News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-02-03: 22-vuotias Lisa radikalisoitui ja lähti Isis-vaimoksi Syyriaan

Started by kriittinen_ajattelija, 03.02.2016, 12:38:00

Previous topic - Next topic

Rändöm

Quote from: Rubiikinkuutio on 03.02.2016, 14:15:08
Quote from: Rändöm on 03.02.2016, 14:10:20

Ulkopuolella majaileva rappioko se on itse itsensä päästänyt länsimaihin keppostelemaan?

Ei, mutta yksilönvapauksiin ei tarvitse kuulua kaikkien ihmisten pääsemistä tänne. Toki jotkut yksilönvapauksia ajavat voivat tahtovat kaikki tänne loisimaan, mutta väistämätöntä yhtäläisyysmerkkiä näiden kahden välillle ei voida vetää.

Ilman "yksilönvapauksia" tämä nainen lienisi yhä elävän Ruotsissa henkisesti tasapainoisena jäsenenä osana yhteisöään. Kiitos yksilönvapauksien hänet saatetaan kivittää keskellä tomuista arabikylää -- kuukausia kestäneen seksiorjuuden jälkeen, tietenkin.

Ehdottomasti kannatan hänen yksilönvapauttaa mennä sinne kivitettäväksi.

Se että kategorisesti väittää yhden yksilönvapauksien automaattisesti tarkoittavan typeriä yksilönvapauksia on vähä sama kuin jos sanoisi että pakolaisten maahantuloa ei saisi estää, koska silloin pitäisi työperäinenkin maahanmuutto kieltää. Älä vaivu argumetaatiossasi suvaitsevaiston tasolle.

Sinä -- suvaitsevaisena liberaalina(?) -- uskot, että nykyisenlainen liberaali ja yksilönvapautta korostava läntinen kulttuuri on mahdollinen ilman siihen kuuluvia mitä ilmeisimpiä haitallisia lieveilmiöitä, minä en. Tässä koko juttu pähkinänkuoressa.

Leso

Quote from: Rändöm on 03.02.2016, 21:27:46Sinä -- suvaitsevaisena liberaalina(?) -- uskot, että nykyisenlainen liberaali ja yksilönvapautta korostava läntinen kulttuuri on mahdollinen ilman siihen kuuluvia mitä ilmeisimpiä haitallisia lieveilmiöitä, minä en. Tässä koko juttu pähkinänkuoressa.

Vastasit itse itsellesi. Boldasin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Jaska Pankkaaja

Länsimaissa tai ainakin Euroopassa ja varsinkin pohjoismaissa se vastuu vain on unohtunut.. Liberaalina kannatan ehdottomasti täysi-ikäisen ihmisen oikeuksia tehdä, siis minun mielestäni, hölmöjä valintoja mutta kun niistä pitäisi kantaa se vastuukin sitten ihan itse.

Eipä oikein näytä tällaista libeaalipuoluettakaan Suomeen syntyvän. Suomalaiset on onnistuneesti koulutettu vinkuvasureiksi, vastuun ulkoistajiksi.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Rändöm

Quote from: Leso on 03.02.2016, 21:32:53
Quote from: Rändöm on 03.02.2016, 21:27:46Sinä -- suvaitsevaisena liberaalina(?) -- uskot, että nykyisenlainen liberaali ja yksilönvapautta korostava läntinen kulttuuri on mahdollinen ilman siihen kuuluvia mitä ilmeisimpiä haitallisia lieveilmiöitä, minä en. Tässä koko juttu pähkinänkuoressa.

Vastasit itse itsellesi. Boldasin.

Olet milloin vain tervetullut esittämään todellisia argumenttejakin.  :)

Leso

Quote from: Rändöm on 03.02.2016, 21:36:56Olet milloin vain tervetullut esittämään todellisia argumenttejakin.  :)

Tarkoitin vain sitä vapautta, johon itse opin aikoinaan.
En ole missään enkä milloinkaan kiistänyt sitä, etteikö esimerkiksi nykykoulu aivopesisi.

Omasta mielestäni olen niin sanottu tolokun immeinen, vaikkakin hörhö sellainen. Ainakin ehkä erikoinen.
Mutta kyllä minä tajuan asioita, omasta mielestäni.
Ihan normaaleja asioita tajuan. En osaa enkä hallitse, mutta tajuan.
Nykyään tuntuu, ettei nuoret osaa yhtään mitään vähääkään siitä, mitä minä, ja se on vähän.

Ei mulla sen kummempia argumentteja.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Alarik

Quote from: J. Lanta on 03.02.2016, 18:44:41
Quote from: Rubiikinkuutio on 03.02.2016, 13:13:10
Länsimiaden rappion syynä ei ole se, että ihmisillä on yksilönvapauksia, vaan se että otamme tänne ihmisiä jotka tahtovat kaventaa niitä vapauksia. Rappio majailee siellä ulkopuolella.

Tämä vaikutti hieman jännältä, piti hetkisen pohtia... ei yksilönvapaus per se olisi teoriassa negatiivinen tai positiivinen, mutta reaalimaailmassa ihmisen tarve toteuttaa itseään, mikäli olosuhteet sen vallitsevat, johtavat rappioon. Ihminen on itsessään rappion siemen, liberalismi on aurinko, vesi ja pirun pyssyt ravinteet...
Kiinnostavaa juttua. Jatketaan vähän ja linkitetään aiheeseen:
Liberalismi, kuten kai mikä tahansa -ismi ainakin jossain määrin, voi onnistua ja kukoistaa jos kaikki ihmiset valitsevat oikein: kukaan ei tee rikosta, ketään ei tapeta jne...

Mitä suurempi vapaus valita sitä parempi (teoriassa), ellei rappion siemen sorru. Muutama sortuja ei vielä ole ongelma, mutta jossain on raja jonka ylityksen jälkeen -ismi romahtaa, myös liberalismi (tai oikeammin sitä toteuttava yhteiskunta).

Linkitetään: Muutama "Lisa" ei siis haittaa yhteiskuntatasolla eikä edes jos ulkopuolelta tunkee joku muu -ismi maisemiin muutaman ihmisen voimalla. Mutta annas olla jos vierasta -ismiä tunkee valtavia määriä ja potentiaalisia uuteen -ismiin käännyttäjiä on paljon, niin jo voidaan alkaa miettiä että milloin yhteiskunnassa "kestokyky" ylittyy.

Yksi vaihtoehto olisi aivopestä/pakkokäännyttää kaikki tulijat ja "Lisat" tyyliin: saavat liberaalisti valita uskontonsakin mutta toteuttaa vain sen ultraliberaalia versiota (talon tavat). Nimittäin jos se ylittyy, niin siinä romahtaa liberalismia tai mitä vaan toteuttava yhteiskunta. Mutta luultavasti ei anarkiaan, vaan kuten Venäjällä, tulee jotain muuta tilalle.

Rubiikinkuutio

Quote from: Rändöm on 03.02.2016, 21:27:46

Sinä -- suvaitsevaisena liberaalina(?) -- uskot, että nykyisenlainen liberaali ja yksilönvapautta korostava läntinen kulttuuri on mahdollinen ilman siihen kuuluvia mitä ilmeisimpiä haitallisia lieveilmiöitä, minä en. Tässä koko juttu pähkinänkuoressa.

Suvaitsevainen on huono sana, koska kukaan sellaiseksi itsensä leimaava ei pidä minua sellaisena. Liberaalikin on vähän huono sana, kun en tiedä mitä tarkoitat sillä.

Länsimainen ajattelu lähtee jo perinteisesti siitä, että yksilöllä on valtaa ja vastuuta. Tosin kuin kommunistinen, islamistinen tai diktatuurinen järjestelmä. Minä uskon siihen. Se on täällä suomessa toiminut hyvin itsenäisyyden alusta lähtien ja sillä on eurooppa ja amerikka rakennettu.

Jos sinulla on nyt näkemys että ihmisten estäminen muuttamasta pois maasta on liian liberaalia, niin se on sitten niin. Jos sinulla ei ole sellaista näkemystä, niin mistä ihmeestä sinä minua oikein syytät?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Rubiikinkuutio

Quote from: Alarik on 03.02.2016, 23:15:47

Liberalismi, kuten kai mikä tahansa -ismi ainakin jossain määrin, voi onnistua ja kukoistaa jos kaikki ihmiset valitsevat oikein: kukaan ei tee rikosta, ketään ei tapeta jne...

Ja islamilaisissa maissa, kummunisteissa ja totalitäärisssä diktatuureissa joissa tuo vapaus on viety ei tehdä rikoksia?

Mitä suurempi vapaus valita sitä parempi (teoriassa), ellei rappion siemen sorru.

Palaan komunismi, sharia ja diktatuuri esimerkkiin, että niissä sitä vasta sorrutaankin. Ja oikein porukalla.

Yksi vaihtoehto olisi aivopestä/pakkokäännyttää kaikki tulijat ja "Lisat" tyyliin: saavat liberaalisti valita uskontonsakin mutta toteuttaa vain sen ultraliberaalia versiota (talon tavat). Nimittäin jos se ylittyy, niin siinä romahtaa liberalismia tai mitä vaan toteuttava yhteiskunta.

Yksi tapa olisi olla päästämättä tulijoita sisään? Mikä ihmeen velvollisuus liberaalilla suomella on elättää muunmaalaisia ihmisiä, jotka eivät edes kannata arvojamme? Jos joku tänne kuitenkin tulee, niin totta ihmeessä heidän pitää noudattaa meidän lakejamme tai potku perseeseen.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

JoKaGO

Quote from: Leso on 03.02.2016, 14:53:10
Quote from: Rubiikinkuutio on 03.02.2016, 14:15:08[...] Ehdottomasti kannatan hänen yksilönvapauttaa mennä sinne kivitettäväksi.

Se että kategorisesti väittää yhden yksilönvapauksien automaattisesti tarkoittavan typeriä yksilönvapauksia on vähä sama kuin jos sanoisi että pakolaisten maahantuloa ei saisi estää, koska silloin pitäisi työperäinenkin maahanmuutto kieltää. Älä vaivu argumetaatiossasi suvaitsevaiston tasolle.

Juuri näin. Meillä länsimaissa on tapana, että kullakin on vapaus tehdä valintansa, ja velvollisuus kantaa vastuu teoistaan ja päätöksistään itse.

Nuo tuo boldaamani ei kylläkään koske naisia! Ainakaan Suomessa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.