryä hillitäkseen.

Keza

Quote from: Jari Leino on 06.02.2016, 00:43:49...

Meillähän ei ole mitään perustuslakituomioistuinta, eli teoriassa eduskunnan lainsäädäntövaltaa ei rajoita mikään muu kuin eduskunta itse. Onhan kv-sopimukset EU jne, mutta eduskunta periaatteessa voi päättää, ttä irrottaudutaan/erotaan niistä jos vain pokka kestää kaiken sen lumen, mitä tulee tupaan ao päätösten jälkeen. Eli jos halua ja pokkaa on niin kaikki asiat voidaan hoitaa demokraattisesti jos kansa äänestää tietyn linjan edustajia niin paljon eduskuntaa, että määräenemmistövaatimukset täyttyvät.

Matias Turkkila

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34Jussi kuuli ne ihan samat puheet kuin minäkin. Hän veti niistä ehkä eri johtopäätökset.

Olin siellä Zetorissa minäkin. Netistä löytyy vielä pari kuvaa niiltä ajoilta.

Monta asiaa voi Soinista sanoa, ja jos asiat koit noin, niin se on tietysti sinulle totta. Totta on sekin, että Soini otti sisulaisia listoilleen. Tästä vanhasta KU:n jutusta voi päätellä jotain siitä, oliko silloinen päätös helppo vai ei.

Jos haluaa valtaa, politiikka on oikea paikka. Jos haluaa rahaa, politisten luottamustehtävien hamuaminen on melko typerä valinta. Edelliseen sääntöön on olemassa poikkeuksia, ja ne kieputtuvat yleensä yritysmaailman ja politiikan välisiin toimintoihin.

Soini halusi koko ajan ministeriksi. So what? Ministerillä on valtaa, ja sitähän Soini on koko ajan viestittänyt tavoittelevansa. Politiikko, joka ei tavoittele valtaa, on melko outo poliitikko.

Valitsit kovin vaikean tien. Tiesit sen varmasti itsekin. Mutta se oli periaatteellisen ihmisen valinta.

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34Jos PS olisi vaatinut sisäministerin salkun, sisäministerinä olisi saattanut tiukan paikan tullen olla sellainen henkilö, joka olisi pistänyt rajat kiinni syksyllä edes viikoksi. Tällä olisi saattanut olla ratkaiseva vaikutus Suomeen tulleiden määrään. Teko olisi saattanut käynnistää ketjureaktion, joka olisi kaatanut koko EU:n, joten siitäkään syystä kukaan EU:n tulevaisuudesta taloudellisesti riippuvainen ihminen tai meppi ei ehkä olisi halunnut tätä.

Sisäministeri ei pysty tekemään tuollaista päätöstä yksin.

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34Jossittelu on tietenkin turhaa. Emme voi tietää, olisiko mikään vaihtoehtoinen toimintamalli johtanut erilaiseen lopputulokseen. Ehkä ei.

Juuri näin. Me olimme Zetorin aikoihin poliittisia räkänokkia. Jos sitäkään. Mutta on tässä matkan varrella jotain opittu.

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34Nyt pitäisi miettiä, miten tästä eteenpäin. Minun mielestäni kaikkien itseään kunnioittavien nuivien kansanedustajien pitäisi tehdä väyryset ja pistää painetta Soinin suuntaan, jotta PS ryhtyisi puolueena viimeinkin tekemään sitä mitä äänestäjät ovat halunneet.

Asiat kehittyvät hitaasti. Vaikka sinä, minä, Jussi ja julmettu joukko muita on pitänyt maahanmuuttoasiaa pinon päällimmäisenä jo vuosia ei se tarkoita sitä, että kansalaisten tai edes PS:n kannattajien pääjoukko olisi tehnyt niin. Tämä on se harha, johon kovin moni hommallakin sortuu. Maahanmuutto ei ole TÄHÄN ASTI ollut perussuomalaisten kannattajien suurin huolenaihe. Nyt se on. Asiaa on tutkittu puolueettoman laitoksen toimesta, ja tulokset ovat selviä. Ja onhan homma itsekin asiaa tutkinut. Ei tosin osannut kysyä silloin aivan oikeita kysymyksiä.

Aiemmin PS:n kannattajien ykköshuolenaiheiksi nousivat työllisyyteen ja omaan taloudenpitoon liittyvät asiat. Maahanmuutto kipusi ykkössijalle vasta nyt syksyllä. Jos asia ei ole ollut Soinille yhtä suurella prioritetilla kuin sinulla ja minulla, niin se ei tarkoita sitä, että hän olisi toiminut väärin. Hän on oman kannattajakuntansa huolenaiheet huomioiden painottanut juuri niitä kohtia joita on pitänytkin. Tyylistä ei tarvitse tykätä. Pobody's nerfect.

Maahanmuutto-ohjelman sai hoitaakseen JHA:n ohjaama työryhmä. Hyvän teki. Osia siitä naksahteli hallitusohjelmaan. Ne osat eivät ole enää yksittäisten huutelijoiden pohdintoja. Ne edustavat Suomen valtion virallista linjaa. Tässä sanottu ei ole omaa tulkintaani vaan IL:n huomioita parin viikon takaa.

Jos PS torppaa pakolliset EU-turvapaikanhakijakiintiöt, kyseessä ei ole "pikkupuuhastelu ja tyhjänpäiväistä politikointia", anteeksi vaan. Jos Suomi olisi luovuttanut vieraalle entiteetille oikeuden päättää siitä, keitä tänne asettuu, olisi yksi merkittävä suvereniteetin osatekijä lahjoitettu pois. Nyt ei käynyt niin.

PS:n suurin synti näyttäisi olevan sinun ja kovin monen muunkin täällä kirjoittavan kommenttien perusteella se, että se ei tee riittävän paljon oikeita asioita. Ehkä näin, mutta vielä suurempi synti olisi varmaankin se, että PS tekisi suuren määrän vääriä asioita.

Jaan huolesi siitä, että aika on loppumassa. Ja se, mitä keväällä tapahtuu, määrää tämän kansakunnan suuntaa pitkälle tulevaisuuteen.

Kuten edellisissä postauksessa jo painotin, asia ratkeaa kansalaisten toimien kautta. Jos he pystyvät järjestäytymään tärkeinä pitämiensä asioiden taakse, ei poliittinen struktuuri pysty heitä estämään.

EDIT: Quotefix.

Tykkimies Pönni

QuoteValitsit kovin vaikean tien.

Sinä sen vaikean tien olet valinnut. Et vaan vielä ymmärrä sitä, koska totuuden näkeminen olisi liikaa.

Soini on tehnyt hiljattain yhden Suomen poliittisen historian suurimmista kusetuksista, ja sinä olet siinä mukana, ymmärtämättä, mutta mukana kuitenkin. Ota lopputili ja paljasta kaikki mitä tiedät.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jari Leino on 06.02.2016, 00:43:49
Naps
Kuten sanoin, Halla-ahon suunnitelma oli silloisessa tilanteessa hyvin perusteltu, mutta myös heikoin lenkki (eli Soini) olisi pitänyt olla hyvin tiedossa. Soini kertoi ihan rehellisesti ja avoimesti vuonna 2007 siinä vaalivalvojaispöydässä kaikille, mitkä hänen perusarvonsa (hillotolppa) ovat ja mitä hän aikoo tulevaisuudessa tehdä (tunkea hillotolpan perseeseensä ja pyöritellä nautiskellen). Jussi kuuli ne ihan samat puheet kuin minäkin. Hän veti niistä ehkä eri johtopäätökset.

Tätä lukiessa ei voi kun ihmetellä millainen Herra Leinon oma suhtautuminen oli kun muutoksen silloinen puheenjohtaja ja sihteeri aloitti puolueen upotustyön. Oisitpa silloin tehnyt saman muutoksessa, jota vaadit nuivia tekemään persuissa.