News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

"Rajat kiinni" -kansalaisaloite kaikkien jaettavaksi!

Started by hennakajava, 02.02.2016, 23:43:39

Previous topic - Next topic

hennakajava

Hei kaikille, jotka haluavat saada jotain konkreettista aikaan! Tässä Rajat kiinni -kansalaisaloite, joka ei ole tähän mennessä saanut paljoa näkyvyyttä ja nimien keruu on lähtenyt heikosti käyntiin. Paljon on aikaa menetetty, mutta josko silti yritettäisiin saada nimiä kasaan niin paljon, kuin pystytään? Törmäsin itse tähän vasta muutama päivä sitten, mutta olen urakoinut tässä pari päivää keräten nimiä Fb:ssä erilaisissa ryhmissä ja yksityisviesteillä jopa tuntemattomia pommittaen.

Kannattajia pitäisi löytyä satunnaisillekin ihmisille tätä mahdollisuutta tarjoamalla noin puolesta kansasta. Gallupin mukaan nimittäin lähes puolet suomalaisista kannattaa jo pysyvienkin rajatarkastusten käyttöön ottoa. Ainakin kannattaisi nyt lähteä tosissaan joukolla kokeilemaan, että lähtisikö nimien keruu niin hyvin käyntiin, että olisi mahdollisuus saavuttaa nuo tavoitellut 50 000 nimeä.

Tässä aloite, vain mielikuvitus on rajana, mihin kaikkialle tätä voisi ja miten levittää! Itselläni ainakin herännyt jo paljon ajatuksia..
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1647
Henna Kajava,
EK-ehdokas Uusimaa
1. varavaltuutettu
fil. maist, opetushommat

www.hennakajava.fi

Ari-Lee

Turhaa pankkitunnusten käyttöä kannattaa aina välttää. Ei sellaista lakia voi tehdä, mikä on jo olemassa. Ja monta muutakin asetusta ja säätöä on olemassa jos niitä vain hallitus haluaisi käyttää. Kyse on enää tahtotilasta, mitä ei nimienkeräämisellä saada sinne Arkadianmäelle.

Äänestämälläkään ei voi vaikuttaa.

Muoks.lis:
Schengen -sopimuksessakin asia seisoo selkokielellä. Schengen-sopimus mahdollistaa väliaikaiset tarkastukset rajoilla. Dublin sopimus mahdollistaa matujen ulos blokkaamisen.

Sitäpaitsi ei meillä ole aikaa tehdä uusia lakeja. Nyt on jo Helmikuu. Tulvapaine alkaa kasvaa taas kevättä kohden.

Ainoastaan EU:n hajoaminen tai Suomen ilmoitus erosta mahdollistaisi rajojen pysyvät tarkastukset.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

mattima5

Olin näköjään allekirjoittanut tuon jo.

Tässä toinen hyvä: Pippurisumute lailliseksi
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1797

Luvattomasti maassaolevien liikkuminen rikolliseksi
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1775

Ari-Lee

Minulla on parempi idea. Lähdetään kaikki Sipilöille kylään kertomaan naamasta naamaan, että kyllä nyt täytyy jotain tehdä. Soitetaan vaikka ovikelloa niin kauan, että alkaa tapahtua. Nimileikkeihin meillä ei kertakaikkiaan ole aikaa.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Nikolas

Quote from: Ari-Lee on 03.02.2016, 00:10:55
Turhaa pankkitunnusten käyttöä kannattaa aina välttää. Ei sellaista lakia voi tehdä, mikä on jo olemassa. Ja monta muutakin asetusta ja säätöä on olemassa jos niitä vain hallitus haluaisi käyttää. Kyse on enää tahtotilasta, mitä ei nimienkeräämisellä saada sinne Arkadianmäelle.

Äänestämälläkään ei voi vaikuttaa.

Olen ajatellut ja esittänytkin sellaista mallia, että kansalaisaloite pitäisi laatia lyhyeksi, selkeäksi ja ilman mitään lakitekstin kapulakieltä. Aloite pitää saada ensi sijassa sellaiseksi, että tavalliset suomalaiset jaksavat sen lukea, ymmärtävät sen ja siksi voivat kannattaa sitä. Tällä tavoin olisi mahdollista, että aloite saisi laajaa kannatusta. Tällä tavoin siitä voisi tulla uusi suuri adressi, jolla on jo etukäteen virallinen, perustuslaissa vahvistettu asema. Oleellista olisi saada eduskunta ja valtioneuvosto nokikkain suurta kannatusta saaneen kansalaisadressin kanssa. Aloitteen nimienkeruu on mahdollista saada käyntiin hyvinkin pian, lähinnä riippuen siitä, kuinka vähän aikaa sen esitarkastukseen menee. Siitä eteenpäin kuluu vain kuusi kuukautta, kunnes aloitteen nimet on kerätty.

Tässä esittämässäni toimintatavassa on harmillinen hitautensa, mutta toisaalta sitä varten on olemassa perustuslaissa tunnustettu työkalu.

Jos se ei kelpaa, mitä keinoja kansalla on? Keinovalikoima on vähäinen:
  • Eduskuntavaalit 4 vuoden välein
  • Kansalaisaloite, jonka vasteaika on vähintään 6 kk
  • Suorat yhteydenotot ja kirjeet vastuullisille poliitikoille
  • Lehtikirjoittelu
  • Nettikirjoittelu
  • Julkiset mielenosoitukset

Ari-Lee

Olen ajatellut tätä sähköistä nimienkeruuta niin, että tämä tulisi tehdä mahdolliseksi kun kerätään nimiä rekisteröidyn yhdistyksen puolueeksi rekisteröintiä varten. Siihen tarvitsisi vain 5000 nimeä vuoden sisällä. Nimet siis suoraan tuonne oikeusministeriöön. Minulla taitaa olla turha unelma.

Nikolas

Quote from: Ari-Lee on 03.02.2016, 01:40:45

Olen ajatellut tätä sähköistä nimienkeruuta niin, että tämä tulisi tehdä mahdolliseksi kun kerätään nimiä rekisteröidyn yhdistyksen puolueeksi rekisteröintiä varten. Siihen tarvitsisi vain 5000 nimeä vuoden sisällä. Nimet siis suoraan tuonne oikeusministeriöön. Minulla taitaa olla turha unelma.

Siinä olisi lakialoitteen paikka.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Rubiikinkuutio

Näiden alotteiden nimeäminen on tärkeää ja tässä on minusta menty vähän sivuun. Suvikset osaavat brändäämisen paljon paremmin. "Tasa-arvoinen avioliittolaki" esimerkiksi nimenomaan loi positiivisia mielikuvia kysymyksestä ja antoi vähemmän jyrkän kuvan aloitteesta kuin itse aloite oli. Tämä tekee päinvastoin.

Tässä annetaan jyrkempi kuva itse aloitteesta, kuin mitä se oikeasti on. Oikeastihhan rajoja ei tahdota kiinni, vaan tahdotaan vain valvoa niitä rajoja fiksusti. Tuo nimi helpottaa aloitteen ohittamista olankohautuksella ja silla naureskelua.

Nimi on todella tärkeä osa markkinointia kun ihmisillä on sosiaalisessa mediassa rajattu määrä aikaa ja energiaa. Tuolla nimellä valitettavasti lähinnä saarnataan kuorolle ja vaikeutetaan itse asian leviämistä.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Faidros.

Rajat kiinni on myös Hyönteisfoorumilla.
www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/122351-hyonteisfoorumin-etusivun-linkki-johdattaa-rajat-kiinni-ryhmaan
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-