News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-01-24 YLE: Leskirouva Linnéa palkkasi irakilaisen turvapaikanhakijan

Started by B52, 24.01.2016, 14:48:28

Previous topic - Next topic

B52

http://yle.fi/uutiset/leskirouva_linnea_palkkasi_irakilaisen_turvapaikanhakijan__ostin_alille_halal-lihaa_ja_toppapoksyt_han_karraa_minua_mieheni_haudalle/8613502

Leskirouva Linnéa palkkasi irakilaisen turvapaikanhakijan – "Ostin Alille halal-lihaa ja toppapöksyt, hän kärrää minua mieheni haudalle"

Tukossa on, sanoo Linnéa ja tähyilee hautausmaalle.

Tummapartainen mies kipaisee katsomaan. Kyllä, nyt ei päästä Alpon haudalle.

– Too much snow. Should I get kola? hän kysyy.

Ei, antaa olla, Linnéa vastaa.

– Kotonakin riittää sulle lumitöitä.

Allah ja Jumala ovat sulassa sovussa tässä kirkkonummelaisessa kaksiossa. Tummapartainen Ali keittää teetä, Linnéa hakee servettejä. Seinäkello lyö.

Aluksi Linnéa oli kysynyt Alilta, onko ongelma, jos he käyvät kirkossa. Joka maanantai olisi seurakunnan kerho.

– Ei tietenkään! Minulle ne ovat Jumalan taloja, yhtä kaikki, Ali selittää.

Ne on vaan hirveen vaarallisia ihmisten mukaan.

Kaapista löytyi puhdas matto, jolle Ali voi polvistua. Linnéa sauhuttelee terassilla sillä aikaa, kun matto on käytössä.

– Ali kysyy joka kerta, saako hän rukoilla. Kyllä sen verran on aina aikaa. Se on suunnilleen tupakkatauon verran, Linnéa sanoo.

Hän tutkaili Googlesta, että muslimit rukoilevat viisi kertaa päivässä.

– Mutta kun mun Jumalan office on auki joka sekunti, Linnéa totesi Alille.

– Ali sanoi, ettei se niin ole. Rukousajat ovat sitä varten, että ihmiset muistaisivat rukoilla. On totta, että me rukoillaan vasta silloin, kun ollaan kusessa, Linnéa nyökkää.

Tarvitsin vain apua ja justiin, Linnéa kertoo. Joulu oli tulossa, eikä hän uskonut selviävänsä pyhistä yksin. Jalka oli päässyt huonompaan kuntoon, ja koko syksyn hän oli jo lykkinyt pyörätuolia ilman avustajaa.

– Kysyin taksikuskiltani, luuletko että voisin niistä ulkomaalaisista saada? En edes tiennyt, oliko ne miehiä vai naisia! Ne on vaan hirveen vaarallisia ihmisten mukaan, Linnéa päivittelee.

Halal-liha oli halvempaa kuin Lidlin liha.

Vastaanottokeskus auttoi, ja pian oli aika tavata tuntematon irakilaismies. Linnéa näki silmistä, että tämän kaverin kanssa tulee toimeen.

Ali vakuutti hänet jo samana päivänä. Hän korjasi terassin oven, ennen kuin Linnéa ehti sanoa mitään. Vaikeakulkuiseen uurnalehtoon hän kärrytteli Linnéan viemään joulukynttilät.

– Sinne taksikuski ei olisi ikinä jaksanut mua auttaa.

Ali kohauttaa olkiaan. Hänelle tämä on normaalia.

– Olen tehnyt samaa vanhuksille kotipuolessa. Ilmaiseksi, koska se kuuluu ihmisyyteen. Niin tekisin Linnéallekin, hän sanoo.

Siis ilman rahaa?

– Kyllä.

Kirkkonummen kunta maksaa avustajille 10 euroa tunnilta, noin tunnista per päivä. Ali ei laske tunteja. Byrokratian takia hänellä ei ole vielä edes pankkitiliä.

Ali ja Linnéa käyvät yhdessä Prismassa, siivoilevat Linnéan kotia ja vain juttelevat.

Yhteinen kieli on englanti, jota Linnéa osaa "niin että pärjää". Välillä sekaan lipsahtaa ruotsia, Linnéan äidinkieltä. Silloin Ali kaivaa esiin puhelimen käännösohjelman.

– Kerran hän kysyi, saako pestä mun vessan. No mielellään! Linnéa parkaisee.

– Hän on viimeisen päälle herrasmies. Ja kaipaa vaimoaan ja tyttäriään niin kovasti, Linnéa kuvaa.

Isis lähestyy Samarraa, jossa hänen perheensä piileskelee.

Kun pakkaset alkoivat, entinen myymälävastaava Linnéa Mynttinen ei pystynyt katsomaan farkuissa hytisevää Alia. Tokmannilla olivat tarjouksessa sekä pitkät kalsarit että toppapöksyt. Lopuksi hän kurvasi vielä kenkäkaupoille.

– Minä sanoin, että en minä niitä sinulle anna. Kyllä sinä ne jonain päivänä maksat, Linnéa kertoo.

– Ensin saat perheesi Suomeen ja töitä. Mutta oikeasti olen ajatellut, että joku päivä sanon: nyt ne housut on maksettu, Linnéa paljastaa.

Kirkkonummea lähin halal-kauppa löytyi Espoon Leppävaarasta. Linnéa käytti yhden taksisetelin käydäkseen katsomassa, oliko halal-liha niin kallista kuin väitetään.

– Mutta sehän oli halvempaa kuin Lidlin liha! Linnéa hämmästelee.

Linnéa korostaa, ettei hän ole mikään kotikokki, eikä avustajalle kuulu edes lounas. Mutta stressihän siitä tulee, jos itse syö eikä toinen mitään.

– Tai siis sanoo, että on "paastolla", Linnéa huomauttaa.

Pidän hänestä huolta niin kuin äidistäni.

Linnéa syö muutenkin vähän sikaa, joten halal ei tuntunut hullummalta.

– Minä en rupea muslimiksi, mutta jos se on itselle terveellistä ja kukkarolle sopii, niin miksi ei, Linnéa perustelee.

Tänään Linnéa ja Ali nauttivat lounaaksi paahtoleivät ja banaanit.

Ali vakuuttaa pärjäävänsä ilman ruokaa iltaan asti. "Leirissä" ehtii syödä.

– Mutta me on sovittu, että jos ei muuta, niin keitetään makaronit ja laitetaan ketsuppia päälle! Linnéa kuittaa.

Kun Ali painoi ensi kerran pään tyynyyn heinäkuussa Helsingin Kaarlenkadulla, päässä pyöri yksi ajatus: onko todella niin, että kukaan ei ole enää perässäni? Onko tämä ohi?

Suomesta hän tiesi järvet, kalamies kun on. Vastaanottokeskuksen vartija lupasi pilkkikairan lainaan.

Suomalaisen järven pintaan hän on myös piirtänyt lumisydämen, jonka sisään neljä nimikirjainta.

Yhden Alille, yhden vaimolle, yhden esikoiselle ja yhden kuopukselle.

4- ja 6-vuotissynttärit ovat tässä kuussa, siellä jossain. Maan alle ei voi lähettää edes barbinukkea.

Siksi ikävät ajatukset palaavat edelleen iltaisin. Täältä käsin ei voi tehdä mitään: vain toivoa, että jonain päivänä perhekin pääsee pois.

Nyt pitää vain rukoilla Allahia ja Jumalaa.

Miksi jätit heidät sinne?

– Kumiveneeseen avomerelle? Salakuljettajien armoille? Hehän ovat lapsiani! En voi ottaa sellaista riskiä, Ali vastaa.

– On kuin olisi käsiraudat, hän huokaa syvään.

Kun perhe tulee Suomeen, Ali on jo sanonut Linnéalle, että toivoo tämän muuttavan heille asumaan.

– Pidän hänestä huolta niin kuin äidistäni. Jokainen tarvitsee jotakuta, paratiisissakin, Ali summaa.

Kesken juttutuokion Ali saa huonoja uutisia. Isis lähestyy Samarraa, jossa hänen perheensä piileskelee.

Alkaa vimmattu viestittely Irakiin. Ali kävelee olohuoneesta makuukammariin ja takaisin. Linnéa menee hermosauhuille.

Ali ei paennut Isisiä vaan muita maanmiehiään. Heitä ei miellyttänyt se, että hän oli töissä Irakin hallituksella. Lähtö tuli äkkiä.

Palattuaan Linnéa etsii karttakirjan ja hakee suurennuslasilla Samarraa. Tik-rit, hän tavaa. Ali osoittelee kaupunkeja, jonne hänen vaimonsa voisi pyrkiä.

– Nyt pitää vain rukoilla Allahia ja Jumalaa, Linnéa päättää.

Yli vuorokauteen perheestä ei kuulu mitään. Sitten Ali saa vahvistuksen: vaimo ja lapset ovat päässeet turvaan.

Samoihin aikoihin poliisit saapuvat vastaanottokeskukseen ja kertovat Alin saaneen oleskeluluvan.

– Ehkä ihan vähän itkin, hän tunnustaa myöhemmin.

Hui kauheeta, sehän voi väkisinmaata sut!

Osa ihmisistä ei enää puhu Linnéalle hänen irakilaisen avustajansa takia.

– Yksi ystävätär sanoi, että hui, kuinka sä uskallat. Sehän voi väkisinmaata sut! Linnéa pyörittelee päätään.

– Hänhän voisi olla mun lapsenlapseni. Ja sitä paitsi kyllä se on niin, että mun parasta ennen -päivä on mennyt jo, Linnéa nauraa.

On tullut pimeä. Ali vetää toppahousuja jalkaansa. Pitää ehtiä viimeiseen Evitskogin-bussiin.

Viikonloppuisin kyyti ei kulje. Silloin Linnéa hakee Alin Fiat Puntollaan.

– Muistathan ottaa lääkkeet? Ali huikkaa ovella.

– Ja ajoissa nukkumaan?

– Soita jos on jotain!

Jees jees jees, Linnéa vastaa ja ojentaa Alille biojätepussin.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Uuno Nuivanen

QuoteKun perhe tulee Suomeen

KUN, mitä turhia jossittelemaan selvässä asiassa. Elatusvelvoite on taas syntynyt. Rukoilkaamme.

Kari Kinnunen

Mikäpäs siinä. Kunhan Linnea-täti myöskin kustantaa kotigeelinsä perheineen.

Alaric

Quote– Yksi ystävätär sanoi, että hui, kuinka sä uskallat. Sehän voi väkisinmaata sut! Linnéa pyörittelee päätään.

– Hänhän voisi olla mun lapsenlapseni. Ja sitä paitsi kyllä se on niin, että mun parasta ennen -päivä on mennyt jo, Linnéa nauraa.

Ihan kuin se ikä jotenkin suojaisi raiskaukselta. Tuolle porukalle menee kaikki eläimistä lähtien, joten on hieman naiivia olettaa, että isoäiti-ikäisetkään olisivat turvassa.

Itse juttu on ihan positiivinen, mutta aika selvästi tästä paistaa läpi toimittelijan/Ylen motiivit jälleen kerran...

Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Faidros.

Kai palkka on Suomen lakien mukainen, verot ja maksut tiptop?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Foundation

Kertoo olevansa nuorempi kuin oikeasti on, ei näe ongelmaa elää julkisen sektorin varassa ja sanoo Suomen olevan rikas maa, koska eläkerahastot...

"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

hirveehirvi

Taitaa geelitukka odottaa mukavaa testamenttia Linnealta. . Ei ehkä mene kovinkaan kauaa kun on perintö taskussa.

Surullista, että Linnea ostaa geelitukalle Halal-lihaa eikä siten kunnioita länsimaissa saavutettua eläinten oikeuksien parantamista. 

ismolento

Quote from: Alaric on 24.01.2016, 15:06:51
Quote– Yksi ystävätär sanoi, että hui, kuinka sä uskallat. Sehän voi väkisinmaata sut! Linnéa pyörittelee päätään.

Ihan kuin se ikä jotenkin suojaisi raiskaukselta. Tuolle porukalle menee kaikki eläimistä lähtien, joten on hieman naiivia olettaa, että isoäiti-ikäisetkään olisivat turvassa.

Itse juttu on ihan positiivinen, mutta aika selvästi tästä paistaa läpi toimittelijan/Ylen motiivit jälleen kerran...

Kumma, ettei Linnea-mummolle löytynyt Kirkkonummelta edes vapaaehtoista kotiapua, vaikka vokkeihin tuli avustajia pilvin pimein. Noo - kantasuomalaiset ovat tottuneet pärjäämään omin avuin - ruotsinkielisetkin.

Paawo

Quote from: Faidros. on 24.01.2016, 15:09:25

Tietysti, näin joustavastiHAN voi Suomessa jokainen yrittäjäKIN palkata työvoimaa.

QuoteKirkkonummen kunta maksaa avustajille 10 euroa tunnilta, noin tunnista per päivä. Ali ei laske tunteja. Byrokratian takia hänellä ei ole vielä edes pankkitiliä.

Miksi otsikon perusteella muodostuu kuva että leskirouva olisi ikäänkuin työnantaja?
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Eisernes Kreuz

Jokaiselle vanhukselle kotiin oma Ali!

Tässäpä taas yksi ratkaisu monien vanhusten yksinäisyysongelmaan.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

sense

Käsittämättömän hyviä ja jaloja ihmisiä nuo irakilaismiehet! Ja niin ihanat suklaasilmätkin...

ISO

Aivan kertakaikkisen ihanaa.

Monikulttuurista ihanuutta päivät pitkät.

Miten nuo irakilaiset lapsukaiset voivatkaan olla noin suloisia.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Uimakoulutettava

Quote from: B52 on 24.01.2016, 14:48:28

Leskirouva Linnéa palkkasi irakilaisen turvapaikanhakijan – "Ostin Alille halal-lihaa ja toppapöksyt, hän kärrää minua mieheni haudalle"

Luin ko. YLE:n annosta sen koomisen kauhuromanttisen otsikon.

Kiitän kuitenkin pakkoverottavaa Isoa Mokutuspajaa, sillä tavallisesti minua on vain hymyilyttänyt reporadiolaisen epiikan lööppejä selatessa, mutta nyt purskahdin nauruun.
Mikään :flowerhat:-armeijan sankari-/nyyhkypropaganda ei poista sitä tosiasiaa, että irakilaiset hakevat ja saavat turvapaikan väärällä mantereella.

Edit:
Epiikan luonnehdinta
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Eino P. Keravalta

Yhden Alin aiheuttamien miljoonakustannusten sijaan voitaisiin samalla rahalla tai itse asiassa huomattavasti halvemmalla palkata Linnéallekin joku suomalainen nuori avustajaksi vaikka moneksi tunniksi päivässä.

Kaikki voittaisivat: Linnéa, nuori suomalainen, yhteiskunta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tapza

Maksaako Ali kympistään verot, maksaako kympin maksaja siitä valtiolle työnantajarahat, vaikuttaako Alin kymppi Alin muihin avustuksiin?

Ei?
∆v = ve⋅ln(m0/mf)

Uuno Nuivanen

Quote from: Tapza on 24.01.2016, 16:36:42
Maksaako Ali kympistään verot, maksaako kympin maksaja siitä valtiolle työnantajarahat, vaikuttaako Alin kymppi Alin muihin avustuksiin?

Ei?

Kokoomuslainen unelma lyhykäisyydessään.

rölli2

ei oo yhtään liikkistä. tämäkin ukko tuli monen turvallisen maan läpi juurikin suomeen koska enemmän hilloo ja löperömpi turvispolitiikka. ei jatkoon. tämä uutinen tupsahti myös facebook seinälle. en tykännyt

Jalopeura

Ali on varmaan hyvä tyyppi. Ei kukaan väitä etteikö turvapaikanhakijoiden joukossa olisi hyviäkin ihmisiä. Tietenkin on. Leskirouva otti Alin töihin, so what? Tässä maassa on varmasti joku ennenkin palkannut irakilaisen töihin. Minullakin on irakilainen työkaveri, ja hänkin on hyvä tyyppi.

Mutta jälleen, so what? Miksi se on uutinen että joku palkkaa irakilaisen turvapaikanhakijan? Jos Leskirouva olisi palkannut suomalaisen työttömän tai vaikka virolaisen tai venäläisen, se tuskin olisi mediaa kiinnostanut. Mediaa tuskin kiinnostaisi paljoakaan se tieto että Jani, Eve tai Dmitri ei laske tuntejaan, vaan hoitelee leskirouvan asioita vielä vapaa-ajan alkaessakin.

Tarkemmin ajatellen Ali itsekään ei kiinnosta mediaa  omana itsenään. Mediaa ei kiinnosta Ali tai Ali:n persoona, vaan Ali:n  arvo määrittyy pelkästään etnisyyden sekä hänen asemastaan turvapaikanhakijana. Alin propaganda-arvo monikulttuurisuusprojektille.

Mutta kun vuoden lopussa taas jaetaan palkinto vuoden maahanmuuttajalle tjms, toivottavasti se annetaan jollekin sellaiselle kuin Ali, joka on oikeasti tehnyt jotain työksi laskettavaa ja hyödyllistä, eikä jälleen kerran jollekin Husulle tai muulle poliittiselle turhimolle. Tai sille yhdelle huivipäiselle "projektipäällikölle".
"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

JP73

Jaa että Porkkalan evakoita ollaan. Ylenannon matupropagandaan on jo sotkettu sotaveteraanit, joten seuraavaksi vuoroaan odottavat lotat ja Karjalan evakot.

Aukusti Jylhä

Quote from: Jalopeura on 24.01.2016, 17:04:10
....
Jos Leskirouva olisi palkannut suomalaisen työttömän tai vaikka virolaisen tai venäläisen, se tuskin olisi mediaa kiinnostanut.
....

Verottajaa olisi ainakin kovasti kiinnostanut, jos oltaisiin lehtijuttu tehty, kuten myös työvoimatoimistoa ja sosiaaliviranomaisia. Muistelisin, että joku suomalainen työtön oli joutunut "liriin" keiteltyään kahvia jollain kirpputorilla tai kierrätyskeskuksessa, paikan avajaisissa tms.

Itse lehtijutusta, niin pakostikin tulee mieleen, että heittämällä yli puolet jätetty kertomatta ja mitä on kerrottu, niin värikynä on heilunut. Uskottavuus näissä riemuidioottien matusaduissa on, niin, satujen tasolla.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

TheVanishedTerrorist

Quote from: B52 on 24.01.2016, 14:48:28
Kun perhe tulee Suomeen, Ali on jo sanonut Linnéalle, että toivoo tämän muuttavan heille asumaan.

KUN perhe tulee asumaan Suomeen. Niin, se ei ole "jos" vaan onhan se jo melkein varmaa kun saa jalkansa suomeen sillä lähes kaikki saavat vihreää valoa perheenyhdistämisille ja turvapaikalle.

VMP tuo tarina ja taas suomalaiselta nuorelta vietiin mahdollisuus.

Blanc73

YLE, haistappa pitkä ******. Jatkuva propagandavyörytys alkaa jo kyllästyttää. Idiootit.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Uimakoulutettava

Muistaakseni myös pääministeri Sipilä oli palkannut omaan yritykseensä kaksi irakilaista ja varmaankin tehnyt tästä koko Suomen kannalta merkittäviä johtopäätöksiä.

Kuinka monta menestyvää yritystä Suomi voikaan nyt innovoida! Helsingin ja Kölnin kaduille rekrytointimessut! :roll:

Viimeinkin suomalaisten vanhusten hoitamiselle on oikeutus ja mahdollisuus! :roll:

Miksi kutsutaan partalasta, jonka turvapaikkahakemus on hylätty ja karkotus epäonnistunut? No, kestävyysvajeen ja tulevan työvoimapulan paikkaaja. Osana suurta JOS-potentiaalia. :roll:

Antaa hiusgeelin virrata.

Suomessa partalapselle lahjoitetaan kännykkä. :) :flowerhat:

http://www.tekniikkatalous.fi/kaikki_uutiset/suomalaisyritykset-lahjoittavat-kannykoita-turvapaikanhakijoille-3482761

Tanskassa taas turvattomalta viedään rahatkin lompakosta. :( :flowerhat:

http://yle.fi/uutiset/tanskan_kova_linja_turvapaikanhakijoiden_omaisuutta_takavarikkoon_kannykka_ja_sormus_jatetaan/8522983
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

wjp

Pyyhkiiköhän Ali myös pyllyn? Onko kirous murtunut ja ensimmäinen pyllyjemmepyyhkijä ilmaantunut? WanhaP :-*
Islam ymmärtää naista.

valtakunnanpärkhele

Quote from: Faidros. on 24.01.2016, 15:09:25
Laitapa tuonne ilmoitusta.

Ilmoita verovilpistä.
https://www.vero.fi/fi-FI/Palaute/Anna_vihje_verovilpista(35143)

Mielestäni ei ihan TESsin mukainen:

Oliskohan tämä jo Rikoslain tarkoittamaa kiskontaa?

Lisäksi mitenköhän mahtaa työlupa yms. asiat olla kunnossa, koska palkattu.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

valtakunnanpärkhele

Quote from: wjp on 24.01.2016, 18:21:44
Pyyhkiiköhän Ali myös pyllyn? Onko kirous murtunut ja ensimmäinen pyllyjemmepyyhkijä ilmaantunut? WanhaP :-*

Kyllä se varmasti sen pyllyn kimpussa häärää, mutta kyse ei ole kyllä pyyhkimisestä.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

wjp

Quote from: valtakunnanpärkhele on 24.01.2016, 18:39:18
Quote from: wjp on 24.01.2016, 18:21:44

Kyllä se varmasti sen pyllyn kimpussa häärää, mutta kyse ei ole kyllä pyyhkimisestä.
No voi prse. Pittäishän tuo arvata. WanhaP
Islam ymmärtää naista.

Outo olio

Tämä on nyt sellainen yksittäistapaus, joka pitää yleistää. Ja kuten jo todettu, tämäkin tapaus tuottaa yhteiskunnalle nettotappiota vielä vuosikymmeniä Linnéan kuoleman jälkeenkin.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Ano Nyymi

Taitaa Ali kärkkyä perintöä itselleen  ;D

Jos tuo vielä muutaman kuukauden ajan on noin auvoisaa, niin voimme varmaan edelleen kommentoida että yksittäistapaus, ei saa yleistää sillä -han -han...

Nuivake

Leskirouvalle kotiavustajan palkkaaminen olisi rasismia. Se rahahan saattaisi työllistää yhden suomalaisen. Verot auttaisivat yhteiskuntaa ja muita kansalaisia.

Ei käy.

Otetaan Ali Irakista ja kustannetaan kaikki verovaroista. Kohta Ali nostaa kytkintä, tuo perheensä tänne ja heidänkin elämä kustannetaan verovaroista.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.