News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-02-03 Panu Huuhtanen: RK hajoaminen

Started by vihapuhegeneraattori, 03.02.2016, 15:09:57

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Olen itsekin joskus muinoin ollut jotain mitä voisi kutsua suvaitsevaiseksi, ja minulla on sellaisia kavereina ja FB-kavereina. He etsivät ja löytävät minkä tahansa syyn voidakseen pysyä siinä tunnehöttötilassa, jota meidän nuivempien on vaikeaa ymmärtää. Minunkin on joskus vaikeaa ymmärtää aikaisempaa itseäni.

Minun mielestäni olisi parempi karttaa kaikkea, joka antaa suvaitsevaisille syyn pysyä suvaitsevaisena. Tämä heilaaminen ja kaikenlaiset natsisympatiat ovat siellä listan kärjessä.

Tämä menee nyt vähän sivuraiteelle, mutta sitten kun suvaitsevaiset kokemusten myötä tulevat järkiinsä, mielestäni ei kannata sanoa "oikein sulle, mitäs olit niin tyhmä. Kärsi, idiootti, kärsi tyhmyydestäsi!" Mielestäni nuiva tuki tuollaisessa tilanteessa olisi parempi idea kuin asianomaisen syyttely tyhmyydestä.

Me ollaan kaikki oltu joskus tyhmiä jonkin asian suhteen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

UgriProPatria

Minä olen suvainnut noita miekkareiden nahkatukkia ihan sillä, etten oikeastaan tiedä, mitä he varsinaisesti edustavat.

Itselläni on kyllä selkeä käsitys siitä, mikä on natsi. Natsi on Hitler, Mengele, Eichmann ja kumppanit, enkä mitenkään voi ajatuksissani liittää noita pienokaisia samaan joukkoon.

Olen käynyt keskitysleireillä (Auschwitz, Stutthof), nähnyt Israelissa, Vainojen museoissa zyklon-b-rakeita, nähnyt juutalaisten päänahasta tehtyjä lampunkuuppia, juutalaisista tehtyjä kynttilöitä ja saippuoita, juutalaisnaisten hiuksista tehtyjä peruukkeja, ym. mitä nyt natsin päähän pälkähtää.

Vainojen museo, muistomerkki, Jad Vashem

Jad Vashem, kuvia

(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTavcwIAIDEzQngKr_BWZSnoMkRuvUf6WjfydD5aew-GKh7F7mD)

Vaikkei tykkäisi juutalaisista, tuollainen on jo liikaa.

Noita miekkareiden lapsukaisia en mitenkään voi kuvitella sekoittelemassa kauhalla saippuakeitosta. Joten olen päättänyt, että on natseja ja natseja ja nämä poikaset ovat siitä kesyimmästä päästä. Kunhan pysyvät isänmaallisina ja tyytyvät vain heiluttelemaan käsiään, jättävät muut natsipuuhat menneisyyteen, olkoot. Kyllä se menee ohi.

Panu Huuhtanen

Kiitos kaikille maahanmuttoon nuivasti suhtautuville tämän ketjun viisaista kommenteistanne. Näen, että olen tullut oikeaan paikkaan hakemaan turvapaikkaa öyhötysporukalta :)

JR-organisaatioon liittymiseni ehdoksi asetettiin, etten tuo RK-liikettä riivaavaa öyhötys-lähtöistä riitaamme maltilliselle Homma-foorumille. Tämä on juurikin se syy, miksi turvapaikkaa hain, joten minun oli helppo tämä luvata. Niinpä jätän Kemppaisen täällä suorittaman valkopesun omasta ja Kaukisen toiminnasta RK-liikkeessä kokonaan omaan arvoonsa. Luotan siihen, että kaikki maltillisen maahanmuuttokritiikin kannattajat (joita Homma lähtökohtaisesti ymmärtääkseni edustaa) ilman minun apuanikin asian kirkkaasti näkevät.

Todellakin: Natsit, anarkistit ja muut antidemokraattiset voimat on päättäväisesti irrotettava maltillisesta maahanmuuttokriittisestä vaikuttamisesta. Suomen kansa on hyvin maltillista ja vähääkään isompaa kannatusta halutessamme em. öyhöttäjät on jätettävä omiin ympyröihinsä heilailemaan. Toki itsekin tunnen ja olen viime kuukausina tehnyt yhteistyötäkin ihmisten kanssa, joilla mm. on skinhead-menneisyyttä. Heissä on järkeviä ihmisiä, jotka ymmärtävät, ettei heidän aatettaan voi tuoda tällaiseen yhteyteen, jossa koko Suomen yhteiskuntajärjestys on uhattuna. Tällaiset tolkun kansallissosialistit voivat olla toiminnassamme mukana, mutta tietenkään he eivät voi aatettaan tuoda ilmi maltillisissa yhteyksissä. Eivätkä toimia millään tavoin johtotehtävissä tai antaa lausuntoja vaikka nuivista miekkareista medialle. Eikä näkyä tunnuksin tai heilailemalla miekkareissa. On päivänselvää, että putoamme välittömästi 1% marginaaliin, jollei tätä ymmärretä :(

Okei, mutta eteenpäin kohti isoa maltillista maahanmuuttokriittistä tapahtumaamme. Se toteutetaan alusta asti ilman öyhötystä, anarkisteja, kommunisteja, natseja ja muita antidemokraattisia voimia. Demokratia on syvällä suomalaisuudessa ja ehdottomasti yksi suurimmista arvoista, jota mm. islamilaisuuteen kuuluvaa totalitarismia vastustaessamme vaalimme. Niinpä teemme tapahtuman demokratiseen prosessiin sitoutuneiden toimijoiden kanssa.

Ehdotukseni (jonka vielä hyväksytän JR:n johdolla) siis on:

ISÄNMAALLINEN VAPPU-tapahtuma su 1.5. Helsingissä. Onko nimeen parempia ehdotuksia? Isänmaallinen ei ole kovin nuiva termi, mutten vielä ole keksinyt parempaakaan... Tolkun Vappu taitaa mennä jo vähän liian vappuriehaksi...

Näen ison tarpeen kehittää kansallismielisten demokraattisten voimien koalitio tuohon tapahtumaan osallistuvista tahoista. IPU:n kanssa olen käynyt alustavia neuvotteluja, että heitä asia kiinnostaa. Muutospuolue linjasi, ettei yhdisty Suomidemokraattien kanssa, joten Muutoskin lienee riittävän maltillinen tilaisuuteemme. Persut tietenkin suurena kansallismielisenä puolueena ovat keskustelukumppaneitamme tilaisuuden suhteen, Jussi Halla-Aho kirkkaimpana tähtenään. Jussin suhteen toivon Homman apua yhteistyössä. Laura Huhtasaari persukansanedustajistahan on profiloitunut vahvana maahanmuuttokriitikkona. Paavo Väyrysen Kansalaispuolueen linjauksia varmaankin pitää vielä seurata, mutta olisihan siinä medianäkyvyys taattu, jos Paavon saisimme :) Tällaisien johtoajatusten varaan toivoisin JR:n voivan talkooporukaksi vapuksi lähtevän.

Nythän on perustettu tämä European Liberty Coalition laitaoikeiston koalitioksi. Sinne on asemoinut itsensä mm. Itsenäinen Suomi (josta lähdin 6.12. jälkeen), SD ja Soldiers of Odinit Rannan nimi mainiten. Myös FDL eurooppalaisine veljesjärjestöineen ja mm. Viron laitaoikeisto on koalitiossa. Rannan avoin kansallissosialismi vie tuon koalition hyvin pitkälle laitaan ja uskoisin siksikin tarvittavan demokraattisten toimijoiden vastaava koalitio, joka tekee pientä pesäeroa ELC:hen.

Olen JR:ään tullessani sopinut kiistani Itsenäinen Suomi ry:n kanssa miekkaripäivästä: 7.5. on IS-päivä, vappuna demokraattisen ja maltillisen koalition päivä. Asia tuntuu nyt ihan hyvältä ja pitää nämä kaksi koalitiota selkeämmin erossa toisistaan. Eri päivät oli Itsenäisen Suomen ehdoton vaatimuskin, jota JR:n johtokin suositti. Kuitenkin haluan pitää hyvät välit ELC:hen ja tehdä työtämme yhteisen tavoitteen eteen yhdessä, mutta erillään. Tällainen kahden kärjen strategia on mielestäni ehdoton edellytys saadakasemme sen suuren tavallisen kansan tuen, jota tässäkin ketjussa on kovasti toivottu. Yhdellä lavalla jäisimme laitaoikeistoksi kaikki, niin se media ja suvakit asian hoitavat :(

Ottakaa kantaa vapun tilaisuuteen, niin sorvaan palautteiden perusteella virallisen ehdotukseni JR:n johdolle asiasta. Tehdään nyt yhdessä se tuhansien suomalaisten tilaisuus, jonka tarvitsemme, jos ja kun matuvyöry kevään edetessä Eurooppaan ja Suomeen taas kiihtyy!

Faidros.

Quote from: UgriProPatria on 10.02.2016, 12:29:15
Itselläni on kyllä selkeä käsitys siitä, mikä on natsi.

On vai!? :o
30-luvulla natsi oli lähinnä sosiaalidemokraatti. Salli yksityisen omistuksen ja yritystoiminnan, mutta piti kansallisen turvallisuuden kannalta tärkeät toiminnot valtion hallussa, tai kansallisti ne. Köyhäinapu ja luonnonsuojelu oli suosittua.
Suomessa kansallisdemokraattinen puolue sulautui SDP:n
Ruotsissa sos.dem-puolueella on synkkä historiansa eugeniikasta ja rotuopin suosimisesta.

Ruotsista vielä sen verran, että siellä on sosiaalidemokraattinen diktatuuri. On toki monta puoluetta, mutta periaatteessa kaikki kannattaa kansan(kansojen)kotia.
Paitsi se yksi, joka on kivenä kengässä, jota nyt haukutaan natsipuolueeksi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

UgriProPatria

Erika

Mä voin huonosti. Ihan totta, mulla menee kylmät väreet.

Hornsmith

Quote from: UgriProPatria on 10.02.2016, 13:35:02
Erika

Mä voin huonosti. Ihan totta, mulla menee kylmät väreet.

Hiukan erilainen musavideo. Jämäkät soittimet poijjiilla.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Pekka Kemppainen

Täällä on mainittu joko tahallaan tai harhaanjohdettuna rasmus- takku.net- ym.  mustamaalausta  rajat-kiinni-liikettä kohtaan. Jopa täysin hatusta (tai mistä lie w:sta?) vedetty "uunit auki!" on mainittu.

UgriProPatria

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.02.2016, 14:02:18
Täällä on mainittu joko tahallaan tai harhaanjohdettuna rasmus- takku.net- ym.  mustamaalausta  rajat-kiinni-liikettä kohtaan. Jopa täysin hatusta (tai mistä lie w:sta?) vedetty "uunit auki!" on mainittu.

Minä olen lainannut, eli tuonut näytille takku.netin kirjoituksen Turun RK-tapahtumasta, jossa artikkelissa väitetään Turun RK-tilaisuudessa huudetun: "Rajat kiinni, uunit auki!", tmv. ja jota jota on joidenkin vassareitten taholta levitetty netissä.

En ole tarkoittanut "mustamaalata" RK-tapahtumia, vaan tuonut artikkelin tänne esiin, osoittaen mahd. erään syyn, miksi maltillinen maahanmuuttokriittinen väki alkaa varoa tällaisia tilaisuuksia.

Ei olisi kiva olla yhteisvalokuvassa henkilöiden kanssa, joista mm. myös eilen, ihan täällä Hommalla, väitettiin RK-tilaisuuksissa koostuvan lähinnä vain "natseista ja mv-väestä" ja joissa ei "Homma-jutkuja" näy.

Khevonen

En kuullut Turussa uunituksista mitään. Ehkä joku sitten oli sanonut parille kaverilleen ja hippi oli kuullut. Minun korviin ei moista kantautunut.

Sen sijaan näin melko läheltä kun hippi veti böönaa pataan ja poliisilla oli peukku persiissään niin ei voinut puuttua tilanteeseen.
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

UgriProPatria

Quote from: khevonen on 10.02.2016, 15:00:32
En kuullut Turussa uunituksista mitään. Ehkä joku sitten oli sanonut parille kaverilleen ja hippi oli kuullut. Minun korviin ei moista kantautunut.

Sen sijaan näin melko läheltä kun hippi veti böönaa pataan ja poliisilla oli peukku persiissään niin ei voinut puuttua tilanteeseen.

No. Sitten kommunistit valehtelevat tässäkin asiassa.

Khevonen

Näin sen sijaan kun Turussa tämä samainen böönaa pataan laittanut hippi meinasi käydä erään vammaisen fdl-läisen päälle. Vammaisella fdl-läisellä oli näköjään pari kaveria mukana niin ei tullut yhteenottoa kun hippi luikki takaisin laumaansa. Mitähän ainetta ne vetää kun ovat noin aggressiivisia.

Pekka Kemppainen

Quote from: UgriProPatria on 10.02.2016, 14:32:03
Quote from: Pekka Kemppainen on 10.02.2016, 14:02:18

Minä olen lainannut, eli tuonut näytille takku.netin kirjoituksen Turun RK-tapahtumasta, jossa artikkelissa väitetään Turun RK-tilaisuudessa huudetun: "Rajat kiinni, uunit auki!", tmv. ja jota jota on joidenkin vassareitten taholta levitetty netissä.

En ole tarkoittanut "mustamaalata" RK-tapahtumia, vaan tuonut artikkelin tänne esiin, osoittaen mahd. erään syyn, miksi maltillinen maahanmuuttokriittinen väki alkaa varoa tällaisia tilaisuuksia.

Ei olisi kiva olla yhteisvalokuvassa henkilöiden kanssa, joista mm. myös eilen, ihan täällä Hommalla, väitettiin RK-tilaisuuksissa koostuvan lähinnä vain "natseista ja mv-väestä" ja joissa ei "Homma-jutkuja" näy.

Kiitos kun kerroit. Tuossa Turun tilaisuudessa en ollut paikalla, mutta voinen po. osallisten puolesta todeta, etteivät he tuollaista huudelleet. Toisaalta, paikalla on saattanut olla sitä osastoa, joka on näkevinään rk-liikkeessä "laillista" ja "laitonta" siipeä, minkä jaottelun kiistän jyrkästi. Kun me "radikaalit" emme uuneista huutele, voinen todeta sen kyseisessä tilaisuudessa olleiden "maltillistenkin" puolesta... ööö -- tota, voinhan?? :)

Kyuu Eturautti

Koitan selkeyttää aiemmin sanomaani.

1. Voit siistiä nuivan aktivismin, pitää kainalontuulettelijat poissa lavoilta, pitää julkisen tiedotuskanavan asiallisena.
2. Mutta et voi siistiä nuivaa keskustelua somessa ja voit olla varma että media lyö niillä aina ja ikuisesti.
3. Jolloin voit joko tiedostaa kohdan 2 tai leikkiä ettei se ole olemassa.

Mielestäni on paljon helpompi vastata medialle täysin tietoisena minkälaista sontaa keskusteluissa on, kirkkain silmin todeta että niin on ja se on paska juttu mutta aina ovat ihmiset huutaneet mitä sylki suuhun tuo kun on kovasti vihaa yllä. Sitten voi todeta, että aivan kuten Paavo Arhinmäkeä ei viedä oikeuteen vasemmistoanarkistien tuhotöistä, ei voi (RK/JR/yms) laittaa vastuuseen jokaisen suomalaisen vihaisen maahanmuuttokriitikon tai rasistin puheista. Ne ovat osa kansakunnan tuntoja eikä niistä pääse eroon leikkimällä ettei ongelmia ole.

Tämä luo aika haastavan mediatilanteen mutta mielestäni sen voi hyödyntää tehokkaasti. Tämä on niitä kohtia jossa katsotaan toimittajaa silmiin ja tehdään selväksi että omassa kädessä on ne ässät.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Khevonen

Jahas. ELC:tä saa lyödä leimakirveillä vasemmalta ja ... vasemmalta. Ei taida ELC:n johto hirveästi arvostaa moista ja onneksi pitävät tiukkaa linjaa ettei mukaan pääse riidankylväjiä. Ei tuhoudu sekin liittouma lähtökuoppiinsa.

Punaniska

Quote from: Kyuu Eturautti on 10.02.2016, 17:04:59
Koitan selkeyttää aiemmin sanomaani.

1. Voit siistiä nuivan aktivismin, pitää kainalontuulettelijat poissa lavoilta, pitää julkisen tiedotuskanavan asiallisena.
2. Mutta et voi siistiä nuivaa keskustelua somessa ja voit olla varma että media lyö niillä aina ja ikuisesti.
3. Jolloin voit joko tiedostaa kohdan 2 tai leikkiä ettei se ole olemassa.

Jos pistän pystyyn "Etelän Maalaispojat"-faceryhmän, ja sinne ilmestyy kuvia palavista risteistä ja hirtetyistä mustista, niin varmaankin bannaan ne. Jos suuttuneet bannatut aloittavat KKK-Suomi-faceryhmän, niin mitä se mua puristelee? Mun oma hiekkalaatikkoni olisi kuitenkin kuosissaan, ja koska en voi suitsia somea, miksi stressata muusta kuin omasta tekemisestään?

Eli en ymmärrä perustelujasi.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

UgriProPatria

Kyuu kirjoittaa hyvin. Noin se on ja pitääkin olla.

Siksi itsekin uskaltauduin arvostelemaan ja tuomaan esiin asian, jonka olin nk. vihollisen leiristä (he eivät ole minun vihollisiani, mutta minä kaiketi heidän) totena uskonut, totta, tai ei. Olen ainakin tähän asti pitänyt itseäni vasemman laidan persuna, mutta vasemmiston enenevä epärehellisyys ja aggressio alkaa jo todella hirvittää ja pakostakin työntää toisinajattelijoita aina enemmän oikealle.

Jos on epäselviä asioita, ei pidä pelätä, mitä jengi nyt musta ajattelee, vaan tuoda ongelma selvitettäväksi.

Osa jengistä ajattelee yhtä, osa jengistä toista. Toiset ovat enemmän jotain ääripäätä, kuin toiset, mutta ainakin itse osallistun näihin keskusteluihin, sekä mielenosoituksiin motiivinani ihan tervehenkinen, perinteinen suomalaisuus ja isänmaallisuus, jollainen vielä muutama vuosi sitten ei yleisesti ollut rikos Suomessa, ainoastaan kommunistien korvienvälissä. Tuo epäisänmaallisuus, jota voi jo hyvin kutsua maanpetoksellisuudeksi, leviää jänishousujen ja kaikenlaisten poliittisten, mäkättävien lampaiden keskuudessa kuin saapuva moku-zikaviirus.

En katso olevani rasisti, joskin jo mahd. jotain sinne päin. Rikollinen maahanmuutto, eli -tunkeutuminen, vaikuttaa toisissa yhtä, toisissa toista.

Iku-routa

Kaukisen kanssa ei ehkä kannata olla missään tekemisissä. Kaikki, minkä hän aloittaa, hän tuhoaa - mahdollisesti tahallaan. Hän on ajan ja resurssien hukkaamista.

Hän on vaikuttaa erittäin älykkäältä ihmiseltä ja kun erittäin älykäs ihminen kerta toisensa jälkeen rakentaa ja on mukana rakentamassa asioita ja tuhoamassa ne sen jälkeen, kannattaa ymmärtää se mahdollisuus, että se on tarkoituksellista.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

nollatoleranssi

Jos alkaa liikaa miettiä sitä, että kuka saa/ei saa osallistua mielenosoituksiin, niin lopulta niihin ei osallistu kukaan.

Eikä näitä järjestäjätahoja löydy mitenkään liikaa tapahtumille. Kaikki osallistujat leimataan valtamediassa ties millä nimikkeillä, joten sillä ei ole paljon väliä minkälaista porukkaa siellä on mukana.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Suuri yleisö tulisi näihin mielenosoituksiin ainoastaan, jos tilanne menisi todella pahaksi. Silloin olisi jo melkeimpä myöhäistä osoittaa mitään mieltä. Eli se porukka tulee olemaan joka tapauksessa hyvinkin rajattu, joka tapahtumiin osallistuu. Sitä kautta ne saavat suosiota, jos semmoista tulevat saamaan.

Hieman samanlainen keskustelu on ollut tuosta MV/Homma-lehdestä. Ei ole yhtään ihme, että on olemassa MV-lehti, mutta ei Homma-lehteä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

UgriProPatria

Quote from: nollatoleranssi on 10.02.2016, 17:51:34
Jos alkaa liikaa miettiä sitä, että kuka saa/ei saa osallistua mielenosoituksiin, niin lopulta niihin ei osallistu kukaan.

Eikä näitä järjestäjätahoja löydy mitenkään liikaa tapahtumille. Kaikki osallistujat leimataan valtamediassa ties millä nimikkeillä, joten sillä ei ole paljon väliä minkälaista porukkaa siellä on mukana.

Totta kai jokainen, joka tahtoo, voi osallistua mielenosoitukseen, jolla on määrätty sanoma. Tämä sanoma yhdistää mielenosoitukseen tulijat, ei välttämättä ehkä mikään muu.

Jos mielenosoituksen teema on "Rajat kiinni haittamaahanmuutolta", ihmiset tulevat sinne tätä varten. Mielenosoittajia kuvataan. Nyt jos yhtäkkiä joku poikkeaa yhteisesti sovitusta teemasta, alkaen julistaa omiaan jollekin tiedotusvälineelle, tai alkaa asiaankuulumattomasti esim. heilata, totta hitossa ne muut osallistujat säikähtävät, että mitä nyt. En mä tällaiseen tullut osallistumaan!

Sitten saa vielä nähdä itsensä median ryhmäkuvassa, joka on otsikoitu esim. näiden heilaajien mukaan. Ja takut esittävät tappouhkauksensa.

guest3656

Quote from: Iku-routa on 10.02.2016, 17:46:54
Kaukisen kanssa ei ehkä kannata olla missään tekemisissä. Kaikki, minkä hän aloittaa, hän tuhoaa - mahdollisesti tahallaan. Hän on ajan ja resurssien hukkaamista.

Hän on vaikuttaa erittäin älykkäältä ihmiseltä ja kun erittäin älykäs ihminen kerta toisensa jälkeen rakentaa ja on mukana rakentamassa asioita ja tuhoamassa ne sen jälkeen, kannattaa ymmärtää se mahdollisuus, että se on tarkoituksellista.

Ehkä ei kannata, ehkä kuitenkin kannattaa. Kaukinen on sisukas, tuottaa hyvää tekstiä ja osaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Hän on myös selkeästi älykäs ja lavaesiintyminen on kaukana öyhöttämisestä. Kaukinen on tehnyt yksin enemmän duunia miekkareiden eteen kuin hommalaiset yhteensä. Suurin osa Kaukista dissaavista hommalaisistakin pysyttelee tukevasti kotisohvalla, eivätkä ole koskaan edes kuulleet hänen puhuvan miekkareissa. Miten tilanne muuttuisi jos Kaukisen tilalla olisi joku poliittisesti korrektimpi henkilö. Vapautuisivatko auktoriteettiuskoiset suomalaiset henkisesti ja ryhtäisivät suurin joukoin kaduille vastustamaan hallitusta. Epäilempä. Suomalaisistahan puolet kulkisi töihin sukkasillaan jos kengät kiellettäisiin.

Punaniska

Quote from: nollatoleranssi on 10.02.2016, 17:55:28
Suuri yleisö tulisi näihin mielenosoituksiin ainoastaan, jos tilanne menisi todella pahaksi. Silloin olisi jo melkeimpä myöhäistä osoittaa mitään mieltä. Eli se porukka tulee olemaan joka tapauksessa hyvinkin rajattu, joka tapahtumiin osallistuu. Sitä kautta ne saavat suosiota, jos semmoista tulevat saamaan.

Voi se olla noinkin. Ehkä suomalaiset vain on keittosammakoita, ja haaveet tavisten osallistumisesta miekkareihin haihattelua. Itse yritin agiteerata porukkaa persuihin, että saataisin Jabba vaihtoon 2017 kiitoksena ansiokkaasta toiminnasta hallituksessa. Ei pahemmin ketään kiinnostanut.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Pekka Kemppainen

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 10.02.2016, 18:20:10
Quote from: Iku-routa on 10.02.2016, 17:46:54

Ehkä ei kannata, ehkä kuitenkin kannattaa. Kaukinen on sisukas, tuottaa hyvää tekstiä ja osaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Hän on myös selkeästi älykäs ja lavaesiintyminen on kaukana öyhöttämisestä. Kaukinen on tehnyt yksin enemmän duunia miekkareiden eteen kuin hommalaiset yhteensä. Suurin osa Kaukista dissaavista hommalaisistakin pysyttelee tukevasti kotisohvalla, eivätkä ole koskaan edes kuulleet hänen puhuvan miekkareissa.

Monta vuotta tai vuosikymmentä odottelin, että kyllä varmaan nämä virallisest *kansallismieliset* tekee pian jotain? Odottelisin varmaan vieläkin, mutta laitoinkin Suskin kanssa projektin pystyyn. :)

UgriProPatria

Ei pidä masentua.

Kunhan miekkarikutsussa kerrotaan mielenosoituksen tarkkaan määritelty ja rajattu aihe ja esitetään kaino pyyntö, että jokainen osallistuja, etenkin julkisessa esiintymisessään tunnustaisi lähinnä tätä aihetta, ei luulisi ongelmia syntyvän.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Punaniska on 10.02.2016, 18:37:11

Voi se olla noinkin. Ehkä suomalaiset vain on keittosammakoita, ja haaveet tavisten osallistumisesta miekkareihin haihattelua. Itse yritin agiteerata porukkaa persuihin, että saataisin Jabba vaihtoon 2017 kiitoksena ansiokkaasta toiminnasta hallituksessa. Ei pahemmin ketään kiinnostanut.

Itse veikkaan että porukka ei koe että näillä olisi jotain vaikutusta. Ainakin itse koen niin. Luppan lähteä jos mielenosoituksen kohteena on yleensäkin hallituksen politiikka.

Iku-routa

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 10.02.2016, 18:20:10

Ehkä ei kannata, ehkä kuitenkin kannattaa. Kaukinen on sisukas, tuottaa hyvää tekstiä ja osaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Hän on myös selkeästi älykäs ja lavaesiintyminen on kaukana öyhöttämisestä. Kaukinen on tehnyt yksin enemmän duunia miekkareiden eteen kuin hommalaiset yhteensä. Suurin osa Kaukista dissaavista hommalaisistakin pysyttelee tukevasti kotisohvalla, eivätkä ole koskaan edes kuulleet hänen puhuvan miekkareissa. Miten tilanne muuttuisi jos Kaukisen tilalla olisi joku poliittisesti korrektimpi henkilö. Vapautuisivatko auktoriteettiuskoiset suomalaiset henkisesti ja ryhtäisivät suurin joukoin kaduille vastustamaan hallitusta. Epäilempä. Suomalaisistahan puolet kulkisi töihin sukkasillaan jos kengät kiellettäisiin.

Minä en dissaa Kaukista. Minä sanon sen, mitä näen. Hän on joko todella aikaansaava tai täysi katastrofi.

Minä en osallistu teidän tai kenenkään miekkareihin - en nyt, enkä tulevaisuudessa. Minusta se on tyhjää paskanjauhantaa. Pitää olla hieman harhainen pitääkseen sitä minään muuna kuin teatterina. Onko rajat kiinni? Onko maahantulo lakannut?

Ainut hyvä, minkä näen tuollaisissa kokoontumisissa on verkostoituminen, mutta kannattaa tosiaan olla tarkkana kenen kanssa verkostoituu.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

guest3656

Quote from: Iku-routa on 10.02.2016, 19:58:09
Minä en osallistu teidän tai kenenkään miekkareihin - en nyt, enkä tulevaisuudessa. Minusta se on tyhjää paskanjauhantaa. Pitää olla hieman harhainen pitääkseen sitä minään muuna kuin teatterina.

Olet tullut oikeaan paikkaan. Täällä ei olla harhaisia, eikä nosteta persettä penkistä  ;D

Hämeenlinnan Oraakkeli

Hieman samanlainen keskustelu on ollut tuosta MV/Homma-lehdestä. Ei ole yhtään ihme, että on olemassa MV-lehti, mutta ei Homma-lehteä.

höpö höpö

Suuri yleisö tulee heti kun saa ryypätä ja rellestää.

MacGyver

Siihen että mielenosoituksissa ei käy väkeä, on helppo hakea syy Kaukisesta tai "heilaajista".
Mielestäni tässä keskitytään täysin turhaan asiaan kun mietitään osallistujien vähyyttä.
Mielenosoituksissa heilausta on ollut todella vähän ja sekin hoidettu hienosti järjestäjien taholta.

Sitten omaan käytännön kokemuksiini. Tuttaviiri, työpaikan väki jne, eivät ole kuulleetkaan koko mielenosoituksista kun olen ottanut puheeksi. Eivätkä varmasti ole tulossakaan, edes vaikka lupaisi että se Kaukinen (josta kukaan ole koskaan kuullutkaan) jäisi pois. Vaikka yleensä kaikkien mielestä ihan perusteltu asia osoittaa mieltä.

Niin, tuntuu vain että ei väki jaksa tulla, ei huvita. Ehkä jossain vaiheessa alkaa huvittamaan, onpahan sitten mielenosoituskulttuuri valmiina johon tulla mukaan. Toinen mikä on kiinnittänyt huomiota, kukaan tuntemani ei tiedä näistä. Kaikki eivät ole facebookin käyttäjiä, perinteisempääkin tiedotusta tarvittaisiin.

MacGyver

Quote from: Iku-routa on 10.02.2016, 19:58:09
Minä en dissaa Kaukista. Minä sanon sen, mitä näen. Hän on joko todella aikaansaava tai täysi katastrofi.

Minä en osallistu teidän tai kenenkään miekkareihin - en nyt, enkä tulevaisuudessa. Minusta se on tyhjää paskanjauhantaa. Pitää olla hieman harhainen pitääkseen sitä minään muuna kuin teatterina. Onko rajat kiinni? Onko maahantulo lakannut?

Ainut hyvä, minkä näen tuollaisissa kokoontumisissa on verkostoituminen, mutta kannattaa tosiaan olla tarkkana kenen kanssa verkostoituu.
Kyllä, verkostoituminen on oikeasti toimiva juttu näissä.

Tyhjää paskanjauhantaa ja teatteria? Osittain.  Mutta on näistä vahvasti terapeuttinen hyöty omalle lantulle, lisäksi monille kysyville ohikulkijoille on päässyt kertomaan mistä on kysymys.

"Onko rajat kiinni? Onko maahantulo lakannut?"

No onneksi valtionjohto ei ihan niin daijua väkeä ole että muutaman mielenosoituksen perusteella muuttaavat suurta agendaansa.